2008 vs 2018, Lehman Brothers vs Deutsche Bank; Bridgewater
Shares in Lehman Brothers plunged on Monday as the bank disclosed a worse-than-expected $2.8bn second-quarter loss and said it would raise $6bn in common and preferred shares to bolster its financial position.
The German lender reported a net loss of 2.2 billion euros ($2.75 billion) in the fourth quarter of 2017 — worse than the net loss of 1.25 billion euros that Reuters analysts had forecast.
NEW YORK (Reuters) – Lehman Brothers Holdings Inc LEH.N is cutting 200 jobs, equivalent to 10 percent of its investment banking staff, CNBC television reported on Thursday.
Deutsche Bank AG has started cutting at least 250 jobs globally at its corporate and investment bank as Germany’s largest lender seeks to keep a lid on expenses amid a sustained slide in the securities unit, according to people with direct knowledge of the matter.
The cuts are still taking place and could widen to more than 500, one person said. In the past two weeks, the bank trimmed senior and mid-level investment banking positions in locations including London and the U.S., the people said, declining to be identified as the details are private.
E doar o coincidenta.
Intre timp, ca si-n 2008, piata caselor “stagneaza”.
Oare in cat timp incep masurile de stimulare? Parca-l vad pe domnu’ Isarescu invitand bancile sa dea dom’le drumu’ la creditare…
Glumesc, evident. Si aia cu casele e tot o coincidenta.
Intre timp, la Bridgewater, din lungul sir de coincidente:
Bridgewater is the world’s largest hedge fund manager with around $160 billion in assets under management.
Short selling is driven by expectations that shares will fall, which means they can be repurchased at a lower price to make a profit.
Earlier on Monday, Bloomberg reported that Bridgewater had taken short bets against European companies to $14 billion, including a $1 billion bet against Siemens.
The European filings show Bridgewater has bet against firms ranging from Anglo-Dutch consumer giant Unilever to French oil group Total, and from Deutsche Bank and German industrial group Siemens to Italian bank Intesa.
Ce pula mea sa zic….sper c-aveti economii. Gen nu in banca si nu in crypto. Stiu, un pariu de 22 de miliarde nu-i neaparat mare lucru la nivel macro, da’ ala-i un singur fond si, in general, lumea nu prea arunca prosteste cu banii la nivelul ala.
Ma rog, stiu ca nu prea va intereseaza treburile de genul asta (romanii si stocks, sa fim seriosi), da’ din cand in cand mai vedeti si de-astea.
Ce e interesant la chestia asta e ca n-au pariat impotriva unei companii anume, ci impotriva gigantilor din EU. Pe scurt, au bazat shortu’ pe macro. Si tot de observat e ca nu vad pe-acolo United Kingdom pe nicaieri. Adica focus pe euro. Adica Draghi.
Daca au dreptate…well, stiti si voi ce-nseamna asta.
PS stati linistiti, o sa vedeti si-n presa treaba asta imediat ce le da cineva un link, lol.
Partea buna e ca spunem pa pa trendului corectitudinii politice, propagandei multiculturale si ne luam adio pentru o vreme de la stirile retarde platite de ONG-uri(ca in fond, nu vor mai avea bani de unde sa militeze pentru retardisme gen drepturi pentru negri, musulmani, gay , denigrarea rasei albe etc avand in vedere ca pana si Soros si alti miliardari progresisti au pierdut ceva miliarde la burse) . Pa pa si feministe proaste…..sa le vedem acum cum se vor descurca avand in vedere ca lor nu prea le place munca.
Presa libertarda mainstream o s-o lase mai moale cu criticarea lui Trump si Putin si o sa se axeze pe chestii mai importante.
Atentia principala va fi din nou directionata pe stiri economice despre criza, masuri de austeritate, banci si companii falimentate, guverne in incapacitate de plata, concedieri, taieri etc. ca in anii 2008-2010.
Intr-un fel, e bine ca a revenit criza.
Ca de obicei, cei care isi vor lua multa MUIE vor fi socialistii in acest val al crizei…..a se vedea ca si-au luat mumu la toate alegerile din Europa in ultimii 2 ani, exceptand Romania, Bulgaria si Norvegia, ca in rest au castigat fie conservatorii, fie liberalii.Valul asta de criza ii vor ingropa efectiv, dar de data asta, si pe activistii tefelisti si ecologistii care au trait pe banii ONG-urilor irosindu-si tineretea pe impartit pliante si postat mizerii corecte politic pe FB luand apararea homosexualilor, balenelor si musulmanilor in loc sa invete ceva meserie de baza care sa-i ajute in viitor si pe feministele proaste pe care nu le va mai angaja nici dracu (ca doh, daca le pune la munca, inseamna ca le “exploateaza”, le “hartuieste sexual”).
De asemenea, cred ca si-o vor lua rau de tot si angajatii entry-level avand in vedere ca multi patroni se gandesc sa introduca automatizarea mai repede decat ne asteptam fiindca vor sa economiseasca si sa scoata mai mult profit, nemaiplatind bonusuri, sporuri si drepturi sindicale pentru angajati.
O gramada de paznici, chelneri, maturatori, casieri, operatori call-center, lucratori comerciali, QA Testeri etc. vor ramane someri in urmatorii 5-10 ani cand vor fi inlocuiti cu roboti si software-uri performante. Dar cred ca cei mai sifonati din asta vor fi cei care au investit ca prostii in bitcoin, punand botul ca se castiga asa usor, efectiv imbogatindu-i pe altii.
E rău tare să fii prost. Mă uit ca rața la muci și deși înțeleg toate cuvintele, nu reușesc să pricep mesajul…
Îndură-te și de ăia mai dobitoci și dă niște explicații pliz.
Trebuie sa te uiti la asta in context, 2017 a fost cel mai bun an pentru DB din 2013 lol. Din aia 2.2bn din Q4, 1.4 au fost un one time cost (US tax legislation) fara de care ar fi fost pe profit overall in 2017.
Interesanta stirea cu Bridgewater totusi, o sa arunc un ochi.
Parca am mai vorbit de asta si parca trebuia sa se intample deja. Ramasesem la concluzia ca vor umfla din nou preturile artificial+devalorizarea monedei.
Am citit postul asta si mi-am adus aminte de nu stiu ce personaj feminin de sitcom care intra pe usa si tipa strident “I’m BACK!”.
In alta ordine de idei, inca o treaba ca in 2008 si pa-pa UE. A fugit puiul cu ata.
@Alex: cum apare un hop, cum toti cantati prohodul UE. Cum se face totusi ca acum se voteaza mai peste tot “stay”? Gen da, toti scuipam pe UE, dar cash gros de acolo vine.
@ZZ: se numeste “interesul poarta fesul”. N-ai invatat nimic din ce zicea Manowar ca cu cat va e voua mai rau in Ro, cu atat imi e mie mai bine in UK.
Same si la nivel macro. Cine are interesul ca sa pice motorele celei mai mari piete ca putere de cumparare din lume? ( ordinea e EU, US, China si… cam pe la jumatate din oricare astea ar tinde si India) Oare cine? :))
Motoarele*
Si nu urmaresti ce zic eu aici? Gen plm, Mano e in UK, NORMAL sa vrea sa pice UE si UK sa fie za shit. Dar sa fii in UE si sa vrei sa pice UE…? Nu cred eu ca toti de pe opencube sunt UK residents, cu noile reguli posibil ca Mano sa fie singurul.
Eu o ard peste Canal, deci cam ultima mea dorinta e sa pice UE. Dar daca 2008 a adus Brexit si Trump, ce ar aduce un eventual 2018?
Trump a fost adus de Hilary nu de 2008. sa fim seriosi.
Plm, uneori ma gandesc ca ar trebui sa ascult sfatul tipului care avea restaurantul in care mi-am facut petrecerea de dupa civila: “baga parte din economii in aur”. Bine, a mai fost si ala cu mnezo, da de ala ma doare in pl.
Oricum, cand primesti sfat de la unu care are un restaurant ca asa avea el chef (adica nu ala e biznisu de bani) cred ca e bine sa asculti.
Eu nu am ascultat inca, pe de alta parte n-am ce economii sa bag in aur
@Animaloo: Hillary man? Trolii rusi nu zice nimic?
Nu ca majoritatea nu ar fi fost cu Trump oricum, dar subestimezi prostia electoratului american.
Vedem in 2018 stirile pe care le vedeam in 2008 legate de Lehman Brothers, doar ca acum sunt cu Deutsche Bank.
Cu alte cuvinte, vedem din nou factorii aia care au scos mizeria la suprafata si-au declansat recesiunea de-atunci.
Ar putea fi o coincidenta.
Doar ca, in acelasi timp, cel mai mare fond pariaza 22 de miliarde de dolari ca vor pica actiunile companiilor listate in screenshotu’ ala.
Chestia cu companiile alea e ca-s gigantii din Europa. Si-s prea multi pentru a crede ca vor avea probleme separat. Practic, au luat la rand cam tot ce-nseamna banci, comunicatii, asigurari, energie si bluechip acolo. Au doua chestii in comun:
– sunt in Europa si lucreaza in euro
– multi din ei fac profit serios in afara EU.
Cand cineva pariaza 22 de miliarde pe tema asta, sunt cateva posibile concluzii:
– sunt complet idioti. Daca au 22 de miliarde de pariat, totusi, nu stiu cat de idioti pot fi.
– au motive sa creada ca zona euro va avea probleme majore – da’ majore. Motive pe care nu le vad listate pe undeva.
1. Si, pentru ca-n sfarsit le merge bine, s-au gandit sa dea afara 250-500 de oameni din sectorul de investitii. Are sens?
2. Vorba ta, uita-te la asta in context. Contextul fiind Bridgewater.
Asa-i. Doar ca intre timp cineva a pariat 22 de miliarde ca NU va fi asa.
Poate suntem noi mai destepti ca ei. Da’ poate nu.
Poate stiu chestii pe care noi nu le stim. Poate semnalizeaza sfarsitul QE si stagflation. Poate. Poate le-a zis Draghi ceva sau poate le-a zis cineva din jurul lui ceva. Poate. Nu stiu. Ce stiu e ca nu se trezeste nimeni cu “heeei, hai sa risc 22 de miliarde pariind impotriva unei chestii care n-are de ce sa aiba probleme”.
De altfel, eu nu vin sa zic “va fi alba” sau “va fi neagra”. Eu subliniez niste chestii care separat poate nu-nseamna nimic, da’ luate impreuna pot insemna ceva. Mai departe, decide cititorul cam ce inseamna asta, daca inseamna ceva. Pe banii lui.
Nu cred c-are sens sa aduc eu argumente si sa explic relatia dintre stocks si interest rates si, prin urmare, housing market si, prin urmare, derivative si, prin urmare, sectorul financiar/bancar. Poti hotari tu singur daca-nseamna sau nu ceva stirile alea.
Nu, Trump a fost adus de 2008. Fara 2008, Trump ar fi luat 1%. In cel mai bun caz.
Tot ce-a avut ala de zis a fost “lock her up” si “drain the swamp” si “bankers”. Fara 2008, le-ar fi curs tuturor scuipatu’ din gura uitandu-se la el.
E adevarat ca POATE nu ar fi castigat daca nu ar fi avut-o drept oponent pe Hillary.
In situatia asta cand crezi ca pica sandramaua? Rezista pana in toamna ca data trecuta sau o executa scurt acum in primavara? Se duce euro la vale sau nu? In condiile date in ce moneda ti-ai pastra economiile? Sau poate in aur?
Habar n-am ce vor face. Stiu ce AR PUTEA face (aia stim toti, plm), dar nu stiu ce VOR face. Iti dai seama ca n-am luat micu’ dejun cu Draghi.
Cat despre economiile mele, sunt in lire. Cat timp am mortgage in lire, e relativ safe bet.
Astept sa vad ce anume stiu aia de la Bridgewater.
Acum, pula mea, in teorie, Draghi ar putea face ce-a facut si pana acum: sa duca dobanzile aproape de 0, sa tipareasca niste camioane de bani si sa cumpere datoriile din zona (bonds). In practica, aia de la Bridgewater au pariat ca nu o sa vrea (sau n-o sa poata) face asta. Poate-s aia de la Bridgewater idioti. Sau poate stiu ceva. De 22 de miliarde, eu cred ca s-ar putea sa stie ceva.
Și vor da și mai mulți, când o sa anunțe că dau afara zeci de mii și rămân doar in US/EU atunci o să mă îngrijorez.
N-am vrut să spun că le merge bine, dimpotrivă, de abia se târâie. Ce incerc să subliniez este că, spre deosebire de Lehman, nu s-au dus in cap într-un an ca să declanșeze o criză ci încearcă să se redreseze. Rămâne de văzut dacă le iese, dar pe termen scurt (1 an) nu cred că bubuie nimic.
Da’ ce știu eu, încă aștept să scadă eth la 200 ca sa intru.
Ahahahaha, esti din tabara cealalta, deci?
Eu astept sa se duca inapoi la 900. Desi, daca le iese pariul alora de la Bridgewater, o sa ajunga 200. De centi. In cel mai bun caz.
Un articol bun pe tema asta care pune lucrurile in perspectiva: https://www.themacrotourist.com/posts/2018/02/14/bridgewater/
Eu unul sper ca sandramaua Bridgewaters sa pice si sa ia cu ei politica lor interna de radical transparence. They sound like a freaky cult.
Nu stiu voi, dar eu abia astept sa dispara astia.
Toate firmele mari si-au inchis fabricile si scolile de ucenici asociate pentru ca China si vanzari.
Si toti puletii astia care o ard in vanzari sunt ultimii tampiti.
Vrei sa-ti iei un TV sau o masina de spalat si in loc sa vorbesti cu electronistul/mecanicul e un pulete basit cu “facultate” de ASE, de parca tabele de excel echivaleaza meseria.
Nu, or sa fie inlocuiti cu tehnicieni de mentenanta pentru partea de electronica si mecatronisti pentru rulmenti.
Si ambele meserii sunt extrem de grele pentru prostul de rand.
Incet incet o sa fie eugenie 2.0 ca or sa ramana atatia pe afara ca ori apare venitul minim garantat de stat or nu mai munceste 80% din populatie.
^afara. (-ca) Ori
Nu stiu de altii, dar Deutsche Bank are ceva probleme interne; s-au apucat sa faca reduceri de costuri, au deschis birouri in Romania pentru activitati auxiliare, au angajat o gramada de idioti pe salarii cat mai mici (ca doar nu erau sa vina profesionistii de top) si la sfarsit au descoperit ca au facut rahatul praf, ca idiotii cei noi din Bucuresti nu aduc nici un fel de beneficiu pentru ca sunt ineficienti si idioti. Stiu mai multi oameni care lucreaza sau au lucrat pentru DB in Romania, singurul tip bun a plecat repede cand si-a dat seama ce e pe-acolo, aia care au ramas nu sunt din lista alora cu care as bea vreodata o bere.
As remarca faptul ca DB e o banca sistemica, in timp ce Lehman Brothers nu (era).
Asta inseamna ori ca nu vei avea dreptate chiar daca ai dreptate pt ca too-big-to-fail, ori ca vei avea dreptate de tot si dupa ei potopul.
Nici actionarul majoritar al DB nu se simte prea bine. Chinezilor cica le-au cam fugit vreo $2,4bn din portofel. Si partea naspa e ca nu (neaparat) din cauza DB.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-01-31/hna-is-said-to-target-16-billion-in-asset-sales-in-first-half
@Schipix: da’ eu n-am habar ce vor face.
Eu doar am pus stirile una langa alta, sa poate fiecare sa bage un 2+2.
Acum, daca unuia-i da 3 si altuia 5, aia-i problema fiecaruia.
Eu nu sustin vreo secunda c-o sa fie rezultatul 4. Sau orice alta valoare. Habar n-am ce vor face maimutele. Logic, stiu ce-ar trebui sa se intample, da’ logic stiam eu ce trebuia sa se intample din 2015 si uite ca nu s-a intamplat.
…pai asta spuneam prin “Asta inseamna ori ca nu vei avea dreptate chiar daca ai dreptate”. Ca s-ar putea sa ascunda cacatul sub pres si … sa se ocupe altii de el peste cateva mandate, sau eventual generatia urmatoare.
@adi: DB in romania dadeau cu banii cu lautari, cel putin pentru developeri. Intr-adevar, au facut cacatu praf si-au inchis sandramaua.
@buntzi, omu vrea sa zica ca se apropie o criza economica curand iar zona euro va fi cea mai afectata.
Ah, si sa faci ceva economii pentru vremurile ce vor veni, gen aur.
De venit oricum vine o criza, nu ai cum sa fii mereu pe crestere. Ideal ar fi sa stii cand vine ca sa-ti “reglezi” conturile, sau sa vinzi urgent daca ai ceva de vanzare. In US cica la fiecare 7—8 ani era si o perioada mai proasta.
http://theeconomiccollapseblog.com/archives/the-seven-year-cycle-of-economic-crashes-that-everyone-is-talking-about
Acum sunt 10 ani de la 2008…. totusi imobiliarele in Buc sunt cam la 70—80% fata de cat erau inainte de criza. Nu ca Buc ar fi cine stie ce reper, dar teoretic mai e loc de crestere….artificiala desigur. 🙂
Oare se mai gasesc prosti sa se bage la credite de 100.000€ pe 50—60mp in Buc?
Romania nu e un reper bun – datorita depopularii. Degeaba creste valoarea in teorie daca n-ai cui vinde, ca aia care puteau cumpara au plecat din tara, stii?
Pe 50 nu stiu, dar pe 60 sigur. Garantez. Nu de alta, da’ dupa regula de 3 simpla, la pretul ala (pe mp) am vandut eu.
Asta cu Detsche Bank e veche de vreo 1-2 ani, tot i se canta prohodul dar uite ca nu mai bubuie, probabil e too big to fail.
Sunt client Deutsche Bank si pot sa spun ca au unele dintre cele mai de kkt interfete de internet banking iar viteza cu care efectueaza tranzactiile e de porc. Cred ca o sa-mi mut ce mai am pe la ei la alta banca si o sa inchid tot, pana acum mi-a fost lene doar poate asta e imboldul de care aveam nevoie.
Funny sa aud ce ziceti voi mai sus de sediul din RO, am niste fosti colegi de facultate care lucreaza acolo si nu erau chiar asa de praf. Cand s-au angajat erau foarte mandri ca lucreaza la o firma nemteasca, unul chiar si-a schimbar poza de profil cu sigla DB, atat de spalat pe creier a fost.
Cat despre asta cu Bridgewater, ciudat ca nicio firma din UK nu e listata acolo, daca UE are probleme ma indoiesc ca firmele din UK nu o sa fie afectate, doar UE e cea mai mare piata de desfacere.
DOAMNE AJUTA
În 2008 – 2011 asta a fost suma cu care s-a muit o singură bancă. Rămâne de văzut ce vor face ceilalți, fiindcă e imposibil ca doar Bridgewater să știe ceva. Ceva de gen Great Depression vine când se aruncă 30 din ăștia înțeleși deodată și Gigi vânzătorul sau Sile minerul nu mai găsesc de făcut munci inutile. Și nici nu s-au chinuit să învețe altceva. În rest, să pice euro, îi doresc drum lung la vale. Chiar mă apuc să diversific și adun și niște lire, fiindcă mie mi se pare că nu mai coboară, fie și morții brexitului.
Scurt update.
https://www.theguardian.com/business/live/2018/may/24/deutsche-bank-slash-7000-jobs-city-markets-ftse-sterling-business-live
Si Barclays ar putea fuziona cu Standard Chartered. Iar dupa fuziuni de obicei urmeaza o restructurare :p
Update, 2019
https://www.bbc.co.uk/news/business-48898234?ocid=wsnews.chat-apps.in-app-msg.whatsapp.trial.link1_.auin
…si confirmarea.
https://www.bbc.co.uk/news/business-48901565
Live, pentru cei interesati.
https://www.theguardian.com/business/live/2019/jul/08/deutsche-bank-staff-18000-job-cuts-restructuring-asia-london-business-live
Circula somerii cu cutiile in toate directiile.
E haios sa recitesc comentariile. Acum 17 luni nu parea prea credibil, eh? 🙂