20 Responses to “Sa n-ai incredere-n chelneri si-n franele de banca”

  1. Mikimoto says:

    2 chestii:
    – Foloseste un CC. In cazuri din astea, ok, platesti de 2 ori, dar poti repudia una din tranzactii. Mie mi s-a intamplat odata sa repudiez absolut aiurea si au acceptat repudierea. Atata vreme cat nu sunt sume mari si nu o faci des. In plus, daca te fac la CC, sunt banii bancii, majoritatea CC vin cu asigurare de frauda. Daca te fac la cardul de checking, sunt banii tai.

    – Intodeauna ia chitanta si ajuns acasa arunc-o intr-un borcan. Odata pe an golesti borcanul.

  2. Dan says:

    In US:
    intotdeauna foloseste credit card. Din motivele explicate mai sus. Chitanta e inutila. Mie mi s-a intamplat la o benzinarie. Am sunat la banca si mi-a zis “ah, dar deja stim de ea si chiar vroiam sa va sunam ca sa ne confirmati”. Americanii incearca sa combata serios frauda, asa ca sa vezi minuni de securitate, gen schimb statul si nu iti mai merge CC-ul, trebui sa pui travel. Cumperi ceva mai mult, sa zicem $1000, automat blocheaza tranzactie si iti da sms sa confirmi. Depinde de la banca la banca. Dar tot ce e frauda depisteaza si se reguleaza.

  3. Dan says:

    Ah, nu banca e de vina, ci aparatul alora. De ce sa o schimbi? Eu chiar as da puncte in plus la o banca avand in vedere angajatul ala. Fa-i recenzie 5-star.

  4. ZmeulZmeilor says:

    Ce fel de inginer esti? Lol.
    Primul aparat a facut plata dar a murit inainte sa primeasca ack de la banca. Cand se intampla asa ceva iau chitanta obligatoriu. Se mai intampla si “connection error” – same scenario.

  5. mufa says:

    Mi se pare ca te agiți prea tare. Mergi la restaurant și arata-le cele 2 tranzacții identice în aplicația de online banking.

    Eu am pățit-o cu o comanda de la Sainsbury, în loc sa treacă un pui, și trecut 62 pe factura. E adevărat ca după 2 telefoane mi-au dat banii înapoi plus un voucher de 100 de lire. Din partea mea sa facă greșeli din astea săptămânal, nu protestez.

  6. Adi says:

    Am patit de mai multe ori sa am plati duplicate, niciodata nu au luat pana la urma banii din cont chiar fara sa ma agit. De obicei foloseam carduri de credit, asa ca blocarea unei sume de 2 ori avea 0 consecinte, dar si cu debit ma doare grav in basca.

  7. Rads says:

    Uneori o tranzactie e efectuata dar nu e… completed (ciudat.. ai vrea sa crezi ca se fac toate intr-un fel de “tranzactie” de SQL.. dar de fapt nu e chiar asa). De obicei dupa 3-4 zile, cat dureaza un transfer bancar, unele tranzactii care sunt pending dar nu sunt completed or sa dispara. Banca ta blocheaza banii aia in cazul in care primesc confirmare de la banca pub-ului ca isi cer banii. Eu as astepta 3-4 zile lucratoare; sunt 90% sanse ca una din tranzactii sa dispara.

    Mi s-a intamplat si mie asta la gara, cand un aparat de bilete era futut si mi-a dat cancel la tranzactie, dar banii mi-au fost blocati din cont. Din fericire am folosit un card de la Monzo si am intrat frumos pe support chat si in 5 minute mi-au dat banii inapoi. Din pacate, bancile traditionale nu merg asa de repede.

  8. bu7ch3r says:

    Nu inteleg ce treaba are tipul cardului, daca-i CC sau D. Ambele sunt asigurate la frauda si chiar daca n-ar fi asigurate scenariul nu descrie o frauda, descrie o eroare de plata, dar in fine – sigur o sa se gaseasca aici unu sa-mi explice “mai bine”.
    Acum da, sunt 100 de scenarii: asteapta mult si bine poate se rezolva, suna la banca, suna la comerciant. Tu ai sunat la amundoi si amundoi ti-au zis fix pula.
    Faza aia cu lasatul asa e valabila doar daca aia nu o sa faca T(tranzaction) la banii tai R(reserved) – asta e frecventa, poate ai noroc. Dar daca dupa 3-4 zile vezi ca au ti-au luat banii de doua ori trebuie sa te agiti. Deobicei daca o tranzactie e procesata si cealalta ramane rezervata esti ok; la un moment data banca o sa-i deblocheze – unele dupa 10, altele dupa 30, altele dupa ce suni:)
    Poti sa incerci doar cu print screen la prostii de la restaurant si sa le arati ca au facut tranzactia de doua ori. Probabil este acolo un sef care poate sa se uite la tranzactii si poate fac ei ceva manevre(desi ii cam doare-n pula deobicei)
    Cel mai sigur e sa suni la banca si sa insisti sa verifice cele doua tranzactii si sa anuleze una. Si din online banking poate poti sa faci refuz de plata si analizeaza ei situatia. E un scenariu simplu sa vada ca ai doua plati la interval de 1-2 minute intr-un restaurant – in Ro merge mereu si asta acum cativa ani(Unicredit).

  9. Manowar says:

    Nu ma agit deloc. Pot sa traiesc fara 50 de lire pana-si repara greseala. E chestie de principiu.
    Adica, eu sunt clientul bancii. Asa ca m-as cam astepta ca atunci cand le zic ca a facut un tampit o greseala s-o rezolve fara sa ma puna pe mine sa astept, sa ma plimbe, sa ma pula mea. Atata tot.

  10. Orbu says:

    E, ok . Anul trecut m-am intors din Europa, dupa 2 saptamani , cu vreo 7-800 de euro in minus. Numai depozite oprite pe la hoteluri, un fel de garantie. Care se elibereaza la o luna, ca ce pula lor.
    Atunci chiar ma enervasem si voiam sa-mi fac cu CC. Da’ mi-a trecut .

  11. inbalarii says:

    Am patit ceva similar in aeroportul din Doha, unde intr-o cafenea au batut din greseala 1102 QAR pe POS pentru o consumatie de 102QAR. N-am fost atent pe moment si m-am prins abia cand eram deja la coada la boarding, cand am primit SMS alert de tranzactie. Cand am ajuns acasa am sunat la banca (Banca Transilvania / card mastercard), le-am trimis o poza cu chitanta consumatiei si chitanta din POS si au rezolvat-o in vreo 2-3 saptamani. Initial au blocat tranzactia, dar m-au avertizat ca daca aia insista vor trebui sa o deblocheze si apoi sa faca nus ce clame, care dureaza. Cam asa a fost, ca banii au plecat din cont dupa cateva zile si au revenit mai tarziu, minus consumatia reala. Cred ca am avut noroc, nu de alta, dar am aprobat tranzactia cu mana mea , ma gandeam ca o sa primesc mumu :))

  12. Diana says:

    Bai, eu odata am patit opusul a ceea ce ziceti voi. Eram in Romania (!!) si mi-am luat ceva de la magazinul de colt. Tigari & ceva rontaieli. Si cand sa bag PIN-ul, vad ca suma e 7.20 lei, in loc de 17.20. Zic “doamna, ati gresit suma”. La care ea “da da, bine ca ai spus, ca sa stii ca ma uitam pe X si vedeam eu pana la urma cine era vinovatul”.
    Mda, concluzia a fost ca sa-mi intre bine in cap ca nu scapam asa usor.

  13. ionu says:

    Eu cred ca tot mai relaxanta este situatia ta actuala, decat primul aparat sa fi fost pentru clonat carduri si dupa cateva luni sa ai mai multa treaba cu banca. Pana una alta exact asta este scenariul aplicat pentru clonare

  14. Manowar says:

    Nu-i exact ala, dar, ma rog, este unul din ele.

    Ideea e ca din contul meu nici n-au ce fura aia, mor de foame cu cardu’ clonat in brate. Nu aia ma deranjeaza.

  15. XYZ says:

    Eu nu am avut probleme de astea, ca sunt sarac si retrograd si platesc aproape numai cash… 🙂

  16. mesterul says:

    #șiio

  17. Tibanul says:

    Intre timp in Moldova UK-ului…

    Hi there,

    Thank you for your email.
    I can see one payment of €7.29 on the 16th that did not come through to our ticketing system which is why you did not receive a confirmation email. My apologies for the technical issue. I have sent up the refund request to be processed and you should see it in your account within the next 3-5 working days.

    Kind Regards,
    Therese

  18. Ionut says:

    Nu mai fiți săraci, plătiți cash

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *