Memorie si mile

Am sarit recent de vreo 3400 de mile facute cu masina. Stiu, foarte mult pentru cineva ca mine, da’ am tot facut drumuri pana-n Londra si inapoi si s-au cam adunat urgent milele. CSF, NCSF.

Chestia e ca eu stiam ca pot face 3000 de mile pe an cu rabla. Adica, peste, platesti extra.

M-a tot hingherit doamna sa sun la aia, sa le zic c-am depasit 3000 de mile, sa schimb “planul”, ceva, c-a citit ea nu stiu pe unde ca-ti cer aia inca 50p pe mila “extra”. Bine, eu nu eram prea ingrijorat pe tema asta (motiv pentru care a trebuit sa traga de mine vreo 2 saptamani pentru a suna). Nu de alta, da’ ma gandeam ca daca o ard in glume nesimtite cu mine, le zic simplu “da, luati de-aici diferenta, e achitata acum masina 100%, ‘ai pa”. Dar, ma rog, hai sa-i sun – si ieri chiar am facut-o.

Am sunat la aia cu masina. “Pai, aveti allowance de 10,000 de mile anual pe planul dumneavoastra”. Hmmm..cacat, sa vezi c-am pus la asigurare 3000. Da-i si verifica la asigurare. Nope, acolo-s 5000 pe an (serios, de unde plm vin cifrele astea random, eu stiu c-am pus 3000). Pe scurt, nu-s probleme (inca). I-am intrebat p-aia de la asigurare cat ma costa sa schimbe pe 10,000 si ei, sa fie identice. 69.70 pe an. OK, no problem – de altfel, am masina de vreo 8 luni si are 3500 de mile (si asta cu coispe sesiuni de training, deci drumuri pana-n Londra si inapoi). Inca 4 luni asa…mmmmparca ar fi pe la 5000 (probabil mai putin, ca nu mai fac inca coispe drumuri pana-n Londra si inapoi…sper).

La dealer nu.

La asigurare nu.

Undeva, la ceva, am setat eu 3000 de mile pe an (ca-n mod normal faceam 2000), dar…unde? Nu-mi dau seama.

Altfel, stau si ma intreb daca ar trebui sa platesc masina complet luna viitoare, dupa cetatenie. Asa, sa mai sterg o “datorie”. Pe de-o parte, parca ar fi o idee buna. Pe de alta parte, parca ar merge mai bine clasa E, totusi…

Daca ai chef sa-mi dai o cafea, o poti face aici

42 Responses to “Memorie si mile”

  1. Orbu says:

    Bă, ce plm mașină ți-ai cumpărat cu 3500 de mile pe an, sau 5000, sau 10000. Păi, căcat cumperi mașina sau kilometri ?
    Sau asigurare cu număr de km pe an. Păi ce dracu’ stai cu ochii pe ceas și îți faci planu’ pe unde o iei că să plătești mai puțin la rablă.

    Așa, mai bine închiriezi .
    Nici măcar nu glumesc. Înțeleg că nu aveai cetățenie și problema cu brexit și că preferi serviciul ăsta că e nașpa să rămâi cu o rablă cu volan pe dreapta dacă te dădeau ăia afara din țară, dar zic așa pentru ceilalți cetățeni , ce e vrajeala asta? Nici nu zic numai de UK, că am văzut că devinela modă și în România acum.

    Ok , vrea lumea mașini noi mereu, costă mult cu banii jos, da’ mă piș pe morții ei de mașină nouă dacă tre’ să dau socoteală la cat merg, mai bine nu .

    Plătesc rata la mașină, da’ așa, dacă o țin în curte să mă uit la ea. Dacă vreau să o și folosesc – ăia-s alți bani. 💰
    Plm eu de anul trecut din iulie până anul ăsta în iulie sar de 18000 de mile. Estimez că ajung pe la vreo 28000 km, dacă nu trec peste.

  2. Neurogamer says:

    Ai de plm. Am uitat de cacatu asta. Si eu mi-am facut in noiembrie asigurarea pe 3k de mile. Pula stia ca osa lucrez in pula cu zebedeu si am facut pana acum 8k. Fuck fuck fuckmothering fuck.

  3. super_fotbal says:

    La asigurare numarul de kilometri le zice lor cam cate accidente e posibil sa faci. La dealer le zice cam cat se devalorizeaza masina si se modifica final paymentul, gen la sfarsit daca le dai o masina cu zece mii de km o sa o vanda mai scump decat pe una cu treizeci de mii si ai rata mai mica.

  4. Orbu says:

    Da, știu logica, că nu sunt retardat, da’ să-mi sugă pula toți care visează să le plătesc eu rată lunară că să le țin mașina la mine in curte.

  5. Manowar says:

    @Orbu: alegi tu cat faci pe an. In functie de aia, dai lunar x sau y.

    La astia era minim 10,000 miles/year. Eu am facut 3500 in 8 luni – si asta cu cateva drumuri bune pana la Londra si inapoi.

    La asigurare se pare ca am 5000….dar tin minte ca am pus undeva 3000. Numai ca nu mai stiu unde/la ce.

    Are sens, daca te gandesti. Daca eu returnez rabla cu 15k mile dupa 3 ani, are o valoare. Daca o returnez cu 150k mile, are alta, nu? Gen, sigur, eu plec cu un Mercedes E nou de la ei…si ei ce fac cu masina asta?

  6. Neurogamer says:

    Eu o sa sun luni la asigurari sa fiu sigur ca totul e ok si sa le dau partea daca mai trebe. I dont want no issues. Plus, vineri am the driver awareness course si vreau sa fiu sfant toata saptamana.

  7. Manowar says:

    Schimba ma asigurarea. Dai 70-100 si gata.

  8. super_fotbal says:

    Plm daca o tii in curte pui un numar mai mic de km.
    Poate ai pus trei mii cand faceai vreo configuratie din aia si ti-a ramas in cap.
    Eu mi-as lua a class ala nou. La restul as astepta pana baga si pe alea chestiile care le-au pus pe a class.

  9. Manowar says:

    A-ul nu e mai prost ca asta?

  10. ioexist says:

    a-class are mbux un fel de siri si alexa combinat
    si ecran de ala mare

    cam atata
    in rest destule de probleme de fiabilitate in teste
    si motoarele mici facute cu frantujii

  11. Fery says:

    Da, e mult mai bun A-klasse decat C-ul, esti prost, cum sa nu fie?! Atata ca are motor diesel fix de Logan, da macar te lasa Mercedes sa dai 25k de euro pe el. Io zic sa-ti iei 2 in pula mea sa ai si redundanta.

  12. super_fotbal says:

    A-ul am zis pentru mine.

  13. Neurogamer says:

    Ontopic: @Mano: nu cumva ai pus 3k la taxa de drum sau cum pm ii zice la dvla shit? Aia tre sa verific si eu ca somebody else paid it for me si nu mi-o mai pasat sa ma uit ce si cum ii cu taxa aia.

  14. super_fotbal says:

    Daca te referi la road tax, tocmai m-am uitat pe formularu ala care iti zice sa platesti si nu am vreun numar de km pe el.

  15. Orbu says:

    @Fery: Motoarele de pe A sunt de la Renault, dar nu sunt alea de pe Logan, cu excepția celui diesel 1.5 dCI de 90 de cai care era pe A160 mai vechi și care e un motor foarte economic și nu chiar prost. Altfel, motoarele Mercedes care sunt luate de la Renault și puse pe A Klasse ( diesel ) sunt un pic modificate și nu se găsesc pe Logan, ar fi mișto dacă.

    Din ce știu, nu e cazul cu motoarele pe benzină de pe seria A.
    Altfel, la clasa asta de rable concurența e acerbă , e un business mai de volum și da, calitatea nu se poate ridica la același nivel ca la C – Klasse.
    Probabil că cea mai cinstită mașină din clasa aia e Vw Golf, dar dacă vrei chestii în plus, după părerea mea ăștia de la Mercedes sunt singurii care își merită banii. Am condus și Audi A3 și BMW Seria 1 , iar despre orice altceva e discuție în pungă.
    Da’ dacă ai nevastă și copil, deci bagaje, e mai complicat un pic cu clasa A . Părerea mea.

    Cred că e un criteriu nefericit numărul de kilometri conduși pentru prețul asigurării. Desigur că există o statistică. Are îți arată că accidentele au o repetabilitate la un număr de kilometri conduși.
    La fel cum există alte statistici și studii care arată că dacă conduci foarte rar și foarte puțin îți mai pierzi din reflexe, nu mai ești la curent cu toate regulile, prin urmare, e posibil să fie în calcul idiot.

  16. super_fotbal says:

    Eu cand am condus A class-ul ala pe motorina am scos 3.3 litri la suta pe autostrada, asta mi se pare o chestie deloc neglijabila daca ai de mers si nu il tii in garaj.
    Golful e cinstit pe hartie, eu am doi colegi cu golf si respectiv polo si ala cu polo e la al treilea motor si ala cu golful il cam vrea si el pe al treilea. VW mi se pare ca a complicat prea mult motoarele, pe astea noi care vin cu Budack cycle nu stiu cat de fiabil o sa fie sistemul ala de schimbare la Atkinsson. Am o senzatie ca dupa vreo doi trei ani te vei trezi cu o factura de cateva mii asa din senin.
    Eu unul tot 1.6 16 valve cred ca e cel mai fiabil motor. Nu e cel mai performant, dar cam orice problema la el se rezolva cu un drum de vreo suta de km pe autostrada. Am facut candva un calcul si mi-a dat ca economia pe care o faci la un motor cu turbina e anulata in momentul in care trebuie sa inlocuiesti turbina sau sa repari ceva la ea si cred ca sunt foarte putine masini ce nu au avut problema cu turbina.

  17. Oul Bio says:

    bai asta, esti TIGAN?!?!??!?! Cum plm 3000??? pai doar daca duci boracu la inghetata si unguroaica la epilat iese peste 3000/an. Da-te-n plm. Zi-mi daca-i dau ceva lu PAtricu (futul in gura) numa draci i-mi face, m-a lua Joe la intrebari ca de ce fac schimburi pentru employees. Ca e visible. hah, ce ma doare-n pula de Joe, sa rezolve, da-ia ia bani.

  18. Manowar says:

    Pai, mie nu-mi place sa conduc. In fact, cam urasc sa fac asta. Gradinita e la vreo 2-3 minute cu masina (cu tot cu opriri de dat prioritate). Supermarketu’ la vreo 7. Dar nu, anul asta nu fac doar 3000. As fi facut 3000 daca nu aveam drumuri pana-n Londra si-napoi.

    Pe vremea cand aveam Vauxhall faceam cam 2500 de mile pe an.

  19. Oul Bio says:

    Nu mi-ai raspuns la ce este esential 🙂

  20. Oul Bio says:

    bai asta habar n-ai cata munca sa ma loghez pe mailu de spam cand bulangii sunt off work…10 mai e hardcore in NO si 17 este miezul dudascii…peste easter si christmas. mda, parole la yahoo.
    Ai vreo cadere ceva? all good?

  21. Manowar says:

    Nu, boss. Am creierul topit si la ora asta nu-nteleg nimic. Zi grea.

  22. Oul Bio says:

    OK! Esti OK! 😀

  23. Oul Bio says:

    ba asta. VW e renume in DE de nou si DE de SH. 60mil masini 2017? Si pun eu lichid de parbriz. Si ma uit la tevi…made in RO…si ma uit la turbo…made in RO….si ma bag sub masina….mechatronics made in RO. Bai asta, sugem bine, STFU!

  24. Oul Bio says:

    Ford 1.0 cu 100 si 120 sau 125 hp e facut la Craiova, unii baieti manca bine, nu eu ca eu-s out of RO : si nu pot:)

  25. Oul Bio says:

    Mai vrei exemple? nu mi-e jena sa-i dau de pula pe fraieri 😀

  26. Oul Bio says:

    dar pentru ca-i iubesc pe bajeti i-am luat sotiei in NO B-max facut la Craiova si mie Touran racnet 2018. ahahahahahahhahahahahha

  27. Oul Bio says:

    bai dar vb singur in plm???? cat de fututi in gura sunteti in RO? dar intrebati in plm si va zic 😀

  28. super_fotbal says:

    Ma fut in megatronu lor, le ia vodafone banii pe cartele ca sa trimita mesaje la pizde proaste cu buna ce faci iesim si noi la suc sa ne cunosteam? De ke nu raspunzi frumoaso? Pupik scumpi.mortzii lor de prosti, din cauza lor adun eu limacsi din chiuveta ca bolanzii astia nu stiu sa faca o scurgere luale-as familia-n pula cu casele lor.

  29. Mikimoto says:

    Masina e pe lease?
    Numai la lease ar avea sens chestia cu nr de km, sau cel putin asa e in State/Canada: faci lease pe 3 ani, cand returnezi masina peste 3 ani – daca nu vrei sa o cumperi – atunci nu trebuie sa aiba mai mult de X Km/Mile, sau platesti o diferenta, y centi pe Km extra.

    La asigurare declari un nr de km anual, ca sa iti stabileasca rata, dar mie cel putin nu mi i-a verificat nici dracu’ niciodata.

  30. Daniel says:

    Si in Germania la asigurare se calculeaza factorii de risc inclusiv acela de a fi furata(au o situatie pe marci si modele).Km se iau in calcul pt ca e risc mai mare de a se intimpla ceva atunci cand faci 10.000 km pe an(cam asta e media aici) fata de cel care face 3000.Conteaza inclusiv daca o conduci doar tu sau si cei din fam.Eu la Mercedes CLA Shooting Brake platesc 1000 Eur pe an full casco la 10.000 km.O colega avea declarati 7000 si a facut 13000.Diferenta de plata a fost de doar 70 Eur deci nu e o asa mare problema.Masinile sunt achitate integral deci nu tine de leasing ci pur si simplu de calculele asiguratorului.Firmele de asigurari sunt mai rele ca bancile si nu ai cum sa eviti clauzele lor.

  31. Orbu says:

    @Superfotbal: Chestia aia nu e complicata deloc. Cred că au mai făcut-o alții pe mașini , nu îmi aduc aminte cine acum, dar ciclul Budack e doar o ajustare a timpului când se închide o valvă, chiar nu e cine știe ce și chiar ajută la fiabilitate, că reduce compresia , deci se uzează motorul mai greu și reducând și puterea exploziei e redusă și temperatura de ardere in cilindru, deci +1 motor.
    Partea proastă e că e o întoarcere în trecut dpv al puterii, pentru cum consum mai mic.
    Oricum, VW mereu păstrează niște motoare mai vechi in ofertă, care au ajuns la maturitate și poți să alegi unul din alea mai mereu.
    Ideea era de ce primești de banii dați de la o mașină din clasa aia.

  32. clawbc says:

    Uite d-aia eu mi-am lasat rabla in Ro cand am plecat si prefer sa inchiriez aici. Prin oras folosesc car-sharing (tot inchiriere) si nu mai mai doar capul de nimic: asigurari, reparatii, bagat benzina etc. Iau masina si ma duc unde am treaba, o las acolo si imi vad de viata mea.

  33. super_fotbal says:

    Eu inteleg ca VW nu reinventeaza motorul, dar mi se pare ca adauga niste piese in plus care se pot strica si sunt intr-un loc unde nu poti umbla cu o surubelnita in cruce si in cinci minute le-ai inlocuit.
    Nu e ca si cum in momentul in care te duci sa iti cumperi o masina dealerul o sa incerce sa iti vanda motorul care ti se potriveste tie cel mai bine. Mie mi se pare ca VW face teste pe banii cumparatorilor. Am condus cateva din motoarele astea noi si da sunt peste ce era acum cativa ani, dar inca nu sunt increzator sa iau ceva sub 1.6 pe o masina mica sau 2.0 pe un suv sau ceva de genul.

  34. mesterul says:

    VW încă nu a dat faliment, e clar că trăim pe planeta greșită.

  35. Orbu says:

    @Super_Fotbal : Păi motoarele deja sunt departe de punctul ăla în care umblai in ele cu șurubelnița.
    Toți producătorii fac teste pe banii cumpărătorilor, că doar așa se face progresul. Faci un motor nou, dacă sunt probleme observi și îmbunătățești. De aia am și zis că dacă nu vrei poți să iei motoare vechi. Iar dacă te pasionează subiectul destul cât să discuți pe teme gen ciclu Budack ( probabil că Manowar se uită și zice ia uite-i și pe retardații ăștia ), cu siguranță poți afla de la dealer sau de la reprezentanță care sunt motoarele pe care le oferă în diferite opțiuni de echipare. Că nu se poate să fii în același timp cunoscător care se îngrijorează de detalii tehnice și total habarnist care zice “nu știu, eu am văzut asta in ofertă și l-am ascultat pe dealer”. E ori așa ori așa.
    De regulă , oamenii care sunt îngrijorați de schimbările tehnice și nu vor progres ( vorba vine, motoarele astea sunt tot pe petrol nu e niciun progres) pe banii lor cumpără varianta tehnologică mai veche , “consacrată”, iar producătorii știu și păstrează astea in ofertă o vreme , până li se maturizează tehnologia nouă.
    Și la Mercedes e cam la fel. Și la BMW.

  36. Orbu says:

    @Oul Bio.
    Nu știu dacă o spui la mișto sau chiar e pe bune, dar am condus ambele mașini. Cu B-max am mers vreo 2000km și cred că e cea mai buna mașină care se fabrică în România . Am fost super mulțumit de machineta aia cu motor de un kil.

    Touran-uri am condus două, nu ultimul răcnet, era în 2015 , dar unul era cu motorul 1.2 benziNOS iar celălalt diesel de 1.6.
    N-am fost mulțumit de performanță .
    Altfel mașina pare “cinstită” pentru ce oferă. Dar în Norvegia am auzit că se merge încet deci poate se judecă lucrurile în alți termeni.
    Daca cari chestii cu ea cred că poate fi o opțiune. Da’ să treci de la C-Klasse la Touran for no reason ( probabil singurul acceptabil e falimentul ) probabil că te scoate soția afară din casă, deși e mai mult spațiu în dubă și poți sta mai relaxat.

  37. Manowar says:

    Da’ să treci de la C-Klasse la Touran for no reason ( probabil singurul acceptabil e falimentul )

    Mai sunt si alte motive. De pilda Oul Bio avea ultima data vreo 3 fete – si asta era acum ceva ani. Gen acum e posibil sa aiba 4-5 🙂
    Mai greu sa le bagi pe toate (plus bagaje) intr-un Mercedes C, nu?

  38. Orbu says:

    Ehe, de la trei copii in sus în mașină cred că și Touran e mic, tot din același motiv mă uitam și eu la el acum câțiva ani, că opțiune.

  39. super_fotbal says:

    Nu ma refeream la surubelnita cum era pe vremea daciei 1310. Ma refeream la modul ca pentru multe chestii acum trebuie sa dai motorul jos ca sa ajungi la o anumita piesa si asta presupune unele unelte si alt cost pe ora.
    Eu nu sunt impotriva progresului, sunt foarte bucuros ca din masinile astea mai noi ai sansa sa iesi fara vreo zgarietura, iar din alea vechi plecai la loc cu verdeata din acelasi accident. Doar ca pe mine daca m-ar lasa masina acum mai tare m-ar enerva frecusul pe care il presupune situatia. Gen trebuie sa schimb cauciucurile de vreo doua-trei luni si nu am nici cel mai mic chef si tot ce trebuie sa fac este sa dau vreo cateva click-uri. In septembrie am primul mot si sper sa reusesc sa le schimb pana atunci.

  40. ionu says:

    UPPPSSS… dupa tot ce s-a discutat aici, am facut si eu un calcul. Am un jeep de 10 ani.. 90k km.. pret cca 35k acum 10 ani. Am ajus la concluzia ca vand jafu si o sa merg doar cu uber si taxi, chiar si la shopping pana la coltu blocului.. plm.. doar pretul masini vs km inseamna 2.5E km, fara asigurari, impozite, taxe de drum/pod, reparatii, cauciucuri, gaz.. etc.. uber/taxi sub 0.5E/km…nu mai ai stres ca nu ai unde sa parchezi, te lasa la 2m de destinatie…si fara masina poti oricand sa bagi o bere oriunde 😉 si mai ai si timp sa faci chestii in trafic ca nu tu conduci… hmm…
    Am avut ocazia sa merg cu taxi de la Brasov la Bucuresti ca ma grabeam rau, ala a cerut sa-i platesc si intorsu.. deci tot cca 1E/KM.. cred ca anul asta merg la mare cu taxiul

  41. ionu says:

    Am impartit gresit, dar tot e mai ieftin si mai comod cu uber/taxi