12 Responses to “Reclama si social media”

  1. Orbu says:

    Nu am intrat ( in ultimii 5 ani ) nici macar o data pe site-ul unei companii vazute pe un panou publicitar/ autobuz/ alt afisaj offline, sau sa retin numarul de telefon. Pana ajung in pozitia s-o fac am si uitat de el.
    Iar eu sunt moderat ca am tot asa adblockere iar daca sunt reclame pe fb nu imi spun mare lucru.
    Dar sunt o multime de oameni care vad si dau click si daca nu le apare in FB nici nu se uita mai departe.

    Gen si cand ajung accidental pe-un site d-ala jegos care n-are “reject all” la prima vedere, inchid tabul.

    Nu e toata lumea asa. Daca ma intereseaza ce scrie, intru pe incognito sau pe alt browser, sau dau accept cookies si citesc. Daca mai intereseaza prea putin nu.

  2. super_fotbal says:

    Eu ascult un post de radio local acum cand ma duc la munca si au si ei faze d-astea cu cumpara reclama la radio la noi, ca cine ne asculta poate sa vina la tine ca e din zona. Pana acum am auzit de unii care cica fac fish and chips bun si tot zic ca ii caut sa iau si eu ca mereu imi fac pofta cand ii aud. Mai sunt si unii cu un farm shop de care aud, la aia am fost. Si alte chestii locale care nu ma intereseaza.
    Mie la reclamele astea imi place cand zic adresa si zic ceva de genu “ce smecher, stiu unde e asta!”.
    Reclamele unde lumea le vede, dar au venit sa faca altceva acolo mi se par pierdere de vreme. Degeaba imi faci tu reclama la magazinu tau obscur pe un site obscur care nu are treaba cu produsu tau ca nu o sa intru sa iti cumpar.
    Noi cred ca avem si o parere biased fata de reclame. Gen a fost cum ai zis tu, au tabarat romanii pe reclame sa faca milioane de lire, euro, dolari. Si de aia au si cele mai de cacat reclame in romania.
    Au astia o reclama pe aici la ceva clinica de pus silicoane si gen daca ar fi facut astia reclama in romania probabil ar fi pus niste centuriste in reclama. In schimb astia au pus niste tipe chiar posh, una face echitatie, alta picteaza si a treia nush ce mai face. Iti dai seama ca e reclama la sani, dar nu e scarboasa.

  3. Aldus says:

    Bine, tu trăiești în bula ta. Există bula celor care scriu agramat deși locuiesc în România și intră pe Facebook fără să folosească vreo extensie de blocat reclamele în browser, nu pentru că nu știu ce-i aia extensie, ci pentru că nu știu nici măcar ce-i ăla browser.

    DAR:

    oamenii (și mai ales oamenii din bula descrisă mai sus) intră de obicei pe Social Media ca să se amuze. Ca să vadă ce poze o mai pus Xuleasca. Ca să pună poze cu ei. Ca să chatuiască. Nu ca să cumpere. Când te plimbi prin parc, ai chef de cineva care să umble după tine cu „Domnu’, nu vreți să cumpărați pixul ăsta? Nu vreți să investiți în afacerea asta?” Nu ai chef, că mergi în parc ca să te distrezi, nu ca să faci afaceri. La fel pe Facebook sau pe Insta sau pe ce mai șede lumea acum.

    E o contradicție între „nișa” rețelelor sociale și tematica reclamelor. Unele merg, dar majoritatea nu se potrivesc, plus că foarte mulți utilizatori de Social Media sunt adolescenți sau elevi (fără bani), așa că nu există conversie. Facebook în schimb țepuiește clienții cu număr de vizite și engagement, agențiile de publicitate tot așa, iar la sfârșit clientul se declară scârbit de toată treaba cu internetul, pentru că după luni de zile de reclame și chestii, rezultatul a fost sute de mii de afișări (conform tabelului din Excel) și zero creșteri de vânzare (conform fișei contabile de peste 6 luni). Dar în ălea 6 luni, el o băgat mii sau zeci de mii de euro în reclamă.

    Deci da, măcar cu reclama clasică știi o treabă. Nu te păcălește nimeni cu statistici, cu trafic care se adună de pe o zi pe alta ca și cum vizitatorii de ieri și de azi ai unui blog nu s-ar suprapune deloc, cu trafic fals șamd.

  4. kd- says:

    La mine social media (fb, insta) converteste la un cost de 8-15% raportat la vanzari. Ideea e ca atunci cand faci reclame, poti sa iti filtrezi publicul tinta destul de bine. Si cum ceea ce vand, tine de vizual, fb converteste mult mai bine si mai ieftin decat google.
    Ce-i drept ma bate gandul si la un test cu un jingle de 30 secunde, pe radio, dimineata/seara cand sunt toti blocati in trafic. Momentan e doar la stadiul de gand 🙂 Stiu doar ca un jingle costa 100-200E, nu stiu inca pretul la radio 🙂

  5. Vitiligo_Guy says:

    Reclamele in oras sunt the shit. Mai ales cand sunt pe “ruta” ta zilnica. Iti raman cumva acolo in cap, stii ca e reclama aia acolo la orice ora din zi si noapte (pentru un timp cel putin).

    Si acuma in orasul meu natal, in fata blocului este o reclama pe o cladire de vreo 4 etaje cu “tratament pentru hemoroizi si fisuri anale”..nu glumesc, reclama aia e de 15 ani acolo, aceiasi, o vedeam cand ma trezeam, cand beam cafeaua pe balcon, cand ma culcam. Acuma daca ma intreaba cineva de hemoroizi si fisuri anale stiu exact unde sa-i trimit, am invatat reclama pe de rost.

  6. Akhenaton says:

    apropo de fisuri, Libertatea, ma refer la ziar, s-a sustinut, ani de zile(pana acum vreo 2), din reclamele bagate de clinicile de proctologie. peste 50% din bugetul de publicitate venea de la curisti. se pare ca merge bine de tot business-ul asta de cacat LOL. e plin de curisti care-si rup tubul in exercitiul functiunii si vin periodic sa-l repare

  7. Alexia says:

    Cea mai urata chestie legata de reclame sunt mai nou aplicatiile. Foarte multe firme, au inceput sa introduca aplicatiile pe telefon, in loc de card, ca sa primesti discount. In felul asta pot ei sa te bombardeze cu reclame linistiti, la produsele care ii intereseaza sa se vanda.

  8. Lexi says:

    intră de obicei pe Social Media ca să se amuze. Ca să vadă ce poze o mai pus Xuleasca. Ca să pună poze cu ei. Ca să chatuiască. Nu ca să cumpere.

    I se rupe lu zuck de intentia cu care intra oamenii pe fb. Din punctul lui de vedere, suntem doar perechi de ochi in care tre pompate ad-uri.

  9. Aldus says:

    I se rupe lu zuck de intentia cu care intra oamenii pe fb. Din punctul lui de vedere, suntem doar perechi de ochi in care tre pompate ad-uri.

    Well, nu chiar. Cu cât știe mai multe despre tine, cu atât poate vinde mai multă reclamă și cu atât poate dezvolta platforma mai eficient. Ție, dacă ai avea un magazin, ți s-ar rupe de profilul celor care intră în el și de motivațiile lor? Nu cred, că dacă ai ști că motivația lor principală e să cumpere banane și tu vinzi mere, probabil ai aduce mai multe banane. Unui politician i se rupe de cum gândesc cei din bazinul lui electoral? Că uite, pe Facebook se mai face și politică. Etc.

    I se rupe de tine ca persoană, ca om, dar nu i se rupe de profilul tău, pe care îl poate exploata d.p.d.v. comercial.

  10. Claw says:

    Fiecare tip de reclama are avantajele si dezavantajele lui. Si alea stradale, si alea de la TV sau radio sunt greu de masurat. La TV se instaleaza vreo cateva mii de people-metere si apoi se extrapoleaza, asa ca daca tataie a uitat tv-ul pe Antena3 si a adormit, ei numara 20.000 de privitori. La ziare se considera 6x-7x nr de ziare vandute, ca cica le mai citeste si altcineva dupa primul cumparator. Acum depinde ce fel de afacere ai: daca ai una online, parca as vrea ca omul sa dea click si apoi sa ajunga pe site-ul meu si apoi sa cumpere de acolo produsul meu.
    Publicitatea este un domeniu complicat. Astia cu advertisingul online au venit si au promis cifre mai exacte ca celelalte medii si targetare mai buna, dar dat fail, ca domeniul e plin de cifre fake si robotei care dau click pe ici, pe colo. Daca totul ar fi pe bune, 70% din industrie s-ar prabusi.

  11. alex.x3s says:

    CONCRET poate sa-mi spuna cineva daca a vazut vreodata o reclama la ceva util si cumparabil pe facebook?
    .. ca eu nu! ma intreb din ce se finanteaza fb?

  12. Lexi says:

    @Aldus Nu intelegi prioritati. Profitul din ad-urile de acum > construirea unui profil pt viitoare ad-uri mai relevante. Daca gandesti din pozitia lui. Da, profilul ala de zici tu te ajuta sa servesti ad-uri mai potrivite. Dar alea-s pe viitor. Banii is buni acum.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *