50 Responses to “Soft skills”

  1. linuxarul says:

    auzi Manoware da tu ce stii sa faci concret? apache si astea?
    intreb pt. ca si eu ma gandesc sa incep sa aplic la niste joburi afara si sunt curios cam ce ai tu pe CV

  2. Orbu says:

    La modul ala de “pana nu am confirmarea c-a plecat mailul, nu-i dau confirmarea-n browser”.

    Nu cred ca exista asa ceva. Bine, in pula mea, ca nu a dat cu confirmare la citire si sa o astepte pe aia.

    Are cineva un raspuns bun la treaba asta cu “de ce a durat doua saptamani si s-au uitat 10 techs ca curca-n lemne daca dura 20 de minute sa se rezolve?”.

    Daca vrei sa pari solidar cu colegii tai poti sa spui ca din exces de zel, vrajeli d-alea gen – ei sunt foarte preocupati sa se remarce si sa rezolve singuri taskurile asignate si cand nu se pricep sau dau de ceva mai dificil (lol) nu vor sa ceara ajutor de la cei mai experimentati, vor sa rezolve singuri problema.
    E mereu cu bune intentii :wink, :wink .
    Acum, serios, nu stiu, ca si eu tot asa, ca sa ma abti,n mai nou zic ca ma gandesc la asta si raspund mai incolo, macar cat sa reformulez.

  3. Manowar says:

    Ce pun pe CV se schimba in functie de ce interviu am, daca am.

    Ce stiu? Pai, e greu sa fac o impartire usor de citit, da’ ma descurc cu astea:

    – linux (cu ce implica asta mai putin programare; evident ca LAMP/LEMP si alte mizerii standard gen cam tot ce-i daemon folosit de multa lume in afara de jegurile lui bernstein de care nu m-as atinge nici mort; ceva bash, python, perl si php – mai mult bash si python, mai putin php si perl; presupun ca astea nu intra la programare; ansible, chef, alea; regexp, daca se pune, da’ nu se prea pune, harneli de clustering, daca-i pasa cuiva, da’ toate astea intra la linux anyway)

    – ceva cacaturi sinistre gen wordpress si magento.

    – ceva baze de date. MySQL, PostgreSQL, ceva Oracle (doar ceva Oracle, pula mai tine minte multe)

    – ceva networking. Gen nu mi-e greu sa ma dau pe-un cisco/juniper, cel putin la partea de firewalling si switching/routing. Nu mi-e greu sa ma dau nici cu SDH-ul. Ceva VOIP. Da’ la toate astea am cam “ruginit”, ca nu m-am mai atins de ele la modul serios de vreo .. 11 ani. Daca ma chinui mai mult, imi aduc aminte si cum se sudeaza o fibra si probabil o scot in continuare sub 0.03 cu solutie de curatat decenta si-un splicer japonez. M-as descurca probabil si pe-un F5 in caz de nevoie, da’ nu m-am atins de ele prea mult. Hai sa zicem ca nu mi s-ar parea prea complicat de facut un VIP cu ceva healthchecks basite.

    – ceva security (bine, aici intra chestiile cu linux si networking, deci plm, da’ hai sa zicem ca nu ma sperii nici de-un waf/ids/ips)

    – ceva limbi straine. Sunt OK cu engleza si franceza. Mai putin OK (da’ ma descurc) cu germana si rusa. Restu’ limbilor cu care ma descurc nu-s la un nivel suficient de avansat incat sa ma laud cu ele, deci nu le mentionez. Nu prea mi-a placut scoala si oricum nici profesorii nu le vorbeau mai bine, ca sa fiu sincer.

    Pe scurt, nimic special. Cacaturile standard. Average joe. Dar sunt un pic mai bun decat average joe pentru ca vad patterns si le vad rapid/usor. In domeniul asta, conteaza oarecum. Nu-s marele IT-ist al pizdii (practic, habar n-am de Windows sau de html, de exemplu) da’ colegii mei stiu si mai putine ca mine. Go figure.

    Cat despre CV, pe CV trec ce cred eu ca are chef sa auda angajatorul si sterg restul ca sa n-apara discutii gen “overqualified” sau “minte, n-are cum” (a doua s-a intamplat in Romania la un interviu).

    Daca-ntrebi doar in sensul de “ce sa trec pe CV sa iau un job”, trece LAMP si eventual vreun RHCSA/RHCE. Problem solved.

  4. Manowar says:

    Daca vrei sa pari solidar cu colegii tai poti sa spui ca din exces de zel, vrajeli d-alea gen – ei sunt foarte preocupati sa se remarce si sa rezolve singuri taskurile asignate si cand nu se pricep sau dau de ceva mai dificil (lol) nu vor sa ceara ajutor de la cei mai experimentati, vor sa rezolve singuri problema.
    E mereu cu bune intentii :wink, :wink .

    M-am gandit si eu la asta, da’ se vede clar in tichet ca nu stiau cum sa arunce problema la altu’ mai rapid. Gen 2 saptamani, 10 techs, vorba aia. Fiecare cu idei diferite – si toate gresite, se-ntelege.

  5. Stropic says:

    standardized approach. managerul tau din cate vad eu intelege mai putin decat mine care a fost problema acolo, asa ca da-i niste cuvinte cheie pe care sa le dea mai departe.

    zi si tu ca ai remarcat ca e haotic felul in care se lucreaza, si ca ai avea idei de imbunatatire: ar fi nevoie de un standardized approach la felul in care e abordat un ticket. spune-i sa-ti dea 3 zile sa faci un action plan si dupa ofera-te sa lucrezi tu in urmatoarele 2 saptamani la un checklist gen de verificat daca e calculatorul in priza si daca e pornit, chestii de verificat cand ai un ticket. nu mult, 2-3 itemi pe care i-ar face oricine, totul bazat pe experienta ta (sau mini-statistica, depinde cat chef ai). gen munca de 30 de min. conculzioneaza ca will reduce waste and variation.

    si sa nu iti para rau ca te-ai bagat in asta, most likely trainingul ala pe care ar fi trebuit sa-l faci ca sa acoperiti knowledge gap-ul dura mult mai mult si te mai carau si de acasa.

  6. Adrian2 says:

    “de ce a durat doua saptamani si s-au uitat 10 techs … daca dura 20 de minute sa se rezolve?””

    Daca omul vrea abureli, ai putea spune ceva de genul:
    Eu am mai vazut / rezolvat asemenea situatii rare si complexe cu mult timp in urma. Am recunoscut pattern-ul si am putut rezolva mai repede decat colegii care, poate, s-au confruntat prima data cu asemenea situatii ce necesita cunostinte, testare si documentare complexa din mai multe domenii conexe.

  7. Consultantul1 says:

    Răspunsul corporatrist ar trebui să fie de genul “i’ve had previous experience with this sort of problems, that is why it took me only 20 minutes”.

    Asta nu îi face automat pe colegii tăi imbecili, ci pe tine mai experimentat. Și îi dă și șefului o liniște știind că are un om bun în echipă, care poate rezolva probleme mai complexe decât “bagă cubul rotund în gaura rotundă”.

    Altfel, depinde de la șef la șef. Dacă e unul care știe despre ce e vorba, s-ar putea să te înțelegi omenește cu el. Dacă e un puțoi cu vagi cunoștințe despre domeniul tău, o să fie speriat și o să play it safe ca să nu i se clatine scaunul când îl trage șeful lui de urechi.

  8. fish says:

    Meh, zi-le ca a fost o combinatie de factori:
    – greseala de setup la client -fisierul ala expus
    -faptul ca a fost un atac de tip dos
    – colegii s-au focusat pe debug-ul applicatiei in sine si mai putin pe “nearby environment”
    Ca masura de “data aviatoare” sa includeti in proceduri si un scan de fisiere de access sau ai putea face tu un script sa gaseasca/previna dos-uri
    Sau poti sa-i zici sa see duca la sales sa vinda la clienti si un serviciu/pachet de “security audit” la deployment-urile clientilor (evil)
    Aia mor de dragul ideii de a vinde ceva extra clientilor

  9. fish says:

    +1 la ideea lu’ consultant1

  10. super_fotbal says:

    La mine merge destul de des: I just think it needed a fresh pair of eyes.
    Am avut si eu tendinta sa dau vina pe altii, dar daca o spui tu unui manager pe ala parca nu il intereseaza. Uita ca era sa i se duca treaba in cap din cauza unor incompetenti si se axeaza pe faptul ca vorbesti tu colegii de rau. Singurul moment in care le pasa putin e cand le zici ca iti dai demisia, dar si atunci le pasa la modul “hai sa te mutam pe tine, nu o sa le zicem lor nimic”.
    Tu ai experienta, dar pentru mine e un calvar sa gasesc o greseala sau o rezolvare la ceva. Intai trebuie sa ma duc la mentor, apoi ala se duce la seful de ceva si ala apoi vorbeste cu ala de a facut sistemul. Am norocul ca mentorul nu e management si ii pot explica cum imi vine la gura si traduce el chestiile pe limbajul alora si asa invat si eu cum sa vorbesc. Tiparul la mine de obicei este sa ii fac sa creada ca ei au gasit solutia, tu doar ai avut o idee pe care au dezvoltat ei solutia.

  11. Florin says:

    Pula mea, din punctul meu de vedere nu e complicat. Ii spui “managerului” adevarul, fara prelucrare soft skils, numai daca te intelegi suficient de bine cu el. In rest totul cenzurat. Am observat ca ii intereseaza numai sa iasa bine la rapoarte si kpi-uri, si prefera, ca sa isi acopere spatele,totul sa fie cosmetizat. Bineinteles aceasta cosmetizare e mai bine sa fie facuta de altii -vorba aceea “plausible deniability”.

  12. IulianS says:

    Trebuie sa-mi notez undeva: in relatii si la lucru nu spui adevarul.

    Lol. Omule, adevarul mai si amuza. Serios. Oamenii mereu rad cand le spui adevarul. De ce? Ca nu le vine sa creada ca cineva mai spune adevarul. Mie asa mi se intampla cand mai stau pe la masa cu unii. Ma privesc ca pe un ciudat, dar oricum nu-s recunoscut ca fiind prea … linistit.

    “n-are cum sa fie de la codul nostru, ca-i facut de WORLD CLASS DEVELOPERS”. Ca de obicei.

    Asta e clasica, mereu, desi e vorba de o echipa de maimute care nu poa’ sa faca debug la un script sa vada de ce blocheaza. Get used to it. Lumea intotdeauna cauta pe cine sa dea vina, sa nu zici ca nu stiai? Dar, da, world class. Fiind reviewer de cod am ajuns la concluzia ca meseria asta atrage doar prin partea financiara. Nimeni nu isi asuma nimic, nimeni nu vrea sa faca ceva mai bun (cu putin) decat ieri. Ajungi sa ii explici in review comments cu formule matematice sa isi dea seama ca greseste si el tot o da cu “what about this?” si o iei de la capat, la fel, ca pentru retarzi.

    De ce? Nobody assumes responsibility. Nu vor sa gandeasca, nu vor sa-si bata creierul. In fine…

    Cat despre recomandari, nu ii fa prosti pe altii. E o greseala grava. De ce? Pentru ca o sa fie nevoie sa-i inveti, ceea ce nu vrei, din motive de la sine intelese. Sau, mai rau, angajezi altii, ca tu stii ce trebuie, tot tu da?. Deci bad bad bad start, trebuia sa spui ca era o problema dificila. Niciodata nu iti banalizezi munca, chiar daca e, pentru ca, din experienta, lumea e facuta din oameni care nu prea se gandesc mult la anumite probleme ci merg pe principiul, ok, gata asta, urmatoarea.

    E o greseala sa zici ca era ceva banal, desi l-ai rezolvat in 20 de min. Ii spui ca am mai intalnit o problema similara si atunci mi-a luat zile etc. Cat despre altii, desi stii ca-s praf, muci etc nu spui ca ii doare-n pula si alte celelalte. De ce? Ca fie ajungi sa fii martor la procesul lor, sau, din nou, sa-i inveti. Altfel cum dracu ajungi sa estimezi proiecte de o luna sa le faci in sase, (dar bine!)?

    Si, nu uita, adevarul nu mai e de mult la moda.
    Nimeni nu tine la nimeni si nu-i pasa de nimeni decat de cercul restrans. Asa trebuie sa faci si tu cu colegii tai cu carente de cunostiinte, nu sa zici ca-i doare-n pula, nu zici ca-s retarzi. Spui ca probabil au fost foarte ocupati si nu au mai intalnit problema asa complexa, asa se spune frumos. Dar, pula mea, ai inceput gresit. In general mai bine spui ca analizezi si vii cu un raspuns. Nu sari sa-i torni ca hotul amenintat cu puscaria.

    Acum poti sa incepi discutia cu ‘trebuia o analiza mai atenta a cauzelor’ etc, probabil ca m-am grabit ca aveam ceva probleme ieri… o dai si tu la intors, sa nu iasa retarzi oamenii ci destul de capabili, oameni cu potential …

  13. . says:

    Soluția elegantă și eficientă a fost oferită de Adrian2 și Consultantul1.

  14. IulianS says:

    Am observat ca ii intereseaza numai sa iasa bine la rapoarte si kpi-uri, si prefera, ca sa isi acopere spatele,totul sa fie cosmetizat.

    Corect, cand eram in B, la nevasta s-a dus pe pula un proiect, dar grav de tot. Pe fata le-a zis managerul ca incepem cu “cover my ass techniques”. Adevarul era ca s-au facut greseli peste greseli dar tot dadeau inainte oamenii in bezna si tot nu a picat nimeni dupa raportul final. Corporate efficiency FTW.

  15. mel says:

    Nu doar in corporatii e totul cosmetizat, ci in viata, si cam la orice loc de munca. Managerii – aia care freaca menta si iau multi bani, doar ca sa futa angajatii la jug si sa ii abureasca cand cer mariri – scot pe gura aberatii si contradictii permanent.
    La mine: intarzie arabu sa plateasca si imi zice seful ca trebuie sa-l pun la plata in avans; eu ii spun ca nu functioneaza la el in tara plata in avans (ca asa is regulule anti spalare de bani la ei) si ca e arab, deci e standard sa intarzie. Seful face pe desteptul, si-mi spune sa-l reconsider ca client, la care eu ii zic sincer, ca putem reconsidera toata tara pe criteriile astea, iar lui nu ii convine. Lol. Ca sa nu mai zis ca arabul are oricum asigurare, deci tot scoatem banii pana la urma.
    @Manowar – eu i-as zice simplu: I’m the best, simple as that and I am great asset to your team. I don’t know what happen before and I cannot evaluate the skills and work of others. Maybe I do not have soft skills, but you have, and we make a great team, you and me 🙂 Si i-as da si un pupic.
    Din ce ai povestit despre jobul tau, ma intreb de ce nu ai inca firma ta, care sa ofere serviciile tale direct clientilor.

  16. Manowar says:

    Din ce ai povestit despre jobul tau, ma intreb de ce nu ai inca firma ta, care sa ofere serviciile tale direct clientilor.

    1. Clauze tampite in contract.
    2. Pula pile.
    3. Pula reputatie.

    Cum intru la o firma si le zic “ba, ma ocup eu de problemele voastre”? Habar nu am. Ca pentru aia care-au avut de-a face cu mine sunt zeu’ lor etc. Aia ar zice urgent “da”. Dar la aia nu ma pot duce pentru ca plm, contract si clauze. Iar la aia care n-au avut de-a face cu mine…pai, pentru ei, sunt un est-european suspicios care cere acces pe serverele lor. Parca-parca nu suna a idee buna, asa-i? Asta pe langa faptul ca, pentru a la cere accesu’ ala, ar trebui sa ajung la o intalnire. Si nu prea ajungi, ca nu are cine sa te recomande.

    Nu prea am gasit inca o solutie la problema asta. Cand/daca gasesc una, zbor ca din pusca.

    Ma rog, o solutie ar fi. Sa bag niste jdemii in marketing. Nu prea am chef. Acum. De incercat, o sa incerc cand scap de chestia cu casa si imi permit riscuri de alea. Momentan, nu prea e cazul.

    Daca e sa completez treaba asta, e si din cauza ca-i un domeniu tampit. IT-ul e ca un fel de taxa de protectie. Platesti ca sa n-ai probleme. Dar e un cerc vicios:

    – daca-ti faci treaba bine, clientul n-are probleme. Si atunci se intreaba de ce te plateste, ca el n-are probleme.
    – daca are probleme, se intreaba de ce pula mea te plateste, ca el nu vrea probleme.

    E prea nou (si scump) domeniul ca sa-nteleaga lumea ca e doar un alt tip de abonament la gaze, electricitate, apa etc. Singurii care pricep treaba asta sunt aia care au pierdut ceva zeci de mii/sute de mii la ceva outage si nu vor sa piarda iar, asa ca-nteleg ca platesc un fel de asigurare. Restu’ nu pricep. Si-n foarte multe domenii, nici nu-i intereseaza cat pierd. Uite, scria Orbu c-a fost picat ceva la ING recent, la sistemu’ de ebanking. In mod normal, ar iesi super scandal pe tema asta. Da’ pariez ca-n cazul ala nu a stat nimeni de “ba, cat am pierdut, cum facem sa evitam asta pe viitor, cum facem sa avem pe cineva care sa faca treburile corect, sa nu se mai intample?”. Nope. “Lasa, ba, daca nu merge, scot fraierii de la bancomat, noi tot le luam banii, ce-o sa faca?”.

    Vorbesc din experienta. Am lucrat pentru diverse corporatii prin Romulania. Se futea ceva, nu mergea coispe ore/zile ceva? Ghinion, nu-i bai. Si cam atat.

    Ca sa-ntelegi problema, e ca si cum as vrea sa le rezolv eu alora chestiile in Romulania. Cam cum m-as duce sa le zic “va face baiatu’ sisteme; de vot electronic, de cardu’ national de sanatate, de ce vrea pula voastra”. Suna simplu. Da’ la cine pula mea te duci? Si ai loc? Ca-s altii la rand. UTI, Asesoft, Teamnet, aia care au programare a doua zi cu un telefon dat unde trebuie. Cam asa stau lucrurile.

  17. mel says:

    Dupa mine, doar la aia care te cunosc trebuie oferite serviciile, dar nu tu direct asta clar, insa sotia ta sau un partner. Si daca prinzi doi clienti din astia, care pot livra plata lunar pentru conservare la o firma din Romania, iti dai demisia si astepti sa expire clauzele.
    Si apoi mergi la restul clientilor din portofoliu. Iti trebuie doar pe cineva cu papagal la vanzari. In UK, din ce am observat, se merge mult pe recomandari.

  18. Manowar says:

    Dupa mine, doar la aia care te cunosc trebuie oferite serviciile, dar nu tu direct asta clar, insa sotia ta sau un partner. Si daca prinzi doi clienti din astia, care pot livra plata lunar pentru conservare la o firma din Romania, iti dai demisia si astepti sa expire clauzele.

    Astea-s chestii care merg in Estul Europei, ma – cu “faci pe firma sotiei”. Aici o belesti pana la cotor.

    Ce fac, ma duc la un client de-al companiei si-i zic “ba, hai la mine, uite, pe compania sotiei”? Grozav. Da’ stii, lucrez pentru unii pentru care niste milioane sunt bani de tigari. Iar aia daca si-au pierdut un contract mai mare, dau linistiti bani sa afle ce s-a intamplat si unde s-a dus clientul ala. Aia au mai multi avocati decat am vazut eu vreodata – de-aia care probabil nici nu le cer extrabani pentru a ma ingropa in procese, ar face-o doar de fun, cred.

    Au incercat-o unii de la noi. Daca nu ma-nsel, inca se chinuie sa iasa din procese…si nu vor iesi bine.

    Si apoi mergi la restul clientilor din portofoliu. Iti trebuie doar pe cineva cu papagal la vanzari. In UK, din ce am observat, se merge mult pe recomandari.

    Aia cu vanzarile n-ar fi neaparat o problema. Un om pe asa ceva presupun c-as gasi. Dar da, se merge mult pe recomandari. Si aia la care as fi recomandat ar fi aia cu care-am avut de-a face. Iar cu aia n-am voie sa interactionez pentru ca plm, contract si clauze.

  19. BogDan says:

    Votez cu @Consultantul1. M-am folosit și eu de mizeria aia și a dat bine. Deși mă rodeau buzele să spun că cimpanzeul celălalt are aceeași legătură cu Windows-ul pe care o am eu cu Biserica. Dar na, corporație mare, pretenții cât cuprinde, firmă de publicitate cu bășini, am aruncat-o pe asta. Flawless a mers, nu alta.

  20. Manowar says:

    Bun, azi incerc mizeria aia.

  21. vinil says:

    Te rog sa ne zici si noua cum iese, privesc cu interes

  22. super_fotbal says:

    Daca ii spui aia, o sa zica ca e cum a zis el si ai de rezolvat experience gap.

  23. Manowar says:

    Am de rezolvat o pula.

    O sa vad eu in ceva ore. Nu rezolv nimic nicaieri, da’ sunt curios daca-i convine mai mult raspunsul asta.

  24. Stropic says:

    la vanzari astia cer si scenarii gen ce se intampla daca vine apocalipsa, mai merge?

    si firmele mari ies in fata cu: avem 500 de oameni pe care ii putem mobiliza, pe cand tu te ai pe tine, daca tu esti racit sau mori, s-a dus. chiar daca in realitate si ei au doar 3 incompetenti…

  25. Manowar says:

    Deah,

    Si la mine rup astia pula nonstop. Ca dom’le, dom’leeee, team work!

    O pula. 90% din “echipa” e formata din cretini pe care i-as da afara pe banda rulanta.

  26. Stropic says:

    si eu sunt curioasa, vrem sa stim! :)) my money sunt pe o sa te puna sa le tii un training.

  27. Florin says:

    Meh… Corporate bullshit. Cacaturile astea fac parte din sistemul lor de spalat creiere. Partea trista e ca sunt multi care chiar ajung sa creada in ele.

  28. Manowar says:

    N-au cum.

    Mi-am depasit norma la trainings.

  29. C says:

    Pun și eu banii pe “ia fa-le tu un training, Laivaiu” 😉
    Iar pe vânzări… Hmm

  30. Ioexist says:

    doua raspunsuri as da eu la corporatie

    – experienta mea e mai mare si m-am lovit de multe probleme generate de neatentia programatorilor. Colegii noistri de la tech nu sunt obisnuiti cu cod self-made
    – un gap exista cel intre client DEV si noi OPS. Aici am putea oferi produse complementare clientilor nostri: analiza de cod, review de coding standards, tooluri de automatizare pt CI/CD, review. Acest aspect nu numai ca ar imbunatati perceptia clientilor fata de serviciile noastre ci ar fi si cresta cash-flowl companiei noastre.
    mai futi cateva cuvinte chei: customer journey, 360 grade evaluation, devops si revenue increase si esti scapat

    daca te intreba cum: am colabroat cu o firma care urmeaza principiile astea… 2 luni mai tarziu il bagi pe orbu la inaintare pt noile produse si gata
    🙂
    asta e faza tipica la mine in plantatie

  31. Ioexist says:

    *ar cresta-o pe ma-sa in dodoasca “ar creste” in plm

  32. Radu says:

    >Nu poti spune adevarul. Ca daca spui adevarul, stai prost la soft skills. La comunicare. Ca mine.

    Poti spune adevarul, dar trebuie ambalat. Sugarcoated, ca sa zic asa.
    Daca spui ca-i rea vointa, ca aia au vazut dar s-au facut ca nu vad, pai asta nu prea vrea sa auda, ca e complexa rezolvarea, disciplinary measures, HR, cosmar. Daca insa vi cu o solutie cum sa nu mai fie posibil sa se faca ca nu vad vei fi eroul lui. Chestii pozitive, rezolvari vrea, nu probleme pe care sa le rezolve el. Sa prezinti o chestie negativa in termeni pozitiv, asta e secretul 🙂

  33. Deria says:

    Daca ailalta arata mult mai bine ca initiala, cum de erai cu initiala in the first place?

  34. Florin says:

    Manoware, ma gandesc ca managerul tau ori e prost ori are ceva cu tine. Pula mea, un sef ok, vrea sa stie exact ce se intampla, si apoi vede el ce zice mai departe. Daca el conduce toata echipa, ar trebui sa vrea sa fie informat de ce se intampla. Doar asa ar putea lua cea mai buna decizie- traininguri, concedieri, proceduri mai bune sau alte cacaturi de masuri.

  35. Manowar says:

    Daca ailalta arata mult mai bine ca initiala, cum de erai cu initiala in the first place?

    Pentru ca le intalnesti in ordine lol.

  36. Mbf says:

    Subconstient, toti incercam sa ajungem la ceva. Tu esti sictirit, depinde ce scapare cauti. Raspunsul Tau ar trenui sa fie un document corporatist, cu o schema de timpul in care raspunzi tu la un complaint, Cate rezolvi, cate rezolva x. Grafice cu productivitatea. Cei Mai tampiti oameni fac un curs de hr, invata politicile correcte si dupa aia strica o afacere. Eu aveam cele Mai Mari vanzari, si problem nu era CA bravo CA le am, problems era CA aratau altii prost. Welcome to 2017

  37. Manowar says:

    …si-n caz ca s-a intrebat cineva, nu s-a intamplat absolut nimic.

    Am discutat pe tema si concluzia lui a fost ca poate trebuie sa facem ceva in legatura cu faptul ca unii dintre colegii stiu mai putine decat altii. Ca nu-i ceva rau in asta, ca suntem o echipa cu strengths diferite etc etc, dar poate ii putem ajuta. Cum? Nu se stie. Cand? Nu se stie. Vom face ceva? Nu se stie. Dar POATE PUTEM FACE CEVA

    No shit.

    Omu’ ar trebui sa intre in politica.

  38. buntzi says:

    Omu’ ar trebui sa intre in politica.

    Păi ESTE în politică. În orice industire, managementul este/reprezintă partea politică.

  39. ac_dc says:

    btw ebanking, daca nici ei nu au failover (si DRP) ca lumea facute, la cine ne-am putea astepta (in Romania)?

  40. Florin says:

    …si-n caz ca s-a intrebat cineva, nu s-a intamplat absolut nimic.

    Si chiar daca s-ar intampla, tot degeaba s-ar intampla. Been there, done that. Cel mult mai baga un training de cateva ore pe tehnologia gasita cu lipsuri – lucru complet inutil de altfel. Daca puletii de L1/L2 nu vad problema, in urma trainingului o vor ignora la fel.

  41. altcalic says:

    Normal ca nu se intampla nimic, asta e esenta unui manager bun. Nimic nu trebuie dus la capat, tot timpul trebuie sa “se munceasca” la ceva.

    Altminteri, nu stiu in cate moduri poti fi diplomat in cazul 1, adica e extrem de greu sa coafezi cumva faptul ca niste puleti care se ocupa cu apache n-au vazut ca e un denial of service in logul de apache. Toti aia care s-au uitat pe tichet sunt mai putin utili in firma decat un geam spart, ar trebui dati afara toti.

  42. Orbu says:

    Felicitări, plm, ai un nou manager nepriceput.

  43. Stropic says:

    lol, deci si managerul asta e chiar mai util decat colegii. :))

  44. pahomi says:

    Update?

  45. Manowar says:

    @buntzi: nu, boss. In politica aia in care mai primeste niste zerouri.

    @pahomi: e mai sus.

  46. IulianS says:

    eu sunt de partea lui buntzi aici. de la un nivel in sus trebuie sa mergi cu aliante, sustinatori si propuneri concrete, cu strategii si acolo ajungi in cele mai multe cazuri doar pe relatii, simpatii. aia e politica pe fata. nu are treaba cu munca, in cele mai multe cazuri.

    Incercam, imi imaginez, ar trebui, propun, probabil, diversitate (unii competenti, altii nu), o sa (vedem cum sa) … toate astea sunt munitie conversationala, nu au treaba cu nimic, sunt neutre, sunt doar cu caracter sugestiv. Toate-s din categoria “busy doing nothing” care in corporatii au ajuns la nivel de arta. Cunosc cazuri de oameni care nu au muncit ani de zile doar trimitand mail-uri frumoase cu grafice si propuneri care nu s-au realizat niciodata. Echipe care stau mai mult in meetinguri decat muncesc. Meetinguri company wide, fara relevanta? prezenti fara gres. Iti dai seama cati frecatori de pula ai in firma doar mergand in primele 10 minute de meetinguri inutile (anual stats, fiscal year status, forecasts, division meeting, townhall meeting etc). Cunosc om care facea, la firma, doar proiecte personale si rezerva salile de sedinta ale firmei pentru convorbiri cu clientii lui din alte tari, pe banii firmei; la un moment si-a dat demisia cand l-a intrebat seful ceva de munca, dupa vreo 3 ani.

    Cum s-a zis si mai sus, te-ai scos, inca un manager ajuns acolo pe meritele lui, lol.

  47. buntzi says:

    Man, eu sunt tehnician. Pe mine mă doare la bască dacă ăla pierde două luni în plus și cheltuie juma de milion ca să implementeze soluția tehnică pe care i-o cer. Eu i-o cer din motive tehnice, nu pentru că sună bine. Eu vreau redundanță și ușurință în exploatare și intervale de mentenanță cât mai lungi și mai ușoare. Managerii sunt curvele alea care acceptă soluții de căcat (“ieftin șefu’, e gata mâine!” care se transformă într-un coșmar când ceva merge prost) ca să dea bine la schedule și progress și key milestone și pula mea și pizda mă-sii. Ce atâta specificații de contract, ce atâtea desene aprobate, ce mă freci cu “good engineering practice”, doar nu-și bat ei capul să rezolve problemele în următorii 30 de ani cât trebuie să dureze instalația.
    Și faza cea mai de rahat este când după ce mai mai că nu le sug și pula contractorilor numa’ numa’ să se încadreze în căcaturile lor de milestones și kpi și pizda mă-sii, tot un căcat iese și tot întârziat e proiectul și tot se duce dracului.

  48. Manowar says:

    Și faza cea mai de rahat este când după ce mai mai că nu le sug și pula contractorilor numa’ numa’ să se încadreze în căcaturile lor de milestones și kpi și pizda mă-sii, tot un căcat iese și tot întârziat e proiectul și tot se duce dracului.

    Mie-mi spui?

    Eu ma uit de ani de zile la cum compania asta pentru care lucrez da in gropi si merge din ce in ce mai prost si mai jalnic.

    Si, bai, problemele (alea reale) pe care le avem (la nivel de companie, nu eu) se pot rezolva foarte usor. Da’ orice potentiala rezolvare e blocata de management. Ce-i trist e ca nu e blocata de upper management, ci de aia de jos sau hai, si middle.

    Am incercat sa rezolv. Am discutat cu managerul meu. Cu managerul lui, apoi. Apoi cu managerul managerului managerului. Am obtinut multe cuvinte goale si zero efect.

    In disperare de cauza, ca sa zic asa, i-am dat mail direct CEO-ului. Salut, coaie, nu cred ca ma mai tii minte, eu sunt in UK, am baut o cafea cu tine, pula mea, daca nu schimbam niste chestii, produsul asta va beli pula, ca asa nu merge: uite de ce si uite ce trebuie facut ca sa mearga.

    Omul mi-a si raspuns, ca ma tinea minte cumva. Ca a verificat, ca da, e cum zic eu, ca e nasol, ca trebuie schimbat, ca imi multumeste ca i-am dat feedback, ca apreciaza pe bune, ca de asta e nevoie in upper management, de feedback direct de la oamenii tehnici, ca prea des se pierde pe drum.

    Si ce-a facut dupa?

    I-a pus pe-aia de sub el (VPs si pula mea) sa se ocupe de problema.

    Evident ca VPs si plm s-au dus la middle management si le-au pus in vedere sa faca.

    Si evident ca aia n-au facut nimic, cum nu faceau nimic nici cand le ziceam eu.

    Si evident ca s-a dus fix in pula produsul ala. Pierderi imense, dupa ani de investitii si plmuri. Da’ fix in pula. Soc puternic in companie. Si-au inceput concedierile (primul val, de acum ceva ani). Bai, si era ATAT DE FUCKING SIMPLU sa rezolvam problemele alea. Intr-o luna – hai, doua, sa fie si documentatia – erau rezolvate si zbarnaia treaba.

    In cele din urma, CEO-ul a plecat. Nu dat afara, a plecat la altii. Ceva animale din middle management au plecat. Unii au fost dati afara, altii au plecat in alta parte dupa ce si-au facut CV-ul mai shiny nitel.

    Acum ma uit la cum fac exact la fel, exact la fel de multe greseli. Da’ mi-am invatat lectia si nu-mi mai pierd vremea cu uite problema, uite ce solutii ar fi. Ca nu-i treaba mea. Si, desigur, in cele din urma, compania asta o va lua in gura. Problema ei. Pana atunci, eu imi fac plinul si mai dati-va-n pula mea, ca eu nu plec ca CEO-ul dupa ce vand actiuni de treij’ de milioane.

    Ar trebui sa-mi pese. In teorie, lucrez aici. In teorie, de-aici imi vin banii. Da’ am stat eu si m-am gandit nitel si am ajuns la concluzia ca bai, pana una-alta, mie mi s-a cam triplat salariul. Pana una-alta, eu mai am cativa ani pana pot plati casa asta. Pana una-alta, de cativa ani tot concediaza astia oameni si cumva, nu sunt eu primul pe lista de concedieri. As risca sa spun ca-s printre ultimii, la o adica. Cumva, nu cred ca pe mine ma vor da afara in urmatorii ani – aia “cativa ani” de care mai am eu nevoie pentru a-mi urca si sacul asta in caruta (casa). Asa ca, pula mea, daca sunteti hotarati sa futeti totul in pizda si intre timp sa-mi dati mai multi bani, cine-s eu sa va incurc? Dati-i inainte, copii, la fier vechi cu toata compania. Da, vor ramane niste mii de oameni fara joburi. Ei, si? Eu am mai invatat chestii, mai stiu chestii si de baiatu’ cu cablul e nevoie mereu, ca mereu se gaseste o tanti care sa forteze un usb in portul ps2. No problem.

    Asa ca pur si simplu nu-mi (mai) pasa. Catusi de putin. Vad bine ca mergem spre un glorios faliment (sau vanzare pe bucati, cum s-o nimeri). Da’ la fel de bine vad ca nu pot eu sa schimb treburile astea. Asa ca intre timp imi fac treaba cat de cat si-n rest, pula mea, s-o gasi un baiat cu un server in caz de nevoie.

  49. Consultantul1 says:

    Așa e peste tot. Middle management sunt marea lor majoritate incompetenți, iar Upper management sunt ocupați să fure. Prestez la niște băieți care fac piese auto, pentru afară. Proprietarul român, a lucrat la Mercedes, toate contractele le avem cu ei. M-am uitat prin facturi, creioanele costă 5 lei, topul de hârtie de imprimantă dublu, tot ce e birotică e cumpărat la suprapreț de la o firmă la care acționar e directorul de achiziții. Contract de HR management de 5.000€ cu firma nevestei unui alt director de ceva, aia vine de două ori pe lună, se uite pe niște rapoarte, zice “bine” și pleacă. Am laptop nou, cumpărat de la o firmă de apartament cu 2.000€, când el e 700€ pe emag. Vrei să schimbi firma de catering? Nu se poate, chiar dacă mâncarea e infectă. Vrei să alegi alți furnizori pentru cafea sau pentru apă? Nu se poate.

    L-am prins pe proprietar la o petrecere și i-am povestit tot, cu nume și date, a zis că se uită și el. A venit, s-a uitat, a plecat. Nu s-a schimbat nimic.

    Și ăștia de fură nu sunt plătiți prost, au salarii foarte bune, dar tot simt nevoia să fure. Că, de ce să nu îmi schimb BMWul luat acum 2 ani cu unul mai nou? Ce sunt 50.00€ cash? Coae, dar tu înțelegi că falimentezi firma în felul ăsta și după aia o să rămâi șomer? Nu, nici unul nu înțelege, toți fură de rup. La muncitori a fost ușor, am pus camere peste tot, i-am chemat pe câțiva care furau să le arătăm de ce îi dăm afară, s-a dus vestea, acum nu mai fură.

    Unul dintre ei și-a făcut căsoi de 150mp pe etaj, P+2, și după ce l-au dat afară, se plângea că îl costă încălzirea 2.000 lei pe lună și că nu știu pe cineva care să cumpere un etaj?

    Iar Middle management se pierd dacă îi iei tare. Coae, tu ce faci de fapt în firma asta? Nu știu, toți recită poziția. Și vezi că nu știu ce fac când te uiți la profilele lor de LinkedIN, că nu știu ce să scrie.

  50. Determinist says:

    Doar ca acuma trebuie sa import niste fisiere text (a caror structura este cunoscuta) in ceva tabele pe care nu le gasesc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *