Как подписать свой смертный приговор

До сегодняшнего дня, на Украине дела были так себе. О протестах говорили что они оплчены олигархами оппозиции и было сказано что в в этом замешаны корпорaтивные интересы. И даже по сей день никто не может четко сказать, кто прав.

С одоной стороны, мы имеем так называемых проевропейцов. Люди которые отделиться от России и интегрироваться (со временем, конечно) в Евросоюз. Ето решение не простое и мне до сих пор не понятно как они пришли к выводу, что Евросоюз намазан мёдом. Может им не довелось увидеть как выглядит Румыния или Бoлгария после “интеграции” и как любят румын и бoлгар в Евросюзе – или что говориться сейчас про турков. Евросоюз, в случае когда присутствует корупция – которая традиционна в Рымынии, Украине, России и Бoлгарии – означает лишь ухудшения и так присущей бедности. Больше грязи, беспорядка, разрушение экономики во имя кормёжки немецкого толстяка или француского ленивца. Bо имя того кто рулит, кто ставит условия.

С другой стороны, мы имеем русофил. Те, кто считает, что Россия-матушка им даст и сделает. И Путин иногда дает им основания так полагать. По дешевле газ, кредит под низкие проценты. А Путин имеет полное право защищать свои интересы. Да и не могло быть иначе, он не заинтересован в том чтобы Европейскии Союз был ещё ближе. Есть люди, которые понимают, что такое ЕС, и не хотят этого. Возможно, не зря.

Так что до сегодняшнего дня, как я уже сказал, было трудно решить, кто прав. Сегодня, кто прав уже не имеет значения.

В интернете появились видео в которых снайперы сначала стреляют в собственное НЕВООРУЖЁННОЕ населения, и после того как их ранили/убили,  стреляют и в тех, кто прибегают, чтобы подобрать раненых и мертвых. Это как стрелять в Red Cross. Никто не может быть на стороне тех, кто это делает. Этому нет никаких оснований или оправданий. Даже на войне такое не происходит. Может стрелять в свой ​​собственный народ может быть оправдано, если защищать свою цель/ цель войны. Например, если вы атакуете военные казармы, чтобы украсть оружие, военные имеют право стрелять. Но стрелять в тех, кто собирает раненых и пытается вынести их из зоны конфликта, это то, что никто не может оправдать.
Я не знаю, кто тут прав, и это не имеет уже значения. Правительство и Президент Украины подписали себе смертный приговор.

Daca ai chef sa-mi dai o cafea, o poti face aici

58 Responses to “Как подписать свой смертный приговор”

  1. Gabi says:

    Subtitrare?:))

  2. Namespoof says:

    WTF?

  3. Guru says:

    I do not know who’s right , and it no longer has value. The Government and the President signed his own death warrant .

  4. Florian says:

    In mare, am inteles… 🙂

  5. CrazyVibes says:

    In mare cam asa e, cum spune acolo. Nu stiu ucrainienii pentru ce lupta. Ca daca ar sti… Si da, ar fi trebuit sa se uite spre Romania si Bulgaria.

  6. Frances says:

    In era lu’ Google Translate lumea inca mai cere subtitrare?

  7. Ionut says:

    imi place cum suna asta cu rusofilie, e asa un cuvant … boem.

    eu n-as crede treaba ca aia executau persoanele de la “crucea rosie”. am pus in ghilimele ca poate erau simpli volutari si nu chiar aia in costumatia oficiala. zic asta ca-s satul de scenarii. chiar am uitat-o pe aia cu teroristii din 89. cpoate fi si asa, dar nu cred ca niste militari o fac. poate cineva isi doreste ca lucrurile se explodeze.

    in fine, nu ti se pare dubios ca la noi nu se vb despre vecinii nostri? toate jurnalele o dau cu Ponta si Crin si la granita e razboi civil in toata regula. cum ai zis, au furat civili arme si stau de niste saptamani bune in primaria capitalei, iar piata din centrul orasului e a lor.

    ca ziceam ca nu cred ca fac militarii asta. oricat de spalati pe creier ar fi, ei nu trag in civili care scot ranitii sau in parasutisti cand sunt inca in aer. nu e chiar totul permis in razboi, iar aici e unul cu cetatenii tarii tale.

  8. fish says:

    lol, misto textul si mai ales concluzia.

  9. fish says:

    ha, yanukovici a acceptat alegeri anticipate. si-a cistigat ceva timp

  10. Vel says:

    Не забывайте Manowar, тираны существовали всегда, но через некоторое время они упали.

  11. speedy.gonzales says:

    hrasiov 🙂

  12. IM says:

    http://www.reuters.com/article/2014/02/20/us-ukraine-idUSBREA1G0OU20140220
    Poate in alte circumstante, m-as fi repezit sa emit o parere in baza a ceea ce era mai mult decat evident din modul cum se vedeau lucrurile.
    Acum, in schimb, mi se pare un paienjenis prea mare pentru a putea fi deslusit obiectiv, cu Rusia pe de o parte
    ( http://voiceofrussia.com/news/2014_02_20/Poland-s-position-on-Ukraine-Predictable-partiality-5124/ ), care sa nu uitam, il are pe Snowden,
    UE care nu e nici pe departe solutia problemelor ucrainiene din motive evidente
    ( http://economistsview.typepad.com/economistsview/2013/12/what-is-wrong-with-the-eu.html )
    si US carora li se rupe de UE si de Ucraina dar sunt cu ochii pe rusi.
    ( http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-26072281 )

  13. Tibanu says:

    @Ionut
    Esti chior si ar trebui sa te simti rau pentru asta.

  14. Jack says:

    Eu n-am inteles partea cu sniperii… De unde stie lumea ai cui sunt?

  15. geefo says:

    I.M.
    Daca i s-ar rupe de Ucraina atunci “Fuck EU” nu ar mai fi fost data pe post. Hancu pe Blogary a explicat destul de bine rostul “demascarii” asteia.
    M-as da destept pe carca lui, dar am apucat sa-i pomenesc numele asa ca te las sa-i citesti articolul.

  16. Orbu says:

    Da Ioane , Ia citeste ici.
    http://edition.cnn.com/2014/02/20/world/europe/ukraine-protests/
    Vezi ca e cu poze si video. Or fi prelucrate in studio. Ce stiu eu.
    Dar ia spune-mi te rog: In ce scop aduci lunetisti, sa traga in oricine la o asemenea miscare? E cumva declarat razboi civil , sau stare de urgenta ? A intrat tara sub controlul armatei? In general cu lunetistii faci 3 lucruri.
    Ucizi strategic/ selectiv oameni cheie din tabara opusa. Si te intreb acum , ce oameni cheie ai dreptul sa ucizi la o miscare de protest. Cumva opozitia?
    2) Ucizi persoane din poziti care par save in spatele “liniei frontului” , pentru a destabiliza psihic combatantii.
    Sau 3), iti ucizi proprii oameni , tot selectiv, pentru inflamarea multimii.
    Care dintre ele ti se pare o explicatie potrita , acceptabila?
    Teroristi , vrajeli , mase manevrate, pula mea. Aia stau in strada de 3 luni deja, poporul , adicatelea.
    C-or fi prosti si nu stiu ce vor? Ce conteaza. Doar gandeste.
    Revolutia lor ( ca a trecut de mult de stadiul de protest) a depasit amploarea revolutiei din Romania, chit ca au murit semnificativ mai putini oameni. Poate ca 24 de ani in viitor inseamna ceva.
    Dar oamenii aia sunt indarjiti, vor un lucru si stau acolo pana il obtin. Ca’n textul de mai sus: nici nu conteaza daca au dreptate ,sau nu.
    Bravo lor. Normal ca nu se vorbeste nimic la noi din doua motive.
    Unu’ il banuieste toaata lumea: Pula mea, nu poti sa dai exemplu’ poporului tau asa ceva, e periculos.
    Doi , nu uitati , pe noi, diplomatic ne cam doare in cur de ei , si in general pe ei de noi. Nu avem o relatie de “prietenie” nici macar de “salut bah ce mai faci” cu tara asta. Poate isi aduce cineva aminte acum, ca am disputat ceva platou continental cu ei , insula pulii , si ca am avut conflicte legate de traficul naval pe Bratul Chilia. Sau ca juma’ de Bucovina a ramas pe la ei dupa WW2. Detalii…

  17. Uno Sapiens says:

    @Jack
    Exista imagini pe net in care sunt prezentate trupele speciale deschizand foc in directia persoanelor din piata.
    Un exemplu aici:
    http://www.liveleak.com/view?i=2e3_1392934690

  18. IM says:

    Daca i s-ar rupe de Ucraina atunci “Fuck EU” nu ar mai fi fost data pe post. Hancu pe Blogary a explicat destul de bine rostul “demascarii” asteia

    Nu prea. Adica nu mi se pare ca a explicat concret cat a perorat pe acolo. E felul meu de a spune cu menajamente ca am citit postari mai bune de atat.
    Pe parcursul zilei voi reveni cu argumentele pe care le am eu, in sprijinul afirmatiei legate de US.
    P.S.Am si eu o intrebare (de fapt vreo trei).Ce e cu televiziunea asta online Happy Fish 🙂 unde a ajuns Hancu dupa 16 ani de BBC (?!) ca zau daca am auzit.
    Serviciul Roman de comedie, really? Kamikaze 😛 ?

  19. IM says:

    BTW, n-am mentionat nimic despre Blogary, “sursa” de unde l-ai pescuit pe cronicarul Hancu

    Blogary mulțumește tuturor cititorilor, comentatorilor, donatorilor și sponsorilor datorită cărora continuă să existe. Pentru a putea funcționa pînă în aprilie 2014 Blogary are nevoie de minimum 2000 de euro

    Cei care doresc să sponsorizeze Blogary (maximum 3 la mie din cifra de afaceri și 20% din impozitul pe profit) ne pot contacta la adresa de email: madame@blogary.ro

    Ma gandesc serios sa-i ajut.
    Sau propun sa-i punem in legatura cu antreprenorul vizionar, sa vedem ce iese (Let our powers combined-Go,captain Planet :-))

  20. fish says:

    @orbu: man, ia de aici niste motive pt sniperi:
    ukraines-peacefully-armed-protesters
    sau nu e un motiv bun ?

  21. Guru says:

    lol http://www.youtube.com/watch?v=MSxaa-67yGM&feature=youtu.be

    *The US State Department did not deny the authenticity of the video and stressed that Nuland had apologized for the “reported comments.”

  22. UTP says:

    Democracy failure.
    Chiar asa indoielnica, cum este implementata in general.

    Asta e singura certitudine.

    In rest, se pot elabora scenarii la infinit, fotografii, filmari, ajuta mai putin decat cred unii ba chiar dimpotriva.

  23. ion says:

    harta gazoductelor care traverseaza ukraina http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user3303/imageroot/2014/02/20140220_ukr7.png

    acum, sa ne aducem aminte ca prin ianuarie, ponta si basescu se dadeau de ceasul mortii cu constructia in timp record a unei noi magistrale de gaz, care urma sa uneasca moldova de romania.
    de anul trecut s-a bagat pe repede inainte tot ce inseamna aprobare pentru exploatarea gazelor de sist in romania.
    la fel, in polonia.
    astea se petreceau cu ceva timp inainte ca sa fie demonstratii pe euromaidanul din kiev.
    si sa revin la harta, e calr ca de mai bine de un an au fost puse in scena detaliile unei operatiuni economice care doreste sa schimbe cu orice pret un furnizor rusesc de gaze, cu unul brand-uit in usa.
    ce e pe euro maidan, mie imi aduce aminte de ce se petrecea pe batistei, in marea aglomeratie stradala din decembrie ’89.

    daca mai aruncam o privire si aici, http://www.cotidianul.ro/scenariu-de-cosmar-varsarea-de-sange-nu-se-va-limita-la-ucraina-232511/ si judecam cu un optimism bine temperat, ar fi ceva motive reale de ingrijorare legate de conflictul din ukraina, ce va scapa de sub control, si este posibila o desfasurare a evenimentelor, similar cu cele premergatoare primului razboi mondial, cind conflictele artificiale generate in laboratoarele unor structuri de informatii, nu au mai fost “chiruurgicale” si au scapt controlului celor ce le-au initiat.

    si mai cred ca de asta este constient si ponta si aici ar fi explicatia contractului de parteneriat cu huawei… 😉 prietenii stiu de ce…..

  24. ion says:

    scuze pentru greselile de litera, conflictele cor scapa desub control, calr, se va citi clar etc.

  25. Sabotor says:

    @ion
    tot articolul ala de pe cotidianul e o reluare a ce scrie Vocea Rusiei, ce poate fi rezumat la americanii-s rai si din cauza lor mor oameni, mama Rusie e buna, da’ americanii pun bete-n roate planurilor lor de a ajuta oamenii, poporul vrea cu Rusia, da’ americanii au agitatori infiltrati si-i manipuleaza pentru ca au interese obscure si tot asa. Americanii-s de vina pentru varsarile de sange, ei vor fi de vina daca se ajunge la razboi civil, ei sunt de vina pentru instabilitatea din regiune, nicidecum guvernul lor care a acaparat puterea si nu vrea sa-i dea drumu’ chit ca-s vreo 100000 de oameni numai in Kiev ce protesteaza de 3 luni, si in niciun caz Rusia. Nu, Rusia e o tara extrem de pasnica ce vrea sa-si ajute total dezinteresat vecinii.

    Pula mea, parca citesti un articol scris in Coreea de Nord. Sau din Romania inainte de ’89.

  26. ion says:

    @Sabotor
    nu cred ca se poate judeca in termeni de bun sau rau, alb sau negru…

    americanii urmaresc interesul lor economic, rusii, la fel.
    ukraina ca si teatru de operatiuni, e departat,departe de granita americana si apropiat de granita rusiei si a noastra.
    rusii isi vor apara si ei interesele, nu cred ca putin e cazut in cur de extaz in fata premiului nobel pentru razboi, acordat lui obama, la fel cum nu cred ca in ukraina, conglomerat multietnic si cu populatie activa ce are reflexul luptelor pe teatrele de operatiuni ale fostei urss, va fi liniste si pace.
    am fost acolo, am avut contacte cu ei… nu se incadreaza in tipologia eroului tip hollywoodian. absolut deloc. aici, americanii ma tem ca au calculat gresit….

    ca sa ai imagine genului de protest pasic, ce nu vei gasi pe agentiile de stiri… un exemplu minor, demonstrantii in kotailul molotov nu au pus doar benzina/motorina.. au pus pe linga hidrocarburi, plastic dizolvat in acetona,pasta viscoasa cit cel atins de benzina arzinda sa nu se poata stinge prin rostogolire sau inabusirea flacarii. reteta despre care iti scriu continua reactia violent exoterma si in lipsa aerului.
    rahatul asta e folosit in zona, de militantii sultanatului din caucaz, scoliti de cia si de agentia condusa de bandar bush :), prietenii stiu la cine fac referire, https://en.wikipedia.org/wiki/Bandar_bin_Sulta …. acuma de ce am pomenit de mizeria asta, fiindca deja asistam la o miscare scapata de sub control,nu discutam doar despre demonstranti, vorbim despre militanti activi structurati in factiuni nationaliste fara doctrina insa unite de confesiune si despre personaje care consiliaza si influenteaza factiunile in interesul tarilor de rezidenta ale serviciilor carora le apartin: sua, russia, cehia, polonia, ungaria, israel, arabia saudita….
    asa ca sa ne prostim si sa confundam demonstrantul, adica fraierul cu pancarta, cu militantul, fraierul cu cagula , coctail molotov si armament, nu are sens, la fel, nu are sens sa confundam o revolutie cu o lovitura de stat orchestrata cu suportul populalar.
    parerea mea, nu-mi umple friugiderul cu carne, ca pe euromaidan e cam asa cum incerc io sa-ti povestesc.

    si ca sa ai imaginea clara, fa o cautare pe orasul uman si evenimentele ce s-au petrecut acolo in timpul pelerinajelor hasiditilor… si asta se intimpla in timp de pace…..

  27. ion says:

    @groovee
    ahaa, ai dreptate, poate le spui tu ce inseamna harta, ca io am apucat sa mai scriu decite una , alta ce nu se gaseste pe mainstream media….si poate gasim si o harta cu vechiel granite ale poloniei, ungariei, cehiei, ukrainei…. asta ar fi edificator.

  28. groovee says:

    @ion E harta cu oblasturile (“judetele” sau regiunile) in care protestatarii au preluat controlul asupra ceea ce inseamna administratie – primarie, echivalentul prefecturii&shit, inclusiv cu blocat de drumuri. Cu cat e mai colorata zona, cu atat e mai activa miscarea maidan.
    @granite: http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/direct/ukraine/9418538.stm
    nu stiu cat de corect e asta, dar se pare ca wikipedia salveaza situatia : https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Ukraine
    Oricum…halca e mare, e loc de impartit pentru toata lumea.

  29. Sabotor says:

    @ion
    eu iti atrageam atentia ca articolul ala e extrem de partinitor si ca pare decupat din Scanteia. Ca au si americanii interese, ca protestatarii nu-s dintre cei mai pasnici (si-i inteleg, parca-ti vine s-o pui de o mica violenta cand guvernul asmute politia impotriva ta si are in general o mare durere-n cur de problemele tale), ca-s manipulati… pula mea, n-am zis nu si nici nu ma intereseaza.

    Da nu pot sa nu remarc cum opozitia din Ucraina se face vinovata de vandalism, violenta, agitatori straini, sunt fascisti, neonazisti. Nu-ti suna cunoscut? In Iunie ’90 acelasi lucru se intampla in Piata Universitatii… Sa-ti aduc aminte putin – http://youtu.be/MnRTN7axLNI?t=46s. Nu suna ca-ar fi pe aceeasi linie? Sau pula mea, nu stiu eu, da’ o fi chiar bine ca au venit minerii si au pus la respect elementele fasciste din Piata Universitati. Ca pula mea, doar niste fascisti puteau sa ceara lucruri precum interzicerea dreptului de a candida a alora ce au fost activisti de partid inainte de ’89.

    In concluzie, un articolul ca ala, in care se face o propaganda extrem de gretoasa pentru Rusia, nu poate fi luat in serios. Si ma, stii ceva? Varsarea de sange putea fi evitata daca Ianukovych ar fi renuntat la putere cand a vazut ca se strang 100000 de oameni sa protesteze. Daca ar fi renuntat, oricat de mult ar fi lucrat “agenturile straine”, protestul s-ar fi stins. Ca stii, pot niste agitatori sa porneasca o revolta, da’ trebuie si sa aibe material de lucru. Culmea cum pornesc agitatorii (americani?) revolte numai prin tarile sarace, unde populatia e nemultumita de aia ce-i guverneaza. Si in acelasi timp ma mir cum de nu pornesc niste agitatori rusi cate o revolutie prin Danemarca, Finlanda, Germania, etc. Aaa, stai, o fi din cauza ca Rusia e o tara cu adevarat democratica, care nu face dinastea 😉

    Si stai linistit, ca nu-ti umplu frigiderul cu carne. Pana mea, doar discutam, nu?

  30. SagittariuS says:

    Meh groove, RIA Novosti e mainstream media, numa’ că-i mainstream media de prin Federaţia Rusă.

    Chestii interesante şi de care mainstream media de prin Ucraina nu prea le aruncă la interval sunt pe aici:
    – Zyalt (pe livejournal);
    – Euromaidan şi Kiev Help (Feisbuc);
    – Euromaidan PR şi U_Revolution (Twitter).

    Personal, sunt de părere că mişcarea de protest se datorează faptului că autorităţile de la Kiev au încercat să danseze pe două melodii: una compusă şi cântată de UE prin Acordul de Asociere (ceea ce implica un nivel relativ ridicat de libertate în luarea de decizii însă şi un nivel ridicat al reformelor economico-sociale, lucru care ar fi avut pe termen scurt efecte negative asupra populaţiei) şi cealaltă compusă şi cântată de Federaţia Rusă (prin asocierea la Uniunea Vamală Federaţia Rusă – Belarus – Kazahstan, actualmente în curs de transformare -până în anul 2015- în Uniunea Eurasiatică şi avantaje economice precum preţ preferenţial la gazul natural sau contracte avantajoase de împrumut). Viktor Ianukovici a făcut greşeala de a încerca să danseze cu ambii actori implicaţi în acest „menuet” însă nu a luat în calcul nivelul politica externă -diametral opusă- dusă de UE şi Federaţia Rusă.

    UE -evident, sprijinită de NATO- încă vede în Federaţia Rusă un adversar strategic, în pofida cooperării pe plan economico-militar. Mare parte din temerile UE şi NATO sunt legate de dependenţa energetică de gazul natural importat din Federaţia Rusă, politica externă a Kremlinului (care prevede, în linii mari, extinderea influenţei în fostele ţări ale defunctei URSS dar şi în ţările considerate „inamice” de câtre UE / NATO, precum Iran, Siria, Libia ş.a.m.d.) şi planurile de dezvoltare a Forţelor Armate ruse (inclusiv -dar nu limitat la- planurile legate de extinderea prezenţei militare în zona Oceanului Arctic).

    La rândul lor, autorităţile de la Kremlin privesc încercările UE de a se extinde în afara graniţelor „regulate” ale Europei (Republica Moldova, Georgia şi Ucraina) drept un atac la adresa puterii politice şi de influenţă. Ceea ce Kremlinului îi este egal cu preambulul unei invazii (a se vedea situaţiile Napoleon Bonaparte şi Adolf Hitler). Federaţia Rusă a moştenit de la defuncta URSS ideea că o bună apărare a graniţelor ţării este crearea de „sateliţi” în jurul graniţelor, ţări care să fie utilizate pe post de zonă-tampon de securitate în cazul unui conflict armat de amploare şi atac extern, şi tocmai acest aspect duce la relaţiile tensionate dintre Federaţia Rusă şi NATO (impropriu spus NATO, pentru că NATO este -părerea mea personală- o organizaţie pluristatală sub oblăduirea SUA).

    Ucraina a căzut la mijloc între cei doi poli de putere şi, aşa cum afirma The Guardian, a fost victima unui şantaj din partea Federaţiei Ruse. Şantaj care a conţinut termeni precum „pierderi de miliarde de dolari în schimburile comerciale” şi „dispariţia a mii de locuri de muncă”. Aş adăuga şi creşterea preţului la gazul natural dar şi excluderea Ucrainei de la masa observatorilor Uniunii Vamale, printre altele. Preşedintele ucrainean a făcut ceea ce credea că va aduce Ucrainei avantajele cele mai bune pe termen scurt, renunţând la Acordul de Asociere cu UE, însă a pariat pe o carte necâştigătoare.

  31. ion says:

    @all
    democratia…. democratia e un mit, poate democratia directa nu…nu stiu nu am incecat-o.
    in rest am fost piatra rostogolitoare de pe malul potomacului pina in gobi la granita cu tibet… eu scriu/vorbesc/povestesc doar din ce am trait…daca opinia mea ofenseaza, e bine, macar pun un semn de intrebare acolo unde cineva regurgiteaza un o afirmatie preluata din main stream media… in rest fie si de pare contradictoriu ma regasesc aici http://www.youtube.com/watch?v=4W9Cs6KPTus nu cred in povestea democratiei, asta am invatat pina acum din ce eu am trait.

    stiu, sint constient ca in raport cu gindirea optimista, plina de speranta… genul de gindire care te indeamna la cea mai comoda optiune, incatiunea, sint incomod… deranjez ordinea “corect politica” aplicata in intimitate, la ce iti inunda lumea via agentiile de stiri majore.

    asa ca voi incheia aici, scuze de intrerupere, da’ nu aveam mai nimic de spus 😛

    a si uitam, ma asteptam ca sabator sa comenteze legat de repartitia etnica a hartii… deja acum cind scriu, fosti politisti, in baza criteriilor etnice “defecteaza” , cu surprinzator, revendiucari etnice, de partea demonstrantilor. ei decalra ca au capabilitatea de a aspunde proportional cu orice atac armat.

    sper sa ma insel, sincer, sper sa nu asistam la inceputul unei noi conflagratii care sa antreneze si romania.

    by the way de apropos, a cautat cineava povesti legate de pelerinajele hasidite la uman si incidentele legate de aceste manifestari pioase? 😀

    cam asta e fibra ukrainei care tocmai se “elibereaza” … in limba romana, cel mai comun neologism ukrainean, este cuvintul “haidamac” incercati sa vedeti cind si cum a intrat in fondul lexical activ.

  32. geefo says:

    I.M.,
    Te astept cu argumentele vizavi de afirmatia cu US. 🙂
    Nu mai stiu unde am dat de Hancu prima data, KMKZ sau Blogary, dar imi place cum si despre ce scrie(fie vorba intre noi, kmkz nu ar merita timpul- banii nu-i merita oricum- daca nu ar fi articolele lui Hancu. In articolul cu pricina poate a fost un pic prea emotional, dar e de inteles tinand cont de conditiile date.
    Una peste alta, desi exitenta unei Ucraine independente si pro-Vest este in interesul tuturor, US nu (mai) poate sa-i ajute asa cum i-a ajutat pe aia in Afganistan, in anii 80.

  33. IM says:

    @geefo

    Sa ne intoarcem in timp in 1991 cand inainte cu cateva luni de referendumul national in care s-a votat iesirea Ucrainei din Uniunea
    Sovietica, babaciunea decrepita GW Bush emite in eter un discurs de kkt(ca fi-su cu cin’sa semene) care avea sa ramana in analele
    istoriei drept the “Chicken Kiev Speech”
    Mai exact tot asa se adunau niste baieti prin piata cu libertatea, cu iesirea din blocul comunist si le da asta un bocanc peste bot,
    jignindu-i ca “domle, asta e nationalism suicidal”!
    Ca intre timp Bush stind la o vodka cu Gorbatchov, din simpatie in simpatie i-a promis ca in vizita pe care o va efectua in Ucraina va recomanda sa nu independenta.
    Buun.
    Vine la rand pretty boy Clinton care initial continua tot pe linia Bush ca-i mai bine sa ramana Ucraina la rusi si sa termine cu prosteala cu libertatea si independenta si ca taie relatiile diplomatice pana cand Ucraina nu renunta la …armamentul nuclear(iti suna cunoscut scenariul?)
    Rusii intre timp maresc si ei presiunea pe economie, pe problematica Krimeei preponderent rusofona si pe iesirea la Marea Neagra asadar dpdv politic Ucraina este prinsa intr-o menghina.
    Acela a fost momentul de cotitura in care administratia Clinton isi schimba pozitia la 180 de grade si vine cu declaratii sforaitoare de sprijin si colaborare apropiata in vederea dezamorsarii arsenalului nuclear la pachet cu ajutor financiar pentru redresarea economiei si bineinteles sustinerea independentei fata de Moscova.(ucrainienii tot in strada erau si atunci si contau la fel de mult ca acum)
    Rusia acuza insinuarea US in treburile interne ale Ucrainei in scop de spionaj si furt de secrete militare.
    In sept 93 delegatia rusa se intilneste cu o dlegatie din ucraina careia ii propun doua chestii scandalaose: ucraina trebuie sa cedeze iesirea la Marea neagra si primeste in schimb stergerea datoriei de gaze si produse petroliere iar armele “de distrugere in masa” raman acolo unde sunt fara sa fie disturbed. Cativa ani se tot tachineaza ei rusii si americanii pe influenta politica din Ucraina, intre timp tara tot saraca, tot macinata de conflicte ramane.
    Vine si ala micu’, George junior la Casa Alba doar ca are de-a face cu tarul Putin in fata caruia abia ingaima ca Rusia nu poate impiedica Ucraina sa intre in NATO pe sistemul Neeneaaa Putin, daca nu-i lasati voi sa participe, ii bagam noi din oficiu! Putin knows better.Efortul de participare ar fi prea mare pentru Ucraina si pe fondul problemelor economice izbucneste din nou conflict de strada la kiev.
    Va mai amintiti de presedintele ucrainian Yushchenko care la un moment dat incepe sa arate a lepros lovit de ciuma bubonica ? Cica era otravit sistematic cu dioxina la vremea respectiva.
    In Washington, a state department spokeswoman said the United States was “deeply concerned about these findings” and urged Ukrainian authorities to investigate.Adica un mare fis. Tot asa cu poporu’ ucrainei in strada, US se declara profund ingrijorate si fac apel bla bla. Yushchenko il avea ca adversar politic pe pe actualul presedinte al republicii, Yanukovych. Asa ca o coincidenta, un alt adversar neutralizat al acestui versat milionar Yanukovych este Yulia Timosenko care se gaseste momentan la inchisoare.
    Daca fac referire la interventia diplomatica US culminind cu acea discutie desucheata intre Nuland si ambasador pe sistemul-il punem pe Klitschko in guvern, mneah mai bine nu,vezi ca e mai bun ala Yatsenyuk-eu n-am gasit nicaieri in transcript referire la cat sufera poporu’si cat pierde tara. Numai calcule cinice. Punct.
    Adica nu stiu daca mai crede cineva in intentiile ingenue ale US vis-a-vis de vreun stat.Poate cei care se uita la TV.
    Ucraina pentru ei este doar tabla de sah pe careare loc cea mai lunga partida a tuturor timpurilor, cea cu Rusia.
    Fostul ambasador la Natiunile Unite, John Bolton vorace sustinator al “exceptionalism-ului” american (face sens la americani, in romana nu prea)declara pentru Fox News citez”Influenta americana incepe sa slabeasca in Ucraina, Venezuela si in orientul mijlociu si vom plati pentru asta multa vreme de acum incolo cazului in care oamenii incep sa denunte aceasta situatie si sa atraga atentia”. Cu alte cuvinte, e de la sine inteles ca America e implicata decizional in toate situatiile de criza.
    In timp ce presa din Ucraina intoxica masiv cu un asa zis conflict intre Rusia si Uniunea Europeana, se trece cu vederea rolul acelui National Endowment for democracy, un ONG asociat lui Soros, ong care dovedit a fi unealta cia.Si sunt multe fire de despicat in patru pe linga asta.
    De-asta m-am limitat la spune ca nu exista eroi pozitivi versus eroi negativi, e o problema complexa iar ce razbate din presa si de la tv de cele mai multe ori nu prezinta garantia obiectivitatii.
    Sunt enorm de multe de spus, eu am scris pe fast forward pe aici ca de ..cuvintul dat.
    Dar cine vrea sa citeassca mai mult, dau sursele mai jos:
    “Bridled Ambition: Why Countries Constrain Their Nuclear Capabilities
    By Mitchell Reiss”
    http://www.state.gov/p/eur/rls/rm/2010/140325.htm
    http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4088345.stm
    http://www.infowars.com/soros-supported-protests-turn-violent-in-ukraine/
    http://www.economicpolicyjournal.com/2012/09/the-cia-soros-partnership.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/Chicken_Kiev_speech

  34. groovee says:

    @IM: bun comentariul, am o mica observatie:

    se trece cu vederea rolul acelui National Endowment for democracy, un ONG asociat lui Soros, ong care dovedit a fi unealta cia

    “The National Endowment for Democracy (NED) is a private, nonprofit foundation dedicated to the growth and strengthening of democratic institutions around the world. Each year, with funding from the US Congress ,..”

  35. V says:

    Astia cu Shorosh aveti dovezi?

    Adica nu ca n-as crede, din contra, daca am niste miliarde la pensie chiar mi-as bate pula de cateva tari in mod repetat, dar sa fie clar. Nu infowars.com, nu vice.com/ro(rosia montana, ca pot sa dau si eu o saorma la tigani sa zica ca soros soros), ceva serios.

  36. Sabotor says:

    @ion
    mai, inca o data – n-am scris nimic de motivele pentru care au iesit ucrainienii in steada (manipulati sau nu) nu fac o analiza a ceea ce se intampla acolo, n-am speculat daca violentele alea se vor intinde spre Romania sau nu. Am scris doar ca articolul ala nu e foarte credibil. Atat.

  37. geefo says:

    I.M.
    Toata constructia ta este asezata pe nisipuri miscatoare. Ce este mai bine pentru tine – individ traitor in Romania/EU, o Ucraina independenta pro-Vest sau o tara la remorca Rusiei autocrate? De la chestia asta trebuie sa pornesti, nu de la cat de prosti sunt Bush si Clinton sau ce macho e Putin. SUA nu sunt o autocratie ( desi actualul are vise umede pe tema asta), si platitorul de taxe ( de oriunde) nu va vrea sa-si cheltuiasca banul si sa-si trimita copilul sau sa se duca el insusi sa-si puna viata in pericol la dracu’n praznic daca nu exista ceva la schimb. Liderii americani pot sa para prosti in anumite luari de pozitii pentru ca spre deosebire de Putin, ei nu au luxul de a nu suferi consecinte daca deciziile lor se dovedesc proaste pentru mai sus mentionatul platitor de taxe. Interesul pentru stabilitatea si orientarea Ucrainei pro-Vest este mai mare de partea UE si tarilor din vecinatate decat interesul American, dar UE ar vrea sa fie musca la arat. Ca SUA sa intervina in maniera in care vrei tu(gen Rusia in Georgia) ar trebui sa existe un pericol mortal imediat la adresa sa sau sa aiba acelasi tip de conducere ca Rusia.
    Fiindca tot l-ai mentionat,Exceptionalismul american( termen introdus initial de marxisti sa explice una, alta) isi are radacina in libertatea individuala si in domnia legii, tot ce au bun americanii, au din cauza aceasta, nu din cauza ca sunt superoameni, mananca cu trei guri sau fiindca au creier de 5 kg.
    Intr-adevar, influenta americana se erodeaza in lume, dar asta nu este nici un motiv de bucurie.

  38. Manowar says:

    Как и стоило ожидать, Янукович ушёл в отставку. Еще предстоит увидеть процесс, если он доживёт до него.

  39. groovee says:

    Am vazut aseara in updates pe twitter euromaidan. Unii ziceau ca a plecat inainte de miezul noptii cu un avion ce ar fi avut destinatia Federatie.
    Au plusat cu toate numai ca sa se potoleasca multimea: Tymoshenko libera prin lege 🙂 , cateva dosare penale pentru primari si guvernatori(sau cum le zice) de oblasturi, alegeri anticipate, loc in guvern pentru opozitie si acum demisia. Ramane de vazut daca e suficient pentru a potoli masele, ca pentru papusari astea-s scobitori nu friptura.

  40. Ionut says:

    groovee, eu am citit ce zic niste strainezi. ala a fost un protest pana cand niste drogati extremisti au venit in piata si au inceput revolutia. au inceput sa incendieze masini, ba chiar au omorat si niste politisti. dupa au furat arme. multi au parasit piata cand si-au dat seama in ce s-a transformat miscarea lor.

    nu este razboi civil cum zice la tv ca aia nu stiu ca pentru a fi ceva de genu trebuie sa se lupte poporul cu poporul, aici se lupta “poporul” cu institutii ale statului, deci revolutie.

    au eliberat-o pe pro rusoaica desi o condamnasera la 7 ani de inchisoare pentru ca incheiase contracte cu rusia care erau dezavantajoase pentru ucraina, iar ucrainienii din piata (care chipurile sunt pro ue) cer eliberarea ei si se bucura ca au avut-o? nu mai zic ca am pe blog un clip cum arata celula ei.

    ar mira pe cineva daca toata revolta asta a fost pusa la punct de rusia?

    se vor face alegerti, Ucraina are 50 mil locuitori, nu ~200k dintr-o piata si dupa demisia presedintelui, sa nu mire pe nimeni ca vor castiga comunistii la un scor mai mare decat se astepta oricine.

  41. Sabotor says:

    @Ionut
    Ramane de vazut. Impresia mea e ca aia din strada nu sunt atat pro-UE cat sunt anti Rusia.

  42. IM says:

    Toata constructia ta este asezata pe nisipuri miscatoare

    constructia ta fiind asezata pe….? Ca m-am temut acolo pentru o clipa-doua ca ar putea fi pe date concrete, pe argumente documentate, chestii din astea.

    Ce este mai bine pentru tine – individ traitor in Romania/EU, o Ucraina independenta pro-Vest sau o tara la remorca Rusiei autocrate?

    Asta e intrebare de-aia de referendum la Poplaca.
    Cetatene, de care parte a cortinei/baricadei te afli, a Rusiei comuniste sau a Americii imperialiste 🙂 ?
    Ti-am aratat ca nu exista o demarcatie clara a curentelor de opinie nici la americani, nici la rusi sau ucrainieni, nu exista o tabara a binelui in care sa ne situam iar masurile politice se ajusteaza din mers in functie de turnura evenimentelor.
    Uite, la momentul asta chiar nu pot sa ma pronunt ce m-ar avantaja pe mine personal(chiar ma flateaza problema pusa in felu’ asta,lol).
    Dar banuiesc ca tu stii cu certitudine in ceea ce te priveste.

    De la chestia asta trebuie sa pornesti, nu de la cat de prosti sunt Bush si Clinton sau ce macho e Putin

    Well, tre’ sa recunosc ca spre deosebire de toti ceilalti cetateni de pe planeta io n-am proiectat evenimentele din Ucraina in viata mea!
    O tempora o mores!Deocamdata ma limitez la a comenta simplist pe blog o situatie da’ promit sa identific in autobiografia-mi glorioasa impactul tuturor momentelor decisive ale istoriei contemporane.
    Nu, pe bune, tu asta faci?

    platitorul de taxe ( de oriunde) nu va vrea sa-si cheltuiasca banul si sa-si trimita copilul sau sa se duca el insusi sa-si puna viata in pericol la dracu’n praznic daca nu exista ceva la schimb

    Hmm. Let’s see. Platitoru’de taxe cica decide ce vrea cand voteaza.
    Pentru ca deciziile despre ce ii trebuie lui si in ce sa se implice le ia parlamentu’, guvernu’ sau presedintele nu sfatul batranilor sau asociatia de locatari din cartier. El, platitoru’ de taxe sarmanu’ n-o fi vrind nici sa mearga la razboi, nici sa-si puna in viata in pericol numai ca nu prea e dupa el. Cam nicaieri pe planeta.
    Bine, poate daca ii dai ceva la schimb(?!),cum spui tu, incepe sa vrea si el. Poate prin Zimbabwe -il dai pe fi-tu la razboi si primesti o capra, hai doua, daca e un baiat mai bine legat asa, right?

    Liderii americani pot sa para prosti in anumite luari de pozitii pentru ca spre deosebire de Putin, ei nu au luxul de a nu suferi consecinte daca deciziile lor se dovedesc proaste pentru mai sus mentionatul platitor de taxe

    Daca eu m-am jucat pe acolo cu niste situatii ca sa nu pun problema pe un ton din ala fatidic si grav, asta nu inseamna ca tu trebuia s-o percepi ca pe un fel de invitatie la varietati de weekend. As fi preferat sa nu te limitezi la pelicula de suprafata si sa te concentrezi pe ce era esential. Poate data viitoare.

    Ca SUA sa intervina in maniera in care vrei tu(gen Rusia in Georgia) ar trebui sa existe un pericol mortal imediat la adresa sa sau sa aiba acelasi tip de conducere ca Rusia

    Eu nu vreau ca SUA sa intervina in nici un fel in Ucraina, daca e sa exprim un fel de “I wanna be a billionaire” point of view pe aici.
    Eu vreau sa-l inlature de la putere pe Kim Jong Un ala, de exemplu. Adica Kimmy se tot “straduieste” sa-i aduca pe americani in Coreea de Nord doar ca americanilor nu prea le pasa nici ca tortureaza poporu’ nici ca are armament nuclear, nici ca n-au aia libertate de expresie. Cred ca saracu’ chiar nu stie ce sa mai faca, poate se gandeste serios sa devina un dictator de treaba 🙂

  43. Ionut says:

    Sabotor, nu e graba, noi sa avem sanatate si sa traim sa vedem finalul evenimentului.

  44. fish says:

    Ucraina independenta pro-Vest

    share the stuff bro, or dealer’s phone no
    la datoriile alora numa’ independenti nu se numeste ca sint.

  45. groovee says:

    se pluseaza cu un mandat de arest pentru fostul presedinte
    http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-26320004

  46. Orbu says:

    @fish: E bun si ala.
    @ion. Arata misto, doar ca vezi, e greu de spus daca’s pe bune sau faked. E vreun mod de a verifica, alfel decat daca se sparg vreunii din cei implicati ca e asa?
    Sigur ca in functie de ocupatie si de afinitati poti gasi ca e mai credibil ca baietii aia sa-i fi spart mailul decat sa forgeuiasca niste conversatii eml. Mie unu’ , mi-ar fi mai usor sa falsific.
    Nu stiu cat de credibili sunt cyberguerila.org ( n-am auzit de ei) sau Anonymous din Ucraina. Daca cineva stie , imi retrag dubiul . In rest, numa’ de bine, din cate vad 🙂 .

  47. ion says:

    @Orbu

    dubiul, dubiul e bun…. mi-e teamam doar de cei cu convingeri si lipsiti de interogatii/autointerogatii.

    din folclorul de pe net, am inteles ca tipul s-ar fi conectat de pe mobil, intr-o cafenea, si ca cineva de bine ar fi folosit ceva asemanator http://droidsheep.de/?page_id=424 .

    insa nimic nu e cert… 😛 asa cum bine spuneai “in functie de ocupatie si de afinitati poti gasi ca e mai credibil ca …”

  48. Sabotor says:

    @ion
    eu am dubii legate de altceva – e cam greu de crezut ca niste unii discuta despre inlaturarea guvernului si finantare din exterior prin email… Pe de alta parte unu-i fost boxer, asa ca imi inchipui ca nu inteligenta e punctul lui forte. Da’ consilierul ala lituanian nu stia sa stearga emailurile alea compromitatoare?

    Sau poate sa fie si un caz mai aparte – sa fi fost doar o discutie despre un suport financiar absolut inofensiv pentru oamenii aia de au stat 3 luni in frig, pe strada.

  49. ion says:

    @Sabotor

    nu doar fost boxer si fiu de fost general…. copil de mingi al lui merkle… posesor al unei averi la vedere de peste 30.000.000 euro etc. tipul ce trebuie, cind trebuie, si mai ales unde trebuie… bun la casa omului si a ue 😀

    in rest nu supraevalua inteligenta celor ce sparg sticla televizorului… personal as recomanda ca si studiu de caz relatia epistolara dintre corina cretu si colin powell… pe de alta parte, e posibil sa ai dreptate, daca luam asta in calcul https://firstlook.org/theintercept/document/2014/02/24/art-deception-training-new-generation-online-covert-operations/ .

    io sint curios cum va face fata miscarilor separatiste din crimeea si unui contracandidat schizoid, ma refer la madama timosenko… insa nici cu nohaii din crimeea nu’mi e rusine… ca si aia…wow cum sint.

  50. Orbu says:

    Astia sunt cumva pe cale sa piarda Crimea?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *