28 Responses to “Inc-o zi, inc-o poveste”

  1. mesterul says:

    milițieni culcați, șefu

  2. Vali says:

    Hai ma, ca tot esti pe plus cu 600£! Lol

  3. Orbu says:

    Nu ca as vrea sa sugerez sa faci asa ceva, mai mult sunt curios, dar mi-a zis un prieten ca si in UK se trece MOT-ul ca in Romania ITPul, adica cu niste spaga la inginerul care aproba asta, daca il stii. E asa?
    De exemplu, masina mea a fost ganță la ultimul ITP cu exceptia faptului ca am parbrizul croit. Si nu vreau sa il schimb, ca unul original cu incalzire si ceva decupaj pentru senzori de ploaie era aproape 1000 de EUR, ori daca il schimbam cand s-a croit prima data, l-as mai fi schimbat de doua ori pana acum ( in 1.5 ani) realizezi ca nu sunt nebun sa platesc 3000 de euro pe parbrize in 2 ani. Nici nu ma deranjeaza prea tare. Asa ca, s-a rezolvat “altfel”.

  4. Manowar says:

    Nu ca as vrea sa sugerez sa faci asa ceva, mai mult sunt curios, dar mi-a zis un prieten ca si in UK se trece MOT-ul ca in Romania ITPul, adica cu niste spaga la inginerul care aproba asta, daca il stii. E asa?

    Pai, sunt doua probleme aici.

    Prima e ca eu nu cred in spaga – cu exceptia spagii lasate la terasa/bar. Si, ma rog, nu cred nici in aia, da’ stiu cu cat sunt platiti aia. Nu insist pe subiect, ca-i prea stufos.

    A doua e ca nu inteleg rostul de a da spaga. OK, care e flowul? Dau spaga, aia imi dau hartia ca pot circula cu masina. In realitate, masina e varza. In loc s-o repar, umblu cu ea fututa si, la un moment dat, chestia asta imi pica mie-n cap (ca eu o conduc, eu sunt in ea cand pica). Ce anume rezolv? Ma mint singur ca-i masina OK? Imi risc viata-n ea pentru 400 de lire?

    Pula mea. Le platesc cacatul ala (piesele sunt vreo 120 de lire, daca am inteles bine, MOT vreo 60-65, restu’ e manopera) si aia e. Sigur, era misto daca aveam eu rampa de-aia si ma pricepeam la masini si alte alea. Dar nu e cazul. Asa ca o sa le platesc alora munca, ei o vor repara (hopefully) si eu o sa merg linistit in continuare, ca 400 de lire (pentru inca un an de condus troaca, dar nu cred ca face un an) nu-s un capat de tara.

  5. ZmeulZmeilor says:

    Bai, daca e de sfaturi “romanesti” tipul de care am povestit acum ceva vreme are alta metoda – culmea tot niste probleme cu bucsile pe spate avea si el. Il costa minim 800 de lei (a carat ca animalul cu un Explorer cartofi/moloz/cadavre pe drumurile din Ro). Omul a cumparat cauciuc lichid si l-a injectat in bucsile futute. Aparent tot ok dupa 1 an – cost 50 lei.
    Dar, again – nu prea sunt de acord cu romanismele astea. Chiar si aia cu parbrizul phutut, treci printre 2 tiruri pe autostrada si te trezesti ca ti-l smulge afara.
    @Mano: pai cum bo$$, englejii nu sunt punctuali? British precision? Wtf mate? Adica una vorbiti si alta beti la 5 o’clock?
    Eu chiar incep sa cred ca traim intr-o realitate simulata. II vezi pe unii cum sunt, ca niste drone/peoni/plebei si incepi sa te gandesti daca ala e chiar om. Adica trebuie sa fie om, ca daca bagi cutitul in el te salta imediat politia – dar de ce se comporta ca un NPC?

  6. Manowar says:

    @Zmeul: clasa de jos este la fel peste tot. Exista motive bune pentru care un om de 50 de ani inca se taraste pe sub masini. Nu o face din cauza banilor – care nu-s prea multi. O face pentru ca a incercat la alte joburi, dar nu a considerat important sa-si respecte cuvantul, asa c-a sfarsit tarandu-se pe sub masini.

    CSF, NCSF

    Pula mea, eu daca-ti zic ca te sun la 12, te sun la 12 (+/- un minut, in functie de ceasu’ de pe telefon). Colegii mei daca-ti zic ca rezolva miercuri, de vineri in doua saptamani isi aduc aminte vag ca parca trebuiau sa faca ceva. Daca-ti zic ca-ti repar o chestie pana la pranz, la 11 e gata. Daca-ti zic colegii mei ca iti repara o chestie pana la pranz, la 11:55 serveru’ e offline si toate datele de pe el pierdute.

    Bai, tu de ce crezi ca am castigat eu cacatul asta a doua oara? De ce crezi ca ma tin englezoii angajat in loc sa angajeze unul de-al lor?

    …pula mea.

  7. Richard Cranium says:

    Da, da… asa invata-ti-i p-astia sa faca cacaturi si prin alte tari.
    Unu d’asta fara telescoape pe spate a maturat doi intr-o curba in Austria pe autostrada. Ii dansa curul ziceai ca-i pe Lambada.
    In tari cu apa calda (365 de zile pe an) mergi cu parbrizul spart si te opreste politia. Iti ia certificatul si-n 15 zile trebuie sa-l schimbi, irelevant c-ai trecut tu ITP-ul saptamana trecuta.
    Daca nu-ti permiti sa schimbi parbrizul la masina aia sau telescoapele, probabil ar trebui sa te intrebi daca chiar iti permiti masina aia. Stiu multi care stau in chirie (garsoniera) dar au BMW si lucreaza pe treij de milioane pe luna.
    Nu de alta, dar poate maine unul d-asta fara telescoape in viraj la 50 la ora derapeaza si-i rupe picioarele lu mata pe trotuar. Si pe langa astia care trec ITP-ul sunt cretini care dau spaga si trec ITP-ul cu frane la a 2-a sau a 3-a pedala… sa nu te miri cand te calca un cretin pe trecere.

  8. Manowar says:

    Linisteste-te, boss. O repar, lol, promit.
    …si la 30 de mile la ora, cum se merge pe-aici, nu bag pe nimeni la spital/morga cand merg eu la 2 am dupa o cafea.

  9. Orbu says:

    Chiar si aia cu parbrizul phutut, treci printre 2 tiruri pe autostrada si te trezesti ca ti-l smulge afara.

    Ce-ai, boss? Am zis croit. Nu futut. L-am si “lipit”. Toate sunt duplex. Daca nu iti intra un topor prin el sau un bolovan de juma’ de kil se croieste stratul de afara. Nu se smulge nici daca ma dau peste cap cu masina ( nu ca ar mai conta). Daca ar fi croit pe interior l-as schimba mintenas ca nu ma zgarcesc la chestii de siguranta.
    La rabla veche am platit 1000 de euro, fara sa ma uit, sa schimb toate arcurile si telescoapele , bucsi , pivoti si etrierii de frana de pe spate, si nu ca mi-a zis cineva ceva la inspectia tehnica ( au zis ca “las’, ca merge”) cat ca simteam eu ca masina nu mai e stabila si mi se bloca frana de mana din cand in cand.
    Asta in conditiile in care am mai condus-o un an si stiam ca viata lunga nu mai are.

    Dau spaga, aia imi dau hartia ca pot circula cu masina. In realitate, masina e varza. In loc s-o repar, umblu cu ea fututa si, la un moment dat, chestia asta imi pica mie-n cap (ca eu o conduc, eu sunt in ea cand pica).

    Pai am zis clar ca nu ti-as sugera, ca am cam inteles ce ti-au spus aia acolo.
    Da’ explica-mi tu mie cu ce iti pune viata in pericol sa ai sa zicem parbrizul croit. Ca in Romania nu treci MOTul cu asta.
    Nu treci MOTul nici daca ai vopseaua jupuita, zgariata, ruginita, sau tabla indoita ( stii tu masinile se mai sifoneaza in timp ). Sau, cum a fost cazul la rabla trecuta, am lovit-o, am demontat aripa si bara si am pus altele SH, normal, ca nu-s nebun sa merg cu masina fara aripa si fara bara. Nu le-am mai vopsit atunci pe loc, ca erau deja vopsite intr-o culoare apropiata. Gen masina mea era rosu “burgundy”, iar aripa era turcoaz si bara verde, sau invers. Da’ macar erau toate metalizate 🙂 . Aia de la “MOT” au zis ca nu pot trece inspectia tehnica in 3 culori. Decat daca dau 100 de lei. Ma costa vopsitul a doua elemente cam 700 de lei si nu imi aducea niciun avantaj. Nu ca nu as fi avut 700 de lei. Ma rog, am mai lovit-o o data si am si vopsit-o pe toata la fel, dar ideea e ca in cazul asta eu nu inteleg flow-ul, sau beneficiile.
    Dar asa sunt regulile.

  10. Manowar says:

    @Orbu: nu pot sa iti explic cum imi pune viata in pericol. Sau pe a altora. Nu ma pricep la masini. Deloc, intelegi?

    Ce stiu eu e ca nu mai e OK ceva si ala care se pricepe spune ca trebuie reparat. Eu nu inteleg ce a picat si ce trebuie reparat. Asa ca il platesc pe el sa repare.

    Taxa pe prostie. Nu? Eu ii taxez pe aia care au servere. El ii taxeaza pe aia care au masini.

    Csf..

  11. Richard Cranium says:

    Linisteste-te, boss. O repar, lol, promit.
    …si la 30 de mile la ora, cum se merge pe-aici, nu bag pe nimeni la spital/morga cand merg eu la 2 am dupa o cafea.

    Nu ziceam de tine, ai declarat de la inceput ca te pisi pe ei 400 lire si-o repari ca trebuie. Dar sunt altii care asa circula, c-asa-i invata unii mai destepti, si astia nu circula cu 30 la ora.

    La 2000 de mile/an cat ziceai c-ai facut tu poti sa si vinzi masina, aparent nici nu-ti prea trebuie. Nus cum e la voi, dar la nemti esti dependent de cacatul asta ca nu exista magazine de cartier. Orice rahat cari de la supermarket si nu-i la 2 pasi, altfel as fi renuntat la masina de mult.

  12. deathy says:

    @Mano: pai cum bo$$, englejii nu sunt punctuali? British precision? Wtf mate? Adica una vorbiti si alta beti la 5 o’clock?

    “LOL”

  13. ZmeulZmeilor says:

    Asta ziceam bo$$ si la postul dinainte. Educatie – pai cum plm speri la o viata mai buna daca tu ai atitudine de tzatza Floarea si visezi manele? Ai castigat o vacanta, maine poimaine te propun ca manager. Ipotetix vorbind ca stiu ca nu vrei sa auzi de asa ceva – ajungi manager. Apoi uber manager si tot asa. Deci totul prin educatia ta. De ce englezii nu reusesc la fel (colegii)? Pai ca ii doare in pendula si sunt educati sa se complaca. Plm, zic si eu.

  14. Manowar says:

    Fals.
    Ei nu reusesc pentru ca nu au nevoie sa reuseasca.

  15. CS F says:

    Lasa, plasa lor de siguranta o fi mai deasa, dar e tot o plasa de siguranta.

    E fix cum se uita aia din tarile alea sarace la tine ca roman si isi rod unghiile, uite, ala are apa rece, chiar si apa calda, paine…si munceste mai putin ca mine ca eu merg 7 km pe zi dupa vanat!

    E adevarat, dar na…saracia e relativa, si fericirea la fel. Astia din UK cred ca sunt mai greu de multumit decat noi romanii.

  16. speedy.gonzales says:

    e dus coclenderul pe spate, asa ca marca banii.
    PS: cauta pe net ce inseamna coclender

  17. Webby says:

    astia care trec ITP-ul sunt cretini care dau spaga si trec ITP-ul cu frane la a 2-a sau a 3-a pedala

    Cred ca numai cuiva caruia i s-a urat cu viata sau care e in ultimul hal de inconstienta ar iesi pe strada cu o troaca la care prinde frana din pedala a doua sau a treia.

  18. animaloo says:

    parbriz ciupit si aici
    deci, daca trec printre tiruri scot alea mana si imi ridica cu ele parbrizu?
    “daca te prinde politia”. Bah nene, statui io 7 luni in nemtia si m-a oprit si politia si nu mi-au zis nimic.
    Bine, daca eram nu lepra, il chemam din prima pe unu d-asta cu lipit parbriz si acum avem 4cm nu 15 cm.

  19. Orbu says:

    Bine, daca eram nu lepra, il chemam din prima pe unu d-asta cu lipit parbriz si acum avem 4cm nu 15 cm.

    Aveai o pula. Am chemat eu si l-am lipit in doua randuri. Am 40 cm si se tot lungeste. Lipiturile au tinut crapaturile in loc 1 saptamana ( prima lipitura) respectiv 6 luni ( a doua). Pe urma nu m-am mai deranjat. Are sa ajunga la marginea geamului si are sa se opreasca. Daca se crapa de tot il schimb si o iau de la capat. Csf. iau o piatra la 6 luni.

  20. ZmeulZmeilor says:

    Eh, la cazurile astea ma refeream eu. Da, mana invizibila numita presiune joasa cand trec doua tiruri pe langa ( si esti in mijloc) poate smulge un parbriz. Iti trebuie doar cativa factori care sa se pupe (viteza, dimensiunea parbrizului, dimensiunea crapaturii). Parbrizul nu mai e suficient de rigid, flexeaza si iese din lipituri (hai nu la prima incercare, dar toti stim ce inseamna imbatranirea materialului).
    O ciobitura cat un varf de deget am si eu in parbriz – am avut noroc ca e in primul strat si nu s-a extins.

  21. Orbu says:

    @ZmeulZmeilor: Poate printre doua trenuri japoneze de viteza iar tu sa fii oprit. Daca te afli in miscare fizica te obliga sa comprimi niste aer in fata parbrizului si sa compensezi din lipsa presiunii. Si nici oprit nu cred ca se poate crea o diferenta de presiune (vacuum) atat de mare cat sa impinga presiunea din interior parbrizul in afara, sa se crape stratul interior de geam, sa se rupa folia dintre straturi si sa zboare cu totul.
    Hai sa ramanem in realitate sau arata-mi un exemplu, macar demonstrabil pe hartie, daca practic nu exista.

  22. ZmeulZmeilor says:

    Dar eu nu am zis de distrugeri catastrofale – am zis de imbatranirea lipiturilor datorita flexarii parbrizului in mod neuniform. Apoi presiunea care in mod normal nu ar fi o problema ar deveni o problema. Plm, nu imi pun bookmark cu toate kkturile care le vad/citesc pe net (doar opencube lol) vazusem undeva experimentul asta facut. Sigur nu erau Mythbusters/ScienceOfStupidity si mi s-a parut veridic.
    Intre doua shinkansen cred ca zboara tot de pe masina (daca e legata, ca altfel zboara si ea ca o punga).

  23. Ionut says:

    ITP cu șpagă, români din Romania. Parcă nu ar fi în interesul tau sa ai mașina safe și să știi că te poți înhăma oricand la un drum mai lung.

  24. Laur says:

    La 120 de euro piesele banuiesc ca ai amortizoarele curse. Nu-i bai, posibil insa sa fi avut niste troncanituri inainte de care acum ai scapat. Iar masina e ceva mai stabila pe curbe.

    P-aia cu parbrizul n-o cred ever. Oricat de fisurat ar fi, parbrizul e stratificat si e lipit bine pe tabla. Ah, daca ai luat un boschetar pe parbriz, partea a doua, dar nu cred ca e cazul. Parbrizele se fisureaza de regula daca mergi in spatele tirurilor. Altfel eu in 200 si ceva de mii de km de sofat n-am ciupit nici un parbriz. Bine, ajuta faptul ca l-am zgariat intr-un loc si nu ma indur sa-l schimb pentru atata lucru, mai am si vinieta de Turcia pe el cu ceva credit si as vrea sa o mai folosesc.

  25. Manowar says:

    …si, pe scurt, cam asa a fost cu masina.

    Nu, nu stiu daca era grav – da’ a fost cam de 500 de lire de grav, asa.

  26. Orbu says:

    La ce scrie acolo probabil ai avut un arc rupt pe spate si le-au schimbat aia pe amandoua si cu partea unde se prind. Plm, defectiuni standard :), daca ai merge prin Romania. La rabla veche mie nici nu mi-au vazut aia de la ITP defectiunile astea. I-am intrebat de la obraz ( dupa ce am trecut, normal) si au zis ca nu face parte din testele standard sa se bage pe sub masina, sau s-o ridice pe rampa si ca sa platesc o verificare la standul de ”langa”, daca ma intereseaza sa stiu in detalii. In ceea ce il privea pe nenea inginerul de ITP eram ”good to go” din privinta asta.
    Dar, da, cam erau de schimbat, e cam de cacat sa umbli cu suspensiile rupte, daca nu cumva esti tata, care merge cu Opelul lui asa … de vreo 4 ani.

  27. Manowar says:

    Bai, sincer, nu ma pricep. Habar n-am daca-i defectiune standard sau ceva iesit din comun, habar n-am daca m-au regulat la bani. Nu am idee.

    Ce stiu e ca de banii aia mai circul un an cu troaca. Daca mai apuca atat la mine. Si plm, pana la urma, banii aia ii fac azi. E OK.

  28. Fery says:

    La manopera nu discut, dar la piese sigur nu te-au facut, ca atata-s si in RO.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *