43 Responses to “In grafic”

  1. Ady says:

    21k plătiți deja anticipat+10k în cont mie în dau cât țelul propus în acest scop. Fără să pun restul la socoteală.
    Felicitări! 🙂

  2. NuTzy says:

    Daca vrei sa-l faci pe Dumnezeu sa rada, spune-i despre planurile tale de viitor!

  3. Orbu says:

    La cati ani e scoala gratis? E lavabil si pentru imigranti europeni nesimtiți care vor direct sa suga de la țâța statului britanic din ziua 1 landing there?
    Trebuie sa incrii copilul cu mult timp inainte ?

  4. Big A says:

    Te tot “aud” pomenind de taxa de grădiniță, e chiar aşa mare? E grădiniță privată?

  5. Manowar says:

    Pai, depinde de ce-nseamna “mare” la tine.

    950 de lire pe luna e mult? Dar 1200? Ca depinde de la caz la caz. Pentru comparatie, un Mercedes nou te costa 300-400 de lire pe luna (C-E) sau 600 (S Class 350 d AMG).

    Zi-mi tu daca-i mult lol.

    E grădiniță privată?

    Exista si alt tip?

  6. DesertFox says:

    Fucking helll, 3-400 lire un Mercedes nou luat in leasing ? la ce avans ?

    La suma asta in romulania iti iei ceva la 35 – 40 K cu avans 50 % + !

    Not fucking fair!

  7. Manowar says:

    350 e al meu, cu 5k avans, pret total 31k. Dar sunt lire, nu euro, fa tu conversia, ca n-am chef.
    Fara niste optiuni de pe el (in mare chestii de confort si siguranta) iesea la 280 pe luna.

  8. Big A says:

    Destul de mult.
    Acu’ poate e târziu, da’ nu era mai bine dacă-i angajai o educatoare privată? Na, nu una scumpă. Una, aşa, mai la inceput de carieră, mai apropiată de varsta lui, sa nu fie diferența prea mare, să se joace impreuna… dornică să învețe lucruri noi, cu program si gandire flexibile, de-astea…
    Că, vorba aia, tot erai tu acasă, puteai s-o supraveghezi cum isi face treaba.

    Nu pun linkuri dar stiu sigur că sunt niste agenții de-astea, poti sa cauti singur pe goggle, “hot”+”barely legal” sau cam asa ceva.

    Acu’ nu stiu sigur cum se zice in maghiară “stai, ca nu e ceea ce pare” sau “nu da-n cap că-s operat” dar detaliile se stabileau pe parcurs, mă gândesc.

  9. Manowar says:

    Am mai explicat chestia asta. E vorba de integrare in societate, joaca in grup, dat/luat palme si invatat engleza.

    Cu educatie privata nu prea mergea la fel. Se ducea la scoala si era autist socat de faptul ca exista si alti copii pe planeta. Pana la gradinita, cand il duceam in parc, pocnea alti copii, le fura mancarea si jucariile. Romulan vero.

  10. Big A says:

    …nu că l-ar fi incurajat vreodată tac-su să facă așa ceva, dacă-mi amintesc bine. 😀

  11. Manowar says:

    Pai, are si taica-su limitele lui. Pana la urma, a crescut in cartier. Asta avem, cu asta defilam.

  12. super_fotbal says:

    Cu cinci mii avans si 500 de lire pe luna, iei aproape orice masina prin anglia. Daca esti mai emigrant iti mai adauga 2000 la avans si cam aia e.
    Mi-a picat si mie fata cand am vazut ca in romania vor 50% avans. Cam asa ar fi aratat si creditele la case daca nu era prima casa.

  13. Manowar says:

    Mi-a picat si mie fata cand am vazut ca in romania vor 50% avans.

    Wait, what? 50% avans? Acum am vazut partea asta. Nu era cu 10% avans la masini?

    Cu cinci mii avans si 500 de lire pe luna, iei aproape orice masina prin anglia

    Da, mai putin alea de middle-class mai de doamne-ajuta, gen clasa S sau seria 7. La alea salta si tu la 10k si 599-850/luna, ca pula mea, ori suntem domni, ori nu mai suntem….

    Un BMW 7 “full option” (vorba vine, da’ cam tot ce suna bine – vezi aici) merge pe 1077 pe luna cu 17.409 avans, tocmai am verificat.

    La un Mercedes S “mai full option”, asa, nu prea merge cu 500 🙂 Ma rog, poti sa le iei mai ieftin SH, da’ plm, discutam de noi.

  14. Big A says:

    De acord. “Chemarea străbunilor”, de Jack London.
    Si poate e norocul lui ca tac-su a crescut in cartier. Dacă crestea cu pian și guvernanta, poate el se năștea la Elias si emigra din Lizeanu in Pipera residential park, pe la 30 de ani, pe post de propăşire.

  15. Manowar says:

    si emigra din Lizeanu in Pipera residential park

    More like Militari Residence lol.

  16. Orbu says:

    Fara niste optiuni de pe el (in mare chestii de confort si siguranta) iesea la 280 pe luna.

    Eh, cred că iei și pe aici ceva Logan cu avans 2-3k și rata 280 euro sau lire pe lună. Full options, dar tot nu e ca un Mercedes chel.

    Wait, what? 50% avans? Acum am vazut partea asta. Nu era cu 10% avans la masini?

    Poate dacă ești firmă și iei flotă.
    Cel mai mic avans pe care l-am văzut e de 15% , la Mercedes. La rablele care se devalorizează mai repede se cere implicit avans minim mai mare 25% e ceva comun.
    Daca iau Mercedes ca al tău , dar chel cu avans 15% e rata 600 de Euro pe lună. Plm, în UK mi-aș lua aproape S de banii ăștia :/ .

  17. Manowar says:

    Da’ pula mea, mi se pare aberant sa ceri 50% avans pentru o masina. Mai ales cand sunt si atat de scumpe cum sunt in Romania.

  18. super_fotbal says:

    Eu ma uit cam la chestii din astea care sa nu fac nici foamea dupa ce le iau si nici sa pretind ca e compania mea. Cu 500 pe luna si 5000 avans poti lua chestii decente. Cam pe la 30-40 de mii gasesti chestii care sa nu fie logan.
    M-am uitat si eu la mercedes in romania 15% avans, parca la gle coupe am vazut 50% posibil sa il poti reduce si pe ala nu am mai stat sa ma uit. Ce am vazut diferit e ca ei il fac pe cinci ani si nu au optional final payment.
    Desi ca sa fiu sincer nu iti trebuie mai mult de logan in romania, ca nu ai drumuri unde sa folosesti chestiile alea care vin pe altele. Mult noroc sa foloesti lane assist in romania unde abia gasesti tu drumu. Stiu placa cu plm iti iei masina de 60.000 iti permiti. Poate iti permiti, dar tot te iau toti dracii daca vezi ca sta vreo luna pe an in service. Eu am inchiriat o octavia noua si dupa trei saptamani in romania troncanea.

  19. Manowar says:

    Eu ma uit cam la chestii din astea care sa nu fac nici foamea dupa ce le iau si nici sa pretind ca e compania mea.

    La 1000 pe luna, in partea de “oarecum sus” a clasei de mijloc, nu faci foamea. Ti-o iei fluierand. Practic, daca m-as duce sa iau jucaria aia in <5 luni de zile, fara s-o vand pe-asta, nici n-as observa in buzunar o diferenta. C-atat face gradinita =))

    Dar inteleg ce zici, nici eu nu mi-as lua chestia aia ca...nu am ce face cu ea si pot face chestii mai utile cu banii. Din punctul meu de vedere, imi pot face treaba la fel de bine si cu masina actuala. Si-o faceam la fel de bine si cu Vectra - ba chiar mai bine la unele capitole (de pilda cat puteam cara cu ea intr-un drum).

  20. Orbu says:

    C-atat face gradinita =))

    Păi, da. De aia tre’ să te hotărăști dacă vrei copii mici sau viață bună. Nu amândouă in același timp.
    Cam câți bani ajungi să plătești pe an la schema asta? Zic in ideea ca termini leasingul ( sau plătești anticipat, habar nu am cum merg astea ) și mai tii mașina până te saturi de ea, gen?

  21. super_fotbal says:

    Da boss, dar eu nu sunt acolo. Mai am de schimbat cateva joburi pana acolo.
    Eu sincer nu mi-as lua ca n-am atatia bani ca sa o iau asa gen casual cand ma duc la tesco, asta in primul rand. Si sincer sa fiu nici atentia pe care o primesc daca am asa o masina nu prea mi-a placut. Am avut un cacat de seria unu si s-au bagat unele in seama cu mine in benzinarie, eram marsh fa ca abia astept sa ajung acasa. Am parcat glc-ul in fata la hotel dupa o tura de 12 ore ca nu mai erau locuri si a venit una direct la mine sa ma intrebe daca am bricheta si gen lasase un grup de fumatori in spate si a mers vreo zece metri prin zapada ca sa ajunga la mine. Fuck that shit.
    Tot ce vreau de la o masina e sa aiba vreo 150 de cai si camera de mers inapoi, altceva nu imi trebuie. Bluetooth au toate acum.

  22. Manowar says:

    Cam câți bani ajungi să plătești pe an la schema asta?

    Nu prea stiu. Ideea e ca dai 350/luna, timp de .. nu mai stiu. 3 sau 4 ani, parca? Habar nu am. Iar la final, daca ai chef, dai “reziduala”, gen vreo 10k, nu stiu.

    Dar nu stiu daca o s-o pastram p-asta sau o schimbam cu ceva cu alte litere gen E sau mai spre coada alfabetului p-acolo. Habar n-am. E ceva in contract ca, daca nu mai ai chef de ea, poti s-o dai inapoi si-ti considera ce-ai dat pana atunci drept avans pentru alta noua. Gen alta clasa, daca preferi, in caz ca te-ai plictisit de asta. Daca e de pastrat (vedem in functie de ce job o sa am si unde merge la scoala boracu’), mai repede le dau eu banii in avans (ca pana atunci iau si cetatenia, deci nu mai e o problema cu “aoleu, buffer in caz ca ma trezesc expulzat”), asa, de dragu’ de a nu le mai plati dobanda aia. Nu c-ar fi mult, da’ plm, nu vad de ce i-as imbogati gen.

    Păi, da. De aia tre’ să te hotărăști dacă vrei copii mici sau viață bună. Nu amândouă in același timp.

    OK, discutia e usor inutila, ca nu intentionez sa iau chestia aia. Dar, de dragul argumentului, daca as lua in Septembrie SI asa ceva, nu ar fi nici o diferenta pentru mine la banii din buzunar, in sensul ca-n loc sa dau banii aia pe gradinita, i-as da pe un bmw. Tot cu un 30k/an as ramane in buzunar cu chestia aia in drive parcata langa Mercedes. Deci nu prea are treaba cu “viata buna”, ca nu mi-ar afecta in nici un fel nivelul de trai. Daca as renunta la Mercede si as lua in loc de Mercedes chestia aia, chiar mi-ar creste nivelul de trai (fata de acum) 🙂

    In realitate, insa, n-o sa iau asa ceva. Din ce-am inteles, scoala la care trebuie sa mearga boracu’ e relativ aproape, s-ar putea sa nu am nevoie nici de masina pentru a-l duce acolo. Caz in care…la ce bun sa iei alta masina si mai scumpa.

  23. super_fotbal says:

    As mai vrea doar sa adaug ca daca vrei sa o tii pe mercedes sau alte d-astea scumpe gen cam cand expira leasingul trebuie sa scapi de ea. Cica profilul celui care cumpara chestiile astea vrea mereu ceva nou si gen le construiesc pentru ala de la care o sa faca bani mercedes, nu pentru ala care o cumpara la mana coispea. Si te tezesti ca se strica si cand suni la reprezentanta iti zic aia o suma asa la misto ca sa o repare si iti zic da nu vrei sa iei una noua. Eu am patit cu astra, i-am sunat sa ii intreb daca imi pot pune senzori de parcare si mi-au zis 800 de lire, pe urma cica da sa vin totusi la ei ca imi dau alta masina.

  24. Manowar says:

    Inca nu stiu ce o sa fie cu masina. Cel mai probabil va fi sacrificata in numele clasei E versiunea 2020-2021 sau plm. Dracu’ stie, mai vedem. Nu prea-mi pasa, ca sa fiu sincer. Asta-i suficient de buna pentru a ne duce pana pe terase si pentru a duce si a aduce boracu’ (de) la gradinita si nu-i ca si cand pot reveni la Vectra. Ca nu se mai fabrica.

  25. super_fotbal says:

    Tu stii, oricum nu te gandi ca o vei tine zece ani. Cel mai probabil la primul schimb de cauciucuri o sa iti fie scarba si te vei gandi “ce-ar fi sa schimb masina cu una cu cauciucuri noi ca sa nu mai dau 500 de lire pe cauciucuri”. Practic daca dai 3000 pe an pe ea acuma, plus cauciucuri inseamna 3500, daca iti dau aia una noua vei da tot 3000.

  26. Manowar says:

    Posibil. Chestia e ca mie nu prea imi plac masinile. Cam deloc, asa.

  27. DesertFox says:

    N-am zis ca astia din romania cer 50% avans (avansul minim pentru leasing ul financiar /operational e de 15% la majoritatea finantatorilor)

    Am zis ca trebuie sa dai 50% avans ca sa ajungi la suma asta de 3-400 euro pe luna pentru o masina de 30-40K.

    Daca dai avans doar 4-5K atunci rata pe 5 ani te ajunge cu tot cu casco la vreo 6-700.

    Iar daca eu castig sa zicem 1400-1500 euro pe luna parca n-as da 600 pe o masina timp de 5 ani; mai iei in calcul benzina + reviziile anuale + alte acareturi si ajungi la costul total pe la vreo 750 E.

    Pai ce-am facut, traiesc pentru un trocarici ?

    Am un coleg pe aici care si-a luat un X3 nou nout leasing si vaneaza toate over time urile, daca unul din colegi se aboneaza la unul zici ca am futut o pe ma-sa.

    Gen rata lunara am inteles ca il ajunge vreo 800 E.

  28. super_fotbal says:

    Da boss, da conduce bembeu. Se stie ca oamenii astia muncesc de rup si isi iau masina ca sa nu mai aiba stres si cand conduc isi reincarca bateriile, practic cand conduci masina aia se pune ca doua ore de somn.

  29. Rootus says:

    Când am făcut leasing-ul la ultima mașină (2015) oferta a sunat cam așa: 20% avans, 48 de luni (484E/lună) sau 25% avans, 60 luni (372E/lună). Între timp a mai scăzut puțin rata pentru că la momentul ofertei TVA era 24% iar acum este “doar” 19%.
    (Kia Sportage, AWD, 184hp, manual transmission, 26435E)

  30. Manowar says:

    Ba, da’ de curiozitate – de ce-s asa de scumpe masinile in Romania?

  31. Fery says:

    pentru ca dobanda de cam 10% la rate si de obicei zero valoare reziduala (nu platesti nimic la finalul contractului). In rest nu-s mai scumpe cu banu jos decat in alte parti, poate putin legat de faptul ca in vest poti obtine preturi mai bune de la dealeri sau mentenanta inclusa sau diverse alte avantaje.

  32. Consultantul1 says:

    Țară bananieră, nema autostrăzi, asigurările de transport mașina pe trailer mult mai scumpe. Plus românii care vor combinații de opțiuni stupide (și-ar lua lexus de 120.000€ cu cutie manuală și fără ESP dacă ar putea, ca să economisească 2.000€).

  33. Stropic says:

    doamne fereste cand as da vreodata jumatate de salariu pe o masina – poate doar daca o cumpar direct cu jum de salariu pe o luna, asa da.

  34. Manowar says:

    In rest nu-s mai scumpe cu banu jos decat in alte parti

    Din ce preturi mi-au zis unii…sunt mai scumpe. Simtitor mai scumpe. Zicea cineva cand am luat masina asta ca-n Romania ar fi fost vreo 50k sau plm.

    (și-ar lua lexus de 120.000€ cu cutie manuală și fără ESP dacă ar putea, ca să economisească 2.000€).

    Bag pula…nu ma bag din nou in discutia asta, c-am mai purtat-o acum doua zile si n-am inteles nimic, n-avea nici un sens ce mi se spunea.

  35. Fery says:

    “Din ce preturi mi-au zis unii…sunt mai scumpe. Simtitor mai scumpe. Zicea cineva cand am luat masina asta ca-n Romania ar fi fost vreo 50k sau plm.”

    Daca discutam strict de banu-jos, nu cred sa fie diferente mai mari de 5%, evident in aceeasi configuratie, ceea ce poate fute un pic meciul, pentru ca de obicei anumite optiuni sau variante de motorizare nu sunt disponibile in RO si viceversa. De aia e cam dificil de facut o comparatie 1:1. Dar in rate, asa e, e simtitor mai scump din cauza dobanzii uriase raportat la nivelul unui DAE de oriunde din europa vestica

  36. Rootus says:

    Uitându-mă pe pagina kia UK, echivalenta este ~30k lire deci prețurile sunt cam la fel. (Prețul meu de listă a fost ceva mai mic pentru că am luat-o la “lichidare de stoc”, voiau să scape de ce aveau pe stoc deoarece apărea modelul nou).
    Sunt diferite condițiile de creditare, de asta par mai scumpe. Dobânda este aia care este, reziduala este doar 200E (nu 10k), etc.

  37. Orbu says:

    Din ce preturi mi-au zis unii…sunt mai scumpe. Simtitor mai scumpe. Zicea cineva cand am luat masina asta ca-n Romania ar fi fost vreo 50k sau plm.

    Sunt mai scumpe si se dau si tepi. Direct de la dealer asa. Sara Motors stie cum e sa iei banii pe lotul de Suzuki si apoi pa-pa-pa, c-am cheltuit banii.

    Sunt doua probleme. Una-i legata de volume. Cred ca masinile ieftine sunt mai ieftine in Romania decat in UK. Ca se vand mai multe.
    Renault Megane se vinde in RO de la vreo 12.700 de euro in sus cu tot cu tichetul rabla, sau 14.450 fara, in timp ce in UK de la 17.800 lire. Deci peste 18 000 de euro.

    La Mercedes C-Klasse si BMW 3 e invers.
    Apoi e vorba de costurile de service pe garantie. Astea sunt, in principiu, suportate de producator. Dar producatorul face oferta catre dealerul local luand in considerare statictica costurilor cu reparatiile pe garantie in tara aia.
    In ciuda faptului ca munca e, in teorie, mai ieftin in Romania, reparatiile pe garantie aici aduna sume mai mari/ unitatea vanduta decat in vestul Europei. Din date de la 2 producatori germani.

    As zice ca poate fi vorba de infrastructura si soferi, dar cred ca conteaza si clasicele manareli romanesti ( taci, ca o facem pe “o” garantie , da si tu ceva ). Evident, nu am statistici cu privire la asta, doar cunostinta de cauza. Asa ca, printre altele, multumiri sistemului PCR.

    Iar la finantare s-a zis. De pe saraci scoti cei mai multi bani nu de pe bogati, ca de aia e pe aici raiul Provident si care dracu’ mai sunt.
    Tie aia doar iti preiau riscul banilor investiti, ca daca te-ar fi suparat cu o dobanda/rata jegoasa, te duceai frumos si-ti luai o rabla cu banii jos. poate nu Mercedes, poate nu noua, dar nu era o problema.
    Aici lumea nu are bani sa isi cumpere masini noi cu cash. Nici macar Logane. Adica eu pot, dar zic asa, in general. Prin urmare, e scumpa finantarea.

  38. Rootus says:

    (și-ar lua lexus de 120.000€ cu cutie manuală și fără ESP dacă ar putea, ca să economisească 2.000€)

    de obicei anumite optiuni sau variante de motorizare nu sunt disponibile in RO si viceversa.

    This.
    Asta “grinds my gears” cel mai tare la piața locală. A doua are legătură cu prima, că vânzătorii nu sunt idioți.
    Și nu se aplică doar la mașini. Acum mulți ani am cumpărat un laptop Alienware (yeah, yeah, I know). Cel cu i7 ultimul răcnet și RAM cât cuprinde era disponibil doar cu baterie de 6 celule (în loc de 9) pentru că fuchiu (probabil ieșea cu 20$ mai ieftin). După ce l-am cumpărat, uitându-mă pe pagina de suport de la Dell după service tag am observat că era un bundle făcut pentru România (probabil așa l-a cerut distribuitorul). Double fuchiu.

  39. Orbu says:

    @Rootus. Am observat aceeasi problema cand mi-am luat lapopul meu. Pe site-urile din Romania gaseam configuratii de 8000 -9000 de lei dar schioapete de cate ceva. Lasand la o parte supra-pretul, mi se parea un pic ciudat sa vrei sa imi vinzi procesor i7 doar in combinatie cu SSD de 256 GB, cu baterie mica si cu ram la alegere. Fie 16GB cu ambele placi ocupate, fie 8 GB cu ambele placi ocupate. Deci cel mai ieftin setup care da bine in specs. Dar daca asa se vand/cumpara, ce poti sa faci ?

  40. Consultantul1 says:

    Românul din gură cere foarte multe, dar când e să plătească se fofilează instant. Cel mai bun exemplu e Dacia Duster, care afară se vinde de rupe în toate formele și echipările, dar la noi nu știu dacă se vinde unul pe lună cu cutie automată. Că e cu 1.300€ mai scump, iar cumpărătorul de Dacie nu vrea, el abia se strânge din buci să ia varianta cea mai ieftină.

    Netflix? 10€ pe lună și nici nu are toate filmele? Păi ce-am făcut…
    Spotify? 5€ și ai toată muzica? Zonga e mai ieftin și ai și manele.

  41. Manowar says:

    Netflix nu prea merita aia 10 euro, ca sa fiu sincer.

    Poate-o fi din cauza ca-s roman sau poate-i din cauza ca efectiv n-avem ce vedea pe el. Singuru’ motiv pentru care mai avem abonamentu’ e ca mai prinde boracu’ engleza de-acolo cand se holbeaza la desenele lui animate. Altfel, nu prea face nici 5 pe luna, necum 10. Multe filme, da’ 99,9% sunt mizerabile si/sau vechi. Si din alea vechi, lipsesc fix cele mai de doamne-ajuta. Momentu’ ala cand cauti un film din anii 90 si nici macar ala nu-i disponibil.

    De spotify nu stiu nimic, ca n-am fost abonat la prostii de-astea in veci. Nu de bani, ci pentru ca pula mea, abia ma tine bateria FARA sa ascult muzica coispe ore la telefon. Daca mai fac si aia, pai, tre’ sa umplu cu incarcatorul dupa mine peste tot, ce dracu’.

    Cu Dusteru’…da, e plin de ele pe-aici. Cumpara astia ca-s simtitor mai ieftine decat masinile echivalente de-aici. Eu n-as cumpara strict pentru ca n-am incredere in “brand” vreun pic (nici in Dacia, nici in Renault; plus ca nu vreau sa le dau 1p francezilor, muie lor), dar astia cumpara.

  42. Orbu says:

    De spotify nu stiu nimic, ca n-am fost abonat la prostii de-astea in veci. Nu de bani,

    In varianta “light” e gratis. Mi-a zis Livache de el si il testez eu. Are reclame, ceva mai putine decat un radio, cam una la 20 de minute, si calitate mai scazuta la streamul audio ( la cum am eu urechile zilele astea e ok), da’ mere.

    Eu n-as cumpara strict pentru ca n-am incredere in “brand” vreun pic (nici in Dacia, nici in Renault; plus ca nu vreau sa le dau 1p francezilor, muie lor)

    Eu as zice ca cea mai nasoala parte pentru o tara care se considera cat de cat civilizata, nu o adunatura de saraci e ca masina asta are 3 stele NCAP.
    Poate poti sa treci peste faptul ca cel mai “bun” motor al lor e diesel, poate te descurci cu motoarele mici de benzina, mai ales daca nu ai bani de ceva mai acatarii, poate accepti ca cutia automata vine doar pe o motorizare/echipare care nu e 4×4.
    Dar cand raportul NCAP arata cum arata ( google it), iti dai seama ca trebuie sa conduci masina aia deosebit de atent. Ca daca te lovesti un pic mai tare sunt “write-off” si rabla si pasagerii.