134 Responses to “Pensionarii sa circule gratuit, dom’le”

  1. Ionut says:

    Eu nu inteleg doua lucruri.

    Ce treaba avea batranul pedofil, comunist imputit si tortionar de se plimba si nu statea in parc sau acasa?

    Si de ce travestitul ala fuma tigara (fie si electronica) intr-un spatiu in care sunt transportati oameni si batrani?

    A, si trei, oare unu care sufera de asm si tragea din bricheta aia la fel era lovit? Am vazut aurolaci care trageau din punga si pe aia nimeni nu-i palmuia.

  2. Tudor says:

    Ti-era dor de rromanika, Mano? 🙂

  3. Manowar says:

    Nu boss, am primit clipul 🙂

  4. euglena says:

    Mi-a placut de sapca rosie, cum l-a calmat el pe batausul grizonat, trebuia sa se faca negociator la politie (de-ala cu ostatici etc), pacat ca probabil are doar “scoala vietii”.

  5. Manowar says:

    @euglena: nu prea ai ce sa le faci pensionarilor, boss. Eu, sincer, ca baiat educat, de la oras, le futeam cate-o flegma-n muie pe vremuri, in 226, de-i spalam pe toata mecla.

    Altceva, mai greu. Nu de alta, da’ nu poti sa le futi un pumn, ca poti sa ai ghinion si sa crape mumia si-i pacat s-o arzi la facultate niste ani aiurea.

    Oricum, 1-0 pentru pensionari in cazul asta. I-au umflat mecla un pic tipei si au si mers pe banii ei. Daca o si futeau, era ca pe vremuri. Si cam asta le doresc si celorlalti contribuabili din Romanistan.

  6. 0rbu says:

    Am aceeasi aversiune fata de pensionarii care au moka orice, insa in mod egal si fata de aia care fumeaza tigara electronica , nu ca in spatii publice , ca nu-mi pasa daca e la 10 metri de mine, nu e ca si cum as fi afectat de cacatul ala de nicotina , cat mai iese , decat de poluare , dar s-o vad asa in sufletul meu mi se creaza o stare de dezgust.

    E la fel cum zice Ion mai sus , ca si cum ar trage unu’ din punga , sau ca si cum si-ar baga unu in vena cu furtunu’ legat de mana, in fata mea in autobuz. Am sentimentul de “mai du-te in pula mea, destrabaleaza-te mai incolo, nu aci in nasu’ meu ca nici eu nu ma intorc cu curu’ la tine sa ma bas”, spre exemplu.

    Cel mai tare lucru pe care l-am observat in tara milogelii si a socialismului vestic a fost zilele astea ca transportul se plateste de catre toata lumea in Paris. Esti pensionar , platesti . Esti borac , platesti , pret mai mic , dar platesti. Da!

    In ceea ce ma priveste , principiul e simplu: Niciun serviciu nu ar trebui sa fie gratuit pentru nimeni. Si nu pentru ca nu cred ca gratuit chiar exista , pentru cum banii aia ii platesti cumva din taxe, sau ii platesc altii pentru tine , dar pentru ca oamenii tin sa nu aprecieze lucrurile pe care nu le platesc explicit, ci sa-si bata pula de ele. Sa creada ca e cumva datoria statului sa le intretina miraculos , in timp ce ei se caca in drum.

    Pensionarii au gratis si la parnaie ? 😀

  7. Deria says:

    Io declar solemn ca am apreciat gratuitatea CFR pentru fie-mea, pana la 5 ani. Numai pe distante lungi circulam si ma seaca de bani astia.

  8. alex says:

    Prin Uk peste tot ai voie sa fumezi tigare electronica daca nu scrie ca nu.Cred ca ar trebui sa invete niste civilizatie de la Romania.Asta daca vrea sa ajunga bine ca ea…Daca nu…eheeee..

  9. 0rbu says:

    Socialism corect este sa le dai doar intre anumite ore (de trafic redus)

    Sau mai corect e, in pula mea, sa le dai pensii corecte , sa zicem , pe masura muncii lor, celor care au muncit , ca sa isi permita sa isi cumpere bilet , abonament si ce-o fi ATUNCI cand au nevoie sa circule , aia care au nevoie sa circule, iar care nu – sa plateasca o fumatoare electronica hidoasa sa le suga pula si sa-i relaxeze, ca sa nu mai aiba nevoie sa mai incurce lumea aiurea in autobuze. Si astfel nu mai ai nevoie de populisme ieftine mascate in socialism corect sau incorect.

  10. super_fotbal says:

    Ai avut dreptate cind ai zis ca sunt maimute. Cel mai mult m-a amuzat aia cu “tigare electronica”, se simtea mandra ca stie ce e aia.

  11. Manowar says:

    @Dan: tinere idealist, habar nu ai despre ce vorbesti, gen.

    Socialismul este pur si simplu legalizarea furtului. Un baiat fura de la mine 40% pentru a putea intretine niste oameni pe care eu nu i-as ajuta nici sa treaca strada.

    Socialismul este chiar grozav, e ideal – cat timp ai ce fura. Cand nu mai ai ce fura, te imprumuti. Cand nu mai merge nici cu imprumuturile, treci inapoi la furat – doar ca acum furi mai mult de la aia din patura de mijloc. In curand, patura de mijloc devine inamicul.

    Si apoi ajungi pe cele mai inalte culmi ale idealului socialist: alea in care executi chiaburii si burghezii, ca au supt sangele poporului. Evident, daca tot ii executi, e pacat sa nu-i si jefuiesti legal (inainte sau dupa, cum s-o nimeri). Ca o faci ca Dolfi (esti evreu, pac!) sau ca Stalin (esti dusman al poporului, pac!), mai putin conteaza.

    Socialismul nu functioneaza. E un vis frumos si complet imbecil.

    Cat despre filmuletul de mai sus, acolo avem adevaratul socialism, in caz ca te intrebi. Acolo ai o proasta care probabil ca munceste si plateste niste impozite pe undeva. Si nu-i iau apararea, da-o-n pula mea cu cacatul ala “electronic” cu tot. Da’ acolo, exact ca in socialism, prostul care munceste e injurat si si-o ia pe coaja de la aia care-l paraziteaza. Ca asa-i frumos.

    Cand ar trebui sa mearga pensionarii gratuit cu transportul in comun? Intre orele 11 PM si 4 AM, pe 30 februarie. Si cam atat.

    Socialismul este o minciuna convenabila pentru tineri idealisti si adulti ratati.

  12. Field Chester says:

    @ Orbu

    “Am aceeasi aversiune fata de pensionarii care au moka orice, insa in mod egal si fata de aia care fumeaza tigara electronica , nu ca in spatii publice , ca nu-mi pasa daca e la 10 metri de mine, nu e ca si cum as fi afectat de cacatul ala de nicotina , cat mai iese , decat de poluare , dar s-o vad asa in sufletul meu mi se creaza o stare de dezgust.”

    Hai zau,nu-mi spune. Da ce usor esti de dezgustat mai,parca prea usor ti se creaza starea de scarba. N-as fi crezut.
    Se gasi o metoda mai putin nociva de a fuma si sa-mi bag catargu’ ca si asta te deranjeaza.

    Da sunt fumator. Da fumatul e un obicei foarte urat si foarte daunator. Nu bag fumul meu pe gat nimanui.
    Tigarea normala miroase urat,imbiba cu miros si fumul emanat e inecacios,inteleg toate astea,sunt constient de ele,da’ pe bune?
    Tigarea electronica ajunsa sa te deranjeze???

    Really now??? Nu te deranjeaza,nu-ti face rau,nici macar nu simti vreun miros de la aparatu’ ala,dar da-o-n gatu’ ei de curva,ce cauta s-o fumeze acolo?? Iti deranja flocii cu aburul?

    Incredibil orbule,reusisi sa ma uimesti. La Ionelus ma asteptam,da’ la tine nu.
    Mi-as da un an sau doi din viata sa fi fost in locu’ tutei la faza aia.

    @ Manowar

    Hai ba zau!!! Pe tine cred ca te deranja mai mult ca tuta nu stiu cum sa se comporte ca sa scape nebatuta,nu ca fuma electro-n “haftobuz”.
    Si zau ca de ce sa-i iei apararea,ca tu nu aveai vreodata posibilitatea sa ajungi in situatia aia.

    \m/

  13. aurache says:

    @field: de unde stiu ca aburul de la tigara electronica nu face rau? link, articol…

    ma gandesc ca la inhalare, aburul contine x% nicotina, iar la exhalare contine y%, iar y nu are cum fi zero. chiar si daca nu ar face rau, de ce ar trebui ca o terta persona sa inhaleze nicotina?

  14. Robert says:

    Hai sa imi luati pula-n gat toti astia care credeti ca muriti daca fumeaza pizda aia tigara electronica langa voi. Probabil ca ai sanse mai mari sa mori de la mirosu din autobuz.

    Jegu ala de mosneag imi aduce aminte de bunicamiu, si ala credea ca e vre-un super erou, ma mir cum de nu i-a futut vre-un cocalar doua bucati in gura pana acum.

  15. 0rbu says:

    Aurache, chill, aburul de la 1 țigară electronica în autobuz e mai inofensiv ca un part de fasole.
    @Field. Da, ma deranjează, deși nu îmi face rău. Gen, cum spuneam. Pe tine nu te-ar deranja sa îmi bag în vena lângă tine? Ca rău nu ti-ar face, ca doar e vena mea.

    @Robert, sugi pula. Nu mor și nu moare nimeni. Nu ma deranjează destul cat sa o dau jos din autobuz. Nici n-as încerca o altercație cu o femeie, ca sunt tate și ma aduc în punctul în care trebuie sa fiu eu mârlan și sa le lovesc și nu, merci.
    Iar, cum zicea Manowar cu pensionarii, la flegme pe muie nu ma bag, ca mi se pare treaba de țigani și îmi e rușine. Gen, pe unu care trage din punga e foarte posibil sa îl ajut sa coboare, dacă pute. Dar dacă fumezi și îți umfla unu muia ca e mai deranjat decât mine nu te aștepta nici la compasiune și nici sa te ajut cu vreo declarație de martor ca ti-a făcut cineva rău. Muie și la gara! Educația se mai face ai asa.

  16. Robert says:

    Orbu, sa nu iti intre aburu-n pizda. lol

  17. iulian says:

    Desi uscaturile alea batrane nu ma incanta deloc nu pot sa nu remarc prostia tipei. Adica tu vrei cu orice pret sa o incasezi GRATUIT cand poti sa eviti lejer problema?

    Bine fa! Da-i inainte si vei afla de ce-s in stare niste bosorogi plictisiti. Cred ca pulsul lor a crescut la valoarea maxima a ultimilor 20 de ani; si asta pentru ca erau (oarecum) bagati in seama.

    Totusi am o intrebare: sa te bagi sa-i opresti sau nu? Eu unu i-as lasa sa se bata-n stil Highlander pentru ca niciunu nu merita efortul sa-l apar/protejez.

  18. Laur says:

    Eu zic sa le ofere pensionarilor tarife ca si elevilor si problema bosorogilor in RATB se va rezolva de la sine.
    Un pensionar oricum a muncit o viata, are o pensie cat de cat, dar nu trebuie sa ajunga nicaieri, cel mult la Ghencea cu bilet doar dus (sunt dispus sa i-l platesc eu daca e). Un elev are doar o alocatie de 10 euro, pentru care e obligat sa mearga la scoala, evident cu transportul in comun. De ce primul are gratuitate, iar al doilea plateste 50%?

    Referitor la fumatul in RATB, nu-i tin partea nici matracucii, se vede ca e o taranca. Insa, la ce mirosuri sunt prin RATB-uri si tramvaie uneori, de simti deja ca te imbolnavesti numai din miros, fumul de tigara se poate dovedi un bun odorizant.

  19. mel says:

    Citez “un pensionar oricum a muncit o viata” – am auzit chestia asta trambitata peste tot si deja mi-e greata de ea.
    1. Nu stii daca si cat a muncit un pensionar, ca pensiile aleas sunt de fapt niste ajutoare sociale si atat.
    2. Daca a trait clar a si consumat. Daca si-a consumat tot ce a avut e treaba lui, si nu are decat sa crape la batranete calic.
    Pensiile sunt de fapt ajutoare sociale pentru toti alcoolici si flamanzii ce nu sunt capabili sa economiseasca.

  20. 0rbu says:

    mel esti prost. Ultima data cand am verificat ( posibil sa se fi schimbat) contributia la fondul de pensii era 10.5% din salariu retinuti de la angajat si 20.8% din salariu retinuti de la angajator. Ambele cotizatii reprezinta efectiv parte din custul / remuneratia muncii mele. Consider ca 30% din salariu este o rata de economisire bunicica , nu? Asta pentru conditii de lucru normale , pentru ca pentru conditii de munca speciale , contributia la sistemul de pensii ajunge la 50% din salariu. Adica , daca muncesc ca un lenes , incepand tardiv de la 25 de ani pana la 65 de ani = 40 ani. Consider ca nu e nici un fel de ajutor social , ci un drept de ASIGURAT sa primesc pensie ca sa traiesc decent inca 10 – 20 de ani, sau cati s-o nimeri, nu crezi?

    Sigur ca partea de “cati s-o nimeri” are un iz socialist , pentru ca e posibil ca la 65 de ani sa fiu sanatos tun si sa mai traiesc 40 de ani in timp ce altul more dupa 2 ani , sau mai devreme. Dar asta e parte din notiunea de asigurare. Daca ma obligi sa cotizez la un sistem de asigurari mi se pare normal sa beneficiez.

    Daca ma obligi sa imi asigur batranetea , ma simt indreptatit sa primesc pentru ce platesc.

    Altfel sa imi sugi pula , ca statul imi ia lunar mai bine de 3000 de lei pentru chestia asta ( nu stiu exact cat , ca mi-e sila sa ma uit).Exemplu practic. Din 3000 de lei pe luna pot plati rata pentru minim 2 apartamente de 2 camere in Bucuresti, pe care in 20 de ani le achit. Si parte din rata se intoarce drept chirie, instant. Deci in 40 de ani 4 apartamente. La chiria de acum 1000 EUR pe luna. Poate ies bine , poate mi-o sug dupa 40 de ani sau mai devreme, dracu’ stie, dar pana una alta statul imi ia banii astia cu japca si nu-mi lasa posibilitatea sa ii economisesc eu.

    Asa ca nu vorbi de ajutor social, ca oamenii care-au muncit o viata nu sunt cersetori, au doar conditia unor milogi care nu-si mai primesc inapoi partea imprumutata catre stat.

  21. Manowar says:

    @ Manowar

    Hai ba zau!!! Pe tine cred ca te deranja mai mult ca tuta nu stiu cum sa se comporte ca sa scape nebatuta,nu ca fuma electro-n “haftobuz”.
    Si zau ca de ce sa-i iei apararea,ca tu nu aveai vreodata posibilitatea sa ajungi in situatia aia.

    \m/

    Ba pisoias, eu am crescut in cartier. Acolo unde esti tare-n gura pe pumnul tau, nu pe al altora.
    Nu am urma de respect sau simpatie pentru vitele care-s tari in gura si cand si-o iau peste bot incep cu ” SA NU MAI DAI IN FEMEI !!! “. Pai, fa, daca esti tare-n clanta, fii pe barba ta. Nu esti tare-n clanta si pe urma, cand ti-o iei, incepi cu “sunt femeie!”. Pai, daca esti femeie, mars la cratita, nu la dat din clanta. Gura o deschizi strict pentru pula si-atat.

    ma gandesc ca la inhalare, aburul contine x% nicotina, iar la exhalare contine y%, iar y nu are cum fi zero. chiar si daca nu ar face rau, de ce ar trebui ca o terta persona sa inhaleze nicotina?

    Fata, vezi ca organismul tau produce nicotina. Pentru ca-i necesara. Nu nicotina e chestia nociva la fumat.

    Asa ca nu vorbi de ajutor social, ca oamenii care-au muncit o viata nu sunt cersetori, au doar conditia unor milogi care nu-si mai primesc inapoi partea imprumutata catre stat.

    Pai, cam sunt cersetori daca au ajuns la mila statului. Mai precis, la mila cu de-a sila. Mila alora care muncesc. Si care nu le-ar da nimic, da’ nu au ce face, ca le ia statu’ banii pentru a-i da bosorogilor inutili. Hai mersi.

  22. Field Chester says:

    @ Manowar

    Da,motanel,exact ce spuneam. Iar eu am crescut la Palatul Buckingham,nu in cartier in Craiova sau Bucuresti 😀

    @aurache

    What Orbu’ said!

    \m/

  23. animaloo says:

    cam sunt cersetori daca au ajuns la mila statului

    iti iau atat pe an dar dupa 65 iti dau inapoi. Dupa 65 de ani, de fapt, iti dau muie, dar tot tu esti de vina? Logic

  24. Manowar says:

    iti iau atat pe an dar dupa 65 iti dau inapoi. Dupa 65 de ani, de fapt, iti dau muie, dar tot tu esti de vina? Logic

    Statul s-a schimbat. Guvernul s-a schimbat. Multumita tot lor, nu mie – ca poate n-am votat eu in 1990, nuuuu?

    Nu va convine? Pai, duceti-va la Ceausescu sa-i cereti banii inapoi.

    La sfarsitul zilei, tu castigi X pe luna. Si daca esti atat de imbecil incat cheltui X/luna (sau X+Y), mai da-te-n mortii ma-tii de retardat. Primesti pensie, da? Nu-ti ajunge? Pai sa ne bagam pula-n ma-ta.

    Un om isi poate cumpara o casa in vreo 10 ani. Tu de la cat muncesti? 18? 22? 25? 30? OK. ai muncit pana la 65, 35 de ani? Ia arata-ne in mortii ma-tii alea 3 case ale tale (macar atat) si spune-ne cum nu poti trai din chiria pe 2, ca nu-ti ajung banii si nu-ti permiti. Dar stai – de fapt, nu ti-ai cumparat decat una (sau nici pe-aia). Pentru ca lasa ca tre’ sa munceasca tinerii sa te tina pe tine in spinare, ca doar TREBUIE, nu-i asa? Si nu e ca si cand pot alege sa nu. Nu e ca si cand pot sa-si bage pula-n ma-ta si sa plece din tara si sa te lase cu Ponta ala pe care l-ai votat, nu?

    Eu i-as pune sa plateasca pentru tot si le-as da fix pensia lor. Gen, cat trebuia sa primesti tu pensie, vreo 300 de lei? Ia baiatu’ de-aici. Nu indexare, nu actualizare, nu nimic. Ai votat cu aia care au devalorizat leul si-au ars-o-n inflatie galopanta ca raspuns la orice? Bun, bucura-te de asta.

    i.e sugeti pula.

  25. animaloo says:

    am PFA, nici macar nu ma gandesc la pensie. O sa am ceva de genu minimul pe economie.
    Asta pentru ca in timpul vietii eu nu platesc in sistemul asta futut.
    Dar, sa dai vina pe ei ca si-au luat muie de la stat, parca e prea mult.

    Sa dai vina pe ei ca au girat rosii…da. Dar aia e alta vina 🙂

  26. animaloo says:

    da buna asta. Iti dau in timpu vietii bani de 2-3 apt, dupa care ma intrebi unde imi sunt apartamentele…

  27. Manowar says:

    Lasa ba harneala asta cu “iti dau”. Ca mie nu mi-ai dat nimic.

    Ai dat statului, pe care l-ai distrus tot tu.

    Si nu vorbesc de impozite, vorbeam in pula mea de salariul tau. Tu cheltui lunar TOT ce faci? TOT, pana la ultimul leu? Mai las-o-n pula mea.

  28. animaloo says:

    nu e ma vorba de mine. plm, am nitel peste salariu mediu.

    din banii aia statu asta s-a creat. Asa prost cum e el. nu poti sa le zici “gata”

  29. outlaw says:

    Pensiile sunt de fapt ajutoare sociale pentru toti alcoolici si flamanzii ce nu sunt capabili sa economiseasca

    Alcoolici sau flamanzi, au lucrat zeci de ani si au dreptul la ajutoarele astea sociale, pentru ca au cotizat procente bune din salarii.

    Mie altceva legat de pensii nu-mi convine: pensiile date de-ampulea. Sate intregi de pensionari pe caz de boala (ciungi, ologi, orbi etc.) dar cu permise de conducere in regula.

    Tot la capitolu’ anormalitati, acu’ vreo doua-trei saptamani am citit in varianta online a unei fituici de pe plaiurile natale despre cum iau unii ajutoare sociale si refuza locuri de munca, sau refuza munca in folosul comunitatii ca plata pentru o masa calda pe zi, care pana la un moment dat a fost data gratuit.

  30. Manowar says:

    nu e ma vorba de mine. plm, am nitel peste salariu mediu.

    Asa, si?

    Esti vreun special? Vreun geniu? Ai inventat vreo tehnologie, ai compus vreo treaba, ai descoperit panaceu’ pulii mele sau ce? Esti in pula mea un mediocru oarecare, ca toata lumea – myself included. Si aici e toata chestia: orice retardat mediocru poate castiga simtitor peste medie.

    Daca aia n-au castigat peste medie, ai idee cine pula mea i-a oprit? Ce anume? Sarim peste faptul ca aia au prins CAR-ul cu “dobanda” la misto, nu DAE steluta steluta 30% pe an. Sarim peste faptul ca au prins preturi fixe la apartamente – cand nu le-au primit de la partid. SI TOT NU S-AU PUTUT DESCURCA, TOT NU AU PUTUT EI SA ECONOMISEASCA PENTRU A MAI CUMPARA UNUL-DOUA-TREI pentru a le inchiria si-a sta cu durere-n pula la pensie? Tine cont, la 3 cacaturi inchiriate iei in pula mea 900 de euro pe luna. Nu-i mare rahat, stiu, da’ nici nu faci foamea.

    din banii aia statu asta s-a creat. Asa prost cum e el. nu poti sa le zici “gata”

    Nu mai spune. Mie mi se pare ca pot si c-am facut-o deja. Si nu doar eu. Ramane sa-nteleaga si ei asta, da’ nu-i obligatoriu. Mie mi-e indiferent daca pricep sau nu.

    Realitatea e mult mai simpla. Ei au dat banii aia STATULUI. Care la schimb le-a dat niste chestii (gradinite fara plata, crese fara plata, apartamente la misto, vacante ieftine in locuri scumpe, masini (dupa 5 ani) ieftine (si proaste)).

    EU nu am primit chestiile alea. Statul a cheltuit banii lor. Statul ar vrea sa le dea lor banii din banii mei. Ei bine, nu vrea pula mea. Drept dovada, nu platesc statului roman nimic. Sa se duca baietasii aia comunisti care laudau cu 5 guri partidu’ tremurand de frica si sa ceara statului banii, daca au nevoie.

    Eu personal le trag pula pe gat si ascult manele. Mai da-i in sloboz de-aici, ca nimeni nu batea pasu’ la defilare pe 23 august ca ei. Si nici n-aplauda minerii ca ei. Si nici nu vota Ilici cu trei maini, ca ei. Muie si la sicriu. Iar daca nu le convine, ne putem socoti pe lumea cealalta.

  31. Akhenaton says:

    fondurile de pensii vor claca lamentabil. TOATE! in lumea civilizata trebuie sa se schimbe paradigma, pentru ca fondurile d epensii sa mai existe.
    adica, pula mea, o ecuatie destul de simpla. din ce in ce mai multi pensionari, care traiesc din ce in ce mai mult, si din ce in ce mai putini salariati, care cotizeaza din ce in ce mai putin. dupa ce procentul trece de paritate, ales bules!

    la noi e 100% sigur!
    si poate ca-i mai bine asa

  32. andrea says:

    In mod ironic, o societate are nevoie de pensionari care sa stea acasa sa mai creasca copiii alora care lucreaza, altfel o groaza de oameni s-ar putea sa se decida sa nu mai faca niciun copil sau max 1, pe cand aia care oricum boscheteaza pe acasa pe ajutoare sociale fac cate 3-5.

  33. andrea says:

    Si ce naste din pisica soareci mananca.

  34. animaloo says:

    Esti in pula mea un mediocru oarecare, ca toata lumea – myself included.

    Da. Dar sunt un mediocru care lucreaza intr-un domeniu favorizat in Ro. motivul pentru care nu toata lumea lucreaza in domeniul asta e mai multe si tine de iq si de familie si de anturaj. Deci, sunt norocos

  35. Manowar says:

    Da. Dar sunt un mediocru care lucreaza intr-un domeniu favorizat in Ro. motivul pentru care nu toata lumea lucreaza in domeniul asta e mai multe si tine de iq si de familie si de anturaj. Deci, sunt norocos

    Esti norocos o pula. Esti norocos cand moare un unchi pe care nu l-ai cunoscut niciodata si-ti lasa vreo 5 milioane de lire sau pula mea.

    Cand tre’ sa inveti si sa exersezi si sa discuti cu clienti tampiti, nu esti norocos – esti angajat. Asa ca hai sictir. Sunt satul s-aud de ghinionisti de-astia. Ghinionist esti cand te imbolnavesti de vreo boala mai dubioasa sau pula mea, nu cand stai cu pula la soare, ca nu vrei sa te stresezi ca toti mediocrii. Si-apoi cersesti ca “tu ai contribuit”. Pai mars in pula mea si cere de la aia carora le-ai dat banii.

    La mine n-au ajuns. Nici vacantele ieftine, nici masinile alea dupa 5 ani, nici apartamentele luate ieftin cu “dobanzi” de C.A.R. Asa ca n-am de ce sa-ti platesc nimic. Cum am zis, muie si la sicriu.

  36. mb@yahoo.com says:

    Bai, io nu stiu ce ii trageti cu pensionarii. Mama la un salariu de peste 40 de mil, platea niste taxe mai mari decat pensia ei de acum, gen pensia e 15 mil. Dupa 40 de ani de munca or more, da, la o pensie de cacat, sa aiba drept macar la tra sport

  37. mb@yahoo.com says:

    Si a fuma/te droga/caca in tramvai, merita o bataie. Tigara e un drog. La mine nu merge sunetul, dar yeah, drogata si nesimtita. Daca eram acolo si ii xicea aia lu tata pedofil, o bateam de nu mai stia de eA. Nu are lwgatura cu socialismul, pensionari and bs

  38. mel says:

    @orbu @outlaw – pensiile sunt o inventie din asta socialista, o taxa in plus, care se ia de la fiecare si se ia neechitabil, ca se ia procentual, in ideea ce iti da statul inapoi banii, pe care ii imprumuta de la tine pentru a-si plati clientele lui. Dupa ce s-a stabilit regula, poporul s-a impartit in doua:
    – aia 5-10% care s-au prins ca pe lume nu exista pomana si si-au strans singuri la ciorap din munca lor.
    – si restul, majoritatea, fomistii si alcoolici, care au mancat tot ce au reusit sa produca si au sperat ca vine mana cu pomana, doar ca ea a venit cam goala, cum era si de asteptat.

    In alta oridine de idei, nici eu nu am inteles diferenta asta dintre capitalism si socialism pana nu am plecat din RO, si asa s-a intamplat sa ma intorc intr-o delegatie cu un coleg strain, si ma intreaba el de ce la noi stau terenurile nemuncite, creastea iarba salbatica pe ele, iar eu ii recit poezia invatata din romanica “nu se renteaza”, la care el se uita la mine si imi zice ca is socialista. A mai trecut ceva vreme pana m-am prins, dar cand m-am prins, am inteles exact ce voia sa spuna.
    Daca va prindeti si voi, insemna ca mai e o speranta, daca nu, puteti sa asteptati pensia – iar daca sunteti barbati aproape ca imi pare rau pentu voi, nu de alta dar speranta de viata in Romania si varsta de pensionare in UE (doar ne aliniem toti), cam au acelasi numar :).

  39. 0rbu says:

    Statul ar vrea sa le dea lor banii din banii mei. Ei bine, nu vrea pula mea. Drept dovada, nu platesc statului roman nimic.

    Pai in discutie esti un caz irelevant , din perspectiva statului roman. Nu traiesti aici, nu muncesti aici, nu ai sa iei pensie de aici, prin urmare nu inteleg de ce raportezi sistemul romanesc de pensii la tine. Pe principiul asta , un miliard de indieni le trag la muie pensionarilor romani ca ei nu cotizeaza cu nimic si statul roman nu le poate lua lor nimic. Gen , asa si?
    Aaa, ca apar tot mai multe cazuri la fel ca tine si raman mai putini aci? Pula mea, asta e trendul.

    Discutia e in felul asta: Muncesc in Romania. Eu acum , nu tata si tac’so acu’ o mie de ani. De contributia la fondul de pensii as putea sa economisesc singur , dar trebuie sa o platesc. Tu imi spui mie ca “muie”, ca am salariu peste medie si trebuie sa strang din ala si sa imi iau 3 case sa-mi asigur venitul la batranete , ignorand faptul ca platesc statului prin impunere o suma care ar trebui sa imi asigure conform proiectiei curente , desigur, batraneti mai mult decat linistite.

    Si nu, coaie , nu poti sa imi spui ca si ce daca , ca banii se duc la stat care ii fute si pula mea nu sunteti tu sau copiii tai responsabili ca n-ati votat voi. Nu. Gen , nu cat ramai in statul ala. Ca la mine pe statul de plata al pulii scrie contributie PENSII SI ASIGURARI SOCIALE , nu fondul de rulment pentru cocaina si curve la deputati, prin urmare , la varsta aIIIa daca o sa fiu aici , sau si daca nu , am sa cer fix aia -PENSIE SI ASIGURARE SOCIALA. Asta se cheama contract cu statul, prin urmare cu oricine va reprezenta statul cand va ajunge contractul la maturare. Si daca fiu-to va ajunge din vreun ghinion sa munceasca p-aci am sa-l iau ( impersonal) de cravata si am sa-i zic , ” coaie , te-am prins, tu-mi platesti pensia , ca eu i-am platit-o lu’ tac-tu mare, ca tac-tu nu era p-aci sa i-o plateasca ( habar n-am daca tac-tu ia pensie , realizezi ca e generic) , iar daca nu-ti convine poti s-o sugi fara s-o uzi , sau sa te fofilezi in alte tari, gen , ca tac-tu, ca nu e belea , nu se supara nimeni. ”
    Presupunand prin absurd ca va mai exista Romania atunci. Ca asta e esenta. Esti parte dintr-un sistem, il sustii, fie ca vrei , fie ca nu.

    Si aici e toata chestia: orice retardat mediocru poate castiga simtitor peste medie

    Pai nu? Cred ca ai castigat peste medie si in Romania si castigi si-acu in UK tot peste medie ? Au trecut pesemne vreo 10 ani sau mai bine de cand esti “in campul muncii” ? . Ai multe case achitate care sa iti asigure viitorul, presupun ? Dar nu-mi spune ” mosule, stii ca am platit , sau pot plati cu cash , casa din Romania cu banii pe care i-am castigat in Uk ” , ca n-are sens .
    Cu 300 EUR pe luna din chirie sugi pula in UK. Zi-mi asa , cate case ti-ai luat in UK cu bani facuti in Uk si cate in Romania cu bani din Romania. De fapt nu trebuie sa imi spui. Gandeste doar. Ca maine trec 30 de ani si poate n-ai 3 case in UK sa le inchiriezi.

    Eu i-as pune sa plateasca pentru tot si le-as da fix pensia lor. Gen, cat trebuia sa primesti tu pensie, vreo 300 de lei? Ia baiatu’ de-aici.

    Corect, orice serviciu trebuie platit. Si da, cat revine pensia , atat sa primeasca.

    Nu indexare, nu actualizare, nu nimic.

    Aici nu sunt de acord. Pentru ca eu cand am cotizat , adica , cotizez, suma de bani reprezinta sa zicem 2x salariul mediu din romania. Prin urmare mi se cuvine conform schemei de calcul un venit relativ la venitul mediu de cand voi fi eu pensionar. Nu cifre fixe , ca nu inseamna nimic scrise asa pe hartie. Altfel spus, eu acum cotizez cu valoarea a 10 grame de cocaina pe luna. Nu poti sa-mi dai inapoi 1 gram, ca-mi bag pula.

    Ai votat cu aia care au devalorizat leul si-au ars-o-n inflatie galopanta ca raspuns la orice? Bun, bucura-te de asta.

    Da , dar vezi tu, ca pensionar voi fi votand cu aia care-si respecta angajamentele cu privire la asigurarea mea de pensie , adica , la fel ca si pensionarii de acum , nu cu aia care ar vrea , sa zicem , sa platesc eu dezmatul unei generatii de hoti.

    Si eu inteleg perfect ca vrei sa spui ca tara a ajuns in situatia asta datorita sau/si cu voia/ acceptul actualei generatii de pensionari si ca fiind raspunzatori trebuie sa plateasca, doar ca mie nu imi pasa de asta. Imi pasa de faptul ca acum platesc, iar peste 40 de ani le trag pula prin gura alora care-mi spun mie milog si le scutur buzunarele de bani, alora care s-or mai gasi atunci, sau daca.

  40. Manowar says:

    Nu traiesti aici, nu muncesti aici, nu ai sa iei pensie de aici,

    De ce nu as lua si de-acolo? 🙂

    Pula mea, asta e trendul.

    Pai nu merge asa, bai, pula, ca “asta e trendul”. Asa au votat si parintii tai cu Ilici – ca ala era trendul. Nu. E o chestie pe care te invit sa ti-o asumi – tu si restul care-ati ramas acolo. Ca, vezi tu, astia ca mine n-au plecat de-acolo ca au vrut sa vada cum e sa ai vara 25 de grade. Au plecat multumita alora de-acolo. Printre care si tu. Asa ca da, dar nu.

    Discutia e in felul asta:

    Coaie, tu imi vorbesti de logica, bun-simt etc. Eu iti vorbesc de REALITATE. Daca ai chef de povesti de adormit copiii, esti pe pagina gresita.
    Realitatea e ca pe toti ii doare fix in pula ca tu ai muncit, ai contribuit si-ai supt pula ursului din padure. Ai platit pentru ca n-ai avut de ales, aia ti-au cheltuit banii, e problema ta cum te descurci.

    Eu nu-ti zic ca asa e “corect” neaparat, eu iti zic ca aia se intampla si se va intampla, asa ca ai face bine sa-ti asiguri TU viitorul, nu sa speri ca lumea va fi corecta si ti-l vor asigura unii care nu-i cunosc pe aia carora le platesti tu acum taxele. Daca vrei sa pricepi, bine. Daca nu, asa e, boss, ca tine, da-i inainte, bravo, zi-le tu!

    Si daca fiu-to va ajunge din vreun ghinion sa munceasca p-aci am sa-l iau ( impersonal) de cravata si am sa-i zic , ” coaie , te-am prins, tu-mi platesti pensia

    Iar daca prin vreun ghinion se-ntampla asa ceva, te pot asigura de faptul c-o sa-ti futa o flegma-n muie dupa care o sa-ti dea doua palme si o sa zici mersi daca nu se pisa pe tine la propriu. Iar tu o sa fii un schelet ambulant incapabil sa faca altceva in afara de-a urla. Aia daca nu-ti umple si gura, evident.

    Coaie, la primu’ meu job mergeam intr-o vreme cu 226, pana am inceput sa merg cu masina. Autobuzul mortii, sezatoarea pensionarilor de pretutindeni. Habar nu ai in pula mea ce conversatii aveam cu aia. Aia din clip e cea mai politicoasa lady de pe planeta pe langa mine. Eu le trageam pula pe gat in primele doua secunde. Cand deschidea o fufa de 70 de ani gura ca vrea sa stea jos, ca de ce stau eu jos, ca herpaderp, ii ziceam direct ca daca sugea pula pe vremuri cum probabil c-o suge acum cand nu mai are dinti, acum nu circula cu autobuzul, ci cu limuzina. Pe altele le intrebam direct daca vor sa le sparg gaoaza. Asa, urland, sa ma auda si soferul, gen. Da, domnul acela bine la costum si cravata, cu parfum si pula mea – da, ala se ofera sa-ti sparga curul si daca vrei, iti ia si nepotica pe pula o tura dupa. Iar eu dadeam de de-aia care incepeau la corazon (ca deh, nu prea-ti vine sa dai cu bastonu’ intr-un malac ca mine) ca ei au luptat in WWII si auzeau direct cu “baga-mi-as pula-n ma-ta de cacat, ca daca nu erati atat de popandai, nu pierdea Romania, da-te-n sloboz, si rusilor le-ai cerut locul, ba, cacatule?”. Si alte alea. Nu ma mandresc cu de-astea, doar iti zic ca s-ar putea sa nu fie o idee buna sa-ncerci sa iei lumea de cravata. Nu de alta, da’ s-ar putea sa te intrebe un pulete inainte sa-ti sparga fata “si ce mortii ma-tii ai facut, cacatule, ce ne-ati lasat in urma, asa ati primit tara pe mana, futu-va-n gura de sifilitici???”

    Pai nu? Cred ca ai castigat peste medie si in Romania si castigi si-acu in UK tot peste medie ? Au trecut pesemne vreo 10 ani sau mai bine de cand esti “in campul muncii” ? . Ai multe case achitate care sa iti asigure viitorul, presupun ?

    Ma, sa zicem ca nu e neaparat cazul sa-ti faci griji pentru mine si pentru viitorul meu. Te asigur eu personal ca incerc sa ma asigur eu ca nu va fi cazul sa stau in pensie. Cat o sa-mi iasa si cat nu…vedem cand ajungem acolo. Multumeste-te cu faptul ca nu stau in baza faptului ca o sa-mi dea unii o pensie, incerc sa ma asigur ca, daca o fi, va fi asa, de bani de-o cafea prin oras. Ceea ce-ti recomand si tie.

    Dar nu-mi spune ” mosule, stii ca am platit , sau pot plati cu cash , casa din Romania cu banii pe care i-am castigat in Uk ” , ca n-are sens .

    Boss, ce are sens e sa evaluezi REALITATEA si sa vezi cum stau lucrurile. Daca nu-ti convine situatia, sa le indrepti, pe cat posibil. Iar daca asta inseamna ca faci picioare in alte tari – asta e. E fix cum ti-ai schimba locul de munca si-atata tot.

    Ca maine trec 30 de ani si poate n-ai 3 case in UK sa le inchiriezi.

    Ba, nu bag mana-n foc, ca nu se stie nici daca o sa am ce sa mananc in trei luni, da’ mie mi-ar placea sa cred ca dupa 30 de ani o sa am trei case. Acum, dracu’ stie ce-o sa fie. Da’ cum am zis, stai relaxat, eu unul o sa-ncerc sa ma asigur ca nu se lasa cu “pensia mea muncita, taica”

    Aici nu sunt de acord.

    Dar cui pula mea ii pasa daca tu esti sau nu de acord? Poti s-o iei in gura cu acordul tau cu tot. Crezi ca aia care-au muncit ca prostii la CAP (munca la pamant, coaie, nu la birou, da?) sunt de acord sa primeasca gen 3-4 milioane “pensie” dupa ce le-a si luat statu’ ala totu’ (animale, pamant, plm)? Eu estimez ca nu prea grohaie fericirea-n ei. Imi imaginez ca nu-s neaparat de acord. Ia zi-ne tu la ce le foloseste ca-s de acord sau nu.

    Altfel spus, eu acum cotizez cu valoarea a 10 grame de cocaina pe luna. Nu poti sa-mi dai inapoi 1 gram, ca-mi bag pula.

    Ba o sa-ti dau un gram de aurolac, coaie. Nici macar de cocaina. Exact ce face statul acum. Si daca nu-ti place, du-te si fa spume la gura, cot la cot cu restu’ fraierilor.

    Da , dar vezi tu, ca pensionar voi fi votand cu aia care-si respecta angajamentele cu privire la asigurarea mea de pensie

    Super, doar ca nu si le va respecta nimeni. De promis, evident ca vor promite toti. Ca doar nu costa nimic. Dupa care “trebuie sa strangem cureaua”, “trebuie sa aliniem preturile la UE”, “trebuie sa vindem toate regiile autonome francezilor si nemtilor si austriecilor”, “trebuie sa punem pulanu’ de jandarm pe aia de la Rosia Montana si Pungesti si dracu’ mai stie pe unde” – trebuie. Si n-ai decat sa nu-i mai votezi din nou in 5 ani. Daca mai traiesti, desigur. Ca urmatorii sigur vor fi mai buni. Sigur-sigur – crede-ma, pensionarule. Ca n-ai de ales. Tre’ sa ma crezi, prostule.

    Si eu inteleg perfect ca vrei sa spui ca tara a ajuns in situatia asta datorita sau/si cu voia/ acceptul actualei generatii de pensionari si ca fiind raspunzatori trebuie sa plateasca, doar ca mie nu imi pasa de asta

    Pai, e perfect – pentru ca nici restu’ lumii nu da doi bani pe parerea ta. Tie nu-ti pasa, lor li se rupe pula – sunteti chit!

    Imi pasa de faptul ca acum platesc, iar peste 40 de ani le trag pula prin gura alora care-mi spun mie milog si le scutur buzunarele de bani, alora care s-or mai gasi atunci, sau daca.

    Stai linistit, ca si aia care cersesc pe borduri la 70 de ani au zis la fel. Le trag ei pula in gura alora care le zic milogi, le scutura buzunarele de bani etc, ca doar, nu-i asa, puterea e la ei. Ei fac legea. Imediat ce reusesc sa se pise, ca na, ii chinuie prostata momentan.

    Dar da. Zi-le tu, fa-le tu peste 40 de ani. Arata-le tu cine-i seful, Mirele. Pe ei, pe ei, pe mama lor!

    Ce-ai, ba, esti retard?

  41. 0rbu says:

    @orbu @outlaw – pensiile sunt o inventie din asta socialista
    </blockquote?
    Mda, interesant, poate ma insel dar credeam ca in Europa pensiile au fost introduse de unu , Bismark , conservator de fel , chiar in incercarea de a se opune influentei Marxiste.

    In US , pensiile parca au fost introduse cu scopul de a scoate cu forta babalacii din "campul muncii", care nu renuntau la joburile lor , erau ineficienti si cauzau somaj in randul tinerilor. Masura , a dat astfel posibilitatea tinerilor sa ocupe locuri de munca si prin cresterea de productivitate sa compenseze costurile cu pensiile. O fi avand vreun sens treaba asta ? Mie nu mi se pare masura socialista.

  42. Manowar says:

    Mda, interesant, poate ma insel dar credeam ca in Europa pensiile au fost introduse de unu , Bismark , conservator de fel , chiar in incercarea de a se opune influentei Marxiste.

    Cu mentiunea (total neimportanta de altfel) ca legile lui Bismarck aveau varsta de pensionare trecuta la 70 de ani si speranta de viata era in medie pe la 40 de ani.

    A bagat-o pentru populism si voturi, neintentionand sa plateasca vreodata. Da’ pe-atunci la 5 ani aveai 3 razboaie, 2 invazii, 20 de epidemii si gramezile de cadavre.

    Dupa care varsta de pensionare a scazut la 65 de ani (mi se pare ca vor s-o mareasca iar in unele locuri) si speranta de viata s-a dus in unele parti mult mai sus. Atunci era doar jaf la drumul mare, iti luau banii si-ti spuneau ca ti-i dau inapoi dupa 70, cand tu oricum mureai la 50 (Daca erai sanatos, puternic etc, ca altfel spre 40, cum am zis). Inca se mai murea din raceala (ca-n Romania acum) etc. Putinii care supravietuiau pana atunci nu erau o povara sociala. Nu se punea problema c-ar putea ajunge la situatia actuala, in care ai 5 milioane de pensionari si 3 milioane de angajati. Plus copii (cu alocatii) plus pula mea. Pe vremea lu’ ala, faceai oricum cate 6 copii, ca oricum 1-6 iti crapau de primele boli ale copilariei, era-n regula. Nu exista “spor negativ”.

    Eh, astia noi au mostenit sistemul, lumea nu mai e chiar la fel de proasta ca atunci, asa ca pula mea, aplica masurile fix cum le-am descris eu. Tu platesti 10 grame de cocaina, noi iti dam la final un gram de aurolac. Da’ mai diluat, asa.

    Asa ca da, pensia aia promisa de Bismarck a fost o masura tipic socialista. Promitem ca va dam ca sa ne sustineti – dupa care va dam muie, se-ntelege. Doar ca a fost mascata mai civilizat, asa, sa nu se prinda prostii.

  43. Luke says:

    Unii comentatori pe aici au idei incredibil de retardate pentru cineva care a trecut de scoala primara – sau poate nu?

    Citez doar una din idei:

    1. Platesc “contributii la pensie”
    2. deci am “contract cu statul”
    3. asa ca statul imi va plati pensie
    4. peste X ani

    (de fapt sunt 3-4 idei distincte, dar trecem peste asta)

    Cat de idiot poate fi cineva care nu intelege urmatoarele:
    1. Nu platesti “contributiile” ci ti se iau cu forta. Incearca doar sa nu le platesti si sa-ti iei, sa zicem, apartamente de banii aceia, si vezi ce ti se intampla. Nu ai nici un respect pentru respectivele plati, din partea nimanui, din contra (castigi bine? esti un ticalos ce trebuie jupuit). Exceptie fac doar pensiile private pe care le platesti voluntar (gen ING) – insa uitati-va la randamente minus comisioane si decideti-va daca ce ramane mai merita.

    2. Nu ai nici un contract cu statul – ai semnat ceva? poti trage pe cineva la raspundere? poti face o executare silita daca nu ti se dau banii inapoi? Banii de “contributii la pensie” i-ai dat si sunt dusi. Nu-ti datoreaza nimeni nimic de ei. Banii s-au dus la diversi altii, care oricum nu au contribuit, gen pensii speciale, de “boala”, “anticipate”, etc.
    Ca sa nu mai zic de glumele cu bugetari care cica platesc “contributii” – adica statul ia impozite, plateste bugetari, care platesc inapoi la stat, deci statul muta bani dintr-un buzunar in altul ca sa pretinda bugetarii cum ca “au platit contributii”?
    Daca cineva chiar crede promisiunile gen “contract social” chiar isi merita soarta de milog la batranete.

    3. Statul plateste pensii cui vrea si cate vrea. De exemplu serviciile speciale (care sunt ca numar mai mari decat cele din Franta si Germania la un loc), fosti parlamentari, judecatori, ministri, alte VIP-uri chiar au pensii decente, fara sa fi contribuit mare lucru (vezi si paranteza cu bugetarii de mai sus). Mai sunt veniturile minim garantate pentru toti cei care nu au chef sa lucreze, plus pensiile minime pentru cei care nu au avut chef sa contribuie la vreo pensie.
    Ca idee, in .RO sunt circa 4 milioane de salariati si vreo 6 milioane pensionari. Asa ca pentru cei 4 milioane de salariati nu prea mai raman bani de pensii dupa ce sunt platite

    “specialele”, “VIP”-urile, minim garantatele, pensii de boala, de handicap, de revolutionar, pensionari anticipate, conditii “speciale” de munca, etc.

    4. Si mai nou apare gluma cu varsta de pensionare impinsa mai spre 80 ani – asa dupa ce tot comunistu’ s-a pensionat pe la 50 ani, restul lumii trebuie sa munceasca macar pana pe la 70 ani. Peste cativa ani varsta de pensionare s-ar putea duce pe la 80, poate chiar 90 ani – aveti cumva vreun contract sa scrie la ce varsta aveti dreptul sa iesiti la pensie? Ideea cu pensiile de stat a aparut de la Bismark, care pusese varsta de pensionare un pic peste speranta medie de viata.

  44. Luke says:

    LOL, gand la gand cu Bismark asta …

  45. Dan says:

    Io-s mai prost si nu pricep o chestie.

    Ok, sistemul de pensii sucks, fiecare ar trebui sa-si asigure singur “pensia”.

    Ignoram faptul de 95% din populatie nu pune un ban deoparte si e in datorii pina-n git. Sa presupunem ca nu-i asa si toti pina la ultimul au luat 10 cu spume la ora de educatie financiara.

    Eu de unde pana mea sa stiu citi ani o sa traiesc, ca sa-mi pot calcula citi bani trebuie sa string si citi bani pot sa sparg pe luna din ce-am strins dupa ce ies “la pensie”? Poate mor la 69, poate mor la 99. Parca cam nu-i tot aia sa-mi sparg banii aia in 4 sau 34 de ani.

  46. Manowar says:

    Ignoram faptul de 95% din populatie nu pune un ban deoparte si e in datorii pina-n git.

    Sunt liberi sa nu mai faca asta.

    Sa presupunem ca nu-i asa si toti pina la ultimul au luat 10 cu spume la ora de educatie financiara.

    Nu-ti trebuie 10. Iti trebuie cam doi-trei neuroni, cat sa iasa de-o sinapsa care sa te faca sa te intrebi “ba, da’ eu ce mananc maine? am ce?”.

    Eu de unde pana mea sa stiu citi ani o sa traiesc, ca sa-mi pot calcula citi bani trebuie sa string si citi bani pot sa sparg pe luna din ce-am strins dupa ce ies “la pensie”? Poate mor la 69, poate mor la 99. Parca cam nu-i tot aia sa-mi sparg banii aia in 4 sau 34 de ani.

    Nu e vorba de a cumpara chestii pe care sa le vinzi, ca sa-ti ajunga banii pana mori, sa nu poti calcula. E vorba de a-ti asigura un venit. Ca faci asta la bursa, cu actiuni sau ca-ti iei coispe apartamente pe care le inchiriezi sau doua terenuri pe care le dai in arenda…te priveste. Ideea e ca dupa ce le-ai luat, nu conteaza la ce varsta crapi. Si la 64 si la 99 iti vin chiria/arenda/dividende etc.

  47. Dan says:

    Bine ok, dar nu putem toti sa avem gen 3 apartamente in chirie sau actiuni la apple. De unde atitea apartamente si atitia chiriasi. Astea-s cazuri particulare, de intreprinzatori.

    Asta-i ca si hai sa fim toti patroni/antreprenori, da’ atunci cine mai munceste.

    Pentru omul de rind trebuie un sistem care sa-l tina in viata indiferent cit de mult are de gind sa traiasca. Ce-ai pus tu deoparte sa fie pentru chestii suplimentare. Nu-i spune pensie ci retirement welfare sau senior benefits sau alt titlu pompos da’ ceva trebuie sa fie.

  48. ala says:

    Le fut in gat pe jigodiile astea comuniste. Ei munceau 2 ore din 8 si-acu vor pensie , gratuitati si pe pizda mami lor. Basca,nu le-a ajuns 40 de ani de comunism, l-au votat si pe Iliescu, care le-a furat si bruma de malai adunata de Ceao pt zile negre.

    Ne-au lasat un cacat,iar noi muncim 12 ore din 8, ne ia Ponta si cacatu de sub cur sa aibe ce sa le dea la milogi si punem gatu in jug pe 30 de ani pt un cotet pe care ei l-au primit gratis, chit ca nu munceau mai deloc.

    Iar acum au pretentii sa ce…sa nu fumez cacatu ala electronic?…pai ar trebui sa-mi suga pula fara proteza fiecare jigodie dintr-asta.
    si sa-mi multumeasca dupa.

    Sper sa-i manance furnicile de vii.

  49. Manowar says:

    Bine ok, dar nu putem toti sa avem gen 3 apartamente in chirie sau actiuni la apple. De unde atitea apartamente si atitia chiriasi. Astea-s cazuri particulare, de intreprinzatori.

    Ba da, puteti. Daca vreti.

    Implica sa muncesti vreo 8-10 ani pentru primul, ca ala e mai nasol. Pe restul le iei fluierand.

    Nu-mi rupe pula mie ca “nu putem”, ca puteti. Hai sa lasam vrajeala, sa discutam concret.

    Ca exemplu, lucrezi in Bucuresti. E naspa in Bucuresti. Dar poti lucra. Si poti scoate 800-1000e pe luna. Pula mea, am scos eu. Eu aveam 40 de milioane intr-o vreme salariul net, fosta sotie avea atunci 60 de milioane tot net, da’ nu-l pun pe-al ei la socoteala, ca poate esti singur si nu te plac gagicile si alte alea si, pe scurt, nu te poti baza decat pe banii tai. OK, mergem inainte.

    Iti iei o casa troglodita NU in Bucuresti – exemplu complet random aici (si nu-mi rupeti pula ca-i hr, ca-i mr, puteti alege alta, alt oras – Cluj, Brasov, Iasi, ce va place, putin imi pasa). Scrie mare acolo 38,000 de euro. Pe care-i poti strange fara stres in 10 ani de munca. 3800 de euro pe an. Gen 317 euro de luna. Ii poti strange. Asta ca sa ti-o iei cu banii jos. Alternativ ti-o poti lua in rate – zic aia la 7 milioane pe luna. Bun, ti-o platesti in 10 ani. Si-o inchiriezi. Alternativ, o poti tine inchiriata din prima zi. Vezi chiriile in Sibiu. Poti sa te duci sa dai avansul (cat? 10-20%?) si s-o lasi sa se plateasca singura din chirie. Cel mai ieftin apartament de 2 camere (vezi acolo) e 150 de euro, care cam inseamna 6 milioane (plm, nu stiu cursul euro, nu ma intereseaza), i.e iei apartamentul la pretul avansului (doar ca astepti sa se plateasca singur) sau la jumatate din pret, restu’ fiind platit din chirie, daca vrei sa termini mai rapid.

    Cat e avansul ala de 10-20%? 3800? 7600 de euro? Sa fie imposibil sa-l strangi? Nu prea cred, gen.

    Bun, ti-ai luat primul apartament? Ai un venit de 150-200-300 de euro din chirie? Sa fii sanatos, ghici ce – aia inseamna rata pentru altul (sau chiar alte 2), pe care le poti lua din nou strict cu avansul. Pana ajungi la 65 de ani (varsta de pensionare, parca?), poti plati 3-4 de-astea. Cu primul e mai greu. Dupa ce l-ai platit si l-ai inchiriat, pe restu’ le iei strict cu avansul, daca ai chef.

    Presupunand ca muncesti de la 25 de ani si te pensionezi la 65 de ani, ai 40 de ani de munca. In timpul ala poti lua 5-9 apartamente la modul ala (calculand acum, nu cand “mi-am luat eu teapa” prin 2007 cu preturile de-acum). Da’ hai sa zicem ca iei 3. Coaie, ai luat 3 apartamente, iesi la pensie cu vreo basina de 5 milioane sau cat plm e pensia minima – da’ mai ai 2 pe care le tii inchiriate. Tot scoti un 200-250 de euro pe fiecare. Si sigur, nu esti chiar Crassus cu 400-500 de euro pe luna. Da’ cand esti la pensie, n-ai chirie de platit, te doare fix in pula de banii aia. Si nu stai cu mana-ntinsa.

    Si nu, dupa cum vezi, nu trebuie sa fii “antreprenor” (sa-mi suga pula ala care a folosit prima data cuvantul asta, ar trebui interzis, in special in limba romana). E suficient sa muncesti si sa fii dispus sa-ti asumi un risc initial. Ca poti sa iei fix muie si clanta de la primul apartament, sa ramai si fara el si cu datorii la banci. Si de-asta n-o fac romanii, la modul general. Pentru ca se caca pe ei de frica, ca niste idioti. Nu e pentru ca n-au bani, ci pentru ca-s retardati invatati sa stea agatati de fusta mamei. Am auzit de cel putin 300 de euro ca-s un bou care si-a luat teapa, care si-a pula mea, ca tre’ sa fii nebun sa-ti iei, ca aia care si-au luat cu credite s-o suga etc etc. Da’ mai vedem in vreo 30 de ani care-i mai destept.

    Alternativ, poti sa nu faci asta, ci sa-ti iei un x5 sh adus din Germania – da’ rulat numai pe autostrada, boss! – sa n-ai bani de plin si sa te plangi ca nu ai bani si nu poti face nimic. Si te poti duce in vacante pe care nu ti le permiti, eventual pe credit. Sa moara dusmanii. N-am nimic impotriva, da’ mie nu-mi rupeti pula ca “nu se poate”. Sau ca Orbu ca “nu se pune daca lucrezi afara”. Ba da, se pune. Ca daca vrei sa-ti fie bine, te duci in pizda ma-tii unde ti-e bine si faci ce e necesar pentru a-ti fi bine. Daca nu ai chef si vrei sa stai fix la ma-ta-n batatura, sa nu-ti asumi niciodata vreun risc, sa pula mea, ei bine, eu unul nu am nici urma de simpatie fata de tine si putin imi pasa daca la pensie mori de foame.

    Ca sa fie clar, nu zic ca asta-i cea mai buna chestie pe care o faci cu banii. E DOAR un exemplu. Daca te pricepi la afaceri, poti sa-ti deschizi o afacere si sa scoti probabil de 100 de ori mai mult pe luna, bravo tie. Da’ eu am zis strict asa, pentru genul ala de om care nu ar fi stare sa vanda un covrig unui hamesit. Nu-ti trebuie 30 de premii Nobel pentru economie pentru a gandi chestia de mai sus. Uite, eu am un apartament al meu in Romania. Ma pis pe el, o sa-i ramana fiului meu cel mai probabil, sa faca ce pizda ma-sii o sa vrea cu el, din partea mea poate sa-i dea foc, eu stau relaxat ca i l-am asigurat, cand l-o primi de la mine, putin imi pasa. E inchiriat pe 300e (si-as putea cere 400e in zona aia, probabil). Daca m-ar fute grija sa mai traiesc in Romania, m-as duce sa dau avansul pentru inca 2 si le-as plati ratele din chiria primului. Asa, scurt. Pentru ca pantof. Gen le-as cumpara la 10% din pret – avansul. Care-i cat, gen 8000 de lire pentru doua? Si mi se rupe pula ca se termina plata lor in 30 de ani si cat de tepari sunt aia de la banca – foarte bine, sa fie, ca nu-s pe banii mei. Nu ma grabesc, nu vreau sa stau in ele. Pe tine ce te opreste din a face asta? Da’ pe bosorogii aia infecti?

  50. Dan says:

    Nu stiu, da’ mie plecind de la aia 1000e si nu in bucuresti, nu-mi ramin aia 317 pe luna decit in vreo 2-3 luni pe an. Pentru ca am pretentii din astea idioate gen “nu stau cu parintii”, gen concedii (nu din alea moca la tara la socrii), gen intretinut masina (pentru ca ajung de 3 ori mai repede la servici si nu ma inghesui ca vita in autobuz). Viata s-a scumpit de cind ai plecat de aici.

    Asta e, nu o sa fiu bastan la pensie. Daca o prind.

  51. Dan says:

    Da’ nu asta era ze point. Era chestia cu hai sa nu mai fie sistem de pensii, toti sa traiasca din apartamente inchiriate.

    Bun, sint 6 milioane de pensionari. Presupunem ca vin in seturi, deci 3 milioane de familii de pensionari. Daca fiecare are 3 apartamente, inseamna 9 milioane de apartamente de inchiriat pe linga alea 3 milioane de apartamente in care stau.

    Numai ca vezi tu
    – nu-s 12 milioane de apartamente in tara asta
    – ramin doar 18 milioane de non-pensionari, care vin si ei in seturi de 2-3-4, deci… cui inchiriem alea 9 milioane de apartamente?

    So, matematic nu se poa ca fiecare pensionar sa traiasca din 3 apartamente inchiriate. Ca nu-s nici apartamente nici chiriasi. Chiar si 2 apartamente inchiriate si tot nu prea iese matematica, ca nu-s doar apartamente in tara asta.

  52. Manowar says:

    Nu stiu, da’ mie plecind de la aia 1000e si nu in bucuresti, nu-mi ramin aia 317 pe luna decit in vreo 2-3 luni pe an.

    E-n regula. O sa ai nevoie de vreo 3-4 ani. In cel mai rau caz, presupun, ca ok, nu-ti raman 317, da’ iti mai ramane cate ceva si-n lunile alea in care nu raman 317. 100 acolo.

    Pentru ca am pretentii din astea idioate gen “nu stau cu parintii”, gen concedii (nu din alea moca la tara la socrii), gen intretinut masina (pentru ca ajung de 3 ori mai repede la servici si nu ma inghesui ca vita in autobuz).

    Boss, eu te-nteleg, tu stii cat costa cocaina?

    Serios vorbind, totusi, poate-i si-o chestie de prioritati. Si-i fix alegerea ta daca mergi un an fara masina. Sau daca faci vreun sacrificiu cu concediul intr-un an si ok, nu mergi la tara, da’ nici in Cuba. Da’ presupun ca-i si o chestie de prioritati aici si de cat de mult iti doresti sa faci un pas in fata.

    Altfel, eu am ajuns in Romania pe 27 februarie 2011. Pe 10 martie nu mai aveam nici macar un leu in buzunar, daca-mi amintesc eu bine. Si nici job. Si cu o iubita vorba aia, aproape minora, cu zero venituri. Da’ dupa vreo 6 luni de munca (cand intr-un final am gasit un job), am strans vreo 5000 de lire si-am plecat de-acolo inapoi aici. Au fost cam naspa alea 6 luni, nu zic, da’ asta e, uneori tre’ sa faci niste alegeri mai neplacute. Alternativ, puteam sa-mi iau o Dacie si-un concediu si sa muncesc in Romanistan forever.

    Viata s-a scumpit de cind ai plecat de aici.

    Am observat, boss. Pai prin 2008 era 8 lei o cafea. Anul trecut 18. Nasol, alea.

    Da’ nu asta era ze point. Era chestia cu hai sa nu mai fie sistem de pensii, toti sa traiasca din apartamente inchiriate.

    Pai, de ce toti? Daca s-ar intampla asta, cine ti-ar mai vinde castravetii-n piata, cine ti-ar taia sunca-n Mega Image etc? Prin urmare, la ce bun sa calculezi cate familii de pensionari sunt, cat sa aiba fiecare etc? Stai linistit.

    – nu-s 12 milioane de apartamente in tara asta

    Boss, sunt sau nu apartamente la vanzare? Daca sunt, atunci asta nu-i o problema.

    – ramin doar 18 milioane de non-pensionari, care vin si ei in seturi de 2-3-4, deci… cui inchiriem alea 9 milioane de apartamente?

    Pai, vezi tu, din seturile alea de 2-3-4, se fac mai mari niste copii. Si, la fel ca tine, nici ei nu vor vrea sa locuiasca nonstop cu parintii. Nu-i pacat sa nu-i ajuti, daca tot poti? Pentru o suma, evident.

    Pe langa asta, toti asiaticii care vor fi adusi acolo pentru a-i inlocui pe-aia ca mine care-au plecat…aia nu tre’ sa locuiasca intr-un apartament? Cate 8-10, da’ sa fie niste pereti, boss.

    So, matematic nu se poa ca fiecare pensionar sa traiasca din 3 apartamente inchiriate. Ca nu-s nici apartamente nici chiriasi. Chiar si 2 apartamente inchiriate si tot nu prea iese matematica, ca nu-s doar apartamente in tara asta.

    Cum am zis, nu-i necesar sa o faca toti. Nu e nevoie sa fie destul pentru “fiecare”. Unii tre’ sa mai si moara de foame, ca altfel nu se vor simti stimulati sa-ti faca tie menaju’, sa-ti adune gunoiul etc.

    Si nu-ti face griji de pensionari. Aia nu si-au luat casa in rate triplate de banci. Au mers in concediu prin sindicat, la pret de 10 beri pentru o luna la hotel etc. Nu-i cazul sa le plangi de mila prea tare.

    Altfel, fii atent aici, bai matematica multa: cica-n Bucuresti sunt 760751 apartamente. Oficial, in Bucuresti sunt vreo 2 milioane de locuitori. In realitate, insa, probabil ca-s 4-5. Ca stii cum e, cobori din autobuzul de Bacau si nu stai sa mergi la Politie, sa-ti faci mutatie, sa plm. N-are sens, prea mult efort.

    Ia in calcul numaru’ de apartamente in care sta cate un pensionar – vaduv(a) – apoi numaru’ de cupluri care locuiesc intr-un apartament. Apoi numaru’ de Dorei de la tara care coboara din tren zilnic venind sa-si caute norocul ma-sii in Bucuresti dupa ce s-au plictisit de oferte exotice, gen 7 milioane pe luna casier la Cora prin provincie. Ca-i cam plin. Pai, numai eu am “adus” vreo 5 provinciale-n Bucuresti. Asa, venite la mine, ramase pe-acolo si dupa ce am rupt-o. Si stai sa vezi, ca tot in Bucuresti tre’ sa fie si firme, nu-i asa? Destule cu sediul in apartamente. Cate firme erau in Bucuresti? vreo 200,000? Trebuie sa aiba si ele sediul pe undeva. Sigur, firma e si “inmormantarea SRL”, la curte sau “fier vechi”, tot la curte. Da’ e loc.

    Pana una-alta, realitatea e ca sunt suficiente locuinte pe piata. Du-te si cauta pe orice site de imobiliare, iti garantez ca vei gasi chestii la vanzare. Si exista momentan si cerere suficienta. Ce dracu’, mi-a luat o zi sa-nchiriez apartamentul acolo. Cu tot cu timpul necesar pentru a face poze si-a urca anuntul. Si stii de ce, boss? 🙂

    Pentru ca romanii sunt asa, cam ca tine. Nu prea le raman lor multi bani, nu au chef sa renunte la masina, nu au chef sa stea cu parintii, nu au chef sa nu mearga-n concediu si nici sa stranga bani. Merg inainte – ca la o adica, voteaza cum trebuie si-i ajuta Dumnezeu, nu? 🙂

  53. Deria says:

    Mano, dar ce garantie ai ca o casa care costa 38.000 de EUR in 2015 va costa tot atat in 2025?

  54. Deria says:

    A, si tu lucrezi intr-un domeniu care e platit bine si in Romania, si in Anglia sau in SUA.

  55. Manowar says:

    Mano, dar ce garantie ai ca o casa care costa 38.000 de EUR in 2015 va costa tot atat in 2025?

    Nu ai. Dar ce importanta are cat va costa?

    A, si tu lucrezi intr-un domeniu care e platit bine si in Romania, si in Anglia sau in SUA.

    Nu are importanta in ce domeniu lucrez eu. Conteaza ca EL scoate deja 1000e/luna, dupa cum a zis – si nu in Bucuresti.
    Si vorba aia, sa fim seriosi, tu lucrezi intr-unul platit si mai bine. Doua foi de tradus pentru consulat, la o gagica din zona, 60 de lire. 10 minute de munca, mie mi-ar fi luat 5, da’ nu-s autorizat, gen.

  56. Deria says:

    Din punctu’ meu de vedere, aia care pot sta cu parintii – pentru ca parintii ii primesc si nu le fac chiar iad viata – ciocu’ mic si joc de glezna.

  57. Deria says:

    Nu in Romania, Mano, dar asta e alta discutie. Nici nu am lucrat pentru romani, ani la rand, pentru ca romanu’ calculeaza pagina, iar strainu’, cuvantu’.

    Si domeniul in care lucrez eu a suferit schimbari mari, din 2010 incoace, si acum vor sa-l futa din nou.

  58. Luke says:

    Pentru ca am pretentii din astea idioate gen “nu stau cu parintii”, gen concedii (nu din alea moca la tara la socrii), gen intretinut masina (pentru ca ajung de 3 ori mai repede la servici si nu ma inghesui ca vita in autobuz).

    Pfui …

    Citind recomandarile lui Manaowar era sa fac atac de panica – daca nu va mai avea cine sa-mi faca menajul si reparatiile prin apartamente si case?

    Mi-a trecut citind paragraful citat. Muie steaua.

  59. Deria says:

    Zici ca in UK, platesti impozit pentru salariul tau 40%? In afara de procentul asta, mai ai ceva de plata, cum e in Romania, sanatate (CAS), somaj + pensie (CASS)?

  60. Deria says:

    In Romania lui 2015, o persoana fizica autorizata, cum sunt si eu, plateste statului asa:

    Impozit pe venit: 16%
    Contributie pensii: 26,3% (minimum 222,30 lei) – se plateste trimestrial (x3 luni, evident)
    Contributie sanatate: 5,5%

    Optional, somaj: 0,5%

  61. Manowar says:

    Taxe pe venitul declarat, nu? 😀

  62. Manowar says:

    @Deria: nu. In UK ai cateva trepte de impozitare (deocamdata). Pana la un anumit salariu (nu stiu cat, mic), nu platesti impozit. Sa zicem pana la X. De la X la Y, platesti 20%. De la Y la Z, platesti 40%.

    Sa zicem ca ai un salariu de 100,000/an.

    Pe primii nu stiu cat (10,12,15000, nu am idee), nu platesti impozit. Pe suma de la 10,000 la 32,000 (parca?) platesti 20% impozit. Si tot ce trece peste 32,000 (parca) e impozitat cu 40%. Sincer, nu am idee care-s treptele si nici nu ma intereseaza.

    Ca angajat permanent, mergi in general pe PAYE (pay as you earn), unde ce-ti intra-n cont de la firma e al tau (Salariul net), nu mai platesti nimic in plus, ca-ti sunt deja retinute toate alea (national insurance, pensie, alte asigurari optionale (dental, moarte, boala etc))

    In ceea ce priveste chestia asta:

    Mano, dar ce garantie ai ca o casa care costa 38.000 de EUR in 2015 va costa tot atat in 2025?

    Nu conteaza cat va valora. Pentru ca nu o iei s-o vinzi (plm, poti sa faci si aia cand ai chef, daca a crescut pretul suficient incat sa-ti convina, ai alte oportunitati etc). Tu o iei s-o inchiriezi. Pretul e irelevant. Relevant e ca o sa ai ceva venituri pe langa “pensie”. Scad preturile la chirii? Vor scadea si la restul chestiilor (haleala, alea). Cresc preturile? Perfect. In final, si daca ajung chiriile la jumatate, tu vei fi ala cu doua chirii de incasat pe luna pentru doua chestii care raman ale tale si nu-ti cer de mancare.

    Cat pula mea scoti tu lunar, de fapt?

  63. Dan says:

    Buuun, fast forward to 2015

    Ca sa ai un trai la limita de jos a decentei, ai nevoie de venit pe familie (fara chirie / rate) de 1300e pe unde stau eu. Nu e cifra scoasa de mine ci de altii, dar nu pot decit sa fiu de acord cu ea.

    Buuun, la asta adaugi ajutat parinti (aia care n-au 3 apartamente, ca lor nu le-a zis nimeni ce pensie de kko o sa aiba), chirie sau rata la ap. propriu, rezerva de shit happens (spitalele ie gratis doar ca nu). Si uite asa de fapt ai nevoie de vreo 1700e/luna/familie.

    No, si acuma te trezesti mare investitor, hai sa mai iei un ceva cu 38000 ca se plateste singur. Doar ca ai nevoie de 15% avans (5700), taxe notariale si cele 99 de taxele ale bancii (2-3000e, zic si eu din auzite). Adica sa zicem 8000e cash.

    Deci de fapt ca sa-i stringi pe aia in citiva ani la modul non-stres, fara piine gem si mers pe jos, ai nevoie de fo’ 2000e per familie. Pai nu prea multe familii de angajati produc atita. Si nu putem fi toti patroni de succes.

    A, daca intre timp ai plozi si vrei sa le “oferi conditii”, mai pune. Ca privat, ca after, ca activitati, toate costa.

    Bottom line, decit sa string din buci si sa stau acasa cit mai pot sa ma misc (ca sa fiu mare landlord la pensie), prefer concediu si 4 roti, pun deoparte ce pot si la pensie mai vedem cit ne ramine.

  64. Manowar says:

    Dane, parerea mea e ca 1300 de euro / luna nu inseamna “limita de jos a decentei” Spun asta din postura de om care avea salariul 1000 si o iubita care nu lucra. Si am avut de strans 5000 de lire pentru a ne cara in Inglishstan. Si le aveam stranse dupa 6 luni de munca si altele pe langa munca.

    Acum, daca ma intrebi, mi-ar fi placut sa ma duc in 2012 vara intr-un concediu, dar in mai am ajuns aici si mai greu cu concediile in perioada de proba, cu iubita tot somera initial etc. Am ratat un an de concediu? L-am ratat, boss. A meritat? E subiectiv – mie mi se pare ca da.

    Acum, tu imi spui ca 1300 e limita de jos a decentei. OK, daca tu zici.

    Eu ti-am zis ca poti. Si cred ca poti, daca vrei. Tu imi raspunzi cu chestii ironice ca mare investitor, mare landlord, mare pula mea, cand eu ti-am zis doar ca POTI sa-ti asiguri un venit la pensie, sa nu stai cu mana-ntinsa. Si ti-am zis cum – un singur exemplu, ca-s zeci.

    La toate astea, tu imi raspunzi cu ironii ieftine care trec pe langa mine, ca nu jucam in aceeasi liga. Si-mi spui ca tu vrei sa-ti faci nevasta si plozi cat timp stai in chirie, la o adica. Pai, din partea mea…n-ai decat. Fa 5 copii, tine-ti nevasta acasa sa aiba grija de ei si ia-le guvernante. Nu am nimic impotriva.

    Da’ daca din intamplare ne intalnim pe strada in vreo 30 de ani, cand (poate) vom fi amandoi pensionari, eu unul n-o sa am prea multa simpatie pentru tine daca te voi auzi plangandu-te de bani. Pentru c-o sa stiu ca ai putut si tu, da’ ai preferat sa faci altceva si sa nu te gandesti la viitor. E dreptul tau.

  65. Deria says:

    Pe anul trecut, ceva gen 1.800 – 1.900 de lei net/luna, atata imi iese, stie ma-sa daca am calculat corect. Impozitul de platit la sfarsitul anului astuia pentru veniturile din anul trecut, ca asa se plateste la mine, e vreo 5.000 de lei.

    Amu’ fa bine si nu-ti bate pula.

  66. Dan says:

    Nu stiu de ce ti se pare tie ca-s ironic, pentru ca nu sint. Si nici nu ma dau c-as fi din nu stiu ce liga. Si nu eu am calculat suma aia.

    Incerc doar sa-ti explic ca au trecut niste ani, au crescut mult cheltuielile, dar salariile nu. Asa ca orice calcule faci pe cifrele de atunci, acuma nu mai sint valabile.

    Da, la pensie tu o sa fi bo$$ si eu nu. Si nici acuma nu sint ironic.

  67. Manowar says:

    Din traduceri? Adica vreo 60 de lei pe zi? Lucrezi foarte rar, foarte ieftin sau…?

  68. Manowar says:

    @Dan: eu nu cunosc preturile de ACUM din Romania. Le tin minte oarecum pe cele din 2012. In 2012, eu aveam salariul 1000e/luna.

    Pe langa mia aia de euro, mai faceam ceva de genul 10-15 mil/luna din overtime (plm, ori vrem bani, ori nu mai vrem) si inca 100-400e ocazional pe langa munca.

    Nu mai stiu nici care era cursul lira-euro atunci, dar ce-ti pot spune e ca aveam banii de plecat inapoi in UK dupa 6 luni. Ca nota, nu plateam chirie – ca facea o diferenta si aia. Dar discutam de 6 luni. A mea avea atunci 20 de ani si fix zero venituri in perioada respectiva.

    Altfel, iti ofer aceste doua chestii din 2012 – anul ala cand, lol, eu munceam si ma chinuiam sa ma mut inapoi aici. Sa le interpretezi cum vrei tu.

    2012-1

    2012

  69. Deria says:

    Da, strict din traducere + proofreading (corectura) + revision (revizie finala, ultima citire, cum ar veni).

    Anul trecut – care a fost unul bun, ma crezi sau nu, cu acel influx de bani din partea mea, noi am trait decent – am lucrat mai mult decat in perioadele anterioare.

    Referitor la tarife, este cum ti-am spus: nu mai ai ce negocia, pentru ca piata este atat de saturata de combinatiile RO – EN – FR, incat clientul iti indica el tariful ce ti-l ofera, accepti, bine, nu accepti, nu-i o problema, mai sunt 20-30-50 in urma ta.

    Foarte ieftin nu lucrez, dar nici la tarifele cu care mi-au tot batut capul altii (de la 0.07 USD/cuvant in sus). Plus, in Romania, standardul este 2.000 de caractere cu spatii. Pentru care ti se ofera, in cel mai bun caz, de-ala de poti sa zici aferim, 20 de lei. Pentru strainatate, se merge asa (tarife oferite de client, pentru RO-FR, cu mentiunea Preferred native language: Target language(s) – adica native in FR):

    0.045 GBP to 0.06 GBP per word
    Payment method: Online via PayPal
    Payment 28 days after date of delivery.

    Estimation in your preferred currency (using today’s conversion rate):
    $0.067 USD to $0.090 USD per word

    Si mai este o chestie: una este sa fiu traducatoare located in Romania, si alta este sa fiu traducatoare located in the UK, de exemplu. Diferenta de nivel de trai, smoothness pentru plata, stie naiba (eu am renuntat la a incasa un cec de 42 de dolari din SUA – cec pentru ca asa prefera clientul, ca payment method, din cauza conditiilor tampite ale bancii – perioada de incasare, 60 de zile, si-mi si luau o suma considerabila din banii astia – commission, cica).

    Si da, am avut perioade de stagnare, cand am zis ca imi iau campii. De ce m-am incapatanat? E singurul lucru pe care stiu sa-l fac bine, profesional vorbind.

  70. Deria says:

    Mano, tu esti cladit pe un calapod anume, si nu multi oameni sunt asa, fie ei romani sau nu. Esti de admirat. 🙂

    Altii n-au nici macar dramul ala de noroc, cat sa le dea impulsul necesar pentru a se zbate. Altii se zbat de 100 de ori mai mult pentru a realiza ceea ce altii obtin foarte usor, asa e cumnata-mea, de pilda.

    Iar altii sunt prea lenesi, comozi, egoisti etc. pentru a-si depasi conditia.

  71. Manowar says:

    @Deria: pai, asta-i o prostie. Tu ar trebui sa scoti de 5 ori mai mult (cel putin) din ce faci. Si fara nervi/taxe/cecuri.

    Uite, eu ma descurc acceptabil+ in niste limbi (romana, engleza, franceza, germana) si mai putin acceptabil in alte cateva pe care incerc sa le imbunatatesc (spaniola, japoneza si rusa).

    Daca nu as face jobul pe care-l fac acum si daca as trai in Romania, as scrie articole.

    Se platesc cu 50-100 de dolari (in cazul tau, probabil 50, pentru ca nu ai cunostintele tehnice necesare) articolele random pentru femei si mai random (de-alea cu dragoste, astrologie, 5 semne ca barbatul fute alta, cum stii daca prietena ta cea mai buna e gravida etc; mizerii pentru imbecile).

    Now, nu stiu de tine. Eu, care scriu doar ca exercitiu (nu ma plateste nimeni) si doar in romana si engleza, cat sa nu devin analfabet, pot scrie un articol de-ala in aproximativ 60 de minute (hai 120 cu tot cu ceva research, daca-i cazul). Includ aici corectura, recitit, layout, evident. Tu, care probabil ca scrii rahaturi in mod curent, imi imaginez ca poti face asta mult mai rapid.

    Cred ca lucrezi in domeniul gresit.

  72. Deria says:

    Sa-ti mai zic ca tot mai multi clienti cer sa lucrezi cu softuri specializate (Trados – ultima versiune, DejaVu, MemoQ sau creatii de-ale lor, proprii si personale) – si, dintre astia, unii te intreaba daca ai licenta ta proprie pentru ele? Pai, pula, io cat sa investesc in tonele voastre de programe, ca sa zic ca mai si traiesc?

    Eu articolele le-am vazut platite cu vreo 3 dolari/articol. Nu mai stiu pe care site, odc sau peopleperhour.

  73. Deria says:

    Sorry, oDesk, nu odc.

  74. SagittariuS says:

    Plus, in Romania, standardul este 2.000 de caractere cu spatii. Pentru care ti se ofera, in cel mai bun caz, de-ala de poti sa zici aferim, 20 de lei.

    Nu ştiu pe unde prin România lucrezi tu, da’ în Constanţa se caută traducători pe domeniul tehnic (asta ca să se ştie din start că nu discutăm de beletristică şi chestii gen cărţi de bucătăreală) şi se oferă 10 lei la alea 2.000 de caractere (cu spaţii cu tot). 10 lei, coaie, nici măcar un pachet de ţigări. Dacă te alegi cu 20 de lei în loc de 10 pentru alea 2.000 de caractere e cazul să spui mai mult decât aferim, gen. Nu zic de tine personal, ci în general.

    Se platesc cu 50-100 de dolari (in cazul tau, probabil 50, pentru ca nu ai cunostintele tehnice necesare) articolele random pentru femei si mai random (de-alea cu dragoste, astrologie, 5 semne ca barbatul fute alta, cum stii daca prietena ta cea mai buna e gravida etc; mizerii pentru imbecile).

    Om, ţin să te contrazic. Şi cred că Cypress ştie mai bine cum stă treaba cu scrisul articolelor. Şi nu pentru că sunt Gică-contra da’ sunt pline Elance şi Freelance de anunţuri pentru aşa ceva şi n-am văzut nici măcar un anunţ cu tarif de peste 30 de dolari per articol. Asta pentru anunţurile de afară, că mai sunt şi “angajatori” români care caută scriitori. Mie îmi oferise unu’ 20-23 de lei pe articol tehnic (nu IT, telefonie mobilă), cu tot cu cercetare şi scris, şi i-am recomandat să mă caute când o să zboare porci cu baloţi de paie în gură.

    Dacă nu ai vechime şi o bază de clienţi deja stabilită, care apelează la tine constant, e cam greu să supravieţuieşti ca freelancer în traduceri/proofreading.

  75. Deria says:

    SagittariuS, lucrez remote, deci pot fi si pe Marte, laptop si conexiune rapida la Net sa am.

    E mai mult decat jenibil, 10 lei pentru tehnic, care e unul dintre domeniile grele si care cuprinde coishpe subdomenii.

  76. Manowar says:

    http://jobs.problogger.net/view/7918

    Cu alte cuvinte, you’re all fucking niggers.

    Sunt la cumparaturi, mi-e lene sa caut, dar se plateste cum zic eu.

  77. SagittariuS says:

    Omu’ din Constanţa căuta musai în Constanţa. Pe mine m-a amuzat maxim anunţul, mai ales că se cereau -citez- “experienţă solidă în domeniu tehnic, asigurarea unei calitati ridicate a lucrarilor si respectarea angajamentelor asumate
, atentie distributiva, exigenta, rigurozitate si profesionalism”.

    Cât despre Trados ăla, e o porcărie de program. Îl am eu (evident piratat) şi e un fel de n-ar mai fi. Are dicţionar încorporat şi la nevoie îţi poate completa cuvintele în funcţie de cuvintele pe care le-a “învăţat” anterior. Dar eu m-am obişnuit să folosesc un dicţionar clasic/online când e vorba de ceva tehnic, aşa că nu prea-mi foloseşte. Plus că preţul e cam de căcat, începând de la 129 de dolari şi terminând pe la 845 de dolari (asta la promoţie, că era 1.695 de dolari).

    Şi da, pentru tehnic e incredibil de puţin 10 lei. Hai, că traduci un material din, nu ştiu, economie/finanţe să spunem, e oarecum mai uşor. Da’ să te apuci de ceva din domeniul farmaceutic, îţi dai cu tesla-n coaie pe măsură ce scrii. Been there, done that.

  78. Deria says:

    Let us know exactly what your MySQL DBA experience includes and provide writing samples.

    Mine is none.

  79. SagittariuS says:

    Pot să o ard şi eu ca tine şi să zic …nigga’ please?

    Pula mea mă, e o diferenţă între a scrie (aşa cum spuneai tu în comentariu) un articol random despre -citez- “Se platesc cu 50-100 de dolari (in cazul tau, probabil 50, pentru ca nu ai cunostintele tehnice necesare) articolele random pentru femei si mai random (de-alea cu dragoste, astrologie, 5 semne ca barbatul fute alta, cum stii daca prietena ta cea mai buna e gravida etc; mizerii pentru imbecile)” şi a scrie un articol de 3-400 de cuvinte despre MySQL, unde tre’ să bagi tehnic la greu.

    Nu contest, pe tehnic posibil şi/sau probabil să iei +100 de dolari per articol, da’ nu cred că şi pe articole d-astea gen “CLICK AICI” sau “Top 10 moduri de a-i face iubitului tău sex oral” iei tot aceeaşi sumă. Peleme.

  80. Deria says:

    Dictionarul ala e creat de cineva inainte, se numeste memorie de traducere.

  81. Deria says:

    Eu am tradus medical, EN-RO. 🙂 Dar nu cu 10 lei. 🙂

  82. Deria says:

    Articles for Demolition Services

    Fixed-Price – Est. Budget: $12.00 Posted 7 hours, 51 minutes ago

    Do you want to write for a Swedish lifestyle magazine?

    Fixed-Price – Est. Budget: $5.00 Posted 9 hours, 19 minutes ago

    Long Term Relationship Needed. Writer, Proofreader,Editor.

    Fixed-Price – Est. Budget: $25.00 Posted 18 hours, 1 minute ago

    Nu ca n-ar exista si cum zice Manowar.

  83. SagittariuS says:

    Dictionarul ala e creat de cineva inainte, se numeste memorie de traducere.

    Eu mi-am dezactivat Autocorrect-ul şi toate porcăriile din Word fix pentru că-mi fute meciu’ când se bagă el să completeze peste ce scriu eu, aşa că din punctul meu de vedere nu mă ajută cu absolut nimic.

    Eu am tradus medical, EN-RO. 🙂 Dar nu cu 10 lei. 🙂

    Şi serios acum, câte muie i-ai da unuia care-ţi oferă tarifu’ ăsta?

  84. Deria says:

    A, atunci nu e memorie de traducere, nu stiu ce e, ca n-am folosit optiunea aia.

    Cat despre muie, m-am saturat de stat si explicat fiecarui muist ce si cum.

  85. Manowar says:

    Reactia mea la comentarii negative pe tema este in mod normal “sunt idioti, atat ii duce capul, plm”. Azi (si probabil DOAR azi) voi face o exceptie.

    Deria, iti trimit pe mail trei linkuri unde poti scrie pentru $50-100 pe articol. Fara cunostinte tehnice. Subliniez ca in mod normal nu ma chinui eu sa pierd 30 de secunde pentru a trimite un mail.

  86. Deria says:

    Intre timp, am gasit un job de traduceri la care m-as baga. Dar ma confuzeaza, zice:

    To apply please submit a covering letter with your rate in pounds sterling per 1,000 words (source text) and your CV.

    Dupa care:

    We will pay for this job 0.10 EUR per word

  87. Deria says:

    Thanks, apreciez.

  88. andrea says:

    Ba, da’ pretentiosi mai sunteti.
    Pe mine ma punea buna-mea sa-i traduc acte de mosteniri si alte cacaturi legate de niste pamant, care au ramas scrise de pe vremea in care limba oficiala era inca cea maghiara si sa zic multam daca-mi lua o inghetata de 5 mii.

  89. Dan says:

    Pai hai sa te mai actualizez, again, fara misto.

    Sintem in 2015 si salarul e la fel ca’n 2012 (pen’ ca patronii s-au saturat de criza si acuma recupereaza, ca de lucru este tot mai mult). Dar vezi tu, romanistanii trebuie sa ajunga sa plateasca utilitatile la pretul european. Asa ca gazul a crescut cu gen 40%, benzina a fost de curind mai scumpa ca’n Austria, lira e 6.3 daca ti-o schimba banca. Si toate preturile se duc odata cu ele.

    Gen, chiriile sint mai ieftine decit in vest, si curentul. Restul e la fel dar mai scump, ca deh, mai trebe si aduse pina aici. Bine 18 lei cafeaua e bataie de joc (gen, vine si c-o muie scurta? sau?), in provincie e 6-8 lei.

    Asa ca daca cu 1000e nu mai esti nici un bo$$ in romania, daca parintii nu te pot ajuta, ai familia ta si vrei mai mult decit bicicleta si concediu la felix. Ca nah, una e la 20 alta e la 40.

    Oricum pe aici mai stau in chirie stundentii si cu mine (asta apropo de ideea cu fiecare pensionar sa aiba 3 apartamente), restu’ se baga la credite in franci klingonieni ca sa fie propritari si se pling a doua zi dupa salar ca nu mai au nici un ban pina la urmatoru’ (stiu familie cu gen 1000e cumulat, rate la apartament, rate la masina si concedii la felix – aia ar trebui sa scrie carti de educatie financiara).

  90. Manowar says:

    Si? 0.1 pe cuvant inseamna 50e pe articol scurt. Care e problema?

  91. Manowar says:

    @Dan: cat platesti pe chirie si in ce oras?

  92. Dan says:

    Nu pot sa-ti dau o suma exacta (long story). Din cite vad pe net, in Tm la suprafata echivalenta a 3 camere chiria se invirte in zona 250-350e.

  93. Manowar says:

    Esti un pic cam prea vag.

    Daca la 3 camere chiria e 250-350 de euro, sunt relativ sigur ca rata e cam la fel sau mai mica.

    Tinand cont de faptul ca timpul trece oricum, chiria o platesti oricum (poate nu tu, inteleg ca stai cu cineva, cumva, herpaderp), de ce pula mea nu ti-ai lua o cosmelie troglodita?

    Adica, in 10 ani, ai doua variante: ori ai casa ta, ori nu. In ambele cazuri, banii aia s-au dus. Si nu e vorba de facut eforturi financiare timp de 10 ani, ci de un an, cat strangi avansul.

  94. Manowar says:

    Pot să o ard şi eu ca tine şi să zic …nigga’ please?
    Pula mea mă, e o diferenţă între a scrie (aşa cum spuneai tu în comentariu) un articol random despre -citez- “Se platesc cu 50-100 de dolari (in cazul tau, probabil 50, pentru ca nu ai cunostintele tehnice necesare) articolele random pentru femei si mai random (de-alea cu dragoste, astrologie, 5 semne ca barbatul fute alta, cum stii daca prietena ta cea mai buna e gravida etc; mizerii pentru imbecile)” şi a scrie un articol de 3-400 de cuvinte despre MySQL, unde tre’ să bagi tehnic la greu.
    Nu contest, pe tehnic posibil şi/sau probabil să iei +100 de dolari per articol, da’ nu cred că şi pe articole d-astea gen “CLICK AICI” sau “Top 10 moduri de a-i face iubitului tău sex oral” iei tot aceeaşi sumă. Peleme.

    Eu personal am luat bani de la unii de-astia. 50 de dolari intr-un caz, pentru un articol despre vizitat un oras (Riga, ce e de vazut si de ce). 100 de dolari pentru un articol (nu glumesc, in pula mea) despre cum stii ca femeia aia e the one. Stiu, ridicol, cancan, alea, da’ aveam nevoie de bani 🙂

    Nu vreau sa dau detalii sau linkuri spre articolele respective. Ma multumesc sa-ti spun ca al doilea era un cacat sinistru pe care nu l-as citi nici de frica. Genu’ ala de “7 semne care inseamna ca trebuie sa-i pui inelul pe deget..” Vreau sa uit de asta.

    Altfel, daca nu te confund, tu ai un blog. Care foloseste mysql. Ai putea sa scrii despre asta. Da’ e adevarat ca ia mai mult timp decat sa scrii despre chestii mai light.

    Sincer, nu-mi pasa ca ma luati la misto pe tema asta cu “cat se castiga din…”. Mi-e indiferent. In Romania, daca esti destul de prost, faci 600 de euro facand exact ce fac eu aici pe alt salariu. Da’ e alegerea ta daca lucrezi cu si pentru romani sau nu. In ceea ce ma priveste, eu mi-am facut datoria socialista de a va spune ca faceti o greseala si puteti castiga mai bine. Mai departe, sa fiti sanatosi, nigger please etc.

  95. Dan says:

    Un apartament d’asta e fo’ 60000e minim. Deci tre sa ai fo’ 12000e cash ca sa te pui la rate, si astia nu se string intr-un an de piine si gem. Si daca se poate pina’n 35 de ani, ca rate nu se dau peste virsta de pensionare. Dupa care da, rata si chiria e cam tot aia, daca e credit pe 25-30 de ani, nu pe 10 ani (pe 10 ani e 500e rata).

  96. Manowar says:

    Pai, hai sa lamurim o chestie.

    Tu ai doua variante la o locuinta de-aia.

    1. Platesti chirie 250-350 de euro. Si ramai in unele luni cu 100, in altele cu 317, daca e sa te credem pe cuvant, nu?

    2. Iti iei o parnaie de-aia in rate. Credit pe 25 ani, cum zici tu. Tot suma aia o dai, tot 250-350 de euro, whatever. Si iti traiesti viata EXACT, DAR EXACT LA FEL, fara sa faci alte sacrificii. Ca tot ti-ai plati chiria, tot ti-ar pleca suma aia din buzunar.

    Buuun. Si daca mergi pe varianta #1, dupa 25 de ani, ai fix pula. Dar fix. Ai platit chirie, teapa ta.

    Sau mergi pe varianta #2. Platesti 10 ani creditul ala. In 10 ani, tie ti-au ramas lunar aia 100-317 euro. Sa zicem ca-ti raman 150 de euro pe luna. Aia inseamna ca dupa 10 ani, o sa ai cam 18000 de euro adunati. Pe care-i poti da, asa, returnare anticipata a creditului. Si ai doua variante: ori platesti in continuare 250-350 de euro pe luna (dar pe o perioada mult mai scurta, nu mai ai 15 ani, ci probabil vreo 5, no idea). Sau platesti in continuare timp de 25 de ani, da’ rata scade, nu mai e 350, ci probabil 150. Si herpaderp.

    Pricepi problema? Nu trebuie sa-ti iei angajamentul ca vei plati 500 de euro pe luna pentru a termina in 10 ani. Ti-l iei ca vei plati 250, 350, cat dai acum pe chirie (desi mai las-o-n pula mea, tie-ti trebuie direct 3 camere, gen, ca doua iti stau in gat).

    Da’ realist vorbind, in 10 ani (nu ai zis cati ani ai, cum stai la familie etc), cel mai probabil te casatoresti, cel mai probabil ai si-o sotie care mai face bani, cel mai probabil ai terminat creditul de platit in 7-8 ani. Dupa care esti proprietar, cum am zis. Dupa care nu mai ai de dat chiria si poti transforma fosta chirie intr-o rata sau doua la alte locuinte. Pentru care dai avansul (strans in pula mea stie cat timp) si lasi chiriasii (ca tine) sa plateasca restul. Si ti se rupe pula ca se termina in 25 de ani. Fix cand iesi la pensie. Ca tu nu dai un leu chior pe ele dupa avans.

    E sau nu asa?

  97. Deria says:

    Pai, @andrea, se stie ca, asa cum te fut rudele, nu te fute nimeni.

  98. Dan says:

    Daca aveam aia 12000e acu 10-15 ani, o faceam. Da’ nici acuma nu sint sigur ca-i am (chestia cu minim 100 ramasi pe luna e optimista, life happens) si acuma nu mai pot lua credit pe 30 de ani.

    Aici e toata chestia, pina ai bani de avans au trecut de fapt 10 ani.

    In rest, da, teapa mea.

    (“sotie care face bani” mwahaha poate in tarile cu apa calda, p-aici zici sarumina daca sotia face destui bani ca sa nu-ti ceara tie pentru d-ale ei)

  99. Manowar says:

    Bai, nu-ti cunosc situatia personala, deci e mai dificil (si cam inutil) sa-mi dau cu parerea.

    Ce pot spune ca pare sa fie o diferenta de mindset si educatie intre noi. A mea a fost un pic mai dura, pentru ca tata a fost un pic mai de cartier, asa. Rezultatul e ca pentru mine retragerea este jenanta (vorba ta, life happens), dar infrangerea este inacceptabila. Pentru mine, e singurul mod in care pot gandi si singurul mod in care pot merge inainte.

    Nu-ti cunosc situatia, cum ziceam, sotia, banii, jobul, chiria, pula mea – ce am spus eu se aplica pentru situatia standard a unui om care lucreaza in Romania.

    Nu iti inteleg in momentul asta gandirea si atitudinea. Din ce scrii, pentru mine pari a fi din alta lume.

  100. Dan says:

    Pai sint din alta lume. Cum ziceam, teapa mea.

  101. Manowar says:

    Pai si…nu te-ai plictisit de ea? Te-ai gandit s-o schimbi?

    Cred ca am vazut si eu lumea aia de care zici tu. Nu mi-a placut.

  102. Dan says:

    Nu am mindset-ul corect. In cuvinte simple I’m a looser. There, I said it.

  103. Manowar says:

    Cum functioneaza chestia asta? Serios ca n-o inteleg.

    La mine in familie fiecare “esec” mi-era frecat in nas coispe saptamani. Ala a luat 10, iar tu vii cu 9? Esti mai prost ca el? Locul doi? Adica primu’ loser? Premiul II? Ca prostii, adica? Te-a batut ala? Pai, ce, esti pizda, trebuia sa-l calci in picioare. Ai ajuns primul la finish cu doua lungimi de bazin, da’ a furat arbitrul si i-a dat aluia premiul, ca taica-su e X? Trebuia sa-l bati cu 5 lungimi de bazin, sa nu mai poata zice nimeni nimic. Genul ala de chestie, asa, pe sistemul “Asian Dad” (ma refer la meme-ul ala troglodit).

    Tu pari…asa, oarecum OK/impacat cu chestia asta. Si chestia asta n-am inteles-o niciodata la romani in general. Nu dai de unul care sa spuna – stop in pula mea, ajunge, merit mai mult, pot mai mult, n-o sa las chestia asta sau orice alta chestie sa ma darame.

    Poate-am ascultat prea mult Manowar si Disturbed, pula mea, dar nu inteleg. Nu pot si nu vreau sa spun ca nu pot. Ti-as recomanda o cura de Indestructible intensive, cu Fight until we die si Heart of steel saptamanale, da’ probabil nici rocku’ nu-ti place 🙂 Ce-i drept, si aia de la Manowar sunt cam homo de vreo 20 de ani incoace.

  104. ala says:

    Deria, tarfele astea de la mine care scriu documentatia tehnica la softul nostru iau pe undeva pe la 3000/luna. Si doar scriu frumos ce scuipa developerul in sictir intre 2 sedinte si 4 crashuri. Si sloboz ,nici de prea multe cunostinte tehnice sau de specialitate nu le suspectez.

  105. ala says:

    A se citi una mai proasta ca alta

  106. Deria says:

    Io ti-am mai zis ca esti caz special. Pe altul, toate frecusurile alea l-ar fi trimis direct spre a-si pune capat zilelor, ca l-ar fi facut sa creada ca nu e bun de nimic si nici n-o sa fie vreodata. Gen orice va face, nu va fi apreciat, validat de parinti in primul rand, ever.

    Nu-i numai chestie de educatie, ci si de mindset, de tarie de caracter, de lupta cu tine insuti, de resurse interioare, de rezistenta mentala si emotionala.

    Io am aplicat pe fie-mea ce zici tu acolo si n-a iesit bine deloc.

  107. Manowar says:

    1. Nu are ce cauta la femei.
    2. Doar oamenii inferiori au nevoie de validarea altora.
    3. Nu castigi pentru recunoastere, ci pentru ca esti cel mai bun.

    In rest, fiecare sa-si creasca boracii cum are chef.

  108. Deria says:

    Hm, orice copil are nevoie de validarea parintilor, macar pana incepe sa constientizeze ca e un individ. Ca sunt tone de parinti tampiti, e alta chestie.

  109. Delia says:

    Validarea e una, culcatul pe ureche e altceva.
    Mă termină cu nervii trendul ăsta ” să mu strivim corola de minuni a copilului” și ăla cu “să evitam autismul renunțând la vaccinare”.
    În fine, e util să faci copilul să înțeleagă că ai așteptări.( Așa cum e normal să înțelegi că poți muri de hepatită B)

  110. Manowar says:

    Cum am zis. Fiecare sa-si creasca boracii fix cum are chef.

  111. Dan says:

    N-am crescut in cartier, si a fost ok si locul 3 cu coronita sau chiar mentiune (n-avea nici un sens sa te bati cu 2-3 gagici tocilare). Ai mei au fost multumiti ca in loc sa bat barurile si sa fumez pe dupa colt, m-au interesat calculatoarele si electronica.

    Eu am doar gena “fa-ti jobul repede si bine”, chestie care mai duce la situatii haioase de gen traforat in citeva ore o chestie pentru care departamentul soft daduse termen 2 saptamini.

    Daca toti am fi cu “defeat is not an option” ne-am bate ca chiorii pina ar mai ramine doar unul (ca’n filmul ala) si ala ar muri de foame.

    Una din chestiile care o inveti greu sau de loc este ca nu toti gindesc ca tine (ca e bine sau rau pentru ei, e alta poveste).

  112. RuneJaguar says:

    E sau nu asa?

    Da. In general, se merita asta cu banca, chit ca bancile sunt jegoase. Dar cand alternativa este chiria si platesti cam la fel in ambele parti, parca suna mai bine sa ramai cu ceva dupa 15-20 de ani.

    100 de dolari pentru un articol (nu glumesc, in pula mea) despre cum stii ca femeia aia e the one. Stiu, ridicol, cancan, alea, da’ aveam nevoie de bani 🙂

    E bine ca ai scris ce ai scris in paranteze, pentru ca asta urma sa te intreb. Acum cat timp, de curiozitate? Si presupun ca in engleza…
    In prezent, nu cred ca te plateste nimeni (cel putin, nu la modul serios) pentru articole de genul ala. Daca da, m-ar interesa si pe mine cum sa scot macar jumate pentru un articol de genul ,,Semne dupa care iti dai seama ca EL este alesul”. Ca pot sa bag cu nemiluita, de-mi ridica cititoare statuie de marmura.

  113. Dan says:

    Baga aici un articol, sa ne mai distram si noi

  114. Manowar says:

    @RJ: e valabila si-n prezent chestia.

  115. RuneJaguar says:

    Vorbim de site-uri romanesti sau de cele straine?

    Mi se pare incredibil, nu inteleg de ce mai muncesti. Sau de ce mai munceste J. Sau de ce munceai atunci in Romania. Un articol = 100 de euro, 3 articole pe zi, dupa calculele mele, faci lejer peste 6000 pe luna.

  116. Manowar says:

    Si/si.

    De ce mai muncesc? Pai, in primul rand, pentru ca am zis 50-100 de dolari (mai mult, dublu-triplu pe cele tehnice). 50 de dolari inseamna 33 de lire, daca e sa cred ce vad pe interneti (da’ vezi ca pe urma ai si niste taxe de achitat)

    Intr-o zi normala, probabil c-as putea baga 3-4 de-astea. Cu ceva efort, 5. Poate ti se pare simplu sa scrii un articol pe tema “cu ce zodie esti compatibila in pat”. In Romania, chiar e. Poti baga 300 de minute de elucubratii fara sa repeti. Da’ pe-afara, in engleza, nu prea mai e OK. Ah, si daca ai impresia ca poti folosi romgleza – ei bine, nu. Ca da, scrii pentru maimute, da’ calitatea tre’ sa fie de Oxford, bo$$.

    Am zis mai devreme:

    Eu […] pot scrie un articol de-ala in aproximativ 60 de minute (hai 120 cu tot cu ceva research, daca-i cazul). Includ aici corectura, recitit, layout, evident.

    Fa calculul singur.

    Scoti vreo 100-130 de lire pe zi IN CAZUL BUN. Daca poti baga in fiecare zi 4 (si nu-i atat de simplu pe cat suna). Alta limba, alt umor (si diferit si in functie de site, evident; tot evident, nu-l intelegi, ca nu-i cultura ta), alte expresii uzuale, research de-ti vine acru pe pula sa vezi exact cum prezinti si ce (ca, evident, scrii in general despre chestii despre care nu stii nimic)

    Nu e o suma tentanta. Si nu-i de viitor. Adica, merge pe moment, nimic de zis, da’ in 5 ani? In 10 ani? Ca, stii, eu nu pot sa scriu chestiile astea de la lucru. Ca n-am cum.

    Si pe urma, stai sa vezi, ca tu scrii 4 de-astea pe zi, daca chiar vrei – da’ sunt si primite la publicare? ( conform standardelor lor, blabla ) Ca daca nu – felicitari, le-ai scris, sa fii sanatos. Sigur, dupa o perioada (sa zicem dupa ce ti-au publicat vreo 30 si-au vazut ca vin vizitatorii pe site la ele) ti le publica lejer, fara prea multa pierdere de vreme. Da’ pana acolo, ia sa vezi cum se uita, analizeaza, vor ceva schimbat etc.

    Da, daca traiesti in Romania, prost sa fii sa muncesti pe salarii de-alea de-acolo. De acord. Da’ vezi tu – eu nu traiesc in Romania si nu-s platit ca-n Romania.

    Si pe urma, OK, tu poti scrie 4 pe zi, da’ ti le primesc aia? Nu de calitate, ci de “cat plm vrei ba sa publicam, da-te-n sange”. I-am trimis Deriei pe mail chestiile respective, iti poate confirma/infirma ea chestia. Da, pentru Romania e cicalaca-cichicea, prost sa fii sa mai muncesti etc (fix ce ziceam si eu). Pentru UK, nu-i chiar asa. Ar merge cel mult facuta pe langa job, da’ cum plm te descurci cu oraru’ nu se stie. Ca aia vor un articol maine. Li se rupe lor pula ca tu ai muncit o saptamana si maine e ziua lu’ nevasta-ta, lor le trebuie atunci. Nu livrezi? Nici o problema – livreaza altul care n-are aniversari, job etc.

    Cat despre “nu inteleg de ce mai muncesti”, te lamuresc eu – vezi mail. Mai primesc un bonus, o marire, o vacanta, o promovare, o pula mea si, cel mai important…nu trebuie sa gandesc. Ma duc la lucru ca un zombie. Nu trebuie sa-mi folosesc nici macar 0,001% din capacitatea creierului pentru ce fac acolo. As putea dresa o maimuta sa faca jobul meu, daca as avea niste banane. Iar jobul asta *inca* este oarecum de viitor, i.e probabil ca mai merge 10 ani. Asta cu “10 lucruri in care imi bag eu pula nespalata si-ndoita”…nu stiu daca mai merge 10 ani.

    Chestia asta e buna pentru aia care-s exploatati aiurea pe 18-19 milioane, ce zicea Deria. Pentru mine nu e neaparat paradisul pe pamant in momentul de fata.

    Sau de ce munceai atunci in Romania.

    Boss, la salariu de 1000 de euro net in Romania, cu cheltuieli pentru doi acoperite de mine, in 2011-2012, in 6 luni am strans 5000 de lire. Daca-ntelegi ce vreau sa spun. Nu-s chiar cel mai mandru de felul in care am facut toti banii aia, da’ stii, scopul…

  117. Manowar says:

    Ah, si mai e o chestie, RJ.

    Toata lumea se gandeste “pai eu pot scrie asa si pe dincolo”. Da’ ia mai gandeste-te un pic. In Romania erau ultima data parca 70,000 de bloguri.

    Din astea, cate stii/vizitezi tu? (ca asta spune ceva despre calitatea lor – chit ca n-ai pretentii prea mari tu; sa scrie CAT DE CAT ceva, nu “eu a-m fost aca-sa”). Sa zicem 10? 20? Maxim 30?

    Da, din toti aia care cred ca ei pot scrie, cam 0,04% chiar o fac. Si nu-s neaparat buni. Ca tu nu poti numi 30 de bloguri BUNE – cel mult de-alea de care-ti amintesti tu ca parca ai vazut ceva vag amuzant intr-o zi. Chit ca era ceva scris de-un agramat, cu layout din pula etc.

    Asa ca da, “pot baga nonstop de-astea”, doar ca nu. Iar baietii aia care-ti platesc cei 50-100 de dolari vor sa scrii corect, sa fii amuzant dar nu porc, sa fie vag haioase, sa fie vag interesante, sa arate bine-n pagina si sa aduca trafic pe site. Ia zi-mi, cam cate de-astea poti tu sa bagi zilnic?

  118. RuneJaguar says:

    Nu sunt capabil sa enumar nici 5 bloguri romanesti smechere. Sigur, sunt multe unde chiar se respecta limba romana si arata ok, dar nu imi spun nimic. Pot sa intru pe zoso, dar nu ma intereseaza prea mult ca a aparut modelul Audio X, poze cu fotomodelul Y si, din cand in cand, o opinie scurta, cu care poate sunt de acord, insa, in final, nu prea conteaza. Mai sunt cateva amuzante.

    Ok, m-ai lamurit, o sa incerc si eu pe cateva, sa vad daca ma pricep si daca se renteaza.

  119. Manowar says:

    Pentru Romania, merita. Asta iti pot spune eu direct, fara sa mai testezi. Ca in tara aia, 50-200 de dolari pe zi suna binisor.

    Pe-afara, pula. Pierdere de vreme, castigi mai mult invatand ceva meserie. Cam orice. Daca te gandesti un pic, si in Romania merita doar pe termen scurt. Pe termen lung, e mai usor sa inveti ceva – orice – si sa pleci undeva unde ceva-ul ala e platit bine si ai niste perspective. Harneala asta e asa, ceva care sa-ti achite facturile pana incepi sa faci ceva serios. Cand m-au angajat astia ai mei pe mine, castigam aproape jumatate (adica mai putin de jumatate) din cat castig acum. Inveti o meserie si iti poti dubla/tripla veniturile in timp. La vrajeala asta cu scrisul, ce sa zic, e mai bine decat casier la Mega, da’ pe termen lung nu prea cred c-o sa mearga stralucit. Dupa care, stii povestea, te trezesti ca ai 40 de ani si o gaura de 10 ani in CV. Asa ca se mai deschide o casa la Mega si pentru tine 🙂

  120. Deria says:

    Deocamdata, confirm 2 ore de research doar pentru 1 tema si inca n-am terminat.

    E fix cum spune Manowar, 0 greseli, calitate premium.

  121. Ionut says:

    Oare asta isi lua omoru de la pensionarii romani ca si trandafirii aia miros nasol.

  122. ala says:

    @manowar: Oamenii puternici se construiesc, nu se nasc. Pana pe la 10 ani de parinti, apoi gradual de catre ei insisi.

  123. ala says:

    in loc de oameni puternici , vroiam sa zic mai sus oameni superiori

  124. ala says:

    @Deria:
    Sfatul meu e sa te reorientezi catre branse pentru care tradusul documentelor/scrierea de documentatie/proofreading valoreaza bani seriosi.
    Daca skillurile zici ca le ai, ar fi bine sa gasesti si nisa de piata in care pot fi puse in valoare. Ce-mi vine in minte acum: case de avocatura,notariate, documentatie tehnica pt soft care se vinde pe multi bani(soft bancar-Themenos,soft pt aviatie, soft pt industria auto/feroviara – Bosch /Thales)…whatever, nu mai stiu.

    Ca un exemplu paralel: poti sa faci QA si sa fii dumnezeul testerilor. Daca faci QA pe jocuri pt android , nu iei mai mult de 2000 si asta dupa cativa ani. Daca faci QA pe soft pt avioane…well , fara 10000/luna nici nu discuti.

  125. ala says:

    Si ca sa continui ideea lui manowar: daca tot ai ochi pentru detalii..de ce nu te inscrii la drept?

    Gramatica si istoria pentru admitere se invata…la fel legile , mai tarziu, pentru examene….atentia pt detalii e mai greu educabila

  126. Deria says:

    @ala

    Am cateva domenii la care ma pricep, pentru straini, nici nu e favorabil sa insiri ditamai lista de domenii, ei au un alt mindset in directia asta. De romani nu are rost sa vorbesc.

    Apoi, cum spuneam, cred ca, daca la profilul meu ar aparea o tara cu apa calda in loc de Romania, s-ar discuta altfel. Stiu strainii aia cat valoreaza mana de lucru in Romania si cat valoreaza in alte tari. Acelasi om, in tari diferite, este platit diferit.

    Si nu in ultimul rand, romana nu mai e deloc favorizata. Casele de avocatura si notariatele sunt no-no, been there, done that.

    Domeniul aviatic si cel feroviar imi depasesc competentele, pe cel feroviar l-am incercat si am picat testul. Engleza tehnica e cumplita oricum.

    La cel financiaro-bancar am renuntat singura, ma plictisisem de el.

    Dar… am gasit altele si ma axez pe ele.

    Nu imi doresc o alta facultate, oricum as face-o pe bani, ce iau pe mere, dau pe pere. Nivelul meu de rabdare s-a modificat considerabil, iar timpul, hell, a fost marea mea problema de cand am inceput sa traduc serios, adica de vreo… 10 ani. Nu e ca si cum as avea 20 de ani, as locui singura si as dispune de timpul meu dupa propriul meu chef.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *