57 Responses to “Foarte scurt despre parcari”

  1. buntzi says:

    Și e de bine sau de rău? 5 minute totuși nu mi se pare rău pentru parcat și plecat.

  2. Andrei says:

    De bicicleta n-ai mai pomenit nimic, inteleg ca a ramas la stadiul de idee.

  3. dan says:

    muie steaua! speram sa bagi ceva mai lung azi… ma plictisesc.

  4. ZorracK says:

    Asa. Muie steaua!

    Si daca il prinzi pe asta pe acolo da-i una in cap

    https://www.goodreads.com/author/show/7392573.Adrian_Tele_pan

  5. EteFleosch says:

    + 10 minute logat pe blog de pe telefon si postat minunatul post ;).

  6. Mujicu' says:

    speram sa bagi ceva mai lung azi… ma plictisesc.

    nerabdatorule….

  7. Orbu says:

    Mie mi-a luat 1 minut (sic) s-ajung la lucru , dar recunosc eram in graba . Media pe luna asta e ceva mai mare :). Ha! Tre’ sa mai mut rabla ca se deformeaza cauciucurile. Condu ‘ mai lent ca futi masina daca drumurile tale insumeaza mostly 10 minute pe zi cu doua porniri ( asta daca nu cumva nu-ti moare motorul >;)! )

  8. Velu says:

    He, he.
    In curand, oriunde vrei sa ajungi in lume, iti va lua 2 ore: o ora sa ajungi la aeroport si o ora sa zbori acolo ;-)).
    Sau 3 ore, ca sa punem si check-in-ul ;-))

  9. V says:

    Adica te-ai mutat?

  10. iulian says:

    La asa distanta, presupunand ca mergi cu o media de 60kmph inseamna vreo 5km. Bicicleta lejer – si scutesti 5 min de umblat prin parcare. Dar in total s-ar putea, la inceput, sa faci 20 de min. Dupa aia cam 10-15.

  11. alex.X3S says:

    @Mano: parca erai anti-masina, ce ti-ai luat?

    @iulian: Cu Bicicleta e misto cand e vremea buna sau cel putin sa nu ploua. Daca ploua imi cam bag pula-n ea bicicleta! Pleci dimineata pe soare si ce faci daca intre timp ploua sau a plouat si e ud pe jos..

  12. Prostu' Satului says:

    Dus

  13. Manowar says:

    @Mano: parca erai anti-masina, ce ti-ai luat?

    Vectra. Din pacate, planul cu bicicleta a picat din motive de gen familie.

  14. outlaw says:

    De dimineata am venit la work cu rabla. La pranz am fost si-am mancat acasa, am lasat rabla-n parcare si-am venit pe jos. 5-10 minute cu rabla, functie de trafic, sau 20-25 de minute pe jos, functie de traseul ales.

  15. iulian says:

    @alex.X3S

    Daca tot vrei sa folosesti bicicleta iti iei un echipament corespunzator. Te schimbi dupa ce te-ai stropit/udat si esti ok. Da, asta implica si un rucsac cu haine de schimb in spate. Asta evident daca vrei sa folosesti bicicleta. Pe ploaie serioasa poti folosi o pelerina, de preferinta la intoarcere acasa ca daca ajungi bine udat la munca nu e chiar ok.

  16. alex.X3S says:

    @iulian: le-am incercat pe toate si as spune ca “,” chiar am fost perseverent.concluzia: cu bicicleta mergi de placere, pe ploaie e un chin de ce sa ma chinui? plus vre-o 2 evenimente 1.ca a dat unul cu masina in mine,tot pe ploaie, da am scapat destul de usor si se pare ca a fost vina mea, doar m-a rasturnat, apoi odata 2.ploaie si vant de nu puteam sa inaintez, plus locul de “parcare” unde daca o bagi cu roata in suport risti sa-ti faci un 8 de toata frumusetea, iar daca o pui langa se gaseste vre-un binevoitor sa ti-o puna in suport “cum trebuie”

  17. animal00 says:

    iulian: eu sunt destul de biciclist de oras. Pe ploaie poti sa ai hainele alea mai scumpe, tot gretos e.
    Sa nu mai vorbim de faptul ca nici bine nu ii e la bicla si, in cazul lui Manowar, nici nu il vad venind acasa si curatand toata bicla.

    Cat ai dat pe vectra si din ce an?

  18. Manowar says:

    1200 de lire, 2005, diesel, cutie automata, altceva nu stiu si nu ma intereseaza.

  19. animal00 says:

    bun. plm, la romanica te mai costa vreo mie de euro inmatricularea. minim 🙂

  20. animal00 says:

    pardon.
    Saracule, te lauzi ca ai bani cacalau si iti iei coaja aia? nu iti cade tabla daca stranuti?
    Vezi ca o sa o tii mai mult in service.
    mai erau vreo doua replici, dar le-am uitat

  21. Guru says:

    si 2000 sa treci prin service ca sa o poti folosi.

  22. Rootus says:

    Ete căcat service, la banii ăia (100 lire/lună timp de un an) în cazul în care nu mai merge ceva o dă la reciclare și își ia alta…

  23. Ionut says:

    pretul ei impartit pe 1 an este mai putin decat un abonament la transportul in comun acolo.

    bine, mai intra si motorina, dar una e sa-ti dai curu jos fix unde ai treaba si nu la 300 m minim de destinatie. plus nu cari bagajele in maini pana acasa.

    Animal00, problema nu e taxa, ci volanu pe partea gresita. 😀

  24. NVK says:

    muie steaua foarte scurt!

  25. Manowar says:

    Vezi ca o sa o tii mai mult in service.

    Nu incerca sa fii mai cocalar decat mine, ca am scoala. De exemplu:

    “Bai, saracule, la banii mei, nu merg in service, dau cu ea-n zid si-mi cumpar alta”.

    …si-n mod amuzant, asta-i adevarul.

  26. animal00 says:

    pai cred si eu ca e cat bicla mea*
    *pe care daca o dau de zid plang 😛

  27. Manowar says:

    Coaie, ma doare-n pula de ea, sa moara Franta de mint. Pot s-o dau de toti peretii, bag pula, imi pot cumpara alta rabla in fiecare luna fara sa tai cheltuieli de pe lista.

  28. Orbu says:

    Like!

  29. Orbu says:

    Aaa si ca sa-l completez pe animal00: Ti-ai luat ditai masina ca sa compensezi ca ai pula mica ? 😀
    Nu s-a zis , nu ? Replica mai de cocalar de-atat nu exista , nu?

  30. Manowar says:

    Eh, prea mica nu poa’ sa fie, ca nu mi-am luat jeep.

  31. iulian says:

    animal00: e “gretos”, dar merge si pe ploaie daca nu ai alternative.

  32. animal00 says:

    bai, incearca sa nu dai cu ea de pereti ca risti sa te lovesti. s-o porti sanatos, ca sa zic asa.

    iulian: am mers pe ploaie de mi s-a acrit. imagineaza-ti ultimi 20km dintr-o tura de 200 numai pe ploaie. sa vezi cum ajungi acasa si cand vrei sa te pisi iti amintesti unde ai pula din…amintiri.
    Totusi, cel mai rau m-a prins in bucuresti cand a inceput o ploaie torentiala, cu vizibilitate de 1 metru. Ce-i drept am mers la un bar si am baut 🙂
    asta nu inseamna ca nu e gretos.

  33. alex.X3S says:

    ..ce faze cocalaresti astea cu masina, ca faze cum ca masina mea-i mai tare etc, nu vedeti ca pe om il doare la basca de masina? numai la romanica vad faze dinastea. DIFERENTA e ca o masina de 1200 afara poate fi buna si te poate duce mii de km fara probleme(si de obicei chiar te duce) pe cand in Romanica iei la banii astia intr-adevar o “coaja” , “full options”, “kilometrii reali” etc
    eu conduc in romanica un bmw din 92 si functioneaza si ca “‘” cocalarmetru pe principiu de mai sus, da-mi place masina si cat timp functioneaza si-si ia ITP-urile nici n-o schimb

  34. animal00 says:

    ce faze cocalaresti astea cu masina

    Bravo capitane!

  35. giginson says:

    Daca ai navigatie mare, color, pot sa-ti dau gratis DVD 2014 cu toata Europa inclusiv UK!

  36. Manowar says:

    Nexus 5, Android 4.4, Google Maps.

  37. giginson says:

    Ma refeream la navigatia de pe Opel 😉 Stiu ca este si pe Nexus dar nah… daca ai navi pe masina e pacat sa stea neactualizata! Ecran mai mare, nu se descarca bateria mai repede ca la telefon (pt ca e alimentata tot timpul) nu ai grija suportului auto (daca il ai) in parbriz…etc. Repet, doar daca ai navi incorporata din fabrica.

    Numai bine

  38. xulescu says:

    Asa ieftine sunt masinile acolo..?(nu le am cu piata masinilor dar cred ca masina aia le noi ar fi mult mai scumpa)

  39. Manowar says:

    http://www4.autotrader.co.uk/classified/advert/201402262086227/

    A mea e Diesel, schimbator automat si consuma mult mai putin…si-am luat-o mai ieftina si stiam ca nu-mi da teapa vanzatorul.

    In rest, cam deah. Pe-acolo la preturi.

  40. bubalus says:

    te’n aripa…io dadui 2000 de iepuroi pe o coaja de corsa din 2000…
    cred ca la voi acolo astea se dau deja moca…. 😀
    deh, boieria se plateste in scandinavia

  41. Sabotor says:

    @bubalus
    ghinionul alora din UK e ca au volanul pe dreapta, asa ca piata lor de SH e limitata la UK. Nu au norocul nemtilor sa le cumpere romanii si bulgarii toate gioarsele.

  42. outlaw says:

    @Sabotor: ai fi uimit cate masini din UK sunt convertite in Romania. Pe undeva vazusem si un tutorial pentru VW Passat. E ceva de munca si implica si vizite prin dezmembrari, dupa masini care sunt intacte in partea din fata. Cica VW si Range Rover sunt cel mai usor de convertit.

  43. alex.X3S says:

    @outlaw: prea multa munca pt un IT-ist, iar “baietii” costa, plus ca te trag pe sfoara (mai mult sau mai putin) asa ca mai bine un drum in Germania iti iei de-aici ce-ti place (deja convetit) platesti taxele apoi dai statul in judecata sunt avocati care fac asta pe banda rulanta si cu onorariu mic
    nu sunt convins ca o masina de UK “convertita” te duce la mai putin decat una din Germania, ai exemple cu cifre?

  44. alex.X3S says:

    @mano: de ce-mi intra comentariile in moderare si de cand?

  45. Manowar says:

    Beats me, eu vad c-au fost publicate.
    La subiect, nu vad de ce-ar vrea cineva sa-si converteasca rabla. Cui pula mea ii pasa daca are volanu’ pe dreapta?

  46. Sabotor says:

    @alex.X3S
    am inteles ca ar fi pe la 2500 de euro.. teoretic ai iesi mai ieftin. Da’ oricum, nu-s multe cazurile in care se duce omul pana-n UK dupa masini. As zice ca alea-s exceptiile.

    In plus, samsarii n-au nici un interes sa se duca in UK. Da, sunt mai ieftine masinile cam cu 30%, da’ e distanta mai mare, mai trebuie platit la ferryboat sau la eurotunel, trebuie masina convertita, timp in care sta in service, nu la vanzare. La o masina din Germania/Franta/Italia n-are problema asta si oricum are clienti, asa ca n-are motiv sa se agite.

  47. Sabotor says:

    @Manowar
    banuiesc ca oamenilor le e teama ca n-o sa treaca de RAR sau ITP. Desi e legal si posibil sa inmatriculezi masina cu volanul pe dreapta.

  48. Manowar says:

    Nu inteleg ce treaba are RAR-ul cu asa ceva. De altfel, eu, sincer sa fiu, nici nu as inmatricula-o in Romania. La ce pula mea sa-mi bat capul, daca tot UE e.

  49. Orbu says:

    Pai tu nu, ca tu ti-o poti pastra pe UK. Dar nu cred sa-mi pot inmatricula eu masina in UK, cand am domiciliu doar in RO …?
    Altfel :

    Cui pula mea ii pasa daca are volanu’ pe dreapta?

    Celui care o conduce pe partea dreapta ?! Ai incercat sa conduci o masina din UK in RO, sau invers, o masina cu volan pe stanga acolo? Nu zic ca nu se poate sau ca nu te obisnuiesti cu ideea, ca altfel n-ar conduce juma de Valcea masini cu volan pe dreapta. Eu unu m-am zgariat pe ochi.
    Pe langa faptul ca mi s-a parut putin incomod sa schimb vitezele din partea “cealalta” a masinii ( presupun ca te inveti), e enervant sa trebuiasca sa iesi cu mai mult de jumatate de masina pe sensul celalat inainte sa te poti asigura cand depasesti. Asta daca vrei sa te asiguri.
    Dar daca ai cutie automata , ca femeile (trolaj), e putin mai simplu .. Mai tii si un pasager de sacrificiu pe locul din dreapta sa se asigure pentru tine , pe proprie raspundere 🙂 si aia e , fic ca o masina cu volan pe stanga !

  50. outlaw says:

    @alex.X3S: nu stiu, nu ma ocup cu asa ceva, am discutat cu un tip care a facut-o, a zis ca a rentat dpdv financiar, dar el avea parc de dezmembrari si a avut de unde alege.

  51. Manowar says:

    Discutii tampite.

    Cand ai cutie automata, tot ce faci e sa ai volanul in partea dreapta. Daca eu m-am putut obisnui cu asta SI cu mersul pe cealalta parte a drumului, nu vad problema in a avea volanul in partea cealalta si a conduce pe partea dreapta.

    No big deal.

  52. Sabotor says:

    @Manowar
    cand inmatriculezi o masina trebuie sa treci pe la RAR, s-o verifice ca nu-i furata, sa verifice ca e omologata pentru a circula pe drumurile din Romania (ca idee, daca nu sunt mutate si farurile, nu treci de RAR – ala din stanga bate mai jos in tarile unde se conduce pe dreapta; in UK bate mai jos ala din dreapta). Apoi, din punct de vedere legal, tu trebuie sa ai masina inmatriculata in tara in care ai domiciuliu/rezidenta. Stai in Romania, inmatriculezi masina in Romania. Si oricum, aia ce-si aduc masini din alte tari si le aduc cu numere temporare, ca nu pot fi inscrise pe numele lor in acele tari daca n-au rezidenta. Asa ca trebuie s-o inmatriculeze inainte sa expire numarul ala temporar.

  53. Manowar says:

    No comment, nu ma pricep. Sunt tare curios cum ar putea verifica imbecilii aia de la RAR daca masina e furata sau nu. La cat de cretin si incompetent tre’ sa fii pentru a lucra acolo, m-ar mira sa fi auzit macar de UK.

  54. Ex-terminatu says:

    Nu sunt toti din RAR asa cretini,culmea trebuie sa fii inginer sa lucrezi acolo,dar sunt de acord cu faptul ca sunt niste jigodii imputite care manipuleaza normele tehnice dupa bunul lor plac.

  55. Orbu says:

    Sunt tare curios cum ar putea verifica imbecilii aia de la RAR daca masina e furata sau nu.

    Prin mijloace standard.Cauta in baze de date dupa VIN. Doar ca nu au access la toate din UE. Read this : http://www.wall-street.ro/articol/Auto/145081/masini-furate-rar.html
    In final poti inmatricula masini in RO, chiar daca e 100% clar ca au fost furate. Se numeste ca “o iei in custodie” pana cand vine proprietarul de drept sa o ridice :). La masini de 1000 de euro mai vine pulea sa le ia inapoi. No comment on that!

    …volanul in partea dreapta. Eu m-am putut obisnui cu asta SI cu mersul pe cealalta parte a drumului

    Pai da , ca volanul pe dreapta e normal pentru circulatul pe stanga . Si, am zis , ca cred ca te poti obisnui si cu volanul pe dreapta si condusul pe dreapta , dar merita disconfortul pentru 20-30% din pretul masinii? Daca esti un nene care isi cumpara masina de 2000-3000 EUR , eu zic ca nu, cei care nu-si permit diferenta , zic ca da, dar presimt ca iarasi ajungem la discutii despre bani si pula mea…
    Si, aia de la rar sunt muisti de fel , nu cretini. Din cand in cand mai fac pe prostii comform dispozitiilor centrale, daca , sa zicem , incerci sa inmatriculezi un SUV ca utilitara , respectand normativele lor , nu la vrajeala. Se prind ei repede ca tu de fapt vrei sa platesti taxa de inmatriculare mica , si impozit la fel si te fut in cur cu acte :).

  56. buntzi says:

    Convertirea se referă în principal la ce zicea Sabotor, farurile. La toate mașinile farurile sunt asimetrice, ca să ilumineze mai mult marginea drumului și mai putin pe mijloc, să nu-i orbească pe cei din sensul opus. La unele mașini e mai ușor de făcut modificarea, la altele mai greu. Nu știu precis, dar la convertire mai era și chestia cu vitezometrul care trebuie să afișeze km/h în loc de mph.

  57. buntzi says:

    LE: și mie îmi apare comentariul în moderare.
    Tot la partea de adaptare la condusul de pe o parte pe alta: sunt multe chestii la volan pe care le fac (cel puțin eu) în mod automat. Verificat în oglinzi din când în când, tendința de a evita spre dreapta, de-astea.
    Am încercat și eu aici nițel să conduc, n-a mers. Vroiam sa mă uit în oglindă, mă uitam la bord sau la colțul stâlpului, plus că porneam stergătoarele în loc sa semnalizez, că și alea sunt pe de-a-ndoaselea. Mintea mea e obișnuită să aproximeze coltul “lung” al masinii spre dreapta, nu spre stânga, așa că mergeam cam ca pișatu’ boului…Am zis pas și m-am mulțumit sa fiu pasager.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *