In ceea ce priveste masinile, avem nevoie de politicieni mai putin imbecili

Citeam stirea asta ieri si ma umpleam de spume.

Herpaderp, sa aiba masinile chestii cu limita de viteza, herpaderp.

In primul rand, ca sa fie clar tonul articolului, as dori sa le iau mutrele-n pula alora care-au venit cu ideea asta. Nu e ca m-ar deranja pe mine cu mare lucru. Ca-n afara de M40 si inca una (am uitat care), oricum e plin de camere si n-ai pe unde sa bagi picioru’-n pedala. De cele mai multe ori, nici 70 mph nu poti prinde *constant*. Iar prin orase, pula mea, hai bafta maxima sa o arzi la 30 mph cu speed bumpers, semafoare si alte alea, c-o sa arda ma-ta-n supt pula cu 30 mph mai repede ca tine cu masina.

Ce ma infurie pe mine e ca vin astia cu harneli de-astea si baga-n fata “accidentele” si nu stiu cati morti anual si pula mea.

Ba, coaie, daca tot dai legi, ce-ar fi sa le dai mai cu cap?

Ce-i acum, 2019? Bun, sa facem chestii din 2022, np. Da’ hai sa le facem dracului ca lumea. Da, nu mai ai voie cu masina fara senzori de parcare. Da, nu mai ai voie cu masina fara franare automata, chestie de-aia care previne coliziunea (am eu asa ceva pe masina, am uitat cum se numeste). Da, nu mai ai voie cu masini fara lane pula mea and shit. Da, nu mai ai voie cu masini care nu pot pastra automat viteza fara de ala din fata. Pe scurt, da, nu mai ai voie cu masini fara chestiile alea pe care le gasesti pe Mercedes clasa S. Sa fie dracului condusul condus, nu bataie de joc. Ca pe mine nu ma ajuta cu nimic cruise controlu’ pizdii daca ala din fata franeaza, schimba banda, o fute pe ma-ta si eu tot tre’ sa dau la pedale acum cum dau tractoristii-n ma-sa la bariera.

Da’ in loc de asta, hai sa punem limitatoare de viteza…da’ sa nu functioneze cu adevarat, ca daca apesi pedala sunt ignorate. PAI DA-TE-N PULA MEA, DE CE CACAT LE MAI PUNEM ATUNCI?!?!?!?!?!?!?

D-asta nu putem avea lucruri frumoase. Pentru ca undeva, prin politica pe-acolo, exista niste baieti si fete de 60 de ani care merg de 20 de ani cu sofer si habar n-au care-s problemele de pe sosea. Da’ voteaza. Si mai e si alta treaba. Ba, care-i rostul chestiilor de genul asta? Zici in 2019 ca din 2022 sa fabrice de-alea? Si cu chestiile care deja exista pe sosele ce faci? Cu alea deja cumparate care n-au asa ceva, adica. Ca uite, a mea n-are de-astea. Deci? Ce facem cu ele? O sa ma opresti din a le vinde altora? Daca nu, care-i rostul acestei legi? Daca pot circula in continuare Triumph de-alea din 1970 sau Vauxhall din 2000, care-i rostul?

Daca ai chef sa-mi dai o cafea, o poti face aici

59 Responses to “In ceea ce priveste masinile, avem nevoie de politicieni mai putin imbecili”

  1. Adi says:

    In primul rand, e una din chestiile alea pentru care am comparat UE cu URSS: statul stie ce e mai bine pentru tine, chiar daca pare o tampenie. Stii, banana trebuie sa aibe o anumita curbura, nu cum vrea ea sa creasca.

    Al doilea: prin lume reglementarile nu prea au lovit in trecut, se aplica pentru viitor. Nu poti sa pui limitatoare din astea pe masini care nu au nici macar computer de bord, teoretic poti sa pui pe unele din astea fabricate in ultimii 10 ani dar costa mai mult decat daca masina ar fi fost din start contruita cu chestia aia in ea. Masinile moderne nu sunt precum computerele, sa vina cu o gramada de sloturi goale in care mai pui ce ai nevoie, extensibilitatea lor e spre zero, in afara de carlig de remorcare si alte faruri nu prea poti sa schimbi lucruri. Da, vechiturile dispar pe masura ce se mai strica, le mai busesc nevestele (blink:blink:), le prinde rugina de nu mai treci ITP-ul. Daca ar fi sa dispara vechiturile eu le-as elimina prin restrictii de poluare, gen “limita maxima de emisii de xxx e yyy”, daca vor sa isi puna catalizator nu au decat, daca nu vor sa isi ia alta masina, dar sa fie posibil sa circule daca elimina din chestiile nocive altora. In schimb sa isi puna GPS si sa limiteze viteza nu prea e util pentru nimeni si nu e nociv daca lipseste, asa ca nu e un motiv sa scoti masinile alea de pe strazi.

  2. buntzi says:

    E mai greu să spună “sunt din ce în ce mai mulți imbecili care nu știu să conducă și care nu au nici o urmă de bun simț, de-aia crește numărul accidentelor”
    Așa că o bagă p-asta cu viteza. Chiar citisem un articol pe tema asta. Iese statistică / raport de la Dubai Police care că din 3000 de accidente pe șosele, 65 sunt cauzate de overspeeding. NU 65%, NU. 65. Atât. Și iese puletele ăsta de la ceva ong-u’ lu’ mă-sa-n criptă zice vaaai, vedeți? trebuie să scădem limita de viteză!
    Raportul e aici: Mano, dacă poți / ai chef să bagi linkul, ăsta e:
    https://www.dubaipolice.gov.ae/wps/wcm/connect/bffab4a1-2cfe-484f-b6bf-f91e71b4ccb0/1-2015.pdf?MOD=AJPERES&CONVERT_TO=url&CACHEID=ROOTWORKSPACE-bffab4a1-2cfe-484f-b6bf-f91e71b4ccb0-lJhrAX2

  3. NitroZeus says:

    Pana in 2022 pana si prin catunul meu se va merge bara la bara, deci oricum nu mai depaseste nici dracu limita de viteza. Poate doar noaptea.

    40 metri de sosea libera?! Hahaha! Hai sa vad si eu cum e sa mergi cu 50 km/h.
    Yuhuuu! Senzatii tari, fra!
    Amenda pentru ca ai accelerat brusc, ai turat motorul prea tare depasind nivelul de zgomot admis, pentru ca ai speriat pietonii si animalele de companie, pentru ca poluare, risipa, condus periculos, creste asigurarea, dosar penal pentru i-ai provocat femeii care conducea in spatele tau infarct – tipa s-a blocat cand a vazut cum pur si simplu ai disparut din fata ei.
    Te-ai ars, dar macar ai trait periculos pentru 5 secunde cum n-ai mai trait de cand ai aruncat ambalajul ala de hartie in containerul pentru plastic.

    Pe autostrada iarasi nu poti merge prea tare, nu de alta dar mereu dai peste TIR-istul vitezoman care-l depaseste in tromba cu 93 km/h pe TIR-istul care merge ca melcul cu 89 km/h. Hai, Gheorghe, stiu ca poti. Hai hai hai hai!

    Tre sa fac pana la saturatie Trasfagarasanul, Transalpina, defileul Jiului (Bumbesti-Livezeni), Odorhei-Miercurea, Bicaz lac samd.
    Doamne, cat de dragi imi sunt!

  4. Orbu says:

    Scopul e ca să îi ardem pe chiaburi. Că săracii ca Orbu vor cumpăra in continuare SH-uri de tip cazan , care nu posedă toate căcaturile ălea de care nu ai nevoie musai necesar și vor fi și ieftine, că vor fi fără viitor. Long live UE.

    Chestia asta e strâmbă demult. De ceva vreme e obligatoriu în UE ca rablele noi să aibă senzori de monitorizare a presiunii in roți, nu știu pe cine și la ce ajută chestia asta, dar ce știu e că a făcut roțile / jantele mai scumpe in mod inutil.

  5. Laur says:

    Mai degraba ar pune un dispozitiv prin care sa verifice sa nu te sui baut la volan, in judetul meu de bastina (GL) inca sunt enorm de multe cazuri de soferi bauti sau accidente din cauza consumului de alcool. Bine, mai sunt si accidente gen “150 la ora prin centru si infasurat pe dupa stalp” dar asta e, selectia naturala trebuie sa functioneze si ea.

    Lane assist-ul cica nu functioneaza daca marcajele sunt sterse, radarul frontal nu functioneaza daca e murdar.

    Ce ma enerveaza la masinile noi e ca nu poti sa decuplezi start/stop-ul, se reactiveaza la fiecare pornire.

  6. Radu says:

    Senzorii de presiune sunt in valve, nu d-aia sunt rotile mai scumpe. Acum 10 ani 15 era standard, acum e 17, asta e motivul, mașinile au rotile din ce in ce mai mari, sa fie frumos.

    Noile reguli sunt fix ca alea care ne-au adus standard si obligatoriu centuri, airbaguri, ABS si ESP. Fix ca in USA, nu URSS.

  7. IulianS says:

    Lane assist-ul cica nu functioneaza daca marcajele sunt sterse, radarul frontal nu functioneaza daca e murdar.

    E praf si la marcaje bune. De la 3 persoane am auzit povesti de genul “voiam sa ocolesc ceva si masina a virat inapoi pentru mine… semi-brutal”. Nu multumesc! E buna optiunea, dar cu certitudine nu singura.

  8. Radu says:

    Sa fi tu sanatos cate povesti am auzit eu prin anii 2000 despre ABS-ul care nu-i lasa sa franeze cum trebuie si ca mai bine scot siguranta ca ei simt frana la picior.
    E cu certitudine si buna si sigura.

  9. Adi says:

    Povestile cu ABS-ul sunt intretinute si de producatori; la motociclete toate din categoria adventure sau offroad au ABS dezactivabil, oare de ce? Si alea care au moduri de controlul tractiunii il au dezactivabil, oare de ce? Pentru ca un sofer bun e mai bun ca un ABS sau ESP sau traction control. Nu chiar soferul mediu, dar poate treimea superioara.

    Nu sustin ca ABS e prost, ci doar spun ca unele povesti au ceva real in spate. Ca sa fie toata lumea sanatoasa, dupa cum scrie mai sus.

  10. super_fotbal says:

    Franarea in offroad e mai diferita si probabil de asta, in situatii mai tehnice te descurci mult mai bine daca ai tu control. Nu m-as baga la offroad cu o automata spre exemplu.

  11. Alex says:

    Ba oamenii astia vor sa controleze absolut fiecare aspect al vietii.

  12. Orbu says:

    Franarea in offroad e mai diferita si probabil de asta, in situatii mai tehnice te descurci mult mai bine daca ai tu control. Nu m-as baga la offroad cu o automata spre exemplu.

    M-am bagat eu si e mai ok decat manuala.
    Daca ai nevoie de control poti schimba manual.
    Avantajul e ca pentru putere la turatie joasa pe urcus abrupt ( atunci cand pe manual o cam calci cu ambreiajul semicuplat sa nu omori motorul) la cutie automata nu ai nevoie sa faci asta, deci nu ajungi la situatii gen disc de ambreiaj incins, destul de comune in off-road cu cutie manuala ( pe motoare mici).

    Senzorii de presiune sunt in valve, nu d-aia sunt rotile mai scumpe.

    Nu neg ce-ai spus cu privire la dimensiuni dar incearca sa cumperi si jante si anvelope pentru o rabla care are TPMS .
    Fi ca sunt senzori din aia pasivi ( care folosesc masurarea rotatiei din ABS) sau activi vor trebui re-initializati ( la service, of course) la orice schimbare de anvelopa care difera catusi de putin de cea anterioara. Am inteles ca sunt unii smecheri care “invata” singuri, la unele masini. Chiar daca are aceleasi dimensiuni, calitati si ranforsari diferite pot genera diametre de rulare usor diferite.
    Ex: Trecere de la cauciucuri iarna – vara, eventual schimbare cu tot cu jante.

    Iar daca sunt din aia in valva, sunt tot felul de limitari si reactii colaterale tehnice care te cam fac sa mergi pe ce-a facut producatorul acolo, gen nu m-ating, nu schimb nimic, cum a venit asa o tin, se strica o roata/ janta, fuga la producator sa reparam.
    Nu mai poti sa schimbi un cauciuc intr-o vulcanizare de la coltul strazii pentru ca TPMS.

  13. thunderstrike says:

    @Adi. La moto ABS-ul este acum obligatoriu si este foarte bine. ABS se poate dezactiva pt ca este o mare diferenta cum franezi pe asfalt si cu franezi pe pietris. Programul de ABS nu a fost conceput/dezvoltat decat pt asfalt.; probabil se poate face si un ABS pt macadam dar nu e piata de vanzare. Controlul tractiunii este foarte bun si el; nu poti sa iti dai seama daca toata suprafata are aceasi aderenta; daca nu are atunci faci un highside(sari peste ghidon). ABS ul este f folositor in situatii de urgenta; cand te sperii si tragi de frana pana la fund sau nu stii cum e aderenta asfaltului. Probabil un rider intr-o situatie de test ar frana mai bine decat cu ABS dar cand te ia ceva prin surprindere nu ai sanse.

  14. animaloo says:

    deci daca intru in depasire si ajunge masina la 90 dupa care nu se mai misca, imi salveaza viata. Chiar ma si gandeam eu ca aia e 🙂
    Adi: diferenta e cam asa – statul incearca sa iti fie tie mai bine vs statul vrea sa iti fie rau. E ca si cand ai zice ca mancatul zilnic al pieptului de pui cu salata de varza e identic cu ala al muritului de foame, ca nu iti ofera optiuni.

    Liviu: nu inteleg. De ce ai vrea ca masina mea sa aiba ceva ce o ajuta pe nevasta-ta sa iti parcheze masina. Singura chestie obligatorie, in plus, mi se pare aia cu alcoolul. Si, evident ajuta niste frane si cacaturi, dar inca nu am nevoie ca masina sa faca ceva ce nu vreau eu sa faca. (sa vezi accidente la ciclism ca au uitat sa scoata frana automata de la masina din fata)

  15. Manowar says:

    Liviu: nu inteleg. De ce ai vrea ca masina mea sa aiba ceva ce o ajuta pe nevasta-ta sa iti parcheze masina.

    Ca sa nu-mi zgarii tu masina parcata de nevasta-mea pentru ca n-ai senzori.

    Eu de ce pula mea as vrea limitator de viteza?

  16. Orbu says:

    Ca sa nu-mi zgarii tu masina parcata de nevasta-mea pentru ca n-ai senzori.

    Wanna bet?
    Pe mine nu ma opresc 100% nici senzori + camera de marsarier.
    Nu mai bine cui ii e frica isi ia asigurare, iar restul se rezolva cu codul civil/rutier?

    Nu zic, e bine sa aiba masinile in general senzori de orice fel si limitator de viteza si e bine si sa fie posibil sa depasesti viteza aia daca apesi acceleratia. Ca de exemplu, eu nu tin cont de toate limitatoarele de viteaza pe toate sectoarele de drum, circul asa cam cu cat consider eu ca e cazul si incerc sa ma incadrez in viteza cu care se misca ceilalti din jurul meu, daca imi e frica sa nu imi iau amenda. Daca nu, nu. Daca langa semnul ala de 30Mph nu apare si un icon de aparat foto nici nu-l mai vad.
    Nici macar nu ma grabesc, consider doar ca in general limitarile alea de viteza sunt indicative. Ce stie un semn de pe strada despre cu ce masina circul, cat de bine cunosc sectorul ala de drum si cat de bine conduc? Nimic, e un threshold pentru toata lumea si de multe ori, pe un drum pe care il cunosc devine obositor sa tin cont, stai coaie ca aici tre’ sa reduc la 30 ca uite, e o trecere de pietoni. Nu se vede niciun pieton pe distanta de 500 de metri, dar semnul! Si asa mai departe.
    Un soft ca ala tine el ce viteza vrea si ma doare in pula, ma tin doar de covrig si ma preocup doar de cand trebuie sa franez, sau daca ma grabesc, pedala la fund si ignore at all costs; deci da, e util.
    Dar sa fie obligatoriu? Mnu stiu daca e o idee buna.

  17. IulianS says:

    Dar sa fie obligatoriu?

    Aia cu obligatoriu e discutabila.

    De exemplu eu as zice ca centura pusa nu ar trebui sa fie obligatorie, ca nu influentezi viata altuia daca o porti sau nu, ci doar pe a ta, e alegerea ta.

    Cand vorbim de urcat beat la volan, da, obligatoriu, ca-l futi pe altul prin alegerea ta de a conduce.

    Logic ar fi sa ai si o chestie cu camera care vede daca esti adormit (se lucreaza deja) pentru ca, din nou, nu decizi tu ca poti conduce cand poti omori un ou.

    Aia cu lane detection ar fi utila daca ar fi coroborata si cu alti senzori, nu doar ea, ca povestile alea-s nasoale.

    Mno, ideea e ca toate lucrurile prin care tu influentezi viata altuia ar trebui sa fie reglementate cumva.

  18. Orbu says:

    Logic ar fi sa ai si o chestie cu camera care vede daca esti adormit (se lucreaza deja) pentru ca, din nou, nu decizi tu ca poti conduce cand poti omori un ou.

    De ce nu?
    Cine e vinovat daca omor oameni? Eu sau masina? Cine raspunde? Eu sau masina?
    Daca eu, comanda la mine, va rog, pana in clipa in care raspunde masina.
    Daca decid eu ca externalizez ceva, ok, dar e pe raspunderea mea si pe decizia mea.

    Daca ma obligi sa ma bazez pe un sistem/standard de detectie automata, deci comanda la el, el sa raspunda pentru failuri. Ceea ce se va si intampla pana la urma.
    E un model. Dar nu-s mare fan.

  19. animaloo says:

    cred ca am atins (nu zgariat) de vreo doua ori alte masini parcand. Le atingeam si cu senzori ca locul de parcare era gen 2cm in fata 2 in spate, deci oricum ma bagam. Poate cu camera sa nu fi facut
    Senzorii ma ajuta pe mine sa parchez mai repede. Cred, ca nu am.
    Oricum, de zgariat ti-o zgarie, altu, mai degraba cu usile.

    Problema cu senzorii este ca au tendita proasta sa se strice. Si sa fie scumpi. Eu momentan am doi senzori bashiti fututi. Care nu imi permit sa am cruise controlu si cam atat. Bine, cred ca ala de lambda imi cam fute putin si consumu dar…luna asta cred ca am mers 100km toata luna. 1l in plus sau in minus niu conteaza.

    Iulian: as vrea sa gasesc un motiv pentru care centura sa fie obligatorie (din punct de vedere al sistemului). Presupun ca singurele argumente ar fi ca prin ranirea ta mai grava sistemul ar trebui sa cheltuie mai tare sa te repare si in acelasi timp ar pierde o resursa pentru mai mult timp.

  20. Iugas says:

    “The speed limiter device, called intelligent speed assistance (ISA), uses GPS data and sign recognition cameras to detect speed limits where the car is travelling, and then will sound a warning and automatically slow the vehicle down if it is exceeding the limit.”

    Ai mers prea rapid? Ai depasit limita de viteza?
    Prima data avertisment, dupa care vine direct amenda. Si urca si costul la asigurare, ca esti sofer periculos.
    Sa mai zic de privacy 0? Unde esti, unde ai fost, un mergi, tipare…etc.

    De ceva vreme e obligatoriu în UE ca rablele noi să aibă senzori de monitorizare a presiunii in roți, nu știu pe cine și la ce ajută chestia asta,

    Vehicles in categories M1 shall be equipped with an accurate Tyre Pressure Monitoring System capable of giving, when necessary, an in-car warning to the driver when a loss of pressure occurs in any tyre, which is in the interests of optimum fuel consumption and road safety
    https://www.bartecautoid.com/tpms-legislation.html

    While, on one hand, the TPMS system reduces vehicle operating costs, it does unfortunately increase them in other areas. Specifically, it increases the costs of repairs, the replacement of parts and vulcanisation services.
    For example, in the price list of one service station specialising in tyre changing, the price for changing a set of tyres with TPMS is £30. This amount needs to be paid for both balancing and changing the wheels. In contrast, for tyres without TPMS sensors, the same station only charges £12 (for steel rims up to 16 inches) and £14 (for alloy rims up to 16 inches). In short, the prices for changing tyres/wheels on a TPMS-fitted car can be up to twice as expensive.

    https://www.oponeo.co.uk/tyre-article/obligatory-tpms-a-larger-expense-for-owners-of-new-cars

    Adica sa facem economie si sa nu mai umble idiotii pe pana.
    Aici intra si masura aia cu obligatoriu dotarea masinilor cu sisteme de aprindere automata a farurilor. Prea multi idioti in lumea asta.
    Ce urmeaza? Avertismente pe pungi? “A nu se trage pe cap, pericol de sufocare”

  21. Chuck Norris says:

    De exemplu eu as zice ca centura pusa nu ar trebui sa fie obligatorie, ca nu influentezi viata altuia daca o porti sau nu, ci doar pe a ta, e alegerea ta.

    Nu influentezi viata altora, dar influentezi bugetul casei de asigurari in caz ca ti se intampla ceva iar acolo platim toti. Gen in loc sa ajung la urgente cu nasul spart de airbag ajungi in coma cu 6 coaste si 3 vertebre facute praf iar acum costurile sa te aduca inapoi pe piciaore sunt altele gen x1000.

  22. Fery says:

    Pe langa costurile cu asigurarile, asta cu centura e si asa: intru intr-unul 100% din vina mea. Are centura, scapa cu viata, n-are, moare. Acuma in ce masura e vinovat ala care n-avea centura pentru delta de la ranire din culpa pana la omor din culpa? Deci nepurtatul de centura nu e fara repercursiuni externe.

  23. IulianS says:

    Pe langa costurile cu asigurarile…

    Da, dar intr-o lume normala fiecare ar trebui sa plateasca reparatiile, personale sau ale altora. Aici avem taxe obligatorii… fie ca le folosim sau nu.

  24. Orbu says:

    dar influentezi bugetul casei de asigurari

    Ma doare in pula de bugetul casei, daca au o problema cu asta sa faca o excluziune de la servicii pentru cei ce nu poarta centura. Simplu si presupun ca cei mai multi vor purta, in acest caz, centura.

    intru intr-unul 100% din vina mea. Are centura, scapa cu viata, n-are, moare. Acuma in ce masura e vinovat ala care n-avea centura pentru delta de la ranire din culpa pana la omor din culpa?

    Ii dai unuia un pumn, 100% din vina ta. N-are casca. Cade pe scari si moare. In ce masura esti vinovat de la ranire la omor ? Are sens intrebarea de ce n-avea casca/centura?
    Orice decizie poate avea repercusiuni, de ce-ai sprijini o lege care favorizeaza vinovatii?
    Ne-ar trebui o lege care sa oblige toate femeile din Vaslui sa fie permanent echipate cu casca, cotiere, genunchere, vesta de kevlar si proteza dentara din gel.

  25. Fery says:

    Know the difference: agresiune vs accident. E o dilema legitima, asa cum e si mutarea responsabilitatii spre automate, cum ai zis tu. De ce daca e victima automat devine inocenta?

  26. Adi says:

    Deci pana la urma o sa fim obligati sa purtam casca atunci cand suntem pietoni pentru ca daca ne da unu’ un pumn in gura sa nu murim sau sa nu coste prea mult spitalizarea? Ca asa suna treaba cu centura obligatorie.

  27. Animaloo says:

    Nu, treaba cu centura obligatorie e ca să oblige prostii sa le fie bine sa nu le fie rău. E corect? Nu. E bine? Da.
    Eu as obliga și casca la biciclisti și, sincer, nu înțeleg de ce nu se face.

  28. Orbu says:

    Know the difference: agresiune vs accident.

    Ok. Accident. Acelasi lucru doar ca nu ii dai un pumn ci te impiedici pe scari si-l impingi cade si moare. Esti mai putin vinovat pentru ca nu avea casca?

    De ce daca e victima automat devine inocenta?

    Nu are treaba cu inocenta ci cu vinovatia. Poate sa vie victima unui accident in care ea e vinovata , sau in care e nevinovata.
    Implantul de vinovatie pe principiul “nu te-ai protejat de cel ce ti-a facut rau nerespectand regulile” e principial gresit.
    E cam cum e in Romania cand iti sparge hotul casa/firma, il reclami la politie si incepi sa primesti amenzi: ca nu ti-ai asigurat paza, ca ai fost neglijent, ca ti-ai instalat camerele de supraveghere fara sa contractezi o firma autorizata, sau ca firma aia nu ti-a facut planul de securitate, etc.

    Pana la urma unul ti-a furat bunuri/sanatate/viata si e gresit sa te uiti din perspectiva vinovatiei la ce puteai sa faci tu pentru a evita un eveniment pentru care nu esti vinovat, sau pentru a reduce pagubele unui eveniment de cate nu esti vinovat si nu l-ai generat.
    Si cam aia e treaba cu centura.
    Nu e nicio dilema legitima. Are mai mult sens sa pui problema costurilor si ingrijorarii socialiste pentru viata individului, decat hai sa te oblig pe tine sa platesti ( nu-i vorba de bani in cazul centurii, ci libertatea de a alege sa n-o porti) pentru ca sa te protejam de pericolele create de altii, sub riscul mutarii vinovatiei.

    E total gresit, ca principiu de drept, sa spui ” ba, nu asta purta centura, cam e vinovat si el un pic acoloșa”. Pe urma vii si adaugi: Pai a murit pentru ca avea o masina fara ABS, ESP, TPMS si fara optiunede evitare a coliziunilor si nu era nici SUV blindat. Practic a murit pentru ca conducea un Logan ruginit ( ceea ce poate fi adevarat).
    -Da, dar dumneavoastra ati intrat in el, domnu’ Huidu ( exemplu).
    -N-auzi, ba, ca daca lua toate masurile de precautie scapa cu viata? Sunt vinovat doar de ranire din culpa, nu e clar?

  29. Orbu says:

    Sunt in spam, cred

  30. Mbf says:

    Bai, eu nu conduc. Dar vreau sazic ca masinile astea, plus nistefabrici, plus niste basini de vaca, per total se dezgheata niste vf pe Himalaya, se topesc niste ghetari, vara si iarna anestecate, how about 1000 de autobuze f civilizate ca sa se elimine idk, 20,000 Masini?

    Sa mearga cu masina unii care au bani de niste taxe, unii cu niste urgente….savezi ce traffic misto e.

  31. Adi says:

    Eu am mers cu masina in Bucuresti cand faceam 15 minute din Romana in Drumul Taberei, ala era trafic misto, dar nu o sa se mai intample: nu poti sa scoti din oras milionul de masini in plus fata de vremea aia.
    In liceu la pranz faceam cateodata 15 minute din Drumul Taberei pana la Cismigiu cu autobuzul, iar dimineata 25-30. Nu o sa se mai intample vreodata. Nu de alta, dar nici un primar nu o sa ridice de pe strazi toate masinile parcate neregulamentar pana cand proprietarii o sa le vanda, ca parcare sub bloc nu o sa isi faca.

  32. Animaloo says:

    Adi din păcate nu e numa aia. E partea cu 1 mil in plus, coroborata cu lipsa de parcări P&R sa poa sa isi lase oamenii care vin din afara, cu lipsa centurii, sa poată prelua traficul nenecesar din centru, construcții proaste, parcări și mia proaste. Cum ar fi Uranus. A dărâmat ala clădiri sa facă un bulevard. 0 parcări

  33. Adrian S. says:

    Pai in Bucuresti / Ro nu-si pune nimeni la modul real problema traficului. Sau a parcarilor. Sau a impozitelor aberante pentru masini > 2.000 cmc. In ciuda departamentului de monitorizare a traficului (de bani tocati aiurea).

    – Nu au pe un’ sa circule. Asa, si, ce ne priveste? Le-am facut piste de biciclete (prin coceni si alea).
    – Nu mai e loc in oras de atatea masini. Asa, si? Sa renunte la ele. Trotinete.
    – Daca mergi cu bicicleta, transpiri sau te murdaresti, eventual ti-o mai si fura. O fi, dar nu mai sunt maidanezi, ce va plangeti !?!
    – Nu au unde sa parcheze. Mda, si? Sa nu mai circule. Sa se bata 5 insi pe un loc si, cine prinde primul, sa nu-si mai miste masina o luna.
    S.a.m.d.

    Noi, astia de la butoane, corect, #girofar.

    Prin Buc s-a “modernizat” cal. Buzesti. Au daramat casele tiganilor, au latit soseaua, au facut dungi pt biciclisti. Parcari? Poate pe Stirbey Voda, daca iti place plimbarea si vii devreme acasa.

    S-a “modernizat” si soseaua Iancului. Tramvaiul are consola dedicata flancata de borduri de 10 cm. Nu mai merge sa mai schimbi banda brusc si sa depasesti. Au umplut-o cu semne de oprire interzisa. Parcari? Pe la Vatra Luminoasa, daca stati bine cu teleportarea. Si daca aveti program flexibil la birou, ca sa anungeti la 3 pm acasa. In primele 2-3 saptamani de la inaugurare, patrulau politistii locali in continuu ca sa amendeze soferii care, in lipsa de locuri, mai parcau pe banda I. Va dati seama veselie ce resimt cei 10.000 de oameni care stau in blocurile de 10+ etaje insirate pe 1,5 km. La fel si cu soseaua Pantelimon, unde ecologia a mers pana acolo incat s-a plantat gazon pe liniile de tramvai.

    Clar, daca UE vrea sa faca ceva, sa faca obligatorii modulele de levitare la masini. Ceva gen Back to the Future. Sau macar o optiune self-destroy din telecomanda, cand simti ca ti-a cedat sistemul de anger-management.

  34. Adi says:

    Chiar nu inteleg comentariile despre parcari: parcarea de resedinta e problema proprietarului cladirii, nu a primariei. Strada e pentru circulat, nu pentru parcat.

  35. Cortel Mircea says:

    Sa nu facă cum au făcut cu acele catalizatoare si implementarea euro ,2,3,4……x-lea. Or sa bage porcăria si după aia or sa te oblige sa ai una. Nu poți? Atunci nu iei itp si poți duce mașină la remat. Ce poți sa faci ptr a circula cu Dacia 1300? Nimic!

  36. Cortel Mircea says:

    Cat privește parcarea sunt multe locuri dar cu plata. Domnii care au dat un sac cu bani pe mașină au si ptr parcare.

  37. Adi says:

    Ce poți sa faci ptr a circula cu Dacia 1300? Nimic!

    Pe ce planeta? Ca pe asta pe care suntem noi poti sa circuli linistit cu Dacia 1300, legal.

  38. Animaloo says:

    Adi… Asa. Si cine e proprietarul clădirii?
    Pentru astea noi: cine ar trebui sa nu dea aviz daca nu ai parcări?

    Mircea: wow..

  39. Cortel Mircea says:

    @Adi- Daca ai itp valabil. Itp pe care nu ti-l mai da nimeni ptr ca poluare.

  40. Claw says:

    Aia cu purtatul centurii e ca sa-i protejeze pe prosti de nasoale. Este pe acelasi principiu in care sunt parapeti si bare la poduri, sa nu cada prostii in apa.

  41. super_fotbal says:

    Tocmai am schimbat azi cauciucurile, e cu totul alta masina.
    @Orbu nu neg ce spui. Doar ca nu sunt sigur daca poti face balans cu o automata. Nu am vazut vreo automata in situatia asta, dar am vazut un atv cu cutie automata si nu prea se descurca. Stiu ca nu sunt situatii ideale, dar se mai intampla.
    In offroad nu e mare diferenta cand masina merge, toata distractia e cand ramai blocat. Ai prefera sa poti iesi singur nu sa mergi vreo zece km pe jos pana ai semnal la telefon.

  42. Adi says:

    @Animaloo: doar la cladirile noi avizul e conditionat de parcari, la cele vechi nu. Cartiere intregi dinainte de anii ’90 ar trebui ori demolate, ori locuitorii sa isi bage masinile in cur, fara vaselina, ca locuri de parcare nu exista.

    @Cortel Mircea: nu stii despre ce vorbesti. Chiar habar nu ai ce vorbesti. Pacat.

  43. Fery says:

    @Cortel: ba sef, gazele alea se masoara in functie de norma de poluare trecuta in cartea masinii. Daca ai dacie 1300, ai non-euro si daca ai carburatorul cat de cat, iti iasa gazele non-euro si conduci mai departe, nu conteaza ca astea de acuma au euro coispe. Nu stii ce vorbesti. Tu crezi ca de maine, daca iese euro 7, toate restul care n-au asa ceva la primul itp se duc la remat?

  44. super_fotbal says:

    @Cortel sa te uiti la ce emisii au masinile alea cu motoare adevarate, eu am fost uimit cand am vazut ca bentley are undeva la 400 g/km.
    Nu primesti itp-ul daca masina depaseste parametrii cu care a iesit din fabrica. Daca ar fi o limita fixa unele masini s-ar dezmembra si tot nu ar pica si altele la cea mai mica uzura n-ar lua itp-ul.

  45. Bratu Costel says:

    Stiu. Am vazut un cap tractor Volvo nou la itp si ….. polua . Asa indica aparatul ala. Masinile non euro (in special cele cu, carburator) chiar daca trec itp-ul asta nu inseamna ca nu poti lua amenda daca dai peste unii care fac controale in trafic.

  46. Adi says:

    Aparatul ala e un senzor de opacitate, ITP nu masoara poluarea. La un cap tractor nou ai opacitate doar daca motorul e rece, tocmai de aceea masuratoarea se face si cu sonda de temperatura in ulei.

  47. Animaloo says:

    Mie nu au vrut sa îmi de itpul ca masina mea polua prea mult pentru euro 4. Dacă aveam euro 3 era ok… Ce?

    Adi: se pot face. Dar, trebuie investit. Din banii de panseluțe și borduri. Și, eliminată mizeria cu parcarea de rezidenta (modelu București). Ai puse p+r la ieșire din oraș. (bine, aia din Bucureștii Noi înțeleg ca e un eșec). Evident… Totu e cu bani, dar, cum ziceam Bucureștiul nu e sarac. E doar prost gestionat

  48. Adi says:

    Se pot face parcari pe banii nostri prin primarie, dar nu are sens: daca iti cumperi inca un frigider si nu iti incape in casa ce faci, astepti sa iti faca primaria o extensie gen balcon si pana atunci il tii pe holul blocului?
    In plus, o mare parte din masinile din Bucuresti sunt cu numere de prin alte judete, proprietarii nu platesc taxe in Bucuresti ci in localitatile de origine si vor parcari, dar sa fie gratuite. La Universitate e parcare subterana in care sunt intotdeauna locuri, afara e intrarea blocata de masini parcate neregulamentar si nu sunt Dacii 1300, ci masini de 50,000 de euro (cand sunt noi). La fel si Park and Ride de la Straulesti, daca tot poti parca gratuit in orice loc in oras de ce sa platesti parcarea la Straulesti, zice melteanul de Ilfov.

  49. NitroZeus says:

    De 10 ai nu mai trebuia sa circule pe strazi Dacii 1300. Alea nu-s masini. Nici alea si nici alte cazane ruginite, carpite si haite in ultimul hal.
    Vad ca RAR-ul mobil ia la pula mereu cojile astea vechi, dar nu e de ajuns.

    Un amic intreba ce masina de 2000 de euro ii poate lua sotiei.
    Ii ia unei femei harb de 2000 de euro?! WTF!!! Nu-i destul ca femeile nu le au cu condusul, ii mai ia si cazan.
    Nu stiam preturile. Panama, i-a luat un Peugeot 207 in stare FOARTE buna, cel putin la aspect. Zicea ca si tehnic sta foarte bine. Nu, n-a fost o ocazie, asta a fost pretul. M-am minunat.
    Pai nu stiu cum sa-ti spui, da daca nu ai 30-40 euro/luna/5 ani pentru o masina decenta ca asta, poate ca e mai bine sa nu ti se permita sa conduci prin oras (sau deloc). La tara merge.

    =====

    Scapi cu 1 loc de parcare per apartament, plus inca cateva extra, asa, sa fie acolo. Ceea ce e departe de realitate. Multi au cate doua masini, unii chiar trei, sunt cabinete si magazine la care vin clientii cu masinile, musafiri veniti la locatari samd.

    Terenul e scump, evident ca toti inghesuie blocurile, ca doar nu-s Mos Craciun sa faca cadouri parcari peste parcari si sosele late, daca nu-s obligati.

    Cu potecile si parcarile gandite pentru un trafic aproape inexistent pe vremea aia se defileaza si acum cand foarte multi isi permit cate o masina, iar populatia e de cel putin 4 ori mai mare.

    Lasatul copiilor la scoli, denivelari la trecerile de pietoni, treceri de pietoni nesemaforizate, sensuri giratorii (avantajeaza soferii buni, spre deosebire de semafoare de la care pleaca toata ciurda cand se face verde), femei (extrem de “prudente” de felu lor :))) si bosorogi muribunzi la volan, masini de scoala, masini praf dpdvd tehnic care se taraie samd.

    Politistii belesc motanu prin boscheti in loc sa dirijeze traficul la orele de varf. Nu de alta, dar atunci cand foarte rar o fac, sunt foarte eficienti.

  50. NitroZeus says:

    De 10 ani

  51. animaloo says:

    proprietarii nu platesc taxe in Bucuresti ci in localitatile de origine si vor parcari, dar sa fie gratuite

    da ma. Aia 200lei pe an is problema. Nu conteaza unde platesti taxe si ce faci, aia 200 lei sunt baza 😀
    Unde vorbeam de gratuit? Eu vorbesc de parcare rezidentiala (tip germania): platesti ceva gen 200lei/an si ai voie sa parchezi pe locurile de rezidenta din zona ta. Nu platesti 70 lei si ai locul tau forever.
    Dupa care P&R la intrari.
    Dupa care niste parcari supraetajate bashite (adice ceva usor de facut, ieftin, util)
    Dupa care amenzi date prin oras

  52. NitroZeus says:

    Snacks:

    Why China Doesn’t Want Your Trash Anymore
    https://www.youtube.com/watch?v=-gNZtI7hbvI

    Why is CHINA betting on NUCLEAR POWER?
    https://www.youtube.com/watch?v=1oYNUFcxN2E

    A intors Xi Jinping vizita lu Macron si Merkel.
    Ce plm or pune astia la cale? :)))
    https://www.youtube.com/watch?v=kSl4St2t8nc
    https://www.youtube.com/watch?v=8w8VNyDdt8c

  53. vinil says:

    Nu influentezi viata altora, dar influentezi bugetul casei de asigurari in caz ca ti se intampla ceva iar acolo platim toti. Gen in loc sa ajung la urgente cu nasul spart de airbag ajungi in coma cu 6 coaste si 3 vertebre facute praf iar acum costurile sa te aduca inapoi pe piciaore sunt altele gen x1000.

    Atunci ar trebui sa faca zaharul ilegal, stressul, sedentarismul, ca astea cresc mult mai mult riscul de nasoale.

    Legat de ce zice Orbu, e o diferenta intre aia care iti sparg firma sau iti dau peste cap si sistemul asta de circulatie care, statistic, are mari sanse de mici failuri, fiindca factorul uman e serios rau. Si exista accidente fara intentie sau incalcari prea serioase. Eu am dat peste masina unui tip pe langa Bacau, din vina oboselii si a drumului, am evitat o groapa surpriza pe contrasens. Sunt un sofer super pprost? Sunt. Dar de nu purta centura, e posibil ca eram acum la inchisoare si ala in sicriu, si nu mai usor cu vreo 2 k euro cu tot cu reparatiile mele. Adica nu am avut intentii negative, alcool la bord, cred ca eram cu 40 in curba de 30, deci nu Huidu2 si era riscul sa imi distrug viata de omul nu purta centura.

    Nah, sunt pro chestiile automate relativ obligatoriu, desi sunt groaznic de invazive. Mai e un pic si iti da masina amenda singura de intreci viteza. Chestia e ca limitele de viteza sunt acolo cu un motiv, oricat de frustrant ar fi. Si nici eu nu credeam, pana am vrut sa il iau in brate pe ala cand l-am vazut ca iese din masina pe 2 picioare. Adica serios, fara gluma, voiam sa il imbratisez doar ca e viu si neranit, si putem rezolva o treaba cu maruntis doar.

  54. Adi says:

    @animaloo: 200 de lei pe an la 1 milion de masini inseamna aproape 50 de milioane de euro. Nu sunt chiar de aruncat.
    Dar unde vrei sa faci tu parcarile alea? Deja majoritatea cartierelor sunt cam asa: bloc de 8-10 etaje, 2 metri de pamant, masini (trotuar sub ele), 3-4 metri de strada, masini, 2 metri de pamant, bloc. Eu nu am probleme cu claustrofobia, dar la naiba ca arata inghesuit, e ghetou. in orice loc vrei sa pui masini imagineaza-ti ca e spatiu verde si imagineaza-ti cum ar arata fara masini. Am copilarit in Drumul Taberei si arata cu totul diferit decat in zilele noastre, la mine pe strada tot ce insemna spatiu verde e acum parcare, sunt masinile pana la 50 cm de blocuri. Pe vremea aia prindeam bondari, acum e favela.

    @Vinil: bai, tu ai niste idei de se cruceste lumea si cand iti zice cate cineva te superi. Cum adica era sa iti distrugi viata ca nu purta unu’ centura? Ce, a dat el cu masina peste el insusi sau tu? Daca poarta centura sau nu, esti mai putin vinovat? Daca nu esti in stare sa conduci stai in casa, mergi cu Uber, nu ii pune pe altii sa conduca in echipament de deminari.

  55. Vinil says:

    @Adi
    Am aceleasi opinii despre parerile tale. Am zis ca mi-as fi distrus viata DACA nu purta centura, ca facea un leap prin geam sau ceva. Asa nu muri nimeni, gratie centurii, treaba s-a rezolvat cu niste euro si o strangere de mana, amiabil gen.

    Statistic, nu poti avea un sistem asa dependent de factor uman, gen oboseala, neatentie, fara un numar de accidente. Ma mira ca e asa de mic numarul, ca orice are un factor uman se duce naibii. Acum trebuia sa stau in inchisoare fiindca am facut ceva prostie de jumate de secunda, un reflex prost de evitat santul in curba? Gen puscarie 20 de ani ca l-au raschetat pe ala de pe asfalt pentru o secunda de neatentie? De eram beat, as fi fost de acord cu tine, dar asa, e factorul uman, ca scoala am facut-o, examenul trecut, etc. Adica nu eram fara carnet.

    Din fericire avem niste norme elementare de protectie obligatorii, care reduc riscurile de genul. Nici un sistem bazat pe factor uman nu o sa fie vreodata perfect, dar putem sa il facem cat de cat sigur.

    Si da, nu te cred prea destept, in special cand vii cu aformatii gen “te superi” de parca ma afecteaza pe mine personal cu ceva de esti sau nu de aceeasi parere cu mine. Bani iau la fel cu sau fara sa fii tu de acord, haleala are acelasi gust infect, daca faptul ca tu nu esti de acord e cea mai mare problema a mea, sunt un om fericit. Deci nu ma supar, dor ca sunt cativa cu care nu sunt de acord niciodata, cam ca tine, cativa cu care sunt de acord ocazional, cativa cu care sunt mai mereu. Atata tot.

  56. animaloo says:

    adi: uite, la mine in spate la tineretului era ceva spatiu. Nu stiu daca e vreo interdictie la construit (fiind si punct termic), dar o obosita de parcare de 2-3 nivele prelua cam toate masinile din jur.
    Inteleg ca in militari sunt d-astea unde poti sa urci 2-3 masini la nivel.

    Tu iei toate masinile din bucuresti si le transformi in masini ale nonbucurestenilor. WTF? Pe langa alea sunt mii de masini inmatriculate pe Bucuresti dar care nu-s acolo. Deci, se strang nu?

  57. Adi says:

    Sunt parcari din alea supraetajate. Nu doar ca nu o sa scoata niciodata banii cu constructia lor, dar au capacitate foarte mica, masinile inauntru sunt doar pe vreo 4 randuri, densitatea e cam dubla fata de parcarile la sol pentru ca in cosmelie ai o gramada de lifturi.

    Nu, aproape jumatate din masini sunt ale bucurestenilor, ziua mai putine ca vin foarte multe din afara orasului, noaptea mai multe. Dar tu ziceai ca aia 200 de lei sunt nesemnificativi, ti-am dat doar un ordin de marime al sumelor in cauza. Pune 30 de milioane sau chiar 20, nu sunt bani de seminte.

    Si nu, nu e loc in Militari de asa ceva. Cartierul ala nu are nici un parc, nici un centru social, in afara de Cora de la Lujerului nu are nici macar magazine decente. Nu e spatiu pentru ele, e bloc langa bloc. Si in majoritatea Drumului Taberei e la fel, ca blocurile cu 4 etaje au fost facute cu garaj la subsol (cam 1 la 5 apartamente) si nu au mai lasat loc in jur ca au zis ca nu e nevoie. Doar ca aia cu garaje la subsol au taiat copacii de langa bloc si au betonat spatiile ca sa faca parcari si afara intre caile de acces: ai idee cum arata? Uite un exemplu unde nu au taiat toti copacii, tot ghetou e: https://www.google.com/maps/@44.4200315,26.0168759,3a,75y,358.38h,82.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6V442UOREyNShb1CfZOLBg!2e0!7i13312!8i6656

    @Vinil: sa iti fie de bine.

  58. Allen says:

    O problema observata de mine cu privire la parcarile de “resedinta” din Buc: sunt prea putine si pentru ca blocurile sunt populate de animale. La mine in bloc am doua astfel de exemple:
    1. Administratora ocupa 3 locuri de parcare amenajate. Cel mai probabil s-a inteles cu familii care nu au masina, le-a facut contract, plateste taxa la fiecare si parcheaza acolo dar total ilegal pentru ca regula de baza este: 1 loc de parcare/apt.
    2. La mine pe scara, apt de 2 camere locuit de sot, sotie, fiu, fiica (+caine). Au 2 masini personale plus doua de servici pe care le parcheaza astfel: 2 pe locuri amenajate, 2 pe trotuarul de langa blocuri unde sunt locuri “la liber”.

    In ambele exemple, doar doua persoane din familie poseda permis si se folosesc de masini, deci cel putin 4 locuri de parcare sunt ocupate nu doar abuziv ci de-a dreptul marlanesc. Mai nou cica o sa vina astia de la ADP la verificat locurile. Teoretic, daca o sa gaseasca pe loc amenajat alta masina decat cea inregistrata in evidente, amenda + platforma. Astept cu interes drama.