72 Responses to “Sorin Oprescu minte mai des decat respira”

  1. Ionut says:

    Aproape ca uitasem cat de antipatic este Oprescu. Bai, dar sa ma lase si biciclistii astia ca sunt cele mai proaste animale din trafic … mai jos decat aia cu motoare. Nu pista le trebuie, ci sa citeasca niste legislatie ca poate asa realizeaza ca nu-s ei regii soselelor.

  2. Orbu says:

    Asa e (aprob si postul si comentariul lui Ionut) .Sunt dispus sa ignor ca minte (“Everybody lies” -House), dac-o mai taraganeaza vreo 500 de ani cu pistele de biciclilsti.
    N-ai ce sa cauti cu bicicleta in bucuresti. Asta ar trebui sa scrie pe panoul de intrare in oras.
    In tarile la care baleste toata lumea din ro ca lumea e civilizata si oamenii o ard mau mult calare decat la volan se sustine examen de circulatie si se obtine permis de mers cu bicicleta ( in cazul in care nu ai permis auto). In plus daca esti prins drojdit peste o limita arbitrara pe bicleta , ti se suspenda acel permis, si foarte tare, daca ai permis auto si esti prins drojdit pe bicicleta ti se suspenda permisul auto.

    Nu odata mi s-a intamplat sa-mi cada in fata vreun biciclist topit, sau sa-i vad cum nu mai sunt capabili sa pedalezee drept.

    E drept si ca de 150k/km le facea autostrada suspendata bicilistilor …

  3. Licaon_Kter says:

    Mi se pare mai mult o manevra toata treaba cu biciclistii, brusc aparent e vina lor, nu a strazilor, a gaurilor, a lui Oprescu, a lui Basescu, a celor care au sifonat fondurile si au facut rahatul de pista gresit, nuuu, biciclistii sunt de vina pentru toate ca ei vor ceva…

  4. Dan says:

    La mine in provincie sint piste de biciclisti, marea majoritate pe trotuar.

    Evident ca biciclistii merg tot pe sosea, mai ales unde-s strazi cu doua benzi pe sens si se circula in viteza.

    Iti vine sa-l iei pe cite unul si sa-l dai cu capul de fisia aia verde cu semn de bicicleta pina i se formeaza un reflex neconditionat.

  5. Manowar says:

    Ma, boilor, biciclistii imi sunt antipatici si mie, da’ aveti impresia ca (doar) biciclistii au platit cei 150,000 de euro/km?
    Aveti impresia ca deciziile luate de mincinosul ala comunist i-au afectat si-i vor afecta doar pe biciclisti?

  6. Orbu says:

    …a facut pasajul de la Basarab.Si stadionu’ … eee ?! 😀
    Mi se rupe. Am domicil pe comuna, banii pe care ii platesc eu acolo merg ( o pula!) , si acolo votez. Pan’atunci ma bucur de ce voteaza si guverneaza altii prin bucuresti.
    ..Nu stiu de ce te simti afectat, nu e ca si cum ar fura din banii tai.Ma rog , poate .. fonduri europene si pula mea, dar nu cred ca te resimti tu din cauza asta . Si nici nu cred ca iti piere pofta de futut ca n-am eu pista de biciclisti 🙂 sau ca fura ala bani din romania , tara de care nu te intereseaza , cu un popor in care iti bagi pula , nu? Daca noua p-aici nu se pasa , aia e , impaca-te cu ideea ! 😉

  7. Ionut says:

    Manowar, zi-ne ceva ce nu stim. Se fura din toate pozitile, de la mobilier pentru scoli, la produse de papetarie pentru institutii locale. Gen 10 lei un pix. Si? Pana mai ieri laudai furatu daca se poate, asta face Oprescu din fondurile locale. Cand va fi prins poate va respecta dorinta ta in care va accepta cu demnitate pedeapsa (gen Popescu pana acum) si nu va gasi scuze si boli ca sa nu intre la coteț.

    Pana una-alta, bicicletele nu-si au rostul intr-o zona urbana ultra aglometara de masini, cu strazi putine si inghesuite, cu soferi romani. So: 1. biciclistii ciocu mic ca si cu piste toti idioti sunt si tot de pe prima banda vor face la stanga. 2. Oprescu minte si fura din mandatul trecut, culmea, ca si Basescu, dar sunt votati de cei ce merg la vor. 3. aia din clip nu zic ca “Oprescu fura”, pe ei ii doare ca nu au piste, ca si cum asta e problema in Bucuresti.

  8. Manowar says:

    Nu stiu de ce te simti afectat, nu e ca si cum ar fura din banii tai.

    Nu “ma simt afectat” de faptul ca ala fura bani. Sunt afectat de faptul ca impart oxigenul cu idioti carora le arati hotul, iar ei urla “PAI CA-MI BAG PULA, CA O PARTE DIN VICTIMELE LUI MA ENERVAU ORICUM”.

    Manowar, zi-ne ceva ce nu stim.

    Ma-ta si sora-ta ne-au inselat. Fericit?

  9. Ionut says:

    Deloc, dar daca atat stii, invat sa ma multumesc si cu putin. 😀

  10. Iulian says:

    Pana una-alta, bicicletele nu-si au rostul intr-o zona urbana ultra aglometara de masini, cu strazi putine si inghesuite, cu soferi romani.

    Nu prea e logic. In zonele alea urbane ultra aglomerate tu cu bicicleta ajungi in medie mai repede decat orice masina pe distante de 5-10km chiar si 15km uneori. Evident daca poti sa pedalezi (echipament si minim de antrenament obligatoriu).

    Totodata poate solutia la aglomeratia respectiva e folosirea bicicletelor/transport alternativ sau a transportului in comun?

  11. Tudor says:

    @Iulian: Zi-i asta melteanului care nu poate circula decat cu gipan cu motor de 3000. Minim.

  12. ionica says:

    Iuliane, degeaba ii explici la Ionut avantajele, am impresia ca el nu pricepe. Eu propun sa se interzica bicicletele in cacatul ala de oras si sa mearga toti cu masina. Ce transport in comun? Apoi sa se cace pe ei ca iti ia 3 ore sa parcurgi 2 km.
    Prostu’ trebuie sa aibe masina si punct.

  13. 0rbu says:

    Cum as fi eu , sa zicem …:). Nu-nteleg care e problema cu asta. Fiecare comform cu necesitatile. Tu cat platesti taxa la bicicleta ?

  14. Altu says:

    Lol. De 7 ani o ard cu bicicleta prin bucuresti. Niciodata vreo problema, daca nu se pune ca eram odata pe contrasens si in panta si in curva (unde faci dreapta in regie spre crangasi – rezultatul e ca am ajuns pe capota unei dacii).
    Pe mine ma amuza jegul asta de oprescu, atat de mult incat nu am mai platit impozite de vreo 2 ani. Sau contracte de inchiriere. Lol, sa se planga de el cine l-a votat, eu i-am votat pe toti, m-au impresionat toti in mod egal.

  15. 0rbu says:

    Nu “ma simt afectat” de faptul ca ala fura bani. Sunt afectat de faptul ca impart oxigenul cu idioti carora le arati hotul, iar ei urla “PAI CA-MI BAG PULA, CA O PARTE DIN VICTIMELE LUI MA ENERVAU ORICUM”.

    Pai si mi se pare un raspuns coierent.
    Daca pe biciclisti si alti fani Oprescu, locuitori ai acestei
    urbe , nu-i afecteaza , ci l-au votat de doua ori fara sa clipeasca, de ce mi s-ar rupe mie pula.
    In ceea ce ma priveste pot sa moara posterizati toti biciclistii pe pistele disfunctionale ale lui Oprescu. Eu m-as baga la pariu pe-un suc ca daca mai candideaza la un mandat il ia fara emotii. Nu cred ca mai e cineva care isi imagineaza macar ca Oprescu e d-al sincer si ca nu sifoneaza. Jocul se duce la alt nivel, exact cum ai descris. Fuuura tata cat vrei dar macar fute-i p-aia care ma deranjeaza pe mine, poate s-o simti cineva direct lezat la un moment dat si-o
    Pune stampila alaturi. Io’s fericit independent de faptul ca Oprescu’i hot. Si n-am de gand sa ies din starea asta repede.

  16. coke says:

    Se da un caz evident in care se arata fara echivoc minciuna unui politician. Cu care are o problema melteanu care nu concepe sa-si miste dosu unsuros decat in masina? Cu biciclistii. Adica cu cei care prefera sa se deplaseze din punctul a in punctul b si sa faca si sport in timp ce fac asta. Ei reprezinta problema din traficul bucurestean, nu cel care conduce urbea, nu cel care ar trebui sa aiba grija si sa creeze infrastructura pe care sa aiba loc atat cei cu masini cat si cei cu biciclete. El, Oprescu, s-ar bucura sa existe cat mai multi indivizi cu mintea alienata, precum e orbu, care sa gaseasca problema in biciclisti, nu in cei care administreaza si cheltuie bugetul urias pe care-l are Bucurestiul, de 1 miliard de euro.

  17. Manowar says:

    Pai si mi se pare un raspuns coierent.

    Si exact de-aia meritati ce aveti si primiti. Da’ cand va zic asta, sanki, sunt eu capsunaru’ insuficient de patriot etc.

    Deloc

    Cam atat de fericit sunt si eu cand vad atata prostie.

    “Uite, asta te fura, pretinzand ca face chestii pentru biciclisti si de fapt, nu le face, pe langa faptu’ ca pe hartie costa de 10 ori mai mult”

    “Pai ca-mi bag pula-n ei de biciclisti, ca bicicletele nu-si au rostul intr-o aglomerare urbana”

    Voi faceti sindromu’ Down sa para inteligenta pura.

  18. bubalus says:

    oprescu minte….plm, de cand e asta o noutate?

    da’ eu vreau sa stiu mai multe despre permisul ala de conducere al biciletei de care vorbeste orbu….nu de alta da’ m-am dat si io cu bicileta prin unele tari si n-am auzit de asta….

    in tarile din nord, lumea e chiar incurajata sa-si lase masina acasa si sa o arda calare….

  19. mel says:

    E misto sa locuiesti intr-un oras cu piste pentru biciclisti adevarate. Nu incurci nici soferii, nu dau nici ei peste tine, nu te incurci nici pietonii, nu dai nici tu peste ei. E chiar foarte fain, dar Romania e departe de civilizatie.

  20. razvan says:

    proasta e ma-ta, ioane. bicicleta isi are locul fix acolo unde vrea pula proprietarul sa fie. vorbesti de parca Bucurestiul are fi orasul ma-tii. guess what, pe acolo mai traiesc si oameni carora le place sa mearga cu bicicleta si atata timp cat platesc impozite au dreptul sa aiba pe unde merge. in plus, cercopitecule, bicicletele reduc aglomeratia, meltean prost. e win-win, dar viata e grea cand nu te duce capul. am mai fost prin 4 capitale de tari din fostul bloc comunist si doar in Bucuresti gasesti mizeria aia de “piste”. oare cum altii pot si noi nu?
    inb4 “esti biciclist, sugi pula, nu stii sa mergi”. am bicicleta dar o folosesc doar pentru plimbari seara/in afara orasului.

  21. V says:

    Bicicleta e frumoasa cand ai 6 ani si nu pricepi dimensiunile din jur.

    In rest, muie la toti. Si biciclistii, si iecologistii, si oprescu, si ratatii cu videouri pe youtube.

    Ce nu inteleg eu e cum tiganul asta analfabet cu vocabular de rahova a ajuns doctor si primar.

  22. coke says:

    Cum pula mea sa ne civilizam vreodata, cand indivizi relativ spalati si cu acces la net traiesc cu prejudeca cum ca “bicicleta e frumoasa cand ai 6 ani”. La cum arata Amsterdam-ul http://youtu.be/P8B5zpmTSuU ai zice ca-i populat doar de copii de 6 ani.

  23. Ionut says:

    V, i-ai uitat pe hipsteri. Mai sus e unu care nu plateste taxe administratiei locale, dar vrea piste. Unu se plimba seara cu ea la iesirea din oras, lol, si altii care put cand ajung la munca.

    clima in romania e asa: 5 luni zapada/apa, 4 luni 40 grade la umbra si raman 3 luni in care ajungi la munca si puti, te alearga cainii, te baga soferii romani sub roata, n-ai unde sa o lasi, esti plin de praf & co. de ce ar merge cineva cu bicicleta undeva? nu zic de aia mici din parc sau aia semi-mari de pe dealuri munti sau moldovenii de pe ulitele vasluiului.

  24. Orbu says:

    Si exact de-aia meritati ce aveti si primiti. Da’ cand va zic asta, sanki, sunt eu capsunaru’ insuficient de patriot etc.

    Just. Ma vezi plangand, suferind, lingand ceva rani? Tocmai mentionam explicit:sunt fericit. Altceva?
    @coke:Ma pis cu flacari pe tentativa de a face o paralela intre Amsterdam si Bucuresti. Alt numar de locuitori , alta infrastructura , alti oameni si alte lucruri diferite.
    Am vazut in Berlin , pe vreme cu zapada si ghetoi pe strada biciclisti avand remorca la bicicleta , si in remorca , unu sau doi copii. Circulau printre masini. Si ce treaba are asta cu Bucuresti, Romania?
    In Bucuresti /Romania , observ ca pe soferi ii doare in pula de biciclisti , iar biciclistii cred ca strada e a lor si ii doar in pula ca soferilor nu le pasa de ei . Pe scurt. Ca si coke- se cred in Amsterdam doar ca-s mai prost educati decat biciclistii de-acolo . Inconstienta curata.

    …guess what, pe acolo mai traiesc si oameni carora le place sa mearga cu bicicleta si atata timp cat platesc impozite au dreptul sa aiba pe unde merge.

    Da. Si au si dreptul de a muri ca prostii, calcati de masini, ca habar n-au pe unde merg, ci viseaza ca au prioritate peste tot , si ca pot trece pe zebra ( de pietoni ) , calare. Bravo lor ! Le urez tuturor moarte usoara si cu putine pagube aduse tertilor.

    Si totusi ne cacam pe noi imprstiat si aiurea. postul asta nu e despre biciclisti, ci despre faptul ca unu’ fura si cui pula mea ii pasa, nu?

  25. V says:

    @Ionut: pai da, ala e Bucurestiul, chiar nu-mi explic… bonus, tiganii care le fura taind lantul cu flexul sau daca nu o demonteaza.

    Cum pula mea sa vrei o bicicleta.

    Amsterdam e cel mai probabil un bun exemplu de retardati cu prea multi bani. Din cate stiu aia au si ceva obsesie cu feribot in capitala si case pe apa, chit ca e furtuna vreo juma de an si cacaturile alea se inunda lunar.

    Si uite ca exista troli prosti d-astia ca coke care, coaie, e european, deci e bun. De nu facem si noi o chestie cu forta, sigur avem o educatie civica(nepasare) egala si banii lor.

    http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/10700855/Paris-pollution-prompts-car-ban.html

    La genul asta de stire s-ar bucura un ecologist prost, uau fra ce pa sistem e guvernu a bagat bicicleta si transportu public, traiasca natura. 20 eur pt condus suna mai degraba a foame de bani. Bineinteles, doar copiii si studentii or sa-si lase masina acasa, aia care n-o au.

  26. coke says:

    Locuind in provincie ultima oara cand am condus in Bucuresti, acum vreo 2 ani, m-am trezit claxonat la semafor ca eram indeajuns de bou incat sa nu trec pe rosu. Deci problema in Bucuresti nu sunt cei care pedaleaza, cu care n-am avut nicio problema, ci bucurestenii inconstienti si lipsiti de orice urma de bun simt, cam asa ca tine. Da, stiu, Bucuresti nu e Amsterdam, dar ma gandesc c-ar trebui sa ne dorim s-ajungem la un moment dat intr-acolo, nu? Sau ne e bine cum e acum, si vom continua sa baltim intr-o nesimtire totala? E oarecum infiorator ca niste oameni cu acces la intenet, niste oameni relativ tineri, sa dezvolte o ura pentru unii care aleg sa fluidizeze, cat de cat, traficul. Ca una e sa fii pe bicicleta, si alta e sa fii cu curu-n masina. Daca toti cei care sunt pe bicle se decid brusc sa iasa cu masinile, ghici ce geniule, traficul in care te invarti zi de zi va fi mult mai aglomerat.

    Asadar eu imi doresc o tara in care inclusiv politicienii s-o ia dimineata cu bicicleta inspre parlament/primarie, o tara in care oamenii sa nu considere pedalatul o chestie pe care n-ai voie s-o faci in bucuresti, pentru ca strada e doar pentru masini. Imi doresc un Bucuresti care sa semene din ce in ce mai mult cu Amsterdam-ul. Din pacate acest lucru nu va fi posibil in graba, avand in vedere gandire si mentalitatea de meltean care, din pacate, ii caracterizeaza tocmai pe cei care ar trebui sa schimbe lucrurile in Romania, tinerii.

  27. animal00 says:

    orbule:
    1. ce taxe sa platesc? Sau, mai bine zis pentru ce? Stric eu asfaltul? Poluez?
    2. Cu ce te ajuta pe tine ca imi scot suvu si nu bicla? Sau iti imaginezi ca biciclistii care te incurca (pentru ca sa fim intelesi, un mare procent dintre biciclisti sunt prosti cu agravante) odata pusi in spatele unui volan devin soferi buni.

    Ionut imi place cum rade el de biciclisti el avand bani de rotile de la cursiera mea. Pentru ca au fost sh si le-am gasit la un pret bun

  28. bogdan says:

    Banda Unica RATB.

    Asta e solutia pentru Bucuresti. Si e pentru toata lumea.

    ps: cine zice ca e naspa in bucuresti cu bicicleta, habar nu are despre ce vorbeste. Si in 1 an, nu poti merge 1 luna, maxim una jumate. Si da, ca peste tot (soferi, motociclisti, it-isti,bancheri) , exista si unele uscaturi, dar majoritatea sunt ok.

    Obiectivul proiectului este de a transforma urgent prima banda circulabila in banda rezervata exclusiv RATB.
    Poate la prima vedere ar fi imposibil, cu timpul (2-3 luni) isi va dovedi utilitatea.

    Planul propus este:
    1. Se decide azi introducerea benzii unice* intr-o sambata peste o saptamana (max doua).
    2. Intre timp se mediatizeaza pe cat mai multe canale
    3. In sambata respectiva, intra in vigoare decizia.
    4. Politia (Rutiera, Locala, Municipala, Ordine Publica) stau la intersectii si timp de 1 saptamana dau doar cu avertismente.
    4. Dupa 1 saptamana, se aplica amenzi pentru cei care o incalca.

    *Pe strazile cu 1 banda pe care circula RATB se interzice accesul altor autovehicule cu exceptia riveranilor.

    Avantaje (nu neaparat in ordinea importantei):

    1. RATB-ul va sosi in momentele fixate
    2. oamenii, stiind exact timpii (de sosire, durata), vor incepe sa foloseasca ratb-ul (cu masinile vor sta blocati; in plus este si mai ieftin)
    3. Aglomeratia in mijloacele de transport se va reduce (pentru ca se pot face corect calculele de incarcare)
    4. la serviciu si seara acasa nu se mai pierde timp cu cautarea unui loc de parcare
    5. vor fi mai multe locuri de parcare disponibile in zonele de interes (nu mai sunt ocupate de cei care vin la serviciu cu masinile)
    6. aglomeratia in trafic se va reduce
    7. poluarea se va reduce (noxe, pulberi, zgomot)
    8. creste siguranta in trafic

    9. serviciile de urgenta vor putea interveni mult mai rapid, ceea ce este beneficiul tuturor intr-un final.

  29. RedChocobo says:

    Bai, dar sa ma lase si biciclistii astia ca sunt cele mai proaste animale din trafic … mai jos decat aia cu motoare. Nu pista le trebuie, ci sa citeasca niste legislatie ca poate asa realizeaza ca nu-s ei regii soselelor.

    Singura persoana pe care o stiu care are bicicleta, dar nu si masina si permis, este fiica de 8 ani a unui prieten (care are 2 masini dintre care una SUV, dar se duce cu bicicleta la munca). In rest, absolut toti biciclistii pe care ii cunosc au permis si masina, iar pentru permisul respectiv au facut cursuri de legislatie si au dat un examen.

    biciclistii ciocu mic ca si cu piste toti idioti sunt si tot de pe prima banda vor face la stanga

    Dom’ parinte, la tine la tara nu au de ales, nici ei nici soferii.
    Cam greu sa faci stanga de pe banda 2 sau 3, cand strazile au o singura banda pe sens.

    Pana una-alta, bicicletele nu-si au rostul intr-o zona urbana ultra aglometara de masini, cu strazi putine si inghesuite

    Nomal ca nu. Zonele urbane inghesuite sunt pentru masini de 5+ metri lungime, fara alt pasager in afara de sofer si drumuri de 5-10 km.
    Daca vorbim de drumuri nationale si autostrazi si trasee de sute de km lungime atunci da, putem vorbi si de biciclete.
    Makes sense…

    Tu cat platesti taxa la bicicleta ?

    Mai sus e unu care nu plateste taxe administratiei locale, dar vrea piste

    In primul rand, singurele taxe legate de masina pe care le platesti AUTORITATILOR LOCALE sunt impozitul (58 lei/an pentru 1.6 si 162 lei/an pentru 2 litri, in Bucuresti) si taxa pe locul de parcare de resedinta, daca ai asa ceva (~80 lei/an, depinde de sector). Deci platesti maxim 250 lei/an pentru a merge cu masina in oras.
    In al doilea rand, restul taxelor pe care le platesti pentru masina (adica alea duse la autoritatile centrale) inseamna 125 lei/an vinieta (care finanteaza doar drumurile inter-urbane, nu si alea din oras) si taxa de drum din benzina, adica 125 euro/tona, adica 40 bani/litru. Daca faci 15 km/zi in oras in cursul saptamanii cu o masina cu consum urban 10, rezulta inca 151 lei/an.
    Adica, pentru a merge in oras, platesti 250 lei/an autoritatilor locale si 280 lei/an autoritatilor centrale (desi asta nu e relevant).
    Un nene cu venitul de 7000 lei/luna net (suma despre care discutam cu cateva posturi in urma, iar dintre biciclistii pe care ii cunosc nici unul nu castiga atat de putin) are impozit pe venit 1333 lei/luna, adica 16.000 lei/an. Din astia, jumatate, adica 8.000 de lei/an, ajung direct la bugetul autoritatilor locale.

    Deci mai subtire cu pretentiile de “eu sa merg, ca platesc taxe, aia nu, ca ei nu platesc”, cand tu platesti taxe locale de 250 lei an (mai degraba 60 de lei/an, la cati 1.5 DCI-sti sunt, chiriasi si fara loc de parcare, dar trecem peste), iar aia care vor piste platesc 8.000+ lei/an taxe locale.

  30. Manowar says:

    1. ce taxe sa platesc? Sau, mai bine zis pentru ce? Stric eu asfaltul? Poluez?

    Platesti asfaltul care-a fost pus acolo, in teorie. Ala pus pe bani imprumutati. Ca poate nici soferul nu-l strica. Poate are Tesla si nu se pune problema de poluare.

    Da’ imi place ideea. Eu vreau sa se faca, sa plateasca soferii, biciclistii nu. Poate (si) de-asta simpatizeaza toata lumea biciclistii si-i vrea un pic morti.

    Oricum, e total irelevanta chestia asta, problema nu-i cine plateste si cine nu. Problema e ca toti platesc (inclusiv cei care n-au masina si nici bicicleta si ca pe hartie s-au facut piste (la pret de 10 ori mai mare), doar ca nu pot fi folosite.

  31. animal00 says:

    impozitul pe masina este in mare parte un impozit pentru poluare. D-aia se plateste in functie de capacitate. Ala cu tesla nu plateste nimic. Cum ar fi sa il injuri p=ala ca merge desi nu plateste taxe?
    Vigneta e platita degeaba la noi. Afara e pentru autostrazi. Sau platesti taxa de autostrada.
    oricum, discutia cu taxele este prezenta peste tot. Am citit-o si la anglofoni si la francezi. Mai putin la nemti ca nu stiu sa citesc in neamta.

    Oricum, e misto Oprescu. Fute niste bani. Dupa care zice “eh, i-am futut”. dupa care da vina pe biciclisti. Si orbu si ionutz sar ca muta la pula*

    *eu sunt anti pisde de bicicleta.

  32. 0rbu says:

    @animal00:
    1.Exact ! Daca ai bicla nu poluezi , nu zgarii asfaltul, n-ai de ce sa platesti e corect. Daca eu am suv cu motor de minim 3000 cmc platesc minim 2000 lei pe an impozit la autoritatile alea locale , nu 160 de lei ,da? Ca despre asta discutam despre suv cu 3l+, nu despre masini cu motoare Normale! de doi litri. Spun doar ca daca platesc 2000 de lei pe an impozit fata de 160 de lei si am nevoie sa merg cu suvu pe strasse sunt indreptatit s-o fac si nu vad de ce e o asa problema. Consum ( asfalt, spatiu pe strada ) -platesc. Platesc – am dreptul sa folosesc. Stii vorba aia : Baah ti-ai luat strada? Daca platesc impozit de 10x+ mai mult ca majoritatea , cred ca da.

    2. Nu ma ajuta cu nimic daca iesi cu suvul sau cu alta masina pe strada ,nici daca iesi cu bicicleta. Poti s-o faci. Nu ma deranjeaza ca mergi ca o pula pe strada ( nu tu in special ,ca nu te cunosc ,ci biciclistul bucuretean in general ), pentru ca sunt o gramada de soferi care si ei merg ca o pula ( mi se intampla si mie uneori). Problema cu biciclistul e ca daca merge ca o pula isi pune viata in pericol , pe cand aia cu masina cel mai des risca doar sa fie sifonati in trafic. Nu imi pasa in vreun fel de viata biciclistilor idioti , n-am nici ceea ce se numeste constiinta , dar e incomod sa stai in procese cercetari si pula mea daca-l omori pe unu, chit ca din vina lui. cu masina fac schimb de buletine , asigurari , maxim o vizita la politie si cam atat. Poate observi deci, de ce nu ma simt confortabil cand vad pe strada prosti circuland cu ceva viteza si fara caroserie de protectie. Pentru ca brusc ma scot din starea de relaxare, ma fac ,fara sa fiu de acord ,pe mine purtator de grija comportamentului lor. Pentru asta si pentru alte motive as spune stati in pula mea cu bicicletele acasa , sau iesiti cu ele in parc , sau la munte , pentru ca asta nu e orasul potrivit pentru biciclisti.

    Iar infrastructura nu schimba prea multe lucruri.

  33. animal00 says:

    bah orbule, ce iti place sa sugi puli de caini morti.
    Deci, ala care are motor de suv 3l are mai multe drepturi decat mine, pentru ca eu am doar un motor de 2l. Da, dar ala de 3l poate sa suga pula unuia care are 4litri. Deja de la 5litri in sus le-ar trebui banda speciala. Cam ca in Rusia asa.
    In loc sa te revolti ca sumele astea sunt arbitrare. Si ca sunt facute sa mai jupoaie statul nitel.

    iti spun eu de ce te ajuta. Pentru ca de mine treci. Indiferent cat ambuteiaj este, de mine treci. Daca nu poti trece, de mine, o sa am grija sa te tin macar cu 35-40km/h pana iti fac loc sa treci.
    Eu nu vreau piste. Cu pistele creste numarul de idioti pe bicla. Crede-ma, am vrut sa bat biciclisti si ca sofer si ca biciclist. Pentru ca majoritatea, dupa cum ziceam, sunt prosti.

    Dar, ca tu te lauzi ca esti un sofer prost, nesimtit, ordinar, mi se pare fantastic. Daca nu esti un sofer prost/nesimtit/ordinar ai putea sa respecti niste reguli de bun simt
    – depasirea se face ca la masini, macar 1 metru
    – nu claxonezi cand ajungi in spatele biciclistului
    – ii acorzi prioritate, chit ca astepti mai mult dupa el sa vina
    – daca i-ai luat fatza baga dreaq picioru in acceleratia aia sa nu fie nevoit sa franeze
    – daca ai facut o greseala, poti sa iti ceri scuze, toti facem greseli. Scuzele ajuta, crede-ma

  34. coke says:

    Pe logica lui Orbu, un patron care are niste fabrici de zeci de mii de angajati ar trebui sa primeasca o banda doar a lui pe sosele, caci nu-i asa, el plateste taxe statului mult mai mult decat platesc ceilalti amarasteni care se-ntampla sa se afle pe sosea in acelasi timp cu el. Ba orbu, acu serios, tu respiri de unul singur sau esti asistat de careva?

  35. Orbu says:

    bah orbule, ce iti place sa sugi puli de caini morti.

    Argumentul meu era unul pur consumerist, la modul:Aia care iti dau dreptul sa circuli cu masina pe strazi, statul adica, au stabilit o taxa/ impozit FOARTE prohibitiv/a in schimbul dreptului de a circula pe strazi. Am platit taxa am dreptul sa circul cu SUVul. E ceva incorect ? E suficient faptul ca taxa pentru motoare mari iti iese prin cur , ca sa ma simt indreptatit ca daca o platesc sa circul cu masina – adica sa ma folosesc de dreptul meu, cumparat. Restu’ sunt fabulatii. Ca e taxa prea mare , ca daca ai platit taxa nu e toata strada proprietatea ta privata . Esenta e :Am platit am dreptu’ sa merg pe strada cu sufrageria si bucataria remorcata. Nu-ti convine, ca n-ai loc cu bicicleta , cu trotineta sau cu autobuzu’ de mine? Mi se rupe, sugi pula!

    Daca nu esti un sofer prost/nesimtit/ordinar ai putea sa respecti niste reguli de bun simt

    Ce te face sa crezi ca nu le respect? Nu claxonez pe nimeni din spate ca nu-mi sta in caracter. M-a concentrez la ce-am eu de facut in general si nu la ce cred eu ca ar trebui sa faca altii pentru mine. Asta asa, ca principiu’ de viata , nu numai in trafic.
    E cu totul alta perspectiva decat ce spun eu.
    Eu iti spun clar si de la obraz ca mi-e târșă de pe biciclisti , pentru ca sunt imprevizibili pe sosea , ca gainile si ca pietonii , dar macar astia din urma se misca cu viteza mai mica , si am mai mult timp de reactie sa fac ceva ca sa ii las in viata. Nu ca ii claxonez pe strazi , sau ca le iau fata (s-o fi intamplat vreodata din greseala), sau ca pula mea vreau sa-i imputinez eu. Eu iti explic ca sunt obositori si ca-si cauta moartea pe strada.Mai bine s-o caute acasa. In general conduc relaxat, ca mi se rupe pula daca mi se zgarie masina , mie sau altui bou. Cum vad un biciclist , sau un pieton, sau gaini pe strada , brusc ma scoate din starea de relaxare si: Hopaa, ce-o avea asta de gand ?.. E inutil ca sunt 30-40% sau poate mai mult care circula OK , daca jumate din ei tasnesc pe trecerea de pietoni calare cand eu mai am 10 metri sau schimba banda cum vor ei, sau nu mai zic ca le taie alt bou calea si ei franeaza de trebuie sa fac cascadorii doar ca sa nu ii iau pe ciubalau.
    Altfel , mi se rupe pula ca vad pe unii d-astia ca tine , pentru care scopul vietii lor e sa ma incetineasca pe mine si merg in fata mea , pe jumatatea benzii de circulatie , cu 20-30 la ora. Aia e , atat te duce capu, n-am timp sa ma dau jos sa-ti fut o cheie de roti in freza cum ai merita, astept pana se face loc pe cealalta banda . Si-asa e cu risc, ca nu stiu niciodata cum si-a propus prostu’ sa moara.

    – daca ai facut o greseala, poti sa iti ceri scuze, toti facem greseli. Scuzele ajuta, crede-ma

    Ajuta la nescularea pulii. Daca am facut o greseala , aia e , se mai intampla. Saru’ mana ca m-ai evitat si hai sa ne vedem de drum. Ai pofta sa claxonezi , sa injuri sa scuipi pe geam ca nu iti cer eu scuze in genunchi, be my guest, imi vad de drum. Pe acelasi principiu cum tu daca o comiti si eu te evit, n-o sa te alerg sa iti zic de ma-ta sau sa te iau la intrebari ca ce pula mea faci si cine ti-a dat permis. Sunt fericit c-am scapat de un prost si de-o indoitura pe masina si e suficient.

    Ba orbu, acu serios, tu respiri de unul singur sau esti asistat de careva?

    M-ajuta ma-ta. Imi sufla in pula ca sa mi se umfle plamanii. Sau altfel :Da tu? Nu poti deosebi expresia artistica (trolling) , de esential? Tre sa explic cu poze?

  36. Delia says:

    Problema e alta. Adevarul sta in fata voastra si va prefaceti ca nu intelegeti. E irelevant cine are dreptate aici, biciclistul neplatitor de taxe sau soferul soferul isteric.
    E pur si simplu vorba de faptul ca se fura bani, teoretic se indica o destinatie si finalitatea si functionalitatea e spre nul. Dar macar se imbogatesc cativa, care nu au nici un interes ca soferii si biciclistii sa se inteleaga, nu de alta, dar asa le scapa din vedere ca sunt dusi cu presul. Si cam aceeasi metoda se aplica la orice: populatie activa versus pensionari, romani contra unguri, samd.
    Enjoy it, le faceti jocul.

  37. animal00 says:

    mi se rupe pula ca vad pe unii d-astia ca tine , pentru care scopul vietii lor e sa ma incetineasca pe mine

    scopul meu e sa ajung intreg si mai repede intre a si b. mi se falfaie de “tine”. Stiind ca ma ajua la creier nici nu te blochez, pentru ca mi-ar fute fengshuiu, care mie imi e foarte drag.

    Am platit taxa am dreptul sa circul cu SUVul

    dap. sa circuli. nu ti-ai luat strada. Si culmea, desi platesti 26milioane (motiv pentru care nu mi-am luat eu outback) pe an, nu inseamna ca ai voie sa nu respecti reguli.
    tu stii cat dau aia cu 4 litri? cand te-ai dat ultima oara din fata unui rover?

    n-am timp sa ma dau jos sa-ti fut o cheie de roti in freza

    n-ai timp pentru ca daca vad ca esti prea mare fug oricum. Sa dai cu masina in mine, desi poti, risti sau nu. plm, atatea dileme. Cum, tu ai dat atatia bani pe impozit sa ai dileme in trafic?

  38. Orbu says:

    dap. sa circuli. nu ti-ai luat strada. Si culmea, desi platesti 26milioane (motiv pentru care nu mi-am luat eu outback) pe an, nu inseamna ca ai voie sa nu respecti reguli.
    tu stii cat dau aia cu 4 litri? cand te-ai dat ultima oara din fata unui rover?

    Ma, tu pe unde citesti? Unde zic eu ca am dreptu’ sa nu respect reguli , sau despre ce pula mea vorbim aici.
    Stiu cat dau aia cu 4 litri, cu 5 litri, etc.Eu platesc sub doua meleoane ca n-am gip de 3 litri (n-am avut nevoie). Era o discutie principiala. Am o masinca lunga si lata cam cat un grand cherokee cu motor de 1.8. Acum imi caut suv ca am nevoie si daca mai sunt in RO in urmatoarele 6-9 luni iau in considerare inclusiv ceva discovery , rover d-ala de zici tu.land rover. Da e incomod cu ditai hardughia in trafic si consuma mult in oras si ar fi frumos daca toata lumea ar avea alta solutie pentru oras, dar hei benzina ma costa mai putin decat sa-mi iau inca o machineta mica de oras.
    Cu bicicleta ,e cam hilar sa merg la serviciu in camasa si cravata (daca-as merge) si intru la categoria prosti si idioti care-si risca viata aiurea. Cu motorul e doar un pic mai riscant ca pe bicla . Imi mai ramane transportul in comun care e acceptabil daca e metrou . Daca nu, nu prea. Si taxiul, care e aproape ca masina personala , doar ca astia nu prea au AC, si cam fumeaza.

    Deci din nou? Despre ce vorbim? Aaa ca fura Oprescu. Sa fie sanatos, si masina o am inmatriculata la Valcea si amenzile tot acolo le platesc. Pam-pam.

  39. Ionut says:

    animal00, roti sh la bicicleta? esti seic araba si ai bicicleta din platina si rotile din cauciuc proiectat de nasa?

    RedChocobo, da, ca tu traiesti in Utopia. pai bre, daca strazile sunt mici si inghesuite, crezi ca dintr-o data aia care au masini o sa renunta le ele tinandu-le sa rugineasca pentru a ajunge sterili mergand pe bicicleta? sa iti imaginezi ca firmele de curierat, transport si firmele vor merge pe bicicleta ca asa vrei tu? ai uitat partea ca maxim 3 luni poti merge cu bicicleta in romania? (mergand mirosind si fiind plin de praf si alergat de caini)

    animal00, da, ca asfaltul ala a fost pus de Burebista din banii lui. si imi place cum ajungi tu din punctul a in b daca disntanta intre ele e de 10 km si ai bagaje. sau iubita cu tine. nu mai zic cand e vorba de o urgenta.

  40. Orbu says:

    … sau iubita cu tine

    O ia pe cadru .

  41. UTP says:

    “Oricum, e total irelevanta chestia asta, problema nu-i cine plateste si cine nu. Problema e ca toti platesc (inclusiv cei care n-au masina si nici bicicleta si ca pe hartie s-au facut piste (la pret de 10 ori mai mare), doar ca nu pot fi folosite.”

    Mai Manowarle, nu scriai tu in alt articol, ca ti se rupe de Rosia Montana, ca nu ai sa fii tu mai bogat sau mai sarac daca inca canadienii aurul de acolo si Statul Roman se alege cu fix praf la propriu si figurat?

    Nu ne-ai spus tu ca fix d’asta ai plecat, ca fericirea ta sa nu depinda de politicianul roman?
    Si uite ca politica romaneasca te bantuie acolo mai dihai ca pe noi astia de aici.

    Stii vorba aia, cum ca intelepciunea sta in a face diferenta intre ce poti sa schimbi si ce nu, si mai ales de a te adapta la ce nu poti schimba.

    Iti zic eu, e mai dificil sa traiesti cu ideea ca ai fi putut schimba ceva, si nu doar in Romania, dar n-ai stiut sa dai la timpul potrivit un tcpdump cu parametrii corecti 🙂

    Stim ca esti baiet sufletist, si corect (daca ai candida, eu te-as vota, altfel nu ma duc nici mort la vot) dar esti si oleaca cam macho, daca tot trece timpul trebuie sa inveti si sa gandesti strategic, nu doar sa dai cu capul de bolovan, pentru ca asa zice instinctul, chit ca ratiunea iti spune ca nu-l poti sparge.

    Daca nu, s-ar putea sa vina ziua in care sa poti sparge bolovanul, dar tu sa nu mai fii acolo.

  42. animal00 says:

    si imi place cum ajungi tu din punctul a in b daca distanta intre ele e de 10 km si ai bagaje.

    eu am facut 2 vacante cu bicla. Cu bagaje, cort si toate acareturile. 10km poate ti se par tie multi. nu mai departe de luni, 10km cu bagaj (adica haine de sport + 4 doze de bere) i-am facut in 20 minute. Nu e rau pentru o traversare a Bucurestiului la ora 19, nu? Sunt curios cu ce masina scoti timpul asta.

    sau iubita cu tine. nu mai zic cand e vorba de o urgenta.

    Actuala gajica mi-a zis de cand o stiu “nu imi place cu bicla”. Asa ca nici macar nu ma stresez sa ma gandesc la orice ar implica ea + bicla.
    Exceptand cazul in care ii zic “vezi ca eu ma duc sa ma intalnesc cu aia cu bicla, ne vedem dupa”.
    Stiu, pentru un sarantoc ca tine , conceptul de bicla implica exclusivitate(mai sunt si ecohipsteri cu gandiri exclusiviste: bicla buna, masina rea). Astia care producem niste bani, desi suntem saraci, dupa cum a zis Manowar, ne mai permitem si o masina, eventual doua. Pentru cazurile de urgenta sau lene (azi de exemplu) am un mijloc cu 4 roti.
    D-aia il intrebam pe Orbu, daca da de mine pe strada, ce ar prefera el: sa fiu cu foresterul (recomand, ca tot ziceai tu ca vrei ceva de gen) -2m si ceva, lat, daca dorm pe mine merg incet nu are cum sa ma depaseasca sau sa fiu cu bicla si practic sa nu il interesez (decat la nivel de ceva atentia, zici ca daca sunt cu masina nu mai e atent deloc).

  43. Orbu says:

    D-aia il intrebam pe Orbu, daca da de mine pe strada, ce ar prefera el: sa fiu cu foresterul

    Da, cu foresteru.

  44. Ionut says:

    e a 2 a oara cand ma faci sarantoc … ok 🙂

  45. animaloo says:

    Mai am sa te fac odata pana canta cocosu, nu?

  46. alex says:

    Right.TLDR.

    Sa-mi suga pula direct soferii din Bucuresti.
    Sa-mi suga pula pentru ca vedeam in timpul zilei doar cate unul in masina, intr-un oras care behaie de automobile.
    Sa-mi suga pula pentru ca merg pe liniile de tramvai si pe benzile de autobuz.
    Sa-mi suga pula pentru ca inchid unghiurile motoarelor si ale bicicletelor cand ei stau ca imbecilii la semafor cu zecile de minute din cauza numarului mare de imbecili.
    Sa-mi suga pula pentru ca regulile de circulatie le sunt la fel de straine cum le este imaginea unui oras civilizat.
    Sa-mi suga pula pentru ca isi iau masini din ce in ce mai mari dar fac urat cand e vb de platit taxe.

    Nu stiu daca pe vremuri mergeam eu prea frumos cu bicicleta printre masini sau poate grohaiala asta cu “nu au ce sa caute biciclistii in oras” tine doar pe net sau la sobolani aia pe care ii sufla vantul.De fiecare data cand am vazut un smardoi cu un biciclist, smardoiul o sugea cumva.Ma rog.Romani in rromania.

    Eu v-as fute o lege d-aia ca in tarile civilizate de genul “lovesti un biciclist, esti vinovat si trebuie sa iti dovedesti nevinovatia”.Animalele niciodata nu au fost educate cu binele ci cu bata.
    Vrei masina?Vrei sa fii snob?Ia sa vedem daca ti-o permiti.Ti-o permiti(esti bogat si responsabil)?Bine boss.

    PS.Sa-mi suga pula aia care conduc intr-un oras care geme de poluare si comenteaza de biciclisti si sa-mi suga pula aia care mai sunt in romania si, biciclisti sau soferi fiind, nu ies sa sparga capul bosorogului astuia care va face pe toti la buzunare.

  47. animal00 says:

    alex: stai relaxat. Atitudinea “muie la biciclisti” e numa pe net. Si numai aici auzi “biciclistii mor cu zile in oras”. Cred ca sunt 2-3 accidente mortale/an cu bicilisti in orase. In bucuresti cred ca a fostu unu acum 2 ani. Implicat un camion (!). Camion in plm, in oras.

    Ca tot m-am reapucat de mers. In ~70km m-a claxonat un singur taximetrist, dar n-am inteles exact care era problema lui. In schimb, am fost lasat de masini, chit ca nu aveam prioritate. (nu la modul bagat in fatza).

    Despre domnu doctor…asta cred ca o sa candideze la presedentie. Cu nitel Dero via Antena 3, ghici cine o sa fie dompresedinte

  48. Orbu says:

    Eu v-as fute o lege d-aia ca in tarile civilizate de genul “lovesti un biciclist, esti vinovat si trebuie sa iti dovedesti nevinovatia”.

    Tinand cont ca realist nu exista benzi de biciclisti – cam asa e legea acum, deci n-ai ce fute. S-au poti s-o cari pe ma-ta pe cadru ca sa nu mergi solo.

    Vrei masina?Vrei sa fii snob?Ia sa vedem daca ti-o permiti.Ti-o permiti(esti bogat si responsabil)?Bine boss.

    O deci in acceptiunea ta masina trebuie sa devina un lux.
    Pai atunci sa zic si eu asa:
    Sa suga pula aia care vin la serviciu pe bicicleta si put incepand de la ora 9 dimineata . Ca deh , mai rar birouri cu dus and shit prin bucuresti.
    Sa suga pula aia care viseaza sa nu merg singur in masina prin oras , la serviciu , wherever , fara sa poata oferi alternative viabile . Gen , cum ar trebui sa fie ? Sa iau lume la ocazie? Funny , n-am vazut pe nimeni facand cu mana. Se practica in Israel. Am spus mai sus de ce nu merge mereu cu transportul in comun. Ca nu metrou peste tot si ca autobuz = lent si inghesuit. Ajungi la munca tot putind ca de pe bicicleta si mai trebuie sa-i port si portofelului de grija.

    Sa-mi suga pula pentru ca isi iau masini din ce in ce mai mari dar fac urat cand e vb de platit taxe.

    As recomanda sa suga pula ma-ta , dar e tarziu ca deja te-a facut, si nu mai conteaza. Da un ochi imprejur si vezi ca de la anumite capacitati in sus taxele anuale sunt mai mari decat in orice tara din Europa vrei tu. Asta e prohibitie. Pentru tine masina mare inseamna snob. Pentru unii inseamna familie cu 2, 3 copii mici , pe care trebuie sa-i cari in diverse locuri. Vezi tu cam in ce masini poti sa pui 2 scaune de copil si sa mai poata sta si inca cineva langa ei pe bancheta din spate sa-i supravegheze (pe distante lungi) .Gen, cu un confort asa.
    Sau , sa-mi duc copiii la gradinita in remorca de bicicleta ? Pai nici n-ai voie in romania cu asa ceva , deci o invit din nou pe ma-ta sa suga.
    Sau poate vreau sa-mi vizitez restul familiei , sau ma duc acasa in provincie si am nevoie sa car dupa mine, carucior de copii, biciclete ( daca tot de caci pe tine si puti a fan ). Sa le pun in tico? Sa merg cu trenu ? Haha , de-ar fi peste tot si tot sunt probleme ca n-au vagon de bagaje ca pula mea. Ca atunci cand imi CUMPAR 4 bilete CU LOC, desi suntem 3 , vin toti prostii care n-au unde sta , ca ce pula mea bah , ce daca e locul tau, e liber stau pe el. Voi sunteti 4, si aveti trei locuri. Asta la rapid ( nu stiu cum ii spune acum), clasa 1.
    La fel la autocar , care e privat si ar trebui sa inteleaga mai bine conceptul de client si serviciu platit. Plus ca-ti bagi pula in ele de conditii.
    Dar pula mea, m-am obisnuit cu cacati d-astia ca tine care nu pot fi decat invidiosi ca altii isi permit un pic mai mult decat ei, sau care vad lucrurile altfel ,si abereaza despre civilizatie si eco muie.

    si sa-mi suga pula aia care mai sunt in romania si, biciclisti sau soferi fiind, nu ies sa sparga capul bosorogului astuia care va face pe toti la buzunare.

    Ba s-o suga mai bine aia care l-au votat , in ze first place , si se caca pe ei cum nu le convine de el. In democratie majoritatea decide ,da? Eu sunt minoritar. Daca majoritatii nu-i convine ce-a votat, sa ia masuri, nu sa imi ceara mie socoteala ca nu sunt de actiune, ca nu protestez, ca eu n-am de ce. Mie imi convine . Ba sa fiu sincer , am mai spus-o cred , daca restul din jurul meu saracesc si mor de foame, eu la acelasi nivel de venituri traiesc , relativ , mai bine. Good luck !
    Si as spune cu juma de gura , sa o suga si aia care nu mai sunt in tara , ca au ales solutia cea mai simpla pentru ei ,adica vira, dar au asteptari de la cei care mai sunt p-aci “sa faca ceva”. Nu coaie , nu doresc sa fac nimic. Nu am nevoie sa fac ceva . Imi convine si asa. Principiul minimului efort. Daca nu imi mai place , urmez si eu reteta succesului – plec . Si cu asta am terminat.

  49. SagittariuS says:

    :popcorn:

    Cel mai bine e sa stai sa citesti comentariile la articol, sa-mi bag pula de nu-i asa. De la Oprescu, un fel de primar ca oricare altu’, ce fura de unde si cum poate (dar mai are de invatat de la Mazare al Constantei, sa fim drepti), se ajunge la mui si puli date din stanga-n dreapta. Bonus, si le iau si cei nevinovati gen mame, surori si alte rude.

    Pizdos, mai mult chizda decat os!

  50. alex.X3S says:

    sa-mi suga pula motoristi si biciclistii care la semafor nu stau corect ci se strecoara printre masini.. si mai ales sa-mi suga pula aia care se strecoara si spun “sa-mi suga pula”
    sa-mi suga pula biciclistii care spun “sa-mi suga pula” soferilor ce merg cate unul in masina desi ei merg cate unul pe bicicleta
    sa-mi suga pula biciclistii de tur care fac tururi prin oras, sa-mi suga pula biciclistii din Germania si Olanda..
    omul normal care merge la munca cu bicla si respecta reguluile sa nu-mi suga pula

  51. animal00 says:

    “nu stau corect” – cum se sta corect?
    Sa mor daca am inteles vreodata faza cu “stat corect la semafor”. Tu, in masina, oricum stai. Ca n-ai cum sa te misti.
    Eu cu bicla, trec. belesc ochii sa vad ca nu deschide nimeni usile, plm, chestii minore.
    Nu te deranjez cu nimic, exceptand faptul ca eu ma misc tu nu. Stai calm, ajungem in acelasi timp, in conditii normale. Sau o diferenta mica tare. Cat castig eu cand tu stai, castigi tu cand mergem.
    Deci..care e problema?

    a…ca uneori fac mizerii contraventionale, mai sar un trotuar, mai depasesc coloana, daca pot, sunt chestii pe care mi le asum si am grija sa le fac in asa fel incat sa nu deranjez pe nimeni. Daca nu am cum sa trec printre masini la coloana, ma asez pe ghidon si astept. plm, nesansa.

  52. alex.X3S says:

    corect e sa stai in spatele masinii care sta la semafor nu sa te strecori printre masini, sa ajungi primul la semafor, eventual mai te strecori si pe rosu iar pana la urmatorul semafor mai am o grija in plus in a te depasi protejandu-te. unii fac asta vre-o 4 semafoare la rand. daca insisti sa fi corect fi corect, daca nu, ramane cum am mai spus…

  53. animal00 says:

    alex: eu sunt obligat/am recomandarea sa merg cat mai in dreapta.
    Tu ca masina, daca treci pe langa mine nu se pune ca ma depasesti.
    Dar, cand stai, sa ma asez in dreapta ta? Sau sa stau in dreapta ta…desi calea mea de rulare este libera?
    Nu as fi corect. As fi dobitoc. Ar fi ca si cand n-as fute pentru ca nu-s casatorit si s-ar putea ca un gigel sa se supere ca dau la buci si il deranjez pe mneazau.
    De ce “crosetez”. Pentru ca soferii au prostul obicei sa se opreasca ba mai in dreapta, ba mai in stanga.

    “grija in plus protejandu-te” – ma, eu cred ca voi sunteti soferi slabi ma. D-aia aveti atatea probleme cu “depasitul” unui biciclist. adica “mergi drept si ai grija sa nu il lovesti p-ala”.

    Eu propun altceva. La semafor, sa ma duc sa ma asez ultimul in coada. Sa nu cumva sa aiba soferii stres. Sarmanii, le-o fi si lor greu acolo. 3 pedale, nu doua ca mine (atat la masina cat si la bicla). Plus scaunu ala greu de folosit.

    soferilor ce merg cate unul in masina desi ei merg cate unul pe bicicleta

    pentru ca e tot una sa arzi 1l+ combustibil/10km miscand minim o tona, ocupand 2m2 de spatiu cu a misca de la 7kile in sus fara consum de combustibil, care ocupa un cur patrat de spatiu. Consideram spatiul necesar depasirii identic.
    Da. Logic. Conform logicii voastre, intru-un oras aglomerat tre sa scoti si tu masina. Ca …pitong

  54. Sabotor says:

    @animal00
    Baga un ochi aici:
    http://www.mygarage.ro/auto-moto/120436-raspuns-politia-romana-legalitatea-depasirii-coloanei-de-vehicule-asteptare-de-catre-motociclisti.html

    Da, stiu ca raspunsul politiei se refera la motocicleta, da’ regulile depasirii sunt aceleasi pentru toate vehiculele, inclusiv pentru biciclete, de unde rezulta ca nu, n-ai voie sa te strecori printre masini.

  55. V says:

    E o idee destul de accepta ca solutia ca condus de cacat e treceri de pieton suspendate, vreo cateva locuri sanatoase la cap au asta, mai ales in deschideri din 2 in 4 benzi.

    Unde pula mea bagam biciclistii?

    Pe trotoar? O ia ma-ta pe sus cu bicicleta? Rampa? Lol.

    Pe sosea? Pai fara semafoare si treceri de pieton, trotoare fara gard, biciclistii isi iau muie din start.

    Benzile speciale pentru biciclisti sunt fezabile cand se poate turna asfalt cumva asemanator cu gazonu de fotbal, si bonus, chit ca nu-i uzata banda biciclistilor, in lipsa cauciucuri/greutate, sa si fie banda lor in ton de culoare cu alea noi puse la masini cand trebuie schimbate.

    Bineinteles, raman problemele eterne ale Bucurestiului nerezolvate, cum ar fi demolarea completa ca nu e loc in pizda ma-tii nici de masini.gif si vreo jumate din oras pica la primul cutremur.

    Eu v-as fute o lege d-aia ca in tarile civilizate de genul “lovesti un biciclist, esti vinovat si trebuie sa iti dovedesti nevinovatia”.Animalele niciodata nu au fost educate cu binele ci cu bata.
    Vrei masina?Vrei sa fii snob?Ia sa vedem daca ti-o permiti.Ti-o permiti(esti bogat si responsabil)?Bine boss.
    PS.Sa-mi suga pula aia care conduc intr-un oras care geme de poluare si comenteaza de biciclisti si sa-mi suga pula aia care mai sunt in romania si, biciclisti sau soferi fiind, nu ies sa sparga capul bosorogului astuia care va face pe toti la buzunare.

    sa-mi suga pula motoristi si biciclistii care la semafor nu stau corect ci se strecoara printre masini.. si mai ales sa-mi suga pula aia care se strecoara si spun “sa-mi suga pula”

    10/10, era sa te cred.

  56. Ionut says:

    Si pe langa poza de mai sus, animal00, soferii adevarati au masini cu 3 pedale.

  57. animal00 says:

    asa e. pentru ca romanii au atat de mica pula incat vor sa fie soferi adevarati. Prin oras…
    dupa 7 ani de amestecat in benzina si jumate de folosit mana drepata sa imi scot mucii, pot sa zic ca: soferii comozi si linistiti au automata.

  58. Orbu says:

    “mergi drept si ai grija sa nu il lovesti p-ala”

    Daca-ti rumam sfatul asta din putul gandirii aveam mai mult de cateva omoruri la activ.
    Observ ca discutia tinde sa devina una sterila , cam ca din gura unor curve sub acoperire.
    Ce pula mea va invartiti in jurul varfului pulii. Fiecare cetatean din trafic vrea sa ajunga cat mai repede la treaba lui. Ca e in masina , pe bicicleta sau cu autobuzul.
    Si de-aici consecinte: Ala cu bicicleta croseteaza, se mai infige pe cate un rosu unde i se pare lui ca e loc, prins pe banda a doua in timp ce croseta dupa ce s-a facut verde , o ia inapoi printre masini catre partea din dreapta a drumului, la trecerea de PIETONI nu se mai da jos de pe bicla ca se grabeste si-i da pedala , ca pula mea e pe trecere , si tot asa.
    Ala cu masina ( si ma prezint personal pe mine), la fel se grabeste si el si cateodata i se pare (total aiurea , dar aia e) ca locul ala gol de pe cealalta banda te duce cu doua ore mai inainte la serviciu si te bagi sa il iei ,poate ca nu mereu esti atent sa vezi daca vine vreun biciclist din spate in unghiul mort , se face galben la semafor si preferi sa il vezi verde inchis, pe rosu il mai vezi cateodata portocaliu inchis , sau nu mai vezi semaforu de loc, sau mergi ceva mai repede decat ar trebui , sau…pula mea.
    Despre mine , pot sa spun clar ca nu le port o ura intrinseca biciclistilor , motoristior si nici nu ma deranjeaza intr-atat incat sa vreau sa ii opresc , sau sa-i incetinesc : Vrei sa te bagi, cand eu stau pe loc sau merg mai incet decat poti tu, baga-te tata ca si eu fac la fel , si cu masina si daca-s merge cu bicleta . Hai sa nu ne cacam pe noi.
    Din pacate , multor soferi nu le place sa se bage altu’ in fata lui , fie ca e cu alta masina, cu motoreta, bicicleta , tramvai , salvare…si tin de locu ala de la semafor ca de țâța lu’ ma-sa. E valabil si pentru biciclisti si pentru pietoni. Nu mai departe de ieri am oprit tramvaiul ca sa trec pe trecerea de pietoni. Ce pula mea, e dreptul meu. Dar nici asta nu e problema mea.
    O problema e ca nici unii nici altii nu suntem fantastic de educati in trafic . Rezulta accidente. In mod indubitabil cu minim vatamari corporale pentru biciclisti. Dupa cum zicea alex mai sus, daca eu lovesc un biciclist trebuie sa-mi dovedesc nevinovatia, pentru ca avem amandoi aceleasi drepturi la circulatie . Lucrul asta nu e corect. N-am vazut vreun accident mortal cu biciclisti , dar am vazut multe minore , cele mai multe in timp ce biciclistii “crosetau”. Bai si erau enervati ca ce pula lor ! Sa vina politia!Corect nu?
    Atitudinea legislativa este cumva ca soferii trebuie sa-i protejeze pe bicicletisti , practic , ai lovit unu, te rogi sa fie baut , ca alta sansa nu prea ai. Din punct de vedere principial , e ok , tocmai in ideea ca biciclistu’ e batut de soarta n-are protectie de tabla , deci trebuie sa-l protejeze soferul. Atata ca se merge la futu-i ma-sa din ambele parti, motiv cu care nu sunt de acord si d-aia zic simplu , fara sa-mi pese daca e corect sau nu:
    Ba, imi bag pula, sunteti biciclisti – stati acasa. Ca numar sunteti prea putini p-aci ca sa educati pe cineva. De ce nu renunta soferii la masini , atunci, in favoarea bicicletelor? Din varii notive , incluzandule pe cele explicate mai sus , si ca nu vor sa moara in accidente de masina . E bine cu eco , cu de toate , dar mai sigur ma simt in cutia de conserve.

    Si nu , nu cred ca biciclistii din alte parti sunt, vai domne, mult mai educati ca astia de la noi. Adica, n-am fost in Amsterdam unde tot aud ca e raiul biciclistilor , dar in Berlin m-a calcat unu pe picioare in timp ce ma suiam pe trecerea de pietoni cu semafor (era verde). Nici nu s-a uitat in spate . Si n-aveau nicio jena cand faceau dreapta pe verde, treceau printre pietoni pe trecere cu 10-15kmh fara sa clipeasca. Si crosetau si ei printre masini, care erau mai putine decat in bucuresti , si nu se bagau foarte pe dreapta . Nici nu stiu ce pula mea cautau biciclistii pe banda a doua acolo, dar whatever.
    Presupun ca sunt si pe acolo niste legi care-ti pun pula in cur daca dai peste un biciclist , indiferent de pozitie , incat aia paree ca n-au mama n-au tata.
    Eee, eu cu asta nu sunt de-acord. Daca lucrurile ar fi mai simple si mai corecte as spune, ok , biciclisti , iesiti pe strada. La modul , am gresit , sunt futut, ai gresit, te-am facut afis si imi continui drumul la munca. Dar nu domne, ca acu trebuie sa imi dovedesc nevinovatia. Ca biciclistul e specie protejata prin lege.
    Unde, in tara in care nu poti sa dovedesti nimic mai repede de 5 ani , indiferent ce?
    Nailes , stati acasa.

    Eu propun altceva. La semafor, sa ma duc sa ma asez ultimul in coada.

    Ba eu propun altceva. La semafor , dupa ce ai crosetat sa ajungi primul , si ai plecat primul , sa te tragi in pula mea , mai pe dreapta , cum zice la lege, ca vin mai tare ca tine si sa-mi da-i sansa sa te depasesc la 1 metru de tine , safe pentru amandoi . Da-n pula mea , daca tie iti trebuie 1 metru de la bordura pana la bicicleta ta ca sa mergi, eu trebuie sa merg cu aceeasi viteza cu tine nu?
    Si mai propun sa te dai jos de pe bicla la trecerea de pietoni.
    Si mai propun ca daca te-ai plictisit de mers pe trotuar unde este sau nu este pista de biciclisti si vrei sa te bagi pe strada , semnalizeaza-ti cumva intentia , si vezi ca n-ai prioritate fata de toate masinile care circula deja pe drumul ala.
    Si mai propun ca daca cari copii in spate pe “portbagaj” , pune-le in pula mea scaun cu centura, ca prin noiembrie era sa-l bubui pe unu caruia i-a scapat fiu-so in jumatea drumului , cand a facut el stanga fara sa semnalizeze , fara sa nimic.
    Si mai propun ca daca vrei sa iti iei gagica pe cadru , cum sugeram mai sus, ia-o in dormitor , nu pe bulevard sa faci opturi in fata mea.
    Si mai propun ca nici pe coarne sa n-o iei , si in nici un caz sa nu mergi cu doi copii unu pe cadru si unu pe portbagaj , ca sigur le cauti moartea pe strada.
    Si mai propun ca daca vrei sa mergi pe-o roata sa mergi in pula mea , in parc ,sau pe trotuar daca esti cu bicicleta , si la ma-ta in pizda daca esti cu motoru’.
    Si mai propun ca daca sunteti 4 tovarasi , mergeti in sir de unu , sau hai ma , de doi , ca sa nu va plictisiti singuri , dar nu faceti in pula mea sedinta de 4 in paralel, ca nu sunteti cu autobuzu’.si daca vrei sa te încuri si sa te depasesti cu alti bicicletisti , fa-o in pula mea cand/unde e drumu liber , nu ca in filme pe rush hour, ca nu am zece ochi sa ma uit in toate oglinzile in acelasi timp sa vad care pula mea se baga si pe unde.
    Si mai propun ca daca vrei sa-ti incarci butelia si sa o transporti cu bicicleta ( da inca mai vaad asta in bucuresti) , ia-i in pula mea un carut si remorcheaz-o ( chit ca nu stiu daca ai voie) , n-o pune pe portbagaj . S-au daca-o pui pe portbagaj ca n-ai bani nici de carut , si crosetezi in trafic si cu butelia in carca , uita-te in pula mea pe unde te bagi si nu-mi lua oglinda taras .
    Si mai propun ca daca mergi noaptea , chit ca esti in oras, ia-ti in pula mea lanterna far ceva , iar in spate daca n-ai bani de far , pune un catadioptru , ca asa ai invatat in clasa a doua la circulatie . Si daca te mai imbraci si in ceva reflectorizant esti prietenul meu.
    Si mai propun sa ai frane la bicicleta, ca sunt la fel de necesare ca si la masina . Altfel ma provoci sa te alerg cu leviru’ dupa ce mi-ai strambat usa la masina ca nu ti-au tinut șlapii pe asfalt.
    Si mai propun sa fii pregatit pentru evenimente nefericite , gen sa-ti sara lantul si sa iti blocheze roata si sa nu reactionezi ca o muie sa iei toate benzile la rand si sa cazi in drum ca balega, ca lucrurile astea se intampla si trebuie sa ai un pic de prezenta de spirit sa nu faci deranj mare pe sosea, ca risti sa mori.
    Si mai propun sa nu te mai tii de portbagajul camoinetelor sau in general de masini cand ai obosit si vrei free raid , ca sa mor daca-as fi unu din aia de care te tii , m-as da jos si te-as bate cu riscul consecintelor legale.
    Ba si daca vezi ca un prost cu masina te sicaneaza si nu te lasa sa te bagi , nu te caca pe tine sa ii arati tu lui cu frane si opturi .
    Ba si daca te claxonez , nu ca am ceva cu tine , ci ca sa te avertizez ca tu vrei sa faci stanga fara sa semnalizezi si esti doar cu juma de bicla in fata mea si o sa cazi infipt in farul meu, nu te caca pe tine sa pui frana in fata mea, ca poate nu-s atent sa franez si eu , sau ma fac ca nu sunt atent si te iau pe ciubalau , doar asa cat sa iti stramb bicicleta un pic, si sa te intind pe jos. Si iti dau asigurarea sa iti repari bicla , daca vrei :), dar prezint si inregistrarea politiei , boule. Unde se vede cat esti de prost.

    Dar ii pasa cuiva de ce propun eu? Asa credeam si eu , deci mai bine biciclistii sa nu iasa prin bucuresti ca sunt in general la fel de educati ca soferii.

  59. animaloo says:

    Plm, am scris eu in locu lu orbu? Nu de alta da fix despre asta vorbesc si eu. Sa incercam toti sa merge in asafel incat sa fie bine sa nu fie rau.

  60. alex says:

    Orbu, spune-mi adevarul.Esti stelist.Atitudinea o ai de cioban manelar si in general(cu exceptii, desigur) cam asta arata un stelist.

    Nu as vrea sa iti spun ca la capitolul permis imi permiteam sa te cumpar si pe tine impreuna cu ce duci la gradinita si unde te duci in vizita si cand stateam in Romania la salariul de acolo.Acum pot face asta cu banii pe o zi sau ceva.Da’ da, nu imi permiteam.Eram amarat.

    La capitolul dusuri si putoare, ce sa zic?Recomand o firma care sa nu fie de cacat si care va respecta nevoile.Am auzit si eu ca grajdurile nu au dusuri.Cine ar fi crezut ca nu erau zvonuri?

    Iar la capitolul masina…off…simplitanule.
    Daca ai o masina nu inseamna ca trebuie sa o folosesti unde e…nefolositoare…Of…ce popor de cimpanzei trogloditi…

    Te rog, continua.E asa de amuzanta discutia asta.Dupa cum am zis…animalele niciodata nu au fost educate cu binele.Cu pula-n cur si pumnu-n gura, cum sunteti invatati.Cu cat va agitati mai mult cu atat e mai amuzant.

    PS. Ploua in weekend si nu pot iesi cu bicicleta 🙁

  61. V says:

    Am scris ceva gresit mai sus, da’ oricum nu mai conteaza.

  62. Orbu says:

    Pe vremea cand avea rost sa ma uit la ceva fotbal in romania eram stelist. Acum prefer sa ma uit la campionate de starcraft.
    Puteai o pula. Si poti o pula. Poti sa spui ca poti si ca puteai , ca e moka. Nu costa nimic.

    La capitolul dusuri si putoare, ce sa zic?Recomand o firma care sa nu fie de cacat si care va respecta nevoile.

    Daca ai si-un nume… Altfel , am intalnit si eu una, am lucrat pentru ei in tinerete , si era fun ca aveau dusuri si gym, dar plateau maruntis. In final lucrand de acasa , n-am nevoie de firma cu dus, aia care merg la birou ia masina sau pula mea treaba lor, merg cu bicla si put, daca aia vor.
    Coaie, daca am masina POT sa o folosesc oriunde e deschisa circulatia pentru autovehicule si AM SA O folosesc oriunde cred eu ca imi e convenabil. Si cu atitudine de cioban manelar mi se rupe pula de ce parere ai tu despre unde si cum trebuie sa folosesc eu masina. Nu tu imi acorzi autorizatia de circulatie asa ca fa spume in continuare.

    Inteleg eu ce vrei tu sa spui cu educatia , dar daca vrei pariem pe o bere ca peste 10 ani putem purta aceeasi discutie si Bucurestiul va fi in aceeasi situatie , in ceea ce priveste ciclismul, daca nu cumva se intampla ceva grav la nivel mondial cu pretul combustibililor si costul solutiilor de tip masina.

    Asa ca nu-mi fac griji. Poti suge pula in continuare cat vrei tu despre utilitatea bicicletei in Bucuresti. Poti sa ragi despre drepturile biciclistilor si civilizatie. Poate sa faca Oprescu 1 milion de partii de biciclisti si autostrada pentru biciclisti daca vrea. Stii care o sa fie problema majora? Care pula mea biciclisti? In afara de astia tineri care merg la o berica, la o distractie la ceva , fa tu un sondaj din banii tai , ca tot esti Fane Bogatu’ , si vezi realist asa – cati ar renunta la modul lor actual de a merge la munca , ca sa dea din pedale, in bucuresti . In orice conditii de pedalat vrei tu. Strangi macar 20%, asa in teorie zic? Ca de la teorie , pana la dat din pedale apar diferente.
    Ca daca ar fi un asa fior de biciclongeala prin poporul asta cu siguranta si lucrurile s-ar schimba cu o oaresce viteza , ca biciclistii neimpliniti ar pune presiune. Dar n-are cine coaie , get it ? Nu e ca nu vreau eu si ca pula mea. Eu sunt unu si contez fix pula , in statistica. Daca ar fi pe strada 20%+ din participantii la trafic bicicletisti, ar fi o necesitate sa li se amenajeze , piste standuri de parcat bicicleta si nici eu nu mi-as permite sa spun stati ba in pula mea acasa, ca deja sunt un numar care conteaza, si mai mult, sunt o rutina , fac parte din cotidian.
    Ar reprezenta o piata in sine, ar depasi o masa critica si ar avea un oarecare moment cinetic care ar conta in deciziile edilitare.

    Pana atunci , ma duc sa ma culc pe urechea cealalta , si maine , daca imi iau autorizatie , pot sa ies si cu camionul de 10 tone pe centru , non-euro, ca e utilitara si e voie. Get it ?

  63. animal00 says:

    din punctul meu de vedere, nu ca ar conta, banii pentru pizde de bicicleta ar putea merge la plantat panselute, facut parcari si futut in cur aia de pun borduri de doua ori pe an.

  64. RedChocobo says:

    Orbu, spune-mi adevarul.Esti stelist.Atitudinea o ai de cioban manelar si in general(cu exceptii, desigur) cam asta arata un stelist.

    Nu as vrea sa iti spun ca la capitolul permis imi permiteam sa te cumpar si pe tine impreuna cu ce duci la gradinita si unde te duci in vizita si cand stateam in Romania la salariul de acolo.Acum pot face asta cu banii pe o zi sau ceva

    Ironic cum un cocalar care se lauda cu “te cumpar cu tot ce ai si cu familia ta, eu am bani BAAAAAAAAAAAAA” il acuza pe altul ca ar fi cioban. Foarte ironic.
    Legat de asta, pe cine pula mea cumparai tu cu SALARIUL din ROMANIA ? La 3-4k euro/luna (sa zicem, daca esti bun pe domeniul tau), cumperi juma’ de Logan SH. Este ca in momentul in care te duci la futut ii zici tipei ca daca o bagi pe toata ii provoci deficiente locomotorii, apoi scoti o pula de 12 cm ?

    @Orbu
    Vad ca baietii incearca sa te convinga sa renunti la masina si sa te faci biciclist. Sincer, mie mi se rupe pula. N-ai decat sa stai in trafic cu orele si sa faci spume cand ajungi intr-un final ca nu ai loc de parcare. Mi se rupe si de ecologie, singurul motiv pentru care nu am V8 e ca nu mi-l permit financiar. Doar ca atata timp cat tu platesti taxe la Surupatele, iar pe masina dai 146 de lei pe an, ciocu’ mic cand astia care platesc taxe IN BUCURESTI, si am detaliat mai sus despre ce sume vorbim, vor piste de biciclete PE BANII LOR. E dreptul mei sa vreau sa fac 15 minute in loc de 40 pana unde am treaba, PE BANII MEI, indiferent de ce ai tu impresia ca ai cumparat de 146 de lei pe an. De asemenea, in cazul in care nu exista piste de biciclete, e dreptul meu sa merg pe strada cu bicicleta, drept dat de legiuitorii platiti tot din taxele mele. Asa ca gura cu cacaturi sinistre, si spor la stat cu orele in trafic.

  65. UTP says:

    Interesant cum deviaza discutiile.

    Era vorba despre ce dama de companie a politicii e Oprescu (nu sunt sigur ca nu e o jignire pentru respectiva categorie profesionala, care s-ar putea sa fie mult mai corecta decat individul) si s-a ajuns la razbel soferi vs. biciclisti.

    Prostii se cearta si banii se duc.
    Azi pe deschiderea pistelor de biciclisti, maine pe inchiderea lor, poimaine le deschidem iar ca a fost un debate si parca trebuiau totusi, etc.

  66. Ionut says:

    RedChocobo, tu zici ca ala da taxe de 146 lei (desi nu-i atat), dar taxele tale de care zici care-s? tu ai taxa pe bicicleta? pai nu. ca ai alte taxe? pai si ala are alte taxe, doar nu aia de la masina si in rest o scama in buric. deci logica ta e franta.

    si chiar de maine de ar avea taxa pe bicicleta de 147 lei, deci mai mult ca aia de la masina (care din nou, e mai mare), pe banii tai meriti o dunga pe asfalt in fata scarii ca ati fi 10 obositi (exagerez, dar nu mai mult de 100, hai 200 de biciclisti dispusi sa o plateasca), dar 1.500.000 de soferi, deci care cos crezi ca e mai plin cu bani?

    tu mergi haotic cu bicicleta pe strada si uiti ca bicicletele sunt pentru aia de maxim 12 ani si cand sunt in parc.

    o mai da unu ca daca nu ai dus la munca e cocina unde lucruzi bla bla, pai ba, atunci renuntati odata la ele ca mirositi cand ajungeti .. oriunde.

    ps: oare daca te duci cu bicicleta sa vezi un film si cinematograful nu are dus, e cinematograf de saraci, iar tu puti?

  67. Orbu says:

    Doar ca atata timp cat tu platesti taxe la Surupatele, iar pe masina dai 146 de lei pe an, ciocu’ mic cand astia care platesc taxe IN BUCURESTI

    Taxa ( impozitul ) la Surupatele este exact la fel ca in Bucuresti 187 lei , pentru motoare de 1796 cmc. Si atat platesc. Asa ca , niciun ciocul mic – dupa logica ta.
    Sau ce vrei sa spui, ca aia care platesc impozit in Bucuresti au voie sa circule doar aici? Nu-ti inteleg logica.

    E dreptul mei sa vreau sa fac 15 minute in loc de 40 pana unde am treaba, PE BANII MEI, indiferent de ce ai tu impresia ca ai cumparat de 146 de lei pe an.

    Asta e un extremis folosit pe in scop de trolaj. Acum ceva ani , in drum catre serviciu concuram cu un motorist. Pe unde mergeam eu nu pres sunt piste de biciclisti deci biciclist – motorist cam acelasi drac. Crosetat,etc. Mai mult cand pleaca de la semafor motoristul are ceva mai mult fuleu. Eu , faceam pe rush hour maxim 40 – 45 min – mers cinstit si relaxat. El facea 30. Daca plecam cu o ora mai devreme de acasa faceam 35 , el 25.
    Tot in rush hour maxim , daca mergeam dirty, gen 2km sudat pe linia de tramvai , inclusiv prin statie , cu trecut pe portocaliu inchis si depasit pe treceri de pietoni , 120 pe Andronache -Popasului , cu scurtatura prin santier pe drum neasfaltat cu 60-80 la ora , ajungeam in 30 min cel mult . 17 km. Beat that shit cu bicicleta la ce ora vrea pula ta. Daca ajungi sub o ora , esti benga! Stiu , pula mea sunt porc , nesimtit , contravenient , cioban si ce pula mea va mai trece prin cap daca merg asa. Nu zic ca e bine si nici nu fac un obicei din asta . 45 min in general era ok pe vremea aia ascultam o muzica , un radio , o pula mea. Dar ca idee, nimeni nu e sfant.

    Pana la actualul birou, bag maaaaaxim o ora (14 km) in rush hourul rush hourului , si traversez Bucurestiul din est in nord si merg pe Mihai Bravu , Stefan cel Mare , Mihalache. Cam in cat timp ajungi tu cu bicicleta in rush hour? In 45 de minute daca dai la pedale sa iti iasa flacari pe cur? Si tu ajungi la serviciu imputit si de la transpiratie si de la teava mea de esapament. Si bagi in plamani mai multe noxe sanatoase , ca deh , eu am filtru cu carbon activ si AC, la masina. Tu ai masca de gaze pe bicicleta ?

    Daca iau transportul in comuna , tre sa schimb autobuz cu metrou , metrou cu alt metrou si fac in orice moment intre 1h10min si 1h20 min. Sincer , daca e 8 dimineata , mai bag asa cateodata ca e racoare si bine si prefer sa mai dorm o ora pe drum . Daca e jumatea verii , sau o ora la care pot sa ajung sub 1h cu masina , iau masina. Cum merg de 10 ori pe an la birou, nici nu conteaza , pot sa fac 4 ore dus , 4 ore intors – sunt platit.
    Dar hai sa zicem altfel, vrei sa bag 2 ore pe zi impins la bicicleta ? Pai in pula mea , ma platesti ?Sport? Hai sa fim seriosi . Am zis de noxe . Sport prin parc, la munte la sala. Nu-s asa de sarac .
    E mai ieftin? Nu-s asa de sarac. Ca masina mea polueaza si daca am merge toti cu bicicleta am construi impreuna o lume mai buna? Hummm, nu-s asa de idiot. Daca as merge eu cu bicicleta as lua in continuare fum si chin si efort in bot , si pana s-ar schimba ceva as ajunge batran steril si cu cancer la plamani. Si nu , nu fac eu primu’ pas. Ca n-am de ce .
    Asa ca nu imi spune tu mie ce e mai bine , ca stiu eu singur.
    Ba si pana la urma daca vrei sa mergi pe bicileta in bucuresti, ia tata si baga . Iti dai tie kilometrajul peste cap , nu bicicletei. Trag nadejde ca ma descurc eu sa te feresc in trafic. Iti pune Manowar post cu RIP cand o sa ai ghinion cu alti soferi .

  68. RedChocobo says:

    o mai da unu ca daca nu ai dus la munca e cocina unde lucruzi bla bla, pai ba, atunci renuntati odata la ele ca mirositi cand ajungeti .. oriunde.

    Ba, terminati cu dume de astea obosite de grasi penali care iau liftul sa urce 2 etaje.
    Nu trebuie sa mergi cu 40 km/h ca sa fii mai rapid decat masinile care STAU in trafic. Daca ai ceva conditie fizica si mergi moderat ca viteza nu transpiri.

    Taxa ( impozitul ) la Surupatele este exact la fel ca in Bucuresti 187 lei , pentru motoare de 1796 cmc. Si atat platesc. Asa ca , niciun ciocul mic – dupa logica ta.
    Sau ce vrei sa spui, ca aia care platesc impozit in Bucuresti au voie sa circule doar aici? Nu-ti inteleg logica.

    Vreau sa spun ca aia care platesc taxe LOCALE au dreptul sa decida ce se face cu banii aia. Pot fi spatii de joaca, banci, parcuri, amenajari stradale, piste de biciclete, orice. Asa ca tu poti fi impotriva pistelor de biciclete la Surupatele, nu in Bucuresti, chit ca il tranzitezi din cand in cand.
    Impozitul e 162 de lei in mod normal, 146 de lei cu reducere de 10% daca il platesti pana pe 31 martie. La voi la Surupatele au optat pentru marirea de 16% (e la discretia autoritatilor locale asta), deci 188 de lei normal, 169 de lei daca platesti pana 31 martie. Oricum nu e relevant, ca impozitul pe mijloc de transport intra in bugetul local. Adica poti avea pretentii sa faca primaria o crasma subventionata la Surupatele sau ceva, ca acolo platesti taxe, nu daca se fac sau nu piste de biciclete in Bucuresti.

    Vad ca a fost greu de inteles ” Sincer, mie mi se rupe pula.”, asa ca mai bag o fisa, poate te prinzi (si tu, si Ionut si restul care mai stau la sat dar vor sa decida pe ce se cheltuiesc taxele locale in Bucuresti).

    Eu , faceam pe rush hour maxim 40 – 45 min – mers cinstit si relaxat. El facea 30. Daca plecam cu o ora mai devreme de acasa faceam 35 , el 25.

    Fascinant. Doar ca mi se rupe pula din nou. Mergi cu ce vrei, eu am zis clar ca nu incerc sa te conving sa mergi cu bicicleta.

    Si bagi in plamani mai multe noxe sanatoase , ca deh , eu am filtru cu carbon activ si AC, la masina. Tu ai masca de gaze pe bicicleta ?

    Ce-ti pasa tie ? Stai linistit in masina si bucura-te ca tu nu le inhalezi. Ce te fute grija de sanatatea mea ?

    Dar hai sa zicem altfel, vrei sa bag 2 ore pe zi impins la bicicleta ?

    Se pare ca am fost neclar cu “Vad ca baietii incearca sa te convinga sa renunti la masina si sa te faci biciclist. Sincer, mie mi se rupe pula.”, asa ca elaborez.
    Singurul lucru pe care il VREAU eu de la tine e sa termini ca cacaturi gen “biciclistii nu au ce cauta pe strada” si “nu trebuie piste”. Atat. Nu vreau sa mergi cu bicicleta, nu vreau sa renunti la masina, nu vreau sa faci sport, nu vreau absolut nimic. E treaba ta ce faci, si mie nu imi pasa.

    Ca masina mea polueaza si daca am merge toti cu bicicleta am construi impreuna o lume mai buna?

    Da, EXACT asta am vrut sa zic cu “Mi se rupe si de ecologie, singurul motiv pentru care nu am V8 e ca nu mi-l permit financiar”. Pula mea, ce ambiguu sunt in ultimul timp…

    Asa ca nu imi spune tu mie ce e mai bine , ca stiu eu singur.

    Tot ce iti spun e sa nu-mi mai spui TU MIE ce e mai bine, adica sa nu merg cu bicicleta. Ce e bine pentru tine e treaba ta sa decizi, nu a mea.

    Ba si pana la urma daca vrei sa mergi pe bicileta in bucuresti, ia tata si baga

    E, vezi cat de simplu e ? Cati octeti economiseam daca incepeai cu asta in loc de “bicicletele n-au ce cauta in Bucuresti”…

  69. Orbu says:

    Pai in tot ce-am spus mai jos, e clar ca parerea mea este tot ca “bicicletele n-au ce cauta in Bucuresti”. N-am zis ca le interzic . Ca nu pot :).

  70. Fernando says:

    Decat ca in turul 1 nu a fost asa cum zici matale Adica decat ca dfeirenta erea de vro juma da procent.Si nu ne mai aburiti cu profesionismul in exit poll. N-am uitat alegerile prezidentiale din 2009, turul 2. Singurii care au dat bine au fost cei de la CURS, 50,8% pentru Geoana (pe voturile exprimate pe teritoriul Romaniei) si au fost in marja de eroare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *