Le car

Pe foarte scurt, a venit masina. Ar fi trebuit sa vina de vreo coispe zile, dar am fost eu plecat, au avut ei probleme cu numerele, s-a imbolnavit nenea care trebuia sa o aduca etc.

E un Mercedes. Alb. Ar fi trebuit sa fie negru, din ce intelesesem eu, dar m-a intrebat tipa daca-mi pasa de culoare si i-am zis ca atata timp cat nu e prea flashy, mi se rupe pula de culoare.

In schimb, am rugat-o sa includa tot ce inseamna safety. Asa ca are toate alea – de franat in locul tau daca nu esti atent. De parcat automat. De camere de parcat and shit. De toate alea. Sincer, nici nu stiu tot ce are pe ea sau cum functioneaza. Era si nu stiu ce harneala, ca daca o iau luna asta, imi dau cu trapa si panoramic morti in carca. Mi-au dat.

Stiu, am tot zis ca vreau o Tesla model 3 si chiar imi doream. Din pacate, dupa experienta aia pe autostrada, am renuntat. Mi-am bagat pula-n ea de Tesla. La modul general, sunt un tip fara pretentii. Daca-i masina (inclusiv Vauxhall Vectra), e OK. Dar am niste limite si, cand sunt depasite, imi bag pula si aia e. Asa a fost si cu Tesla si cu masina veche si cu masina asta. Toate ca toate, da’ nu mai aveam chef sa ma trezesc blocat si ratacit pe autostrazi and shit, ca n-avem glume atat de mari. Asa ca…asta e. Ghinion, n-o sa am prea curand Tesla. Poate o sa apuc intr-o zi, cine stie…

Intreba cineva de ce-am ales masina asta. Pai, e simplu. Am sunat la o reprezentanta Mercedes, legat de un Mercedes E SH din 2015 sau 2016 (am uitat si linkul nu mai merge). Am intrebat daca are chestiile astea de franare automata, de parcare automata, de pula mea automata. Nu. Exista, dar doar pe modelele noi. OK, si puteti instala pe asta? Contra cost, desigur. Nu, nu se poate. Ghinion.

Asa c-am sunat la departamentul de rable noi. Bai, aveti optiunile alea? Da. OK, le vreau. Pe care? Pe toate care-s de safety. TOT. Dar…toate-toate? Da, toate-toate, ca abia mi-a facut nevasta masina acordeon si n-am chef s-o faca si pe-asta, kthx. Asa ca le-au pus. Si are si ras-are. Fix de-asta am luat o masina noua si nu una veche de vreo 2-3 ani, cum planuiam. Pentru ca toate alea vechi pe care le aveau erau lipsite de optiuni de-astea de safety si alea-s necesare pentru sotie. Pentru ca pula mea, efectiv am un program foarte incarcat si n-am timp sa ma duc sa-i arunc chiftele cu prastia la urgente sau la puscarie, unde-ar ajunge la cum conduce. Din nou, ghinion.

Cateva impresii si pe urma pozele.

– nu-i la fel de spatioasa ca Vectra. Sau poate doar mi se pare mie. Da’ pare cumva mai…mica.
– in schimb, la condus, sta mult mai bine. Nu stiu sa explic, da’ are alt demaraj, alte frane, ia curbele altfel. Mai usor, cumva.
– are o chestie haioasa de conectat telefonul pe bluetooth (Vectra nu avea). Asa ca daca-mi suna telefonul la volan, apas un buton pe volan si intra prin boxe.
– are si satnav. De fapt, e ca un fel de tableta cu mai multe functii. Navigare, radio, pula mea, alte alea (inca nu stiu si nu pot spune ca m-a interesat). Inutil de spus, Vectra nu avea. Ah, da, cand dai in reverse, pe tableta apare ce-ai in spate – camera video etc.
– are un fel de trapa sus, care poate fi deschisa in doua feluri. In primul, doar intra lumina si e un fel de geam acolo, sa intre lumina, I guess. In al doilea, se deschide si geamul ala. Buna la fumat, I guess.
– are si chestii de incarcat telefonul. Si pe usb si de-ala de bricheta, daca stiti de care zic.
– e automata, pe benzina. Chestia e ca nu are schimbator de viteze cum ma asteptam. Are un fel de maneta in dreapta volanului de unde se schimba alea.
– trebuie sa-i iau ceva odorizant, miroase in interior ca intr-un fucking magazin de cizme.

In rest, masina pare oarecum draguta, dar … pare de gagici, cumva. Nu prea as putea explica treaba asta, dar asa mi se pare mie. Nu e nasoala sau ceva, dar nu e cum m-as fi gandit c-o sa fie. E prea greu de explicat si eu tre’ sa-mi beau cafeaua, nu sa scriu chestii pe-aici. Una peste alta, am condus-o ceva zeci de mile s-o aduc acasa si, la prima vedere, e OK. Doar ca are prea multe butoane si habar nu am ce face fiecare buton. Presupun ca ia timp sa inveti.

Altfel, o sa-mi lipseasca Vectra aia a mea. Era veche. Nu avea optiunile pulii. Nu avea safety shit. Nu avea nimic. Dar sa am un Opel Vectra fusese “visul meu” si il aveam si pula mea…acum nu-l mai am si nu-l mai pot cumpara, ca nu se mai fabrica (motiv pentru care nici n-am luat Vauxhall). Ma gandeam la ceva Insignia, dar, din pacate, a avut Patrick una (primita cand si-a facut masina zob) si a avut numai chestii nasoale de spus despre ea. Asa c-am renuntat la gandul ca-mi iau Opel. Pula mea, are omul ala un talent de a se caca in preferintele mele de n-am cuvinte. Am vrut sa iau un Lexus IS 300. Nu a vrut Ondilol. Nu-i place cum arata. Practic, nu i-a placut nici o masina din alea care-mi placeau mie. Am vrut sa iau un BMW 5. Nu s-a potrivit din diverse motive – printre care si faptul ca n-are cateva chestii pe care asta le are. Asa ca mi-am bagat pula, ei sa-i placa, pentru mine masina e doar o rabla troglodita anyway. Vorba aia, sa am cu ce merge la supermarket.

In rest, doamne-ajuta, sa speram ca n-o face Ondilol si p-asta acordeon. Macar ii place cum arata.

Da, acum sunt secretara cu acte-n regula. Nu am doar job de secretara, ci si masina de secretara. Go figure. Am zis, as fi vrut sa iau Lexusul ala, dar din motive care-mi scapa, pur si simplu nu i-a placut doamnei. Sa-mi bag pula daca-nteleg de ce, ca nu era o masina urata. Nu era nici prea frumoasa, dar urata nu era in nici un caz.

Puteti trolla linistiti, da’ ca sa va scutesc eu de-un efort, va spun de la bun inceput ca asa e, nu ma pricep la masini, nu stiu nimic despre ele. Una peste alta, pare o masina OK. As recomanda-o? Nu stiu, e prea devreme sa spun, va zic in cativa ani. Eu unul preferam Vectra. Da’ acum s-a dus si, pe scurt, asta-i noua masina.

Daca ai chef sa-mi dai o cafea, o poti face aici

107 Responses to “Le car”

  1. Deria says:

    Mie mi se pare simpla si eleganta. Sa-ti traiasca.

  2. Ioexist says:

    s-o folositi sanatosi.

    a mai ok alba ca o gasesti mai iute in parcare. cel putin in orasul mertului toate is gri sau negre

  3. speedy.gonzales says:

    cat a fost halatul?

  4. ionesco says:

    Baba aia de prin vecini nu a comentat ca hurr durr mrr? Sa nu te trezesti ca vine politia ca raporteaza ea ca vecinu a furat o masina noua. Sau brusc o sa inceapa sa faca plecaciuni cand te cede si te invita si la vre-un ceai, ca na, se poata lauda ca e vecina cu un lord.

  5. Manowar says:

    Ahahahaha.

    Inca nu a comentat nimeni nimic. Da’ mi-a zis deja un amic (care se gandeste sa-si ia si el una la fel, da’ cu doua usi) ca probabil ma vor arde astia pe rug…

  6. Orbu says:

    nu-i la fel de spatioasa ca Vectra. Sau poate doar mi se pare mie. Da’ pare cumva mai…mica.

    Nu ti se pare.

    In rest, masina pare oarecum draguta, dar … pare de gagici, cumva. Nu prea as putea explica treaba asta, dar asa mi se pare mie. Nu e nasoala sau ceva, dar nu e cum m-as fi gandit c-o sa fie.

    Prea mult bling, prea mult glam ? Prea putine colturi si prea multe suprafete curbe ? I am with you 🙂

    In rest, e superba masina, las-o in buze, n-am ce trola chit ca nu-s fan Daimler ( desi e posibil sa lucrez un pic pentru ei, din nou, shht!). Vorba aia, si daca nu-ti place si esti hater Merc, masina tot superba e. Pana si vopsita in alb arata bine, vorba aia, daca nici asta nu te multumeste ia si fa-ti tu una mai buna.

    Nu-s fan schimbator “la stergator”, dar cre daca are si clapete, in spatele volanului. Da’ daca nu le-ai comandat s-ar putea sa nu aiba :).

    Da’ mi-a zis deja un amic (care se gandeste sa-si ia si el una la fel, da’ cu doua usi) ca probabil ma vor arde astia pe rug…

    Cu siguranta. BMW mai inghit ca-i sportiva , ca e cu Mini, ca pula mea, dar MercedeSatana? Burn in hell! 🙂

  7. animaloo says:

    frumos ma. Nu prea sunt eu fan alb, dar in alte tari decat Romania te doare in pula. Aici stai cu ea numa la spalatorie.
    Sa o porti fara incidente

  8. Manowar says:

    Nu stiam ca o sa fie schimbatorul la volan, ma. Credeam ca o sa fie chestia aia din mijloc, dar aia e doar o rotita pentru umblat la tableta si plm…

    Cat despre sport, si asta e sport. Mercedes C 200 Sport Saloon, scrie in acte…

    Nu ma plangeam de ea. Ziceam doar ca nu e ca Vectra, dar asta nu e neaparat rau.

    @animaloo: nici eu. In pozele de pe mail era neagra, plm. Azi cand am ajuns, am aflat ca e alba. Ce dracu’, astept de o saptamana+, ca tot amana, nu aveam chef sa mai astept doua saptamani pana ar fi adus alta culoare…

    Cat timp nu e flashy, e OK.

    Oricum, nu mie trebuie sa-mi placa. Mie mi-e fix indiferent.

  9. Ionuț says:

    Frumoasă mașină. Să o stăpâniți fără incidente rutiere.

  10. Manowar says:

    @animaloo: nu stiu. Scrie pe ea undeva? Vezi pe aici la versiunea Sport Saloon, daca o gasesti, ca eu nu o vad.

    @Ionut: multumesc.

  11. animaloo says:

    pai, ar trebui sa scrie in talon. Dap, vad ca alea pe benzina au toate 184.
    Frumos. Logic ca sta mai bine pe sosea 🙂

  12. Orbu says:

    Scrie in talon ( V5C ? ) . Cred ca la pozitia P.2 . Nu-s sigur, da’ poti sa te uiti.

  13. Manowar says:

    Nu m-am uitat in ala, abia ce-a dus doamna actele sus.

    Pula mea, oricum, conteaza?

  14. Orbu says:

    Nu. E C200, banuim puterea ( <=200 cp), dar, asa discutii de microbisti.

  15. Manowar says:

    Ba, sincer, nu stiu. O sa verific atunci cand ajung la etaj… daca nu uit.

    Nu pare o masina de mare viteza, oricum, asta-ti pot spune eu direct. Da’ prinde 100 mph, am verificat pe drum incoace (era zi si nu prea era loc de mai mult, asa ca nu stiu limita superioara). Pot in schimb sa-ti spun ca are demaraj (ceea ce Vectra nu mai avea). Gen cand apesi pedala, se duce, nu sta pe ganduri. Am verificat la o depasire cum sta treaba si cand am apasat acceleratia, pai, s-a dus, taica. Ca idee, la Vectra apasam pedala si mai intai se gandea cateva secunde, apoi facea mult zgomot (MULT) apoi nu avea oricum demaraj. Nu prea mergea sa zici ca intri intr-un roundabout ca “ai timp pana vine ala”. Ca adormea pe-acolo.

  16. Orbu says:

    Cred ca un pic peste 210 kph. Atat am putut eu cu un C180 in 2014. Nu cred ca s-au schimbat mult intre timp motoarele si nici caroseria.
    Asa ca va trebui sa te “multumesti” cu ceva gen 130-140mph, probabil.
    Mi-e greu sa cred ca ai avea nevoie de mai mult.

  17. Jules says:

    Ahh, negrul ala glossy in bord nu-mi place deloc, nu deranjeaza la mers ? And that bezel la tableta aia, mai gros de atat nu se putea. In rest, arata misto.
    Stiu, sunt acri strugurii 🙂
    Sa o stapanesti sanatos si sa n-ai probleme cu ea.

  18. Manowar says:

    Ahh, negrul ala glossy in bord nu-mi place deloc, nu deranjeaza la mers ?

    Bai, nu stiu, am facut doar 30 de mile cu ea, dar nu prea vad ce m-ar deranja. E doar o culoare.

    And that bezel la tableta aia, mai gros de atat nu se putea. In rest, arata misto.

    Nu prea m-a interesat. Asa era masina, nu am cerut eu special modelul ala sau culorile alea.

    Oricum, e mai buna decat ce aveam eu (navigatia de pe telefon). Si softul lor momentan bate google maps, din ce-am vazut. Asa, la curul gol.

    Probabil ca daca vrei o tableta mai misto trebuie sa iei un model de lux sau ceva. Eu nu-s platit atat de bine incat sa-mi pese de chestiile astea. O sa-mi pese de de-astea cand mi-or dubla astia salariul. Pana atunci, pula mea, salariu de secretara, masina de secretara.

  19. Orbu says:

    Gen cand apesi pedala, se duce, nu sta pe ganduri. Am verificat la o depasire cum sta treaba si cand am apasat acceleratia, pai, s-a dus, taica.

    Piece of advice legat de treaba asta:
    1) Daca faci asta cand pleci de pe loc ( gen apasat acceleratia blana) la iesirea din ceva curba, intersectie – unde ai rotile virate – fii cu ochii in 4. Are tractiune pe spate si cu tot cu ESP si ce plm au mai pus aia pe ea are sa fuga spatele, mai ales pe ploaie.
    2) La fel si daca vrei sa pornesti vijelios pe aderenta redusa – zapada, polei.
    Nu ca e periculos sau ceva ( daca nu o faci tu sa fie), dar e un pic diferit fata de Vectra ( tractiune pe fata).

  20. Manowar says:

    2) La fel si daca vrei sa pornesti vijelios pe aderenta redusa – zapada, polei.

    E UK, coaie.
    5 grade iarna. +5, adica.

  21. C says:

    Nice, really nice. La cat mai multe mile (era să zic km) fără incidente! 🙂

  22. Ioexist says:

    cum pula lu hector ai luat tu masina pe mail intr-o saptamana
    io cu tot cu access la intranetu pulii astept vreo 3 luni

    in ritmul asta imi iau si io de la voi si ma obisnuiesc cu volanu pe dreapta

  23. Manowar says:

    cum pula lu hector ai luat tu masina pe mail intr-o saptamana
    io cu tot cu access la intranetu pulii astept vreo 3 luni

    Dureaza 2 ore sa o cumperi, daca o au acolo. Daca nu, 3 zile. La mine a durat mai mult pentru ca am fost plecat din tara si pe urma au avut ei probleme 2-3 zile(numerele de inmatriculare, asigurarea, nenea care o aducea etc). O puteam lua vineri, dar nu eram eu in UK, ca o ardeam in Malta (si nu o puteau trimite acasa pana nu semnam niste cacaturi)

    Am verificat acum, primul mail e dat pe 12 Septembrie. Deci 8 zile in total. Daca imi ziceau sa astept 3 luni, imi bagam pula-n ei si cumparam altceva. Nu e ca si cand ar fi singura masina de pe planeta, pula mea…

  24. Orbu says:

    Daca cereai culoare nu stiu de care, gen “designo Cardinal Red Metallic” combinate cu mai nu stiu ce optiuni care nu-s pe stoc in niciun showroom stateai 3 luni sa ti-o fabrice.
    Asa, daca nu esti prea pretentios, te rezolva mai repede.

  25. Manowar says:

    Ma doare-n pula de culoare. Cu cat mai stearsa, cu atat mai bine. Nu caut sa ies in evidenta.

    Ce dracu’, o conduc, nu o fut.

  26. Joint says:

    Nu a confiscat-o bebe inca ? Nu e masina lui bebe ?

  27. Orbu says:

    Ideea e ca daca vrei chestii care nu le au pe stoc trebuie sa astepti sa iti fabrice masina, iar asta nu se intampla in 1 saptamana de la plasatul comenzii la usa ta.

  28. Manowar says:

    @Orbu: da, pricep. Eu am vrut doar alea de safety. Si pe alea le avea.

    @Joint: inca nu stie. In vreo ora sau plm ma duc sa il iau de la gradinita.

  29. Jules says:

    Banii jos sau ai facut finance ?

  30. Manowar says:

    Finance.
    Nu cumpar cu banii jos mai nimic pana la pasaport. Gen daca ma trezesc deportat, ei raman cu masina si datoria si eu cu banii 🙂

    Abia am luat rezidenta, mai sunt 8 luni pana pot cere cetatenie. Pana atunci, lasa, stau ok banii in cont 🙂

  31. Orbu says:

    Poti sa faci asta fara repercusiuni? Adica fara sa te hinghereasca ?

  32. Manowar says:

    Pai, ce-o sa-mi faca, o sa-mi ia pula-n gura?

    Eu puteam s-o iau cu banii jos. Da’ aia insemna sa raman fara bani. Acum imagineaza-ti urmatorul scenariu: schimba astia regulile (IAR) si ma trezesc dat afara-n suturi, pula cetatenie, pula tot. OK.

    Pai, in cazul ala, eu imi transfer toti banii la mama dracu’, ma declar linistit falit, le las niste datorii de care sa se bucure pana la ultimul penny si plec. Asa. Si daca ma declar falit, nu pot lucra in accounting shit vreo 6 ani sau ceva de genul (unde oricum nu lucrez, eu nu stiu nimic despre contabilitate). Ei raman cu datoriile si hai pa (faliment personal, cum ar veni). (aia cu accounting, 6 ani etc s-ar aplica oricum doar in UK, iar daca m-ar zbura din UK, practic mi-ar lua boii de la bicicleta).

    Ideal ar fi sa nu se intample nimic din toate astea, desigur. Sa iau cetatenie, sa platesc si casa si masina. Da’ stii cum e, pui raul inainte, ca nu stii niciodata ce se intampla. Dupa ce am pasaportu’ in brate, atunci da, le platesc cu placere diversele (ca atunci, cu cetatenia in brate, nu mai imi pun probleme ca “schimba regulile” si alte mizerii). Da’ pana atunci, lasa, e OK asa. In principiu, n-ar trebui sa fie probleme cu cetatenia (asta cu rezidenta a fost mai nasoala). Da’ daca sunt, cu atat mai rau pentru ei, ca mie mi se rupe pula. Vorba aia, Elvetia, here I come.

  33. Orbu says:

    You can only apply for bankruptcy online. It costs £680.

    Am ras .

  34. Manowar says:

    Pai, aia daca vrei sa aplici tu.

    Eu nici nu m-as deranja sa aplic. Sa aplice ei pentru mine. Da, boss, nu are baiatu’ bani, e falit. Poftim boii, deshamati-i de la bicicleta. Enjoy.

    Ma rog, asta-i chestia teoretica, anyway. Nu cred ca o sa ajung acolo, da’ am luat si asta in calcul – just in case. Asa, daca plateam masina cu banii jos, ramaneam cu cateva sute de lire in cont. Ceea ce n-ar fi o tragedie, intra salariul curand. Da’ pula mea, in caz de nasoale-nasoale, prefer sa plec din UK cu niste jdemii in buzunar si fara masina (cu volan pe dreapta). Sa-si pastreze ei masina, vorba aia.

    Cum ziceam, nu cred ca se ajunge acolo. Cred ca aia cu cetatenia va fi muuuuult mai lejera decat asta cu rezidenta. Da’ de unde stau eu, asa am vazut lucrurile. Mai bine cu banii-n banca pana ma vad cu pasaportul in brate. Dupa, cu cetatenia/pasaportul in brate, stiu ca nu se pune problema de deportat si ma gandesc ca de-o secretara/de-un baiat cu cablul e nevoie cam oricand. Pana atunci, Durex, taica.

  35. Alifie says:

    Intele ca asta n-are painjen (inca), nici nu mai merge ca suport de cafea 😀

    Frumoasa masina, sa o stapaniti cu folos, la cat mai multe mile si fara nici un incident.

  36. Manowar says:

    Inca nu. Abia am observat si ca i se “strang” oglinzile cand o parchezi (si se deschid la plecare)…si cand tii apasata frana, i se opreste motorul (si porneste din nou cand apesi acceleratia).

  37. Orbu says:

    De treij’ de mii tre’ să îți dea ceva interesant, nu? 🙂
    Start-stopul (aia cu motorul) e pus pe mașini intensiv de vreo 5 ani. Și la d-alea mai ieftine. Eu îl urăsc cu pasiune 🙂
    La automate e mai ok, dar la manuale ma enervează până la spume. Funcționează un pic altfel și câteodată mai scrie pe bord gen “acuma porneste-o tu din cheie”. În jumătatea intersecției :).

  38. Alex says:

    Lexus e divizia de lux de la Toyota, daca nu ma insel.
    In privinta alegerii facute, nu aveai sub nici o forma cum sa dai gres, atat timp cat banii nu au fost o problema iar masina e noua, cu garantie 3 ani. cand spui Mercedes, spui de fapt :top of the top: din tot ce inseamna industria auto (nu-i de mirare ca ofera standard sistemele de safety la toate variantele de echipare)

    Accidentul cu opel a venit manusa pentru planurile tale. Cu un ochi ai plans si cu altul ai zambit din coltu gurii…. Da, stim, ai suferit mult dupa pierderea opel, dar parca e mai ok in mercedes. Oricum, fiecare dintre noi tindem sa ne atasam de lucrurile vechi. E si asta un semn de imbatranire (sau rezistenta la schimbare). Anyway, nu mai conteaza. Sigur nu o sa fie ultima masina NOUA pe care o vei cumpara pe parcursul vietii.

    RTFM: Rezerva timp pentru a citi din scoarta in scoarta manualul. Cineva chiar s-a chinuit sa il scrie. Tot ce vrei gasesti acolo.
    Apropo, sunt curios daca spune ceva de rodaj, daca trebuie facut si mai ales cum.

    Un dashboard camera (auto dvr) ar fi util pentru a monitoriza traficul si a putea scapa mai usor la asigurari, in cazul unui eveniment nefericit. Nu e o investitie mare, insa extrem de utila pentru a-ti dovedi nevinovatia. E maxim 80 de euro ceva cat de cat decent.

    Rezerva-ti timp pentru a te obisnui cu masina. (cum franeaza, pe unde calca rotile, manevre din scurt cu volanul – intoarcere in 3 miscari … etc ).

    Utilitatea unei masini sta in mobilitatea pe care ti-o da ( nu in statutul social ). Cel mai utila va fi in concedii, colindand in lung si in lat UK-ul. Doar sa stea in parcare si sa o vada vecinii, nu are nici un rost. Sigur sunt locuri ok si in UK, unde poti ajunge usor cu masina. Ar fi pacat sa nu faci mini-vacante (cateva zile libere legate de weekend.)

  39. mesterul says:

    Bravo!
    Să vă bucurați de ea, fără incidente!

  40. Zuza says:

    S-o stapaniti sanatosi, sa va duca safe multi km.

  41. Cosmin says:

    Felicitări, să o stăpânești sănătos! 🙂

  42. StevieVonDerr says:

    Nasol man, in loc sa investesti in economia romaneasca, sa bea pitestenii o bere din lira ta, sa-si acordeze vecinii ceasurile dupa cum toarce o Solenza, ai ales mercedes. OOF. Tu si tiriac.

    Misto, misto si jantele. Arata mai misto coupe-ul insa.

  43. trollex says:

    In rest, masina pare oarecum draguta, dar … pare de gagici, cumva

    In anglia te agata pizdele si pe bicicleta, d’apoi cand you know how to triforce :)))

  44. Manowar says:

    Mda, dar coupe e pentru aia care nu au si nu vor copii…doua usi si plm…

    Eu chiar nu am chef de acrobatii de fiecare data cand duc juniorul undeva.

    Cat despre Dacie, plm, poate intra si ei in secolul asta intr-o zi. Gen cutie automata, petrol in loc de Diesel etc. Si chiar nu vad de ce l-as sponsoriza eu pe Dragnea. Are cine. Si oricum are mai multi bani ca mine. P-ala il votez, nu-l platesc.

  45. nelu says:

    “Vorba aia, Elvetia, here I come.”

    Minum 5 ani pana la rezidenta permanenta. Asta acum, regulile se vor schimba probabil pentru est-europeni.

    10-12 ani pentru cetatenie. Pentru cetatenie trebui sa stai un numar minim de ani in canton si in localitate. De la 2 la 12 sau asa ceva. Daca pleci o iei de la zero. Procesul de acordare a cetateniei dureaza in jur de doi ani, posibil chiar mai mult. Nici o garantie ca obtii cetatenia.

    Casa decenta de la 1 mil. CHF. Creditul nu il amortizezi. Platesti impozit pe venit fictiv (din inchirierea locuintei in care locuiesti), etc

    S-ar putea sa nu fie char atat de rau in uk. Mai ales daca ai stat ceva timp acolo.

  46. Manowar says:

    @nelu: pai, nu-mi pasa, ca nu vreau sa cumpar ceva acolo. Ziceam de plecat cu un job si alte alea, la facut bani, nu cuib.

    Momentan, astept sa incerc sa iau pasaportul britanic. Ala elvetian nu ma intereseaza.

    P-ala britanic sa-l iau (strict pentru ca nu am chef de reguli speciale pentru est-europeni; plm, sunt satul sa platesc oalele sparte de altii) ca pe urma pur si simplu ma duc unde se plateste cel mai bine. Isi pot pastra restu’ cetateniile and shit, nu imi pasa de ele.

  47. Orbu says:

    Mda, dar coupe e pentru aia care nu au si nu vor copii…doua usi si plm…

    Stiu oameni care zic ca-i mai bine asa, ca blochezi copilul acolo, nu risti sa deschida usile din mers ( stiu ca se pot bloca). Altfel, de acord, nici mie nu mi-ar placea treaba aia.

    Gen cutie automata, petrol in loc de Diesel etc.

    Acum au si cutie automata ( ma rog e robotizata, eu nu-s de acord cu ideea din spate, dar nu cred ca pentru tine solutia tehnica prezinta vreo diferenta,ca se comporta similar pentru utilizator, tot cu PRND) si motoare pe benzina au de cand lumea. Chiar foarte bune. Motorul de 1.2 si 1.4 de la Renault se monteaza pe clasa A de la Mercedes, cu un pic de tuning. Desigur, nu-s chiar alea de Dacii. Dacia primeste variantele mai vechi.
    Problema la ei e “etc”-urile. Ca nu prea sunt.

  48. nelu says:

    @manowar: ideea este ca daca ai o cetatenie solida, gen uk, poti sa dormi linistit. in momentul de fata e ok si cetatenia romana, dar fereastra de oportunitate se inchide. in elvetia s-a votat limitarea accesului strainilor de piata de munca. ce urmeaza nu stie nimeni.

    exista motive intemeiate pentru asta. romanii si in general est europenii dau clasa vesticilor. le iau locurilor de munca astora, care nu sunt obisnuiti sa gandesca, sa faca ceva cu cap, sa munceasca sustinut. ma refer la IT, medicina, inginerie.

    in afara de asta, elvetia este desigur tara cea mai misto de trait cel putin din europa. in special partea germana.

  49. Delia says:

    Bravo, o alegere buna si faina de tot.
    Sa o stapaniti cum vreti voi, fara incidente.
    Pentru Ondilol si junior e cea mai buna alegere.

    O sa vezi, in cateva saptamani, daca vei avea sansa de a conduce, din nou, o Vectra sau similar, cat de mult iti vor lipsi optiunile astea.

    Ce a zis junioru’? Nu vrea sa doarma CU ea?:))

  50. ioexist says:

    total semi-offtopic dar mi-or venit actele de nemtalau.
    bagi pula pot vota si mai pot avea un pasaport de care sa am grija

    off-topic 2 care cumpara un diesel de vreo 7 ani, nu bate nu troncane doar ca ca la mine in comuna pun bariere pt dieseluri 🙂

  51. Seby says:

    Sa o stapiniti sanatosi(i) si invat o pe doamna cum sa franeze pe ploie in rest masina beton , siguranta pt cel mic si cumpara um material pe care sa l pui cand alimentezi, pe alb se vad cel mai repede petele de benzina

  52. Manowar says:

    @Delia: nu, il doare fix in pula de masina. E prea mic sa dea doua flegme pe asta.

    @Seby: vine cu gardx….vezi https://www.youtube.com/watch?v=JdXioM2m_6Q

    @manowar: ideea este ca daca ai o cetatenie solida, gen uk, poti sa dormi linistit. in momentul de fata e ok si cetatenia romana, dar fereastra de oportunitate se inchide.

    Pentru romani, da… 🙂

    in elvetia s-a votat limitarea accesului strainilor de piata de munca. ce urmeaza nu stie nimeni.

    E, nu stie nimeni o pula. Hai ca nu-i greu de vazut fenomenul la nivel global. Devine felia de prajitura mai mica in toate tarile, asa ca muie strainilor in toate tarile. De la US la Elvetia si Franta, UK, whatever.

    exista motive intemeiate pentru asta. romanii si in general est europenii dau clasa vesticilor

    Mda, cumva, NU CRED CA DE-AIA. Cre’ca mai degraba are de-a face cu alte aspecte, gen da-i un play (nu-i din CH, da’ pricepi tu)

  53. Manowar says:

    Stiu oameni care zic ca-i mai bine asa, ca blochezi copilul acolo, nu risti sa deschida usile din mers ( stiu ca se pot bloca).

    Nu e ca “se pot bloca”. Se blocheaza automat la peste 15 mph…
    Daca ajunge la varsta (si forta) la care poate sa-si scoata si centura, sa sara din scaun, sa deblocheze usile si sa sara din masina pentru ca-i fun, oh, well, ma scuteste de cheltuieli extra si isi merita soarta.

    Acum au si cutie automata ( ma rog e robotizata, eu nu-s de acord cu ideea din spate, dar nu cred ca pentru tine solutia tehnica prezinta vreo diferenta,ca se comporta similar pentru utilizator, tot cu PRND) si motoare pe benzina au de cand lumea. Chiar foarte bune. Motorul de 1.2 si 1.4 de la Renault se monteaza pe clasa A de la Mercedes, cu un pic de tuning. Desigur, nu-s chiar alea de Dacii. Dacia primeste variantele mai vechi.
    Problema la ei e “etc”-urile. Ca nu prea sunt.

    Nu stiu, coaie. Nu ma pricep. Da’ pot sa-ti spun la ce ma pricep.

    Ma pricep la faptul ca Romania m-a tratat pe mine cu curul. Si daca as cumpara o Dacie, (cel putin) o mica parte din bani ar ajunge in Romania. Din aia, o parte ar ajunge la statul roman – i.e Dragnea si restul. O alta parte ar ajunge la muncitorii romani de la Dacia.

    Si, desi ma amuza sa vad cum ii fute Dragnea pe bastinasi, nu inteleg de ce as plati pentru asta cand pot urmari showul fara bilet. In plus, Dragnea e ocupat sa-mi planga de mila ca mor de foame si tu vrei sa-i dau bani? Never forget

    Asa ca nu, nu Dacia sau alte produse romanesti. Pentru ca pula mea, daca n-am fost destul de bun pentru tara aia, nici banii mei nu-s. Sa cumpere romanii chestii produse-n Romania.

  54. StevieVonDerr says:

    Lifetime guarantee.

    Now that’s something !

  55. buntzi says:

    Niiiiiice! S-o stapânești sănătos și să vă poarte mult și bine fără bube.
    Pî.Sî:

    Nu stiam ca o sa fie schimbatorul la volan, ma.

    Man, nu contenești să mă uimești, pe bune! Deci ai luat mașina FĂRĂ să faci un test drive cu ea, nici măcar 10km de formă așa?

    E UK, coaie.
    5 grade iarna. +5, adica.

    De la +4°C împreună cu umezeală, încep condițiile de formare a poleiului. Oricum, la temperaturia periculoasă dă o alarmă în bord pe acolo pe unde îți arată temperatura exterioară. Apare un fulg de zăpadă cu semn de exclamație și face un bing înainte să pornești motorul și apoi în mers tot arată succesiv ba temperatura exterioară ba fulgulețul. Sau cel puțin, așa cred.
    Dacă face la VW, cred că face și la MB.

  56. Orbu says:

    Nu e ca “se pot bloca”. Se blocheaza automat la peste 15 mph…

    Lasă-lasa, că blocatul ăla îl poate anula tragand de două ori de mânerul de deschidere al ușii :). Cunosc. În 1 an, maxim doi, dacă nu deja de acum va putea face asta din scaunul de copil ( dacă nu cumva îl pui pe mijloc 🙂 ) . Și va încerca la un moment dat.
    Eu zic că poți să blochezi ușa unde ai așezat scaunul lui să se deschidă doar din afară. Trebuie să aibă o siguranță mecanică pe ea.

    oh, well, ma scuteste de cheltuieli extra si isi merita soarta.

    E un mod de a privi lucrurile, dar pe de alta parte la vârsta aia deja vei fi băgat o căruță de bani în curul lui și știi cum e, mai mare pierderea. Până la 2-3 ani te poți uita în ochii lui să-i spui “bă, dacă ești defect, treaba ta, fac altul”, dar după ce te saturi de băgat bani și timp și convertit păr în păr alb, sau chelie, după cum ai bulanul, ajungi la un “io altu’ nu mai fac, iar dacă nu merge ăsta, aia e.” Și cam cauți să îți protejezi investiția :).

  57. Manowar says:

    FĂRĂ să faci un test drive cu ea, nici măcar 10km de formă așa?

    Da.

    Crezi ca daca o conduceam 10 km inainte erau de acord sa-i puna schimbator unde credeam eu ca va fi? 🙂

    Altfel, inteleg ce zici, dar o masina e o masina – si daca era dificil de condus (dar nu prea e), ma obisnuiam cu ea.

  58. altcalic says:

    Ba masina asta mi se pare una din cele mai misto looking in ultimul timp, chiar daca pare mai de gagici. E misto, s-o stapanesti sanatos. N-o compara cu vectra boss, n-are nici un rost. Adica in afara de faptul ca au ambele 4 roti si un volan nu prea au nimic in comun.

  59. Manowar says:

    Si mie mi se pare de gagici (rotunjita si plm..si nici culoarea nu ajuta). But then again, dupa ce termina doamna lectiile de condus, chiar o sa fie cam de gagici…intre timp, plm, la 8:30 duc boracul in loc sa-mi beau cafeaua…

    Altfel, pacat ca nu inregistreaza ce e in jur. Dimineata, cand duceam boracul la gradinita, erau niste unii care si-i duceau pe-ai lor la scoala. Pe jos. Au bolovanit cativa niste priviri de era sa mor de ras.

  60. Gex says:

    Arata bine animala, s-o conduci sanatos.
    Nu m-am prins din poze unde-i schimbatorul ala.
    Daca e cu tractiune-spate nu-mi suna prea bine dar in fine, poate sunt eu defect. Sigur are ceva control-tractiune pe-acolo dar ai grija in curbe anyway.
    Poate n-ar fi rau sa-i schimbi si uleiul, sa stii tu ca-i pus proaspat, sa dormi linistit.
    Hai ca intre timp m-am programat si eu pentru maine la prima revizie, sa vedem cat ma costa.

  61. fullmeta1 says:

    184CP@5500, 7.3 sec. 0-100, 235km/h vit. max, 300Nm 1200-4000. Cu asta chiar prinzi 145mph, lol, nu ca ar avea vreo importanta. Vezi ca la Mercedes abatarea vitezometrului este de 2-3 km/h, spre deosebire de alte marci la care poate ajunge si la 8-10km/h. Cand pui frana mai apasa un pic un pedala pentru a activa auto hold (o sa-ti apara pe bord “hold” atunci cand este activ) si astfel nu mai stai cu piciorul pe pedala de frana; cand apesi acceleratia se va debloca automat, iar cand opresti motorul si deschizi usa se va activa automat frana de mana.
    Sigur are padele pe volan, ce-i drept maneta pe volan pare cam ciudata, si eu prefer un schimbator la locul lui.
    Din ce vad nu are “dynamic select”, era mai fun cu el (mod eco/confort/sport/etc). Nu pare sa aiba nici integrare smartphone (pacat), si nici buton de pornire (trebuie sa scoti cheia, sa o bagi, sa o invarti..), dar trapa aia e misto.
    Pretul in schimb mi se pare mic, ochiometric pretul de lista este pe la 50k euro, ce mama reducerii a fost acolo?
    Sa o stapaniti sanatosi!

  62. mel says:

    Ai dreptate cu asta ca e pentru femei, Mercedes A, B si C sunt facute pt femei. Sunt gandite asa pentru femei si noua ne plac :). Ce e misto la Mercedes, e ca sunt gandite mai avansat masinile, sunt mai practice in utilizare.
    Sa o conduceti sanatosi.

  63. Manowar says:

    Din ce vad nu are “dynamic select”, era mai fun cu el (mod eco/confort/sport/etc). Nu pare sa aiba nici integrare smartphone (pacat), si nici buton de pornire (trebuie sa scoti cheia, sa o bagi, sa o invarti..), dar trapa aia e misto.

    Are si are. Verificat.
    Buton de pornire nu are. Sau daca are, nu stiu unde e.

    Pretul in schimb mi se pare mic, ochiometric pretul de lista este pe la 50k euro

    ~31k lire. Este C.
    La 50k era un E mai dotat, dar cum am zis, nu am salariu de smecher si, plm, in viata e bine sa-ti cunosti lungul nasului. Chit ca imi permit un E, nu mi se pare ca am un job de E nou. Vorba aia, poate cand ma fac mare….

  64. Orbu says:

    Buton de pornire nu are. Sau daca are, nu stiu unde e.

    Si daca are e un gimmick ( dar daca o pornesti din cheie e evident ca nu are 🙂 )
    Da, e cu 2 secunde mai la indemana si mai rapid sa apesi pe un buton decat sa dai cu cheia.
    Pe de alta parte, trebuie sa ai cheia aia la tine oricum si ce loc mai bun s-o pui si sa n-o pierzi ai decat gaura aia? Daca nu cumva apare vreo metoda de descuiat usile din telefon, eu vad gaura aia din volan necesara :).

  65. Laur says:

    Am vazut cheia in contact. Nu are keyless, sa inchizi-deschizi masina si sa pornesti motorul cu cheia in buzunar, ca la alte rable? Sau sa pui piciorul pe sub portbagaj cand ai mainile pline de sacose?

    In rest, sa o utilizezi sanatos si fara probleme, imi place cum arata, daca e aia rosie de sus :). Pui benzina pe la un capat, lichid de parbriz pe la celalalt, ca de restul stie bordul sa-ti zica daca sunt probleme: daca e bec rosu, tragi pe stanga, opresti motorul si suni la asistenta, daca e bec galben, mergi mai usor si te programezi la service. Dar ma indoiesc ca va fi cazul.

  66. Orbu says:

    ~31k lire. Este C.

    Din nou, asta doar ca lumea e speciala acolo in UK. In Germania, adica tara unde se fabrica nu poti configura un C200 incepand de la mai putin de 36.7k EUR. Ajungi cu el peste 40 k foarte rapid daca pui ce-ai zis tu de siguranta. Posibil sa dai peste. Evident ca mai fac aia de la reprezentante reduceri, mai ales pentru masini aflate deja in stoc, da’ nu ajungi tu de la 43-45k pana la 34 ( estimez ca cam pe acolo e lira acum).
    Si de aia , C Klasse e masina de secretara doar in UK :).

  67. Delia says:

    Oricum, daca englezii nu’s chiori, Ondilol nu va avea treaba in trafic.
    Cel putin in Ro, cand am facut trecerea la masina alba( era pret promo de showroom), desi eram blonda si-nainte, au inceput sa fie mai atenti si rabdatori cu mine in trafic, gen io pe drum secundar, nenea de pe ala cu prioritate, frana si facut semn sa trec.
    A ta doamna e muult mai tanara si mai frumoasa, deci musai sa functioneze si la neamul ala de britanici.
    A, astora de’s amabili in trafic, nu uit sa le zambesc, pare ca le place, macar pana mai am dinti in gura.

  68. fullmeta1 says:

    Are si are. Verificat

    Cool atunci, imi scapasera.

    ~31k lire. Este C.

    In Romania nu ai cum sa-l iei la banii astia, nu inteleg cum functioneaza piata de masini acolo. Ar insemna o reducere de ~30%. La ultima am primit discount mare, dar sub 20%, si asta pentru ca s-au aliniat niste planete…

    Si daca are e un gimmick ( dar daca o pornesti din cheie e evident ca nu are )
    Nu e chiar evident, poti sa-l scoti si sa bagi cheia, dar ma gandeam ca n-a facut Manowar asta :p

    Pe de alta parte, trebuie sa ai cheia aia la tine oricum si ce loc mai bun s-o pui si sa n-o pierzi ai decat gaura aia?

    In buzunar. 🙂

  69. Manowar says:

    @Laur: Are ma si harneala aia la portbagaj cu senzorul. Nu am cerut-o eu (nu-mi trebuie), asa era rabla.

    @Orbu: coaie, nu stiu cat e lira vs euro, da’ plm, poate-n Germania au aia si salarii mai smechere.

  70. Jules says:

    Cred ca e la super oferta Mercedes acum in UK, uite aici ceva entry level specs, dar sub 20k pentru un Mertz, not too bad – https://www.drivethedeal.com/Order.aspx?SpecialOffer=4133&id=4133

  71. Orbu says:

    N-au. Cea mai buna oferta pe care am primit-o la nivelul meu ma ducea pe la 85 000 EUR/ an ( din care as fi ramas cu 4000/ luna doar pentru ca am doi copii si daca i-as fi trecut si pe ei si nevasta in intretinere). Iar asta pentru ca omul ma stie si ma place, ca sa zic asa. Practic, inca ma gandesc daca nu cumva am gresit ca am lalait-o sa treaca. In fine.
    Evident, nu-s eu miezul din piata muncii, sunt altii care castiga mai mult, dar nivelul unei secretare e mai pe la 2000-2500 EUR net. In UK ajung la retentia aia cu un pic sub 70k lire. Viata e mai ieftina in DE, doar asta-i un avantaj.
    In fine, ideea e ca in UK sunt cele mai ieftine masini din Europa – sau poate crezi ca si in Romania sunt salariile mai smechere, lol.

  72. nelu says:

    “Mda, cumva, NU CRED CA DE-AIA. Cre’ca mai degraba are de-a face cu alte aspecte, gen da-i un play (nu-i din CH, da’ pricepi tu)”

    Asta e mai mult de imagine. Ce-i doare sunt locurile de munca, salariile si concurenta in general. Chestii concrete, ard direct la buzunar.

    Daca umblii cu caravana, maraie, dar nu ii deranjeaza in mod deosebit. Cand incerci sa te ridici deasupra lor, castigi mai bine, iti ies lucrurile, devine brusc o problema majora.

  73. Manowar says:

    @Orbu: in Romania sigur sunt!

    @Nelu: bai, nu cred. Pe-aici nu-i pasa nimanui daca faci milioane. Da’ daca te caci pe strada lor, parca-parca brusc incep toti sa voteze UKIP…Adica, daca vad astia un IT-ist/doctor plin de bani, se umfla mandria-n ei “ce tara misto avem, de-i atragem pe-aia destepti de pe toata planeta!”. Nu scheauna ca “mi-a luat ala jobul” – ca plm, stiu si ei ca nu pot fi doctori. Da’ problema e ca mai degraba dau de romulani care se caca pe strada, le fura leaganu’ boracului si bicicletele din curte sa le vanda la fier vechi etc.

  74. Livache says:

    bai, sa`ti traiasca nevasta!
    fara ea nu ai fi schimbat vesela, tacamurile, masina..

  75. Manowar says:

    …iti dai seama daca puneam linkuri afiliate…?

  76. Orbu says:

    Pai da, asa cred si eu, ca numa cu afiliere poti lua conserve Merc C200 la banii aia :).

  77. Manowar says:

    Pai tu crezi c-a fost usor sa car baxurile de apa plata tocmai pana-n Malta? Nu mai zic cat de greu gasesti acolo salam ieftin.

  78. Radu says:

    S-o stapanesti sanatos!
    Pentru cine intreba, de ce ai lua-o cu banii jos? Nu e mai frumos s-o platesti cu banii bancii? De ce ai plati cash toata devalorizarea inca din prima zi?

  79. alex.x3s says:

    Felicitari! o mica observatie: culoarea alba a fost mereu cea mai nedorita culoare, exceptia fiind acum vre-o 8 ani cand a fost un trend, probabil ca ai fi putut negocia cateva mii la pret datorita culorii. daca vei dori vreodata sa o vinzi negrul ar fi fost mai indicat. poate poti sa le ceri ceva despagubiri pe Motiv ca in mail ti-au trimis poze cu ea neagra, oricum poti incerca

  80. Manowar says:

    Ba, nu mi-am dorit in special una alba, da’ nici nu ma deranjeaza.
    E doar o culoare, da-o-n pula mea. Gen cat timp nu-i pink in picatele purple sau ceva, e-n regula.

  81. DesertFox says:

    Pentru mine mirosul e ceva ce ma atrage la o masina noua, cand am luat-o pe asta pe care o am acum i-am pus odorizant dupa vreo 2 ani :))

  82. buntzi says:

    Si daca are e un gimmick ( dar daca o pornesti din cheie e evident ca nu are )

    Nu e neapărat nevoie. A4 ce l-am avut înainte avea și buton, dar pornea și dacă apăsai pe cheie în locașul ei.

    Da, e cu 2 secunde mai la indemana si mai rapid sa apesi pe un buton decat sa dai cu cheia.
    Pe de alta parte, trebuie sa ai cheia aia la tine oricum si ce loc mai bun s-o pui si sa n-o pierzi ai decat gaura aia?

    Mie mi se pare foarte comod să nu trebuiască să am grija cheii. Stă în borsetă lângă portofel, și fără alea oricum nu ies din casă. În zilele de lucru borseta stă în rucsacul cu care merg la job (computer, termos de cafea, etc), deci n-am cum să le uit pe nicăieri.

    Daca nu cumva apare vreo metoda de descuiat usile din telefon, eu vad gaura aia din volan necesara

    Ușa o descui când pun mâna pe interiorul mânerului și o încui trecând dosul palmei pe lângă aceeași clanță, n-am nevoie să caut cheia prin buzunare.

  83. sloth says:

    Daca are optiunea KEYLESS START (se poate verifica pe http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes ), se poate pune si ulterior buton start-stop: http://www.ebay.co.uk/itm/401363153073

  84. alex.x3s says:

    @Mano: e clar ca nu ti-ai dorit-o dar ei ti-au trimis una alba fara sa te intrebe iar pe mail ti-au dat poze cu una neagra. poti incerca sa le ceri 2k despagubire, cam asta ar fi ceea ce pierzi la revanzare (dupa vre-o 8-10) ani ca nu e neagra

  85. Manowar says:

    Pai, nu cred c-o s-o vand.

  86. IulianS says:

    stai calm domne cu UK-ul, ti-am mai zis eu ca o scalda de nu mai stiu de ei si ajung sa fie un fel de Elvetia 🙂

    https://twitter.com/bbclaurak/status/910880641499136001

  87. Manowar says:

    Yeah…that’s not how it works.

  88. Laur says:

    @Radu: la leasing ai si ceva dezavantaje daca nu scrie numele tau in talon.
    Bine, in UK nu cred ca-i problema, oricum nu-i nici o placere sa pleci in tari unde se circula pe invers, dar pe meleaguri mioritice iti trebuie procura de fiecare data cand te duci in concediu la bulgari, basca vezi ca asiguratorul nu acopera furtul total in anumite tari din jurul tau, deci pa-pa intrat acolo, sau ca vamesii fac figuri ca procura are stampila mai stearsa, etc.
    Ar mai fi si faptul ca, la un moment dat ti se cam ia de platit casco sute de euro pe an ca sa repari daune pe care le-ai rezolva altfel cu 2-300 de euro cu o aripa sau usa din dezmembrari. Asa a fost si a mea in primii ani si sa vezi cum l-am lasat odata in vama la Giurgiulesti, am scos bicicleta din portbagaj si am trecut vama asa pana in Ucraina, de credeau aia la intoarcere ca m-am dus dupa droguri.

  89. StevieVonDerr says:

    :))) sunt pro masina automata ( cu padele), dar sa aiba cheie.

    e un feeling aparte cand rasucesti…

  90. Field Chester says:

    S-o stapaniti sanatosi si fara Carmageddon!
    1. Chiar te-ar ajuta sa citesti (macar dimineata pe buda) manualul de utilizare, desi pana la urma te prinzi ce fac toate butoanele, citind manualul merge mai repede.
    2. Pune-i neaparat un dashcam care sa fie “on” cand conduci tu si pe care poti sa-l “switch off” cand conduce doamna.

    \m/

  91. Seb says:

    Mano, de curiozitate cat este asigurarea si cat a fost la Vectra?

  92. Manowar says:

    …inca nu stiu, tre’ sa aflu curand – inca se mai chinuie aia sa calculeze treburile cu masina veche (write off, plm, complicat)

  93. Orbu says:

    Nu poți să le zici să uite că ai avut mașina aia ( și evident de accident) ca să faceți pace și să nu se mai chinuie? Că am așa o impresie că ce îți dau pe rabla îți iau pe creșterea ratei la asigurare :). Dacă nu mai mult.

  94. Manowar says:

    Cel mai probabil.

    Nu prea am ce face pe tema aia. E belita, boss. Vorba aia, daca nu-ti convine, nu pune femeia la volan.

    Cum sa-ti explic eu tie subtil de tot…stii tu senzorii aia de parcare si camerele video si franarea aia automata si restul? Ei bine – nu pentru mine le-au inventat aia. Si nici pentru tata. Daca nu-s prea subtil…

  95. Andrea says:

    MANCAMIAI PULA DACA NU-S SI IO PREA SUBTILA

  96. Delia says:

    Subtila de numa’.:)))))))))

  97. Manowar says:

    Pula mea, ar trebui s-o injur si eu, dar nu-mi permit, are Mercedes…

  98. Orbu says:

    Nu știu despre ce vorbiți acolo, nevasta conduce, în general, mai atent decât mine :). Nu conduce mai bine decât mine că nu are experiență/practică și cred că se enervează mai repede decât mine ( sper că nu îmi iau și eu injurii, lol), dar mai atent, clar.
    Nici nu o cred pe aia cu “femeile la volan”. E vorba doar de oameni fără experiență sau care nu-s atenți .
    De exemplu, nu că n-aș ști cum se merge și ce trebuie să fac, dar ultima dată când am tras o dungă pe mașină mă uitam pe camera de dat înapoi cum se apropie o balustradă și mi se părea că n-are cum, mai e până ajung la ea. Ce dacă bipaiau senzorii ăia în continuu. Când s-a proptit mașina în ea nu eram sigur că-i pe bune, da’ auzeam cum harjaie .
    De aia îmi plac mașinile lungi și late. Să am unde de să le scurtez și să mai rămână destul.
    Cel mai prost șofer pe care l-am văzut eu era bărbat. Prietenul lui cel mai bun îmi dădea mie jeepul pe mână, mai degrabă, iar eu eram așa, cam varză.
    Ca să înțelegi ideea, a reușit sa facă cumva să îi moară motorul, la mașina aia cu cutie automată și motor de 5200 cmc, un monstru. Nu știu cum, eu nu am reușit așa ceva, deși la mașinile cu cutie manuală mi se mai întâmplă, că nu-s prea finuț cu pedalele.
    După niște ani, când ne-am întâlnit și a mai învățat să conducă eram în spate și mă întreabă: ” Aăă, ce zici, mortule, conduc bine? ”
    “Mda.”
    Și în următoarea secundă se înfige într-un camion, așa din senin. Dar conducea mai bine, tre’ să recunosc.
    Uită-te ce oameni lucrează ca șoferi și cred că poți să îți dai seama că și un câine învață să conducă bine dacă îl lași destui kilometri la volan.
    Iar legat de “senzorii au fost inventați pentru femei” vreau să spun doar două chestii. Fondul vechi nu avea niciun senzor. Pe absolut toate colturile aveam urme, zgârieturi. Nici nu mă mai oboseam, când parcam mă miscam încet-încet până auzeam ușor “poc” și așa o lăsam: ba proptita într-un stâlp, ba un zid, ba un vecin. Nici nu mă mai deranjam să cobor să deschid porțile( dacă nu era nevasta cu mine, lol) , le împingeam cu bara ușor.
    Pe asta cu senzori am doar 2 dungulițe făcute de mine. Aia și încă una când a pornit din senin radioul când dădeam cu spatele, la volum maxim, pe Trinitas sau ceva post evanghelic cu slujbă și nu mai știam cum să-l închid, am uitat dracului că sunt în marșarier și intru în poartă.
    Mi-au mai tras vecinii câteva, dar aia e, așa merge cu parcarea, nu ne supărăm din nimicuri :).
    Și a doua chestie e ca am închiriat odată un Passat care avea o dungă pe bara din spate, fix în dreptul unui senzor d-ala. Și zic: numai o femeie poa’ să facă așa ceva. Peste două zile dădeam cu spatele și mă trezesc înfipt într-un stâlp pe care nu l-am văzut în oglindă , fix în același loc. Plm, nu mergea senzorul ăla.

  99. Dan says:

    exista motive intemeiate pentru asta. romanii si in general est europenii dau clasa vesticilor. le iau locurilor de munca astora, care nu sunt obisnuiti sa gandesca, sa faca ceva cu cap, sa munceasca sustinut. ma refer la IT, medicina, inginerie.

    Scuze de off topic dar e musai. Deci, nelule, fit-ar neamul ala de ciobani milenari cu branza pe pula ce esti. Romanales ca tine ne fac de cacat in lumea larga. Nu ai sa pricepi, inteleg asta, ca esti prost; dar macar ma racoresc putin, scuze de topic inca o data. Atunci recunosti un taran din lumea a doua din europa: cand il loveste sindromul Dunning Krugger in timp ce sufla pe gura deschisa si zice: “tot io-s mai destept decat astia!”. Deci nu conteaza toata arta, cultura, civilizatia vest-europeana, testele PISA, de IQ, economia care duduie (s-a demonstrat ca economia unei tari e corelat cu IQ-ul), disciplina, igiena, modestia. Nuuuu. Vine Nelu si zice ca tot el e mai destept, asta in timp ce nu se spala pe coaie dar isi face parul cu gel. Si ne mai explica cum is vesticii “invidiosi” pe noi.

    Deci eu primele lucruri ce le-am vazut in USA e ca oamenii albi de aici sunt cei mai inteligenti si pragmatici oameni de pe planeta. Si ca au bani, cacalau, sunt modesti, empatici si zambitori, fara complexe de inferioritate/superioritate. Nu invidiosi pe mine, cred ca stiu de ce. La absolut orice institutie unde am fost primul lucru era cum sa ma ajute, motto-ul fiind: “succesul tau este succesul nostru”, nu sa ma traga inapoi.

    Dar tu continua sa spargi seminte si sa te uiti la Steaua. Muie ma. Sper sa putrezesti in Romania, acolo sub rapa, unde ti-e locul.

    Multumesc.

  100. Manowar says:

    Ba, sincer sa fiu, mie romanii si est-europenii in general mi se par doar mai muncitori – la modul general.

    Nu muncesc intotdeauna la fel de inteligent ca restul, din pacate, dar muncesc (in general) de 2-3 ori mai mult.

    De asta e atat de usor sa “reusesti” afara ca roman.

    Cand am venit incoace, ma cam asteptam sa fie foarte-foarte dificil. Strain, pula prieteni/relatii/harfe/recomandari, limba, accentul, cetatenia…

    Da’ de unde. A fost super banal. Am avut un ghinion sinistru c-a dat faliment prima companie pentru care am lucrat (baga-mi-as pula-n aia de la sales si-n directorul general, dobitoci impaiati; nu stiam atunci, dar lucram pentru un fel de Sebastian Ghita combinat cu Radu Trading Company) si-a trebuit sa plec (pula drept de munca).

    Cu dreptul de munca-n buzunar, fie el cum era? 🙂 LEJEEEER.

    De-asta e plina Romania de romulani care s-au intors acolo cu bani de-afara (nu ma refer la smenari/jepcari, desi e plina si de romulani de-aia). Ca-i super usor sa faci bani si sa “cresti” la un job cand esti obisnuit sa muncesti ca-n Romania. “Competitia” e absolut hilara. Asa ca unii aleg sa-si ia banii dupa ceva vreme si sa se duca inapoi in Romulania, ca plm, probabil ca-i tentant sa dai 50k pe-un apartament si sa nu mai platesti chirie forever, chit ca pe urma faci bani de seminte.

    Sa luam ziua de ieri, de exemplu.

    Programul incepe la 9. La 10 si ceva m-am uitat si eu la prima escalare. No joke. Pana atunci mi-am baut cafeaua si pula mea, lol.

    Am muncit pana la ora 13 sau cam asa ceva. La 13:20 m-am dus sa ma culc pentru ca pantof si cartof.

    M-am trezit la 17 si un pic. Programul se incheie la 18. La ce bun sa mai muncesc la 5 pana la 6, vorba aia? Asa ca nu m-am mai deranjat.

    La sfarsitul zilei m-am uitat pe statistici.

    Eu lucrasem la 15 escalari.

    Dupa mine era Patrick – el lucrase la 7 (bine, p-asta il doare-n pula, ca el s-a nascut cu cetatenia, i se rupe de alte alea; o fi bine sa ai 6 cifre-n banca? o fi; altfel, omul poate lucra cam cat mine, daca vrea, da’ nu mai vrea pula lui si nu prea pot sa-l condamn). Sub el nu m-am mai uitat, ca n-avea sens – erau probabil de-aia cu 4-5, daca or fi avut si atatea, mira-m-as.

    Gen intr-o zi de-asta in care nu pot fi acuzat c-as fi muncit, tot am facut triplu fata de-un englez care a transpirat toata ziua, sanki. Asta asa, in 3 ore de munca – si alea cu pauze lungi. Intr-o zi in care chiar n-am ce face si ajung sa muncesc 8 ore (sau doamne-fereste 9), pai, pula mea, muncesc cam dublu. Nu fata de un englez, ci fata de restul colegilor la un loc =))) Vorba aia, am martori.

    La absolut orice institutie unde am fost primul lucru era cum sa ma ajute, motto-ul fiind: “succesul tau este succesul nostru”, nu sa ma traga inapoi.

    Pot spune acelasi lucru, cu mentiunea ca ma ajuta doar pentru ca ma vad drept “prostul ala care o sa ne faca treaba, ca noi suntem prea lenesi si/sau incompetenti”. Lor le convine, mie-mi convine (cat timp imi si dau bani si diverse avantaje pentru a juca rolul prostului, normal) si toata lumea-i fericita.

    Lucrez si cu americani la jobul meu. Americanii, spre deosebire de englezi, sunt mult mai harnici. Din pacate, sunt si mult, MUUUULT mai prosti. Asa, ca regula de baza. Nu ma mira ca te ajuta aia cu care lucrezi tu, pentru ca, pula mea, probabil si lor le trebuie un mutulica de-ala care sa le faca treaba. Da’ daca-ti ies si tie la sfarsitu’ lunii cifrele cum trebuie, presupun ca-ti convine.

    Eu imi dau seama ca ai mei ma iau de prost, de exemplu. Da’ ma uit in jur, vad ca stau la mine-n casa, ca lucrez de-acasa, ca am mercedesu’ parcat in drive si rezidenta-n buzunar si astept cetatenia, mai deschid telefonu’ si ma uit la niste jdemii in cont and I’m like … da, e ok, sunt eu prostul…ce destepti sunteti, m-ati facut ca pe ultimul fraier…

  101. Orbu says:

    Lucru pe care poti sa il faci fericit si-n Romania ( sa-ti depasesti colegii si sa te ia de prost), mai putin partea cu casa, mercedesu’ si banii in plus.In rest, e la fel 🙂

  102. Manowar says:

    …si partea cu femeia si linistea si curatenia si lipsa de birocratie si respectul si siguranta si….

    Dar in rest, e la fel.

  103. Gex says:

    Ia ca facui si prima revizie, 1200 ron din care 100 tips si 200 montat dashcam-ul asta: http://viofo.ro/camera-auto-dvr-viofo/Viofo-A119S-GPS
    Un test aici: http://dai.ly/x62h1tg (schimbati voi in 1080).
    E decent zic eu si e bun la casa omului.

  104. Manowar says:

    Am incercat azi sa-i dau o pedala, sa vad cat duce.

    Nu prea s-a putut. Ploua nitel si toti labagiii mergeau pe banda 3 aiurea. Cred ca doar seara/dimineata se poate. La 122 deja ma apropiam prea mult de tristul din fata.

    Cam asa ceva:

    Altfel, tre’ sa-mi iau o camera de-aia haioasa care inregistreaza, cu tot cu viteza si alte alea, ca parca nu-i OK sa te joci cu telefonul la volan la viteze de-astea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *