Iar ne setam targeturi doar ca sa ne putem baga pula-n ele…

Discutam luna trecuta de chestiile astea si numai bine le-a semnat linistita Theresa May. De ce nu? Ea-i nascuta in 1956, copii n-are, in 2050 – daca mai traieste – va fi prea ocupata cu Alzheimeru’ pentru a da doua flegme pe ce se intampla in jurul ei. In caz ca n-ati vazut stirea, e aici.

In fine, eu cred ca vor fi si astea anulate prin 2022 sau pula mea, fix ca data trecuta, in 2015.

Insa, pana una-alta, eu a trebuit sa merg ieri pana acasa, in WM. Asa, sa vad cat de groaznic a futut chiriasu’ treaba pe-acolo. In caz c-am uitat sa mentionez (nu mai stiu daca am facut-o sau nu) i-am dat notice acum ceva vreme. Gen cauta-ti altceva, prietene. Si-a cautat, si-a gasit, i-am dat references bune sa n-aiba probleme si aia a fost. Iar ieri m-am dus sa vad cum sta treaba p-acolo. Variantele au fost:

– Mers pana la metrou, luat metroul, schimbat metroul, ajuns la Euston, luat trenul pana la New Street in Birmingham, luat de-acolo ori un uber ori autobuz si mers pe jos. Pe scurt, 3 ore si 8 minute.
– Coborat pana in parcare, urcat in masina si condus pana acasa. Pe scurt, 2 ore si 36 de minute.

Nu-i greu de ghicit ce-am ales sau cat am accelerat. Si, sincer, ma duceam cu masina si daca statea fix invers treaba la timp. Ca mai bine 3 ore si nitel in masina decat 2 ore si jumatate pe metrou/tren/autobuz/jos. Ca, pula mea, parca-i mai bine sa poti opri unde vrea pula ta sau sa tragi pe stanga si sa dormi vreo cateva ore, daca esti rupt. Sau sa stai intins in scaun, nu inghesuit cu toti nespalatii. Sau sa dai drumu’ la muzica cu cafeaua si tigara-n bot – ca ori conducem responsabil, ori ce pula mea facem aici? Sau, sau, sau.

…asa ca mi se pare foarte interesant ca in contextul asta, lachetii din guvern semneaza (pe picior de plecare, desigur) chestii de-astea si seteaza targeturi de-astea. Da, saracii aia care n-au bani de chirie si stau la coada la food banks sa primeasca o conserva de rosii vor locui in case noi cu zero emisii si vor conduce o masina electrica pana acasa, unde vor gati cultured meat si substitutes pentru copiii lor (care au si ei zero emisii, ca unu’ nu trage vreo basina in veci). I mean, OK, if you say so….

Ce cacat sa zic? Nu zic nimic, accelerez. Da, ba, bagati voi zero emisii…

Daca ai chef sa-mi dai o cafea, o poti face aici

90 Responses to “Iar ne setam targeturi doar ca sa ne putem baga pula-n ele…”

  1. Siegfried says:

    Mai apucam 2022?
    https://www.theguardian.com/us-news/2019/jun/13/mike-pompeo-iran-gulf-oil-tanker-attacks

    La anu’ pe vremea asta (poate nu tu care ai avut noroc sa te nasti un pic mai devreme si sa eviti stagiul militar ), dar majoritatea ar putea sa fie undeva prin Caucaz sa apere Europa de rusi. Mai ales romulanii.

    Sau s-ar putea sa fim cenusa radioactiva.

  2. Siegfried says:

    Suna a Golf Tonkin 2.0 !

  3. Magul says:

    Lol, v-o afectat tare Chernobyl. Niste sforaituri sa mai se joace unii si altii cu pretul petrolului.

  4. fish says:

    zero UK carbon emissions by 2050

    May traieste in bula ei. n-are ea nici o treaba cu “real-life”. In plus pare ca e si obsedata sa ramina in memoria UK-ului ca PM-ul care a facut ceva “maret pt tara”*, drept urmare ii da foc 🙂

    *mai ales dupa ce a fost data afara cu suturi in cur

  5. thunderstrike says:

    E diferenta de cultura; pe care cei din est nu o inteleg. In Olanda pe unde ma vantur in ultima vreme; unul din directori are Porche dar vine la birou cu bicicleta pt ca ii place. Iar compania olandeza vrea sa creasca procentul de doar “25%” de cei care vin la munca cu bicla. Noi in estul Europei, saraci, care nu am vazut/avut bani de masini, vedem mersul cu altfel de transport ca fiind pt saraci. Daca ai fi fost crescut in Vest ai fi avut alt punct de vedere cu privire la transportul public. Nu stiu cum e in UK transportul public dar nu Olanda nu sunt nespalati in autobuz.

  6. Laur says:

    Eu vreau sa vad 0 emisii la motociclete, ca electricele nu baraie. M-am saturat de cocalarii astia paraitori. Taica-miu a platit amenda pe vremuri pentru ca ii cazuse toba la Dacie si n-avea unde sa o schimbe duminica in drum spre casa, astia baraie la 2 noaptea fara nici o greata.

    Altfel, daca vrei sa vezi consecintele la a merge toata lumea cu masina, te uiti la Bucuresti. Sau Moscova, Atena, Istanbul, Izmir. Ieri am condus prin Izmir: am gasit loc de parcare de-abia la etajul 5 intr-o parcare etajata, pe strada nu parcai nici scuterul. Inutil sa zic ca autobuzele circula cam rar…

  7. Rads says:

    Nu stiu cum e in UK transportul public dar nu Olanda nu sunt nespalati in autobuz.

    In UK daca mergi cu autobuzul la munca ai minim 50% sanse sa fi talharit, injunghiat sau scuipat de un mong pe spice.

    Eu merg cu trenul la munca pentru simplul fapt ca daca as merge cu masina as sta in trafic o ora juma, asa cu trenul stau printre nespalati 40 de minute. Nu e sustenabil, sunt pe cale sa imi schimb jobul pe tema asta.

    Transportul public in UK: Sounds good, doesn’t work!

  8. Orbu says:

    Iar compania olandeza vrea sa creasca procentul de doar “25%” de cei care vin la munca cu bicla. Noi in estul Europei, saraci,

    Daaaa, smecherie cultura vestului, mie-mi spui? Am fost la un amic pe langa Oxford, darama primaria o parcare multietajata sa faca un bloc de locuinte si parcari de biciclete.
    Cu mesajul vadit: “Traiti in blocuri, nu-n case, si mergeti la munca pe bicicleta, invatati sa fiti saraci, mai da-va dreacu’, luati cu modestie!”

    He-he, hai sa ne invatam angajatii sa mearga cu bicicletele poate nu mai cer mariri de salariu sa-si plateasca ratele la rable, saracii dracului.

    Cand aud vrajeli din astea cu “compania XXX vrea sa creasca procentajul de angajati care foloseste bicicleta/ transportul in comun” , plm, imi vine sa iau foc. Da’ ce pula mea ,ma, de ce nu vor mai degraba ca angajatii lor sa isi permita sa locuiasca aproape ( pentru cazurile in care nu pot lucra remote) sa nu mai fie nevoie sa o arda cu biciclete, trenuri, rable si alte mizerii? Nu coaie, ii punem pe bicicleta, da-i in pula mea, si-i invatam ca asa e civilzat, respectuos, etc.
    Niste ipocriti, futu-i ingura pe toti!

  9. Fery says:

    Eu merg cu trenul la munca pentru simplul fapt ca daca as merge cu masina as sta in trafic o ora juma, asa cu trenul stau printre nespalati 40 de minute. Nu e sustenabil, sunt pe cale sa imi schimb jobul pe tema asta.

    Asta pentru ca ai linie directa, daca n-ai, esti pa, faci dublu timp fata de masina. Nu mai zic ca in 80% din cazuri e mai scump trenul chiar si decat mersul singur cu masina. Iar daca ai de ajuns undeva duminica dimineata, ghinion, trenurile nu circula noaptea in weekend. Good luck getting to the airport for an early flight. Asta pentru ca si aici sindicatele dicteaza la capitolul cai ferate – Labor rules.
    Legat de autobuze, m-am dat putin spre deloc cu ele, hai sa zicem ca nu prea arat a mugging-prone, dar lume pestrita cu usoare probleme la mansarda check, bigtime.
    In UK chiar numa saracii merg cu autobuzul, cel putin pe cursele locale, nu e ca in restul europei. Si nu e o chestie de imagine and shit cum e in europa de est, unde e simbol de statut, aici au toti ruptii in cur 2 masini in curte, nu-i nimeni curios ce masina conduci, numa negri si pakis au septar si S cu geamuri fumurii romanistan style. Pur si simplu e mai practic sa iei masina in loc de tren/autobuz, ca timp si cost, in afara de cateva rute unde ai curse regulate la preturi normale (da si acolo daca poti sa te incadrezi in off-peak, ca daca esti obligat sa ajungi la ora fixa, uneori preturile sunt si de 3-4 ori mai mari decat pretul de baza cand e aglomeratie). Ii las pe altii sa fie campioni la salvatul planetei mergand cu transportul in comun, mersi, io-s ok cu masina. Also ciclismul e sport extrem in UK, in afara de cazul cand ai un fetis cu apa, atunci da, e ok.

  10. Lexi says:

    Daca ai fi fost crescut in Vest ai fi avut alt punct de vedere cu privire la transportul public.

    Probabil, dar n-ai cum sa acuzi oamenii de obsesie pt masini, in orase precum Bucuresti, in care transportul public e un jeg ordinar. Eu sunt mega-fan transport public ca idee, dar daca te uiti la cum e facut prin tara, cum mirosi toti transpiratii si cacatii pe ei, cum se arunca gunoi pe jos, iti trec repejor principiile ecologice. Mi se pare firesc ca primul pas cand romanul scoate un pic capul din saracie, sa treaca de la ratb la masina proprie.

  11. super_fotbal says:

    Ba eu chiar m-am simtit mega bine cand mergeam cu bicicleta la munca. Din august sper sa reusesc sa ma mut mai aproape. Nu mi se parea ca vin la munca, mai ales ca veneam prin camp si vedeam vulpi, iepuri, bursuci si uneori milfs la alergat. Seara ma opream sa fumez langa un rau si ma uitam la pesti. Acum ma sperii cand vad o corsa sau o fiesta in oglinda retrovizoare.
    Transportu cu autobuzu in uk e o gluma, pe termen lung costa mai mult ca o masina asa ca nu are cum sa fie folosit de oameni normali. Doar in centrul londrei sa zici ca ai masina, dar iei autobuzu pana la munca ca parcarea te poate costa mai mult.

  12. ZmeulZmeilor says:

    Ba, chestia asta mi se pare un nou tip de despotism. Ba boss, cum adica ma fortezi sa fiu green? Mai da-te in plm,lasa-ma sa aleg. (am 14 ani de bicla in bucuresti inclusiv pe zapada si 5 bicle curent – asta ca sa inteleaga lumea care e pozitia mea). Orase fara masini, orase green, orase eco – blabla-jegul asta e inceput de dictatura – a inceput cu zone pietonale si continua cu taxele alea oribile pe CO2(in timp ce china/india/pakistan bat noi recorduri la poluare).
    Cum zicea unu: ba, da tu ca primarie de ce nu stii sa faci transportul/urbanismul mai performant? Ce plm e treaba ta, doar sa semnezi? Nu e treaba ta sa gasesti solutii? Ce plm solutie e “obligatoriu bicla+3m patrati verde”?

  13. IulianS says:

    Ba, chestia asta mi se pare un nou tip de despotism. Ba boss, cum adica ma fortezi sa fiu green?

    Exact cum se zicea mai sus: ipocrizie. Noi am poluat, ne-am ajuns, ia hai in pula mea nu mai poluati si voi din vagaunele voastre, stati bine acolo caci ne-ar cam deranja concurenta. Ce va trebuie asa multa energie, vreti sa va ridicati? Nu tati, stati in jeg acolo. Eco ii zice, saracilor. E un trend; si e cool.

  14. ZmeulZmeilor says:

    Ba, sa fim clari: futem planeta si o facem la full auto pe stilul 5pinguini/secunda.
    DAR, fa chestiile astea accesibile. Gen transportul in comun, masinile verzi, piste smart, etc – nu stiu daca mai crede cineva ca tehnologiile nu sunt disponibile.
    Aaa, stai, futi carteluri si combinatii… W8, derp, nu merge. Asa ca… TAXE BOSS CA IN EVUL MEDIU.
    Csf ncsf…

    Si eu fac 15 minute pe bicla pana la munca. Si aerul e asa pisdiets… Si am dat jos 2 kile de cand sunt in Irl… Veata grea, unii cu mertsu, altii cu bicla_salvata_de_la_groapa_de_gunoi (true story tho).

  15. Orbu says:

    Nu-i nicio problema sa mergi cu bicicleta la lucru, daca ajungi la concluzia ca-ti place mai mult ca-i mai misto/sanatos/bine pentru tine. Sau sa iei bicicleta de coarne si sa pleci cu ea prin oras. E o problema pentru soferi, da’ mai da-i in pula mea si p-aia.

    Pe de alta parte nu am nicio problema sa iau in pula 10 pinguini/ secunda si sa fac glume pe opencube cu masca pe figura, cu cardul bagat in dozatorul de oxigen , daca imi spui ca companiile au targetul sa merg eu pe bicicleta la lucru, de dracu’ stie unde, ca AIA e solutia lor. Sau daca imi spui ca darami parcari , in zona de case, si construiesti blocuri si parcari de biciclete, intr-o tara cica democratica, unde-or fi gasit astia planningu’ ala misto al lui Ceausescu’ nu stiu.
    S-a intalnit hotu’ cu prostu’ ?
    Ma mai gandesc cateodata la masini electrice and shit. Nu, taica, lasa. Platesc cu sec, all in, pe mine nu ma prindeti cu cacealmaua asta de momit fraieri.

  16. Vinil says:

    @ Fery

    In UK chiar numa saracii merg cu autobuzul, cel putin pe cursele locale, nu e ca in restul europei.

    Da, eu sunt ala sarac, ca prin centrul Manchesterului as da pe parcare jumate din rata de la masina. Si la ce aiureala cu locuri de parcare platita peste tot, nu prea m-as baga.
    In ro era fain ca si parcare, ca era parcarea ori maruntis ori lasai masina unde voiai tu.
    Aici, m-am gandit de vreo 3 ori sa imi iau masina si-am zis pas.

  17. ZmeulZmeilor says:

    Voi tot dati exemple de UK – mie mi se pare un fail total urbanismul acolo. Gen uite, si Parisul e aglomerat, si Berlinul, si Barcelona/Madrid/Viena. Astia au gasit solutii, parca nu mori cand cauti parcare/transport. Daca astia au putut, dc uk nu a putut?

  18. thunderstrike says:

    “He-he, hai sa ne invatam angajatii sa mearga cu bicicletele poate nu mai cer mariri de salariu sa-si plateasca ratele la rable, saracii dracului.”
    Exact de asta vorbeam, primul lucru la care te-ai gandit este ca aia care merg cu bicla sunt saraci si nu ai bani de masina. tipic est european. Sunt persoane care merg cu bicla cu toate ca au bani sa cumpere 10 masini. Ce legatura are mersul cu bicla cu maririle de salariu? Ai intalnit sa se uite angajatorul la adresa din CV si sa zica, asta sta aproape poate sa merga cu bicla sau autobuz sa ii dam mai putin. Asta sta departe, va merge cu masina sa ii dam mai multi bani.

  19. Vinil says:

    Mie mi-a placut maxim mersul cu bicicleta in Olanda. Si parca vezi si in cum arata oamenii, ca nu prea am vazut grasi.
    De n-ar avea taxe de te sperii si salarii mai mici, m-as muta maine in Olanda,

  20. super_fotbal says:

    @zmeu UK nu se vrea urbana, e mai mult o adunatura de sate.
    Si nu poti compara londra cu ceva de prin europa. Orasele enumerate de tine nu au nici jumate din populatia londrei asa ca e normal sa mearga altfel treburile. Fun fact, populatia londrei e mai mare ca numarul romanilor care au votat la europarlamentare.

  21. ZmeulZmeilor says:

    Ba… Asa o fi? Dar totusi nu trebuiau gasite solutii? Adica problema – aglomeratie+calitatea scazuta a vietii. Solutia? Dunno, nu trebuia sa o gaseasca cineva care e platit? Gen primar?
    Uite, ai Tokyo, acolo da aglomeratie urbana. Aia cum pot totusi?

  22. Orbu says:

    Pentru ca la asta se reduce, cum prezinti tu problema din perspectiva angajatorului, de aia m-am gandit la asta.
    Mie imi pasa foarte putin ca sunt persoane care merg cu bicla desi au bani sa cumpere 10 masini. Bravo lor, le place ciclismul, ma bucur pentru ei.

    Am 3 trotinete in casa si-o sa mai cumpar una. In schimb merg cu rabla cand tre’ sa duc copiii la scoala ( da, am vazut berlineji si daneji care ii duc in remorca sau pe scaun la bicicleta, sa fie sanatosi – sunt niste dobitoci saraci, toti ) , sau cand merg seara in oras si autobuzul vine rar, ca nu-s fan de pedalat prin ploaie si vant, daca cuiva ii place, sa se bucure de asta. In rest – masina strange praf si, ce crezi nu merg NICI cu autobuzul/ trenul la birou, cum ar veni olandejii tai sunt cu niste zeci de ani in urma mea fata de ai mei boss. Ei “au target” sa faca oamenii sa vina la birou cu bicicleta, loloi.
    In compania asta mai bine de jumatate de oameni nu vin la birou. Trololol. Aia care au munca de birou. Aia care lucreaza in fabrica, aia e vin.

    Dupa ce imi explici tu care e strategia angajatorului de a creste numarul angajatilor care vin la serviciu cu bicicleta iti explic eu legatura. Ca e o singura strategie prin care ar putea sa faca asta ok, si as paria 2 beri ca nu e aia. Ca sa fiu fair play ti-o spun inainte.
    Sa caute sa angajeze tipi care locuiesc aproape si sa plateasca salarii cat sa permita relocarea/ chiria aproape de sediul companiei ca sa fie fezabila bicicleta aia in locul rablei.
    Adica, daca as avea un job la 1-3 km de casa as merge cu bicicleta. Chiar si in Bucuresti (exemplu de oras construit antibiciclete), plm, e no brainer, e mai rapid si mai ok decat orice altceva. Sau pe jos.
    Da-s curios s-o aud pe aia alor tai, nu de alta, da’ cred ca e una din alea pe care le stiu.

  23. Manowar says:

    Exact de asta vorbeam, primul lucru la care te-ai gandit este ca aia care merg cu bicla sunt saraci si nu ai bani de masina. tipic est european.

    Chiar asa si e. Ma bag si eu, ca sa fie clar ca si eu sunt tot est-european.

    Coaie, treaba sta cam asa: dincolo de ieftin sau scump, companiile chiar detin solutia acestor probleme. Ia hai, in loc sa mergi tu cu bicicleta, nu mai merge deloc – lucreaza de-acasa. Ca pariez ca 90% din voi pot lucra de-acasa si nu au nici un motiv REAL sa fie intr-un birou undeva – cu atat mai putin la ora X. Zic asta ca om care-a lucrat doi ani si ceva de-acasa.

    Sedinte? Skype sau ceva. Trebuie sa ne vedem fata-n fata? Da, o data la 6 luni – e OK, fac sacrificiul ala. Si-n rest, sunt doar parti pozitive. Lasa-ma sa lucrez de-acasa si nu mai platesti ca prostul spatiu pentru mine in cladire, electricitate, un calculator, un monitor-doua-trei, nu mai aduci haleala si pentru mine la pranz etc. Iesi mai ieftin si mai “eco”. Dar vrei? Hurr, durr, nu.

    Pai, bun, hai sa facem altceva, sa salvam planeta. Ti-ai pus sediul in Pipera? Cat e o locuinta de inchiriat p-acolo, pe strada, ca sa fiu ultra eco? Daca-i 1000, da si tu salariul 2000 (zic asa, sume random). Vrei? Ca sa fim eco. Hurr, durr, nu, nivelul pietei. Iar nivelul pietei dicteaza ca unele salarii in zona Bank sunt mai mici decat chiria pe-o saptamana in zona Bank. Pai? Eco, coaie – ca dorm aia-n strada in cartoane, zero emisii!!!

    Nu sunt locuinte in zona? Fii in pula mea eco, plateste-ma destul sa-mi iau o Tesla si s-o tin pe strada, ca in Olanda. Sau da-mi una “de serviciu”. Se poate? Hurr, durr, nu, zambete, “asta e nebun”. Dar suntem ecooooo.

    In schimb, vrei sa fii eco fortandu-ma pe mine sa merg pe bicicleta o ora-n ploaie. Ia mai da-te-n planeta mea de-aici, intelegi?

    Si stiu, Olanda, piste etc. Am fost acolo. Am fost acolo si cand incepea ploaia aia si venea si niste vant, nici sa ies la fumat nu-mi venea, necum la pedalat prin ploaie. Iar transportul in comun merge bine, da, dar e jegos. Nu “jegos” de Romania, dar mai jegos si mai incomod decat la mine-n masina. Si al dracu’ transport in comun merge cand si unde vrea el, nu cand si unde vreau eu.

    Aia e, ca toti vrem sa fim eco…dar pe banii, timpul si organismul angajatilor.

    Da, ce zici tu – mersul cu bicicleta – se aplica IN UNELE LOCURI, PENTRU UNELE PERSOANE. De pilda, stiu si eu, s-ar putea aplica in Deva (zic si eu un oras mic, d-ala pe care-l poti strabate linistit cu bicicleta fara mare futere). Si se aplica pentru niste persoane pana-n X ani. Nu stiu care-i varsta de pensionare in Olanda, da’ p-aici discutau astia de 68 de ani. Tu ce zici, poti sa mergi la 67 de ani o ora pe bicicleta dus, o ora intors, asa…zilnic? Da’ in Londra, la 30-40 de ani, te simti capabil sa traversezi Est-Vest cu bicicleta? Ca uite, Uxbridge-Dartford (E-V) inseamna 3h32 de min, 41.2 mile. Merge? Faci tu asta de doua ori pe zi? Uxbridge-Bank (E-C) inseamna 2h11 minute, 25 de mile. Pedalezi tu 4 ore si jumatate pe zi, pe langa alea 9 ore de munca? Ca uite, cam asta-i chiria la Bank.

    Ba, cea mai buna parte la treaba actuala e ca soarele si monoxidul de carbon nu discrimineaza. Nu tin cont de venituri. O sa-i omoare pe toti la fel, indiferent de care-i CEO si care-i menajera. GGWP, macar o sa avem selectie naturala vero, nu harnelile actuale pe baza de dolari.

    Adica, daca as avea un job la 1-3 km de casa as merge cu bicicleta.

    Ai merge o pula. Daca nu mi-ar fi lene, as cobori sa scot sdcardul din masina sa vezi cum se mergea ieri pe furtuna cu 0 vizibilitate. Mergi pe bicicleta pana te loveste unul si toata familia ta beleste pula pana la cotor. Mergea toata lumea cu 70-100mph pe A-uri, unde erau biciclete. Vedeai la 10m in fata doar daca erai vultur.

    Ia intreab-o pe nevasta-mea de ce nu prea vrea sa-mi iau o motocicleta, chit ca m-as strecura lejer in trafic.

  24. Deria says:

    Si ce-ai gasit acasa?

  25. super_fotbal says:

    @Manowar, sincer te duci pe aratura si o dai iar in solutii care presupun un sac fara fund. Cred ca ideea e ca daca poti merge cu bicicleta, sa o faci. La ce setup aveam eu anu trecut ma durea-n cur ca nu imi da compania nimic pentru ca merg cu bicicleta, nici macar bicicleta nu am luato prin voucheru lor. Stiu ca suna cliseic, dar o faci pentru tine in primu rand sau cel putin asta am facut eu.
    Si sincer nu e chiar asa de rau mersu pe bicicleta, daca ai un drum de sub 45 de minute pana la munca si posibilitatea de a face dus acolo e ca si cum te-ai duce la sala. Cand ai ajuns seara acasa e ca si cum ai fi mers de doua ori la sala. Daca e drumul asfaltat si nu e cu dealuri poti chiar sa te duci la costum. Daca esti chiar hardcore poti lua o bicicleta electrica si chiar 25 de mile pe ora nu faci, dar zece tot le faci.
    Tu cand vorbesti de biciclete parca ai imaginea tiganilor care umbla dupa fier vechi prin bolintin.

  26. Manowar says:

    Si sincer nu e chiar asa de rau mersu pe bicicleta, daca ai un drum de sub 45 de minute pana la munca s

    Nu e asa de rau PENTRU TINE, ba.

    Eu trebuie sa ma prezint scos din cutie la lucru, cu camasa and shit. Nu dupa o ora de “sala”.

    Si “nu e asa de rau” pana te loveste prima masina si ramai paralizat.

  27. kj0r says:

    Alegerea asta intre bicicleta/transport public vs masina tine si de orasul unde traiesti/lucrezi, traficul din zona. Ca UK nu inseamna doar Londra cum nici Olanda nu e doar Amsterdam. Da stiu, salariile sunt mai mari, joburile sunt mai multe dar nu poti sa le ai pe toate in acelasi loc si ne bagam in alta discutie. Pe distante scurte poti merge pe trotuar cu bicicleta daca ti-e frica sa nu dea vreo masina peste tine. In cazul meu(UK), am preferat sa iau o chirie aproape de job, fac 25 de minue pe jos, cu masina as face 5 minute. Oricum petrec 8 ore pe scaun la serviciu, mersul pe jos e bun contra sedentarismului. Va mai mirati de ce va dor una alta cand va treziti dimineata. In juma’ de an am prins doar cateva zile de ploaie in drum spre/de la serviciu, caz in care am luat autobuzul.

  28. Orbu says:

    @Kjor: Foarte bine pentru tine. Incearca sa fii ceva junior/ intermediate la o companie din City of London / Canary Wharf si sa inchiriezi la 25 de minute pe jos, sau pe bicicleta. Sa ne spui cum merge treaba asta. Si cum ajungi la birou nesifonat de pe bicicleta cand te asteapta aia țiplă.

    In Copenhaga am vazut ca aia se schimbau la birou din hainele de bicicleta in hainele de munca si faceau dus. Unii isi trimiteau costumele la curatat direct din birou. Nu stiu cu cat erau platiti exact si cat costa setup-ul asta, ce stiu e ca faceau asta in timpul pontat ca timp de lucru – bila alba.
    Ma rog, unii nu faceau dus, era o placere sa lucrezi, mananci , langa ei.

    Dar am vazut si ca bicicleau ca idiotii distante de 45 de minute – 1 ora. Si din ce-am observat, cam tot “sarakii” si hipsterii faceau asta. Aia care cam aveau treaba si departamente de condus si locuiau la distante de-ai fi facut mai mult de 15-20 minute cu bicla veneau cu trenul cand nu conduceau ceva E-Klasse .
    Am vazut un singur bosorog de la etajul de sus (upper management, lol ) care venea cu bicicleta. Dar cand te uitai la omul ala nu cred ca venea la munca, ci asa, la distractie. Si, da, la 60 de ani, in Copenhaga, pe un job cu rupere de pula si fara sa fiu accountable in fata nimanui si eu as merge cu bicicloanga juma de ora in ritm de melc uitandu-ma la fraierii care au treaba si se grabesc. Si daca incepe ploaia, o leg de gard si ma sui in primul taxi, sau chem pe cineva cu masina ACUM, ma doare in pula cat costa.
    Dar restul pulimii veneau fleasca la lucru. Sunt sigur ca le face bine, intareste caracterul, etc.

  29. thunderstrike says:

    In Olanda m-au depasit niste mosi pe biciclete electrice fara nici un stres; deci se poate si la 70 de ani sa mergi kilometri; au autonomie de 100km. Nici eu nu merg pe ploaie cu bicla; iau autobuzul, exista o aplicatie in care iti arata la ce ora va fi autobuzul in statie, autobuzele au gps si timpul se modifica dinamic. Nu am nici o problema cu cei care merg numai cu masina; numai ca comfortul sau lenea trebuie sa se plateasca. Nu Olanda nu am vazut parcari gratis in oras si nici nu cred ca unul care face 5k km pe anu cu masina ar trebui sa plateasca la fel ca unul care face 100k km pe anu cu masina.

  30. Daria says:

    Pe mine una ma oboseste si ma agaseaza ingrozitor de tare mania astora de a ma forta sa merg pe drumul vietii sanatoase.
    Din punctul meu de vedere Londra nu mi se pare oras pentru mers cu bicicleta. In primul rand, de ce mi-as dori sa inhalez toate nenorocirile din aer?! Sanatate curata, nu-i asa?
    Mergeam cu bicla de rupeam cand eram in Cehia. Dar da prin paduri, la aer curat etc. Aici cand plec dimineata la 7 simti uneori ca ai nasul bagat fix intr-o teava de esapement. Sa ma apuc sa mai fac si efort in mijlocul gazelor?!
    Mai bine imi mai aprind inca o tigara si macar ma simt naibii bine.

    Pe langa asta cu respiratul intens de kkturi, mai este si pericolul de care zice Manowar.
    Aveam unul la birou care zi de zi ne povestea cat de grozav este el ca vine cu bicla la munca. Pana la primul zburat prin aer. Acum are o oaresce jena si cand vede o bicicleta, d-apoi sa se mai urce pe una.

    Si, mai este inca o treaba pt mine: ori ma duc la sala, ori ma duc la munca. Prea am inceput sa consideram birou locul unde facem totul: mancam, dormim, ne jucam, facem sport, apoi facem dus etc
    Vin hipsterii fleashca de transpiratie pe bicle…petrec cel putin o ora prin dusuri, apoi cafea, apoi mic dejun etc.
    Seara staiii, ca trebuie iar sa ne schimbam de haine etc. Si uite asa ajungi de stai in zona de birouri 10-12 ore pe zi.
    Eu una prefer sa lucrez cat mai eficient si sa rup usa cat pot de repede. Nu vreau sa atarn si mai mult timp in cladirea de birouri cu schimbat de tzoale, facut dusuri, luat bicla in carca etc

  31. ZmeulZmeilor says:

    Eu nu am facut niciodata dus la servici. Nu put, nu ajung leoarca chiar si dupa 7-8 km. Poate am 2-3 pete de marimea unei monede de transpiratie, dar cam atat. Mirosul urat vine cand nu schimbi hainele+dus zilnic.
    Dar again, eu biciclesc de cand ma stiu, oi fi exceptie.
    Iar cand o ardeam pe bike electric in Buc singura belea era sa nu ma murdaresc pe blugi.

  32. Adi says:

    Mergi la peste 30 de grade pe bicicleta 45 de minute si o sa vezi ce mirosi a printesa. Sigur ca da.

  33. ZmeulZmeilor says:

    In Bucuresti o ardeam pe ebike. Gen cu acceleratie la buton, nu dadeam la pedale decat sa mai economisesc baterie.

  34. Deria says:

    Mergi la peste 30 de grade pe bicicleta 45 de minute si o sa vezi ce mirosi a printesa. Sigur ca da.

    Puti ca dracu’, a acru, garantat, al meu merge la serviciu si vine de la serviciu zilnic cu bicicleta.

    Asa prefera.

    31 de grade azi la mine, la 10 dimineata.

    Desi a avut parte si de haita de caini maidanezi, si de proiectat prin aer din cauza unui sofer care a deschis intentionat portiera (masina era parcata pe trotuar).

    Pe de alta parte, eu locuiesc intr-un oras sanki sarac, dar nr. de masini creste de la an la an, orasul nu mai poate “inghiti” atatea masini, asa ca soferii gasesc cai de circulatie si locuri de parcare te miri unde, sub batatorul de covoare, in fostele locuri de joaca ale copiilor (am mai scris despre asta). Din pacate, copiii ajung sa fie in pericol, pentru ca unii soferi nu inteleg ca acele locuri de parcare luate de ei cu japca nu au fost prevazute pentru asta, si baga viteza pe unde joaca copiii fotbal sau folosesc rolele sau trotineta sau bicicleta. Unul chiar a incercat sa lege o strada de alta strada folosind partial trotuarul.

  35. Manowar says:

    Nici eu nu merg pe ploaie cu bicla;

    Glorios, da’ ploua cam des, stii?

    iau autobuzul

    Daca te trimit o saptamana cu autobuzu’ prin Londra, iti iei direct masina…

    exista o aplicatie in care iti arata la ce ora va fi autobuzul in statie,

    Si aici. Bine, ce nu-ti arata aplicatia aia e cum va fi plin de imbecili care mananca mcdonalds de pute ingrozitor intr-un spatiu inchis. Sau cum va veni negresa aia cu doi copii handicapati care se vor caca in mijlocul autobuzului – intre urlete, desigur. Sau cum se va urca nenea ala cu mental health issues in autobuz si muuuult noroc cu el.

    Nu am nici o problema cu cei care merg numai cu masina; numai ca comfortul sau lenea trebuie sa se plateasca.

    Boss, ai ignorat voit treburile de care ziceam. Uite, eu nu numai ca sunt dispus, da’ chiar vreau sa nu mai merg cu masina. Nici cu bicicleta nu vreau sa merg, ca nu-mi place. Vreau sa merg pe jos. Ia fa tu ceva pe tema asta, daca deja ai hotarat ce trebuie sa se plateasca si ce nu. De pilda, fa cum am zis cu salariile. Cat e la Bank chiria? 4500? OK, pai, salariul minim net in zona sa fie 9000 atunci, sa stam acolo si sa nu mai mergem nici macar cu autobuzul, necum cu bicicleta.

    Eu semnez – dati legea si sa-mi bag pula de nu dau foc pe masina cu facebook live, daca aia vreti. Esti gata sa faci ceva pe tema asta sau…mergem ca si pana acum pe “pai nu-i problema mea cat faci tu pana la lucru si cum”? Ca daca da, raman la parerea mea cu #sarakii si urc in Mercedes si ma cam doare-n pula de plata.

    Pe scurt, daca vrei solutii, glorios, vreau si eu. Da’ daca solutiile tale sunt “sa plateasca angajatii si sa bicicleasca o ora-doua, da’ noi sa le cerem sa vina la costum, aranjati, fix la 9 sa fie-n cladire”, atunci nah – no, thanks. Ma doare-n pula ca vine CEO-ul cu bicicleta, ca p-ala nu-l ponteaza nimeni, nu-l da nimeni afara, nu-si permite nimeni sa-i spuna “bai, bulangiule, pute carnea pe tine, futu-ti hoitu’ ma-tii”. Si nu, nu cred ca ala vine cu bicicleta de la doua ore. Cre’ ca vine de la vreo 15 minute, ca p-ala il doare-n pula de cat e chiria-n zona, probabil i-o plateste compania deja ca benefit. Mie nu prea, intelegi? Vezi tu, nevasta-mea ia – sa zicem – 3000 salariul net; in zona in care lucreaza sunt cam peste 5000 chiriile. Pai, ce pula mea facem aici?

    Eu la fostul job (ca deja am incheiat) trebuia sa ma duc la camasa si plm 4 zile din 5. Pai, ce facem, biciclesc prin balti la camasa si ma rog sa nu transpir, sa nu sara peste aparatoare, sa nu ma stropeasca altii, sa nu ploua si sa ajung la timp?

    De curiozitate, cat castigi net pe luna, cati ani ai si in ce zona lucrezi? Stai cu chirie sau ai cumparat? Nu, nu urmeaza comparatii cu cat castiga altii, sunt curios doar de cum functioneaza lucrurile acolo de gandesti asa.

  36. Claw says:

    Cu transportul in comun e futere oriunde, daca ai de schimbat, dar daca ai linie directa, merita.

    – Mers pana la metrou, luat metroul, schimbat metroul, ajuns la Euston, luat trenul pana la New Street in Birmingham, luat de-acolo ori un uber ori autobuz si mers pe jos. Pe scurt, 3 ore si 8 minute.
    – Coborat pana in parcare, urcat in masina si condus pana acasa. Pe scurt, 2 ore si 36 de minute.

    Pwla, cand te duci in middle of nowhere din Londra, normal ca e greu cu transportul in comun. Ia incearca sa mergi de la Calarasi la Otopeni la aeroport, iti ia juma de zi pe un drum de 2h. Hai sa comparam altceva: Berlin centru – Munchen centru, 3h50 cu trenul, cu masina 6-7h fara pauze (dar mai bagi si pauze ca nu esti robot). Cu masina ajungi nauc, cu trenul ajungi odihnit, cu cafeaua bauta, mai stai pe net pe un blog etc.

    Cat despre bicicleta, trebuie sa ai infrastructra necesara, adica piste si spatii unde sa le faci, altfel pe sosea e naspa. Insa e chiar misto sa mai tai un parc, sa biciclesti pe langa râu etc. Ce mai fac astia pe la mine e sa le ia cu ei in Ubahn / Sbahn si sa bicicleasca doar de la statia de metrou pana la birou.
    Autobuzul: aici toata lumea merge cu el, au furat ideea din Londra cu double-deckers si poti sa vezi mosulici cu paharul de sampanie care admira orasul de la etajul de sus. La capitolul asta, UK is really fucked up.

  37. Manowar says:

    Hai sa comparam altceva: Berlin centru – Munchen centru, 3h50 cu trenul, cu masina 6-7h fara pauze

    Unde se intampla asa ceva, e clar ca:

    1. Ai infrastructura de cacat

    Si

    2. Ai legi de cacat.

    Ca sa fiu mai clar, ai 584km intre Berlin si Munich si, aparent, faci 6 ore cu masina si 5 cu trenul. Si aici apare partea aia care ma seaca pe mine.

    De cand circul eu cu masina, adica de vreo 20 de ani, ma tot intreb de ce pula mea am 250-330 km/h pe bord, dar nu am voie legal sa sar de 120 de obicei. Ratiuni de siguranta, oare? Dar iata, nenea ala care conduce trenul are voie. E mai destept ca mine? Are reflexe mai bune? Raspunde de mai putini oameni? Nu, nu si nu.

    Ce are el si nu am eu, oare? Infrastructura si legea de partea lui. Nu trebuie sa stea in spatele unuia care isi taraie hoitul cu 50mph. Si are “drum”. Eu nu. Pentru ca daca am drum si legea, ii arunc chistocul din mers, cocastyle. Dar nu le am. Am infrastructura de cacat si legi tampite. 70 mph. Aia am. Si oriunde vezi chestia aia, aia ai si tu.

    Si, ca fapt divers, nu am niciodata treaba din centrul Berlinului in centrul Munich. Ca daca as avea, ar insemna ca pe-acolo mi-am luat casa. Si daca mi-am luat casa acolo, nu merg eu 5 ore pana dincolo. Imi permit sa trimit pe altcineva.

    584 de km in 6 ore. La ora asta. Inseamna in pula mea sub 100 de km/h. 60 mph in medie. LA ORA ASTA, fucking midnight in UK, cat o fi in Nemtia.

    Jalnic.

    Altfel, as alege oricum masina. Da, fac o ora in plus, daca chiar trebuie (nu trebuie, dar sa zicem). Dar merg relaxat. Ascult ce am chef, la ce volum am chef. Ma opresc unde vrea pula mea, cat vrea pula mea. Poate fumez. Poate ma intind si dorm. Poate fut. Poate nu ma inghesuie nimeni. Poate nu pute nimeni langa mine. Poate nu face nimeni zgomot. Poate nu ma bat pe locuri si pe spatiu pentru bagaje cu nimeni. Ca un pleb. Poate nu intarzie trenul si poate nu astept pe peron. Ca alt pleb. Dar da, plebu’ ajunge mai rapid acolo – in scenariul ala. Good for him.

  38. buntzi says:

    Poluarea și traficul foarte aglomerat în metropole nu apare în principal de la cei care vin o dată pe lună acolo că au treabă. Apare de la navetiști, ăia care fac zilnic drumul respectiv, la aceleași ore. Migrația în masă între locurile unde îți permiți să stai și locul unde îți câștigi banii.
    Pe ideea adusă de @Claw, mi se pare nițel forțată comparația. Dacă ai treabă O dată în Munchen și locuiești în Berlin (sau vice-versa), e posibil să alegi să mergi cu InterCity. La cât costă biletul, nu știu cine și-ar permite să facă naveta asta nu zilnic, dar chiar numai de două ori pe săptămână. Iar dacă își permite asta, probabil oricum iese (mult) mai puțin costisitor să se mute în orașul unde are jobul decât să facă naveta 1200km. Chiar și așa, scenariul respectiv presupune că locuiește în orașul respectiv chiar lângă HBf, că atunci cam faci ce zice Liviu, stai pe peron (looking cool) așteptând să vină fie un S-Bahn, Regio, tramvai etc. Dacă mai e și nițel noiembrie, bate vântul și plouă mărunt, e super cool. Și să speri că fix în ziua aia nu au modificat orarul și au anulat fix trenul care îți trebuia ție să ajungi la timp la HBf să iei IC. Care IC te duce până la HBf în orașul destinație. De unde trebuie să iei altceva până unde ai treabă, că doar n-oi lucra la DB să ai treabă fix în HBf.

  39. Orbu says:

    De cand circul eu cu masina, adica de vreo 20 de ani, ma tot intreb de ce pula mea am 250-330 km/h pe bord, dar nu am voie legal sa sar de 120 de obicei. Ratiuni de siguranta, oare?

    Păi nu prea merge cum spui tu.
    Că nu știu ce infrastructura vrei, adică , cam cate benzi să aiba autostrada aia ? Că am mers eu pe 3 pline ochi, iar la ieșiri, intrări ( că acolo e problema ) se făceau 4-5 .
    Și aici e problema. In Germania multă lume merge blanao, nu cu 70mph. Dar în felul ăsta se crează dop-uri, că la acceasi ora ( naveta ) mai multă lume pleacă din diferite locuri și circula fiecare cât poate de repede și se prind unii pe alții, în diferite zone.
    Intrastructura e ok. Am făcut eu Hamburg Munich ( cca 750 km ) în 6 ore și jumătate , incluzând aproape o oră pauza să vină poliția să constate că am lovit un cauciuc. Dar noaptea . Am fost mai rapid decât trenul . Nu mergeam cu 250km/h , nici nu aveam cu ce, dar și dacă aveam tot nu puteam, nici pe drum drept. Că nu vezi in pula mea atât de departe noaptea, ca să mergi cu 250km/h nici dacă ai Mercedes ( am incercat și pe la 200, mergi dar cam in orb, vezi la maxim 1 secundă și-un pic in față, 2 secunde pe fază lungă , dacă se întâmplă ceva ești futut) .
    Iar ziua mai merg și alții pe drumul ăla cu aceleași gânduri.
    Și nu sunt mereu drumurile in linie dreaptă, că n-am fi toți Schumacher/Vettel să mergem cu 250 și în curbe. Și la punctele de legătură nu prea poți să mergi așa repede ( de aia e și limitată viteza acolo ) că mai ies unii, intra alții și schimbă benzi, plm, nu ești chiar ca trenul pe linie. Apoi mai ploua, mai ninge, eu merg cu până pe la 180km/h pe ploaie,și am văzut și pe alții, dar n-aș zice că e cel mai inteligent lucru.

    Apoi, pe partea ailaltă. Dacă mergi blanao cu 250km/h Berlin – Munich, presupunând că ai putea, nu mai este trenul scump, că o să lași dâră de benzină în urma ta.
    Mi-e lene să caut acuma seria de articole cu rable închiriate ca să las link relevant, dar nu prea există rablă să consume sub 10 l/100km dacă treci de 200km/h. De fapt , majoritatea se apropie de 20l/100km dacă nu sar.

    Înțeleg că vezi tu sute de km/h pe bord , dar mașina ( și șoferii ) nu prea sunt făcute să circule la viteza aia. Poate cu pilot automat gen Tesla, dacă funcționează ăla la viteza aia , habar nu am.
    Dacă ai alerga cu 250-300 la oră pe autostradă ( pe distanță lungă ) , ca să faci naveta, ai fi chiar nesimțit. La cat platesti pe benzină îți iei dracu casă aproape.

  40. Ioan Mitiu says:

    Exemplul Munchen-Berlin e foarte atipic, pentru că DB-ul are una din cele mai futute rețele de căi ferate – nu strict tehnic ci din motive de separare pe landuri. Așa că fooarte greu să prinzi linii directe între A și B – de regulă schimbi cel puțin odată și atunci s-a dus pe sfânta pulă tot beneficiul de timp.

    Asta ca să nu mai zicem că sindicatele sunt mari și tari și biletele costă spre aberant de mult. Aspectul acesta fiind valabil și în Franța, Danemarca etc. Lăsând timpul deoparte acesta e cel mai mare detriment în a NU avea mașină într-o țară vestică, deși e rar menționat.

    Plus că cam peste tot unde am fost e aiurea de mers din punct de vedere al confortului. Am avut mașina în service 3 săptămâni în Germa și dacă dimineața mai era cum era cu toți puștanii de școală alături, după turele de venit acasă seară am început să mă întreb cum drac de tot rămâne Merkelina la putere.

    Dar na… o fi vreo ironie de proporții a sorții că ăștia vor să bage toată Europa cu capul în laț cum a făcut Ceașcă în ’80 la noi.

  41. CID says:

    Mașinile care au 250 km/h + pe bord de obicei pot sări de 300 km/h. Rațiunea pentru care unele sunt limitate la 250 e că dincolo de viteza asta riști sa pierzi antena,oglinzile retrovizoare exterioare,unele elemente mai slab fixate. Marci banu’ aprox 2000 euro din câte știu eu,ți le fixează mai zdravăn și scot limitarea electronică.

  42. Orbu says:

    @CID: Cat costa o rabla care poate merge cu 300km/h? Vorbesc de una care poate merge in siguranta, nu ca ii scoti tu limitarile de motor din soft si-i lipesti oglinzile cu scoci. Si cat de sigur pe tine te simti sa conduci la 250km/h+, asa ca rutina, nu o data de proba?
    Cat combustibil consumi ca sa sustii viteaza asta? +Suprauzura?
    E o problema pusa gresit, n-ai de ce sa folosesti masina sa conduci la viteze din astea din alt motiv decat pentru propria placere.

  43. Fery says:

    Bag pula in transportul in comun. Deci de o ora jumate sta trenul in loc inainte de Euston, ca e un ‘tresspassing’ pe calea ferata. Acuma zice ala in difuzoare ca ‘the person has agreed to get off the track’. Futu-ti mortii si ranitii, aia de o ora negociaza cu ala sa se dea de pe linie? Doi bocanci in muie si un taser cred ca era prea de tot, nu? Asa se duce pe pula un imperium. Cand toti handicapatii au drepturi. Ma gandesc ca sutele alealalte de handicapati care stau degeaba in trenuri aia n-au drepturi, decat sa plateasca zecile de lire pe bilete. Muie networkrail.

  44. Laur says:

    De la 250 la 300 la ora iti trebuie 180 cp in plus sub capota. De consum nu mai are rost sa discutam. Plus ca nici nu e prea safe. Oricum, o masina ce prinde 250 nu o cumperi de la Opel sau Ford, ma indoiesc ca la o masina de 50 de mii de euro minim ii zboara oglinzile in mers.

    Megane-ul meu benzinar de 110 cp ia 6la 100 la ora, 7.3 la 130 si de la 140 in sus D-zeu cu mila, pe la 180 ia vreo 16-17 pe instant. Nu prea e o varianta sa faci naveta la vitezele astea. Un diesel o lua mai putin, dar nu semnificativ.
    Oricum e cam periculos sa mergi asa zi de zi, in caz de nasoale la viteze d-astea diferenta dintre o masina sigura si una mai putin sigura e daca ai capacul pus la sicriu sau ti-l pune doar la groapa.

  45. Manowar says:

    Că nu știu ce infrastructura vrei, adică , cam cate benzi să aiba autostrada aia ?

    Nu are nevoie de mai multe benzi. Are destule deja. Nu benzile sunt problema.

    Cat aveam la ora in clipul/pozele alea pe autostrada, boss? Spune tu, ca daca spun eu, oricum o sa-mi zica vreunul ca nu prinde atata masina si mint etc.

    Prima problema e limita de viteza. Sunt si alte cateva probleme, dar AIA e prima. A doua e ca autostrada-autostrada, dar e plata sau ce plm e?

    Si nu, nu vreau sa merg cu 250-300 la ora. 200 la ora ar fi suficient. Si nu, nu e o problema cu farurile, bat suficient de departe. Dar deh, hai sa punem limita de 70 mph. Pentru ca motive.

  46. Manowar says:

    Bag pula in transportul in comun. Deci de o ora jumate sta trenul in loc inainte de Euston, ca e un ‘tresspassing’ pe calea ferata. Acuma zice ala in difuzoare ca ‘the person has agreed to get off the track’.

    Da, pai, p-astea nu le ia nimeni in calcul.

    Acum vreo 6-7 ani sau cam asa ceva era o chestie de avansare la mine, la fostul-fostul job. Si ca sa fiu avansat, trebuia sa fac refresh la jegul ala de RHCE. Ca, pula mea, management, conditii, sloboz. OK, pai, hai sa fiu avansat. Si da-i si toceste seara (ca se schimbasera treburi), da-i si construieste-ti “laborator” acasa, da-i si baga bani in RAM sa poata tine masini virtuale, da-i si pula mea. Si vine faimoasa zi a examenului. Iar eu trebuia sa ajung in Central London. Pai, nu ma duc cu masina, ca nu se face, hai sa ma duc cu trenul. Si-am stat si-am stat pe peron si m-am uitat la cum creste in continuu timpul – gen ora la care trebuia sa vina trenul. Hai ca intarzie 5 minute. Trec alea 5, hai ca intarzie inca 10 minute. Si inca 10. Si inca 15. Si dupa vreo ora si jumatate, hai ca pula mea, nu mai vine, de fapt. Pentru ca niste pustani au dat pe undeva foc unei cutii cu ceva cabluri de semnalizare nu stiu ce. Nu c-ar conta de ce nu mai venea trenul, important e ca nu mai venea. Asa ca dupa o ora si jumatate pe peron…nu a mai venit trenul. Si bai, plecasem cu MULT timp inainte de-acasa, asa, pe sistemul “mai bine stau si astept acolo in zona o ora decat sa intarzii”. Si da-i cu taxi la repezeala si pula mea, da’ evident ca si restul au facut acelasi lucru. Si, pe scurt, nu am mai ajuns la examen. Asa ca, tot pe scurt, a fost amanata promovarea pizdii – dar asta DUPA ceva mini-scandal la lucru, pentru ca pula mea, examenul fusese platit de companie, iar eu nu ajunsesem.

    Se-ntelege ca nu exista nici macar o stire in ziar pe tema asta, sa le pot da un link si sa spun “uite, ba, nu mint, chiar a fost problema asta, nu mint eu ca am incercat si n-am putut sa ajung”. Iar aia de la red hat cica nu returneaza taxa de examen daca n-ai facut reschedule cu 24h inainte de examen, ca da-te-n mortii ma-tii. Iar regula la lucru era ca daca nu iei examenul cand e platit de companie, il dai pe banii tai. Iar in perioada aia simteam altfel in buzunar costul examenului (care acum e 615 lire, atunci nu stiu cat mortii lui era).

    Transport in comun, boss. Ghertoisme de plebi.

  47. Orbu says:

    Pai e o limita de viteza ca nu toate masinile pot circula la fel de repede, nu toti soferii sunt capabili sa circule la fel de repede si chiar si aia care sunt se intalnesc cu aia care nu-s si e destul de periculos sa circului cu 200km/h+ ( nu mai tin minte cat era, ceva gen 140 mph puscarie 🙂 ) si sa depasesti soferi care circula cu 110.

    Zici de lumini la 200kmp/h. la 180 faci 50 metri pe secunda. Faza scurta tre’ bata intre 35-50m, daca bate mai mult ii deranjeaza pe ceilalti.
    Faza lunga, pentru asta tre’ sa cam fie libera autostrada aia bate in jur de 100m, n-am auzit de mai mult de 130. Am facut proba cu niste proiectoare off-road montate pe capota, de 300W cu xenon, alea bateau pe la 150-200m, dar nu ai asa ceva la masini de strada, La 100m vezi 2 secunde, cu 180km/h. Daca poti sa mergi pe faza lunga.
    In rest, depinde de daca e autostrada iluminata sau nu.

    Dar nu conteaza. In Germania nu ai limita asta. Si se merge cu 200 si cat vrea pula ta ( cred ca daca faci accident la viteza foarte mare, se prezuma ca ai macar o parte din vina ca nu te vede nici pulea cand mergi mai repede ca ei de doua ori) – atunci cand ai loc .

    Si nu prea conteaza. Din doua motive.
    1) Pentru ca la orele de naveta sunt mii din aia ca tine si merg toti cu cat se poate
    2) Pentru ca exista facilitatea asta – guess what, casele sunt scumpe pe distanta mai mare, salariile si mai mici, ca vin saraci de la distante SI MAI MARI. Si tot cu ei il mani pe Bator pe drum , nu esti singur.

  48. Manowar says:

    Pai e o limita de viteza ca nu toate masinile pot circula la fel de repede, nu toti soferii sunt capabili sa circule la fel de repede si chiar si aia care sunt se intalnesc cu aia care nu-s si e destul de periculos sa circului cu 200km/h+

    Inteleg. Dar e ca si cum ai face friptura ilegala pentru ca bebelusii nu o pot manca.

    Faza lunga, pentru asta tre’ sa cam fie libera autostrada aia bate in jur de 100m, n-am auzit de mai mult de 130. Am facut proba cu niste proiectoare off-road montate pe capota, de 300W cu xenon, alea bateau pe la 150-200m, dar nu ai asa ceva la masini de strada, La 100m vezi 2 secunde, cu 180km/h. Daca poti sa mergi pe faza lunga.
    In rest, depinde de daca e autostrada iluminata sau nu.

    Motorways sunt iluminate IN GENERAL, iar aia era la 12 noaptea – ce ziceam ieri. Dar e OK, ziua nu trebuie mai multa lumina.

    Ma rog, daca vrem, putem gasi motive pentru care nu se poate orice. Dar treaba e ca muie 70 mph.

  49. Claw says:

    Pai poti sa mergi cu masina cu 300 km/h, cat merge trenul, pe autobahn nu ai limite, dar te tine?

    Poate nu ma inghesuie nimeni. Poate nu pute nimeni langa mine. Poate nu face nimeni zgomot. Poate nu ma bat pe locuri si pe spatiu pentru bagaje cu nimeni. Ca un pleb. Poate nu intarzie trenul si poate nu astept pe peron.

    Lipsa de civilizatie. Lipsa de civilizatie. Lipsa de civilizatie. Lipsa de civilizatie. Dar poti sa stai in traffic jam, sa inspiri gazele alora din fata. Ca un boss.

    Ca nu exista transport bun in comun e o problema de civilizatie si de implicarea statului. Daca stai in aria centrala dintr-un oras civilizat, teoretic nu ar trebuie sa ai nevoie sa detii o masina, ar trebui sa existe alternative bune. Cat timp inca o sa stau central (si nu sunt vreun CEO), la 10 minute de gara centrala (de mers cu autobuzul, ca plebii), nu o sa simt nevoia sa imi iau masina. Transportul in comun + car2go / DriveNow (deschizi aplicatia, singura dilema fiind ce model de BMW sau Mercedes sa iei azi #firstworldproblems) sunt arhi-suficiente. Cand o sa ma mut in suburbii, o sa imi iau masina.

  50. Manowar says:

    Lipsa de civilizatie. Lipsa de civilizatie. Lipsa de civilizatie. Lipsa de civilizatie.

    Ai dreptate. X4. Si ce propui? Sa merg cu animalele pana se civilizeaza cumva in mod miraculos? Si Fery ce sa faca la Euston?

    Fix aia iti zic si eu: lipsa de civilizatie.

    Dar poti sa stai in traffic jam, sa inspiri gazele alora din fata. Ca un boss.

    Nu mai am decapotabila.

    Cat timp inca o sa stau central (si nu sunt vreun CEO), la 10 minute de gara centrala (de mers cu autobuzul, ca plebii), nu o sa simt nevoia sa imi iau masina.

    Sigur, cand stai cu chirie. Cat costa sa cumperi acolo, central si ce salariu zici ca ai…?

    Da, exact.

    Btw, asta e in Germania, nu?

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/W%C3%BCrzburg_train_attack

  51. Mad says:

    Aveam o cunostinta, acum ceva ani, care lucra la Siveco si aveau acolo microbuze ale companiei dimineata si seara. Punctul de intalnire era pe la o statie de metrou( pentru ea)
    Mie-mi place carpoolul sau impartit taxiul. E socializarea asigurata asa 🙂 nu mai e nevoie de team building

  52. Tudorescu says:

    Cine are timp, sa urmareasca prezentarea asta: https://www.youtube.com/watch?v=duWFnukFJhQ
    Omul zicea in 2014 ca pretul masinilor electrice va scadea in 2018 la 40k. Si asa a fost. Aici spune ca din 2025 nu se vor mai produce masini cu combistie interna.
    “Not because of green, but because of green(bani)”. Adica o sa fie mai ieftine decat mizeriile astea poluante.
    Da exemple de ce a patit Nokia, Kodak si multi altii. E de vazut

  53. Claw says:

    Btw, asta e in Germania, nu?

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/W%C3%BCrzburg_train_attack

    Da, asta e Germania. Iar daca niste tigani i-au injughiat pe unii cand se intorceau din oras in Cluj, nici eu n-o sa mai ies in oras in Targoviste.

  54. Claw says:

    Ai dreptate. X4. Si ce propui? Sa merg cu animalele pana se civilizeaza cumva in mod miraculos? Si Fery ce sa faca la Euston?

    Fix aia iti zic si eu: lipsa de civilizatie.

    Cum ziceam, te inteleg perfect. In Romania, prima chestie pe care am luat-o dupa ce m-am angajat (eram inca in facultate) a fost masina. Ca sa nu mai merg cu animalele cu microbuzul la ai mei, sa nu mai fac 4h pe 80km in loc de 1h cu masina, sa merg decent cu o gagica la mare, nu pe culoarul unui tren.

  55. Manowar says:

    Da, asta e Germania. Iar daca niste tigani i-au injughiat pe unii cand se intorceau din oras in Cluj, nici eu n-o sa mai ies in oras in Targoviste.

    Treaba e ca in masina nu se intampla. Deloc. Nici asta, nici altele.

  56. Mikimoto says:

    E socializarea asigurata asa 🙂 nu mai e nevoie de team building

    Da, dar nu as fute in microbuz…

  57. Bing Bing says:

    Bai Manowar, ai momente cand pare ca esti o baba de la tzara panicata ca-i pica ceru-n cap ca in Asterix & Obelix. Exemplul cu trenul nemtesc si babuinul cu maceta e ca treaba recenta cu un roman culmea, caruia i-a murit gagica pe M5. Si el era blocat in trafic din cauza accidentului (sper ca nu trebuia sa ajunga undeva ca nici taxi nu pupa). Sau cu accidentele de TGV din an in paste pentru ca la curba sinele trosnesc. Gen 0.0005% sau de cate ori se intampla. Altfel da, tre sa ai noroc cu programul, o linie directa de ce *buz / tren o fi, ca altfel tot aglomerat circuli, la comun sau nu. Cand vad poze cu spatiul ocupat de masini vs populime in ceva in masa, parca as sustine ala in comun, eventual cu dai ceva in plus sa stai in vagon de oameni spalati (daca nici tu nu puti).

    Si ca sa incheiem frumos: https://www.lusakatimes.com/2012/03/30/tragedy-zambia-ac-virgin-players-drown/ o gasisem atunci pe romaneste si a trbuit sa caut international ca nu e farsa, “Twenty players from DR Congo club AC Virgin KA drowned in Luapula River in Zambia”. Deci sa nu ai nume predestinate ca nu stii cand faci accident lol.

  58. Manowar says:

    Sau cu accidentele de TGV din an in paste pentru ca la curba sinele trosnesc.

    Cred ca nu ai inteles. Problema nu e de accidente. Cred ca trenul e mai sigur – nu am statistici, dar sunt aproape sigur ca e (safer).

    Chestia e ca nu sunt doar accidentele, ci totul. Rute, intarzieri, nespalati, jegosi, zgomot, inghesuiala, nervi, coada la baie, pula pauza, pula orice etc. Abia la alea ADAUGI accidente, atacuri plm. Si nici una din astea nu se intampla la mine in masina.

  59. Animaloo says:

    Liviu… Deci toți är trebui sa stam lângă munca? Ma mut și îmi schimb și casa? Asta e soluția?
    Soluții sunt multe. Toate se lovesc de ideea:oamenii sunt prosti și ii doare în pula. “ce îmi pasa mie de aerul pe care îl respir, cand aia în India….”
    O soluție mega decenta o reprezinta mașinile alea mici electrice. Problema? Is urate cu flăcări. Problema doi? Aici intervine gândire liviana: oamenii nu au indeajuns de mulți bani sa dea 10k pe o masina strict de oraș. Problema 3? Oamenii încă se lauda cu masina.

    Ai bicle electrice. Ai trotinete. Ai o gramada de metode mai ușoare. Bicla clasica e pentru retarzii ca mine sau pentru saraci :p

  60. Manowar says:

    Ai bicle electrice. Ai trotinete.

    Ai 5 grade si ploaie inghetata/torentiala si alte alea.
    Ai borac si nevasta de carat.
    Ai cumparaturi de facut.
    Ai 40 de mile de facut pana la lucru sau 120 de mile de facut pana la un interviu.
    Ai cerinte gen “in fiecare dimineata la 9 esti in birou scos din cutie, cu camasa la dunga, nu transpirat ca un porc si-n tights de gay care merge pe bicicleta”
    Ai…alte alea.

    Harnelile de care zici tu merg cand esti la un job d-ala mai de pielea pulii – ca pozitie, salariu etc – si/sau mergi vreo 3 kilometri sau pula mea si eventual ai si benzi separate (Separate cu fucking stalpi, nu cu o dunga de vopsea) si e soare afara si frumos si cald si e OK sa apari la lucru si-n adibas.

    De la un punct/nivel incolo nu prea mai e OK. Cam deloc, asa. Da, stiu, stii tu un CFO/CEO/CTO/COO/CIO care vine cu tricicleta la lucru de la 60 km distanta si herpaderp. Nu, nu stii.

    Serios, chiar nu vad sensul discutiilor astora. Contextul e ala de mai sus. Vreme de UK. Job in centru, unde locuintele sunt la 1-2 milioane. Cerinte de-alea gen cravata cu ac, nu fara. Ora fixa de venit la birou, lucrat cu si pentru aia care iau bonusuri de 6-7 cifre si n-au chef de duhoarea ta sportiva. Aia dau suma X – suma pe care o vreau eu ca sa nu fiu sclavul unei banci 30 de ani. Ma doare fix in pula de faptul ca as putea lucra la vecinul, care da o treime din bani, ma lasa sa vin imbracat cum vreau eu si are la benefits si clase saptamanale de zumba. Ca eu nu pentru zumba ma trezesc dimineata.

  61. Fery says:

    unde locuintele sunt la 1-2 milioane

    ai uitat un 0

  62. Manowar says:

    ai uitat un 0

    Vorbeam de alea affordable, bai nababule!!

  63. animaloo says:

    deci practic iei TOATE variantele nasoale si le pui pe un CEO si iti da rosu. Corect ce pula mea. Ca toti oamenii sunt CEO si CFO si COO si PLMo.
    Chiar credeam ca majoritatea alora de stau in trafic cu rabla is pularai ca noi. Aparent nu.

    Altfel. Io dau 15e/luna sa am vestiaru meu. In care am haine curate, nu port camasi, dar as putea sa am si de alea. 15e/luna. Deci da. In plus nush cum se face dar niciodata nu put dupa ce vin cu bicla. Poate are de-a face cu faptul ca am haine speciale pentru bicla si haine speciale pentru munca? De putit puti daca nu iti aerisesti bine hainele de munca. Asta apropo de “bicicletele pentru retarzi ca mine sau saraci”.

    Altfel, cred ca prima varianta, solutie, plm, am dat “masina mica electrica”. D-aia de o pui breloc la smart (ca idee de marime). Chiar nu inteleg de ce e nevoie sa muti o tona jumatate dinspre casa inspre munca.

    Altfel, cum dracu transpiri pe o bicla electrica? Care poate sa prinda 50km/h, e putin mai grea decat o bicla normala, fiind insa la fel de manevrabila? Sau pe trotineta, care merge cu 25, e putin mai periculoasa, dar pentru distante scurte (pana in 10k) e perfecta?

    Atea cu 60 de mile de munca nu le bag in seama. Plm. 60 de mile is ultra mult si nu cred ca le-as putea face zilnic cu masina. Ori te muti ori te bazezi pe tren ( aici nu am cum sa vorbesc de trenul din UK ca am mers o singura data cu el). Eu vobesc de distante umane gen pana in 20km

  64. animaloo says:

    Si cred ca ti-am mai zis. CEOul de la ECDC mergea acasa cu autobuzu. Nu stiu cu ce venea, ca dimineata nu o vedeam, dar seara pleca cu autobuzu. O saraca, nu?

  65. Manowar says:

    CEOul de la ECDC mergea acasa cu autobuzu. Nu stiu cu ce venea, ca dimineata nu o vedeam, dar seara pleca cu autobuzu. O saraca, nu?

    Unde mergea acasa cu autobuzul? La 30 de mile? Si venea fix la 9 si pleca la 5-6, nu? Sigur-sigur?

  66. Mike says:

    La bucale e dezastru cu traficul si una din solutii e sa restrictioneze intr-un fel traficul cu masini mici , autobuzul chiar daca e considerat low class trebuie sa devina o solutie buna ( cel putin ca metroul ). Ma uit la masinile din traffic si exceptand pe cele de la firme sunt multe private in care e doar soferul ceea ce nu e normal in centru in perioadele de aglomeratie.

  67. animaloo says:

    ti-am zis. Nu poti lua TOATE elementele nasoale (stat departe, trafic, ploaie, cacat) si sa le pui pe un CEO si sa zici “PAM PAM!”
    Nu. Sta undeva la 4-5 statii. Sau acolo am vazut-o eu coborand. Cel putin la 6 cand pleaca face aprox 10 minute cu autobuzu. Cu masina ar face cel putin dublu. Si, ca sa fie totul tot, la ora aia, in statia aia, autobuzu e aproape gol.
    Dar, EVIDENT, ca asta e un caz separat. Poate in 3/5 zile vine cu taxiul. Sau cu avionu. La fel ca ala de la Raiffeisen Romania. CEOu vine cu bicla. Deh, olandez.

    Dar, astia sunt putini. In general firma are vreo 10-20 de manageri si sute de prosti care lucreaza. Astia reprezinta aglomeratia, nu ceoul. Astia daca vin mai des pe 2 roti or sa mai elibereze strazile. Astia daca nu vin cu tancurile la munca mai elibereaza spatii. Din pacate, nu prea poti sa ai doua masini: una mare pentru vacante si una mica pentru miscat prin oras. Pe cand bicle poti. Sunt mici, le poti baga in casa. Le poti lasa la munca. (daca nu vin baietii destepti la pranz sa fure tot – saptamana trecuta la spotify). Pe distante mici is ideale.
    Uite, seful meu “vine” cu bicla la modul ca isi ia bicla, merge cu ea la tren, o lasa acolo, ia trenul pana aici (3 statii) si mai merge 1km de la statie la munca.

    Da, nu are copii mici. Putem sa fim de acord ca nu toata lumea e ceo si nu toata lumea are copii mici?

  68. Manowar says:

    Da, nu are copii mici. Putem sa fim de acord ca nu toata lumea e ceo si nu toata lumea are copii mici?

    Sigur. Putem fi de acord si ca in veci nu o sa-ti permiti tu sa locuiesti la 4-5 statii de autobuz de aici. Sau eu. Deci da, dar nu.

  69. Fery says:

    Putem sa fim de acord ca nu toata lumea e ceo si nu toata lumea are copii mici?

    Putem, simultan cu caderea de acord asupra faptului ca nici bicla nu e o solutie pentru o majoritate semnificativa. Pentru toate motivele de mai sus (vreme, capacitate de transport, lene etc.). Pentru ca decongestionarea presupune o solutie plauzibila pentru majoritatea oamenilor, ca sa ai ceva impact, altfel tratezi nise. Si bicicleta nu e o solutie decat pentru o minoritate dintre cei care compun aglomeratia aia de la rush hour. Prea multe chestii trebuie sa se suprapuna (vreme, anotimpuri, conditie fizica, facilitati de parcat bicla, haine de schimb, orar, infrastructura etc.) ca sa fie ceva accesibil fara eforturi. Ori cat de eco poti sa fii la 3 grade, ploaie si vant? Si sa-i arati pe aia care aleg bicla, desi sunt proprietari de avioane, si sa-i ridici pe un piedestal, uite, domne, aia-s zei si totusi is freaca coatele cu noi plebea, n-are nici un sens. Aia-s CEO la companii care ard pui de foca pe altarul corporatismului, ar merita o mentiune daca ar renova companiile alea in ceva mai sustenabil, nu ca vin cu bicla la lucru sau ca doneaza ceva mii pentru salvarea magarilor din africa.
    Problema aglomeratiilor se rezolva printr-o schimbare de paradigma, fie eliminand nevoie de commute (ce zicea Liviu cu muncitul de acasa – dar atunci lasi pe drumuri gramezi de inutili din firme, 3 sfert de middle/upper management si hr, plus ca se duce dracu pretul cladirilor din centru unde isi aduc aia turma la pascut intr-un open space unde stau in cur si dau la taste – adica exact ce ar face si acasa), fie la inceput efectiv fortand transportul in comun prin interzicerea masinilor in centre. Ghici care e solutia pe care o adopta astia.

  70. Mike says:

    Acum e la moda din cate am observat ca smecherii gen CEO & comp sa se dea bine cu sarantocii. Adica mai pe bicicleta , perpedes mancare la mac etc. Baietii s-au prins ca sarantocii sunt prosti dar multi si nu e chiar elegant/sigur sa vii la job cu limuzina cand altii vin cu autobuzul ( cel putin ca impresie artistica ).

  71. animaloo says:

    Putem fi de acord si ca in veci nu o sa-ti permiti tu sa locuiesti la 4-5 statii de autobuz de aici

    probabil. Intrebarea e: vreau? Tu nu stateai la distanta de mers pe jos?

    Altfel, fata de unde muncesc acum am bani sa ma mut, momentan in chirie, la 2 pasi de mers pe jos. Intreabarea care se pune este: vreau?

    Putem, simultan cu caderea de acord asupra faptului ca nici bicla nu e o solutie pentru o majoritate semnificativa

    Pai, credeam ca “retarzii ca mine si saracii” inseamna ca nu o consider o varianta optima. Costa 2000e o bicla electrica. 3000 una usoara misto, pe care sa o scoti si in uichend la o poteca de munte.
    da, ploua cand mergi. Stii ce e mai nasol decat ploaia? Cancerul si toate bolile atasate de prea mult fum de dizal in oras.

  72. animaloo says:

    Problema aglomeratiilor se rezolva printr-o schimbare de paradigma

    nu o sa se rezolve deloc. Cat timp totul se centralizeaza aglomeratia o sa existe. Prostii de suedezi au inchis spitale prin orase mai mici. Gandire economica: daca doar 6 luni e aglomerat, nu are rost sa il tinem deschis.
    Ce fac oamenii? Pai, evident, se muta spre orasele mari. Unde ai spitale, scoli.
    Ai work from home. Bravo. Ce faci cu copilu? Faci hospital from home? Si bagi si niste homschooling? In timp ce muncesti?
    Solutiile sunt, desi limitate ca putere:
    – banda separata de autobuze
    – centuri care sa ocoleasca de tot orasul
    – piste dedicate mijloacelor pe 2 roti.
    Chestiile astea le are stocolmul, exceptand ca strada de la N la S momentan trece prin oras (tuneluri si cacat, dar tot prin oras) si lucreaza la centura ocolitoare. Nu au o zona stricta de birouri, sunt cateva, ceea ce inseamna ca lumea nu se va inghesui in acelasi loc.
    Si cu toate astea dimineata si la 5 e aglomeratie. Orice ai face or sa existe intotdeauna oameni care or sa prefere comoditatea masinii. Cum ar zice iohanis: ghinion 🙂

  73. Manowar says:

    da, ploua cand mergi. Stii ce e mai nasol decat ploaia? Cancerul si toate bolile atasate de prea mult fum de dizal in oras.

    Da, pentru ca daca tu mergi cu bicicleta, asta o sa-l inspire p-ala care merge cu Diesel 2000 in oras…

  74. animaloo says:

    bre, tre sa trag o linie.
    Mie mi se cam falfaie de pinguinu mic de congo. Asa ca mersul cu bicla nu il fac ca is eco. Mi se cam rupe pula si de ala care merge cu Dieselul 2000 in oras. Plm, in nemtia mergeam ori cu bicla ori cu masina. Si a mea nu consuma chiar putin. Bine, GPL, cancer mai putin.
    Dar, nu pot sa nu vad si aceasta parte. E ca un fel de bomboana de pe tort. Daca ar merge mai multi cu bicla ar fi mai putin fum de dizal in oras. E chiar Cpt Obvious. Si stiu, un vapor/avion consum pula mea. Dar mai stiu si ca influenta directa e directa. Gen: daca fumezi dizelu langa mine imi faci mai rau decat daca fumezi dizelu pe ocean. Pe termen scurt, adica ala in care traiesc io

    E totusi amuzanta ideea. Pe toti ne enerveaza aglomeratia, dar niciodata nu suntem dispusi sa modificam ceva. Asteptam ceva divin sa schimbe toata paradigma, dar cat timp ne e noua comod. Si nu prea merge.

  75. Manowar says:

    E totusi amuzanta ideea. Pe toti ne enerveaza aglomeratia, dar niciodata nu suntem dispusi sa modificam ceva.

    Ba da. Eu sunt perfect dispus sa lucrez de-acasa – si-am facut-o vreme de cativa ani. Zero noxe, gen.

    Eu sunt perfect dispus sa-mi iau o masina si mai noua. Si-am facut-o. Da’ plateste-ma sa-mi ajunga banii.

    Eu sunt perfect dispus sa locuiesc la 3 statii de autobuz si sa vin pe jos sau cu bicicleta. Da’ plateste-ma sa-mi ajunga banii pentru asta, pentru hainele pe care le ceri si nu comenta cand ajung, cum arat eu, cum arata hainele sau cand imi iau ceva sick days, ca plm, mersu’ prin ploaie nu ajuta neaparat.

    Eu sunt perfect dispus sa fac multe. Da’ nu pot de unul singur, la infinit, pe banii mei, cu sacrificii facute de mine si-atat. Ca nu merge. Nu poti sa-mi zici ca ti-ai pus sediu’ unde costa o locuinta 10 milioane (sau plm, 12,000 de lire pe luna chiria), da’ platesti “market rate”, sa trebuiasca sa vin de la 50 km. Si apoi sa-mi zici ca-ti pasa de aer, planeta si pula mea, sa iau eu bicicleta. C-o iau pe ma-ta sa-i dau ei cateva pedale atunci (nu, nu ma refer la ma-ta, intelegi tu).

    Pe mine ma doare-n pula ca nu stiu ce CEO de la nu stiu ce firma venea sau pleca in mortii ei cu autobuzul. Ca p-aia o durea-n pula la ce ora ajungea, la ce ora pleca. Nu-I cerea nimeni socoteala. Nu-I comenta nimeni ca parca nu arata bine hainele pe ea. Nu statea nimeni sa-i arate timesheetu’ ca n-a ajuns la 9:00 la birou. Si cre’ ca avea deja locuinta inchiriata unde dorea pizda ei, pe banii companiei. Daca nu-mi dai si mie aceleasi conditii, nu mi se pare ca-si au rostu’ comparatiile cu zdreanta in cauza. Ca nu m-ajuta la nimic.

    E greu de inteles? Nu cred.

  76. animaloo says:

    Uite, cu chestia asta sunt de acord.
    Dar, cand vine in contextul “firma imi pune la dispozitie locuri de parcare de bicla, ce bulangii eu voiam de masina” nu prea e la fel. Stiu sigur ca in UK exista un program care platea 50% din valoarea biclei. Si stiu si ca asigurarile merg acolo (si aici) deci lumea e mai relaxata daca vine cu bicla la munca si li se fura.
    Despre aspectul post bicla: cum ziceam. 2000e una electrica. Nu faci altceva decat sa stai si sa pedalezi la un ritm ultra ligth. Si da, timp de 10 minute s-ar putea sa ai urmele de la casca .
    Dar, pe langa aia ai si scutere. Ai si masinute electrice. Ai o gramada de alte optiuni electrice.

    Si iar, nu e vorba de tine sau de ceo. Nu toti castiga 650lire/zi. Problema e cu aia de castiga 100 dar vor sa fie jmecheri in masina mare. Sa fie, nu zic. Toata lumea are dreptul sa fie jmechera. Dar nu pe aglomeratia mea…

  77. animaloo says:

    si nu…nu imi aduce in discutie bucurestiul. Ala nu e un oras functional

  78. super_fotbal says:

    Poti arata ca scos din cutie si mergand cu bicicleta. Si doar la inceput transpiri ca porcu si esti extenuat, dupa ce te obisnuiesti mergi toata ziua si zici ca ai mers cinci minute.
    Eu chiar as merge cu bicicleta peste tot daca as avea benzi separate, pana acum am avut noroc si nu prea am mers prin trafic. Dar am avut recent un volvo xc40 care avea pilot assist si stia sa depaseasca singur biciclisti asa ca o sa fie safe si pe drum.

  79. Manowar says:

    Dar, cand vine in contextul “firma imi pune la dispozitie locuri de parcare de bicla, ce bulangii eu voiam de masina”

    Nu “locul de parcare” sau costul bicicletei ar fi problemele, ci vremea, distanta, pericolul, sanatatea (da, stiu, e sanatos, ca faci sport, mai putin o pneumonie sau plm) si cum arat/miros dupa, ca nu ma plateste lumea atat pentru a face dus in timpul programului.

    Coaie, aici lumea circula din Kent pana-n Londra si inapoi (gen locuiesc in Kent si lucreaza in Londra), ca atat isi permit. Ce iei la 350k in Kent costa probabil 650k in Londra. Nu o arde tot UK-ul in contracting pe rate nesimtite. Sunt 6 ore cu bicicleta, zice Google Maps (hai, 4, daca stai unde trebuie) Fara benzi separate si cu vreme/circulatie de UK; se-ntelege ca tre’ sa se prezinte la lucru la camasa. No, thanks.

    Sau poti face 75 de minute cu masina.

    Nu mi se pare o alegere dificila.

  80. animaloo says:

    plm, e clar ca vorbim de sisteme diferite. La distante d-astea asa mari cam suge orice. Ori ai un tren de naveta calumea (rapid, curat, conditii) ori masina e baza. Eu vorbesc de distante umane (pana in 20) unde poti folosi chestii alternative de transport.

  81. Manowar says:

    Ori ai un tren de naveta calumea (rapid, curat, conditii) ori masina e baza.

    Nu ar cumpara aproape nimeni masini daca ar sta asa lucrurile. La ce plm sa mai dai banii pe masina daca poti ajunge rapid, civilizat etc.

    Treaba e ca nu am vazut NICAIERI “rapid, civilizat, conditii”. Doar “incet, jegos, vai mortii lui”. Mi-ar placea sa iti aud parerea dupa o saptamana prin chestiile de aici la rush hour(s). Stiu si eu, Central Line la 8:00-8:30 AM sau 4:30-5:00 PM.

    Cred ca ai fi primul care si-ar lua un BMW ursulet.

  82. Claw says:

    Nu ar cumpara aproape nimeni masini daca ar sta asa lucrurile. La ce plm sa mai dai banii pe masina daca poti ajunge rapid, civilizat etc.

    Ideea e sa gasesti o solutie sa nu te duci la serviciu zi de zi cu masina. Sa ai masina pt cand iesi in oras seara, cand pleci pe undeva in weekend, cand te duci la cumparaturi. Eu sunt unul dintre aia care nu ar putea sa faca naveta zilnic cu masina, as ajunge deja obosit, iar seara, dupa belit toata ziua ochii in calculator, n-as mai fi bun de nimic.

    Ideea este sa ai transport reliable mai ales in orele de varf, iar autoritatile sa nu fie batute in cap si sa actioneze in directia. De exemplu eu am niste birouri in cartier, autobuzul care face legatura cu niste statii de metrou si tren vine la 5 min. intre 8-10, workdays, 10 min. normal si la 20 de min. dupa 8 seara si in weekend.

  83. Manowar says:

    Ideea e sa gasesti o solutie sa nu te duci la serviciu zi de zi cu masina.

    Nu ai. Doar daca faci niste compromisuri majore (gen renunti la “rapid” si “civilizat”, de exemplu).

    Ideea este sa ai transport reliable mai ales in orele de varf, iar autoritatile sa nu fie batute in cap si sa actioneze in directia. De exemplu eu am niste birouri in cartier, autobuzul care face legatura cu niste statii de metrou si tren vine la 5 min.

    Coaie, vine metroul la 1-2 minute pe Central Line. Nu este de ajuns. Ar trebui sa vina cam la 20 de secunde ca fie macar rapid – ca de “civilizat” oricum nu s-ar pune problema.

    Vin trenurile la minut si tot raman juma’ pe peron, ca nu au loc sa urce – cam cum vezi aici: https://www.ibtimes.co.uk/derailed-central-line-train-causes-tube-chaos-during-london-morning-rush-1610821 . Doar ca-n realitate, la rush hour e de vreo 3 ori mai inghesuita treaba, nu lejer ca-n poza aia.

    Nu au ce sa faca in plus. Chiar nu au ce. Sunt prea multi oameni in oras si prea multi dintre ei merg in aceleasi locuri la aceleasi ore.

    Plm, in Berlin sunt 4 milioane de oameni. In Munich 1.5M. In Stockholm sunt sub un milion. In Londra 9M. Ce dracu’.

  84. animaloo says:

    cred ca in londra numa cu bicla as merge. Aideplm.
    Bine, aici trenu e destul de ok. Mai are momente in care te anunta ca vine in 2 minute. 7 minute. 4 minute. 3 minute. 1 minut. acum. 1 minut. 2 minute. acum. 4 minute.
    Eu merg cu autobuzele si am noroc ca stau putin mai acana si inainte de cartierul de emigranti. Cum ar veni: cand plec de acasa e chill. Cand vin acasa prind loc pe scaun ma doare in pula.

    Cu masina m-ar costa 8e/zi numa parcarea. Plus benzina…inseamna vreo 12E. Is prea zgarcit pentru asa ceva

  85. Orbu says:

    Treaba e ca nu am vazut NICAIERI “rapid, civilizat, conditii”.

    Sunt unele sectoare unde nu prea are sens sa folosesti masina, decat daca fie esti sarac, fie te doare in pula cum trece viata pe langa tine si iti place sa stai cu curu’ pe scaun.

    Stockholm – Aeroport pana in centrul centrului.Ies din terminal, merg 3 minute, ma sui in tren ( frecv. 15 min), e mai curat decat la mine in masina, si de regula toata lumea sta pe scaune si mai sunt si locuri ( exista un motiv foarte bun pentru asta), in 20 de minute ajung la destinatie , cobor din tren , urc cu liftul si ies pe usa, merg 10 metri intru pe alta usa si ajung la birou. Tre’ sa fii idiot sa mergi cu masina, taxi, pe ruta asta. Sau sarac – costa cam 55 EUR dus / intors.

    Oxford – Londra Centrala – 1h minim 2 ore cu masina.
    Reading- Londra Centrala – 30min
    Trenul e asa si asa, poate sa fie aglomerat, sau sa mai apara cate un necivilizat pe acolo. DAR. Daca asta e o problema, adica, iti permiti conditii mai bune, au locuri si la clasa I.
    *Daca nu-i suficient de bine si vrei sa stai cu curu’ in puf si diferenta de confort e mai importanta decat intre 1 – 2 h/ zi economisite, foarte bine, stai pe strada, imbatraneste cu stil din partea mea.
    **Da, se mai intampla probleme de disponibilitate sau fiabilitate. Din cand in cand o sa mai fie si chix-uri ( nu e ca si cum cu rabla nu sunt ). O data la o luna plina, sau mai des, o sa fie naspa cu trenul. In medie, economisesti timp.

    Din pacate, sunt foarte putine orase/tari unde poti acoperi chiar toate zonele cu transport in comun si nici nu ar trebui, ca e prea scump.

    cred ca in londra numa cu bicla as merge. Aideplm.

    Daca esti fan reumatism e chiar o idee buna.

  86. Manowar says:

    Oxford – Londra Centrala – 1h minim 2 ore cu masina.
    Reading- Londra Centrala – 30min

    Ia vezi cat faci Lichfield – Swindon. Sau Lichfield – Uxbridge. Cu trenul si cu masina. Si cat te costa – cu masina si cu trenul la clasa I.
    Asa, in fiecare zi, daca se poate. Si vezi ce optiuni ai – asa, ca ore de plecare/venire.

    Daca nu-i suficient de bine si vrei sa stai cu curu’ in puf si diferenta de confort e mai importanta decat intre 1 – 2 h/ zi economisite

    Daca as economisi o ora zilnic, da, as merge cu trenul (presupunand ca nu merg cu ultrajunkies si nu costa cat doua masini). Da’ nu e cazul. De obicei pierd o ora cu trenul.

    Tu acolo iei cazul ideal. Daca vrei sa vezi transportul in comun, repet, treci pe central line la 8-8:30 AM. Anunta-ma pe urma. Bine, glumesc, tu oricum nu apuci sa intri in primele 10-20 de trenuri. Poate pe urma, dupa ce urca restul, aia care au medalii de aur la rugby. Poate-poate pe urma iti vine si tie randul. Nu c-ar fi de dorit sa mergi cu trenu’ ala undeva, da’ zic asa, ca idee.

    Ia vezi pe mail. Si uita-te tu frumos cum e cand vrei sa ajungi la 9 AM la birou in zilele lucratoare – ca plebii aia care n-au luxul de a-si stabili programul. Sa vezi cum pierzi o ora cu trenul – doar dus; alta ora la intors. De conditii nu mai discut, iar preturile le stii tu mai bine ca mine, parca?

    Ca idee, ca sa ajung de-acasa la fostu’-fostu’ job la ora 9, am variantele astea:

    – plec la 5:16 AM, merg pana la statia de autobuz, iau autobuzul, apoi merg, apoi iau un tren, apoi merg, apoi iau metroul, apoi merg, apoi iau un alt tren, apoi merg 20 de minute. Timp total: 3h25, ajung la 8:41 AM, cica.

    – ma urc in masina la 6:20 AM, ajung la ora 9 (cel tarziu) acolo (dar e mai probabil sa ajung la 8:30, din experienta).

    Costuri? Pai, cu masina fac vreo 120 de mile, sa zicem. Cam 17 litri de benzina in cazul nasol, cred…cam 22 de lire? Pe cat pariu ca doar unul din trenurile alea doua ma costa mai mult (nu mai zic de metrou, autobuz si al doilea tren)

    Pai unde pula mea e castigul? Costa mai mult, dureaza mai mult, confort din pula etc. Si deh, vreo 35 de minute de mers pe jos in total (doar la dus) nu suna asa de nasol la prima vedere. Pana cand devii fan reumatism, vorba ta.

  87. Orbu says:

    Tu acolo iei cazul ideal. Daca vrei sa vezi transportul in comun, repet, treci pe central line la 8-8:30 AM. Anunta-ma pe urma.

    Nu-i cazul ideal , dar e un caz privilegiat.
    Eu, unde ma intalnesc cu tine, scutesc o ora. Daca as lucra mai departe spre Canary Wharf sau pe unde mai sunt birouri, nu prea ar avea sens sa merg cu rabla.

    Am facut drumul si cu taxi/uber. Doar de la Wembley catre Vest devine mai rapid sa mergi la mine acasa ( cand nu e aglomerat) cu rabla.

    Si am facut si drumul din Oxford in Londra si cu trenul si cu rabla, in 2 locuri.
    1. Pana la biroul SAP in Heathrow din OX4 2DU, timpul mediu cu rabla 3.5h dus – intors.
    Autobuz+tren+tren+pejos – 4h. Daca aveam rabla sa o las la gara. 3.5h. As fi mers cu trenul ca pe ruta aia e mai comod si pot lucra din tren si ajung oricum mai odihnit decat dupa o tura pe M25
    2.Pana la alt birou in Vauxhall, langa Oval.
    Cu rabla 5 ore – am fost doar o data, de prosti.
    Cu autobuz+tren+metrou+pejos – 3-3.5h. Cand faceam taxi+tren+metrou+pejos ieseam la 3 ore curat,

    Iti mai dau un exemplu, pe care il luasem in calcul . Coventry ( central ), centrul Londrei.
    Am vazut oameni care fac bicicleta-tren-bicicleta ( sau autobuz-tren-metrou) si ajung la lucru in ceva gen 1.5h sau mai putin. Incearc-o p-asta cu rabla.

    Treaba e ca in UK imposibil sa ai o matrice de transport functionala peste tot , mai buna decat rabla de oriunde pana oriunde, ca pula mea, in tara asta sunt toti pe fitza si vor sa stea in case, in speta, ai o raspandire mare a locuintelor si nu poti sa faci gura de metrou la fiecare colt de strada. Plm.

    Prin urmare, in UK esti cam blestemat sa mergi cu rabla. Vrei-nu-vrei enjoy.
    Sunt cateva pozitii atractive, daca vrei sa scoti rabla din calcul tre’ sa te orientezi pe alea. De exemplu, eu daca as vrea sa scot rabla din calcul ar trebui sa ma mut undeva mai central pe Oxford Road, langa gara, sau la o statie -doua.

    In restul Europei ai blocuri. Si in unele tari din astea cu blocuri, treaba asta merge mai binisor. In altele nu.

    N-o sa fie mai misto ca la tine in Mercedes si pe aia pentru care nu conteaza cum trece timpul ai sa ii vezi tot cu curul in masini, dar fiecare stie mai bine ce vrea.

    la fel cum pe mine nu ai cum sa ma faci sa vin la Padington ( si cred ca nicaieri in Londra) cu rabla ca mi se pare ca pierd niste viata aiurea, la fel si altii.
    Cand te uiti cate rable sunt pe strazi singura concluzie e ca nu functioneaza pentru majoritatea, e destul de clar pentru mine.
    Mi-e greu sa cred ca sunt toti atat de durimpulisti sau fitosi sa prefere sa stea o ora in plus in trafic in masina, daca ar fi mai iute pentru ei altfel.
    Pentru unii e, dar e mai scump. Si nici mie nu prea imi place scump.

    Eu cred in dreptul divin al oamenilor de a merge cu masina. De aia cred ca ar fi o idee foarte buna ca transportul in comun sa fie semnificativ mai scump, minim dublu, ce pula mea e ieftineala asta cu 2 bilete Reading -Londra 50 de lire in off-peak, cu benzi dedicate si tot ce trebuie. Pentru cine are bani, iar pentru restu’ sa se scada taxele pe rable, sa nu se investeasca in infrastructura, sa se reduca numarul de benzi pe autostrazi la maxim doua si sa fie gratis, pentru toti saracii. Si desigur pentru aia care apreciaza luxul si confortul din spatiul lor pe roti.

  88. Manowar says:

    Eu, unde ma intalnesc cu tine, scutesc o ora.

    Da, coaie, la fucking doua dupa amiaza, sambata? No shit?
    Eu vorbesc de mers zilnic, sa ajungi la 9 AM la lucru…

    Ti-am dat in plm screenshots pe mail, sa vezi ca faci dublu cu trenul – 110 minute in loc de 50. Pai? Si mai si costa mai mult, iar de conditii sa nu mai discutam…

    Daca as lucra mai departe spre Canary Wharf sau pe unde mai sunt birouri, nu prea ar avea sens sa merg cu rabla.

    Da, ma, sunt si cazuri in care merita sa iei transportul in comun, ca-i prea dificil sa faci altceva. De acord. Stiu, ca si eu merg acum cu fucking metroul, desi mi-e o scarba de el de mor. Da’ chiar mi-ar lua si mie o jumatate de ora in plus sa ajung la lucru plus cat as mai cauta o parcare. True. Problema e ca amaraciunile astea de cazuri reprezinta minoritatea.

    Iti mai dau un exemplu, pe care il luasem in calcul . Coventry ( central ), centrul Londrei.

    Coaie, imi dai exemple irelevante. Ca nu face aproape nimeni Coventry-Londra sau Oxford-Londra zilnic, cu atat mai putin cu ajuns la lucru la 9 AM.

    Ti-am zis, discut de mers zilnic la lucru, sa ajungi la 9 AM in birou – adica vorbesc despre ceea ce face aproape toata tara.

    Treaba e ca in UK imposibil sa ai o matrice de transport functionala peste tot , mai buna decat rabla de oriunde pana oriunde, ca pula mea, in tara asta sunt toti pe fitza si vor sa stea in case, in speta, ai o raspandire mare a locuintelor si nu poti sa faci gura de metrou la fiecare colt de strada. Plm.

    Si eu ce-am zis? Ca nu, nu merge cu transportul in comun. Pentru vreo 80% din populatie, masina e singura optiune decenta – ca timp, bani, nervi.

    Sunt cateva pozitii atractive, daca vrei sa scoti rabla din calcul tre’ sa te orientezi pe alea. De exemplu, eu daca as vrea sa scot rabla din calcul ar trebui sa ma mut undeva mai central pe Oxford Road, langa gara, sau la o statie -doua.

    Nu e o optiune nici atunci, aia nu stii. Pentru ca oricum o sa iei o rabla – ca tot ai de mers la cumparaturi, la pub, la scoala – ca nu-ti fac aia si scoala decenta fix langa gara – si tot asa. Si din moment ce oricum ai o rabla, din moment ce oricum dai banii pe ea (asigurare si plm), o s-o folosesti pana la urma si pentru mers la lucru. Ca nu poti merge la infinit la acelasi job la care sa ajungi OK de la gara. Cati pula mea oameni de varsta ta stii care vor iesi la pensie de la acelasi job?

    In restul Europei ai blocuri.

    Restul Europei sa-mi suga pula ><

    la fel cum pe mine nu ai cum sa ma faci sa vin la Padington ( si cred ca nicaieri in Londra) cu rabla ca mi se pare ca pierd niste viata aiurea, la fel si altii.

    Tu nu contezi din punct de vedere statistic, boss. Cati britanici lucreaza de acasa pentru unii din Suedia?

    Cand te uiti cate rable sunt pe strazi singura concluzie e ca nu functioneaza pentru majoritatea, e destul de clar pentru mine.
    Mi-e greu sa cred ca sunt toti atat de durimpulisti sau fitosi sa prefere sa stea o ora in plus in trafic in masina, daca ar fi mai iute pentru ei altfel.
    Pentru unii e, dar e mai scump. Si nici mie nu prea imi place scump.

    Exact. Doar ca nici macar nu-i doar o problema de scump. E o problema care tine si de faptul ca toti calculati gara-gara, de parca in pula mea traiti in gara si lucrati in alta gara. Si lucrurile nu stau asa, in realitate. Bai, eu am lucrat in fucking Pipera, la Porsche Nord acolo. Pai, coaie, degeaba luai tu metroul pana-n Pipera – ce faceai de-acolo? Cautai un taxi la 8:45, lol? Hai succes si alte alea, gen. Cam asa-i si cu astea. Da, sigur, mai ai si autobuz, mai ai si metrou, mai ai si pula mea, da’ 80% din tara nu asa lucreaza, nu asa calatoreste. Ca nu poate. Ca nu iese nici la timp, nici la bani.

    Sigur, trenul ajunge in 65 de minute din Birmingham New Street in Londra, in Euston. Da’ ce folos? Ca ajunge in 65 de minute doar ala rapid Virgin, care poate vine, poate nu. Si daca vine, face el o ora, da’ o face de la 6 dimineata. Si pula mea, eu incep la 9. Ce fac, ma trezesc la 5 ca sa ajung la 9 in birou? Pai da-o-n pula mea, ca asta e doar alt fel de-a face 4 ore doar dus, ffs.

    De aia cred ca ar fi o idee foarte buna ca transportul in comun sa fie semnificativ mai scump, minim dublu, ce pula mea e ieftineala asta cu 2 bilete Reading -Londra 50 de lire in off-peak,

    Plm, nu c-ar fi vreo legatura intre offpeak si ajuns la 9 AM…

    Bai, tu chiar crezi ca eu as da banii pe-o masina daca as putea circula lejer cu trenul/metroul/autobuzul forever? Mi-as baga pula-n ele de rable si-as merge cu alea. Da’ nu prea se poate. Pentru ca bani, pentru ca timp, pentru ca nervi, pentru ca jeg si pentru ca jegosi. Fuck that shit.

  89. Orbu says:

    Da, ma. Stiu ce spui. In UK e cam futai cu transportul in comun. Ma uitam acuma ca daca isi gaseste sotia ceva de lucru cu prezenta on site, tre’ sa mai cumpar o rabla, pula mea. Ca daca tre’ sa duc copiii la scoala io nu imi permit sa pierd o ora si jumate pe futai cu autobuzul pentru 2 mile amarate, asta la dus. Bag pula.

    Si nici nu-i car cu bicicleta ca nu scrie pe mine danezo-olandezo-german sarac. Bine, nu ca am vazut pe cineva facand asta in UK, nici nu stiu daca-i legal, lol.

    Dar aia e, alte tari sunt altfel. Dai niste spatiu primesti niste viteza.