Camionete
Ma uitam la un serial american (Rectify; merita vazut doar daca sunteti pasionati de cinematografie; e filmat misto, sunet misto, dar e boring la modul sinistru) recent si bai, tot vedeam rednecks pe-acolo conducand camionete de-astea pana-n padure si acasa.
N-aveau nimic de transportat, mergeau si ei la o bere in padure, cum ar veni, sa fie rednecks si-n padure, nu doar in ograda.
Si m-am pomenit asa gandindu-ma ca tare misto tre’ sa fie sa ai o chestie de-asta din cand in cand. Eu sunt mai cu verdele, mai eco, mai pula mea, dar, pula mea, TARE MISTO TREBUIE SA FIE, mai ales daca se-ntampla sa ai si portbagajul “acoperit”. Aveau niste colegi de pe vremuri ceva chestii de-astea Nissan cu care se duceau sa faca rahatul praf (si electronicele la fel) sus pe munte, prin noroaie, pe unde mai intarca dracul copiii. Mi se pareau mari si monstruoase si herpaderp, dar cacat, chiar sunt utile rahaturile astea. La capitolul design, treaba aia cu portbagajul deschis/inchis arata “cam” asa:
Ala-i un model mai vechi, am pus poza doar ca sa pricepeti la ce ma refer. Cand aveau chef, puteau lasa portbagajul deschis. Cand aveau nevoie, il inchideau. Nu prea stiu care era sistemul, ca nu m-a dus capul sa-i intreb atunci.
Ati avut vreodata de transportat o canapea? Dar un brad de craciun? (c-al sotiei si-acum sta si se usuca in curte, ca nu stie sa se duca singur la “reciclare”). Bai, nu-s rele nici dracu’ stie ce masini mai de lux, da’ va invit eu sa bagati o canapea in Lamborghini, gen (bine, cand iti permiti un Lamborghini, iti transporta altii totul la nas, da’ asta-i alta discutie).
Ma gandeam ca intr-o buna zi fix ceva de genul ala o sa-mi iau. Nu neaparat cu portbagaj inchis (desi nu vad de ce nu), da’ ceva de genul ala. Sa stiu ca primesc automat prioritate de centru (prioritatea de centru e atunci cand nu-ti ia nimeni fata ca ai masina mai rezistenta ca a lor) si sa stiu ca rad de glume gen zapada, gheata, ploaie si alte cacaturi de-astea.
Ma intrebam cat pula o fi asa ceva si ma gandeam ca tre’ sa fie scump ca dracu’. Cand colo, sunt chiar ieftine (merita vazut si clipul de pe pagina aia, zic eu). Neasteptat de ieftine.
Imi poate spune cineva de ce? E ala un model “entry-level” (aka pica rotile de pe el dupa 2 zile), e din cauza ca pe urma te omoara astia cu taxele sau…?
Intreb asa, sa-mi fac sange rau. Nu de alta, da’ eu ma gandeam ca treburile astea incep de la vreo 50k incolo. Cand colo, pula mea, sub 25. Daca stiam ca-i atat de ieftin, asa ceva aveam acum parcat in drive…
Eu ti-as recomanda Hilux, cauta filmarile de la Top Gear cand futeau masina asta in toate felurile si ea mai mergea 🙂 https://www.toyota.co.uk/new-cars/hilux/index.json Prin Romanica e folosita cam de toate firmele de telecom pentru interventii iarna.
Pai depinde unde vei fi boss. In US ai o tona de unde alege, care mai de care mai peesdah. De la Dodge Ram pana la Isuzu (dar rad aia si cu curul de tine). In UK – Toyota Hilux ftw – le folosesc pana si maimutele din Isis in Syria. Gen plm, pun tunuri/mitraliere/rachete pe ele si alea rezista. Sloboz pe fata lui Clarkson, daca ISIS si kurzii le folosesc ca platforme pentru arme, cam inseamna ceva.
https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/151027112551-kurdish-battle-isis-lister-full-169.jpg
De ce sunt eftine? Pai sunt alergate (cele sh) nu sunt asa comode, nu le poti alerga, insonorizarea e de cacao, abia cu astea recente poti depasi 120 km/h, le lipseste rafinamentul, iti futi ficatii in suspensiile lor, consum oarecum mare (justificabil daca ai o treaba de facut) … Plm, cam astea ar fi.
Intretinerea nu e asa horror, piesele sunt relativ ieftine si in general sunt fiabile (in afara Nissan Navara care e o urina statuta). Taxele sunt mici, cam peste tot in Eu sunt utilitare, deci nu sunt taxate ca turismele obisnuite.
Radeai de mine cu SantaFe si tu te uiti la camionete.
Lol, acum am vazut ca tu ai dat link la Navara. Boss, nu!!! Generatia anterioara avea mari belele. Sa te lase diferentialul in noroi – not kewl. Sa moara turbina pe varf de munte? Sa se rupa cardanul? Numai belele, poate gasesc si forumul. Daca nu ai bani de Hilux – Isuzu Dmax (daca esti in UK).
De ce sunt ieftine? Pentru ca nu e nimic scump la ele, e doar o masina ca oricare alta, cu caroserie deschisa in spate. E chiar un pic mai ieftin de fabricat.
Si nu consuma chiar asa de mult pe cat crezi, daca nu iti iei motor de 3.7 litri ca alea de prin State.
Sunt un pic cam uratele, dar te obisnuiesti. Cand eram copil am vazut o gramada de japoneze (Toyota si Mitsubishi), majoritatea masinilor prin locurile alea pe unde traiam (nu in Romania) erau pickup trucks cu 2 locuri si destul de putine cu 4 locuri, berlinele erau chiar minoritare. Americanii au celebrele F150. Acum prin Romania mai vad Hilux, dar sunt departe de alea strict utilitare de pe vremuri sau de Dacia papuc de acum 20 de ani, sunt mai mari, mai grele si din cauza asta consuma mai mult decat ar putea. Si sunt si ceva mai scumpe, ca nu mai sunt doar masini utilitare, trebuie sa arate bine ca sa le cumpere lumea si ca sa isi merite numele pompos (ce cauta ‘lux’ intr-o utilitara?). Adica sunt utilitare de fitze, nu ieftine si practice gen Mazda B2200 (https://commons.wikimedia.org/wiki/File:1989_Mazda_B2200_Cab_Plus_2WD,_front_left.jpg).
Uite una superba, cica ar fi fost doar $7,500. As da dublu pe ea oricand.
https://www.streetsource.com/threads/26614/mazda-projects-brand-new-1986-mazda-b2000-se-longbed
Sunt ieftine pentru că sunt maÈ™ini utilitare È™i nu ai toate grămezile de gadgeturi pe care le ai in Mercedes. Maxim un 4×4 decent È™i cu manetele È™i butoanele aferente pentru tracÈ›iune , un dashboard simplu, È™i în general cam cu 5 ani in urma maÈ™inilor pentru pasageri la chestii de securitate È™i automatizări. Zic cu 5 ani in spate față de maÈ™inile pentru pasageri de la producătorul ăla, nu la Logan .
Partea proastă e că în spate nu se sta la fel de comod ca într-o mașină de pasageri, bancheta e cam dreaptă, dură, ca pentru muncitori. Te înjură copilul după ce nu mai sta pe scaun din ăla de copii. Fix genul asta visez și eu, dar mai cam că ăsta:
https://www.autovit.ro/anunt/ford-f150-ID7Gi3zd.html
Care este Mercedesul camionetelor și costă și ca atare. Da, știu fixed or repaired daily , dar in cazul astora nu se aplică.
Taxele sunt un pic mai mari decât la Mercedesul tău (pentru Nissanul ăla) , dar nu la fel de mari că la un SUV cu motor mare și diesel, să zicem Range Rover. Tot așa pentru că sunt utilitare și se consideră că ai nevoie de ele să îți faci treaba comercială sau munca, nu le ei doar să sperii lumea și să ocupi spațiul pe drum.
Dar, da, aici gândim la fel. Trebuie doar să îmi conving copiii că asta vor și aș da oricând SUV-ul pe asta. Și aș merge și cu ea la petreceri și restaurante fitoase.
Pe de altă parte, canapele brazi uscați și alte chestii mărunte poți căra și într-un SUV mai acătării sau într-un dric (break ) din cele mari. Mie îmi încap maxim chestii de 1.2 x 0.6 x 2 metri cu scaunele din spate rabatate, și cele din față apropiate. Asta că îmi e lene să pun portbagaj pe capotă.
Sedanul e cel mai nepotrivit la faza asta.
Mi-a aratat Patrick mai devreme ceva Ford Raptor.
Arata frumos, nimic de zis. Da’ e si dublu, da 🙂 Gen “starting at” 50k…plm.
Bai Cip lasa-MA cu Hilux. Top Gear? :D. Ok, contract bun sa le cari hartanalele worldwide dar coaie este PUR SHOW! BANI?!?!?!?!?!
In pula mea Hilux sunt ordinare! Am avut si 4runner. Si Landcruiser100. Si Patrol 3 sau sasiu 260 si Gelandewagen care e dumnezeul pe pamant la mers pe coclauri si Defender si Discovery 3/4 care sunt bune pana se strica, si se strica coaie de te ustura gaoaza cand dai cu subsemnatul!
Bai muie ai idee cum am facut contractul de reabilitare TVR la 42 statii raspandire PESTE TOT in Ro in cucuietii din deal in 2007????? Cu un Ford Taunus RWD 1.6 Caravan 4 trepte! Pentru ca Omega Caravan cu motor BMW 525TDS a CRAPAT la baza Transfagarasanului!!!!!!!
Deci ma pis pe ele masini. La mine e pe skil si nimic altceva. In cel mai rau caz nimic nu-ti inlocuieste picioarele, lol! O bicicleta in portbagaj face TOTI BANII!
Cele mai sus mentionate si RESTUL din gama nu au ce cauta in ORAS. Nici macar pe AUTOSTRADA.
Strict pentru drumuri “desfundate” sau de padure! in rest sunt niste oripilitati.
Jeguri!
Ma dau cu un Touran R-Line full acum. FWD ca doar asa se fac. Ma duc la munte in Sirdal, Norvegia! E perfect! Am fost si cu Mazda 6 2.5 192 AT FWD si am urcat unde CRV 4×4 nu a urcat. SI cu Mondeo 2.0 TDCI 2.0 140 manual FWD am fost. Da, Sirdal inseamna PATRU metri zapada. Dar ai lopata in pula mea, ca nici tractorul cu lanturi NU TRECE!
Acuma ca flame-ul s-a descarcat, te inteleg bai Cip!
Personal balesc dupa noul G65 AMG de-mi vine sa mor. Dar mai am de asteptat. Sa bag 250.000 euro in fier nu-i OK. Nu in momentul asta!
@Adi, da, B2000, dar sunt foarte scumpe inafara Europei. Daca vrei s-o iei afara ieftina atunci cauta Ford Ranger. Practic este fix aceeasi masina. Depinde de ani/motorizare, normal.
Eu am vazut azi un aston martin umplut cu chipsuri mai ceva ca o dacie.
Probabil ca solutia e sa ai o masina “normala” si un monstru de-ala.
Eu nu prea-s pasionat de masini, nici nu ma pricep la ele, nici nimic, da’ ma uitam la serialu’ ala si aratau cam fain rablele alea de redneck. Chit ca nu era urma de zapada sau ceva pe-acolo si nici nu transportau ei mare lucru (cel mult berea), da’ chiar arata haios.
Ma uitam la cat e Ford Raptor in UK si mi-a trecut. 107k lire…yeah, right. E sarac baiatu’, n-are bani de de-astea.
Gen plm, sa ne cunoastem lungul nasului…
Nu contest. Da’ la 2.2m latime, estimez c-am loc sa dorm pe ea intins bine, fara sa dau cu capul in portiera. Genu’ de chestie pe care n-o pot face in masina asta. Bine, partea nasoala e ca la 2.2m latime, ai masina mai landa decat benzile de circulatie in unele locuri de-aici 😀
Altfel, in UK a castigat Volvo masina anului cu XC60
XC60 este overpriced pentru ce este. Chinezaria se vrea in liga premium dar nu-i daca nu arunci sacul de bani. Cand ai aruncat sacul de bani este la egalitate cu premium german dpdv cost. Si au probleme MAJORE ca Volvo sunt nou nascuti.
Cum plm ai ajuns de la Patrol la XC60 BA!!!!!!!!!!!!!
Ce are a fute una cu alta?
Nimic, coaie.
Aia cu XC60 era offtopic.
Eu nu inteleg o chestie: tu vrei un pickup nou, gen leasing sau sh, ceva mai vechi? Pentru ca in primul caz, iti pui beleaua in cap. Stiu un pescar pasionat care se da cu un Hilux din 2017 si e mult prea complicat: lunga ca o zi d post, nu e asa comoda, pana la cumparaturi mai degraba merge cu Polo al sotiei.
Pe de alta parte, sa ai o masina a familiei si o jucarie a ta, pai se schimba datele.
@OulBio: uite vino tu aici si arata skill cu Touran sau Omega caravan. I double dare you, gen daca in 2 zile iesi de acolo esti campion.
http://4x4adventure.ro/off-road-in-romania-cu-tesla-model-s-dupa-ce-un-strain-s-a-lasat-ghidat-de-gps-si-de-doi-romani/
Plm, IronMan, OME, Bravo, Fedima, toti astia care fac super scule de offroad/utilitare sunt niste tepari ca doar ce poti face cu un Patrol poti face si cu un Touran/Mazda6 daca ai skill.
@Mano,cred ca intru in spam?
Nu sunt comode la drum lung. Pasagerii din spate (dacă au locuri) sunt pentru copii sau pitici de la circ. Se aude motorul, vântul în oglinzi, tabla, orice. La drumuri pe asfalt de peste 50 km deja devine obositor condusul. Nu sunt cele mai sigure in caz de impact. Dacă orașul tău e veci, adică străzi secundare mici și înghesuite o să te descurci greu cu ea.
nimeni?! acolo, in spate, se fut!
De ce nu X class de la Mercedes?
https://vans.mercedes-benz.co.uk/products/x-class-new/x-class-new.html
Da un ochi si pe la Isuzu…
Acum si cu stea in frunte:
https://www.mercedes-benz.com/en/mercedes-benz/vehicles/passenger-cars/x-class/mercedes-benz-concept-x-class/
@Oul Bio, sunt convins ca ai urcat iarna cu fordu ala in varf de munte pe drumuri cu 1 metru de zapada. Eu nu vorbeam de carat chestii, daca nu te uiti la Top Gear nu mai comenta aiurea. https://www.youtube.com/watch?v=xTPnIpjodA8
@Oul bio, apropo, nici eu nu am skill la scris, mereu ma panichez ca o sa scriu o tampenie de comentariu inutil, dar ma bucur ca se poate mai rau :))
Ford F-150 e cel mai bine vândută mașină în 2017.
@Mano, la un Hummer H1 Pickup te-ai uitat? ?
Offtopic.
Stie cineva o frizerie aproape de centru in glasgow? Ms
Nice.
As cumpara asa ceva. Sunt curios cat o sa fie. Probabil 150k sau pula mea.
nu va fi 150k.
Folosesc de 5 ani o camioneta cabina simpla ( opel campo – este un isuzu rodeo cu sigla de opel). Am facut peste 130 000km in timpul asta si am carat probabil peste 150 de tone cumulat de la stupi ( pentru asta am luat-o) pana la mobila de toate felurile, materiale de constructii, butoaie, ghivece cu plante/arbusti, electrocasnice, tabla, maculatura – tot ce se putea. Fata de autoutilitarele de 3.5 tone europene este slaba ( la 800kg se lasa un pic) dar e mica si ma bag cu ea cam peste tot. Camionetele astea au sasiu solid si in general arcuri lamelare deci sunt mult mai rigide si se simte asta la confort mai ales pentru cei care stau in spate. Intretinerea este mai ieftina decat la un SUV si in general rezista mult mai bine daca sunt folosite zi de zi la munca. 4×4 ( daca exista) este mai slab decat la ceva similar fara bena pentru ca distanta intre axe este mai mare si poti sa o suspenzi mai usor in teren. De asemenea in general poti vira mai putin decat la masinile normale dar nu e o problema asta. Sunt facute sa fie utile si cam atat si intr-adevar iti faci treaba din plin cu o jucarie din asta. Odata ce folosesti o masina cu bena ( deschisa sau nu) iti cam schimbi optica in privinta utilitatii unui automobil. Pana la camioneta asta am folosit break-uri vreo 4 modele. Masini de altfel mari, incapatoare (fata de un sedan nu se compara) si am fost multumit dar daca incarci-descarci frecvent sunt joase si iti cam distrugi spatele. Bena unei camionete este cam la nivelul unei mese obisnuite si o incarci/descarci usor. Acum cand sunt nevoit sa merg cu un break si sa car ceva…e greu. Ca tot ai intrebat de suprastructura la bena cum se da jos: au niste cleme pe interior cu surub foarte usor de actionat le desfaci si se da jos rapid – dar in 2 oameni ca e usoara dar voluminoasa. Ca recomandare Isuzu fara discutie.
De la 32k
https://tools.mercedes-benz.co.uk/current/vans/brochures/x-class-pricelist.pdf
Dadada… Merts pickup. Place brosura, in fata operei/restaurantului. Dupa ce ai dus vaca la monta, dai o fuga la Howard-Johnson.
Am mers cu Amarok. Un kkt. Deci cam asta va iesi probabil si din Merts Pickup.
Eu am mers ( ca pasager ) în Dodge Ram . Big fucking like. Strada e a ta, plus ceva din trotuar uneori, da’ nu prea-i de România unde drumurile au curbe prea multe È™i prea strânse . Mi se pare, în schimb, pentru rednecks pe steroizi.
@Orbu: cam in orice offroader/suv inaltat cu minim 5 cm te simti king of. Pozitia inalta si 2 tone de metal din jurul tau dau feelingul asta.
Cam. Dar nu in orice. Contraexemple: Nisan Juke ma simteam mai nesigur decat e bicicleta.
Mitsubishi Pajero Sport – Masina aia nu cred ca a fost facuta pentru viteze mai mari de 90 km/h.
Lol, Juke e un Crossover (not SUV/Offroader). Si e un Joke, dpmdv, masina aia m-ar face sa avortez spontan daca as fi gravid sau constipat.
Ce Mitsu Pajero Sport nu poate mai mult de 90? Ca unul din 2008, cu 3.0D duce si 220. Gen am mers cu asa ceva, la aceasta viteza si vedeai cum se goleste rezervorul. Nici macar nu fac misto, pur si simplu acul motorinei se misca incet incet in jos. Da, mega senzatie, dar sa dai pe un drum de 200 km echivalentul a 85 de litri de motorina parca nu e kosher.
Un Offroader care nu stie mai mult de 90 e Wranglerul, daddy-of. Chiar si 4.0 benzina, la 100 face ca toti dracii (variantele cele mai kewl, alea pana in 2000).
@ZZ. Juke – Da.
Pajero Sport nu am zis ca nu poate. Nu cred ca e facuta sa mergi cu mai mult. De la 100 incolo denivelarile in asfalt nu ca se simt ci te muta stanga-dreapta pe banda, sau cel putin asta am experimentat eu. Si ruliuuuuuu. Cam ca un Logan asa, doar ca cu suspensii mai tari ceva, evident.
Uite si ceva frumi care poate va trece baltoaca… Anyway, ma amuza cum la americani un SUV mai mic e crossover si un SUV mai mare intra la “light truck”.
Aaaanyway, stiu ca Mano va vomita, dar asta nu inseamna ca nu e ceva interesant, de vreo 7-8 ani Hyundai face niste masini f fiabile la pret de Pizza.
https://www.youtube.com/watch?v=SZPy5FvbrGs
Asta cu F150 e “Mercedesul camionetelor” este doar daca nu ai fost in US sa vezi jucarii mai mari, de la F250 pana la F650. NU contest performantele, doar ca se poate si mai bine de F150 – bani sa fie ;).
G65 AMG- urata masina!
Pe cat e de urata, pe atat e de scumpa. Pare o incrucisare intre un ARO si un dric. Nu m-as sui in paralelipipedul ala nici daca ar levita.