Ma-ntreb ce-o sa fac cu masina

Peste vreo 2-3 ani (nu mai stiu, cui pula mea ii pasa?) o sa vina momentul ala in care o sa trebuiasca sa decid ce fac cu masina.

Optiunile sunt cam asa:

– o dau inapoi si aia e.

– dau o “rata reziduala” (ceva de genul) de vreo 10k si o pastrez. Momentan sunt la 7856 de mile facute (din Septembrie 2017)

– o dau inapoi, o parte din ce am dat pe ea intra la “equity” (nu stiu cat exact) si pot folosi suma aia (deocamdata necunoscuta) ca avans pentru alta masina

Discutam cu un coleg si mi-am dat seama ca habar nu am ce-o sa fac.

Pe de-o parte, e o masina buna. Are o singura problema la care ma pot gandi: spatiul. Cand zic asta, ma refer la faptul ca-i cam inghesuiala cu 5 persoane in masina si ca portbagajul nu-i chiar ideal daca ai de transportat mai mult de cateva chestii relativ mici. In rest, nu m-as plange de ea. Chiar nu. Asa ca as putea s-o “cumpar”.

Pe de alta parte, ma uit la masini cand ies pe strada (asa-i cand tre’ sa mergi pana la fucking carosabil ca sa fumezi) si mai vad diverse alte masini. Mai trece cate-un Mercedes E. Mai trece cate-un Mercedes GLE. Si faza e ca ultimul arata destul de bine pentru gustul meu si pare ceva mai spatios. Nu stiu cum merge sau cum e sa conduci unul (plm, aia pot afla fara probleme, se tot roaga aia de la Mercedes de mine sa vin la test drive pentru modelul cutare cam o data la doua luni).

Chestia e ca daca fac aia (optiunea trei, adica), trebuie sa stau pe Mercedes, nu merge altceva. E una din partile mai putin placute ale contractelor de genul asta: locked in. Nu merge cu “sa fie avans pentru un Nissan”, de exemplu, trebuie sa iei tot Mercedes. Ceea ce, pana la urma, nu-i chiar o tragedie, ca Mercedes nu-i cea mai groaznica marca pe care-ai putea s-o cumperi.

Ma gandeam la chestia asta si-as inclina spre #3, aia cu “upgrade”, da’ parca-parca as cauta totusi una electrica. Fac probabil si aia de la Mercedes ceva de genul.

Nu-i ceva important, necum urgent, da’ doar ma intreb asa, voi ce-ati alege? Gen, care optiune? Si, daca #3 (upgrade), ce-ati lua SI DE CE?

Daca ai chef sa-mi dai o cafea, o poti face aici

78 Responses to “Ma-ntreb ce-o sa fac cu masina”

  1. AlexIP says:

    GLC, ăla care arată a break de grași și nu e coupe. Are vecinul meu de lângă (350e) și e foarte mulțumit de hârb, toată ziua se dă prin oraș pe baterii (intră 3 kinderi în spate și la nevoie de la școală acas și 4) și benzină bagă când pleacă în concediu la ski. Omul e pragmatic, în loc să o încarce acasă, și-a făcut abonament la tenis la sala de lângă Kaufland unde o încarcă gratis.

  2. Tuxmay says:

    Optiunea #3. Peste 2~3 ani masina o sa aiba 4~5 ani. Se termina garantia si nu o sa-ti placa sa auzi la service ca “planetara din dreapta” costa 1500EUR.

  3. Manowar says:

    E, pula. Ce masina pica dupa 5 ani?

  4. Orbu says:

    Ce masina pica dupa 5 ani?

    Alea care au 150-200k mile in 5 ani.

    Nu am sfaturi pe tema, ca ma uit ca tre’ sa cumpar eu o rabla in UK si nu stiu ce sa fac, da’ cel mai probabil imi iau un jeg sub 3000 de lire.

    Stiu doar ca Mercedes au in plan sa comercializeze masina electrica in 2020. Era in plan in 2019 dar nu as paria ca reusesc. De lansat au lansat si e SUV, adica incearca sa inceapa productia. Daca le iese bine prima rabla electrica, evident ca n-am idee.

    Asa ca pentru mine – as cumpara electrica? Probabil ca nu (inca), pana nu devine fie ieftina, fie obligatie, sau ineficient economic sa exploatez cazane. Pana atunci, probabil masca pe figura si combustibil de la pompa.

    Treaba e ca, ai nevoie de masina astia 2-3 ani daca locuiesti in Londra? Gen , daca e de dat inapoi si aia e, adica optiunea 1, mai bine o dai inapoi direct cand nu ai nevoie de ea si cumperi alta. Sa platesti inca 2-3 ani, daca nu o exploatezi, pare risipa. Daca tot o tii pana atunci ar trebui sa faci ceva cu “investitia”, desi, mare lucru pare ca nu mai iei inapoi daca o vinzi, ca vad ca preturile la C-Klasse de 5 ani sunt cu ceva peste 10k, adica mai scoti 1 mie, hai 2 daca bagi aia 10k :/. Gen , daca ai vinde-o. Daca o tii, ca ai nevoie de ea, la cat mergi presupun ca scutesti ratele pe inca 8-10 ani, daca nu te obliga legea s-o arunci.

  5. super_fotbal says:

    Mercedesul si toate astea care nu sunt average.
    Chiar nu sunt facute sa le tii 20 de ani.
    Faza e ca mercedes arata bine fata de audi, bmw. Dar restul parca au chestii mai misto puse pe ele.

  6. Tuxmay says:

    Ce masina pica dupa 5 ani?

    Nu masina. Piese / componente, senzori. 🙂

  7. Manowar says:

    Da-o-n pula mea, Vauxhallu’ abia incepuse sa sughita dupa 13 ani, care-i probabilitatea sa faca mai urat Mercedesul?

  8. Fery says:

    Mare. Ca opelu tau a fost facut cand inca nu era chiar asa programmed obsolesence.
    Plus ca nici nu trebe sa se strice ceva, cand iasa din garantie incep aia ca o magie sa gaseasca lucruri de inlocuit sau chestii de ‘setat’ soft, de nu iesi fara 4-500 cost suplimentar la revizie.

  9. Tuxmay says:

    “care-i probabilitatea sa faca mai urat Mercedesul” Mare, la cata electronica si “calculatoare” are in el.

    Parerea mea, datorita faptului ca tu zici ca nu te pricepi la masini si ca iti permiti:
    – pastreaza masina cat are garantie. Apoi da-o inapoi si ia alta noua.
    Altfel, cred ca vom avea un serial: Cu rabla la service{1..x} Nu ca nu ar fi interesant de citit. 🙂

  10. animaloo says:

    pai, cred ca cel mai bine la momentul x (ala in care ai de ales) faci si tu un studiu de piata
    1. cu cat poti vinde, pe persoana fizica masina
    2. cat iti ofera ai de la reprezentanta pe ea in toate cele 3 scenarii.
    Alegi a mai banoasa varianta din cele 4 dupa care iti schimbi masina.

  11. Rads says:

    Eu prefer sa imi cumpar o masina fara leasing, pcp sau alte nebunii. Daca nu am banii cash fac un imprumut cu dobanda mica (2-3%) si iau cu banii jos ceva SH; SH insemnand ~3 ani vechime si sub 25k mile.

    In felul asta imi permit sa conduc ceva ce sa imi placa, si am si flexibilitatea sa ma adaptez la orice s-ar intampla: finance-ul nu e legat de masina, si nici nu sunt limitat la numarul de mile pe care sa le fac sau orice altceva de genul.

    Daca nu mai am nevoie de masina, o vand fara probleme; Ca valoare nu o sa piarda asa de mult cat ar pierde in primii 3 ani.

    Daca vreau sa fac upgrade, avand masina cu pana in 5 ani vechime si putine mile e acceptata de aproape orice dealer ca avans (asta daca nu am chef sa caut eu sa o vand privat).

    Reliability: Cand mi-am luat masina asta in august, am negociat si extended warranty pe 3 ani, nicio problema, din punctul meu de vedere masina e nou nouta.

    Equity loss: in 5-6 luni de cand o am, a pierdut 4%-5% din valoare… ceva mai bun ca media de 20% din masinile noi.

  12. 0040 says:

    Ce masina pica dupa 5 ani?

    Stiu pe cineva care si-a luat Logan nou. A dus-o inapoi sa-i schimbe motorul in prima luna. 😀

  13. Rads says:

    Stiu pe cineva care si-a luat Logan nou. A dus-o inapoi sa-i schimbe motorul in prima luna. ?

    Dar nu stiu la ce altceva te-ai putea astepta de la o masina facuta de romani in parteneriat cu francezi…

  14. Orbu says:

    Dar nu stiu la ce altceva te-ai putea astepta de la o masina facuta de romani in parteneriat cu francezi…

    E o masina FOARTE fiabila, cel putin la capitolul asta. Raportul calitate/pret e imbatabil.
    Desigur ca exista si “lemons”. Ca la orice altceva. Dar pentru tipul ala care a schimbat motorul pe garantie, banuiesc, stiu si eu cativa taximetristi care au facut peste 1 milion de km cu motorul original.
    Dar, da, la Logan te astepti sa pice dupa 5 ani una, alta.

  15. Manowar says:

    E o masina

    Parerea ta.

  16. Alex says:

    Eu nu as sta pe ganduri.
    As tine-o cat timp ai garantie (banui ca e la fel ca perioada leasing-ului).

    Apoi, buy back ( nu te mai chinui cu vanzarea ei ) si iei una electrica (sau hibrida)

  17. Orbu says:

    Parerea ta.

    Eu am condus-o si-am concluzionat ca nu , dar se vinde cu titlul de masina. De-aici si termenul.

  18. Cleo says:

    In aceeasi situatie o sa fiu si eu in Decembrie, anul viitor. Ma gandeam sa o pastrez, singura chestie care imi da de gandit e faptul ca nu mi-a picat fisa, cum ca parbrizul incalzit ar fi fost util, atunci cand am cumparat-o. Planul initial era sa vanda sotul masina lui, cu banii aia sa achit rata reziduala si sa cumparam inca una noua, cu acelasi tip de contract.
    Inca nu ne-am decis…

  19. Adi says:

    Te ia grija in momentul nepotrivit: in 2-3 ani situatia la electrice o sa fie complet diferita, acum ai la modul serios doar Tesla (si alte masini cu autonomie infima/insuficienta), peste vreun an ai si Renault & VW/Ford, in 2-3 ani ar trebui sa ai de ales. M-as gandi la asta cu 3-6 luni inainte sa ajungi la termen cu masina asta, pana atunci e un exercitiu de inutilitate.

  20. Manowar says:

    Posibil sa ai dreptate, da’ nu cred ca se va schimba prea mult oferta Mercedes in 2-3 ani.

    Acum, sigur, mi-ar prinde bine si mie un AMG Project One, sa incapa mai multe cumparaturi de la supermarket, da’ totusi…

  21. Laur says:

    Meganu’ meu a implinit 9 ani in noiembrie, 105 mii de km si a cerut doar consumabile, iar in ultimul an amortizoare si discuri de frana fata/spate. Estimez ca in urmatorii ani va cere doar chestii pe trenul de rulare, gen pivoti, bielete, poate o caseta de directie, etc. Nimicuri adica. Daca frantuzismul meu rezista asa bine, ma astept si de la un Mercedes sa tina macar la fel de bine.

    Sa schimbi masina la 5 ani mi se par bani aruncati pe fereastra. Bine, asta daca nu faci 100 de mii anual, ca atunci vorbim de altceva. Dar, la 10-20 de mii anual, e ca si cum ai da-o de noua. Daca o si cumperi noua cu banii jos, mai iei doar o treime din pretul de nou si concluzionezi ca era mai ieftin taxiul in 5 ani.

  22. fullmeta1 says:

    E (sau macar C) Coupe Manowar, o viata ai. Nu ai nevoie de GLE, nu tin minte sa fi zis ca o ai mica. Si sunteti 3, nu 5, iar insula nu-i asa mare.

  23. Manowar says:

    E (sau macar C) Coupe Manowar, o viata ai. Nu ai nevoie de GLE, nu tin minte sa fi zis ca o ai mica. Si sunteti 3, nu 5, iar insula nu-i asa mare.

    …si daca-ti zic ca nu-i asa de fun cand vin socrii sau parintii sau ceva prieteni in vizita si mergem undeva cu o singura masina pentru ca eu sunt ala care nu bea si/sau ceilalti nu pot conduce (nici legal, nici pe stanga)?

  24. fullmeta1 says:

    Te cred dar e fun in rest. 🙂

  25. Consultantul1 says:

    Păstrează mașina actuală și când ai nevoie, închiriază ceva mai mare câteva zile (nu știu în UK, dar în RO am închiriat Zafira și Pathfinder cu 7 locuri).

  26. super_fotbal says:

    C coupe nu e practica deloc. Am avut un c class coupe si mi-am aruncat o geaca pe bancheta din spate si acolo a ramas pana am predat masina ca mai usor era sa ma duc sa iau alta geaca decat sa o iau pe aia de pe bancheta. Sa nu mai zic ca daca nu ai acoperis panoramic parca esti in beci.
    Glc coupe nu am avut, dar am avut glc si ala sincer era chiar decent la tot ce vrei.

  27. Rads says:

    Stiu ca atunci cand te uitai de Mercedesu asta te uitai la chestii de siguranta in primul rand, in cazul in care mai apare un accident. Ti-as recomanda un Volvo XC60 in conditiile astea; una din cele mai sigure masini de pe piata. Spatiu berechet, interior placut, si customer service-ul e impecabil. Dar bine, pentru asta trebuie sa dai mertu inapoi si sa faci ori un leasing ori un pcp ori cash. Iar inainte sa urlati ca Volvo-urile sunt chinezarii… designul e tot scandinav, iar calitatea s-a mentinut; XC60-ul e facut in Belgia si in Suedia

  28. Manowar says:

    Volvo cred ca-i cea mai urata masina pe care am vazut-o. Nici macar mie nu-mi place cum arata.

  29. animaloo says:

    Volvo era cea mai urata masina ever. daca nu te uiti la subaru. Dar astea ultimele s-au facut misto. Problema e ca le-au scumpit de zici ca le-au dat cu aur

  30. Manowar says:

    daca nu te uiti la subaru

    Si aia tot hidoasa mi se pare, ce-i drept.

  31. ZmeulZmeilor says:

    Eu as pastra-o pana ar pica ceva major. Gen rulment sau cardan,apoi as da-o. Cu drumurile din Uk si consumabilele alea mega de firma masina ar trebui sa tina – aici se compara masini in Romania cu service din Romania si consumabile ultra fake (din Romania). Chiar si o masina mai putin fiabila tine bine in vest – cu conditia sa nu aiba vreun viciu de fabricatie.

  32. Alex says:

    Chiar ma întrebam, ce mașini poți sa iei cu 3000 de lire în uk.

  33. Joint says:

    O fi Volvo o masina mai butucanoasa dar tine cont si de faptul ca xc90 e singura masina in care nu a murit nimeni vreodata in accident.

  34. Manowar says:

    Chiar ma întrebam, ce mașini poți sa iei cu 3000 de lire în uk.

    Nu mare lucru, da’ merge un Mercedes sau un BMW sau un VW sau cam orice altceva, joaca-te si tu cu filtrele. Eu probabil as lua un Vauxhall, da’ e chestie de gust.

    Problema e ca la 3000 de lire iei SH vechi de 5-10 ani, nu ceva misto. E cam improbabil sa gasesti ceva mai nou de 2014 in banii aia. E posibil, da’ nu si probabil.

  35. mesterul says:

    în xc90 nu a murit nimeni pentru că e mașină de moși, la 60 la oră nu prea mori.

  36. clawbc says:

    La valoarea ta, ai leasing? Credeam ca ai luat-o cu banii jos! #manele #joking

    Serios acum, ma bate gandul sa ma bag si eu la o chestie d-asta, dar nu la una noua, si un pic rulata, pana in 30.000 km, luata de la un dealer nu de la un samsar turc. Rata 200-300 EUR (depinde de model), dar si o prima rate de cateva mii.
    Tu ai platit ceva la inceput? Cat ai plati in total in anii astia daca ai da-o inapoi in 3 ani?

    Cum ziceau astia mai sus, vezi cum o sa fii in 3 ani si apoi te decizi.

    O fi Volvo o masina mai butucanoasa dar tine cont si de faptul ca xc90 e singura masina in care nu a murit nimeni vreodata in accident.

    Stii cum e aia, oare asta tine si de timpul de sofer si fan Volvo? Gen aia care aleg Volvo pentru siguranta sunt si soferi precauti, care vor sa isi duca familia in siguranta din A in B. Aia care aleg BMW… well, sunt d-aia care vor sa vada cat poate masina, noaptea cand e drumul liber si mai imbratiseaza si un pom din cand in cand. Probabil ca si daca intri cu un Volvo xc90 intr-un pom cu 200km/h nu mai scapi.

  37. Fery says:

    “Chiar ma întrebam, ce mașini poți sa iei cu 3000 de lire în uk.” – Volvo XC90 2004-2005 benzina T6. Beton.
    si multe alte masini gasesti pana in 3k.

  38. Manowar says:

    Tu ai platit ceva la inceput? Cat ai plati in total in anii astia daca ai da-o inapoi in 3 ani?

    Da – 4500 sau 5000, nu-mi amintesc acum.

    Nu stiu, ca n-am luat in calcul la modul serios s-o dau inapoi. Gen as da-o inapoi doar daca as avea probleme serioase de tot cu banii. Si e oarecum improbabil sa fiu atat de falit in urmatorii ani. Sau daca s-ar dovedi ca e o varza de masina. Dar momentan pare cat se poate de OK.

  39. Orbu says:

    Volvo XC90 2004-2005 benzina T6. Beton.

    Cât plătești la asigurare ?

  40. clawbc says:

    Intrebam ca daca faic un calcul si iti iese 5000 + 350×60 luni (sa zicem ca platesti 5 ani) = 26000. Asta vine ca platesti 5000 pe an sa “inchiriezi” o masina noua timp de 5 ani.

  41. clawbc says:

    Wait, ca la inchiriere scapi de asigurare si reparatii. Mai pune-le si pe alea.

  42. capsunaru says:

    Volvo XC90 2004-2005 benzina T6. Beton.
    aia de 272 cai ?
    cisterna dupa tine… 20 litri /100

  43. Manowar says:

    Vrei posibilitatea de a o da inapoi sau de a face upgrade…platesti.

  44. capsunaru says:

    rezista cu ea… apoi buleftrica,obligatoriu

  45. Radu says:

    Pica plm dupa 5 ani ati inebunit la cap? Am un superb din 2012 si nu am schimbat un bec la el in conditiile in care fac naveta 70 de mile zilnic si are 86k mile in bord.
    Eu unu nu mai sar la bmw mercedes audi pentru ca nu merita diferenta enorma de pret.
    Trag pe asta merge avand un consum de vis si urmatoarea probabil o sa fie o kia sportage, am probat-o si cerd ca e un best buy cu garantia de 7 ani

  46. capsunaru says:

    uite,asta o sa fie realitate,si accesibila,in cativa ani… 🙂
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=153&v=_Wnz6az48hY

  47. Orbu says:

    Reclama la Ford ( da, daily ) : Am vizitat acum o oră un prieten și și-a luat azi un Mondeo Hibrid. Nu dau doi bani pe hibrid, ca principiu, dar 6 litri la 100 km în oraș sună bine pentru o barcă că asta. Și îmi place designul ăsta. Parcă e un Aston Martin. Pe care mi-l pot permite. Dacă era roșie era superbă. Dar așa, gri… cre’ că rămân la rabla de 3k.

    Nu că mi-ar place mai mult decât un GLE. Doar banii.

  48. Cortel Mircea says:

    Vinde-o si ia una care-ți place!

  49. Adi says:

    kia sportage, am probat-o si cerd ca e un best buy cu garantia de 7 ani

    Mult succes, la ce fiabilitate are KIA nici nu ar cumara-o cineva fara garantie de 7 ani: in aia 7 ani o repara ei, dupa aia o arunci.

  50. Bogdan says:

    VW Touareg Hybrid pentru spatiu, sistemul de tractiune integrala si tehnologia de la bord.

  51. Radu says:

    Adi ai avut kia sau ai auzit la.cineva care are un var de a acut kia ? :)) eu am citit parerile pe net si vad ca sunt fiabile plus ca nunstiu cine tine o masina mai mult de 5-7 ani

  52. Adi says:

    Nu am eu masina, am var care e inginer ITP cu ani de experienta si vazut masini. Suficient pentru mine, nu tin sa ma creada si altii.

  53. Laur says:

    Majoritatea romanilor merg pe SH cu dracu’ stie cati km reali. Asa ca nu e prea relevant ce vede el la ITP, dupa 100 de mii de km de Romanica, eventual cu naveta zilnica prin tot felul de fundaturi, putine rezista fara sa schimbi nimica.
    A mea rezista pentru ca nu vede Bucurestiul decat in drum spre iesirea din oras odata la 2-3 saptamani, dar daca o foloseam zilnic in toti anii astia, mai bagam vreo cateva mii de euro in reparatii.

  54. Maniax says:

    @Orbu pai Mercedes nu are deja o electrica lansata, B-klasse electric? Nu de alta, dar ma “lovesc” de ele toata ziua pe aici pe la mine. Sau e ceva facut de alt producator si doar branduit Mercedes? Ma gandesc ca au invatat cate ceva de pe urma experimentului si vor implementa in fratele mai mare care va veni.

    @Manowar pe aici e plin de electrice si cunosc destui care au, asa ca pot sa iti povestesc cate ceva despre asta daca te hotarasti sa o iei pe drumul asta.

    1. Vefica infrastructura din zona. Daca nu ai prize din alea rapide la indemana(eventual gratis pe la parcarea de la munca, etc.) si daca nu iti poti monta o priza din aia semirapida acasa e cam nasol. Desi la prima vedere a lasa masina o noapte in priza nu pare mare chestie, imposibil sa nu apara o situatie cand sa ai nevoie de o baterie incarcata acum si tu sa nu ai acces la o priza rapida. Prizele alea super de pe la benzinarii iti asigura cam 80% incarcare in vreo 20-30 de min, deci dureaza ceva mai mult decat un plin, dar nu foarte mult. Totul e sa ai o astfel de benzinarie in zona.

    2. Stilul de condus. Autonomiile pe care le vezi pe la masini sunt pentru condus din ala cu 80-90km/h, fara accelerari bruste, etc. La drum lung se recomanda sa te bagi in spatele unui camion si sa stai acolo cu viteza constanta de ex. Daca ai un stil mai agresiv de condus si daca e si iarna afara autonomia scade destul de mult, deci ai nevoie de priza, deci iar pct. 1.

    3. Pomenile. Un capitol care nu merita pierdut din vedere. Cum acum trendul este ca toti sa fie mai ecologisti and shit, masinile electrice vin in general cu niste pomeni atasate. De ex. aici nu se plateste TVA cred la masini electrice (sau taxr vamale, nu sunt sigur). Oricum e un 25% din pret care dispare ca prin minune. Nu platesc taxe de drum (or sa bage ceva din Iunie, dar mici de tot comparativ cu clasicele), iar daca tu prinzi primul tren cu electricele sigur ai vreo 2-3 ani fara ceva taxe din astea. Incarcare moca – la inceput pe aici daca iti luai electrica faceai ceva cerere la primarie si iti planta o priza rapida fix pe trotuar pe langa tine si facea si un loc de parcarea special pentru electrice. Incarcarea era gratuita, se stie. La fel si cladirile mari de birouri, incarcare moca. Intr-un an doi se aduna niste banuti si de acolo.
    Alta pomana e mersul pe banda de autobuze. Nimic nu e mai misto decat sa depasesti coloana de masini pe banda de autobuz, frumos si legal 🙂

    4. Serviceul si timpii de asteptare. Aici e o problema, ca nu prea sunt serviceuri si piese disponibile pt. electrice. Daca da unul peste tine risti sa stai un pic cu ea pe dreapta pana se repara. Tesla e notorie pentru treaba asta de ex. Si daca mai combini asta si cu o asteptare de nu stiu cate luni pentru masina parca nu e tocmai placut. Timpii morti in service pot fi rezolvati cu o asigurare buna care ofera masina la schimb gratis.

    Eu unul m-as gandi la electrica, pentru ca in 2-3 ani probabil si UK se va alinia trendului cu sa sustinem masinile electrice, etc., si probabil vor da tot felul de stimulente. Plus ca in 2-3 ani vor aparea mult mai multe electrice si tehnologia nu va mai fi atat de noua, deci si unele probleme vor disparea.

    A zis cineva mai sus ca doar Tesla e masina electrica. Nimic mai fals. Sunt destul electrice decente din care poate alege omul: Nisan Leaf gen.2, VW Golf, Hyundai ionic, Mercedes B kl., Jaguar I-pace.

  55. Radu says:

    In uk gasesti prize de incarcare la tot pasul, cel putin londra e plina

  56. Orbu says:

    @Maniax: Ai dreptate, uitasem de aia , ca nu am vazut un B-Klasse ( electric sau nu) de ceva vreme :/ . Probabil ca in UK sunt mai dese,

  57. Manowar says:

    Ba, nu stiu de voi, da’ am deschis azi google si-mi arata acolo mare si frumos: GLE.

  58. Fery says:

    +1 GLE, un uriesism mare si fain, in schimb good luck parking that behemoth. E lung al dracu, ramane botu afara la ASDA.

  59. Manowar says:

    Plm, il parchezi in diagonala pe doua locuri, sa vada lumea ca ai #valoare.

  60. clawbc says:

    @Maniax: unde e la tine acolo?

  61. Patrick says:

    @Radu: taicameu vitreg a primit mai de mult masina de firma ceva Kia de teren. Dupa 2 zile a dus o inapoi, la modul – thanks but no thanks. Nu era in stare sa urce un deal care-l urca oricine cu dacia.
    Un amic in ro si-a lua kia pt ca garantie 7 ani. Asta e cea mai mare teapa, toti se gandesc ca daca are garantia lunga ca nu se strica nimic, dar dinpotriva, le convine sa le tina in servis si sa le repare ca sunt piesele ieftine. In primul an 4 luni a stat masina la reparat.

    @maniax

    pentru ca in 2-3 ani probabil si UK se va alinia trendului cu sa sustinem masinile electrice, etc., si probabil vor da tot felul de stimulente.

    Ce fumezi prietene? In 2-3 ani UK se va alinia si o sa apara stimulente? WTF? sunt asa zise stimulente de ani si ani de zile in UK, unele chiar unele s-au terminat si au fost inlocuite de altele. Nu exista zi sa nu vad masini electrice in drum spre/inapoi de la lucru si statii de incarcare sunt, cel putin in londra, peste tot.

    @Fery cine pula mea isi permite GLE si face cumparaturi la ASDA? =))))))))))))

  62. Adi says:

    A zis cineva mai sus ca doar Tesla e masina electrica. Nimic mai fals.

    Tesla 3 e vanduta in mai multe exemplare decat toate celelalte masini de pe piata adunate la un loc. Oare de ce, pentru ca vreuna din optiunile alea e buna la ceva? Bine ca nu ai zis ca nu e bine sa se uite doar la Mercedes, ca si Lastun era masina, foarte relevant in discutie.

  63. Fery says:

    @Fery cine pula mea isi permite GLE si face cumparaturi la ASDA? =))))))))))))

    Eu, de exemplu. Dar lasand gluma, Asda nu e supermarket de tarani, plus ca e 24/7. Destui oameni merg cu tesla la cumparaturi si nu le cad gradele.
    Asa, de curiozitate, tu de unde crezi ca isi iau paine aia cu bani de GLE/Tesla?

  64. Patrick says:

    @fery din experienta mea limitata de Anglea iti pot spune ca am impresia ca scara e cam asa, de la saraci si fara dinti in gura si cu frigu in casa, pana la ownerii de model x sau GLE:

    – iceland
    – lidl & aldi
    – asda
    – tesco, morrisons
    – sainsburys
    – waitrose, m&s
    – fortnum & mason (mai pt fitze/snobi bogati).

  65. aditzah says:

    Lel exact alea-s. Cand am venit, pana sa termin cu datorii and shit si sa ma stabilesc, rupeam iceland/aldi in doua. Acu-s cu Sainsburys. Moving up in the world :))

  66. Manowar says:

    Sainsbury cred c-a fost cumparat de ASDA =)) (sau invers, plm)

    Da’ nu prea cred ca lumea cumpara in functie de cati bani face.

    La mine, de exemplu, sotia comanda de la Tesco (pe cardu’ meu). Treaba e ca aia livreaza la usa. Si cam ala a fost motivul. Ocazional mai cumpar eu ceva de la Sainsbury’s sau de la Waitrose in drum spre casa (pe-astea doua le am in drum, cel mai apropiat de job e Waitrose, cel mai apropiat de casa e Sainsbury’s).

    Diferentele de pret sunt destul de mici incat sa nu conteze cu adevarat de unde cumperi. In general cumperi de la aia care-s mai aproape de tine, in drum sau care livreaza la tine in zona. Restu’ chestiilor conteaza mai putin.

    De la Lidl am cumparat de vreo 3 ori, cand abia venisem aici si era singurul din zona in care locuiam. De la Iceland n-am cumparat niciodata nimic. Aia vand gen peste-nghetat, ce cacat sa caut acolo.

  67. Patrick says:

    Sainsbury cred c-a fost cumparat de ASDA =)) (sau invers, plm)

    ce legatura are cu ce am spus? si tata motors a cumparat jaguar si land rover. Iar walmart care are asta poate sa le cumpere pe toate. Schimba asta ceva?

  68. Manowar says:

    ce legatura are cu ce am spus? si tata motors a cumparat jaguar si land rover. Iar walmart care are asta poate sa le cumpere pe toate. Schimba asta ceva?

    Legatura cred ca e la modul “nu prea mai sunt chestii separate”. Gen migreaza spre segmentu’ de discounteri (vezi articolul ala)

  69. aditzah says:

    True, diferentele sunt destul de insesizabile. Doar ca soferii de la Sainsburys care livreaza la mine in zona par ceva mai politicosi decat aia de la Tesco. In general alternez intre ele.
    Am vrut odata sa incerc si Ocado dar mi se pare mult prea groaznic si inutilizabil site-ul lor, efectiv m-am umplut de nervi incercand sa gasesc cate ceva, au search/filtrare groaznice.

  70. Patrick says:

    Sunt diferente intre toate la preturi dar daca nu sunteti voi cei care comandati nu prea aveti cum sa le observati. Eu de o saptamana am trecut de la Ocado inapoi la Tesco ca e mai ieftin. La inceput nu sesizam dar dupa cateva luni cam da. Cam orice as comanda saream de o suma, cam cum e cu cumparatul de la Nic vs Mega image – la un pachet de tigari si un suc nu observi, dar cand iei mai multe da. Produsele care imi placeau de la Ocado le voi lua in continuare dar direct din waitrose, fara sa mai platesc in plus pt restul.

  71. Maniax says:

    @Adi are you for real? Adica o masina care nu a livrat cred ca nici jumatate din numerele promise pana acum, cu intarzieri la productie/livrare e mai masina decat restul si multtt mai buna, se stie! Pentru ca a vandut!
    Uite eu locuiesc in No si astia cam au ceva electrice pe aici, cam cele mai multe (procentual vs clasice) de pe planeta. Stii cate model 3 am vazut? Poate doua. Stii in schimb cate Nissan Leaf sunt de exemplu? Nu poti merge in Oslo pe jos 3 min fara sa vezi unul. Uite aici un top pentru Europa (ca totusi suntem europeni, ce dracu) https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_electric_vehicles_in_Europe .
    Vezi unde nu este Tesla 3 in topul ala.
    Pariez ca nu te-ai urcat in nici macar 4 din alea 15 masini, si daca te-ai urcat nu ai condus nici 2. Si totusi zici ca o masina care abia a aparut pe piata e cea mai buna ca are cele mai multe vandute exemplare si astea sunt cacat. Lucrezi pe la Tesla si te supravegheaza Elon ce scrii pe net?

  72. NitroZeus says:

    Chestia e ca daca fac aia (optiunea trei, adica), trebuie sa stau pe Mercedes, nu merge altceva. E una din partile mai putin placute ale contractelor de genul asta: locked in. Nu merge cu “sa fie avans pentru un Nissan”, de exemplu, trebuie sa iei tot Mercedes.

    No asta sa fie tot nacazu.

    Mercedes sa fie. Ceilalti fac masini doar pentru ca au vazut la Mercedes. Alea-s masini pentru muritorii de rand.

    Calculeaza cat spatiu vrei, vezi daca te coafeaza un break, sau un suv, vezi care sunt optiunile fara de care nu poti trai, vezi care sunt optiunile care poate ca ti-ar placea, dar nu ai aflat inca de ele samd.
    I’m feeling sfatos today.

  73. Adi says:

    Stii cate model 3 am vazut? Poate doua. Stii in schimb cate Nissan Leaf sunt de exemplu? Nu poti merge in Oslo pe jos 3 min fara sa vezi unul.

    Pai e bine daca ai vazut 2 bucati de Tesla 3, ca nu se vand oficial in Europa pana in februarie 2019, iar lista de asteptare in SUA era de cateva saptamani prin decembrie, de au scos la vanzare pana si masinile de demo. Pe piata unde amandoua masinile sunt disponibile oficial, Tesla 3 are 140,000 de masini vandute in 2018, iar Nissan Leaf are 14,000: de 10 ori mai putine.

    Dar probabil americanii sunt cretini de cumpara Tesla 3 in loc de Leaf. Sau asa sugerezi. Si sa compari o masina care nu exista pe piata cu una care abia reuseste sa vanda ceva.

  74. Maniax says:

    Da @Adi, si daca mergem in satul Cracanati din judetul Ialomita atunci o sa vedem cum carutele sunt cele mai vandute vehicule in 2018. Uite aici niste numere, daca tot esti cu numerele:

    Tesla si Nissan produc masini electrice cam de aproximativ acelasi numar de ani, Tesla avand totusi un avans (Tesla din 2008 si Nissan din Dec. 2010). Pana in decembrie 2018 situatia era asta:

    Global sales totaled over 380,000 Leafs by December 2018, making the Leaf the world’s all-time best-selling highway-capable electric car.[1] The United States is the world’s largest Nissan Leaf market, with 126,747 sold through October 2018; followed by Japan with 100,000 units by April 2018; and Europe with 100,000 by June 2018. The European market was led by Norway with 33,156 new units registered by the end of October 2018. The Nissan Leaf was the world’s best-selling plug-in electric car in 2013 and 2014.

    Si pe locul 2 avem Model S:

    In 2013, the Model S became the first electric car to top the monthly new car sales ranking in any country, twice leading in Norway, in September and December 2013[17][18][19][20] and also in Denmark in December 2015.[21] Global Model S sales passed 250,000 units in September 2018.[22][23][24][25] The U.S. is its leading market, with about 140,000 units delivered through December 2018.[26]

    Pana una alta Leaful e de departe cea mai vanduta masina electrica la nivel mondial. Cu niste premii, cu fiabiitate dovedita, cu retea de serviceuri si tot ce trebuie. Dar pentru tine nu exista ca masina electrica, ca nu e Tesla.

    Cand model 3 va fi macar o masina disponibila si vanduta peste tot in lume, mai discutam. Pentru ca daca ai pretentia ca e cea mai buna masina electrica, macar sa fie disponibila oriunde in lume, nu? Sa o vedem dupa 2 ani pe teren cum se comporta, si apoi mai discutam.

    Si da, modelele 3 vazute de mine, daca erau doua masini diferite, si e un mare daca, probabil erau ceva fite\prezentare. Nu se vand in cea mai mare piata de masini electrice din lume. Go figure.

  75. Adi says:

    Deci compari Tesla S, masina de lux de 100,000, cu Nissan Leaf. Si tragi concluzia ca Tesla 3, care a vandut in ultimul an cat Leaf in toata existenta, e sub Leaf. Da, in lumea ta imaginara asa o fi.

  76. Maniax says:

    Pai daca asta e topul de masini electrice vandute ce sa fac? Daca Tesla lansa model 3 in loc de o masina de lux, comparam cu Model 3. Dar ghici ce? Elon nu a prtodus model 3, a produs lux, ca aia avrut el sa produca. In mintea ta cumva e mai bine sa compar cu niste masini vandute dar livrate doar partial(at best).
    Poate ai uitat ce ai scris mai sus, hai sa te ajut:

    acum ai la modul serios doar Tesla (si alte masini cu autonomie infima/insuficienta), peste vreun an ai si Renault & VW/Ford

    Nici macar nu mentionezi producatorul celei mai vandute masini electrice (de departe) de pana acum, nici macar cand vine vorba de planuri pe urmatorii ani. Masina care a luat masina anului in Europa si lume in trecut. Si cumva imi explici ca de fapt eu am un rationament eronat. I rest my case.

  77. Manowar says:

    Renault are Zoe. Urata ca muma padurii.

  78. Maniax says:

    Pai tocmai de asta nu am inclus gama mica de mașini. Că și Renault, Citroen, Peugeot, BMW i3 și restul sunt urate cu spume. Și nu merita băgate in seama pt altceva decât mers in oraș.