Sa fim buni

Imi place mie sa cred ca-s relativ bun la ceea ce fac. Sa zicem ca-s peste media pietei.

Cu chestia asta vin niste treburi pozitive la pachet. Ceea ce managerul meu numeste “free pass”. In traducere libera, cred ca pot face cam tot ce am chef la lucru, atata timp cat nu se apropie de ilegal prea mult, ca nu ma deranjeaza nici dracu’. Probabil ca daca nu ma cac in mijlocul biroului, sa-nfig scobitori dupa si sa le spun ca de azi inainte ariciul locuieste cu noi, nu le pasa. Sau daca nu le urlu holy fucking nigger, have you seen that paki cunt???

Partea nasoala e ca vin si unele chestii negative – deranjant de negative, as spune. Cum ar fi faptul ca te iau toti fraierii la ochi. Bai, pssst, ala-i ala care stie ce face. Oribil. Absolut oribil. Nu stiti de ce? Pai, atunci sa va spun eu cum a fost vineri si cum a fost sambata.

Vineri. Era cam, pula mea, 11 dimineata, ora la care eu incep sa deschid ochii in birou, sa nu mai tastez tampenii. Si apare manageru’ pe irc. Psst. Laivion. Care-i nivelul tau de afaceri? Ma uitam ca la felul 14, ca fix asa a dat-o. Citez “What’s your business level?”. Si ma gandeam, hm, la ce se refera oare idiotul asta, ca astia au pe-aici tot felul de chestii legate de scoala, A levels, mortii ma-tii levels, GCSE, oare asta ma intreaba daca am facut vreun curs de business, in pula mea, sa vezi ce socat o sa fie sa afle ca eu am ars-o la psihologie/sociologie, sigur o sa fie impresionat. Si i-am dat asa un raspuns neutru, gen “de ce, la ce te gandesti?”. Stiti cum e. Dai un raspuns de-ala tembel, sa nu se prinda interlocutorul ca n-ai inteles nimic. Si-mi repeta intrebarea. Si-i zic, ok, trebuie sa recunosc ca nu inteleg, ma intrebi de experienta in afaceri, vrei sa pornim o afacere sau ce pula mea? Bineinteles, era vorba de busyness. Cica autocorrectul e de vina. Care nu exista pe irc, da’ pula mea. Si, crezand ca ma ia la o discutie de-aia lunga si amuzanta, am facut prostia sa-i spun ca-i ok, nu am chestii presante.

BRILLIANT. Pentru ca, sa vezi ce chestie. Avem un client care lol, are o problema de vreo 3 luni si s-a uitat toata lumea la ea si problema persista. Si are cateva sute de site-uri la noi si…chestia e ca pleaca daca nu i-o rezolvam. Te poti ocupa? Pai, da, pot sa ma uit. DA, PERFECT. PENTRU CA DACA NU SE REZOLVA PANA LA SFARSITUL ZILEI, CLIENTUL PLEACA DE LA NOI. Pai, cum sa nu adori asa ceva? Adica, lol, ai vreo 6 ore la dispozitie sa rezolvi si sa repari ce n-am rezolvat si n-am reparat noi in trei luni. Pentru ca fiindca de-aia. Mirobolant.

Ma rog, in vreo ora i-am gasit imbecilului vreo 3 probleme, baga-si-le-ar in pizda de cretinopat sinistru (sa mentionam doar doua chestii: a) colegii mei i-au pus in configuratia de apc 8 segmente de apc a cate 128 de mega si bineinteles ca apc-ul era compilat cu mmap – tragem cortina b) la 0.3% din memorie per proces de httpd, au configurat MaxClients la 512 – tragem cortina reloaded). Si, bineinteles, i-am rezolvat boului problema, pentru c-asa-i in tenis. Si vine o grasa – ba, una de-aia cat casino-ul din Mamaia – Account Manager, cica. Nimic nu urasc mai mult decat salesu’. Poate HR-ul, dar totusi, cred ca mergem pe Sales… Si vine grasa aia la mine – impreuna cu geniul tehnic al contului. Alt imbecil, evident. Sa le explic cum am rezolvat. Pula mea, gen, daca insistati, uite, aici asa, aici asa, aici asa, nu, nu poti sa pui 1 la innodb_buffer_pool_size si sa crezi ca inseamna 1 giga, ma, rog, poti, da’ ma-ta-i proasta. Bineinteles, dupa vreo 10 minute, mi-am dat seama ca nu intelegeau nimic, doar dadeau din cap asa, ca oile. Bine, pula mea. Si vine intrebarea la care era sa mi se faca rau de nervi. PAI, SI DACA STIAI, DE CE NU AI REZOLVAT PROBLEMA ACUM 3 LUNI?

Adica, eu habar n-aveam de clientul asta. E un lache mic si flausat, nu-i pe segmentul de zei (banci, branduri, alea) de care ma ocup eu in mod normal. Un pulica de-ala care tine coispe miliarde de siteuri basite. Un amarat lesinat. Prezenta lui pe net e la fel de relevanta ca site-ul asta: daca maine dispare, nu observa nimeni. Habar n-aveam ca are o problema, prin urmare. Exact cum pula mea puteam eu sa rezolv o problema de a carei existenta n-aveam habar? Ah. OK. Si pleaca. Si bineinteles ca la cateva minute dupa, incep cu mailurile homo, ca, de ce nu li s-a dat de la inceput un om bun, ca li s-a spus ca-i o problema de durata and shit, cand, in realitate, uite, a durat cateva ore, ca noi, astia tehnici, suntem constienti de importanta….BLA. Gayisme.

Si, de vreme ce i-am rezolvat problema imbecilului ala, imi vine alt cretin cu un sob-story si mai gheianu. Ca, dom’le, clientul astalalt, care de X luni are o problema si nu a fost rezolvata, ca a zis AM-ul de la contul ala ca tu ai rezolvat-o pe ea (holy shit, s-o rezolve ma-ta, nu m-as incumeta), nu poti sa te ocupi tu? Bai, si-am incercat sa ma scot, asa ca i-am zis, gee, mi-ar placea, dar stii, nu putem sa lucram la probleme speciale fara aprobare de la manager si nu-i aici ac-. O pula. Bineinteles ca se intorsese. Si bineinteles ca si-a dat aprobarea imediat, ca doar, ce pula mea il costa. Si bineinteles ca am sfarsit ocupandu-ma la 8 seara de-acasa de problema aia, pentru ca singura optiune pe care-o mai aveam era sa le dau boilor din schimbul urmator problema, iar alora nu le-as da nici blenoragie, ca nu-s demni.

In fine, pe la 8:30 pm s-a terminat problema, totu’ rezolvat, ala multumit, am putut si eu sa-nchid telefonul. Si cand ziceam ca “gata, s-a incheiat paranghelia, ma duc sambata la lucru sa dorm”, ia ghici. Nope, pentru ca am mai dat de doua cazuri de-astea si, herpaderp, ce noroc pe capul meu, fute-mi-as norocul, s-a intamplat sa mai apara doua cazuri de-astea. Si bineinteles, cui i-au zburat in poala? Ca eram acolo eu, un grec (mai repede ar muri decat sa munceasca), un paki (care stie maxim sa dea enter) si un portughez (care-i extraordinar, doar ca nu prea vorbeste engleza). Dupa o matura gandire, cu cine au cerut jigodiile, oare? EH? DERP.

Ah, si cum erau problemele de sambata? Hai sa explic una (daca nu esti din domeniu, sari peste paragraful asta). Se da un idiot cu niste site-uri penale in java. Eh, si idiotul ala e atat de cretinopat incat nici tomcatu’ nu-l suporta, asa c-o arde gaozareste pe caucho/resin. Doua servere, cu un LB in fata. Pe fiecare server, cate doua ip-uri private. LB setat cu health checks si priority (10/5, sa zicem) pentru fiecare member, ca nu vrea omu’ LB, ci doar FO. Bun, si pe 80/443 pe fiecare server nu vezi nimic la listening, da’ e ceva dnat coclit care forwardeaza spre 8080/8443. Si cand te uiti, asculta chestiile alea pe un singur IP per server, ca pe celalalt e oprit. Adica unul din members e down nonstop. Si-l intreb pe-ala: bai pula, daca vrei failover, de ce nu-i pornita si a doua sesiune de resin pe servere? (aia care ar asculta pe al doilea IP). Pai, pentru ca ne-a zis tehnicu’ vostru sa nu facem asta, pentru ca va consuma resurse (plm, jvm, xms/xmx, morti in carca). Aia i s-a spus lui de la noi. Si-i explic eu, pai, fain, da’ atunci cum vrei tu failover, daca nu-i pornita, ca-i member-ul down? Pai, manual. Pai, in pizda ma-tii, daca o faci manual, de ce mai ai load balancer? PAI, ASA NE-A RECOMANDAT TEHNICUL VOSTRU. Pai, normal ca ti-a recomandat in mortii ma-tii de lepadatura, ca doar te taxeaza pentru el. Ala-i unul din clientii nemultumiti. Ah, si boii mei, ce solutii i-au dat? “Nu ne putem uita pana cand nu faci clear la regulile de iptables, ca nu oferim suport pentru iptables”. Epic, absolut epic. Adica, fa-i clear, ca sa pice instantaneu toate site-urile (ca health checku’ e pe 80 -> dnat -> 8080)

Foarte multumit account teamu’ de faptu’ ca le-am oferit si distrusilor alora niste solutii. Asa de multumiti incat au stabilit ei o conferinta pentru azi (duminica), sa discutam toti, ca ei n-au prea inteles. Si mi-au dat si mie mail sambata seara, cand dormeam, sa-mi spuna sa iau parte la conferinta. Bineinteles ca marti voi aparea cu un ranjet nevinovat sa le spun ca nu am net acasa si nu mi-am citit mailul, vai, am ratat conferinta? Regrete eterne, coaie. Coaie eterne la ma-ta-n gat.

Dupa care m-am trezit cu ceva pizda de la o agentie din Iordania. Ca le merge site-ul nasol. Si cand ma uit, site-ul lor e un wordpress troglodit care foloseste relevanssi la care nu merge indexarea. Minunat. Si cica daca-l pot rezolva. Si pusesem degetele pe tastatura, pana cand mi-am zis, bai, in pula mea, ia stai asa, ca nu-i chiar asa. Trei sferturi din munca pe care-am facut-o azi tinea de altii. Account Managers, Networking, alea. Eu sunt platit sa ofer suport pentru OS, ia muie si la sicriu. Vorba aia, sa vii la mine cand mi-oi da vreo 300 pe ora. Pana atunci, nu stiu, nu cunosc, nu oferim suport pentru pluginurile tale de wordpress si alte sloboaze, proasta pulii si s-o futi pe mama daca-mi pierd eu ziua punandu-ti tie alt search ca lumea si eventual facandu-ti si SEO. Ia sa-ti faca ma-ta sau scoate banii. Ce sloboz, astora de le dai jdemii pe pula, da’ sa-ti rezolv eu problema? Hai sa fim seriosi.

Si de-aia zic: e foarte important sa fii bun la ceea ce faci, pentru ca nu esti bun, nu are lumea pe cine sa futa si o sa pierzi un numar impresionant de puli in rect.

Daca ai chef sa-mi dai o cafea, o poti face aici

11 Responses to “Sa fim buni”

  1. Gabriela says:

    “Prezenta lui pe net e la fel de relevanta ca site-ul asta: daca maine dispare, nu observa nimeni.”
    …eu as observa. si mi-ar lipsi. nu ca ar avea vreo relevanta pentru tine!

  2. Dan says:

    Tot mai des ma intreb cum ar fi fost sa fiu prost si fericit

    Ieri am fost in vizita la cineva si, intimplator, i se virusase computerul. Si am avut noroc chior, am reusit sa-l pun pe roti cu virusul activ (ransomware ala cu politia romana, al dracu sta maximizat si on top de nu poti sa faci nimic altceva)

    Well, macar ai free pass si nu o sa uite de tine la urmatoarea marire

  3. Maniax says:

    Inteleg perfect sistemul, cam asta mi se intampla si mie la munca. Daca te pricepi mai bine decat restul primesti din oficiu cele mai nasoale/complicate joburi plus “reparatiile” greselilor facute de colegi (as the icing). Bineinteles ca eu mai am acelasi salariu ca ei, ca deh, munca in socialism. Vorba “tot timpul calul care trage ia bataie” e cat se poate de actuala.

    Off: De vreo luna am descoprit siteul si tocmai am ajuns la zi cu cititul, keep up the good work.

  4. CrazyVibes says:

    Aia cu agentii de vanzari care sunt de fapt si ei un fel de manageri si vor sa stie cum ai rezolvat problema si de ce nu ai rezolvat-o pana acum daca ti-a luat cateva ore e clasica. Eu niciodata nu am stiut ce sa le spun la astia. Pentru ca ii cunosti dupa cautatura ca sunt total atehnici. Asa ca incepusem sa le raspund standard: “Era futut(a) sistemul/serverul/aplicatia/un fisier etc. Dar am rezolvat. Acum merge bine? E totul ok?”.

    Chestia e ca si ceilalti primesc cam aceeasi marire. Nu-i asa Mano? 😀

  5. Karlik says:

    Ce te faci cand au invatat sa ceara Root Cause Analysis si sa-ti ceara sa li-l explici? Over and over, ca altfel nu tac…

  6. Manowar says:

    Ce te faci cand au invatat sa ceara Root Cause Analysis si sa-ti ceara sa li-l explici? Over and over, ca altfel nu tac…

    Pai, le dai ce cer. Ca doar (si) pentru aia esti platit.

  7. Dan Pulea says:

    Nu poti sa te faci si tu ca ploua? Adica… toti au o limita. Nu ca ploua… Ca nu stii, hmmm mate …in my entire life I didn’t encountered this problem, it’s …COMPLEX :p Ca oricum nu-s tampiti sa-si dea cei mai buni oameni afara. Dar sa-i exploateze ca pe sclavi pe plantatie, e alta mancare de peste, nu?

    BTW, mi-am adus aminte ca mai demult ziceai de baietii care aduc pizza.

    http://www.mirror.co.uk/news/world-news/man-has-sex-housemates-dog-2990539

    Hmm, daca pizza are alt gust decat de obicei…

  8. Manowar says:

    Nu poti sa te faci si tu ca ploua?

    Pai, asta fac. Nu stiu, domnisoara, n-am vazut mailul, n-am net acasa etc 🙂

  9. outlaw says:

    Unul dintre motivele pentru care de vreun an si ceva ma “trag pe cur” e faptul ca daca ies in evidenta incep sa vina toti la mine sa le arat ce si cum, iar sefii sa imi dea sa fac “si aia, ca ai facut pentru ala si pentru alalalt, te pricepi”. Si cum orice-ai face peste medie esti platit tot ca ala care isi rezolva problemele personale folosind resursele firmei in loc sa munceasca, mai bine imi vad de treburile mele.

  10. 0rbu says:

    Uhuuuu! Da! Cea mai tare smecherie cand lucrezi cu prosti , sa zicem indieni asa generic ( chiar daca unii stiu ce fac) , e ca mai intai te baga in fata prin proiecte / taskuri in care-s fututi si nu gasesc pe unu prin toata firma care vrea sa se duca pe motive ca de exemplu (recent), pula mea , noi suntem aici pe alte meserii nu suntem experti pe ms access si ms excel cu macroaie vbscripte si pula mea.
    Paranteza: Da coaie ,am ramas crucit cand am auzit pe o PM zicand stii avem un proiect de data migration la care n-am gasit niciun om in firma sa poata face. Si zic ,wow si de ce ma intrebi pe mine?, ce tre sa stii? Access si Excel !
    Mmm, ok si mai ce? Atat ! Ba esti prost , ca daca iau cvurile la toti supersmecherii de pe migrari , toti zic ca au minim centura neagra la MS office.
    Gen ok, nu-s guru nici eu , nu e MS viata mea , dar mi se pare prea lame sa zic ca sunt inept. Si nici nu cred ca toti ceilalti sunt…doar se “trag pe cur “, ca sa citez de mai sus.

    Te duci, faci , tai , pui negrii la pachet ,iar cand e de stat ( la sfarsit), de frecat pula si doar de apasat pe butoane (90%) – vine cate un Pradeep care zice citez ” could you please come up with a transition plan for this project..”
    Ia te uita tehnica, ati prins curaj. Si-i zic , da coaie , am un transition plan ,era pentru client , explicam la nivel de user ce-am balanganit , dar daca vrei hai sa iti explic tie la nivel de developerist. Stii Access/ Excel cu VBA si macroaie ? Nu! pai atunci sugi pula , ce tranzitie? Cui? La care PM-ul vine cu minunata idee: Invata-l VBA , macrouri si pula mea…Cred ca o sa incep cu pula mea… Dar asa e peste tot !
    De ce? Pentru ca costuri, ca sa ma exprim modern. E mai ieftin cu indieni, numai ca dupa tranzitia pulii eu o sa lucrez la altceva si expertu’ vietii o sa ma futa la creier ca nu intelege nimic…ca tocmai iesisem din alta tranzitie inainte sa-ncep proiectu asta . Mai desfac o bere si aia e!
    A si aia cu Root Cause.., deja imi curg bale de plictiseala cand vad

  11. Fane Trolău says:

    Eu n-am inteles nimic, da’ se pare ca nu-i asa mare paguba ca n-am invatat IT pana la urma.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *