Postul unde imi pun cenusa-n cap (oarecum)

Am zis de vreo coispe miliarde de ori treaba aia cu masinile. Ca nu pricep de ce ar da un om coispe mii pe-o masina, ca X, ca Y.

Tot de coispe miliarde de ori am zis si ca sunt un tip corect si ca recunosc atunci cand gresesc. Iar lumea mai face misto de asta, ca vai, nu recunosc eu nici picat cu ceara etc. Dar e cum zic eu: recunosc. Si, daca-mi explici sau imi arati, inteleg. (sau daca vad) Asa ca postul asta despre asta este. Despre cum imi pun eu cenusa-n cap si zic sincer ca m-am inselat. Da, bai – buntzi, ilici – m-am inselat (partial; vedeti voi mai incolo de zic “partial”)

Parerea mea cu masinile a ramas asa pana in noaptea asta.

Ba, conduc de aproape 20 de ani. Nu-s vitezoman. Am un singur “accident” la activ – si ala de la o defectiune tehnica. Sunt soferul ideal and shit. Nu glumesc. Stiu ca toata lumea zice asta, da’ nici cu maaaaa-ta la volan nu esti mai in siguranta decat esti cu mine la volan. Si nu imi trebuie o masina de peste 1500 de lire si-n 99,9% din timp, e super OK totul cu asta a mea. Nu OK doar pentru mine – om care nu prea conduce mult – ci pentru cam oricine. Daaaaar, asta fiind spusa, exista din cand in cand o imprejurare de-aia idioata cand se aliniaza planetele si-ti fut mortii-n gura. Sa revenim la partea cu cenusa – sau la cum s-au aliniat planetele mele si mi-au futut o scurta eclipsa-n muie.

Am fost azi pana-n Londra. Si a fost drumul FIX, dar FIX cum ziceam eu in postul ala: orice masina ai fi condus, M40 si M4 tot a parcari aratau. Tot cu o mila la ora mergeai (pula mea, au fost 3 accidente la dus, toate 3 nasoale-nasoale). Si stiti cum e, pana cureti cadavrul, pana iei fiarele si cioburile de pe autostrada, pana blabla, te ia sictirul.

Ar trebui sa mentionez c-am plecat cu telefonul la 100%, proaspat scos din priza. Pe drum a stat tot timpul la incarcat la chestia aia de bricheta – cu exceptia a vreo…5 minute, sa zicem, cat am oprit sa pun motorina si sa-mi iau o cafea. In bar am folosit telefonul mai putin de-un minut: cat sa-i scriu doamnei c-am ajuns intreg si cat sa-i scriu ca “ma pregatesc sa plec inapoi spre casa”. Am fost, am baut un cidru cu lumea si, pe la 22:20, hai inapoi. Am intrat pe M4 – bai, liber-liber. In continuare la intrare-n Londra era macel. La plecat din Londra, era gol drumul. Atat de gol incat, dupa ce-am schimbat autostrada, mi-am dat seama ce nasoala e treaba. Pentru ca din sens opus veneau coispe mii de masini, toate bagandu-mi mie faruri in ochi. Pe sensul meu, fix pula. Si la un moment dat nu mai era urma de stalp, fix pula iluminat public. Doar niste cacaturi fosforescente delimitand benzile.

Cand ma uit la telefon, bateria dadea semne c-o ia in gura. Am bagat eu frumos 100-110 mph in drum spre casa. Nu glumesc, nu exagerez. Am zis, nu-s vitezoman, da’ parca n-aveam chef sa dorm in masina. Si fix pana la vreo 15 mile de casa – cu un singur incident soldat doar cu injuraturi (un idiot care mi-a luat fata la 110 mph si in curba; sper sa moara ieri, dar sarim peste).

Si fix la 15 mile de casa m-am trezit ca mi-a murit bateria. Complet. Pentru ca MUIE GOOGLE SI MUIE ANDROID. Bai, sa vedem. Eram pe autostrada. Intuneric de-ti bagai degetele-n ochi. Mai aveam 16% baterie. Mai aveam 15 mile pana acasa. Gen in 10-15 minute eram acasa. Telefonul in continuare la incarcat. Ei, cum a ajuns la 15% (daca-i normal sau nu sa scada in continuare bateria unui telefon care-i bagat la incarcat nu mai discutam, da-l in pula mea de amperaj gen), cum s-a trezit Androidul: low battery? sunet enervant. Turn on battery saver! Sunet si mai enervant. OK. Am ignorat, pula mea, da-te-n mortii ma-tii, ca pana acasa (sau aproape de casa ma tine). Ei bine, NU. NU MA TINE. Pentru ca facut treaba asta in loop. La 1.5 secunde (pe ceas) facea treaba asta. Astfel incat 15% care mi-ar fi ajuns pana acasa au ajuns la 6% intr-un minut. Beep, flash, beep, flash, beep. Bateria mancata intr-un minut. Multumesc, Goagle, pentru cele 10000 de avertismente. Sa stii, n-as fi priceput daca nu-mi repetai asta la 1.5 secunde, mancandu-mi restul de baterie, baga-mi-as pula-n ma-ta.

OK, trag pe stanga pe hard shoulder. Telefonul inchis, in continuare la incarcat.

Hai ca-i OK, fumez o tigara cat se mai incarca pisatul asta. Doar ca heeei, sa vezi, cat am fumat eu DOUA tigari (hai sa zicem 15 minute) telefonul a ajuns la 15% si el. A pornit fix la fel, cu herpaderp, turn on battery saver! Dau un “click” pe ecran, OK, a pornit battery saver. Lol, stiti ce inseamna la Android/Google battery saver? INSEAMNA CA-TI OPRESTE BATERIA CAT TIMP TELEFONUL ESTE LA INCARCAT.

ADICA SHUT DOWN IAR

OK. Am pornit, am mers dupa ureche (m-am intors in timp cu vreo 10-15 ani, pe cand lumea inca mai mergea dupa indicatoare). Toate astea intr-o bezna desavarsita, se-ntelege – si brusc cu vreo 40-50 mph, nu 100-110 mph, sa am timp sa vad indicatoarele si sa reactionez.

Imi dau eu seama ca nu-i de joaca, ca nu stiu unde pula mea tre’ sa ies (am mai facut drumul, dar plm, am mers pe vreo 3 variante diferite). Trag iarasi pe stanga. Afara, langa masina, un lup. Nu glumesc. Lup. Nu caine, nu vulpe. Lup. Trust me, am avut unul pe post de pet, stiu cum arata. OK, blocam usile, pula mea, fuck that. Ma rog, a plecat lupul la treaba lui cand s-a lamurit ca fumez in masina si nu ies sa ma faca sarmale. Am mai stat ce-am mai stat, sa se incarce telefonul. L-am pornit, i-am dat luminozitatea si mai jos – abia se mai vedea ceva pe ecran, dar nu ma interesa sa vad ceva, ma interesa sunetul, sa-mi zica pizda aia “in doua mile iesi de pe autostrada”. Dar evident ca nu m-a ajutat la nimic, iar telefonul s-a descarcat iarasi (si s-a inchis) fara vreo jena – pentru ca iarasi a inceput loopul ala idiot cu atentie, nu mai ai baterie. Atentie, nu mai ai baterie pentru ca ti-o golim noi cu atentie, nu mai ai baterie.

Alta chestie neamuzanta (am zis ca s-au aliniat planetele sa-mi dea o muie scurta, nu?) a fost ca, pentru prima data de cand conduc masina asta, mi-a bagat ceva adrenalina-n muie. Ziceam ca mi-a luat un imbecil fata-n curba. A trecut de pe 2 pe 3 fara semnalizare, fara sa se asigure, fara nimic. Eu, peste suta de mile la ora. Si normal c-am franat. Ba, si pentru prima data de cand conduc eu rabla asta troglodita, a facut o faza incredibil de idioata. A inceput sa joace brusc in toate directiile. Am mai franat eu in pula mea la 140 mph tot asa, brusc. Sau la 130. Sau la 120. Sau. Dar asa ceva n-am vazut de cand sunt. Nici cu masina asta, nici cu altele (e adevarat ca nici nu prea am avut multe ocazii, ca nu sunt vitezoman, merg in general la limita legala). Dar efectiv fugea botul masinii stanga-dreapta de am zis ca s-a dus pe pula – si ca ma duc si eu cu ea. Am stabilizat-o in cele din urma si-am lasat-o in 90 si aia a fost (la 90 nu face fite cu nimic). Bafta mea ca era drumul liber (ca daca nu era, pula mea, nu bagam viteza), ca altfel habar n-am cate rable agatam.

Prin urmare, o scurta recapitulare cu muia din seara asta:

– condus pe intuneric (pula lumini o lunga perioada)
– faruri jegoase si de cacat care bat pe o distanta prea scurta
– faza lunga ii chioraste pe-aia din fata, asa ca pula
– frana la 100-120 mph (habar n-am cat aveam, da’ pe-acolo) a facut masina sa danseze nitel
– bateria telefonului s-a dus pe pula-pula
– navigatie pe masina din pula de cerb de aur

Asa ca da, retrag partea aia cu “nu vad de ce ar lua cineva o masina mai scumpa de 1500 de lire”. Greseala mea. Cenusa-n cap etc.

Ziceam la inceput “partial” si in continuare sustin chestia aia din trei motive:

– ba, da’ sunteti si voi varza la exemple si explicat. Cand intreb de ce pula mea as da jdemii pe o masina mai de doamne-ajuta, unul incepe ca “simfonia se aude altfel pe sistemul meu 7.1 din masina”. Altul ca “am senzor la portbagaj, simte piciorul si deschide portbagajul cand herpaderp maini, sacose”. Pai mi se rupe pula de de-astea. Stiti de ce nu mi se rupe pula? De faptul ca poate unele masini au faruri mai de doamne-ajuta. Sau stabilitate mai-mai. Mai cumva. Sau navigatia pe ele (plm, daca or fi si valabile hartile…n-am idee)

– in continuare nu as cumpara o masina scumpa. Pentru ca pula mea, prefer sa pastrez banii aia si, in cazul in care se intampla asa ceva vreodata, sa merg inainte pana dau de-un hotel si sa sparg vreo 200 de lire pe o camera de hotel (si la 200 e de-aia din gen fostul conac de aristocrat prin zona asta). Parca-i mai ieftin.

– chestia din seara asta chiar a fost cu aliniatul planetelor, gen cam prea multe cacaturi simultan. Chestie care nu se prea intampla – in cazul meu, in 20 de ani, e prima data cand chiar se aliniaza jegurile – mai lipsea doar sa fac si vreo pana ca sa fie tacam complet. Adica, mers noaptea (nu fac asta-n general), mers cu viteza (nici pe-asta), pula iluminat pe o portiune lunga de drum (in general e, habar n-am wtf s-a intamplat), bateria telefonului pizdita (fute-m-as in el, ca acum un an tinea mult si bine, sa mai cumpere pula ceva pe Android si doamne futu-i, ca habar n-am sa folosesc altceva) etc.

Altfel, cam aici cred ca s-a terminat visul meu cu Tesla. Un vis frumos, un vis un pic mai eco, un vis herpaderp, dar un vis si atat. Nu, n-am devenit brusc fan al poluarii, n-o sa-mi iau tractor sa le dau la muie hipsterilor elfi din padure. Dar s-a cam terminat cu iluziile mele. C-o fi faina treaba cu masina electrica, da’ parca arata brusc mai putin fain cand pleci cu bateria telefonului la 45% si in vreo 65 de minute ajunge la 15% si pe urma intr-un minut se termina. Sigur, masina nu-i telefon, dar principiul acumulatorului e cam acelasi. Cand am luat telefonul asta, tinea bateria cam 3 zile. Iar asta era acum mai putin de doi ani. Astazi am plecat la ora 2 pm. Si chit c-a stat (aproape) nonstop la incarcat, la 11 noaptea pa si muie. Timp in care l-am folosit “pe bune”? Hai sa zicem 4 ore. Sa zicem. Ba, in pula mea, de la 3 zile la 4 ore (si din alea 4 ore a stat “in priza” 3 si ceva), hai sictir.

O sa-mi iau alta masina. Una pe benzina, pana or bana si masinile alea. Tot automata. Pula baterii, pula electrice, pula orice. Si-mi dau seama ca n-o sa pot testa eu cum au farurile sau cum stau cu stabilitatea si franele si alte alea, ca nu-i ca si cand le cumperi noaptea si nu-i ca si cand mergi la un test drive la 120 mph, ca totusi. Presupun c-o sa sper pur si simplu c-o sa fie ceva mai de doamne-ajuta. Sau o sa iau ceva puleala de-aia de gipan – gen daca si ala e la fel de instabil, macar sa stiu ca nu plange mama, ci ma-sa aluia care-mi ia fata.

Dar, ma rog, asta-i alta treaba. Ramane cum am stabilit. Cenusa-n cap pentru mine si ridicam limita aia de 1500 de lire. La cat? Habar n-am. La cat pula mea o costa o masina decenta, dracu’ stie.

In continuare mi se rupe pula de sisteme 7.1, nu stiu ce senzori la portbagaj, scaun cu suport de facut laba si masaj erotic cu asfixiere si mai erotica. Mi se par harneli, snobisme, prostii infantile – si de-aia mi se rupe pula de ele. De faruri, navigatie si eventual de dormit pe camp cu lupii, parca nu…

Altfel, oarecum related, sirul indian de prosti parcati pe autostrada azi arata asa:

– camion rapciugos
– Triumph Dolomite 1300 (cred ca era facuta-n 1975, nu glumesc)
– eu (vauxhall)
– lamborghini in spatele meu (nu glumesc)

Cot la cot si bara la bara am stat toti de ne-a venit acru-n pula. Si nu cred ca l-a incalzit pe nenea cu lamborghini din spatele meu vreun pic c-avea masina smechera. In schimb, daca s-o fi intors si el, poate-poate o fi avut faruri mai de doamne-ajuta. Sau navigatie. Sau stabilitate pe sosea (sunt sigur ca exista si pentru asta ceva cuvinte pe care eu nu le cunosc).

Si cam atat pe ziua de azi. Am zis doar sa povestesc treaba asta cat e inca fresh. Mortii ei de olimpiada. Si daca aveti vreo recomandare de rabla, nu va sfiiti. Nu iau una acum-acum, da’ in viitorul apropiat, cred ca da…

Daca ai chef sa-mi dai o cafea, o poti face aici

78 Responses to “Postul unde imi pun cenusa-n cap (oarecum)”

  1. Manowar says:

    Nu e vorba de faptul c-ar fi o singura cauza sau un singur motiv.

    E vorba de faptul ca, asa cum am zis, s-au aliniat planetele nitel aiurea. Si am zis ca-n 99,9% din timp e ca mine – nu ai nevoie de X, Y, Z. Da’ uite ca 0.1% din timp, parca ar fi bune.

    Altfel, eu credeam ca eu am rabla, da’ pula mea, vorba aia, macar a mea e din mileniul asta, boss. 1998? Pe bune?

    In ceea ce priveste navigatia, eu unul ii vad sensul dupa seara asta. Da, “toata lumea” merge cu telefonul. Pana cand li se aliniaza si lor planetele si le da telefonul o muie cu pula-ndoita si nespalata. Si pe urma mai vedem ce parere au.

  2. Alex says:

    @ Liviu
    Îți Recomand cu încredere o Toyota Avensis ?
    http://www.parkers.co.uk/toyota/avensis/tourer/18-v-matic-t4-5d-cvt-auto/for-sale/usedcfs-441464546612318/

    Nu m am uitat cu atenție dacă are navigație sau xenon . E tot automata, ca și Vectra. Pretu as zice ca e foarte bun. Practic, banii de țigări în cazul tău. Orice motor aspirat, fără turbina, are o viata lunga și întreținere ieftina.

    Consum maxim 7 l la 100 km.

    Dacă vrei ceva mai mare de atât, ia skoda superb

  3. Manowar says:

    Mda…nu cred ca mai cumpara baiatu’ masini mai vechi de 2 ani.

    Zic 2 ani asa, sa le iau la juma’ de pret, da’ fara sa fie deja in stadiul de “mai au nitel si pica”

    Altfel, eu nu ma pricep la masini – absolut deloc – dar…sa moara Franta, urata (si lunguiata) masina. E ceva special la marca asta, gen “cei mai buni in domeniul X”?

  4. Alex says:

    Nu, nu e nimic mai special sau spectaculos la ea.
    Totul e decent. Nu iese în evidenta cu nimic. E Toyota. De obicei lumea le alege pentru fiabilitatea în timp. Cred ca sunt singurii care dau 5 ani garanție la una noua, astfel încât dacă o iei second-hand la 4 ani mai ai încă garanție.

    Nu mi am luat și nu am judecat niciodată o mașină după cum arată.

  5. Florin says:

    Pana schimbi masina incearca un incarcator auto de 2A. Eu am schimbat 3 pana sa-mi tina S6 cu waze si bateria sa se incarce, nu sa scada usor sau sa nu scada de loc.
    Marca n-am sa-ti recomand ca e ceva no name, dar sunt ieftine asa ca poti arunca 2-3 pana gasesti unul bun 🙂

  6. Florin says:

    *deloc, acu am vazut ca am scapat un spatiu 🙂

  7. XC47 says:

    Dude… 110mph =~180kph..
    Dă-o-n plm, când frânezi brusc de la viteza asta îți trebuie suspensii care să nu râgâie și frâne perfect balansate. N-are nicio treabă cu vârsta mașinii. Tot ce trebuie să faci este să-ți reglezi / schimbi frânele și probabil amortizoarele.
    Ce pula mea, mașinile acum 10 ani nu mergeau cu 110mph? Trebuie doar puțină mentenanță.

  8. ZmeulZmeilor says:

    Ce a zis XC47.
    Basca sa nu ai vreo bucsa/pivot imbatranit si de la ala sa ti se traga tot (e de ajuns 1 sa nu mai alinieze bine).

    Cat despre masini… Eu am zis mereu ca 10.000 de euro e un prag sanatos. Masina nu e nici foarte batrana nici foarte tanara si poti lua aproape orice in banii aia (sedan, suv, hatch, etc).

  9. ZmeulZmeilor says:

    Uitasem: bine ca esti ok/take care.
    Plm, ziceai ca nu mergi mai mult de 120km/h si acum zici de 180? Nu as face asta intr-o masina ca a ta.

  10. Sk8 says:

    Iar ai deschis cutia Pandorei cu discutiile despre masini si va fi interminabila :), dar acum, ca ai descoperit si tu cit de cacat poate fi o rabla de-asta “de om relaxat”, pentru familistul din tine si care nu lucreaza chiar pe bani de ciunga, iti recomand cu incredere un BMW seria 5 F10, ca in asta nu o sa ai spaime de gen “unde draq se duce masina ca e i-am zis sa frineze / ia curba”, e foarte confortabila si are cam cel mai bun sistem de navigatie si multimedia de pe orice masina. Iar la design, nu-ti crispeaza retina cum o fac Avensis-urile si alte plicticosenii crunte de masini pe care zau ca nu pricep de ce plm le-ar cumpara careva vreodata, la halul odios in care arata.

  11. ZmeulZmeilor says:

    Ca… nu au bani sa dea 40.000 pe un BMW cand Avensis il gasesti la 20.000?

  12. altcalic says:

    Boss:
    – pentru lumini ia ceva cu xenon (sau cu led lights, desi aici sunt pareri impartite, insa la xenon/bixenon n-am auzit vreodata “se vede prost”)
    – pentru stabilitate, fizic vorbind, o masina cat mai joasa si mai lata, cu cauciucuri bune (nu mai umbla cu “la ce plm imi trebuie cauciucuri de-nu-stiu-care” cu care te-am citit printr-un post ca doar aia 4 covrigi te tin pe strada), preferabil cu suspensie independenta spate
    – pentru restul pana mea, iti cauti si tu optionalele pe care le vrei, dar navigatie ar trebui sa fie disponibila pe orice ai cauta, cu tot cu harti de uk, desigur

    Daca vrei sa fii sportiv maxim (sau in cazul tau sigur maxim) ia-ti bmw, ca tot ziceai de el, altfel e cam greu sa le alegi daca nu stii despre ce e vorba, doar ca na… o sa coste un pic.

  13. Zuza says:

    Pentru stabilitate, nicio masina nu se „tine” de drum ca o masina sport. De navigatie si lumini habar n-am.

  14. Orbu says:

    Alinierea aia a planetelor tine doar de un stil de condus/ de viata.
    Eu, de exemplu, merg des noaptea. Ca-mi place ca e liber si, cu exceptia faptului ca ma mai trage s-adorm la volan si ca se vede mai slav decat ziua, evident, mi se pare mai sigur.
    Insa am avut in timp cam toate problemele de care spui.
    Aia cu telefonul o rezolvi cu un incarcator mai bun, sau si mai bine cu o baterie externa. Bine, rezolvarea corecta e cu schimbatul bateriei sau telefonului, dar, pe de alta parte, gmaps pe modul navigatie, sau waze, consuma baterie grav.
    Aia cu stabilitatea pe frana la 100Mph, plm, masina aia o fi fost ea stabila la viteza mare, cat era noua si bine intretinuta. Da’ stii cum e, cand nu ai nevoie si platesti reparatii doar cat sa treci MOT-ul, ca dublezi valoarea masinii, e rezonabil, dar asta doar pentru ca valoarea de piata masinii tale, scade continuu. Pe de alta parte, daca nu bagi bani, stai intr-o rabla de 800 de lire, sau cat iei acum pe ea. Si e cam mult sa vrei de la o rabla de banii astia sa fie sigura la viteze de tranzitie catre decolare, stii? Nu vreau sa spun mai multe, ca intra la capitolul “speak retardish”, da’ pot sa spun ca dupa ce am patit acelasi lucru cu Fordul vechi am inlocuit cam toate elementele de suspensie. Si m-a costat ceva si tot nu se comporta ca noua, ca la viteze d-alea mai sunt si alte lucruri care conteaza ( calitatea discurilor de frana, a placutelor, a cauciucurilor, sa fie jantele echilibrate si neovalizate) asa ca m-am consolat cu ideea ca trebuie sa merg mai incet de banii pe care ii platesc, ca e mai simplu.
    Orice masina ai cumpara, daca vrei sa mergi asa repede cu ea trebuie s-o intretii, sau sa iti asumi riscuri.
    Farurile noaptea. Ca un ochelarist, I feel you. . Sunt vreo cateva lucruri de zis aici.
    La orice masina, in timp farurile isi pierd luminozitatea. Sticla ce le acopera ( sau plexiglass-ul – in functie de model, devine mat. Cam dupa 5-7 ani devine observabil. Indiferent daca mergi sau nu cu masina, dar daca mergi efectul e mai pregnant ca sticla se “coace” si-n unele cazuri se si ionizeaza un pic. La 10 ani probabil ca transparenta lor scade la jumatate sau ceva. Se poate rezolva cu polish de faruri, dar dupa treaba asta nu te astepta sa le mai poti folosi inca 6-10 ani pana se matuiesc, ca o data smirghelit stratul de la exterior, care-i un lac mai dur, efectul de matuire revine ma repede.
    Chestia asta e utila de facut si pentru ca reduce din efectul de difuzie anapoda, efectul ala care te orbeste pe tine cand vine unul din sens inver cu farurile muci, iar pe el il face sa nu vada mare lucru, ca lumina e prin ceruri.

    Becurile cu halogen sau xenon, se “tocesc” in timp, nu intru-n detalii tehnice, dar e chestie banala. La 2-3 ani ( in functie de cat mergi evident) ar trebui sa le schimbi daca vrei sa le tii in 80%+ din luminozitatea initiala.
    Legat de ce masina sa iti iei pentru faruri bune :
    1. Sa zis : Xenon, iar eu as completa cu LED, ca na, acum unele masini au asta, daca vrei sa platesti suma.
    2. Dupa parerea mea , orice masina de tip SUV ( inalta) are “vedere” mai buna, chiar ma bucur de asta. Pe de alta parte, daca vrei sa mergi cu 100 Mph si sa franezi fara regrete SUV-ul e o idee buna doar daca-i “premium” si d-ala mai mult de asfalt decat de off-road.
    Si masinile gen autobuz de familie rezolva partea cu luminile binisor, dar, plm, alea-s chiar urate, daca n-ai 3 copii, nu merita.
    3. Daca vrei marci de masina cu cele mai bune lumini- e simplu: Dintre Europene care nu-i nevoie sa fie neaparat SUV – Mercedes, BMW si intr-o oarecare masura Audi, oricare vrei tu dintre ele, e treaba de gusturi, buget si alte necesitati,mai departe, conteaza doar sa fie cu tehnologiile noi adaptive lights, si ce mai e.
    Mai gasest si altele, dar trebuie sa fie d-alea din clasa cea mai scumpa si mai mare. Gen “limuzina”.
    Legat de stabilitate si masina sport. Masinile sport nu-s confortabile. Te doare, in pula mea, spatele dupa 300 de mile de dat cu curul in toate denivelarile intr-o masina sport, chit ca-n UK sunt drumuri bune. Masinile sport nu-s facute sa fie confortabile. BMW, ca termen general, nu e o masina sport, chiar daca brandul lor sugereaza asta. Subaru Impreza STI e o masina sport, Sau Mitzubishi Lancer EVO, sau Volkswagen Golf GTR, sau Nissan GT.

    Navigatia in masina arata bine, dar nu-i cea mai buna combinatie. Adica sa iti spuna cand sa iesi de pe autostrada , e buna oricare, evident. Daca vrei detalii fine cu trafic & shit, tot Waze si Google maps. Solutia cea mai hack e un telefon ieftin pentru asta. Solutia cea mai confortabila e un sistem media “casetofon de masina”, cum s-ar zice – cu android pe care poti sa pui toate cele. Masinile mai noi ofera sisteme similare din fabrica.

    Diferenta de perceptie legata de 1500 de lire sunt suficienti pentru o masina e doar ca iti schimbi tu stilul de condus.
    Daca ai conduce ceva gen 15 000 de mile pe an, mai mult de jumatate in afara orasului, ai observa ca mai ai nevoie si de alte chestii. Ai nevoie, gen, daca ai si niste bani care stau cam “degeaba” in cont si asteapta sa fie cheltuiti.

  15. Adrian says:

    Ia ti un peugeot 3008 sau 508 pentru cea mai ieftină mașină cu full led. Sunt la preț de toyota sau nai jos dar arată normal spre decent.

  16. maxutz says:

    Asta nu e mai usor pentru tine? :))))))) http://www.rotorway.co.uk/content/blogcategory/10/18/

  17. Alifie says:

    Daca-i vorba de siguranta si confort, volvo v40 cross country cica ar fi o varianta. Mie mi se pare urata, da’ cum n-am cultul masinilor, posibil sa nu vad io lucrurile cum trebuie.

    http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201708268700467?make=VOLVO&model=V40%20CROSS%20COUNTRY&logcode=p

    Cumnatul prefera audi pentru familie – Q2 (ii foarte confortabil de condus – suspensii cu amortizoare adaptive si alte minuni) si BMW cand era mai tanar si-i placea cu vruum vruum.

  18. Barbu says:

    Nu exista golf gtr(pentru ala de deasupra lu ala de deasupra)

  19. guru says:

    Honda civic Bo££

  20. Manowar says:

    @Alifie: da, lol, e hidoasa, nu urata.

  21. Krampus says:

    Ia si tu una cu priza de 230V inauntru si stii o treaba. La a mea e super chestie priza aia. La un drum mai lung pot sa leg o lada frigo serioasa. Stau mancarea boracilor si berile mele la rece. Altfel poti sa incarci un laptop cand e necesar; din astea …

  22. Manowar says:

    Mda, aia chiar ar fi o smecherie.
    Ma uitam mai devreme la un Lexus, dar imi zice doamna ca nu-i place. Cica nu arata bine masina.

  23. Delia says:

    Cu ceva timp in urma, am ajuns mai inteleapta, dupa ce m-am tavalit cu masina de atunci, un A4 si am scapat cu viata.
    Nu eram deloc adepta masinilor mari si tari, ca, nah, numa’ cocalari imi evocau.
    Asa ca stateam io, asteptand banii de la asigurare, caci da, am facut o masina praf cu 2-3 saptamani inainte de finalizarea leasingului, si ma gandeam ca de ce zaoanul insista de numa’ sa imi iau masina Z. Am reusit in acea perioada sa vad un accident naspa de tot, singurii supravietuitori erau pasagerii din masina model Z si soferul tirului.
    Am achizirionat masina modelul ala.

    Zilele acestea, pe autostrada a crapat turboul masini unui amic in drum de concediu. Ceva Wolvagen. Masina buna, nimic de zis, dar a crapat un pic intr-un monment cam nepotrivit, nu ca ar exista un moment potrivit ca sa iti crape masina..

    Oricum, concluzia mea de blonda, pe care o si aplic, e ca imi schimb telefonul la 2-3 ani si masina la 3-4 ani si nu incerc sa iau chestiuni folosite de altii. Si, dupa buget, mereu caut ceva mai bun, nu neaparat in acceptiunea generala(logic ca toti masculi cred ca pentru o femeie primeaza doar cum arata masina si caldura in scaune), dar nah, am norocul sa am cativa masculi iubitori de masini in jur si capabili&rabdatori sa dea sfaturi
    uneia ca mine.

    Concluzionand: cauta masinile cu cele mai bune reviews privind securitatea pasagerilor, mai ales ca ai familion.
    Alea sigur au si faruri bune.:))

  24. SEBY says:

    Buna Mercedes c200 diesel an de fabricatie dupa 2007 si cine a condus mercedes stie ce vorbesc lejeritate in condus pozitie confortabila la volanmulte rahaturi deja incorporate ( asr edc abs si pastele masii de neamt ) daca doresti pot sa te ajut cu un sfat ( lucrez la ferma de recovery si vad ce masini se aduc in curte) SEARA PLACUTA

  25. schipix says:

    @Mano la mine reteta castigatoare a fost urmatoarea: masina achizitionata la 3-4 ani vechime pana in 100.000 km si vanduta la cel mult 8 ani vechime.
    La 3-4 ani vechime ai garantia ca toate defectele de fabricatie au avut suficient timp de a se manifesta si de a fi rezolvate. Un 15-25.000km/an e suficient de mult incat sa ai garantia ca masina nu a stat (ceea ce e mai nociv decat a fi exploatata mai des) si suficient de putin incat sa nu fi fost hamalita.
    Daca o dai inainte de a implini 8 ani (preferabil inainte de pragul psihologic de 150.000km) e ok pt ca dupa varsta asta cresc f mult sansele sa inceapa sa iti manance mai multi bani decat merita sa bagi in ea.

    Cat despre marci, mi-e mai usor sa iti spun ce sa nu iti iei. Fereste-te de Fiat. Au o reputatie de masini nefiabile, iar eu personal urasc mersul cu masina in service mai ceva decat mersul la stomatolog.
    Nu iti recomand Audi. Nu ca n-ar fi masini bune, dar nu sunt atat de bune incat sa fie justificat pretul (atat noi cat si SH).

    @Orbu

    Daca vrei marci de masina cu cele mai bune lumini- e simplu: Dintre Europene care nu-i nevoie sa fie neaparat SUV – Mercedes, BMW si intr-o oarecare masura Audi, oricare vrei tu dintre ele

    Nu stiu de unde ai scos-o pe asta, dar franzujii au stat intodeauna cam cel mai bine pe partea de lumini (si pe partea de diesel, dar asta e off-topic). Evident ca o anumita marca, poate implementa pe un anumit model, o anumita tehnologie, care s-o faca miezul din dodoasca (cum a fost night-vision-ul implementat pentru prima oara de Mercedes – si care s-a dovedit mai inutila decat un coi in talpa). Dar per ansamblu, nu marcile enumerate de tine nu au fost de-a lungul timpului niste campioni pe partea de iluminare incat sa fie alegerea atat de simpla precum spui tu.

  26. Mikimoto says:

    Ma bag si eu in seama: daca nu esti vreun profesionist de raliuri, eu zic ca iti risti viata si la o frana brusca doar la 120km/h.
    Nimic brusc – asta sa fie mantra ta.

    Ti-a taiat fata, manevra de evitare – fara frana brusca, sau dai in el. Viteza se compune si e relativa: el merge in acelasi sens, deci nu e ca si cum l-ai lovi cu 100Km/h.

    Gandeste-te ca si la o super-masina, daca prindeai un pic de gheata sau o baltoaca, nu mai apucai sa scrii postul asta. Cu noroc, poate il dictai…

  27. Field Chester says:

    Daca vrei dotari,siguranta si performanta ia DRACU un Volvo. Intelesai ca nu-ti place ala pus de Alifie dar din tot ce scot aia tre’ sa gasesti ceva care sa-ti placa.
    http://www.volvocars.com/uk

    \m/

  28. Manowar says:

    @schipix: citeam pe undeva un studiu (de-ala pe bune, chit ca era facut de britanici).

    Cica o masina isi pierde in medie 60% din valoare(a initiala) dupa primii 3 ani (indiferent de cate mile a facut). M-am uitat la preturi, am comparat cu pretul rablei din fabrica si e cam pe-acolo (depinde un pic de marca, da, dar in general, dupa 3 ani, pula mea, nu prea mai iei nici jumatate din cat ai dat pe ea)

    Mie asta-mi spune “ceva” despre preturile masinilor si societatea in care traim. Si bai, pierde doar 60% pentru ca traim intr-o societate care merge pe rolling debt, ca altfel ar pierde vreo 80% – lejer.

    Doua exemple:

    Unu

    Doi

    (nu-s grozave, dar sunt acceptabile – ma refer la cum arata, ca tehnic nu stiu nimic despre masini).

    Ma uitam mai devreme la ceva Mercedes E nou – batea in vreo 60k, parca. Nu mai stiu sigur. Sigur, sigur, in 3 ani au mai schimbat aia chestii, au mai adaugat chestii, au mai imbunatatit chestii. Da’ pula mea, totusi – o iei la 60k azi, in 2020 face 25k. Daca mai face si atat…

    Ziceam intr-un comentariu (la alt post) ca Mercedes C e masina de secretara si lumea radea pe-aici, ca deh, e afon Manowar, nu stie, nu-ntelege, da’ Mercedes e herpaderp, nu e pentru secretare. Si pe urma arunci o privire pe un exemplu random si vezi ca dai vreo 3000 avans si iesi la 200 de lire pe luna (asta cu dobanda nesimtita, gen 11% pe an; in realitate, gasesti la 5% sau la 0% in unele cazuri). Pula mea, unii dau dublu pe transport in comun (gen am colegi care dau 5000 de lire pe an pe tren – doar pana la lucru, nu mai punem weekenduri sau plm; iar trenu’ ala uneori mai uita sa vina, ca s-a intamplat ceva…)

    Altfel, daca ar fi vorba sa dau bani pe-o masina (bani mai multi adica), nici prin cap nu mi-ar trece sa iau ceva peste 20k mile. Ce zici tu acolo cu 100k (km) pentru mine ar intra la capitolul “gioarsa”. N-as da mai mult de 2500 pe asa ceva, indiferent de ce masina ar fi.

  29. Orbu says:

    Nu stiu de unde ai scos-o pe asta, dar franzujii au stat intodeauna cam cel mai bine pe partea de lumini (si pe partea de diesel, dar asta e off-topic).

    Am scos-o din faptul ca am condus noaptea Renault ( Megane(model: 2012,2014), Laguna (2003,2007),Captur(2014)), Peugeot ( 407 – nu mai stiu ce an, 607( asta avea lumini bune la vremea lui) , 308 ), Citroen ( C2,C3), Nissan ( Juke(2014), Qashqai(2014)).
    Am fost pasager noaptea in Renault Koleos, Peugeot 508, Citroen C6.
    Ochii mei bolnavi nu-s multumiti de luminile astora, per ansamblu. Juke, Qashqai si Koleos erau ok, totusi, dar asta pentru ca-s inalte si vezi altfel.
    Or fi alte franceze sau europene care au lumini bune, sau poate numite echipari, pula mea, nu le-am condus/vazut pe toate, vorbesc, evident din ce stiu.

  30. Alifie says:

    @Stevie Von Derr:

    punto-evo

    Fara suparare da’ am avut un Doblo cu pe care l-am tinut aproape doi ani si doamna are exact un Punto evo, luat pe firma. Mai are cateva luni si se amortizeaza, de abia astept sa scapam de tiganie si sa luam o masina. Probleme cu: cablu timonerie, bielete antiruliu (din ~30k in 30 cam trebuie schimbate), ventilator habitaclu, motoras stergatoare, kit ambreiaj schimbat de doua ori in 100k, amortizoare fata – spate schimbate tot pana in 100k km, cea mai proasta alegere facuta vreodata, si nu pentru ca ar fi costat mult cacaturile astea, ci pentru faptul ca trebuie sa pierzi o gramada de timp cu masina pe la ateliere auto. Daca fac un drum de peste 300 de km cu fiat-ul, ma doare spatele de nu ma vad. Cum spune Schipix, Fereste-te de Fiat!
    @Schipix:
    Am condus frantuzesti, la fostul loc de munca parcul auto era cam pe jumatate cu frantuzesti, am prieteni care si-au cumparat Fluence, Laguna, Megane, 3008, 408, ca motorizare am inteles ca-s ok (daca o ajuns si mercedes sa puna motoarele de 1,5- 1,6dci pe clasele A,B,C) si te simti cat de cat confortabil in ele. Totul e ok pana ajungi sa ai de reparat ceva la ele, atunci incepe distractia maxima. Clar sa sunt mai scumpe Audi decat franzuzestile, dar daca le cumperi cand au deja cam trei ani, nu se mai simte asa de mult diferenta, si intre un audi de 3 ani si omoloaga de clasa de la frantuzesti, prefer audi.

  31. Licaon_Kter says:

    Ai dat de mizeria cu bateria la 6P: https://chimicles.com/google-nexus-6p-battery-early-shutoff-bootlooping-class-action-investigation/

    Toate dispozitivele cu Snapdragon 810 au fost fail (Sony Z3+, Oneplus 2, HTC One M9) cumva si ironia e ca 6P era laudat ca “cea mai buna implementare a 810”. 🙁

    Nu zic, e misto ca ai Android 8 deja, dar lupul era la usa ta…

  32. altcalic says:

    Masinile frantuzesti sunt destul de naspa la lumini, am mers cu doua megane 2 si nu mi-era clar daca am aprins sau nu farurile, vedeam la 5m in fata. Masinile frantuzesti mai sunt naspa si la fiabilitate, in special ce tine de electronica. Nu le-as lua in calcul nici daca mi le-ar da cineva gratis, doar daca-mi asigura si servisarea.

  33. StevieVonDerr says:

    Sigur, cand ai buget si nu esti destul de bogat sa-ti permiti gioarse, te orientezi spre ceva premium. Am incercat sa aleg cat mai involuntar posibil.

    A3, c classe, seria 1 (120)….acolo ma uit si eu. Pana-mi aduc aminte ca-s si chior si calic :)))

  34. Manowar says:

    @LK: nu am Android 8, ci 7.1.2, tocmai am verificat. Dar da, e Nexus 6P. Muie Google.

    Bag pula-n ei daca le mai dau eu sute de lire pe o japca a carei baterie nu merge schimbata…

  35. mesterul says:

    Manowar, te ai uitat la Ford Mondeo sau Renault Talisman? Sînt mașini decente la prețuri chiar ok.

  36. Manowar says:

    Ford Mondeo are un coleg si mai mult sta cu ea in service.

    Renault e facuta de francezi, iar eu nu cumpar produsele lor din principiu. Nu cumpar nimic facut de francezi de cand am lucrat in Franta. Sa vezi tu discutii in supermarket cu “pune branza aia la loc, e facuta in Franta”…

  37. Laur says:

    In primul rand ia un incarcator auto calumea; eu am un Philips 2+1A, cu altele mi se descarca telefonul daca merg cu navigatia pe google maps.
    In al doilea rand, daca vrei viteza, n-o mai face cu masini de 10-15 mii de euro de noi. Eu cu Meganu meu 2009 nu sar pe autostrazile din RSR de 140, asta pentru ca am vazut cum e sa ai 180 pe autostrada si sa se bage un bou in depasire si sa dau in frane pana la 110. Poate cu un BMW ar fi mai safe manevra, dar nu vreau o masina mai scumpa decat casa in care stau.

    Orice masina iti iei, nu se compara nici o navigatie cu google maps, updatata in timp real inclusiv cu traficul. Cand am fost in Ucraina, am luat un sim local cu 2 euro, asa ca google a stiut ca e aglomerat prin Odessa si m-a ocolit pe unde era traficul mai lejer. Cu o navigatie de 1000 de euro pe masina stateam lejer in ambuteiaje. Nu as da banii pe asa ceva, dupa cum mi se par inutile si proiectoarele de ceata.
    Cat despre faruri, vezi daca sunt sau nu matuite. Le poti face un polish, o folie de protectie deasupra, becuri noi si gata.

    N-ai nevoie sa dai mai multi bani pe masini ca sa-ti faci treaba. Si nici sa-ti pui cenusa in cap. Ai avut doar o defectiune tehnica.

  38. Manowar says:

    Da, am vazut acum un clip troglodit cu unul care curata farurile and shit. Nu e de mine operatiunea. Nu-i imposibila, dar nu cred ca mi-ar iesi. Smirgheluia tipu’ de mama focului pe-acolo….

  39. Orbu says:

    Ford Mondeo are un coleg si mai mult sta cu ea in service.

    Confirm, nu-i cea mai fiabila masina .

    Da, am vazut acum un clip troglodit cu unul care curata farurile and shit. Nu e de mine operatiunea.

    De acord, da’ sa platesti pe cineva s-o faca, presupun ca poti, nu?
    In sensul ca alternativa e sa cumperi faruri noi, sau sa nu tii masina mai mult de 7-8 ani, cand incepe sa fie foarte vizibila treaba asta cu sticla de faruri.

  40. Manowar says:

    Pot.
    E doar o mica problema legata de faptul ca nu prea mai am chef sa bag bani in masina asta.
    Ma simt asa, ca si cum as ruja un porc.

  41. Fery says:

    ba pana si un porc rujat mai arata cumva pana cand ajungi sa-l dai la remat. Ziceai ca nu te bagi fix acuma la alta masina, nu? Un polish la faruri daca trece de 50 de lire, e deja japca, si merge repede.

  42. ZmeulZmeilor says:

    Lol, masini asiatice nu iei, produse frantuzesti la fel… Cine te mai inteleg

    Nu ma lua in seama, am citit prea mult pe aici. :))

  43. kd says:

    [quote]Bag pula-n ei daca le mai dau eu sute de lire pe o japca a carei baterie nu merge schimbata… [/quote]
    merge sef, dar la service, de ei, nu de tine. iti zic ca am patit cu samsung s8 display busit, schimba si bateria odata cu displayul

  44. mesterul says:

    Mazda 6.
    E mișto, e japoneză, se strică greu. Costă sub cele germane.

  45. Manowar says:

    Gen, voi credeti in semne?

  46. Joint says:

    Yup. It’s a sign ,Manawar. Te rebotezam ,lol :))

  47. Seby says:

    Cum am spus si in alt comentariu masinile se impart in 2 clase mercedes si altele am un amic foarte bun care citeste acest blog si probabil zambeste (pe sub mustata nu are)aveam un fix si cred ca nu o sa ma lecuiesc niciodata imi plac masinile patratoase gen tank (aro ,land rover defender 110 nu humvee aia nu este nici tank nici masina ) dar pt familie mercedes asta vreau sa mi cumpar acum unul cu motorul bulit cat mai nou ca nici aici ca si acasa nu am incredere i mileagiul lor nici daca vine cu document semnat de dumnezeu am vazut poza 1 si 2 mai testeaza si bafta

  48. 004 says:

    Inca un vot pentru Skoda Superb de la mine. Am condus Fabia, Octavia, Rapid si un Rapid nush de care cu cutie automata, model mai recent ca are doar 20.000km la firma…Si a fost plimbata ceva. Rapid simplu destul de stabil la 180 km/h… iar Octavia…. super motor. Masina de servici a cuiva, din 98’, tabla e mancata de rugina insa motorul ….pleaca cu scartz de pe loc desi are peste 500.000km. Superb n-am condus dar banuiesc ca trebuie sa fie o clasa peste Rapid, ori Rapid asta cu cutie automata e foarte decenta si eleganta. Ce nu-mi place ca se opreste mereu motorul la stop, dar si porneste imediat… cica asa e facuta. Hmmm… consum nu stiu. La 180/h parca am vazut ceva cu 13 sau 16l…. :)) Dar asa la mers normal probabil jumatate

  49. Stevie von derr says:

    @mano

    smart….

  50. Orbu says:

    @004. Skoda Superb, da. Aprob, bine ca mi-ai adus aminte. Mi se pare mai legata decat un VW Passat. La 200 km/h se tine binisor.
    Are si lumini superbe si tot ce vrei. Am condus-o pe cea mai recenta, cred, si am scris un pic despre ea.
    Nu am condus ultimul E-Klasse, cred ca Merc-ul e mai bun, da’ na. Mie, de exemplu, mi se pare uratel ultimul E-Klasse, pe afara. Dar nu ar trebui sa fie asta o problema.

  51. animaloo says:

    merge bre schimbata bateria. Ai nevoie de un feon si de niste pene subtiri. Evident, si de baterie 😀

    *eu am ras la faza cu secretarele, dar ti-am zis de atunci: pentru ca nu am vazut niciodata aceasta comparatie. Financiar insa, nu te-am contrazis.

  52. schipix says:

    @Mano bai eu nu stiu cata grija au aia in UK de masini, dar pe la mine pe aici o masina la 75-100.000 km merge ca una noua.
    Ca fapt divers, aveam un sef al carui Passat mergea uns (nu scartaia, nu troncanea, nu nimic) si pe care l-a vandut la 400.000 km fara a avea un motiv serios. Pur si simplu a vrut alta masina.
    Treaba cu banii si cu cat pierde o masina din valoare chiar nu am inteles ce legatura are cu ce-am scris eu. Io spuneam ca o masina la 4 ani vechime s-a ieftinit suficient de mult incat sa merite banii si a avut suficient de mult timp sa isi arate defectele de fabricatie, insa totodata este suficient de noua incat sa arate a noua, incat sa aiba tehnologii relativ noi pe ea, mai poate fi condusa minim 4 ani fara sa ceara bani si sa mai iei si ceva bani pe ea cand o vinzi.

    La treaba cu luminile de pe franzujesti am generalizat eu de-a-n pulea. Ce voiam eu sa spun e ca Citroenul avea intr-un timp reputatia de a avea lumini f bune).

  53. Stevie von derr says:

    De aia tre sa ne inchinam la zeul tesla, si sa ne aducem aminte de “primele review-uri” de cacat, demascate lejer cu un simplu jurnal de bord.

    Piata auto pe combustie ( electricele abia fac primul pas ) a prins alte vremuri, a prins asfalt zdrentuit, a prins oameni salbatici sariti din caruta in jeep, a prins marletz. Dar, acum ca ne educam din mers, sper din tot sufletul ca si masinile vor avea “acel ceva”, acea siguranta ca nu vor fi smenuite dupa propriul plac. Si cu cheia in contact, eventual un cod pin din 6 cifre si voila :
    – 6 amortizoare rupte, baia de ulei fisurata, chestii de genul.

    Desigur, asta ar insemna sa dispara service-urile de cartier, pentru o lume mai buna.

  54. alex.x3s says:

    Hai sa ma bag si eu in seama ca am auzit aici niste balarii Majore. Nu trebuie sa-ti pui cenusa in cap, nu trebuie nici sa-ti schimbi masina
    Mano: asa-i ca la tine sta Masina nefolosita cu saptamanile? ai cumva jante de tabla cu capace?
    Trepidarea cu pierderea directiei la franare poate avea doar 2 Motive: unul ar fi sistemul amortizoare-arcuri de obicei se schimba doar amortizoarele ca se consuma mai repede (arcurile le schimbi odata cu Masina sau daca se rup) DAR asta se intampla doar daca asfaltul pe care franezi e neregulat si asa ajung la a 2-a cauza: Discuri de Frana vechi si eventual neregulate rezultate din … rugina daca Masina sta prea mult nefolosita. cand ti-au schimbat ultima data franele pe fata au schimbat si discuri sau doar placute? (rodajul disc-placute pana la potrivirea perfecta dureaza ceva mai precis cateva frane)
    Faza cu lumini: prima cauza e dereglarea fascicolului de lumina, du-te la Service sa le regleze pe stand, a 2-a ar fi cum au spus unii mai sus matuirea geamului si ar mai fi a 3-a cauza futerea oglinzii reflectorizante din care e facut, de fapt, farul. daca e (si de obicei e) din plastic+plastic se cam duce. cumpara cele mai eftine faruri after market de pe ebay si du-te la un Service sa ti le monteze si regleze pe stand, s-ar putea sa iesi chiar mai eftin decat cu polish-ul.
    chestiile astea nu se vad la MOT sau ITP sau TÜV cum pula-i mai spui, ei masoara forta de franare iar la lumini ce-i drept ca probeaza fascicolul fazei scurte dar nu intensitatea si e posibil sa se fi si dereglat de la ultimul MOT

  55. 0040 says:

    …. si pe langa Skoda, strict pentru aspect si siguranta m-as uita la un Citroen HS5. Nush cum e motorul la aia, dar pe Citroen C5 din 2003 al lui tata nici nu simt cand ajung la 160…. ti se pare ca mergi cu 90 asa…si cand te uiti, vezi ca esti pasibil de amenda. Nu exceleaza fratuzestile la multe capitole dar safety e ok. Inainte de Citroen si Skoda tata a avut o Laguna 2. A avut pana a intrat un Mercedes in lateral, unghi de 90 grade, cu 150km/h. A tinut foarte bine la impact, mai ales ca ala a intrat fix cu botul in roata-usa de la sofer. N-a avut tata nicio zgarietura…3 airbaguri sarite, motorul mutat din loc, masina aruncata de pe sosea, rasucita dar nu data peste cap, fata distrusa complet… coafura rezista. Pfff si cand ma gandesc ca vroia sa-si ia VW d-ala de il da si un Matiz cu rotile in sus :))))

  56. Orbu says:

    @Alex.X3s. Si dupa ce faci toate astea si bagi niste sute de lire, poate peste 2000, daca trebuie sa schimbi suspensiile, ai tot o masina veche, la care oricand va sa pice ceva si, plm. Am trecut prin asta. Mi-am facut gioarsa sa se miste bine la viteza cu tot ce spui tu aci, mai trebuia sa schimb si farurile. Noroc ca, dupa ce am inceput sa si merg mai des asa repede am busit ceva la motor. La un moment dat tot trebuie sa te opresti din carpit.

    Pentru mine treaba e un pic altfel. Eu inteleg conceptul de rabla ieftina, oho, chiar foarte bine. Si-s total de acord cu el. Da’ vine la pachet cu pretentii limitate.
    Tata are un Opel care se uita cu invidie la al lu’ Manowar. Dar si pretentii pe masura.

    Cand vrei mai mult de la masina, e ok sa-ti iei una mai ” up to date”, si s-o schimbi macar la 10 ani .

  57. Manowar says:

    @alex.x3s: chestia e decat sa mai bag bani in rezolvarea problemelor de genul, mai bine vand rabla, pun si banii aia pe care i-as da pe reaparatii si iau una simtitor mai ieftina si mai ciumeca (cu ceva rata lunara care sa coste mai putin decat tigarile…)

  58. Ionuț says:

    În ordinea importanței

    Cutie automată
    Tracțiune integrală
    >140hp
    Faruri led
    Oglinzi heliomate!?
    Scaune încălzite

  59. Manowar says:

    @Ionut: pula mea, cred ca orice masina recenta are alea.

    Nu ma pricep prea bine, da’ am dubii ca se mai fac fara. Iar aia cu scaunele incalzite poate fi taiata de pe lista. E must have in Romania. In UK, unde iarna e la misto, te cam doare-n pula de de-astea.

  60. Orbu says:

    Se fac masini fara tracțiune integrală, lol. Majoritatea nu au, indiferent de anul de fabricatie. Dar si pe aia poti sa o tai de pe lista in UK.

    Asta daca nu cumva vrei sa faci raliu, ca iarna trecuta pe zapada din UK puteai sa mergi lejer cu bicicleta. Iar ultimul munte pe care l-am vazut, tot asa, mergea urcat si cu bicicleta.

    De fapt, e o recomandare tampita sa pui pe “orice” masina AWD/ 4×4, daca nu ai nevoie de asa ceva. Sau daca nu ai tu dorinta explicita pentru ca “ceva”. Ca pe urma, pe scurt, te costa mai mult intretinerea si se mai intampla ca scade fiabilitatea masinii per ansamblu, ca-s mai multe piese mecanice pe acolo- pe lung : ai de schimbat uleiuri pe la toate diferentialele si cutiile de transfer de pe sub ea, ai de inlocuit, dupa caz, diferite componente specifice transferului miscarii la toate patru rotile, unele mai huruie, iti consuma un pic din putere, aka bagi mai multa benzina. Iti zic eu care am d-aia, gen.

  61. Manowar says:

    OK. Credeam ca au. Plm.

  62. Laur says:

    @Alex.X3s: si la mine sta masina nemiscata cu saptamanile, ca stau in Bucuresti si nu e circulabil fata de bicla&metrou. Dar franele se curata de rugina in cateva sute de metri, iar in 8 ani si 90 de mii de km, masina a cerut pana in 200 de euro reparatii, placutele sunt originale.
    Ideea e ca, la faza povestita de Manowar, cu frana la 180-200 la ora pe curba, nu stiu ce masina NOUA, chiar pana in 25000 de euro, s-ar fi tinut binisor pe sosea. Un SUV nici atat, basca la Duster imi transpirau mainile pe volan la 130 la podurile de pe A2 pe drum drept, nu vreau sa stiu cum e la o faza la limita cu el. Asta pentru masinile in gama asta de buget nu sunt facute sa mergi la 200 la ora cu ele si sa franeze in liniste. Vorba aia, si Matizul lui taica-miu, dupa 15 ani, inca mai poate 140 pe gps (ca pe bord arata 160), dar nu te mai auzi om cu om in masina si nu m-as hazarda la manevre bruste la viteza aia, daca vad curba o las sa curga sau franez usor. Ea se simte ok pana in 100 la ora si e obositoare la drum lung.

    @Manowar: oricum, stai linistit, ca nu cred ca ai ce bani sa bagi in masina. Du-o la o verificare la service, sa-ti traga de bucse, pivoti, capete de bara, amortizoare, eventual sa-ti faca o geometrie si vezi daca iti gaseste ceva. Apoi vezi daca ai ceva de reparat. Fa-i un polish la faruri si gata. Da, te costa 100 de lire toata distractia, dar si daca iti iei alta masina nu scapi fara bagat bani. La cat mergi tu, parca nu merita sa dai banii pe alta masina.

  63. L says:

    Tu in primul rînd ai putea să înveți să-ți folosești telefonul. Unu la mînă: are trei radiouri în el telefonul ăla: cel de voce (că e GSM/LTE), wifi și Bluetooth. Toate funcționează pe același principiu: dacă semnalul e slab (sau nu există), telefonul va emite cu putere mai mare să “ajungă” și la ăia ce emit de mai departe. De asta în zone cu semnal slab ți se descarcă telefonul mai repede (mult prea repede). Așa că dacă nu ești acasă sau la lucru, oprește kktul ăla de wifi și Bluetooth că nu-ți pică pula și nici nu ești o gospodină ignorantă.

    Doi la mînă, cum zicea cineva mai sus, ia și tu un încărcător de mașină mai de doamne ajută, că telefoanele smart de azi au futut un cal în pizdă și au cioșpe procesoare și 4K degeaba care sug la bateria aia de nu poate orice chinezărie de charger să facă față măcar să îți țină tel constant. Nu mai zic cind pornești și GPS-ul, suge și ăla.

    Trei la mînă. Învață să îți configurezi rabla aia de Android (preferabil înainte să ajungi în situații din astea de criză) ce să facă și ce nu să facă cînd scade bateria sub x%. Pune acolo “nu opri în morții mătii GPS-ul nici de vine apocalipsa, că de-i pornit l-am pornit eu și-mi trebe” și “nu mă notifica ampulea FMM”. Sunt doar cîțiva clici. Bine, poate gospodinele nu știu unde să-i dea, tu nu credeam că ai avea probleme d’astea.

    Finally și bonus. Tesla nu-i un rahat de telefon. Bateria aia e încărcată/descărcată un pic mai controlat decît bateria unui telefon care o vrem încărcată cu quickcharge că ne grăbim constant și o descărcăm pînă la sau foarte aproape de gol. În mod normal o Tesla se încarcă doar pînă la 80% (configurabil) și doar cînd chiar mergi departe faci range charge. Iar de descărcat pînă la gol n-o să prea faci deloc. Dacă îți faci temele puțin o să afli că Model S-urile cele mai vechi (primele, de prin 2012/2013 p’acolo) au o degradare a bateriei sub 10%, 5-8% așa la peste cinci ani și sute de mii de mile). Deci poți visa în continuare.

  64. L says:

    Bine, ai mai putea da și 20 de lire sau cît o fi pe un soft de navigație gen iGo să-l ai pe tel. Cu ăla poți naviga și fară să trebuiască să sugi date pe conexiunea 3G/4G constant, cum face mizeria de Google Maps. Ba chiar poți să îți pui tel în mod avion cînd e criză ca cea descrisă în articol sau de ai de descurcat undeva unde nu ai date pe mobil. Dar na, trebuie să îți pese așa, măcar puțin. Iar de nu îți pasă, nu te plînge 😛

  65. Manowar says:

    Cum ar fi putut fi aia de mai sus o conversatie, undeva intr-un univers paralel.

    ===
    L: Ba, Manoware, am citit acum vreo trei miliarde de ani un articol, zicea acolo ca tine mai mult bateria daca opresti bluetooth si wifi

    M: Da, bai, L, stiu, dar la mine bluetooth a fost folosit cam 15 minute in ultimii 2 ani si oprit de peste un an, iar wifi folosesc doar acasa – nici macar la lucru (Desi “la lucru” inseamna tot acasa). Asa ca nu pot economisi baterie oprind chestii care nu-s pornite.
    ===

    Multumesc de sfaturi oricum. Le-ai citit in revista Chip, numarul ala din 2007?

  66. IulianS says:

    @L

    Maps are optiunea sa dai hartile jos. Deci poti sa o arzi offline de ceva vreme in airplane mode. Si totusi mananca bateria de te caci pe tine. Adica un SGS4 nu se incarca mai deloc in masina mea pe navigatie. Se poate porni o discutie despre api ul de android folosit prost chiar de google, dar cred ca nu are sens sa o lungim.

  67. XC47 says:

    Eu inca nu am patit sa mi se descarce telefonul pe navigatie. Dar, pentru asta ai nevoie de un incarcator capabil. Am patit ce-i drept o data cand aveam ceva chinezarie pe post de incarcator. L-am aruncat instantaneu si am luat ceva bun cu care nu am probleme. Folosesc Google Maps, Waze, Navigon si Nokia Here. Ultimele doua offline. Cum zicea Manowar… tine de amperi 🙂

  68. IulianS says:

    @XC47
    Atunci poate ca e de la masina ca e usbul masinii sau poate chiar de la android, ca si in priza tot asa se comporta.

  69. IulianS says:

    Si, ca sa fie mai clar, nu se descarca, ci se incarca cu pipeta. La fel cand e gps pornit si ecran pornit si e in priza.

    O fi si bateria lui SGS4, ca are 4 ani, dar sunt zgarcit si cat merge il tin asa.

  70. Laur says:

    Eu am luat un incarcator Philips la vreo 50 de lei din Auchan si nu mai am probleme. Insa conteaza si cablul de alimentare, daca e d-ala chinezesc si rasucit de 1000 de ori, se pierde curent si pe aici, chiar si cu incarcatorul bun.
    Igo nu si-a mai actualizat hartile din 2015, am aflat de teapa dupa ce le-am platit licenta de vreo 100 si ceva de lei.
    Google maps ramane cel mai bun, mai ales daca ai date la dispozitie.

  71. giginson says:

    IGO foloseste harti de la Navteq (Nokia HERE), Teleatlas (TOMTOM) sau furnizori locali. Ultima actualizare este mai 2017 pt hartile Navteq. Ceea ce spune Laur mai sus e valabil pt aplicatia IGO de pe IOS. Softul pe care-l gasiti acum in Google Play, bazat tot pe IGO Primo (sau IGO cum ii spuneti voi aici) este de fapt noia generatie numita IGO NextGen. Nu trebuie instalat neaparat acea versiune pt a avea harti 2017. Puteti instala orice versiune de IGO Primo (nu o gasiti in Google Play ci in alte surse) si apoi sa ”populati”cu hartile 2017 programul.

  72. Gex says:

    Din tonele de chestii citite despre masini, cat de tari e ele si daca parintii lor stie, l-am gasit pe omul asta chiar stie cu ce se mananca: https://masinapotrivita.wordpress.com/
    Cititi si dupa aia hotarati voi daca va mai bagati la o SH.

  73. Adi says:

    Telefon: softurile de navigatie consuma curent in draci (GPS + CPU + ecran), asa ca ori mergi cu ecranul stins si asculti instructiunile ori iti iei un incarcator de masina de 5A, nu rahaturi de 1 Amper. Tot Nexus am si eu si tot asta fac, dar o fac cu incarcator de 3 amperi per port si nu doar ca tine bateria, dar se mai si incarca. Tot Android 7.1.2, ca 8 nu face nici un fel de minuni.
    Frana: daca era noapte si probabil ceva umezeala pe jos, e normal sa danseze la o frana violenta si la o masina la care probabil i-ai verificat si aerisit franele pe vremea bunicii, dar altfel nu are treaba cu masina, toate pot sa faca asa in aceleasi conditii. Oricum la 110 mile o frana brusca e dat cu zarul
    Faruri: farurile se polisheaza daca sunt matuite, se schimba daca polisarea nu are efect (eu tocmai le-am schimbat la Audi, ca ajunsesem sa le lustruiesc trimestrial) si apoi se regleaza. Nu te baga la HID (zise si “xenon”), fac o gramada de lumina dar o imprastie de te ia politia cu prima ocazie, ar fi idealuri faruri cu led (nu becuri, sunt faruri facute special cu led) dar astea se gasesc doar pentru masini relativ noi si sunt cam scumpe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *