Ce-i in neregula cu articolele din presa

Stiti ce ma enerveaza pe mine la articolele din presa din Romania?

Lipsa de solutii.

Sa luam de exemplu articolul asta de pe Kamikaze. E foarte util, as zice eu. Iti spune niste chestii pe care le stiai deja. Da’ stiti ce nu spune? Exact: care-i solutia.

Adica, nu ma intelegeti gresit, e frumos sa expui un sistem nasol care abuzeaza de cetatean si-i fura banii din buzunar legal. E foarte bine. E o problema, sa recunoastem. Dar care-i solutia? Unde e solutia?

Eu de-asta n-am mai cumparat Catavencu (pe vremea cand era revista, prin 2005, cred). Bai, aveau oamenii aia niste investigatii bunicele spre bune. Serios. Dar atat. Iti aratau problema. Dar solutia? Lipsa la apel.

De pilda, acum ca ne-am lamurit (yeah, right, “acum”) ca RCA-ul e marlanie, care-i propunerea? Sa zicem ca eu sunt sofer in Romania. Si sa zicem ca tocmai am citit articolul ala si am vazut “adevarul”. Bun, si ce fac? Nu mai platesc RCA-ul? Pai, ma opreste politia si nu-i de bine. Deloc chiar. Nu mai circul cu masina si-mi iau bicicleta? In teorie suna bine, dar in practica are doua probleme “solutia” asta:

– in Romania toamna si iarna sunt pe bune, nu ca aici.
– daca ar face lumea asta, te-ar obliga guvernul sa inchei RCA pentru biciclete. Ca stiti cum e, nimic nu se pierde, nimic nu se castiga, totul se transforma.

Serios, din cand in cand e obositor sa tot citesti chestiile astea si sa vezi ca ti se baga sub nas probleme. Probleme la care nu are nimeni o solutie. Ca atunci cand intreb “si ce sa fac eu, soferul de rand, sa scap de mizeria asta?”, nu are nimeni un raspuns.

Solutia, dupa parerea mea, e cat se poate de simpla: desfiintarea asigurarilor. Tati, ai comis-o si e vina ta? Nasol, te da in judecata dorelul pe care l-ai pocnit si e treaba voastra cum va intelegeti. Da’ nu vad de ce trebuie sa platesc eu, care nu bag viteza, nu fac accidente, nu aia, nu ailalta. Dar, evident, asta nu se va intampla de la sine si nici n-am eu, ca sofer, o parghie pentru chestia asta. Sau pentru orice altceva.

Asa ca-s frumoase articolele astea, e frumos ca ne informeaza, dar niste solutii cand vedem si noi?

E exact ca treaba aia cu Ponta si plagiatul. Adica, apreciez ca mi-ati spus, apreciez ca m-ati informat de problema, dar care-i solutia? Ca nu-l pot forta pe taranete sa-si dea demisia. Se merge pe ideea ca “daca-i om de onoare, daca are un pic de demnitate, o va face el”. Dar uite ca nu are onoare, uite ca nu are demnitate. Si-atunci, ce pot spune?

Multumesc ca m-ati enervat.

Daca ai chef sa-mi dai o cafea, o poti face aici

31 Responses to “Ce-i in neregula cu articolele din presa”

  1. Roy Vice says:

    Solutia ar fi de bun simt. Solutia ar fi ca asiguratorul(asa cum ai spus in mai multe articole) sa nu mai fure/profite la nesimtire(romaneste).
    Au si asa un profit de sta matza-n coada ar putea sa rupa cateva bucatele din profitul ala si sa repare masinile alora care chiar au nevoie.
    Oricat de prost/prostit/tiganizat/manelizat e romanu’ un lucru e sigur,nu da cu masina in copaci doar ca sa faca in ciuda firmei de asigurari.
    O sa vedem aplicata solutia asta cand o sa vedem sex intre Ana Pauker si Slobozena Udrea.

    \m/

  2. Manowar says:

    Solutia ar fi de bun simt. Solutia ar fi ca asiguratorul(asa cum ai spus in mai multe articole) sa nu mai fure/profite la nesimtire(romaneste).

    Cum e asta o solutie de vreme ce tu nu ai cum s-o aplici, iar societatea de asigurare nu-i tampita sa o aplice?

  3. iulian says:

    Oricat de prost/prostit/tiganizat/manelizat e romanu’ un lucru e sigur,nu da cu masina in copaci doar ca sa faca in ciuda firmei de asigurari.

    Exista indivizi care pentru un pret atractiv iti obtin o dauna totala. Asta o zic de dragul informatiei, nu ofer nici eu solutii.

    —–

    Faptul ca exista articole cu continut informativ e ok. Nu ma refer la inelul cu diamant, chilotii de firma a nu stiu cui etc ci la cele care iti spun ceva util.

    Simplul fapt ca informatia este prezentata e un avantaj. E o conditie necesara pentru a porni in cautarea unor solutii.

  4. Manowar says:

    Simplul fapt ca informatia este prezentata e un avantaj. E o conditie necesara pentru a porni in cautarea unor solutii.

    Asa-i, e un avantaj, cand poate fi aplicata o solutie.

    Da’ Ponta a fost scos plagiator acum trei mii de secole. Ce solutie a fost gasita si aplicata la problema asta? Ca de cautata, o fi fost cautata.

  5. 0rbu says:

    Baga-mi-as pula!
    Nu coaie. Solutia e simpla. Toata lumea asigurare la Euroins( ca aia , din principiu, nu platesc si costa asigurarea cel mai putin, gen 300 de lei pe an . Nu sa platesti ca boul ( gen , Je : 670 lei pe an, anu asta la generali, 650 lei anu trecut la omniasig , si 600 lei acu doi ani la Asirom. In felul asta , aia cu RCA scump (companiile) , o vor suge , ca nu face nici dracu la ei. Aia care-s loviti de unul cu asigurare la Euroins nu-s despagubiti ( gen ca mine anu’ trecut ) si-si baga pula si inteleg unde tre’ sa-si faca asigurare.
    Mai raman , desigur, prostii ca mine care au asigurare la asirom , lovesc pe careva si e despagubit dupa care-si pierd coda de bonus (pseudofair) , dar in retur sunt loviti de euroins si isi ia pula in bot. Dar nu-i bai , ne prindem si noi in final. In momentul in care asigurarea asta va fi vida (as in void) de facto , s-o fi gandind careva s-o scoata dracului din uz.
    Intrebare de om neinformat, cam cat e in Uk RCA pe o masina de 1800 cmc ?

  6. Ionut says:

    Iulian, aia merge la casco. Ai masina? Ca daca ai e clar ca ai si RCA ai ai sti ca ala e pentru a-si repqra masina ala pe care l-ai busit tu si nu a ta. Adica de ea se foloseste victima. Tu poti sa o dai de toti copacii, nimeni nu-ti da nimic.

  7. Manowar says:

    Nu exista rca in uk, iar asigurarea obligatorie se face pe sofer, nu pe masina.

  8. iulian says:

    dar in retur sunt loviti de euroins si isi ia pula in bot.

    Daca ai casco si euroinscacat nu vor sa plateasca am vazut si sa ti-o repari pe casco-ul tau si firma de casco sa ia banii direct de la euroinscacat. Cica ar fi mai usor asa si esti si lipsit de stres si discutii aprinse cu retarzii de la euroinscacat. Si in cazul asta despre care vorbesc euroinscacat au virat banii.

  9. iulian says:

    @Ionut
    La CASCO ma referam. Nu doar RCA-ul s-a marit 🙂

  10. Ionut says:

    Aici este vorba de ceva obligatoriu care se mareste. Vrei nu vrei, platesti, la casco e alta combinatie.

  11. Manowar says:

    Da, pai, asta-i chestia. Ca e de fapt alta taxa mascata.

    Nu te intreaba nimeni daca o vrei, nu o alegi. Ti-o baga pe gat. Si de-asta ma seaca pe mine fazele astea cu UITATI CE PROBLEMA.

    Ca stim ca-i o problema. Da’ solutii din pula, cand e vorba ca te jepcareste statul. Si daca maine toti romanii ar renunta la masini (absurd, dar sa zicem) statul ar baga pur si simplu taxe noi pe restu’ chestiilor. Gen asigurare pentru bicicleta. Asigurare pentru mers cu autobuzul. Asigurare pentru mers cu metroul. Si tot asa.

  12. XC47 says:

    Euroins rulzzz.
    E obligatoriu RCA? DA
    IMI FAC PENTRU MINE ASIGURAREA? NU, o fac pentru nefericitul caruia ii botesc masina.
    Aaa, atunci imi bag fix pula-n rca-ul asta de cacat. Dau 60€/an si sunt acoperit in fata organului.
    Asta explica pe scurt cacatul. Lumea isi face asigurare la euroins pentru ca e ieftin si ca e pentru terte parti.
    Daca vrei pentru tine, atunci faci CASCO. Asta presupunand ca masina ta nu e mai veche de 10 ani(alta ineptie).

    In opinia mea de asigurat la euroins, solutia optima ar fi un mecanism de despagubire a partii avariate de catre compania la care este asigurata + un mecanism de debit default cu executare silita a asiguratorului partii vinovate.
    Ia sa vedeti voi cum dispar euroins, carpatica gen si altii de teapa lor.

    Dar, din nou sa nu uitam ce fel tara este haznaua asta.

    PS:
    @manowar Poate ne povestesti in doua fraze cum se procedeaza in UK.

  13. Roy Vice says:

    @ Manowar

    Ce am prezentat eu e o solutie,dar faptul ca e inaplicabila,o face nula,deci nu mai e solutie. Scrisai cu buna stiinta. Pricepusi ce incercam sa subliniez.
    XC47 are cea mai buna idee pt chestia asta. Dar iarasi nici asta nu e o solutie,pt ca nu e aplicabila,daca s-ar aplica le-ar scadea profiturile si iar ajungem la discutii de logica. Pa(hic)rerea mea.

    @ iulian

    Stiu. Cunosc si eu cativa baieti care se mai ocupa cu chestii din astea din cand in cand,dar nu mai merge,sau mai merge dar e extrem de greu. Firmele de asigurari au bagat la cap la cati bani s-au scos de pe urma firmelor din USA si EU si au oameni special angajati sa investigheze cand e ceva fishy; cer expertize peste expertize,nu intru in detalii pentru ca nu sunt f documentat in domeniul asta,dar am vorbit cu oameni care nu abereaza si e clar ca nu mai tine. Oricum numarul de chestii din astea era infim in .ro .

    \m/

  14. Manowar says:

    @manowar Poate ne povestesti in doua fraze cum se procedeaza in UK.

    In doua fraze nu am cum.

    Nu exista asigurare pe masina, ci pe sofer.

    Platesti pentru 6 sau 12 luni si, la schimb (in functie de cat platesti), ai dreptul tu (si inca o persoana, daca vrei, asa-zisul “named driver”, un fel de “sofer secundar” al masinii) sa conduceti masina aia.

    Asta, tie, ca sofer, nu-ti da dreptul de a conduce ORICE alta masina. (se poate face si asta, dar costa extra si e cam inutil, pula mea, cate masini ai de gand sa conduci care nu-s ale tale?)

    Si mai departe, evident, platesti in functie de cate chestii vrei sa acopere. Vrei sa acopere si foc? Extra. Vandalism? Extra. Accidente din vina TA, nu a altora? Extra. Optiuni. Si costa destul de mult, in comparatie cu Romania. In 2010 a fost vreo 1200 pe un an, cred, pentru mine si fosta sotie. Acum a fost vreo 1000. Scade, in timp, bazat pe ani si no claims (cu cat ai mai multi ani in care ai platit cuminte si compania nu a platit nimic pentru tine, cu atat scade costul anual, ca esti client profitabil).

    Din punctul meu de vedere, tot o teapa si o taxa mascata e si aici. Si in multe cazuri (la inceput, cand esti tanar, fara experienta la condus si, prin urmare, prezinti un grad de risc ceva mai ridicat) e mai scumpa asigurarea pe un an decat masina in sine. La modu’, unii de 20 de ani pot sa vada ca li se cer si 6000 de lire pe un an. Cand iei o masina buna (in sensul ca-i destul de confortabila si nu are probleme, dar probabil are vreo 7-10 ani) cu 1200-1500 🙂 Cei mai mult in situatia aia se duc si-l trec pe tati sofer principal pe asigurare, ca el plateste 600 pe an (ca probabil are 20-30 de ani de no claims, nu mai crede nimeni ca-i tanar, se imbata si se urca la volan etc). Si se trec pe ei “named driver”, astfel incat sa poata conduce legal. Iar dupa X ani, aparand si ei in sistem fara claims (ca named driver), au de platit mult mai putin. Smenuri de UK, plm.

  15. ady says:

    @xc47 daca tu ai rca euroins si imi busesti masina eu te bat pentru ca automobile si pentru ca euroins…pentru ca stiu ca TU ai ales cea mai ordinara companie “de asigurari” si eu voi sta fara masina luni de zile din cauza alegerii tale si atunci implicit te busesc si eu. Astfel data viitoare nu vei mai alege cacaturi precum euroins, carpatica si astra. Sau imi fac masina pe casco-ul tau.

  16. Dan says:

    E o singura problema la “da-l in judecata in civil + executare silita”. Dupa 3 ani de termene de judecata si platit avocat, afli ca omul n-are nimic pe numele lui, dar nimic. Deci, executi o pula.

    Cam ce se intimpla acuma cind un carutas beat rascheteaza o parcare intreaga.

  17. XC47 says:

    @ady
    Cred ca mai multe sanse ai sa-i busesti pe euroins.

  18. 0rbu says:

    @ady . Vrajeli. Asta pentru ca sa platesti tu daune de indreptare a caroseriei proprietarului si daune morale mai mari decat costa sa-ti repari masina. Si dosar penal bonus.
    Cea mai coerenta actiune pe care poti sa o faci, iar eu o fac, e sa-i tragi pula prin gura cand scoate foaia de constat amiabil cu “hai sa ne intelegem, sa nu mai mergem la militie “, sa te duci frumos la politie cu ala, sau singur, iti iei constatarea de la aia , deschizi dosarul de dauna , iti repari masina cu factura pe care le-o trimiti . Astepti 30 de zile , nu mai mult, dupa care cauti un avocat si stie el ce sa faca mai departe ca sa iti recuperezi suma + dobanda+ cheltuieli de judecata , daca refuza sa plateasca dupa termenul de citatie initial .
    Pentru ca constatarea aia amiabila e un cacat, in sinea ei, raportata desigur la tipul asta de companii de asigurare. E o chestie care-i permite aluia de loveste sa-ti zica in fata:
    – Sugi pula fraiere! Ti-am lovit masina , merg acasa in 5 minute si-mi vad de treburile mele si nici nu voi fi sanctionat de politie, in timp ce tu de-acu incolo tre sa umbli frumos cu miloaga la asigurator , la service-uri , la pula mea , sa-ti repari rabla . Gen , n-ai casco? Ai belit-o. Foarte convenabil pentru firmele de asigurari.
    Destul de probabil ca asiguratorul sa nici nu-ti recunoasca accidentul ( cunosc cazuri) si sa zica: ‘Te ma-n pula mea , vii aci cu masina pe care ti-ai lovit-o singur sa ne jepcaresti pe noi de bani? Mars acas, ca n-a fost niciun accident din vina vreunui asigurat Euroins. Ia la mumu.
    Eu unu , mi-am bagat pula in ei imediat ce i-am sunat si mi-au spus ca stiti , in sinea ei foaia aia de constat amiabil nu valoreaza nicio pula. Oricum tre sa te mai prezinti odata la asiguratoor dimpreuna cu cel ce ti-a botit rabla ca sa confirme ei ca asa e. Gen , nu acu , ca suntem ocupati. Peste 2 luni. Dar tre’ sa vii cu masina nereparata , sa vedem noi dauna. Si , daaaaca , sunt ei bajeti buni, accepta sa va duceti separat , gen fiecare la sediul din zona lui.
    Practic , platim toti ca niste idioti sa ne asiguram ca daca ne loveste cineva n-o sa ne repare masina nici dracu’ , sau o s-o repare la sfantu’ asteapta. Da’ e ieftin , ce cacat! De ce, nu! Nu?
    Nici macar nu poti sa il executi silit pe ala de te-a lovit , in justitie gen. Ca omu e asigurat cu acte in regula si atat timp cat compania lui de asigurari nu e falimentara esti obligat sa te judeci cu aia . Si poti sa si pierzi , ca aia au avocati buni.
    Cu alte cuvinte , astea nu-s asigurari. E o taxa care-ti permite sa fugi de raspundere daca esti vinovat. Foarte potrivita, dealtfel, pentru populatia din tara asta.

  19. mike says:

    La RCA am renuntat acum 100000 de ani cand incepusem sa platesc 900 de lei pe an, pentru 1.9 la 150 de cai. Permis de 10 ani, nici un accident, cam 400.000 de km sub centura, dar sub 30 de ani (deci teroarea soselelor in opinia lor). Am mers fara RCa circa 1 an, timp in care am fost oprit si am dat-o pe aia cu “nu am actele, iertare serif, moare de depresia pisica tre sa fug, pa”. Am palit pe vreunul? Nu. Paleam pe vreunul, asta e bo$$, e un risc asumat. Daca pocneam o Dacie poate scapam ieftin (poate, ca aici se poate lasa cu “ce ma doare genunchiul dupa ce mi-ai sters aripa masinii, trebuie sa ma internez-da banu), daca pocneam un bamveu probabil faceam rate.
    Solutia cand toti din jurul tau sunt imorali dar acoperiti de scuturi “morale”? Fii la fel de imoral.
    Nu vad de ce ar trebui sa platesc pentru ceva ce sunt fortat in mod ilegal si dampulea. De ce sunt eu “teroarea soselii” cand nu am nici un accident, merg frumos, legal, dar cei de aceeasi varsta cu mine sunt streetfighteri? Auzi bo$$, sa dau 900 de lei anual ca sa conduc o masina si “in cazul in care” l-am pocnit pe unul, sunt acoperit. Ca sa nu mai zic de atatea cazuri de masini state cu lunile prin service ca nu a platit asiguratorul, sau reparate cu piese ori SH, ori Turcia (si care dupa ce ieseau din service erau mai penale ca inainte de reparatie).

    Asigurarile romanesti sunt la fel ca drumurile, combustibilul, serviceurile si tot ce tine de domeniul asta aici. Teapa pe fata. Vrei sa supravietuiesti? Te pisi pe el de sistem.
    A, da, momentan mi se rupe de amenzi si de impozite auto si de asigurari. Pentru ca se poate sa ai si masina ta si sa si te pisi pe statul roman la modul legal.

  20. Manowar says:

    @mike: pana castiga siveco/uti/intrarom/teamnet o licitatie pentru un soft de vreun milion-doua care sa le permita gaborilor sa dea un search dupa numaru’ masinii si sa vada daca ai RCA platit.

    Si-atunci sa vezi distractie. Ca aici deja e. Bine, aici au si camere/computer in masinile de politie.

    Oh, nu, cred ca tocmai le-am dat o idee…

  21. mike says:

    Si acolo sunt solutii, stai linistit. Pui masina pe o ruda care are 10000 de ani, eventual a facut si vreun razboi, are vreun handicap sau ceva de genul. O, da, platesti 150 de lei pe an in loc de 900.
    Ca si idee, stii cate SUVuri de lux cu cel putin 200 de cai sunt inmatriculate ca autospeciale si pe pensionari/veterani de razboi/revolutionari? Sincer, habar nu am, dar stiu un nene intr-un sat care are 2 merturi, un land rover si un BMW pe numele lui. Si toate impozitele fac cat un RCA pentru un logan condus de un lache de 23 de ani.
    Ziceai ca nu solutii. Uite astea sunt solutii. Muie la fel de nesimtita. Imi pui impozit? Nu il platesc. Imi pui taxa? Ia-o la mure, nu o platesc. Sau o platesc la misto, asa, cate 10 lei pe luna, ca tot trebuie sa mai tai din saorme. Pui acciza la carburant? Ia-o si in c%r, ca si la asta am solutie.
    Problema e la astia din jur, prostii care voteaza in stanga si in dreapta. M-au vazut toti ca pe un ciumat cand am zis ca nu merg cu RCA, nu platesc impozite, ma pis pe amenzi si f&t in gura orice gabor care ma opreste cu radarul (la modul legal, nu ca gitanesu cu lantz). Ei perpetueaza sistemul si ei creeaza zgarda asta care esti obligat si tu sa o porti. Apoi se strang si trag de o bere in centrul vechi timp de 2 ore, care le umplu cu “vai ce grea e la Romania”, dar nici unul nu ar face ceva sa schimbe situatia in care sunt.

  22. starchaser says:

    E oafrecum bizar sis sistemul din UK.

    Adica daca intr-o seara iesi cu vecinu’ de palier la o plimbare cu masina ta, asa, ca “bajetii”. Cu toate geamurile lasate, cu muzica la blana, cu fluieraturi dupa pizde obosite si tot tacamu’. Si dupa ce ardeti gazu’ din jumate de rezervor, mergeti intr-o carciuma si tu te imbeti manga. Vecinul tau nu, ca e penticostal. Sau ia antibiotice ca i s-a umflat maseaua. Egal.

    Sa inteleg ca el nu poate conduce in mod legal masina ta inapoi acasa daca nu e trecut in catastifu’ ala ce il faci tu pe 6 / 12 luni?

  23. animal00 says:

    in teorie asa e ma Manowar. dar, cu practica e mai greu.
    sa zicem ca ai si tu o masina. iti place de dansa, o ingrijesti ii vorbesti frumos, ii pui numa benzina d-aia buna, ulei numa de marca. Mergi linistit, nu te bagi in depasiri, dai binete la doamnele in varsta.

    Si vine unu cu o rabla fara rca si iti da dauna totala.

    da. poti sa il dai in judecata. Daca are de unde sa scoata banii aia. Daca nu…ghinion

  24. mike says:

    Muhahahah, stai ca e fainosag, eu am RCA acum dar nu apare in baza de date. Culmea, e si RCA valid, cumparat, cu chitanta si etc si nu apare in baza de date. Primul meu RCA cumparat in ultimii 2 ani :)))

  25. Manowar says:

    @manowar, check these:

    Nu stiam ca exista deja. Cu atat mai mult se aplica treaba pe care-o spuneam mai devreme cu circulatu’ de zmeu. Pana la prima verificare.

    Si vine unu cu o rabla fara rca si iti da dauna totala.
    da. poti sa il dai in judecata. Daca are de unde sa scoata banii aia. Daca nu…ghinion

    Daca nu, da, ghinion pentru el. Foarte mare ghinion. Pentru ca, ce sa vezi, daca are un job, o casa, o chestie, e futut.

    Iar daca nu le are “sau le are pe numele lu’ mortii ma-tii”, o beleste mult mai grav ca mine. Sigur, eu pierd cateva mii de lire sau cat dau pe-o masina. Stai sa vezi ce pierde el chinuindu-se sa ramana toata viata in afara sistemului, ca sa nu plateasca. Gen pariez c-o sa-i placa, in special la pensie.

  26. hessis says:

    Nu fiti asa optimisti cu casco, ca nici casco nu mai merge pentru orice mizerie. In primul rand e posibil sa ai franciza si o sa traga de tine sa o platesti pentru fiecare zgarietura din care vor face un caz asigurat separat.
    In al doilea, cum spunea cineva, au cam angajat oameni care verifica, ras-verifica, trag matza de coada sa nu iti platesca. Plus expertize si restul. Ai un broker cu care te intelegi, poate poate. Altfel a devenit relativ dificil.
    Mai simplu este cand ai masina in leasing, e inchiriata deci, e treaba proprietarului sa isi bata capul. Dar si acolo depinde ce contract ai semnat.

  27. XC47 says:

    Ce sa faci? Ti-a trebuit masina? Inseamna ca te-ai auto inrolat in clubul cotizantilor. RCA, CASCO, Impozit, Benzina, Ulei, Rovigneta, Parcare, Spalare, Cauciucuri, Parbrizol, ITP, Inmatriculare, Dobanzi la credite auto etc.

    BRAVO! De pe urma ta traiesc legiuni intregi. Aste e mersul. Oricat de multi nervi va faceti, asta e situatia. Daca de maine ar fi un sistem civilizat de RCA(sau cum i-ar spune), ar fi unul scump. Concluzia ar fi ca multi nu si-ar permite si probabil ar renunta la masina si we don’t want that. Ganditi-va ca din cei 70% cu salariu minim ce conduc o rabla de 10 ani care a costat 10€, 80% nu or sa dea in veci 500€ pe o asigurare decenta.
    Atat vreme cat tara e de cacat, putrezita de la radacina nu prea exista solutii. PONTA PRESEDINTE!!! Pula mea de oligofren.

  28. XC47 says:

    Sau toti bo$$-ii aia de 19 ani cu beamveuri de 15 ani “tunate” cu folii de la piata, AIA or sa dea 1000-2000€ pe asigurare. Deh… Varsta.

  29. buntzi says:

    În alte părți asigurarea este una singură, de tip CASCO, și reprezintă (sau așa era acum 4 ani) 5% din valoarea mașinii. Ai pocnit pe cineva? Funcționează ca un CASCO, pentru că de la poliție ai primit formularul roșu al accidentului. Te pocnește cineva? Ai formularul verde, asigurarea ta îți face masina și ei își iau banii de la asiguratorul celuilalt. Fără asigurare nu îți face înregistrarea mașinii. Înregistrarea e sumă fixă, indiferent de mașină, e plata unui serviciu. După ce faci toate astea și ești în regulă, ți se dă o pereche de buline de-alea auto-adezive pe care le lipești pe număr. Pe bulină e trecută luna și anul până când ai valabile alea. Dacă faci chestia asta AZI, capeți bulină pe care scrie 9/15. Desigur e alegerea ta dacă lipești bulina pe număr sau nu, dar polițaiul vede și verifică.
    Mie mi s-a părut un sistem destul de onest.

  30. mel says:

    In alte parti asigurarea functioneaza mai bine, probabil pentru ca statul e mai putin corupt.
    Te-a lovit, pui masina la servis si zici ca o vrei ca inainte, nu te intereseaza cat costa, nu vrei banii, banii merg la servis si sa lupte servisul cu firma de asigurari pe costuri. Pana iti primesti inapoi masini ai dreptul la o alta masina, de la firma de asigurari (care lucreaza cu o firma de inchirieri) sau de la servis (care sunt bucurosi sa mai faca ceva bani si din inchirieri).
    Minusuri:
    – asigurarile sunt mai scumpe ca in Romania si sunt construite pe reduceri (deci masina e pe tata si bunicu cu carnet de mult);
    – trebuie sa te lupti cu firma de asigurari a vinovatului – sa le ceri, sa le reamintesti ca sunt obligati, sa ii ameninti discret, ca nu is fraieri sa-ti de-a toate drepturile daca nu le ceri;
    Dar, exista speranta de imbunatatire: recent a intrat o noua regula, prin care poti sa-l suni pe asiguratorul tau, ca te-a lovit unul cu asigurarea obligatorie la altul, si sa ii ceri asiguratorului tau sa-ti repare masina, iar banii si-i ia el de la cealalta firma de asigurare.

    Si da, din experienta, confirm ca trebuie chemata politia daca nu esti vinovat, ca sa ai o situatie clara si sa nu existe dubii cand vorbesti cu firma de asigurari.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *