47 Responses to “Am un job de maimuta pe care l-ar putea face orice maimuta”

  1. razvan says:

    Da’ presupun ca ai avut ceva de învățat /luat certificări & shit pana sa ajungi la nivelul asta…

  2. Béranger says:

    Ca software developer (sau, dacă ții la goange de-astea, gen System Architect, Pizdamăsii Evangelist, whatever) e mai mult de muncă dăcât ca sysadmin or whatever you are. Decât zic și io. Că ai pe cap tot felul de SCRUM Masters, zice ăla de la Code Review să faci refactoring la tot, că lui nu-i place, de-astea.

    Dacă n-ar fi atât de scumpă Anglia aș veni și io la joburi p-acolo. Da’ se circulă pe partea ailantă a străzii, și-s acri strugurii.

  3. Manowar says:

    @razvan: pai, da, plm, asta-i partea cea mai amuzanta. tre’ sa inveti si sa iei certificari de jdemii de lire ca sa poti da un rm.

    Bine ati venit in lumea noua.

  4. razvan says:

    Treaba sta cam la fel și în alte domenii. Vorbeam zilele astea cu un tip din US, “chemical engineer”. Ia o grămadă de bani și spune că stă și se uita pe grafice, redactează documente și rareori are ceva “ingineresc” sau “chimic” de făcut. Ah, și multe “meetings”.

  5. sin says:

    Io am ajuns in Anglia de vreo 2 luni abia si deja mi s-a luat de tampiti. Trebuie sa caut o alta firma sau o alta tara :((

  6. mufa says:

    Pe mine nu m-a sunat nimeni 🙁

  7. Dan says:

    Acuma serios, si cine face de fapt treaba pe lumea asta? Sau sintem la stadiul de “mokeys following procedures”

  8. Manowar says:

    Aici e Anglia, coaie. Aici maimutele nici macar nu urmeaza procedurile, gen.

  9. John Galt says:

    E linistea dinaintea furtunii, nu te amagi. Asa cu Black Dragons si town teleport pe expert plus ceva aripi tot prostanul stie sa joace.

    Daca vrei provocari cu adevarat invata programare in cod masina, asamblare ceva. Si treci pe hardware.

  10. John Galt says:

    Btw, toti agaricii care au certificari sunt luati la ochi preventiv si by default. La fel ca expertii contabili, la fel ca orice cont bancar si tranzactie ce trece de 10.000 de euro. Brave new world. Vorba ta.

  11. iulian says:

    Pe langa faptul ca mai peste tot in IT asa e (dezvoltator de soft aici), eu mi-am gasit o oarecare explicatie. Oamenii nu vor riscuri, pentru ca riscurile genereaza pierderi pe termen mediu/lung.

    Suntem (daca imi permiti) niste vidanjori cu contract de exclusivitate.

    Daca ma intreaba seful ce fac, pot sa gasesc ceva de spus, no problem. Dar in majoritatea timpului o frec subtil cu un minim simt de responsabilitate. Asta se traduce prin faptul ca raspund la mail-uri, mai repar anumite probleme, fac verificari si execut rutine bine definite.

    Cand devin cu adevarat important? (adica imi justific remuneratia) Cand vine o problema GROASA (de la un client de obicei). Atunci s-a infundat haznaua! Atunci vidanjorul isi face datoria pentru care a fost inchiriat. Astea sunt momentele cand maimuta o ia la bot fara drept de apel. Astea-s momentele de glorie pentru un IT-ist, cand neuronii incep sa comunice. In rest pot sa pun pe oricine sa-mi tina cald scaunul, nu e nimic dificil.

    Bubble ahead! Fasten your seatbelt! http://fortune.com/2014/05/08/yes-were-in-a-tech-bubble-heres-how-i-know-it/

  12. Manowar says:

    E linistea dinaintea furtunii, nu te amagi. Asa cu Black Dragons si town teleport pe expert plus ceva aripi tot prostanul stie sa joace.

    Joc pe Conflux, pe impossible, nu expert.

    Btw, toti agaricii care au certificari sunt luati la ochi preventiv si by default. La fel ca expertii contabili, la fel ca orice cont bancar si tranzactie ce trece de 10.000 de euro. Brave new world. Vorba ta.

    Asta-i pentru aia care n-au fost luati la ochi din 96, boss. Eu nu-mi fac griji.

  13. Leo says:

    Pentru ca … maimuta!

  14. mike says:

    E normal, aceeasi situatie e si in telecom. Fix aceleasi proceduri zilnice, rutine, etc. Si zic normal, deoarece cam totul s-a standardizat, nu prea mai suntem pionieri in nimic din ziua de azi. Ai o problema, o iei si tu “inginereste” si pana la urma ajungi la un algoritm. Nu ma deranjeaza prea mult, am timp sa imi vad de ale mele, insa ce e ingrijorator, este aparitia inteligentei artificiale, candva undeva in viitor.

    Oricum in momentul asta costurile cu angajatii sunt mari, oricum toti sunt oameni deci se imbolnavesc, nasc, le e lehamite, nu sunt atenti, vor mariri, etc. Atunci de ce sa nu bagi frumos un robotel din asta care le face pe toate corect si la virgula, pe bani de seminte?
    Sunt curios cati ani or sa mai dureze pana implementeaza asa ceva. O sa plangem atunci dupa monotonia unui job de inginer plictisit.

  15. deathy says:

    Pai din ce-ai zis pana acum clientii aia sunt la fel de inteligenti ca si angajatorii tai, deci, de ce pula mea ar suna ? Sau imi zici ca ceva client care nu are habar de un rm -rf se trezeste subit sa te intrebe pe tine de vulnerabilitatile de care oracle stia de cel putin 2 saptamani ?

  16. Sabotor says:

    Acelasi cacat cred ca-i peste tot. Joi/Vineri, cu shellshocku’ pulii am avut meetinguri peste meetinguri cu tot felul de idioti pentru care bash/ssh/whatever nu inseamna nimic, dar hei, trebuie sa discutam, sa le explice cineva cum e cu astea si ce trebuie facut. Ca nu, nu poti sa faci ceva sa rezolvi problema, trebuie discutat, fara vorbaraie fara rost si de-ampulea nu se poate. Cat despre bash si shellshock, well, nici macar acum nu e patchuit. Pentru ca nu s-a discutat destul. Asa ca stau si trimit mailuri.

    Iar aici la mine e si mai de cacat. Ai apache pe server si trebuie configurat? Pula, e alta echipa ce face aia. Ai oracle pe server si trebuie configurat? Pula, alta echipa. Ai mysql si trebuie facut ceva acolo? Ai ghicit, alta echipa. Si astfel in cativa ani uiti cum sa faci un virtual host. Da’ managementul se mandreste ca a facut smecheria smecheriilor – pot sa angajeze maimute care sa lucreze dupa proceduri. Si ba, chiar merge treaba. Pana cand apare o problema cu adevarat si stau si aia de la apache si aia de la linux si aia de la mysql si se uita ca proastele la pula. Si nici unu’ nu-i in stare sa rezolve problema, pentru ca – evident – sunt doar niste maimute.

  17. animal00 says:

    Cand vine o problema GROASA

    fix problema si de la dev. Mai ales pe prostii gen ERP.
    Totul e rutina. Procedura stocata, un rahat de grid, 4 butoane cu CRUD si cam atat.
    Rar se intampla sa cada rahatu in ventilator

  18. ddd says:

    Şi mai sunt din-aia proşti pe lume(me) care fac aceasi treaba pe care o faci tu dar pe bani mult mai putini.Uraaaaa!!

  19. Manowar says:

    Smecheria e sa te angajezi la backbone. Aia nu au mai facut nimic de ani de zile. Adica NIMIC.

  20. mufa says:

    @Manowar: pe aia de la backbone ii mai deranjez eu din cind in cind sa blocheze cite o clasa de ip-uri.

  21. Akhenaton says:

    asta nu-i nimic
    iti dai seama cum era sa fi fost politician?

  22. gigi kent says:

    @Sabotor: fix de ce descrii tu se duc lucrurile pe pula, ca toata lumea se uita la drobul de sare si isi da cu parerea.

  23. Zbarl33ch says:

    @gigi kent Culmea ca Sabotor spune bine ce spune. Ca dupa ce ca suntem platiti fabulos ca sa nu facem nimic. Cand ii spun OS adminului ca nu si-a configurat hosts cum trebuie imi da peste nas. Ca ce stiu eu dbaul pulii. Si pierd 7 ore de-ampulea ca e el coco. Dimineata vin la servici si ma pregatesc sa ii dau un copy paste la superiorul lui dupa etc hosts. Surpriza. Era cum stia dba-ul pulii ca trebuie sa fie. Incerc si merge. 99% din colegii mei cred ca daca suntem platiti bine suntem miezul din pizda. Si ma uit la ei si nu inteleg. Cum mm pe acelasi job, cu aceleasi cursuri, angajat in aceeasi zi cu mine, iti spun ca nu ai facut bine, ca nu ai luat in calcul tot environmentul, ridici tonul la mine, ma enervez, te las si ridic problema in mepeting, fara sa dau nume. Pun problema de fata cu tine la modul generic. Te ataci ma futi in gura in oublic. Intru pe serverul tau, dau 5 comenzi 3 print screenuri, ma pis pe tine si nici macar nu iti ceri scuze, sau sa zici mersi ca nu am lasat 5 nivele de upper management sa se pise pe tine si pe ma-ta. Ce sa ma mai plang de os admini ca au senzatia ca daca ei sunt os admini dba-ul e pielea pulii. Ii spun la un prost azi ca nu imi merge contul pe un server. Ma intreaba ce face? Cine? Mama? Te legi de ea? Nu, contul. Pai ce mm sa imi faca. Imi da access denied, ce mm vrei sa faca? Inteleg, nu stii landscape-ul. Nu imi stii contul, ca sunt clienti la care ai un cont de dba la toata echipa si clienti la care fiecare are contul lui si face sudo. Dar daca iti spun ca nu imi merge contul. Nu ma intreba in gatul matii ce face. Ca a 3 a oara o sa iti spun ca a incetat sa imi mai suga pula si ca daca nu rezolvi repede s-ar putea sa o sun pe ma-ta. Deci da Sabotor are dreptate, suntem prea prosti si prea increzuti ca sa mai invatam ceva sau ca sa mai colaboram cu altcineva. Suntem toti pa pula noastra si ne doare in pula de gaoaza altora!

  24. Manowar says:

    @Zbarl33ch: haios.

    Da’ si eu te-as fi intrebat la fel. Nu de alta, da’ “nu merge contul” poate sa-nsemne orice. “Nu ma mai pot loga pe sistem folosind username-ul X” e o plangere valida. “Dupa ce ma loghez, nu mai pot face sudo X” e alta plangere valida. “Nu ma mai pot conecta la baza de date, incerc folosind comanda Y” e iarasi o plangere valida.

    “Nu merge” e ceea ce spune mama cand are o problema cu calculatorul si ma intreaba cum il repara. Pentru ca – nu-i asa – e clar: nu merge.

  25. Sabotor says:

    @gigi kent
    daca ai vedea tichete in overdue de 4 luni, tichete plimbate prin vo’ 10 echipe, fiecare pasand problema la altii cu textul standard “nu-i de la noi”, in conditiile in care nici macar unu’ din echipele alea n-a fost in stare sa analizeze problema si sa-i dea de capat, mi-ai da dreptate. Daca ai vedea “admini” care la orice problema sar cu textul standard “e de la network” pentru ca pe ei nu-i duce mintea nici sa bage un ps sa vada daca serviciul ruleaza (ca sa nu mai zic de cazuri in care “adminul” are nevoie de cunostinte avansate, gen sa verifice in mortii ma-sii rutele pe serverul lui), mi-ai da dreptate.

    Si asta e efectul faptului ca oamenii sunt angajati si pusi sa faca DOAR O CHESTIE. Ala de la SAN doar da discuri. Ala de la apache doar configureaza apache. Ala de la mysql doar configureaza mysql. Ala de la OS se ocupa DOAR de OS, nu si de aplicatii sau storage. Asa ca, in momentul in care apare o problema ce implica si dbul si storageul si aplicatia si OS-ul, nu gasesti un om care sa fie in stare sa analizeze problema, pentru ca ar avea nevoie de cunostinte (macar minime) si de apache si de db si de storage si asa mai departe. Da’ ia-l de unde nu-i, ca deh, facem performanta cu maimute puse sa urmeze proceduri. Maimute care – daca le iei procedura din fata – incep sa se roage ca indianul ala din cusca tigrului in momentul in care apare o problema.

  26. Krampus says:

    Diferenta fata de restul “maimutelor” este ca tu intelegi ce se intampla in spate. Si, intr-o economie a serviciilor, nu a produselor, esti platit pentru ceea ce stii, nu pentru ceea ce faci.
    Pur si simplu nu pot sa cred cat de multi tipi care lucreaza in IT, refuza sa inteleaga ceea ce fac, refuza sa identifice in detaliu mecanismele din spatele actiunilor lor.
    Un bun exemplu sunt colegii mei de echipa care folosesc niste generatoare de cod si au impresia ca au inteles tot. Doar ca atunci cand lucrurile nu merg, ajungi sa te uiti la instructiuni __asm si sa citesti bitii din registrii CPU-ului. Atunci se vede diferenta dintre “maimute” si cei cu experienta.

  27. mufa says:

    Si asta e efectul faptului ca oamenii sunt angajati si pusi sa faca DOAR O CHESTIE. Ala de la SAN doar da discuri. Ala de la apache doar configureaza apache. Ala de la mysql doar configureaza mysql. Ala de la OS se ocupa DOAR de OS, nu si de aplicatii sau storage. Asa ca, in momentul in care apare o problema ce implica si dbul si storageul si aplicatia si OS-ul, nu gasesti un om care sa fie in stare sa analizeze problema, pentru ca ar avea nevoie de cunostinte (macar minime) si de apache si de db si de storage si asa mai departe. Da’ ia-l de unde nu-i, ca deh, facem performanta cu maimute puse sa urmeze proceduri. Maimute care – daca le iei procedura din fata – incep sa se roage ca indianul ala din cusca tigrului in momentul in care apare o problema.

    Pula mea, decît să te plîngi că ești înconjurat de maimuțe, mai bine ți-ai găsi un job printre oameni.

    Uite, eu de exemplu habar n-am Storage, DBA, Virtualizare și Networking. Da, știu ce face fiecare dar de exemplu vmware n-am văzut nici în poze. Cu toate astea știu să identific dacă-i problemă de SAN sau DBA, să explic în tichet sau la telefon problema și s-o trimit unde trebuie și nu-mi amintesc să existe ping-pong-ul stupid pe care-l menționezi mai sus. Nu, nu trebuie să știi de toate, e de ajuns să poți identifica problema.

  28. ionica says:

    @Sabotor: True there. San doar da discuri, pana cand apare ceva problema de performanta si dba&os spun ca problema e la storage. Iti arunca un output din lgwr si gata.
    Norocul meu ca inainte de SAN, am facut si ceva linux si nu eram chiar habarnist si dupa ce am citit o vreme chestii de linux si db, le-am “indicat” unde ar putea fi problema.
    P.S.: S-a intamplat ca adminul de os sa vada in loguri ceva cu storage si pac, forward la storage team. Si era problema de storage, doar ca era internal storage. Plm, detalii.

  29. Dan says:

    Zilele astea am constatat ca suportul de la un provider tier1 are mai nou timp sa lase un mtr pornit ca sa-ti demonstreze ca la el e ok, si sa scrie un mail lung si frumos pe tema asta. Si nu vreo maimuta care abia stie engrish, ci unul care scrie corect si stie ce e aia bgp si rute asimetrice.

  30. Sabotor says:

    @mufa
    pai, cam sunt pe picior de plecare. Mai am doar de rezolvat niste treburi.

  31. 0rbu says:

    suportul de la un provider tier1 are mai nou timp sa lase un mtr pornit ca sa-ti demonstreze ca la el e ok

    Suportul de nivel 1 de la mai multe companii “are timp” sa lase un mtr pornit.
    Pe bune, incep sa lucrati voi in lumea maimutelor. Interesant ca pare ca pe-acolo maimutele-s mai bine platite ca oamenii.

  32. 0rbu says:

    @Krampus: Mai scrie cineva cod ASM native? Cand am studiat eu asta credeam ca-s morti deja toti care au scris vreodata asa ceva. Am mai intalnit o programatoare in viata care scrisese cu multi ani in urma, si are acu’ vreo 50 de ani cred.
    In viata mea am folosit chestia asta ( in afara scolii) doar de cateva ori pentru ceva injectii de cod executabil in “pesteri” :). Dar acum cred ca si chestia asta e invechita si nu mai sta nici dracu cu debuggeru’ si notepadul.
    Acum, ca nici nu mai intelege mai nimeni codul ala ? Pai ,no offense , dar lucreaza la un nivel mai sus din moment ce programeaza cu ajutorul unei aplicatii care genereaza codul ala. Nu cred ca e mare buba.

  33. gigi kent says:

    @all de mi-au raspuns: nu v-am invinovatit cu nimic. Ziceam ca toata lumea isi da cu parerea prin sedinte peste sedinte, da cand e de facut ceva… mai lipsa, ca nu stim ce echipa se ocupa.

    Eu am oroare de treaba asta cu echipele in care toata lumea e specialist pe ceva, dar cap coada nu gasesti pe nimeni sa inteleaga problema. Sau sa primesti raspuns in 3 zile cand intrebi o chestie simpla, sau tot felul de cacaturi din astea.

  34. Krampus says:

    @Orbu:
    – de scris nu mai scrie nimeni cod in limbajul de asamblare. Dar core-ul nu stie limbaje superioare, ci doar instructiuni masina. In ziua de azi cam toate sunt RISC sau like ( deci load, store, add, compare si jump – plus variatii ). Iar cand o chestie scrisa foarte frumos in C++ nu merge, esti nevoit sa vezi ce se intampla de fapt in lumea reala, deci ajungi invariabil la debug de cod assembly.

  35. iulian says:

    @orbu,

    De acord cu afirmatia despre ASM in principiu. Dar tot iti doresc un bug de optimizare in compilator. Ai fi surprins sa vezi cat de repede inveti ASM pe o platforma noua 🙂

  36. Sabotor says:

    @gigi kent
    ah, my bad, credeam ca prin “drobul de sare” te referi la

    Pana cand apare o problema cu adevarat si stau si aia de la apache si aia de la linux si aia de la mysql si se uita ca proastele la pula

  37. 0rbu says:

    Dar tot iti doresc un bug de optimizare in compilator.

    Am dat peste mai mult decat un bug de optimizare. Nobody cares. Nici daca as fi vrut ( cum am vrut defapt , ca un nerd ce sunt) sa vad unde este, nu se aproba.
    Pentru ca :

    1: Timp pierdut.Muult timp pierdut.
    2: Cand compilatorul nu e pe masina ta ci e parte a unui sistem, nu poti sa-i faci patch / upgrade asa dupa capul tau, iar pana se aproba patch-ul de-l propui tu vezi postul lui Manowar cu “Munca in mediul enterprise” . In niciun caz nu-ti aproba cineva sa faci tu patch custom ( gen scris de tine) la un system proprietary . Gen unde te crezi bah, pe tarlaua ta? La dracu , nu-ti aproba nici sa te atingi de codul scris in limbaj high level care e proprietar. Deschizi “bug” , sau “nota” sau stiti voi. Si repara aia in mai putin de 6 luni.

    3: Cel mai simplu e: Care e instructiunea care-ti fute meciul? Pai uite “X”. De obicei chestia asta apare doar intr-un context foarte limitat, ca nu-mi imaginez limbaje de programare , compilatoare care sa futa total o instructiune. De obicei sunt asocieri nefericite. Si-atunci schimbi contextul , schimbi instructiunea, sau logica. WorkAround. Suna familiar?

    E drept ca eu nu programez PICuri , atmega sau alte microcontrolere unde puterea de calcul iti da cu firma in cap daca o dai in labareli.
    La ce fac eu optimizare inseamna schimba dracu’ codul din ceva “backtracking like” in ceva mai aproape de “divide et impera” si esti un geniu. Sau inlocuieste cele un milion de select single-uri cu select tot ce-ti trebuie si loop prin records. Chestiile astea de bun simt. In rest keep it simple and flexible. De cate ori ma cac pe mine sa fac o optimizare mai smechera care reduce timpul de rulare semnificativ ma trezesc cu doua lucruri in bot.
    1. Se fute toata flexibilitatea si scalabilitatea, de nu mai poti refolosi chestia aia la altceva decat pentru ce ai gandit-o pentru ca nu poti avea o chestie optima la orice si apar o mie de buguri pe care nu le-ai luat in calcul ca ai proiectat cacatul ala la altceva.
    2. Codul super-optimizat arata intr-un hal de nu-l mai poate citi nici dracu fara explicatii. Se uita code reviewerii si zic: What ze fuck is that? Merge macar?Si daca merge , ce face? Gen , suge pula , aia face.

    Asa ca cui ii mai trebuie sa stie din ce sunt compuse si cum se fac caramizile cu care-ti construiesti casa? Alora care fac caramizi, si cam atat. In rest, construiesti cu ce ai la indemana.Monkey style.

  38. Zbarl33ch says:

    @Manowar ar fi ceva sa ma plang ca nu pot face sudo din moment ce nu am dreptul pe nici un server sa fac asta. Cand stii infrastructura din firma, stii foarte bine ca nu pot sa fac sudo, nu am decat user de oracle, fara prea multe drepturi. Dupa ce sunt pe server, la baza e treaba mea cum ma conectez, cel mult am mai patit sa scoata vreun idiot userul de agent sau de baza din dba sau oinstall, faza pe care o pot descoperi si singur si pentru care te rog eu sa imi adaugi din nou userul in grupurile de care am nevoie.

  39. o tipa says:

    manowar, tocmai am inceput o noua cariera la politehnica. abia astept sa devin secretara in IT. :)) la modul serios, probabil ca esti mai dezghetat la minte si de asta ti se pare usor. e drept, nu pot sa masor nivelul oamenilor din corporatia in care lucrezi.
    te enerveaza regulile stupide si stiu cum e.pe oriunde am lucrat si in orice domeniu regula de baza e aceeasi: nu gandi, doar executa. pana la urma ajungi la o resemnare de genul : leafa sa mearga.
    tu vezi partea buna: job usor si remuneratie care atrage pana si cele mai pretentioase pitzipoance. ce ti-ai mai putea dori ?! :)))

  40. Manowar says:

    @o tipa: ar fi placut sa am senzatia ca fac o chestie utila societatii si nu munca de secretara, da’ daca nu se poate, nu se poate.

  41. o tipa says:

    ce chestii utile societatii?! uite, un nene demult a inventat antibioticul. de atunci, populatia nu mai moare pe capete si creste exponential, iar gradul de prostie asemenea. nu e bine sa faci chestii utile societatii. :)))

  42. mihaela says:

    Buna Manowar,

    Iti citesc blogul de ceva vreme..dar, cu intreruperi..
    E super!!!!!!
    Eu locuiesc in Belgia..
    Vreau sa pun un anunt pe blogul tau..
    Caut un informatician pt a lucra in Bruxelles..la cumunitatea europeana..
    Sa fie disponibil imediat!!!!
    Merci

  43. mihaela says:

    La société Atos Worldline recherche un informaticien indépendant (Free-lance), pour une contrat de 1 ans et demi , 2 ans au conseil Européen a Bruxelles

    Voici le profil recherché:

    – Windows 7 (certification est un atout)
    – Office 2010 Professional
    – Windows 2008 Server Active Directory (GPO management, …)
    – Windows 2008 Terminal Servers management
    – VBScript
    – Powershell est un atout
    – SCCM 2007 (ou 2012) est un atout
    – bonne communication orale et écrite est un atout

    Langues requises: français, anglais

    Veuillez contacter directement monsieur Luigi Arialdi au 0475 376 016

  44. Manowar says:

    @mihaela: l-am lasat de data asta _pentru ca oferi un job_ , dar nu-i anuntul publicitar aici 🙂

  45. mihaela says:

    Iti multumesc…
    Intamplator d-ulLuigi imi este prieten de familie…are putere de decizie
    Mi-as dorii din tot sufletul sa fie un roman care sa ocupe postul..pt.ca sunteti cei mai buni in informatica..
    Contractul este renouvable..
    Merci

  46. Ionut says:

    Acum 2 zile au dat drumu la Heroes of Might and Magic III HD Edition. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *