Insurance ; piesa de rezistenta
Mda, m-am trezit eu la prima ora cu mail de la compania de asigurari. E tare compania de asigurari – au ceva program de “rewards” – gen o data la nu stiu cat timp (chiar nu stiu, ca nu m-am bagat) poti participa la nu stiu ce cacat si poti primi un voucher de vreo 10-30-50 de lire la ASDA – magazinu’ saracilor. Sau la nu stiu ce alt cacat mizerabil. Se-ntelege ca n-am participat niciodata, ca daca faci de-astea, primesti pe urma spam zi-lumina. De-ala prin posta, de iesi dimineata din casa si escaladezi muntele de hartoage aruncate prin fanta aia la de usa. Cu tot felul de cacaturi colorate.
Ca dom’le, iti expira asigurarea, asa ca daca nu faci nimic, iti facem renew automat.
Ma cam asteptam eu la o crestere a pretului pentru ca accident si pula mea, dar chiar au reusit sa-mi depaseasca asteptarile, vorba aia.
Deci cum, doar 4500 pe an? Doar asa, vreo 4 masini, gen?
Ar fi trebuit sa-i sun inapoi sa le zic ca baaa, parca-parca nu-i chiar OK, ia mai ganditi-va. Dar de ce pula mea sa ma deranjez?
10 minute mai incolo, insurance cu alta companie. 1200 sau 1400, nu mai stiu prea bine cat era.
Si sanatate.
Ii sun DUPA. Ca da, nu mai vreau renewal, mersi.
Pai, de ce?
Pai, pula mea, nu stiu, poate pentru ca da-va-n pula mea, de la 600 de lire pe an ma asteptam sa-mi creasca pretul, da’ parca vreo 4500 e un pic peste cat m-as fi asteptat, gen ia mai luati voi pula.
“Pai, stiti, ca ati avut un accident”
“Da, stiu, n-am avut eu, da’ whatever”
“Da, dar stiti ca si masina noua e mai scumpa decat cea veche”
“Da, stiu”
Fac o paranteza aici. Efectiv nu poti castiga cu baietii astia. Ai o masina veche – deci risc mic pentru ei, cand vine vorba de plata pentru write-off? Platesti in plus, ca-i veche si probabil ca fiind veche n-o sa ai grija de ea etc. Ai o masina noua? Da, stim c-o sa ai grija de ea, dar e mai scumpa, ca asa ca platesti in plus. Deci oricum o dai sau o iei, tot platesti in plus. Asa, ca idee.
“V-ati uitat la alti providers?”
“Deja am cumparat de la altii, da”
“Mmmvvaaaaiii, deja ati ales de la altii?”
“Da”
“Pot sa va intreb ce v-a determinat sa alegeti alta companie?”
“Sigur. O diferenta de vreo 3000 si ceva de lire pe an”.
“Aaaah, inteleg”.
Si dupa ce-ntelege, imi baga piesa de rezistenta:
“Dar stiti ca daca plecati de la noi, nu veti mai avea access la programul nostru de exclusive rewards?”
Mda. Stiu. But that’s fine, I’ll get over it.
Pula mea, presupun c-o sa trebuiasca sa platesc la ASDA cu bani daca merg pe-acolo. Gen n-o sa-mi mai dea vouchers, sa vada un intreg magazin ca-s si mai sarac decat ei.
4500 pe an ASIGURAREA? De banii aia pui direct icoana cu Isus in geam si muie. Daca nu e confidential, ei cat dracu’ ti-au dat tie pe rabla? Ce cacat, vor sa scoata parleala asa, din primu’ an?
Pe rabla mi-au dat inapoi in teorie vreo 1000 si nu mai stiu cat. In practica, dupa ce-au oprit nu stiu ce costuri si excess si pula mea, mi-au trimis un cec de 700.
Da’ e OK. Tocmai am verificat – 1236 pe an noua asigurare. Nu mai e 600 ca inainte, da’ pula mea, nici 4500 sau cat pula mea visau ei.
…dar acum nu mai am acces la programul lor de exclusive rewards.
CSF, NCSF
Tare. Deci ei ti-au platit tie 700. Or mai fi platit pagubitului reparatii de maxim 1500, hai 2000 de lire, dar mai mult nu erau la ce-am vazut in poza aia, daca n-a lovit vreun Bentley sau Ferrari, si vor inapoi 3000+, adica si profit la accidentul tau. Smecherie.
Da.
Si mai smecherie e ca eu le-am platit pe anul ala 600. Ei mi-au trimis inapoi 691 pe masina cand au ras-o – sau cam asa ceva.
Deci da, au facut super profit.
Vor cumpara direct cate-un Rolls pentru fiecare angajat de banii aia. Cel putin.
Nu-i vorba, nici eu n-am “castigat”, ca plm, a trebuit sa iau alta masina si harneli. Cum am zis – CSF, NCSF.
Daca le-ai platit asigurarea aia pe masina avariata vreo 4-5 ani (x600 ~ 3000 lire) deja si-au scos parleala cu tine. Rareori ies ei in pierdere. Acum pentru un bonus parca merita sa vina cu niste texte bine concepute. Ce pula mea, si eu as face-o, fara sa ma gandesc, mai ales ca ei iau comision pe fiecare asigurare. Sunt ca aia care te suna de la vomafone sa-ti faca o “oferta” cu date (am doar 1MB de date pe cartela-mi connex go… pe bune) si eu le zic ca nu folosesc smarfon si oricum pretul e mai mare decat ce platesc, deci nu e nicidecum oferta.
Prost nu e cel care cere, ci cel care da.
GG
Pai, am platit-o. Ca nu-i optional. Legal, esti obligat sa ai asigurare, altfel pula condus.
Si-a fost mai mult de 3000 de lire. A ajuns la 600 dupa 4 ani de no claims, ca initial era mai mult – vreo 1500 sau nu stiu cat (nu la astia, la altii).
Astia cu compania lor cu exclusive rewards? Astia ies in pierdere de pe mine. In pierdere serioasa gen. Am stat la ei 2 ani si le-am platit vreo 1400, cred. Tocmai am luat de la ei 691 inapoi. Deci au obtinut un hai, 709 lire.
…din care tre’ sa-i plateasca despagubiri aluia cu masina fututa. Unde estimez eu ca fara 5000 nu scapa nici daca se roaga.
Sanatate si la mai mare. Ce pula mea sa zic, sa-ncerce sa vanda cateva vouchere de ASDA pe gumtree pana-si scot banii – pe-alea pe care tocmai le-am pierdut eu.
Ca si la noi, unde faci intr-un an la o firma ok la un pret decent, anul urmator, fara sa ai daune, creste polita cu 50%, dup-aia se mira lumea de ce umbla romanu’ numa cu polite de la Carpatica.
Si cica fidelizare, bonus-malus…poi daca dincolo era mai ieftin…
Daca mai ai vreun voucher de la ASDA, sa i-l dai lu’ saraca aia cu vlogu’, sa-si ia si ea boxa, sa asculte si ea muzica cat mai sta cu babacii.
Eu nu pot sa inteleg cum cineva poate fi “momit” sa faca o asigurare pe principiul iti dam si “bonuri de masa”. Dar, plm, retin ideea, ca poate e de viitor 🙂
Apoi, eu am o intrebare, exista vreo diferenta intre magazine? Adica am vizitat p-acolo ASDA, Tesco si nu mai stiu care dar nu mi s-a parut ceva diferit. Eu unu prefer piata traditionala, care mai e si pe acolo (Borough de ex).
Sunt diferente.
Seamana toate, da’ unele (ASDA, Lidl, ALDI, Iceland) sunt de saraci lipiti.
Tesco e de saraci normali.
Sainsbury’s si Morrison sunt pentru saraci care nu stiu ca-s saraci.
M&S e pentru oameni normali.
Waitrose e pentru oameni ceva mai bine platiti.
Diferentele nu-s mari, in teorie. Ceva p la un produs. Doar ca la te duci cu acelasi cos de produse la casa in toate si descoperi ca-n ASDA te costa 44 de lire si-n Waitrose vreo 65. In schimb, ajungi acasa si descoperi ca alea din ASDA n-au nici un gust – daca ai noroc sa nu fie gata expirate. Si cam aia e.
Hai si cu un exemplu concret.
Daca ma duc sa iau o cutie de nectarine de la ASDA, sunt 5 la o lira. Doar ca-s de-alea albe pe interior, efectiv mananci mai mult ceva dubios cu apa usor inghetata. Cand ajungi acasa cu ele, deja s-au cam inmuiat oricum.
Daca ma duc sa iau o cutie de nectarine de la Waitrose, sunt 4 la 2 lire. Doar ca-s alea …orange? pe interior si tari, de-i o placere sa le infuleci.
Oficial “e alt soi”. Da. E soiul saracilor.
Diferenta “la cos” e de vreo 100 de lire pe luna, cred. Plus-minus, nu prea stiu. Daca te doare-n pula de 100 de lire, te duci si-ti iei de unde-i mai bun, evident. Da’ daca esti sarac, se-ntelege ca vei bantui pe la ASDA/Aldi/Iceland, ca 100 de lire ti se par bani buni.
Nu stiu daca a fost asa intotdeauna. In 2010, imi amintesc ca la ASDA aveau chestii simtitor mai reusite. Ma duceam pe-acolo si luam pisatul ala de toffee & pecan swirl. Vorba aia, sacu’ de miez de nuca pe ele. Ma duc acum si, daca sunt (ca nu prea mai fac multe, ca nu se mai vand) tre’ sa caut cu lupa sa gasesc ceva nuca pe ele. Recesiune, austeritate, pula-n pizda, iar ASDA s-a orientat pe saraci. Cu asta se si lauda oficial – ceva de genul “every little bit helps” sau cam asa ceva.
Ce dracu’ insemna asta? Ca am fost la magazinul ala (S) si pare, plm, supermarket, clar mai bun decat discounterii (aici pot sa fac diferenta), parca-s produsele asezate altfel decat la Tesco, dar in rest n-am deosebit nimic, da-n rest nu inteleg unde e catch-ul. Iar la M&S mi-am dat seama doar ca au sandwich-uri mai bune si tot asa, produsele asezate un pic mai altfel in rafturi, dar ca branduri nu mi-a atras nimic atentia. Drept e ca nici nu am cumparat carne sau chestii “raw” pe care sa le gatesc, poate acolo e.
Waitrose nu cred ca am vazut vreunul, deci nu am intrat.
Plm, eu am cumparat portocale, banane ( deh, comunismul) si mere de la Tesco, M&S, Sainsbury. Nu mi-am dat seama de vreo diferenta. Nu erau niciunele congelate/degerate.
Inseamna ca au chestii mai bune decat “discounterii”, dar nu bune. Gen si Vauxhallu’ meu Vectra era mai bun decat o Dacie 1310, dar nu cred c-ar fi castigat vreodata “masina anului”.
Sainsbury’s e un fel de Vectra. Iti faci treaba, nu-ti blestemi zilele, da’ nu-i ca si cand ai o masina buna.
Nici nu ziceam c-ar fi miezu’ din dodoasca.
Ziceam ca-i pentru oameni normali. Gen acolo-ti iei un sandwich si poti fi aproape sigur (plm, mereu exista angajati-minune care uita) ca nu-i expirat, ca are ceva intre feliile de paine si ca whatever the fuck ai luat, e destul de bun. Daca te duci sa-ti iei unul de la Tesco, s-ar putea sa nu fie chiar asa.
La mere nu stiu daca observi. Sunt mere, pula mea.
Observi la struguri, capsuni (gen poti sta linistit ca la Tesco o sa fie cam jumatate din cutie buna de aruncat), nectarine (vezi mai sus) si alte alea.
Nu e vorba de congelate. E vorba de faptul ca, in mod normal, cand vrei o nectarina, vrei una coapta, un pic dulce si tare. Ma rog, nu stiu de tine, eu asa o vreau.
Daca o iau de la ASDA, e tare pentru ca-i tinuta la o temperatura scazuta. Cand ajungi cu cosul acasa, lasi cutia aia nitel pe masa – asa, vreo 20 de minute – si e mai moale ca pizda unei pensionare. Dupa care musti din ea si descoperi ca desi e rosie la exterior, la interior e alba – ca-i soiul ala ubercheap pentru saraci.
Daca o iau de la Waitrose, e coapta, e nitel dulce si e tare si dupa 3 ore pe masa, ca e relativ proaspata, nu uitata printr-un depozit 3 ani si pe urma tinuta la rece, sa “se intareasca”.
Se aplica si la multe alte produse – in alte feluri desigur, da’ nu cre’ ca facem aici mercurialu’ zilei dupa Manowar.
APR 34 %. Wow. Mafia la colectat dobanzi. La mine e 3 % . A fost 8% dar a intervention statul Si a zis ca dobanda tre sa fie rezonabila.
In RSR, singurii mai ok la fructe sunt cei de la Mega sau Lidl. Restul vand bureti cu aspect de fructe.
In Grecia, Lidl erau singurii mai ok, restul aveau preturi fantastice la mancare fara sa exceleze la ceva.
E OK. Eu am bagat APR 0%. Gen platit pe un an in avans si mars in pula mea cu dobanzile voastre.
Pula mea, nu stiu cum e Mega acum, da’ acum 6 ani n-as spune ca era nici macar in aceeasi galaxie cu “OK”. Mai aveau de mers vreo 30,000 de parseci.
Anyway, m-am uitat acum si-am descoperit ca luna asta n-au concurs cu voucher, au reduceri la vouchers. Si mai cool.
Reducere de 4% la ASDA.
Bag pula, m-am razgandit, ma duc sa cumpar vreo 10 asigurari de 4500 bucata, ca merita.
Cum adica? Sa platesti pentru un voucher de reduceri? Era un site care facea ceva de genul asta si prin Romania, odata. Nu stiu daca mai exista dar am auzit de el 🙂
Dracu’ stie.
Chiar la stadiul ala cu vouchere la ASDA n-am ajuns. Dupa cum vezi in screenshot, in doi ani de zile nici macar nu m-am inregistrat la “rewards”. La cumparaturi de 50 de lire, mi-ar fi dat voucherul lor reducere 2 lire, din ce inteleg. Si pentru alea 2 lire, as fi adunat de pe jos vreo 5000 de pliante pe an. Gen pentru 2 lire chiar n-am chef sa fac munca de gunoier.
Credeam ca stii deja ca nu faci renewal fara sa suni macar un alt broker sa intrebi daca poate sa-ti bata oferta curenta. Te costa maxim 2 telefoane in loc de unul.
@Radu. Da ce ce sa suni la un broker sa bata oferta curenta ( presupun ca te insinuiezi sa te asiguri tot la aceesi companie) cand poti sa-ti bagi pula in creierii lor de idioti si le mai dai bani si altora. Adica, insulta tot insulta e. Cu ce te ajuta ca ai obtinut o reducere pe alt canal, da’ tot la aia care vor sa-ti dea o japca nevinovata?
>Cu ce te ajuta ca ai obtinut o reducere pe alt canal
Cu bani mai multi in buzunar.
>presupun ca te insinuiezi sa te asiguri tot la aceesi companie
Nu mai intereseaza ce companie “undersigns” asigurarea vanduta de broker.
Daca inteleg eu sistemul e asa: suni la broker (firma mare, nu gigel cu stand in carfur ca in Romania). Ei iti vand asigurari de la mai multe firme de asigurari, baga datele tale in sistem si obtin oferte, o aleg pe cea mai mica, isi adauga adaosul lor, si-ti zic tie suma finala. Cand faci renewal au motivatie mult mai mica sa-si reduca adaosul decat atunci cand esti la altii si vrei sa vi la ei.
Eu nu sunt suparat pe firmele de brokeri si asigurari, datoria lor e sa faca profit. Dar datoria mea e sa fac economie, trebuie sa ne intalnim undeva la mijloc 🙂
Nu am de ce.
Cunosc sistemul si ei folosesc aceleasi sisteme – puse pe 1000 de site-uri, dar fix acelasi sistem.
Tu trimiti niste date – un mesaj intr-un queue. Mesajul ala e preluat mai departe de appservers care fac pull la date si le proceseaza. “Avem datele astea: sofer, mascul, soferita, femeie, varstele asa si asa, accidente la activ asa si asa, cat iese asigurarea”? Si fiecare trimite inapoi raspunsul. Gen SQS.
Dupa care site-ul iti arata “comparatia”. La astia te costa atat, la astia te costa atat. Chestiile alea – preturile alea – fix de la ei vin. De la companiile de asigurari. Alea-s si preturile pe care mi le-ar oferi un broker. Fix acelasi sistem il foloseste. Cel mult, hai sa zic ca-mi face o reducere de 20 de lire, asa, la telefon, ca poate. Nu zic, nu strica bani in plus in buzunarul meu niciodata, da’ efectiv mi se rupe pula de 20 de lire, asa ca nu m-am deranjat.
…asta pe langa faptul ca brokerul ala s-ar putea sa lucreze doar cu X companii de asigurari, in timp ce rahatul ala de queueing cere de la toate.
E ca si cum ai cauta tu un bilet de zbor in Otopeni, in loc sa cauti pe skyscanner sau vola sau ce plm folositi fiecare.
Ba, uite. Eu lucrez de ceva vreme cu un broker. Si la astea de masina chiar nu as avea nevoie. Nici nu am CASCO, mai putin o luna cat am plecat cu rabla din tara. Sunt tot asa oferte pe net. Ultimele RCA le-am facut asa.
Am apelat la tipul asta cand am avut nevoie de o asigurare profesionala care in Romania nu prea e; nici profesionisti, da’ sa nu divagam.
Culmea, mi l-a recomandat agentul meu din UK, care-l stia ca un alt client de-al lui din Elvetia il foloseste. Vreau sa spun: greu de gasit 3, ca am dat eu mail personal la companiile de asigurari si mi-au dat ei inapoi muie pe toate canalele posibile.
Daca tot am lucrat cu omul la treaba asta, l-am mai intrebat si de alte asigurari. E adevarat ca m-a mai “urmarit” el cu niste asigurari pe care pana la urma nu le-am gasit utile si nu le-am incheiat, dar asta e, tre’ sa faca un ban, munca lui.
In schimb cand am avut nevoie de asigurare casco pe o luna si nu am gasit solutia a avut el una. Fa pe un an cu plata lunara si nu mai platesti dupa. Vin eu AZI si-ti fac poze la masina, ca eu in ziua aia plecam din oras.
Si daca tot s-a obosit omul sa alerge pana la mine la bloc, am incheiat si asigurarea de calatorie, aia sa iti aduca hoitul acasa, daca mori la scuba, sau ceva, tot cu el. Nu m-am mai uitat cat costa pe alte parti, ca nu muream de 20 de lei diferenta, sau ceva.
Iar acum am sa-i zic si de RCA tot lui. Stiu, pe net poate e mai ieftin, poate e mai simplu decat sa dau mail si sa astept. Da’ pula mea, vorbim de automatizare, iar unele lucruri automatizarea nu le face, ca o doare in pula de tine si trebuie, daca ai nevoie in situatii de exceptie, sa te ajustezi tu dupa oferta automata, nu invers. Pe cand unii oameni fac lucruri d-alea speciale. Asa ca, na, de ce nu.
Da, dar pentru mine nu merita riscurile.
Care riscuri?
Pai, sa vezi. Cand sun, trebuie sa-i dau si aluia datele – la telefon. Si uite asa ajunge sa ma cheme-n acte Lerdviu, chit ca ii trimiti pe litere. Gen pot repeta Lima India Victor India Uniform si-n somn de cand am venit in tara asta.
La fel si cu numele strazii. Ca sa vezi, nu e un nume gen “oak tree street”, ci un nume de genul “asta probabil e un nume de englez futut de-un paki street”. Si la fel si la postcode – ca eu ii zic “Bi” (B), iar el noteaza calm “C” ca face un typo sau trece “D”, ca el aia a auzit.
Asa se face ca am numele gresit pe council tax si prin dracu’ mai stie cate acte. Si ba, nu asa, oricum, ci si cand am trimis un email trecandu-mi numele – ca o tanti de-acolo n-a stiut sa dea copy-paste (plm, bugetari), asa ca a trecut ce si-a amintit ea…era ceva cu L…parca…si dupa ce tasteaza L, presupun ca ia o pisica de coada si izbeste cu ea-n tastatura, ca tre’ sa iasa un nume relativ asemanator, ce dracu’.
Si pentru discountu’ ala de 20 de lire, pur si simplu nu merita nervii si riscurile. Nu am chef sa-i explic unui politist de ce conduc o masina cu asigurarea pe alt nume etc etc.
Stiu ce zici, dar lumea pe aici face poza la buletin, talon, ce dracu’ mai e, cu telefonu si le arunca in Whatsapp. Eu ca-s mai maniac mai pierd un pic de timp sa le fac un pic din unghi si alb negru ca nu vreau credite pe numele meu, da’ cam asa merge.
Da, bai, dar eu am trimis formularul completat pe mail, cu numele meu (si te asigur ca l-am scris corect) si ma trezesc cu bill-ul pe numele gresit. Repet, chestie de “cineva nu stie nici copy-paste”.
Pentru astia, numele meu e prea lung si prea complicat, cum e pentru noi Hansarisprasadheepak. Ca regina n-a avut fii pe care sa-i cheme Liviu prea des, pula mea, intelegi? Asa ca prefer sa completez formularul online, ca poate-poate am noroc si-l proceseaza automat vreun server care nu incearca sa-mi scrie de mana numele.
P-acolo – in Romania, adica – nu cred ca are vreunul nevoie sa-i spui cum se scrie Catalin. Sau “Aleea Porcilor”. Sau. Pe-aici au. Si pur si simplu nu am chef sa aud ca “polita dumneavoastra de asigurare nu era valida, ca avea date gresite-n ea, asa ca trebuie sa platiti dumneavoastra din buzunar coispe mii pentru acest accident…”. Las-o-n pula mea, am eu destule de platit si fara sa ma ajute ei.
si eu aveam (inca am_) broker la asigurari. un tip batran, a si decedat din motivu asta, care cam stia tot. Pe langa clasicul “iti aduc eu aminte ca iti expira si cautam o varianta buna” ajutorul mare era dat de faptul ca stia serviceurile.
“te duci la aia si ei repara”. Era bine
Da, ma, la voi probabil ca are sens. Nici nu trebuie sa spuneti numele pe litere, nici nimic.
Dar aici nu te duci tu la service. Suni la asigurator si anunti ca ai facut accident. Aia trimit domnul cu platforma, care ia masina o duce la reparat sau o baga dauna totala. Si aia e. Nu cauti tu service. E treaba lor s-o repare, nu stau eu de alergat prin service sa ma bat pe burta cu mecanicii si cu “sefu’ era si-un furtun stricat si…”. De altfel, cum pula mea as duce eu masina-n service? Tocmai am facut accident, ce fac – o iau in spinare?
Pentru mine, sa vorbesc cu un broker e pierdere de vreme si un risc inutil.
La mine a meritat sa schimb de la direct la broker si de la broker la broker. De exemplu acum am obtinut cam 300 de euro, data trecuta cam 600, desi firma era aceiasi (am trecut de la direct cu firma la aceiasi firma dar prin broker). Diferentele sunt fata de oferta de renewal, cu o suma in crestere desi n-am avut incidente.
D-aia zic ca ce obti tu direct e diferit fata de ce obtine brokerul. Si nu mi-e de 20 de euro, dar tot as schimba, numai asa, de al dracului. Sa-i mentin pe varfuri, vorba francezului 🙂
Dar eu nu sunt in UK, sunt in Irlanda, deci YMMV.
Tara serioasa. Te doare la pula 🙂
Aici…trebuie sa vezi: cu cine are asiguratorul ala contract direct. Altfel risti sa stai cu masina in service pana platesc aia sau, sa platesti tu si sa astepti banii de la asigurator.
cand tara suge e mai greu
N-are treaba cu “tara serioasa”. E chestie de bun-simt.
Am avut un accident. Inseamna ca am masina fututa si pe deasupra sunt suparat, stresat, cacat la tava.
Daca am masina fututa, o pot duce-n service?
Daca-i fututa, pot conduce eu 100 km pana la service?
Daca sunt cu nervii-n pioneze, am chef sa am de-a face cu mecanici auto, scammers and shit?
Si pe langa asta e buna si pentru aia cu platforme/service. Gen ce faci daca nu e un accident timp de 3 luni (absurd, ca vor fi) – mori de foame? Nu, coaie, ia de-aici un contract ca-mi stai la dispozitie pentru suma asta si poti si tu sa planifici un pic de revenue pe perioada X, sa stii daca poti angaja un om sau nu.
Mai e si o chestie de protectia consumatorului. Ca daca trebuie sa ma ocup eu de toate, la ce sloboz iti mai dau tie bani, exact ce-mi “asiguri”? Ce-i aia sa platesc eu din banii mei intai, ca-mi dai tu inapoi. Daca n-am pe moment, ce fac? Si daca tre’ sa platesc eu, de ce te-am mai platit pe tine?
E o chestie banala si cred ca orice sofer intreg la minte e de acord cu ce-am zis. Singurii care n-ar fi de acord ar fi mecanicii auto care traiesc din tepe date-n service cand interactioneaza direct cu “fraierul”.
pai, nu interactionezi direct cu ala de la service. Intai tre sa iti dea avizu asiguratorul. Ala iti zice ce ai de reparat la masina.
si “dus in service” este evident pentru cazul in care nu ai masina cu totala.
Mano, mostly off-topic. Daca mi-or oferit unii pe linkedin job de contractor la NATO cu 300 de euro / zi pe PFA si le-am dat reply-ul de mai jos am exagerat? Ca ala de la recruiteri asa zice. Zice ca am fost nepoliticos si ca nu ma mai cauta…
“Fuck off. We all know what the daily rate is for contractors in the EU. Try finding cheap personnel in India or Pakistan. Oh… wait. No NATO clearance, huh?”
De 300 de euro pe zi ii invitam sa-mi suga pula sau ii intrebam ce s-a intamplat cu prima cifra, a apasat cineva insert din greseala sau ce?
Nu stiu despre ce tip de contractor vorbesti (adica ce job in ce domeniu), dar cand vine vorba de contract, in conditiile de fata, eu unul nu prea m-as inghesui la sub 500 pe zi – si aia asa, la modul “am nevoie acum”, ca altfel discutam de 600. Si nu euro, ci lire. Da’ whatever.
@Iuli ai fost roman. Poti sa-ti zici acelasi lucru politicos si profesional si sa-l faci chiar sa se simta prost.
>Si nu euro, ci lire
Nu te grabi 😀
Era pe Vmware and storage, prin UE ala cu euro, nu cu lire. Chestia e ca nu vreau sa plec (stiu, sunt prost) si nu era pe ce stiu eu bine (HP-UX) da m-am tripat rau cand am vazut ca ala vrea sa ia jumate din bani pe impresariatu lui. Multumesc de confirmare oricum.
Si pe aia tot iei un 500.
Sa speram! N-ar fi rau deloc.
Si nu, nu “a fost roman”. Aia cu 300 de euro pe zi e la modul muie pentru sclavi. Nu merita un raspuns politicos, ci strict “sa-mi suga ma-ta pula infipta-n sora-ta”.
Politicos ii raspunzi cand ofera 450 si tu vrei 550 sau ceva de genu’. Cand ofera 300 pentru un job de 500, nu pierzi nimic daca-ti bagi pula-n mortii lor. Ce vor face? Nu te vor mai suna pentru alte contracte din care vor sa-si ia ei mai mult decat iei tu? Oh, noes…trist ca inmormantarea unui proxenet.
M-au intrebat niste neni pentru ceva SQL Data Designer , ceva cacat de data modeling. Tot asa, big job , working in military, imi plateau si ofereau ei NATO clearing – am inteles ca e ceva proces, nu stiu exact ce si nici nu ma intereseaza.
Mai intai au fost niste romani, care au zis ca 300EUR/zi. Nu i-am injurat, doar le-am zis ca, ba, merci, nu vreau sa lucrez in nimic cu armata si productia de armament si tehnica militara. Vedeti la altii. Dupa care au zis ca hai ca dam 350, dupa care le-am dat si muie, normal. Da, romaneste, da’ daca si ei sunt tigani, eu de ce n-as fi. Ca stiam si eu ca de la 450-500 incepem sa vorbim. 450 ca-s roman.
Dupa care m-au cautat unii din UK ( indieni, desigur) pentru acelasi job si care mi-au spus si mai mult despre el. Gen stai pe la noi 2-3 saptamani, semnezi nu stiu cate teancuri de hartii, nu intri cu telefon in incinta, d-alea. Fix ce nu ma intereseaza, gen. Doar ca mi-au zis si ca ar fi 950 de lire + expenses.
Pula mea, daca m-ar fi interesat vreun pic, parca altfel suna suma asta. Nu stiu cat isi ia ei, dar stiu sigur ca pe data modeling se castiga decent dar stiu sigur nu ploua cu joburi de 950+cheltuieli. Parca nici mie nu mi-a mai venit sa-l trimit in pizda ma-sii, desi vorbea engleza cu un accent si-un ton de zici ca avea limba cusuta si inca mai coseau la ea.
*iau ei
Serviciile de asigurari sunt destul de ok si in romania (vorbesc de casco, ca nici astea din uk sunt peste rca ca acoperiri). Incidentele de pana acum pe care le-am avut (unul mai grav prin 2009) cam asa s-au desfasurat: sun la asigurari, vine o platforma si o ia si o duce in service s-o faca (de obicei reprezentanta marcii respective). Nu cred ca mi-am mai pus problema “daca are decontare directa” la vreo masina de minim 10 ani, cam toate service-urile in care ai vrea sa intri au asa ceva.
@Orbu daaaaamn…