68 Responses to “Universitatea si jobul”

  1. clawbc says:

    Eu am avut acum ceva saptamani la interviu unul tocmai iesit de pe bancile facultatii si am fost curios sa vad ce stie unul care a terminat o facultate intr-o tara cu apa calda. Ori am tras eu paiul scurt, ori ala e nivelul, dar omul era praf: nu stia un “select * from table” in SQL, nu stia cum arata un API etc. Dar in CV isi trecuse ca e la nivelul 4/5 la toate astea.

  2. Manowar says:

    Eu eram interesat de ce stie internul. L-am intrebat la ce se pricepe. Si-mi zice ca a facut la facultate AI si ML si plm. Fucking awesome, zi-mi si mie, boss, ca eu sunt la nivelul la care inca ma bucur de-un cuda la torch sa scap de numpy (plm, nu prea e domeniul meu), hai, fii baiat finut.

    La care el: ah, pai, nu-s asa de avansat. Am facut un modul…

    Ah.

    Ok….

    Pe scurt, au discutat despre cum ML exista. Si cam atat. Viitor de h’aur.

  3. 0040 says:

    In Ro nu numai ca cer diplome pe niste joburi infecte, dar vor sa fie si “din domeniu”. Pt orice job bashit pe tehnic vor Poli or equivalent :))

    Diploma ar trebui sa conteze in joburi cu responsbilitate. Medici, arhitect/constructori, etc. dar sa si fie platit ok inca de la inceput. Ca asa… stiu si pe cineva care a facut medicina veterinara si lucreza php developer.
    Altul care a terminat inginerie aerospatiala lucreaza ca pricing plm officer tot la o plantatie IT, and so on… iar cineva de la Constructii e key account nush ce naiba B2B pe la IBM :))

    Si e si normal daca pe profilul lor angajatorii isi bat joc la salarii.

    Viitor de h’aur

    https://www.express.co.uk/travel/articles/1151083/europe-wealth-rich-city-richest-cities-luxembourg-germany-netherlands-uk

    :)) Ghici care o sa fie cel mai bogat oras din EU prin 2050 , dupa spusele cercetatorilor?

  4. Laur says:

    Eu de 11 ani lucrez pe job-uri la care mi se cere diploma de AR pe fisa postului, dar nici un angajator n-a fost deranjat de diploma mea de ase la privat. A fost totusi buna pentru fentat armata.
    La primul job de receptioner service m-au pus sa recunosc niste piese pe masini, la al doilea deja la firma de leasing gestionam mentenanta flotei, acu frec duda refuzand facturi de garantii, urmeaza sa fac asistenta tehnica in retea si sa vad mai incolo. Proiectarea nu-mi place.
    Zau ca-mi pare rau de aia care invata tot felul de matematici imputite la Poli (alaturi de “primii 5 ani sunt mai grei…”) doar ca sa fie receptioneri service si sa se certe cu aia cu “…dincolo era mai ieftin”, dar n-am ce sa le fac.

  5. super_fotbal says:

    Stiu ca zic mereu ca am facut o facultate degeaba si cred in continuare asta.
    Exista o diferenta intre unul care ia zece si unu care ia sub cinci.
    Generala am terminato cu aproape zece. La liceu am intrat undeva fain, dar nu am terminat acolo ca aveam alte chestii mai interesante de facut. Cand m-am dus la noul liceu am vazut cam cat de varza erau aia.
    Am terminat bacul si am ajuns la transporturi in politehnica. Nu m-a mega ajutat la job ca nu m-a invatat prea multe despre asta. In schimb pot vedea o diferenta intre mine si cei ajunsi in industrie fara facultate. Parca pot invata, face si vedea mai mult ca ei. Adica eu in cinci minute deja stiu sa fac un sistem de care am auzit acum cinci minute. Probabil ca in aia cinci ani de facultate sau patru ca nu mai stiu cati au fost mi-au resetat aia creierul sau mi l-au antrenat pe o chestie.

  6. Laur says:

    Eu am vazut cum mecanicul poate fi mai destept decat inginerul absolvent de AR; inginerul ca trebuie injectoare, ca posibil si pompa, ca coispe mii reparatia, mecanicul “e infundat acolo, desfundam si merge”. Mecanicul era “tot in clasa a 10, de cand ne-am cunoscut?”. Ma rog mecanicul a murit intre timp, l-au ajuns din urma orele de manopera, facea lucrarile bine si de 2 ori mai repede decat ceilalti. Intamplator, la service am avut cel mai misto colectiv, in corporatie sunt cam lepre.

  7. super_fotbal says:

    Asta e o dimineata chiar buna. Si-a mai dat si zoso arama pe fata ca le face asa din mers, el neavand cu adevarat vreo treaba sau pregatire pentru ceva. A descoperit el cum o companie de carat capsunari a fost vanduta cu 450 de milioane de euro. :))))

  8. Orbu says:

    Poli (alaturi de “primii 5 ani sunt mai grei…”) doar ca sa fie receptioneri service si sa se certe cu aia cu “…dincolo era mai ieftin”,

    La aia cu Poli, jobul de recepționer service sau inginer service e fail-safe-ul, adică dacă ești cam praf la școală, e ok, tot poți să mănânci și tu o pâine ușor. Aia care nu sunt la poli tre’ să facă efort pentru asta. E o diferență.
    Majoritatea sunt cam blazați prin scoli( nici eu nu eram prea breaz ) . Aia mai silitori care studiază facultatea aia de autovehicule, s-au învârtit măcar de un post de ingineraș pe la unii din producătorii auto sau de piese auto de prin România. Alții lucrează la producători auto mai breji și mai bine plătitori din afara țării.
    Io am învățat matematici împuțite din alea, nici măcar nu lucrez acum in domeniul studiat, deși cred că aș putea, dar nu e nevoie să îi pară cuiva rău. E ok, pentru asta am avut oportunitatea unor joburi din astea de fail safe din domeniul meu, cărora le-am spus pas că făceam altceva . E un confort psihic destul de bun să știi că nu mori de foame la o adică. Majoritatea nu au confortul asta, după ce termină facultatea ( eu îl aveam din timpul ei )

  9. Tudor says:

    Manowar, in bula noastra de IT se aplica concluziile astea. In medicina, constructii, constructii de masini, nave,m avioane, etc nu se mai aplica. Acolo ai nevoie de oameni care au facut facultate si au luat 10 pe bune. In IT nu exista consecinte daca faci greseli in primii 3-5 ani de experienta. Mai dai un revert la o versiune, mai corecteaza cineva codul. In alte domenii poti sa omori niste oameni sau sa bagi o companie in faliment. E adevarat ca exista o curba cam plata a salariilor peste tot si ca asta e demotivant, dar nu inseamna ca toate facultatile sunt degeaba

  10. Manowar says:

    Manowar, in bula noastra de IT se aplica concluziile astea. In medicina, constructii, constructii de masini, nave,m avioane, etc nu se mai aplica.

    Aproape corect.

    Corect ar fi fost daca-ti dadeai seama ca “bula” e aia in care chiar e necesara diploma aia. Ca din 100 de angajati cu diploma, probabil 11 chiar aveau nevoie de una.

    Restul scriu emailuri si muta hartii orbeste.

    Cat despre aia 11, ma-ntreb cam ce medie or fi avut baietii aia de la Boeing. Nu, nu aia cu codul (aia clar au terminat cu 10), ci aia care au luat deciziile. Ca-ti dai seama ca nu eram acolo noi doi directori.

  11. A says:

    @Tudor:

    Un programator care lucreaza cu functional safety nu omoara oameni? De ce crezi ca exista ISO 26262, de exemplu? Fix pentru ca angajatii-s lepre, si pentru ca ii doare-n pula daca produsul programat de ei risca sa ia foc in timp ce masina merge, de exemplu. A trebuit codificata in legi chestia cu functional safety, altfel nici programatorilor nici firmelor care-i angajeaza nu le-ar fi pasat.

    Iar partea amuzanta este ca facultatile nu pot sa corecteze defectele de caracter. Programatorul bagpulist scrie cod de 2 lei indiferent unde a studiat, chiar si la MIT sa fi fost. Arhitectul bagpulist “uita” sa ia in considerare toate aspectele de siguranta & confort cand iti face planurile pentru o casa.

    De asta este si mereu loc pentru o discutie despre cit de utila e facultatea — sigur ca in unele domenii este nevoie de un minim de cunostinte. Medicina este un exemplu. Dar la multe alte domenii, notiunea de “facultate” a fost atat de abuzata incat nu mai reprezinta nimic util…

  12. Adi says:

    In alte domenii poti sa omori niste oameni sau sa bagi o companie in faliment.

    Peste tot e la fel, poti sa bagi o companie in faliment si in IT (au fost destule cazuri de “Dorel a sters productia pe toate nodurile”) si nici ca medic nu operezi de capul tau in prima zi de rezidentiat. O facultate ajuta in multe domenii, daca e facuta bine si pe bune, dar cam atat.

    Directorii de la Boeing care au luat deciziile nu stiau despre ce e vorba, ca de obicei in mediul corporate la nivel de director. Unii aveau studii de electrical engineer, altii de aeronautica, nici unul nu stia nimic despre software development si oricum softul e scris de indieni outsourced care nu stiau nimic despre avioane si posibil nici macar ca softul ala e pentru avioane.

  13. Manowar says:

    Directorii de la Boeing care au luat deciziile nu stiau despre ce e vorba, ca de obicei in mediul corporate la nivel de director. Unii aveau studii de electrical engineer, altii de aeronautica, nici unul nu stia nimic despre software development

    Ala e cazul bun, boss. Chiar e cazul bun, crede-ma pe cuvant c-am vazut treburi mult mai serioase.

    Da’ pana la urma la puscarie cine merge, de curiozitate? Merge cineva, mai bine zis? Sa ghicesc: directorii care au semnat “nu stiau” riscurile. Ca plm, de unde sa stie? Poate n-au fost la modulu’ ala la facultate…

  14. Adi says:

    Nu merge nimeni la puscarie, pentru ca politica. In caz ca nu stiai, Boeing e unul din cei 2 fabricanti de avioane militare si strategia SUA in domeniu e sa aibe minim 2 in permanenta.

  15. BogdanB says:

    Legat de decizii: in langoseria unde dau eu la sapa, cu ceva timp in urma am nimerit(din greseala) intr-un workshop de 1 saptamana despre cum se imbunatateste procesul de vanzare al unui echipament. Echipament ce poate fi customizat si are mai multe variante de HW. Mno’ culmea e ca din cei aprox 20 de oameni nici unul, inafara de mine, nu a vazut acel echipament live, si poate 2-3 au avut tangenta cu el prin documentele cu care lucrau. Nici unu’ nu stia exact cum arata, ce contine sau ce face acel echipament… dar toti erau la concluzia ca trebuie imbunatatit procesul… si au scos ceva “avioane” din ei de mare parte din companie a inceput sa injure top managementul pt noile decizii. Culmea e ca nici top managementul nu stia ce si de ce, si nici restul nu stiau cine au fost mintile luminate ce au revolutionat sistemul. Confirm, nu ca ar fi nevoie, ca in corporatii multe decizii sunt luate de oameni care nu cunosc ce schimba. Ca nu ii intereseaza, li se rupe sau chiar nu pot ei mai mult nu stiu sa zic, si cred ca nici pe mine nu ma intereseaza…

    Legat de scoli… stiti ce se spune de absolventii de medicina ce vand medicamente? Ca nu au fost capabili sa ia rezidentiatul. Ajungi in spitalele din RO sa vezi de ex la maternitate cum 2-3 asistente baga in buzunar majoritatea ginecologilor la nasteri. Dar e bine sa fi ginecolog in RO ca spaga merge in continuare si inca e de la 100->1000eur de nastere.

  16. Manowar says:

    Nu merge nimeni la puscarie, pentru ca politica. In caz ca nu stiai, Boeing e unul din cei 2 fabricanti de avioane militare si strategia SUA in domeniu e sa aibe minim 2 in permanenta.

    Si am zis eu sa-l inchida? Eu am intrebat cine merge la puscarie. Ca sunt ceva sute de hoituri.

  17. Laur says:

    @Orbu: eu n-am facut nici un efort ca sa fiu receptioner service si nici acum nu fac (efort faceam daca voiam sa fiu contabil, e rocket science pt mine). La actualul job sunt singurul fara diploma de Poli, dar tot am colegi care ma intreaba de ce se strica una-alta pe o masina, care e ordinea de demontare, etc.
    Raman la parerea ca Poli e necesara in proiectare, ca sa depanezi, mai bine inveti practic. Inveti mult mai multe in 2 ani de lucrat in service cand vezi tot felul de situatii si pui mana efectiv pe piesa, ce s-a intamplat acolo, cum un defect a dus la un alt defect, etc decat in 5 ani de facultate de tocit hartii din care multi ies prosti de bubuie.

  18. animaloo says:

    stiti ce se spune de absolventii de medicina ce vand medicamente? Ca nu au fost capabili sa ia rezidentiatul.

    acum nu mai e cazul, dar iti spun io cum era inainte. Era pura invidie. In fond, de ce nu ai lucra legal pe 2000E, cu vacante clare, fara garzi, fara stres, cu posibilitati de crestere…cand puteai sa lucrezi in spitale pe 2000 de lei. Si cat mai luai pe spagi. Si cu garzi care sa iti futa vacanta.

  19. Orbu says:

    ca sa depanezi, mai bine inveti practic.

    Pai politehnica nu are rolul de a pregati mecanici auto, lol. Pentru aia e specializarea de mecanici auto de la liceu, scoala profesionala, sau postliceala de maistru mecanic.
    Dar nu e ca “mai bine”. Dupa doi ani de lucrat in service ai putea sa inveti chestiile mult mai repede daca esti inginer ca formatie. Nu dau doi bani pe note pe module studiate sau pe altceva. E vorba ca ti-ai insusit un mod de determinare si gandire stiintific si procedural. Si nicio scoala nu tine loc de practica. In mod normal, in facultate ar trebui sa ai 2 saptamani de practica pe fiecare an. Plm, doar am dus un teanc de hartii ca am facut practica aia. Realist, nimanui nu-i pasa. M-a durut, efectiv in pula de practica alora – voiau unii sa merg la ei, neplatit desigur, sa fac ceva internshipuri. Daca voiam sa lucrez la ei vreodata mergeam ( colegi de-ai mei au fost si-au luat joburi din timpul facultatii).
    Dar e o chestie pe care nu o vezi tu. Tu vezi niste oameni mai lepre asa, iesiti din facultatea aia politehnica, care nu si-au gasit pana atunci un job si tragi concluzia ca aia-s studentii si aia e facultatea. Nu stiu cum o fi la AR , da’ ce stiu e ca la mine in anul 1 aveau vreo 2 din serie joburi. In anul 2 cam un sfert. Cand am repetat eu anul doi jumatate aveam joburi, in anul 3 mai erau vreun sfert care nu aveau un job ( unii nu voiau, ca erau focusati pe ce invatau, pe chestii interesante , faceau proiecte, etc, altii erau lepre), in anul 5 erau chiar o mana de oameni care nu aveau job -> cu aia te intalnesti tu. Altfel, ce crezi, imi puteai vorbi tu mie de experienta, la terminarea facultatii cand eu aveam deja 2 joburi full time de ceva vreme? ( vorbesc ipotetic daca ne intalneam in acelasi loc, ca eu n-am treaba cu AR )

  20. Claw says:

    Hai sa va zic cum a fost la mine: am terminat Poli, la facultatea care scoate IT-sti, unde se intra cu 9.40 minim. Primii 2 ani am facut fizici si matematici, am pierdut cativa colegi care se apucasera de programare pe cont propriu si s-au plictisit de materii inutile. Apoi au inceput si materii mai interesante: sisteme de operare, networking, baze de date, ceva programare, ceva computing theory. Dar oricum, mi se parea ca am prea mult timp liber si m-am angajat si tot acolo am invatat meserie. Cand am terminat, deja incepuse valul de aplicatii web-based, eu nu stiam sa pun pe picioare un site, a trebuit sa invat singur.

    As zice ca o facultate buna te ajuta la primul job, sa il iei mai usor, dar apoi tzine de tine, pe ce proiecte sau tehnologii nimeresti, in facultate inveti cate un pic din fiecare si apoi iti dai seama ce iti place. Aia care au invatat bine in facultate sunt in genere genul de oameni care nici nu isi asuma riscuri, sunt in acelasi job din facultate. Ca ai facut o anumita facultate nu garanteaza succesul, depinde ce faci si dupa aceea.

  21. Manowar says:

    Dar la multe alte domenii, notiunea de “facultate” a fost atat de abuzata incat nu mai reprezinta nimic util…

    Treaba e ca eu nu spun ca ar fi inutila. Spun doar ca ma bucur ca si-au dat seama si altii de cat de inutila este pentru anumite joburi. Nu neaparat pe partea de IT – unde aproape toate-s inutile – ci la modul general.

    Nu neg ca-ti trebuie nu stiu care facultate de medicina pentru a fi doctorul cutare. De acord. Da’ cum am zis, din 100 de joburi la care cer unii facultate, poate la 11 ar fi necesara sau macar utila. La restu’ de 89, e frectie.

    Cam la fel era treaba cu aia de la EY, Google, Facebook, Amazon si restu’. Eu doar ma bucur ca si-au dat seama cativa. Poate-si dau seama si ceilalti. Poate inteleg si aia care ies cu 50k datorie si pe urma urla la guvern sa le dea benefits, ca ei au facut facultatea, da’ n-au job. Poate multe.

    Bine…poate nu.

  22. Claw says:

    Inca ceva, Politehnica, pe vremea mea, avea 12 facultati. Nu poti sa le bagi pe toate in aceeasi oala.

  23. BogdanB says:

    @Animaloo nu toata lumea lucra la Pfizer. Si si atunci erau doctorasi care chiar si mai proaspeti, faceau banu peste cei de la Pfizer. Eu nu imi permit 2-3 concedii/an de 10k bucata cum fac unii doctorasi din sistem: partea “specialista” in spital si restul de consultatii in privat. Faza cu garzile nu o pot comenta ca cei pe care ii stiu eu, nu au prea facut, fizic, poate pe hartie.

  24. animaloo says:

    Bre. Comparam varfurile specialistilor si aia cu pile cu toata lumea? sau comparam si noi rezidentii normali cu aia de preferau sa mearga la medicamente?
    Ca asa e si var-miu, s-a dus la medicamente si acum are firma lui de vinde nush ce cacaturi. As putea spune ca el nu isi permite sa faca atatea concedii ca tre sa faca bani, dar ca altfel are banii aia, nu?

  25. gabi says:

    Ce îmi place mie asta cu 2-3 asistente bagă în buzunar majoritatea ginecologilor la nașteri! Păi acum 100 ani femeile nășteau cu moașa, care nu se poate spune că avea pregătirea unei asistente de acum.
    Hai să vedem ce decizii iau asistentele ălea in caz de complicații, tot așa bazate mai sunt?
    În general poți să fii bazat pe felia ta, chiar să dai clasă celorlalți, dar asta nu înseamnă că ai neapărat și vederea de ansamblu. Asta e valabilă în cam toate domeniile mai serioase, care cer calificare superioară.

  26. Mike says:

    Sunt facultati si facultati , nu comparam politehnica cu MIT . In vine greu sa cred ca absolventii MIT ajung pe drumuri sau pe salarii misère sau ca nu stiu cu ce se mananca ceva IT. Daca insa exista motivatie si noroc se poate ajunge destul de sus si cu o facultate de duzina. La medicina de ex. dupa ce termini de duci ninja prin Africa sau India si dupa ce iti faci mana sari direct in vest la cele mai tari spitale.

  27. animaloo says:

    sari direct in vest la cele mai tari spitale.

    sari direct in pula la cele mai tari spitale. Dar stii cum? Cu vant. Plock…fix in pula.

    2-3 asistente bagă în buzunar majoritatea ginecologilor

    am o matusa care a lucrat asistenta si cam asa era gandirea pe acolo.
    lu fosta gajica, doctor (aparent am o afinitate pentru domeniu), i-a zis o asistenta “eh, ca numa asta invatati la facultate, sa fiti sefi”
    In general, dupa 45 de ani de lumina, a ramas ideea asta ca muncitorul e mai bun decat inginerul (cu toate chestiile din jur). Stiu, o sa vina liviu sa zica “eu sunt mai bun ca managerul” ca fix asta e comparatia 🙂

  28. Manowar says:

    Sunt facultati si facultati , nu comparam politehnica cu MIT . In vine greu sa cred ca absolventii MIT ajung pe drumuri sau pe salarii misère sau ca nu stiu cu ce se mananca ceva IT.

    Bai, tu ai incercat vreodata sa si citesti textul inainte de a comenta? Pentru ca uite ce-am zis eu in text:

    Prima e ca pe piata muncii nu-s destui oameni angajabili dupa criteriile alea glumete. “Vai, ca sa lucrezi la noi, tre’ sa vii de la o universitate de top si sa fi avut acolo media 11”. Nu zic, sunt ceva oameni de-aia, da’ cati cacat sa fie? Si cum o sa concurezi pe ei cu gigantii? Ca pula mea, nu zic ca n-ar avea the big four bani, da’ n-au bani de dat cum au altii – gen google, facebook, aia.

    Pentru ca aia-i problema. Sigur ca ies niste gigei mai de top, asa, din MIT si pula mea mai stie de pe unde. Si-s suficienti aia cativa care-au terminat cu 10, vorba aia, pentru a satisface in mortii lor cererea de pe piata? Soc si groaza: nu, nu-s destui. Nu-s nici macar din acelasi film cu “destui”.

    E o situatie d-aia gen “anul asta termina 100 de puleti medicina”. Grozav. Si avem nevoie de doctori in 200 de spitale din tara – diferenta fiind ca la doctori chiar ai nevoie de unul care-a facut facultatea si pula mea. La 10000 de alte capitole…nu, nu ai. Si d-aia s-au trezit unii angajatori, ca si-au dat seama ca:

    1. N-are nimic de-a face diploma cu cat te duce mintea sau cu cat succes vei avea. Arata ca a avut ma-ta bani si ca tu ai avut timp sa tocesti, nimic mai mult (sa tocesti, nu neaparat sa si gandesti/intelegi).

    2. Pierd oameni buni in favoarea alora care angajeaza bazandu-se pe competenta/skills, nu pe hartoage.

    Aia-i tot.

  29. Manowar says:

    Stiu, o sa vina liviu sa zica “eu sunt mai bun ca managerul” ca fix asta e comparatia

    Lol, nu, da’ daca-ti prezint managerii mei din ultimii…6 ani, merg la pariu ca gagica-ta – aia doctorita – poate gasi o pizda tiganca cu Down care-i mai buna ca toti managerii mei la un loc.

  30. Vladut says:

    Lol, am si eu o parere vizavi de chestia asta

  31. Mike says:

    “Arata ca a avut ma-ta bani si ca tu ai avut timp sa tocesti”
    Ok am inteles in IT ai nevoie doar de un laptop si o legatura la internet in rest daca esti inteligent si muncitor ajungi departe , corect. Insa in inginerie e diferit si n-are legatura cu tocitul are legatura cu dotarea din laboratoare de ex unde gasesti in politehnica echipamente din anii 70 comparativ cu facultatile din vest unde echipamentele sunt de ultima generatie. Mai mult universitatile din vest au legaturi cu firme mari unde iti poti face proiectul de diploma ( practic nu toceala ) si unde lucrezi cu echipamente industriale scumpe pe care nu ti le permiti in privat nu doar cu laptop si internet. Asa ca cei care termina la universitati de top ingineria se presupune ca au si o experienta practica relevanta cat de cat comparativ cu gigel de la politehnica care n-a vazut in viata lui decat vechituri.
    Ca gasesti si o gramada de prosti pe acolo care sunt interesati doar de diploma asta e alta treaba.

  32. Manowar says:

    Asculta, Mike, aia de la linkedin au facut recent un top cu ce se cauta pe piata muncii. Asta-n contextul urmator:

    According to the Bureau of Labor Statistics, the U.S. currently has over 7 million unfilled jobs.

    Bun, hai sa vedem ce cauta angajatorii.

    La soft skills, cauta astea:

    Time Management, Adaptability, Collaboration, Persuasion, Creativity (no shit).

    …si nici macar una din astea nu are vreo treaba cu orice tip de facultate. Asa ca hai sa trecem la hard skills. Acolo se cauta:

    UX design; chestie pe care nu prea stiu daca o inveti in facultate. Nu, serios. Ca nu cred ca e genul de chestie pe care o inveti de la tovarasu’ profesor. Da’ poate ma insel.

    People management. Asta-i discutabila. Adica, sunt sigur ca sunt o gramada de facultati de management – macar vreo 2000 – da’ people management? N-as fi prea sigur. Pentru ca pana acum, din vreo 14 joburi, am avut un singur manager care stia sa se descurce cu oamenii. UNUL. Restu’ erau, sunt si vor fi niste idioti sinistri pana-n ziua in care ii va lovi Ebola.

    Analytical Reasoning. Fix din pula legatura cu orice facultate de pe planeta. Da’ fix din pula.

    AI. Eh, uite, asta-i o chestie care cere facultate (cred eu). A nu se confunda cu “daca ai fost la facultate stii ce-i aia”. Pentru ca-l am pe intern p-aici, care a facut modulu’ lui si nu stie ce-s alea torch si numpy. De pandas nici nu-l intreb, ca n-are sens.

    Cloud computing. Din nou, FIX DIN PULA legatura cu orice facultate. Da’ FIX.DIN.PULA. Nici nu are ce sa caute nimic pe tema la vreo facultate, da’ si daca ar fi cazul, sunt prea noi pentru asa ceva. AWS, Google Cloud, Azure, sa fim seriosi. Vorba aia, ce, Turbo Pascal va strica? (glumesc – da’ mai serios, asa).

    ===

    Eh, acum fa-mi tu mie rezumatul. Din alea 10 chestii – soft si hard – cate cer facultate IN REALITATE? Si la cate din ele cereau idiotii facultate, desi nu oferea absolut nimic?

    Asa ca, una peste alta, ia mai scutiti-ma de treaba cu “in bula ta” si “IT” si “dar doctorii si inginerii”. Pentru ca, pana una-alta, inginerii si doctorii sunt bula; aia micuta de tot. La joburile alea mai cautate si la skillurile mai cautate, facultatea e un fel de “e dragut ca ai fost si tu acolo, ca era pacat sa mori virgin”.

  33. Mike says:

    Adica tu vrei sa spui ca daca eu sunt inginer mecanic de exemplu sau constructor sau electric si ma duc la un interviu nu ma intreaba aia nimic de mecanica sau pe unde mi-am facut veacul in ultimii zece ani ? Chestiile astea cu statisticile a devenit relativa in ultima perioada , joburile si skilurile necesare evolueaza atat de rapid si se schimba de la an la an incat habar n-ai cand te bagi la o facultate daca dupa ce termini gasesti ceva de lucru.
    La soft skills nu ma bag dar la hard skills totusi se vede diferenta intre un mecanic bun ( inginer nu meserias ) si unul doar cu diploma. Ca isi pot da seama sau nu la interviu recrutori asta e alta discutie.
    “inginerii si doctorii sunt bula; aia micuta de tot”
    Majoritatea job-urilor ( pe real ) sunt in inginerie ( o gramada de domenii ) categoric mult mai multi decat IT-isti. De preferat un inginer bun ar trebui sa-si bage nasul si in ceva programare ( ladder logic de ex. ) dar hard skillul e sfant.

  34. Manowar says:

    Adica tu vrei sa spui ca daca eu sunt inginer mecanic de exemplu

    Vreau sa spun ca daca n-ai fi idiot – de exemplu! – ai vedea care-s top 5 joburi pentru care cauta (si nu gasesc) aia oameni acolo. Si ai vedea ca nu-i nicaieri p-acolo listat un fucking inginer mecanic.

  35. animaloo says:

    da’ daca-ti prezint managerii mei din ultimii…6 ani

    eram sarcastic mea.
    Ceea ce voiam sa zic era ca relatia muncitor-inginer nu este tu-manager ci ca nu avem corespondent la noi
    Ar fi unu care trage cabluri printre pereti dupa ce ii zici tu unde si cum, care sa se planga “da-l spre penis pe liviu, mare cacat, deseneaza si el acolo niste dungi, scrie 3 cacaturi in consola si aia e. Noi facem munca adevarata”.
    Poate ar fi relevanta daca ai avea Manager unu care a facut o facultate de informatica, are niste certificari, ccaturi de genu asta. nu un “pulica manager”

    La mine nu am un echivalent muncitor-injiner.

    Altfel. Am dat cu intrebarea pe net. Cum ar fi ca profii de meserii reale (alea de produc fix muncitoru) sa fie mai bine platiti decat restu. Ca plm, avem nevoie de IT da sa invete singuri, da-i in pula noastra. Evident “dar ce, nu avem nevoie si de biologi si de chimisti si de plm…pai,piata zice ca nu”.
    Eu am realizat ca sunt programator cu liceul de info (pe vremea aia profii si programatorii aveau acelasi salariu) + vreo doua seminarii in facultate.

  36. Manowar says:

    Poate ar fi relevanta daca ai avea Manager unu care a facut o facultate de informatica, are niste certificari, ccaturi de genu asta. nu un “pulica manager”

    Poate ar fi util daca ar intelege toata lumea rolul unui manager.

    In caz ca se intreaba cineva, manageru’ nu e pus acolo pentru ca stie mai bine ca mine ce trebuie sa fac si cum. E pus acolo ca sa ma tina pe mine fericit si motivat sa muncesc grupa mare. E pus acolo ca sa rezolve (daca se poate, inainte de a incepe) conflictele dintre aia din echipa. E pus acolo pentru a intelege cine stie ce si la cine trebuie sa trimita pe cineva pentru un raspuns. E pus acolo pentru chestii de-astea. E pus acolo pentru a lua el carutele de puli pe care le-ar lua echipa si pentru a se duce sa stranga de gat restu’ managementului pentru timp, bani, vrajeli de-astea.

    …iar la capitolele astea o facultate de informatica e utila ca o pereche de bikini pe un rinocer constipat. As prefera oricand unu’ fara bac, da’ cu Prince2 sau ceva. Sau macar unu’ care-a lucrat in IT un an-doi inainte.

    Da’ pula mea, cre’ ca trebuie sa mai treaca niste decenii bune pana sa priceapa toata lumea care-i rolul managerului si care-i rolul executantului.

  37. animaloo says:

    Pai da. D-aia e diferenta intre relatia inginer-muncitor si tu-manager.

  38. Gabi says:

    Most in-demand skill-urile alea nu au nici o treabă cu o specializare, mai ales una din aia pentru care se cere facultate. Poți să le ai pe toate ălea 5 cele mai căutate că nu te angajează nimeni pe un post de croitor sau strungar, nu mai zic de inginer agronom sau inginer auto sau medic veterinar. Dacă te uiți bine, cam ălea despre care zici tu că-s în bulă, ălea sunt cele relevante pentru studiile superioare.

  39. Mike says:

    “daca n-ai fi idiot”
    Vorbim de IT sau in general ? Daca vorbim de job-urile din IT cu skilluri care se schimba din 6 in 6 luni si pentru care probabil nici nu exista cursuri in facultate precum spui, ai dreptate, dar daca vorbim de joburi cu skilluri clasice ( inginerie mecanica si ce mai vrei tu ) eu zic ca esti pe langa.

  40. Manowar says:

    Vorbim de IT sau in general ?

    Ai citit articolul?

  41. Mike says:

    E vorba de lipsa skilluri dobandite in facultate ? E vorba de diplome inutile ? E vorba de studii superioare inutile in general?
    Nu zici tu ca toate facultatile sunt fabrici de diplome care scot skilless employees?
    Ti-am demonstrat cu cazuri ( inginer mecanic ) ca nu e adevarat intodeauna.
    In plus o facultate buna facuta unde trebuie scoate ingineri de calitate un doar plimbatori de hartii.
    Era vorba de altceva ?

  42. Manowar says:

    Nu zici tu ca toate facultatile sunt fabrici de diplome care scot skilless employees?

    Ia arata-mi unde am zis eu vreodata asta. Gen oricand.

    Voi, astia cu facultati serioase – gen ingineri si pula mea – va descurcati mai greu la capitolu’ reading comprehension, nu? …da’ ati fost si bolnavi cand erati mici…

  43. Mike says:

    “Poate-poate se vor prinde de faptul ca diploma aia nu inseamna nimic in afara de faptul ca parintii alora au avut suficiente resurse pentru a-i tine-n spinare pe boraci inca 4 ani. ”
    Aici.

  44. Manowar says:

    Fix inainte de aia scrie 90%, moron. Nu 100%. Nu toate.

    Poate-poate se vor prinde ca 90% din angajati sunt naparci inutile peste tot – cu sau fara diploma. Poate-poate se vor prinde de faptul ca diploma aia nu inseamna nimic in afara de faptul ca parintii alora au avut suficiente resurse pentru a-i tine-n spinare pe boraci inca 4 ani.

    Dar pula mea, doua fraze la rand…cu o singura facultate…am si eu pretentii prea mari.

    Fix pentru istericii ca tine am trecut aia. Fix ca sa evit primul dement care ar fi adus in discutie doctorii sau inginerii.

  45. Mike says:

    Acum stam sa ne impiedicam de o virgura ? Serios, asta e argumentul tau ? Imi pare rau ca am considerat 90% mai aproape de 100% decat 10%. Recunosc, gandire de inginer.
    In plus, cum am mai spus, inginer sau doctor fara facultate nu ai nici o sansa si asta nu din cauza diplomei din cauza ca n-ai unde sa capeti experienta practica
    ( nu toceala ).

  46. Manowar says:

    Acum stam sa ne impiedicam de o virgura ?

    Nu exista vreo “virgura” in cele doua fraze.

    Imi pare rau ca am considerat 90% mai aproape de 100% decat 10%. Recunosc, gandire de inginer.

    Asa gandesc inginerii, asadar? Daca le zici sa foloseasca o teava cu 90% pula mea, vor cauta una cu 100%? Ca sloboz, sunt doar cifre, 90% e mai aproape de 100% decat de 10%, deci e OK? Si presupun ca daca li se cere sa rezolve ceva cu o teava, o fac si ei de vreo 10^n ori mai mare, ca nu se mai incurca intr-o “virgura” de pi, ce dracu’.

    Bai, pula, sunt optimist cand spun ca 10% nu-s inutile. Gen poate-poate 10% din absolventi chiar au invatat ceva si poate-poate chiar profeseaza in domeniul ala. Ca asa, pula mea, si Orbu e inginer – si traieste din fucking SAP. Sa nu mai discutam de aia de la Spiru, Cantemir, Titulescu, SNSPA, Jurnalism etc, ca aia ies direct cu diploma de somer.

  47. Orbu says:

    Ca asa, pula mea, si Orbu e inginer – si traieste din fucking SAP.

    Doar pentru ca se plateste mai bine. De fapt, nu bag mana in foc, dar treaba e ca pe career path-ul pe care l-am ales eu, s-a platit in fazele mai de inceput, mai bine treaba asta, pe simplu motiv de lipsa de personal. Daca eram mai pasionat de inginerie decat de bani, traiam din inginerie foarte-foarte bine.
    Daca investeam la fel de mult timp in inginerie si ma dezvoltam pe partea aia cat am investit in SAP ( nu vorbesc de reparat televizoare sau de facut receptii la service, ca sa ne intelegem, lol ) as fi castigat cel putin la fel de bine.
    Dati un ochi daca nu credeti pe contracte si joburi. Da’ nu de pulifrici, ca nici eu nu (mai) lucrez joburi de pulifrici.
    Facultatea aia a fost un jeg si profesorii de acolo, mai putin 3 dintre ei, hai 4 cu profa de engleza, ca cu aia am avut personal afairs, erau fie jeguri de oameni, fie idioti.
    Dar, lasand asta la o parte puteam avea un trai cinstit si decent din aia. Nu (prea) in Romania, ce-i drept, dar n-as da vina (numai) pe facultate pentru faptul ca se cam murea de foame pe capete in industrie pe vremea aia.

  48. Manowar says:

    Doar pentru ca se plateste mai bine.

    Asa si eu, o ard pe asta doar pentru ca jobu’ de vanzator de ziare nu se plateste la fel de bine. Da’ daca investeam la fel de mult timp si pula mea, ajungeam si eu bogat sau macar mort – uitati-va la Patriciu si Tinu daca nu ma credeti.

    Nu, serios, aia-i ce ziceam eu – POATE 10% profeseaza in domeniul ala. Si nu garantez ca toti aia 10% traiesc bine din aia. Ma rog, presupun ca depinde cu cine se compara.

  49. Laur says:

    In plus, cum am mai spus, inginer sau doctor fara facultate nu ai nici o sansa si asta nu din cauza diplomei din cauza ca n-ai unde sa capeti experienta practica
    ( nu toceala ).

    Tocmai ca experienta o faci la locul de munca; un doctor are deja multe ore de spital cand termina facultatea si intra la rezidentiat. Daca doar ar invata si ar face experimente pe cadavre, adica nu ar iesi din cladirea facultatii, nu ar fi bun de nimic, ca una e sa bagi bisturiul intr-un cadavru si alta intr-o fiinta vie.

    In auto, cea mai buna experienta o are mecanicul: el vede zi de zi ce se strica pe o masina, poate intui cauzele avariilor, isi da seama ce trebuie imbunatatit si cum, etc. Cei mai bun tehnicieni de service provin din randul mecanicilor, nu al absolventilor de poli. Eu personal sunt satul de cati absolventi de poli am ajutat cand nu pricepeau o chestie tehnica. Dar asta e, in facultate nu e important sa inveti meserie, ci sa iei examenele si apoi diploma.

  50. Adi says:

    Poate ar fi util daca ar intelege toata lumea rolul unui manager.
    In caz ca se intreaba cineva …

    Nu. Nu e subiectul articolului, asa ca nu o sa comentez mai mult, dar nu e ala rolul unui manager.

  51. Manowar says:

    Nu. Nu e subiectul articolului, asa ca nu o sa comentez mai mult, dar nu e ala rolul unui manager.

    Reformulez. In domeniul meu, ala e rolul unui manager. In domeniul meu, daca nu aia face, e o risipa de resurse – gen spatiu, oxigen, electricitate, echipamente si restu’.

    In afara de chestiile de mai sus, un manager ii e util firmei in care lucrez ca un coi in talpa. Mai putin chiar.

  52. Rootus says:

    In auto, cea mai buna experienta o are mecanicul: el vede zi de zi ce se strica pe o masina, poate intui cauzele avariilor, isi da seama ce trebuie imbunatatit si cum, etc.

    Ce fraieri sunt ăștia din automotive, nu iau niște mecanici să le facă niște modele prima!

    On topic: De ceva vreme nu se mai cere facultatea la joburi de genul, dar era ascuns un pic în frazare. “Bachelor degree or equivalent experience”. Au decis în final să nu se mai ascundă după deget.

    Pe de altă parte, deși eu nu am facultate, de multe ori am regretat că nu m-am ținut să fac una (mă refer în domeniu, nu una aiurea), din simplul motiv că nu poți învăța singur noțiuni de care nu ai auzit niciodată. Multe lucruri le-am descoperit pe parcurs, mi-ar fi fost mai ușor dacă auzeam măcar de principiile alea mai devreme.

    Subliniez, principii, nu implementări.
    Alea se schimbă la câțiva ani (dacă nu și mai repede).

  53. Manowar says:

    On topic: De ceva vreme nu se mai cere facultatea la joburi de genul, dar era ascuns un pic în frazare. “Bachelor degree or equivalent experience”. Au decis în final să nu se mai ascundă după deget.

    Da, stiu, ca am mai povestit – pe-aici nu m-a intrebat nici dracu’ daca am terminat macar gradinita.

    Da’ mie mi se pare dragut c-au inceput sa renunte aia mari la harfele alea penibile. “Dom’le, noi ne-am lamurit ca tu chiar stii sa dai cu ls-ul dupa fisiere, da’ am hotarat ca e necesara Automatica pentru asta pentru jobu’ nostru de 15 milioane”. Orly.

    Bine, plm, asta era-n tara aia care are o basina de baza de date down de vreo 2-3 saptamani. Da’ e OK, ca nu era importanta anyway.

  54. Balauru says:

    Tot inginer sunt si eu, lucrez in domeniul auto. Concluzia mea este ca 90% din ce am invatat in facultate (5+1 ani) pot acum sa invat lejer cu informatiile de pe internet.
    Facultatea de inginerie avea sens cu 10-15 ani in urma, cand internetul nu era asa dezvoltat, cand nu exista edx.org, coursera.org si alte surse de informatie/cursuri.
    Sunt inginer de Poli (Ro) dar am facut si in UK niste cursuri de 1 saptamana la Cranfield si la Warwick, platite de angajator. Costul unui curs din asta se ridica pe la 2000 lire. Concluzia: nu merita, ce iti povestesc aia acolo inveti de pe internet.
    Un curs de inginerie consta cam 80% in teorie si exercitii si 20% (maxim) laboratoare. E, partea aia de 80% poate fi eliminata complet in momentul de fata si inlocuita cu cursuri online. Si tot ce faci in laboratoarele alea poate fi comasat la maxim 1 an de practica.
    Invatamantul clasic (cel putin IT si inginerie), va disparea incet dar sigur. Motivele sunt multe: scump, ineficient, inveti multe generalitati si sunt mult in urma industriei la nivelul cunostintelor predate.

  55. Fery says:

    In auto, cea mai buna experienta o are mecanicul

    Sef, intelege si tu ca facultatea de inginerie mecanica nu pregateste mecanici auto, e doar o coincindenta de nume. Ca oricati cuzineti de palier iti baga un mester mare intr-un bloc motor, n-o sa stie in veci din care fonta e facut blocul sau cum se proiecteaza pentru turnare, n-o sa stie sa deseneze o piesa in CAD si s-o exporte spre CNC, n-o sa stie analiza vibrationala, si alte un milion de chestii care n-au legatura cu vaselina. Eu iti desfac orice masina bucati si ti-o si fac la loc, inteleg perfect cum functioneaza, dar nu pretind ca stiu cum se dimensioneaza niste came asa din mers. In plus, un inginer mecanic bun il poti lua maine de la automotive si il pui la aerospace si face si acolo treaba in 3-6 luni. Poti zice acelasi lucru de mecanicii din service auto daca ii muti la elicoptere?

  56. Adi says:

    Poti zice acelasi lucru de mecanicii din service auto daca ii muti la elicoptere?

    Un mecanic auto tocmai schimba zilele astea motorul de pe avionul pe care zbor. Si am toata increderea sa fac zborul tehnic de proba dupa aceea. Un mecanic de service bun poate sa invete in 6 luni orice operatie de intretinere sau reparatii pe un avion sau elicopter, cu training bun nu furand meserie din mers. Culmea ca avioanele si elicopterele tot de mecanici si electricieni au nevoie, sunt doar niste proceduri diferite si alte componente.

  57. Adi says:

    Btw, am uitat sa spun: la suedezi avioanele militare sunt intretinute de soldati in termen. Nu din aia cu armata pe viata, ci de soldati in termen, din aia cu 12 luni de armata.

  58. Fery says:

    Da ma ca la Cessna ta e motoru mai simplu ca la o masina, normal ca se baga ala, cred ca e si relevant statistic, sigur in weekend toti mecanicii auto pun distributii la Strejnic ca hobby. Crezi ca io nu fac bucati motoru la R22 daca trebe, cat de greu e? Point stands ca nu iesi din politehnica mecanic auto. Sau daca iesi, ala e fail-back worst case scenario, cum zicea Orbu, gen macar nu mori de foame, daca ingineri tot n-ajungi.
    Soldatii aia in termen sigur lucreaza nesupravegheati. Daca da la mana la maistru nu inseamna ca mentenanta e facuta de militari in termen, sa fim seriosi.

  59. Laur says:

    Ca oricati cuzineti de palier iti baga un mester mare intr-un bloc motor, n-o sa stie in veci din care fonta e facut blocul sau cum se proiecteaza pentru turnare, n-o sa stie sa deseneze o piesa in CAD si s-o exporte spre CNC, n-o sa stie analiza vibrationala, si alte un milion de chestii care n-au legatura cu vaselina. Eu iti desfac orice masina bucati si ti-o si fac la loc, inteleg perfect cum functioneaza, dar nu pretind ca stiu cum se dimensioneaza niste came asa din mers. In plus, un inginer mecanic bun il poti lua maine de la automotive si il pui la aerospace si face si acolo treaba in 3-6 luni. Poti zice acelasi lucru de mecanicii din service auto daca ii muti la elicoptere?

    Stai linistit ca nu stiu nici multi dintre absolventii de Poli: uita-te la Dacia 1310, unde si-a bagat inginerul roman coada, a iesit praf si pulbere. In 30 de ani de fabricatie n-au fost in stare sa faca 2 usi la fel, adica sa se potriveasca usile de pe o masina pe alta fara sa le iei la pila si ciocan. Asta ca sa nu mai spunem ca ce zici tu, cu analiza vibrationala si proiectat o cama, nu le-a iesit la niciunul (cazul Oltcit, in care industria romaneasca n-a putut realiza un arbore cotit sa nu iasa rebut, sau curelele de transmisie care se rupeau), tot ce s-a facut au fost copii furate de afara, pana si carburatorul dublucorp de pe Dacia era o copie a celui de pe Oltcit. Bine, primele 6 luni, dup-aia il dadeai la gunoi cand se strica si cumparai unul simplu.

    Nu zic ca nu ies si oameni care stiu sa faca proiectare pe bune si ca ai nevoie de studii superioare pentru asta, dar majoritatea ajunge sa lucreze pe posturi irelevante. Si oricum foarte putini sunt cei ce se duc pe proiectare; sincer, imi vine sa rad cand vad service-uri care cer sa ai Poli ca sa te angajezi acolo. Si actualul angajator imi cerea asa ceva, dar s-a facut ca nu vede, mai importanta era experienta anterioara.

  60. schipix says:

    In 30 de ani de fabricatie n-au fost in stare sa faca 2 usi la fel, adica sa se potriveasca usile de pe o masina pe alta fara sa le iei la pila si ciocan.

    Eh lasa ca d-astea se intampla si la case mai mari.
    Dati-i o bere baiatului din spate care a strigat “Audi”.

  61. django says:

    un studiu interesant de comentat poate intr-un thread separat: https://www.movinga.fr/study/global-moving-price-index-2019

  62. Laur says:

    @Schipix: foarte rar. Eu personal am vazut duba Citroen Jumper cu una din usile spate de la un Peugeot Boxer si se potrivea foarte bine. E drept ca in esenta e aceeasi masina, dar s-a potrivit de la producatori diferiti. La Dacia nu se potriveau la acelasi model.

  63. Fery says:

    Si ce treaba are un inginer proiectant de portiere cu faptul ca industria romaneasca din anii 60 avea niste stante de cacat si controlul calitatii pe baza de merge si asa? Ca nu e ca si cum publicul consumator captiv avea ceva de comentat, nu?

  64. Orbu says:

    @Laur: OK, inginerii erau prosti, da-nteleg ca mecanicii din perioada aia erau foarte pregatiti si proiectau ei ( nu usi, ca nu acolo e problema- sunt convins ca usile erau proiectate egal) ci procesele de taiere si prelucrare, nu? Doarte buni dealtfel, mecanicii aia.
    Ca acolo aveau o problema – la fel ca tinichigiii ( sau cum se numeau aia care le taiau si le formau, ca nu aveau roboti) ca ii durea in pula de calitate si tolerante, erau la intrecerea socialista acolo, nu la facut calitate – important e cincinalu’.
    Faptul ca aveau inginerii si managementul + QC-ul pe vremea aia erau cam varza nu-n seamna ca mecanicii dadeau p-afara de competenta ca puteau ei sa faca lucrurile alea , ca daca le-ar fi putut le-ar fi vrut. Adevarul e ca ii durea in pula inclusiv de jobul lor.

  65. Sergiu Malagamba says:

    @Adi ”Un mecanic auto tocmai schimba zilele astea motorul de pe avionul pe care zbor.” Metrî, cioace d-astea merg spuse la bodega unde se bea pe caiet. Ca să te bagi la șurubăreală în aviație trebuie să ai licență la zi emisă și validată de autoritatea aeronautică, nu merge ca la schimbat robineți sau la auto-moto-velo. Orice căcat care zboară are un certificat de navigabilitate care se emite doar cu respectarea unor regulamente și dacă nea Ion și-a băgat gheara fără să aibă certificările și autorizările legale iese cu buleală.

  66. schipix says:

    @Laur despre alti producatori stiu putin spre deloc. Eu vb despre Audi ca pe aici imi fac veacul. Si cum la Audi standardele de calitate sunt destul de inalte, pot intui cam cum e pe la ceilalti producatori. Daca ai vedea cum se agata mesterii de portiere si se lasa cu toata greutatea, doar-doar or veni pe pozitie, sau sunt luate la ciocan si dupa caz trantite de zici ca stau sa sara din balamale ti-ai schimba un pic parerea. Ah si nu vorbesc despre portiere luate de pe alte masini/modele.
    E adevarat ca nu se intampla la toate masinile, dar se intampla. Si nu rar…

  67. Adi says:

    @Sergiu, omul de la bodega iti explica cum sa o sugi cu spor. Mai incearca, in Romania sunt mai multe avioane necertificate decat certificate in GA. La alea necertificate nu iti cere nimeni nimic in afara programului de revizii cerut de producator, revizii pentru care nu exista obligativitatea de certificare a personalului care le face.

    @Laur, Dacia 1300 si Oltcit erau facute sub licenta, nu erau proiectate de romani. Treaba cu potrivitul usilor provenea din uzura preselor, ceea ce dadea tolerante uriase chiar si pentru vremurile alea. Inginerii romani au proiectat doar Dacia Nova si Lastun.

  68. bezna says:

    Suna a SF ce-o sa spun si nici mie nu-mi vine sa cred ce scriu dar intamplarea a facut sa vad un absolvent de automatica care nu a stiut sa puna pe foaie/in 3 linii de cod cum intoarce un sir de caractere in oglinda. Si vine dupa 6 ani de .NET la niste unii. Nu ma pricep la scenarii da’ sa mor io daca pot sa mi imaginez cum

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *