Poporul roman are un scop foarte bine definit

Stiti ca era tricou’ ala pe care-l purtau in liceu aia din generatia mea: “Nu sunt inutil, cel putin servesc altora drept exemplu negativ”.

Cam asta-i si scopul poporului roman. De data asta, nu-i una din chestiile alea cu “romanii sunt prosti, tarani etc”, e una din chestiile alea cat se poate de logice, la rece.

Recent, domnu’ Basescu a iesit sa spuna (cu niste cuvinte alese nu chiar fericit) c-ar trebui ca femeile din Romania sa faca si sa creasca mai multi copii. Asa e. Ar trebui. Doar ca, asa cum stie orice om cu o urma de bun-simt (deci nu un politician), pentru a face niste copii ar cam trebui sa ai “cu ce” sa-i cresti. Si sigur, “lasa, ba, copilul creste oricum, unde mananca doi e loc si de al treilea” (completati aici cu alte dume de om pe ajutor social), dar realitatea e ca o mare parte din oameni se gandesc inainte de-a face un copil destul de bine, pentru ca nu-i foarte placut sa trebuiasca sa repeti “nu am, nu ne permitem, nu pot sa-ti dau, nu am de unde sa-ti ofer” in mod constant.

Chestia e ca Basescu a observat intr-un tarziu o chestie pe care restul au observat-o de multa vreme: tiganizarea Romaniei. Romania ESTE tiganizata. Realitatea e ca tiganii ar fi fost de multa vreme majoritari (cam de prin 2010, asa, adica generatia 89-90, libertate, democratie, avort etc) daca n-ar fi fost deschiderea granitelor, UE, chestiile astea pe unde se fura mai bine, mai usor si pe pedepse la misto. Asta este SINGURUL motiv pentru care tiganii nu sunt DEJA majoritari. Dar vor fi. Asta nu-i o chestie de “aoleu, va avertizez, VA SPUN EU, vine apocalipsa DACA NU FACETI CE ZIC EU”. Nu, asta-i o chestie pur si simplu logica. De cand stiu eu ce-i aia tigan, astia aveau tot timpu’ cate 4-5-7 frati acasa. Pentru ca tiganul nu-si pune probleme de-astea. Lui nu-i trebuie un apartament cu 3 camere. E OK si cocioaba aia cu o curte. Acolo fute, acolo se caca, acolo creste puradelul, purcelul si gaina – iar de la o varsta frageda, puradelul trece la produs. Cum…conteaza mai putin. Ca-i vorba de furt, cersit, spalat de parbriz in intersectie, comisioane, fiaaareeee veeeechii si alte alea e irelevant. Relevant e ca nu-si pune probleme de “oare eu ce o sa-i ofer”. Lasa ca-si ofera el singur. Tiganul nu face credit pentru o casa, sa stea cu griji. Ocupa o cladire abandonata cu toata satra. Ca-i pe Lipscani sau pe cheiu’ Dambovitei…asta mai putin conteaza. Chirie n-are, curent si TV trage de la vecinul si-n rest, daca nu curge, pica. E foarte simplu. Nu-i e rusine cand e “prins” acolo, dimpotriva, isi cheama balabusta sa-si ridice fustele si sa le arate pizda tuturor reporterilor, sa vada ca e sarac si n-are bani nici sa-i carpeasca curcubeul budigailor. TREBUIE sa fie lasat sa stea acolo. Gratis. Nu-i ca si cand locuia acolo cineva oricum – si dupa ce-a stat el, nu mai vrea nimeni sa locuiasca acolo oricum. Statul TREBUIE sa-i creasca si lui copiii. Ca doar sunt cetateni romani.

Asa ca atunci cand piranda ii fata 10 boraci, e-n regula si mai bea linistit o bere. Ii “cumpara” scutece din camasa aia veche si rupta. Il duce la spital cu toata satra si urla si se da de ceasul mortii si ameninta doctorul ca-l omoara daca pateste ceva “ala mic”. Vine televiziunea, filmeaza si-ncepe teatrul. Si nu-mi spuneti ca aberez sau ca-s stereotipuri sau ca-s rasist, ca ati vazut TOATE chestiile astea cu ochii vostri.

Prin urmare, e cat se poate de logic sa devina majoritari. Cand albii fac un copil cu chiu si vai spre 40 de ani, iar tiganii au deja 3 la 20 – si pe-aia mica o marita la 11 – bineinteles ca devin majoritari. Nu-i rasism, nu-i nimic, e matematica.

Albii care stiu sa faca o meserie pleaca din Romania, dar pleaca asa, incet, discret, cate unul, cate doi. Ca deh, trebuie sa stranga bani, trebuie sa-si echivaleze diplome, trebuie sa faca pe dracu’-n patru. Tiganul nu are nevoie de asa ceva. Se duce si-si intinde patura in fata primului magazin englezesc pana-l iau serviciile sociale (pe cheltuiala lor) sau ii da proprietarul bani sa plece sau vine presa – si implicit, boii aia cu caritatea. C-asa functioneaza. N-are ce diplome sa-si echivaleze, nu-l tine nimic acolo. Si da, pleaca doi albi si cinci tigani, dar albi raman zero, iar tigani cinci – care mai fac alti 20 acolo.

Presupun ca asteptati partea aia cu “dar ce putem face?”. Pai, sa va zic: puteti sta absolut relaxati, ca nu mai puteti face nimic. Absolut nimic. E prea tarziu. E la fel de ridicol sa mai vrei sa faci acum ceva pe tema pe cat e cand vor americanii sau englezii sa mai faca pe tema asta ceva. Pai, ACUM? ACUM, cand copiii albi reprezinta o minoritate in scoli si gradinite? ACUM sa mai faci ceva? Pai, acum, taci si-nghiti, aia faci – si te pregatesti sa-ncepi sa ceri si tu drepturi, ca minoritar. In propria tara, desigur.

Asta a fost si este scopul poporului roman. Sa fie privit cu mila si aratat cu degetul. “Asa nu”. Sigur, la fel e si la englezi acum si la fel e si-n America. Pentru ca albele faceau avort sa-si poata pastra jobul, iar statul folosea impozitele platite de ele pentru a creste copiii negreselor si indiencelor care NU faceau avort. Asa ca-i pur si simplu, cum spuneam, evolutia logica a situatiei. La fel si-n Romania. Romanca de 30 de ani are 2 avorturi la activ si pleaca la 11 pm de la birou, iar tiganca de 30 e bunica si ridica regulat cele 20 de alocatii. Si stiu – lasa, ca o sa facem mai multi copii, lasa, Hitler, Antonescu, Noua Dreapta, crestini care nu avorteaza – stiu. Si stiti si voi ca-i bullshit si stiti si voi ca pana si crestina aia care nu avorteaza tot mai inghite, ca nu-si permite 10 copii.

Da, asta a fost scopul poporului roman. Sa dispara pentru ca altii sa poata invata din greselile lui. Pentru ca asta-i mersul firesc al lucrurilor de mii de ani. Societatea ajunge la un stadiu de decadenta prin care se distruge si doar asa poate renaste. Doar asa poate reveni la un sistem de valori – si va invit sa va uitati in istorie de la romani incoace. O societate se dezvolta, infloreste, decade si dispare, iar in urma ei vine uraganul. Uraganul interdictiilor, dictaturilor, razboaielor, religiei obligatorii etc. Sigur, dupa un timp, dispare si acesta, pentru a fi inlocuit din nou de decadenta. E pur si simplu un alt ciclu. Unele popoare supravietuiesc, altele dispar, altele se schimba. Poporul roman va disparea si, ca si in cazul poporului englez, nimeni nu va observa si nu va regreta asta, pentru ca nu are nimeni vreun motiv. Undeva in Rusia, in Franta sau in alte locuri in care nu exista “minoritati”, elevilor li se va preda o lectie de 30 de minute despre popoarele antice care au disparut datorita prostiei proprii, iar poporul roman va fi mentionat in trecere, printre alte cateva.

Asta este mersul lucrurilor si nu aveti de ce sa va enervati sau sa protestati sau dracu’ mai stie ce sa mai faceti. Nu vreau sa se indigneze nimeni si nu vreau sa se supere nimeni. E inutil si, asa cum spuneam, e prea tarziu.

Ah, si stiti care-i cel mai mare tigan din Romania? Domnul acela care-a spus acum 3-4 ani ca Romania nu-si mai permite sa cumpere scutece in halul asta, c-a ajuns o tara de mamici si bebelusi, iar acum le cere romancelor sa-si desfaca picioarele. Tarziu, tigane, tarziu. Multe dintre ele si le desfac de la 14 ani (exceptia fiind cele din Vaslui si Botosani, carora le sunt desfacute de la 12 ani de catre parinti). Pentru cetateni romani de etnie roma. Si nu-i vina lor. Pai, daca albi nu prea sunt…Si pana la urma, de ce nu? Doar invata de 10 ani ca discriminarea e rea, iar rasismul groaznic. In plus, baiatul ala nu pare deloc tigan. Poate asa, un pic latino. E sexy.

Daca ai chef sa-mi dai o cafea, o poti face aici

149 Responses to “Poporul roman are un scop foarte bine definit”

  1. Ionut says:

    In Franta? Acolo deja sunt orase mari unde africanii au devenit majototari. Aia se duc inaintea noastra. In Londra albii sunt o minoritate, dar ii salveaza provincia pe ei.

    Acum 2 – 3 ani, in Germania se dadea o “prima” de 20(30).000 euro tinerelor familii ce fac copil. Tinerele familii cu bunici ingropati in cimitirul local, nu turcilor sau tiganilor, motiv pentru care tiganii au plecat prin alte tari unde ajutorul social e mai substantial.

    Cine mai e prin tara si a intrat intr-o scoala generala in ultimul an ar fi vazut ca-s 1/4 tigani in fiecare clasa. Cati nu-s inscrisi la scoala e alta problema. La liceu sigur ca nu mai apar in statistici ca se opresc la cls a 6 a sau a 8 a.

    Greseala o facem cand ne gandim la tigani care-si marita fetele la 12 ani si vedem nuntile la tv. Nici aia nu fac multi copii, 2 maxim 3. Cei fertili sunt aia paduchiosi din periferiile oraselor, aia romanizati sa zic asa. In sate e plin de ei. Culmea ca cei mai multi au accent moldovenesc si nu m-as mira sa aflu ca Vaslui si Botosani sunt niste insule de albi intr-o moldova tiganizata.

  2. Stefan says:

    Pe langa subiect, undeva pe aratura.

    Gandind spre viitor..asa..mai mult punctat decat in linie dreapta, ce pula mea faci cu o tara plina de tigani? Ca taxe n-or plati neam, de munca le e frica, apoi fura tot din perimetru si isi schimba culcusul. La ce te ajuta ca pleava societatii sa fie majoritara, insa sa nu produca nimic palpabil ?

    Ajungi sa guvernezi peste o gradina zoologica. Toti arata la fel, nici unu n-are acte, nomazi din nastere..

  3. Manowar says:

    ce pula mea faci cu o tara plina de tigani?

    Eu unul nu intentionez sa fac nimic, iar ce fac ceilalti nu ma intereseaza.

  4. Le Shark says:

    Doua motive usoare:
    -suveranii erau prea ocupati sa procure posesii decat sa ceara rapoarte analistilor sociali si ai natalitatii
    -ca partid manipulant sperau la o tara de tigani – sunt mai loiali si mai usor de controlat – unde s-a mai auzit de o greva de tigani?

    ps : au majoritate de cand manelele au unit romanii cu tiganii

  5. V says:

    Eu nu prea inteleg cum poti sa-ti permiti sa faci afirmatii de genul alora, plus faza cu “tiganca imputita”, cand e destul de clar ce-ai futut si ce-ai la usa, gen 3 tiganci, una mai borata ca alta.

  6. JustMe says:

    A treia e cioara vopsita, V, unde mai pui ca-i si libera de contract, c-a taiat mamaliga si Plescoiu’ cu Porumbel sau Cocosel, whatever…

  7. Dan says:

    Parca si pocaitii merg pe chestia asta, 9-12 copii, desi cred ca-s in urma fata de tigani

  8. super_fotbal says:

    In caz de vreo semiapocalipsa astia o sa supravietuiasca si parca ii vezi cum o sa stranga tot fier vechi si capace de canal. :)))

  9. rel says:

    Tiganu se fereste sa intre in sistem pentru ca sunt raspunderi, trebuie scoala, bani la limita daca n-ai relatii, frica zilei de maine etc…
    El sta asa pe langa sistem, pe pomana pe specula, pe gainarii si interlopie.
    Nu au decat sa fie multi, or sa fie multi in afara sistemului si or sa suga pula prin Glina si alte periferii infecte pana cand ii decimeaza o boala d-aia si isi baga mintile in cap cu lipsa apei si nema asigurare de sanatate. Intr-un final glorios sper sa ii vedem capsati in ureche cu RFID ca vacile in ferma.

    Nu cred ca daca sunt multi or sa-i ingenuncheze pe ceilalti doar asa ca-s multi si au gura mare, in plus si put a tuci afumat. Spre deosebire de paki/indi in UK, astia nu au gand de munca in RO, doar de furat, si nu o sa mai tina chiar asa la infinit.

    Mano, poate ma crezi deplasat, dar in Romania sunt destui pusi unde trebuie care au grija ca in background sa nu se duca chiar totul pe pula si sa ne anumal ca popor in 2 generatii. La suprafata doar circ si paranoia! Votati-ne!

  10. alex says:

    Lolwhut,Rel?Ai avut bani la FNI?

  11. Esk says:

    Cum mai, sa nu fie minoritati in Franta? N-or fi la tara, dar in Marsilia albii sunt minoritari. La fel si in nordul Parisului. Cand mergeam la fostii socri, numai in cartierul lor mai vedeai cativa albi. Nici nu reusesc sa isi vanda casa ca nu o vrea nimeni acolo, iar pentru turcii & co cu ajutoare si plozi e prea mica.

  12. Vel says:

    Cel mai bun articol din ultima vreme pe care l-am citit

    MUIE STEAUA!

  13. rel says:

    @alex nu, fara FNI, dude ๐Ÿ™‚

  14. Ionut says:

    Esk, asta am zis si eu.

    Dan, printre pocaiti, 85% sunt tigani.

  15. Radu says:

    Solutia e sa tai ajutorul social… s-asa suntem prea multi pe Pamant si am eliminat selectia naturala prin ajutorul social. Nu produci, nu platesti taxe… mori de foame. Ce ma intereseaza pe mine…. n-ai fost dat la scoala ca n’avea tactu bani? du-te la el sa mananci ca el te-a facut.. nu ma intereseaza pe mine… mori de foame.

    Si mai vad la tv cum cer astia bani pentru cine stie ce puradel din Africa ca nu are apa…. adica saracii nu au apa de baut dar de futut pot sa se futa’n draci…

  16. Akhenaton says:

    sud-africanii gasisera solutia pana cand au fost coplesiti si ei de aparatorii drepturilor omului si al slobozului din curve

    si de un iluzoriu ONU, fireste

  17. Boris says:

    Radule, stai linistit ca selectia naturala nu se bazeaza pe ajutor social. Elimina tu ajutorul social si sa vezi atunci selectie naturala in floare. Nu stii cu bataia, ce ma intereseaza pe mine ca ma-ta si tactu’ nu te-au dat la box si te-au trimis la scoala, cu ce o sa te ajute asta cand ti-o pune o cioara un cutit in gat (tie sau nevestei sau copilului). Ajutorul social a devenit un fel de mita ca sa nu si-o “burghezia” la bot.

  18. rel says:

    Boris, taxa de protectie, vrei sa zici? ๐Ÿ™‚

  19. Radu says:

    @Boris mita, taxa de protectie.. cum vrei tu sa-i zici.. dar daca “burghezia” conduce si nu are mila asta stupida fata de cei “nafavorizati” de soarta atunci nimeni nu o sa-si permita sa iti puna cutitul in gat pentru ca dup’aia si-o ia el in bot in puscarie.

    Eu nu zic sa nu ne ajutam intre noi… dar daca stai ca o lipitoare pe ajutor social fara sa produci nimic pentru societate, atunci ar trebui sa ti se taie tot. Si da, o sa apara infractionalitatea, dar daca ti-o iei la bot maxim in puscarie, atunci nu o sa mai fie infractionalitate si o sa vezi cum incep puradeii sa munceasca. Romania inca e puternic sub influenta comunismului si e inca puternic socialista (si Anglia e inca socialista, multumita lui Thatcher). In viziunea mea singura scapare ar fi un capitalism dur si fara sentimente. Fute-i pe prosti daca nu vor sa munceasca, daca nu produc, daca nu se intretin singuri. Si daca ajung la infractionalitate, fute-i si mai tare!

  20. Ionut says:

    Radu, zi-le asta minerilor din Valea Jiului. Nesimtitii cum nu vor sa munceasca. Sau cum nu-si deschid afaceri sa prospere. Afaceri in zone in care singurii care iau salariu sunt primarul, postasul si uneori doctorul.

  21. Deria says:

    Ma, mie mi-e mai oroare de aia care incearca sa imi vare toleranta pe gat cu orice chip. Si-s destui.

  22. rel says:

    @Radu, ce zici tu acolo ar presupune sa incepem brusc sa fim corecti.
    De unde incepem? oul sau gaina?
    Ca sa poa’ sa munceasca toti fiscalizat ar trebui o comisie sociala care sa verifice trimestrial cati bani iti ajung sa nu mori de foame sau sa nu te imbolnavesti din minimul garantat, si economia subterana adusa la lumina urgent. CUM ai face tu asta? ti-ai permite sa aiba toti de mancare si sa ii doara in pula de campania ta electorala si de manipularea media?
    Raman la ideea mea: Niciun tigan somer fara RFID chip ๐Ÿ™‚ daca tot avem grija de niste maidanezi in plus, macar sa stim cum ii cheama si cum le evolueaza numarul/preocuparile.

  23. Radu says:

    @rel… nu stiu despre ce vorbesti tu acolo cu comisie sociala, cu minim garantat… Nu ar trebui sa existe asa ceva… Nu lucrezi la stat, lucrezi la particular, particularul te plateste cu cat vrea el; nu-ti convine, pleci altundeva, nu iti da nimeni mai mult. poate ar trebui sa devii mai bun la ceea ce facim si atunci ai sa castigi mai mult.

    Cat despre RFID pe tigani… sa fim seriosi, si daca ar fi “politically correct” sa faci asa ceva, cine sa plateasca pentru cipurile alea??? De la buget? De ce sa platesc taxe ca sa bag un rfid intr-un tigan…care e avantajul? nu mai bine platesti impozite si taxe pentru politie incoruptibila? pentru lege aplicata bine si eficient? Dar, din pacate, deja o dam in utopie…

  24. asswipe says:

    aaaa, deci asta era scopul intregului popor roman!

    mai exact a cui ? ca si noi facem parte din popor dar vad ca te astepti sa te intrebam ce putem sa facem ca sa evitam asta.

  25. silviu says:

    @Ionut … nu stiu de unde ai scos asta cu premiul de 20k-30k รฎn DE, chiar m-ar interesa. Eu unul nu am auzit de asa ceva. Exista un asa-numit “Entbindungsgeld”, ca un premiu de nastere, dar ala nu mai exista de vreo parca 6-7 ani, si si atunci era pe undeva รฎntre 800-1000 Euro. Ai vreun link, ceva?

  26. rel says:

    Radule, RFID e bun pentru monitorizare minimala. O simpla evidenta de proximitate. Nu costa mult, mai nou alea basic se ataseaza si pe produsele mai deosebite ca sa tziuie paza cand il ciordesti fara folie de aluminiu in dotare. fustele cretze stiu ๐Ÿ˜›

    politia suge pula cand e depasita numeric! asa, daca ala cu cipul in dotare e obligat sa il scaneze inainte de a-si lua ajutorul de parazit, evidenta ar fi joaca de copil. distopie dpdv rrom, utopie dpdv contribuabil.

  27. Ionut says:

    Silviu, am citit in presa locala, ziarul fonanciar parca, acum 2 ani sau cam asa. Dupa a fost stire si la protv seara. Acum ca poate au oprit-o, nu mai stiu, dar era una dintre masurile prin care de vroiau sa creasca natalitatea.

  28. razvan says:

    minerii din valea jiului pot sa-mi suga pula de la un capat la altul al vaii. e vina mea ca-s prosti si altceva nu stiu sa faca? e vina mea ca nu mai e nevoie de carbune? e vina mea ca s-au inmultit ca idiotii, da’ nu s-au gandit o secunda ce vor face cand… stiu si eu, CARBUNELE SE VA TERMINA? ia mai dai in mortii lor si pe ei si pe aia care le plang de mila.
    ah, sa nu uit: “Noi muncim, nu gandim”.

  29. Manowar says:

    Cum mai, sa nu fie minoritati in Franta?

    Asa, simplu. In Franta nu exista tigani, evrei, sasi, unguri. In Franta exista doar cetateni francezi si turisti.

    Sigur, cetatenii francezi au mai multe culori…

  30. V says:

    Tigani exista, le zice romani. Uneori ii mai si deporteaza pe romani.

  31. andromopa says:

    E plina Franta de magrebieni, din nord pana in sud, care nu sunt cetateni francezi.
    Doar un search pe wiki:

    As of 2010, Eurostat estimated that 7.2 million foreign-born immigrants lived in France corresponding to 11.1% of the total population. Of these, 5.1 million (7.8%) were born outside the European Union and 2.1 million (3.3%) were born in another EU member state.

    Ok, 5 mil de imigranti din Africa, 40% din ei stau in zona Parisului (Ile-de-France).

    Dar:
    According to a recent study in 2012, 31.5% of all newborns in mainland France in 2010 (253,466 out of 805,958) had parents of immigrant origin from the following regions

    deci, sunt 10% din populatia Frantei si acum copiii lor sunt o treime din viitoarele generatii.
    Franta este acaparata de prin `97-`98 de fostele lor colonii (acelasi curent ca la UK-India).

    In rest, subscriu la post.

  32. animal00 says:

    radu si razvan: idei cretze, bune de spus din spatele monitorului.
    E vina omului ca munceste specializat si dintr-o data cineva declara “de maine nu mai e nevoie de munca aluia”. Sa moara toti, dai dracu.
    Sau, dupa muncit in mina, trebuia sa mearga acasa sa puna mana pe o carte de it?

  33. rel says:

    @animal00 HAHAHAHA o carte de IT dupa huila? what the fuck am I reading! ๐Ÿ™‚

  34. animal00 says:

    @rel: nu te prinzi toma repede nu. Esti UHT d-ala

  35. rel says:

    ba da ma, m-am prins ce ai zis din prima secunda, si mi-a placut maxim!! BIS! ๐Ÿ™‚

  36. animal00 says:

    oricum, e bine ca te doare in cur de mineri. Am vazut ce blanzi sunt de fiecare data cand au venit in grup la bucuresti.
    dupa care te doare in pula de banii primiti de militari, ca aia n-au razboi, deci sa moara

    ramanem numa patronii, avioatorii, bancarii, programatorii si tunarii in tara asta. restu sa moara.

  37. animal00 says:

    *ne doare in cur

  38. rel says:

    cititorii de mein kampf sau gen, ar face bine sa mai adauge si alte manuale elementare despre mase la cultura de “moarte parazitilor”.
    E drept ca sunt nefolositori, dar toti au locul lor in lume. Trebuiesc doar tinuti inteligent si paranoia-style sub control si monitorizati foarte atent. Foarte indeaproape!

  39. Manowar says:

    Cre’ ca nu ati inteles ce-am spus cu Franta si Rusia. Mai bag o fisa – e ultima pe tema asta.

    In Franta exista cetateni francezi si cetateni straini. Nu exista cetateni francezi din minoritatea nu stiu care. La fel in Rusia. Esti rus sau nu esti rus. Nu esti “rus de etnie romana”. Nu ai statut special de cetatean francez/rus de mana a treia doar pentru ca ai alta culoare.

    Vrei sa faci facultatea in Rusia/Franta, dai examen civilizat si/sau platesti la fel de civilizat si executi ce ti se cere, in limba respectiva (franceza sau rusa). Daca vrei locuri speciale, rezervate, cu sau fara taxa, cu predare in limba ta de tigan coclit, faci facultatea-n Siberia sau in vreun atol pe unde s-au facut recent teste.

    Sper ca s-a inteles ce-am spus acum.

  40. razvan says:

    @animal00: da, ma doare-n pula de mineri, nu si de militari. acu’ vreo 2 saptamani citeam o stire si ma pisam pe mine de ras. era vorba despre niste mineri PENSIONARI care urlau dupa niste drepturi (drepturi=bani si “gratuitati”). pai ce drepturi vreti, animale proaste? cand dadeati cu bata-n stanga si-n dreapta era bine? io zic ca v-ati castigat dreptu’ sa-mi sugeti pula, eventual cu toate femeile voastre. cat despre astia care mai pot sa munceasca, iarasi nu stiu de ce ar fi asta problema mea. nu e vina lor ca nu mai e nevoie de carbune, da’ nici a mea. daca de maine pe domneniu’ meu nu s-ar mai gasi de munca, lor le-ar pasa? mi se pare normal ca fiecare sa se descurce singur, nu sa ii asigure statu’ servici. eu pot sa fac si integrale da’ la fel de bine dau si cu sapa. dar, sa nu uitam: ei muncesc, nu gandesc.

  41. Liviu#86 says:

    E vina omului ca munceste specializat si dintr-o data cineva declara โ€œde maine nu mai e nevoie de munca aluiaโ€

    Corect, dar este vina lor cand se plang mai ales catre stat. Ce se asteapta sa vina statul sa toarne carbune in mina seaca?
    Asta e meseria, acum ai carbune peste 2 generatii nu mai ai. Daca esti tampit sa crezi ca poti sa faci un oras in jurul unei mine de la mine nu primesti mila sau intelegere.

  42. Liviu#86 says:

    @offtopic: se poate pune un preview la comment-uri? Oricat le am eu cu html-ul se pare ca unele taguri nu randeaza corect ex: q
    Si da stiu ca e pus exemplu in zona “comentezi” dar e foarte util sa vad cum va arata, macar vad daca am facut o greseala, ca nu sunt parsator de html ๐Ÿ˜›

    multumesc in orice caz

  43. animal00 says:

    plm. scrisesem un comentariu la adresa lu razvan. razvane, considera ca ti-am raspuns.
    muie mineri

  44. Ionut says:

    Ca sa radem putin, cica tiganii pun la finalul mailului: trimis de pe iPhone-ul tau!

    Manowar#86, nu fi idiot cum este cel de mai sus. Minele n-au secat, altele au fost interesele de s-au inchis minele noastre. Sigur, ei nu puteau fi folotiti sa nu … sate santuri in munti pentru niste viitoare autostrazi, li s-au dat pe mana (dintr-o data) 24 de salarii compensatorii care s-au dus intr-o luna si acum e foame crunta pe acolo. In fine.

    Manowar, ca in Grecia. Traiesti in Elada, esti grec. Nu exista minoritati recunoscute. Nici macar religioase.

  45. bubalus says:

    amin!
    si sa nu-l uitam si pe jiji….si el si neamul lui o sa ramana cu tiganii….doar e patriot, ce plm.

  46. Ionut says:

    bubalus, da, cu 6 luni mai mult ramane cu ei. lol

  47. m3 says:

    Citind comentariile, m-a strafulgerat iluminarea: romanul, oricat de destept/inteligent ar fi, tot e prost.

    Atat am avut de zis, mersi.

  48. Pengoon says:

    nu s-a dat nici o prima de 20-30.000 in DE.
    pentru familii cu de ex. 2 copii statul a subventionat construirea unui imobil, in anumite conditii, cu pana la 20.000, care intrau in calculul capitalului propriu, la o finantare.

    nicidecum n-a vazut vreunul banii astia in cont sau pe masa.

  49. Esk says:

    Asa, simplu. In Franta nu exista tigani, evrei, sasi, unguri. In Franta exista doar cetateni francezi si turisti.
    Sigur, cetatenii francezi au mai multe culoriโ€ฆ

    Da’ de unde. Unii (cei din fostele colonii mai ales) cer dubla nationalitate si dup-aia traiesc juma de an in Franta si juma in tara lor, unde-s regi cu banii de ajutoare. La fel cand ies la pensie. Altii n-au nici nationalitatea, dar se bat socialistii sa le dea dreptul la vot la alegerile locale. Inca e scandal. Copiii lor, eventual, sunt cetateni francezi, dar parintii nu.

  50. Manowar says:

    Aia a fost ultima fisa bagata.
    Mai trage de maneta.

  51. JustMe says:

    Spunea nevasta-mea (unde o fi auzit ea, nu stiu) dar chipurile daca il faci pe unu’ tigan in public cica iti iei o amenda de 7 milioane. Vechi. Asta in Bucuresti, Romania. A mai auzit cineva ineptia asta?
    Bun.
    Q:
    1.Daca un tigan il face pe alt tigan “tiganule”, isi ia amenda?
    2.Daca un roman il face pe alt roman “tigane” iar asa?
    3.Daca un roman(hai sa zicem un om) il face pe alt om alb “romane” tot asa, isi suge amenda ca discrimineaza pozitiv?

  52. Ionut says:

    ai inteles gresit.

    cine discrimineazฤƒ o persoanฤƒ riscฤƒ o amendฤƒ รฎntre 1.000 ลŸi 30.000 de lei, iar cine jigneลŸte un grup riscฤƒ รฎntre 2.000 ลŸi 100.000 de lei amendฤƒ.

    dar cui ii pasa? in cativa ani o sa fim noi minoritari si daca tiganii de zic “romanule” vor plati ei amenzi.

  53. Travis says:

    Tiganocratia salveaza Romania?

  54. Akhenaton says:

    problema tiganilor ar fi atat de usor, dar atat de usor rezolvata, daca s-ar vrea. mai vedeti crampeie: cand se duc mascatii si calca in picioare incluisv puradei si femei. dar totul ramane aici. nu se rezolva cu seful de celula aranjarea cioroiului, nu se aranjeaza accidente. ca nu se vrea. ca structurile fac bani cu ciorile. tara asta nu-i a noastra, nicio alta tara nu-i a ceteanilor. e greu, e foarte greu de priceput o chestie ca asta, e si greu de explicat, dar adevarul e ca baietii au arestat absolut toate mediile sociale. fara exceptie. toata lumea este arestata de albastri. nu se face nimic fara ei. groaznic

    macar bulgarii, mai coiosi, au avut o perioada in care scapau de mafioti in sensul clasic. cand au vazut ca ii trimiteau in instanta iar aia, cu banii lor mituiau procurori, judecatori si gabori, ii asasinau de-a dreptul, apoi fabricau povesti cu rafuilei intre bande

    aia e, daca n-ai coaie, n-ai. ca sunt doar pentru capatuiala si paranet nici nu-i cutitul la os

    inca

    inca un hint: toate ciorile, aboslut toate, toate care inseamna ceva, ma refer, sunt colaboratori. te doare capul. e un cerc vicios tampit din care nu iesin pana cand dinozaurii albastri nu dau in prinire. da’ sunt dinozauriureii, crescurti si scoliti de dinozauri, care continua linia generala inspre cacat. nu stiu de unde trebuie sa vina schimbarea. poate suntem chiar doomed

  55. Delia says:

    Primul pas ar fi oferta statului roman de a steriliza gratis si la cerere orice tiganca ce are un anume numar n de copii si avorturi la activ si a celor care-si abandoneaza copii dupa nastere( in trei zile cat am stat in maternitatea locala, au fost abandonate 2 fetite de tigan, se pare ca sunt de dorit baietii)
    Apoi ar mai fi evacuarea caselor ocupate abuziv de tigani, ca pe unii ii pun sa plateasca amenda pentru un trotuar facut de proprietar in fata propriei case, dar pe astia ii lasa sa stea fara numar in case din centrul urbei, cu taxe neplatite de ani de zile.

  56. Uno Sapiens says:

    Pana la urma, oricat de mult am dori noi sa gasim un tap ispasitor, adica ei, tiganii sunt vionvati ca ne fac pe noi de rusine, problema reala nu este data de culoarea pielii ci de mentalitatea fiecarui cetatean cu buletin de romanica. Aceasta mentalitate de cacao este a tuturor bovinelor din turma, aici, la noi, tu esti ridicol daca vrei sa te comporti corect, si nu viceversa. Noi suntem tiganii, ca ne comportam ca atare. Noi avem mentalitatea de tigani smecheri, nu altii. Da, desigur, exista momente cand ne amagim si ajungem sa pasam problema la altii, atunci spunem ca noi suntem cei mai tari, cei mai viteji, ca daca am avea ceva conditii, ca daca am avea timp sau daca am avea si bani, atunci sa te tii, o sa facem, o sa dregem, o sa plm… ca de fapt doar comentam si atat. Si pana la urma la comentarii nu ne intrece nimeni. Noi suntem singura natie care din nastere are gena priceperii la toate si la orice. De la fotbal la politica, de la dat cu sapa pana la mecanica cuantica. Avem tot timpul ocupat cu bagatul in seama, cu scuipatul de seminte si discutii despre politica. Ne facem abonament la ‘jdemii de canale ca sa nu pierdem un minut din sutele de buletine de stiri la indigo, cu Becali in sus, cu Becali in jos sau sa ne uitam pe gaura cheii la emisiuni despre cea mai patit nustiu ce curva obosita, care sau se marita sau divorteaza de trei ori pe zi…

    Si lucrurile nu se opresc aici, mai sunt muuulte de spus. Cine sunt hotii,lenesii, milogii, pomanagii sau spagarii? Adica doar ei, tiganii, noi nuuuu, nu-i asa?! Si cand sunt plecati ei la ciordit in Franta, noi ce facem? Le tinem locul cu succesuri, pardon, cu succes.
    Ne-am adaptat ca gandacul de bucatarie, suntem rezistenti la orice fel de schimabre ca si gandacul la insecticide, ne plac gunoaiele si gropile(ca daca n-ar fi asa, am protesta ori de cate ori mai apare o noua groapa in drum) si daca ne da unul o bere gratis ne-o vindem si pe mama(iar la patru ani avem sansa unica sa ne dam votul la schimb pe o sticla de votca)…

  57. V says:

    Eu zic sa incepeti sa va analizati bine oglinda si cam ce ton de brunet aveti, bonus teste de adn.

    Dupa ce toti cu genocidarea tiganilor descopera ca nu au 100% gene tiganesti, sa treceti la fapte.

    S-a mai trezit Mustata cu gene jidanesti.

    Tin sa va anunt ca daca sunteti Bucuresteni, aveti toate sansele sa fiti bulgari sau tigani, nicidecum “romani”.

  58. AetherFTW says:

    Ce se mai petrecu coaie? Se supara muierea pe mine?

  59. Uno Sapiens says:

    Desigur, asa cum am precizat, am uitat de o alta mare virtute a cetatenilor din romanica, acestia se lauda cu ce ispravi a facut strabunicu’, cat de tari sunt ei ca din cine stie ce fel de os domnesc isi mai trage si familia lui un fragment de ADN. Si de aici rezulta (firesc) ca lui i se cuvine o parte mai mare din profit si o mai mica contributie la munca, asa e ‘normalitatea’ pe aici.

  60. Manowar says:

    Ce se mai petrecu coaie? Se supara muierea pe mine?

    Nu, ma plictisesc pe mine comentariile tale fara sens si fara legatura cu subiectul. Din cand in cand n-am chef de ele si le bag in spam.

  61. Deria says:

    Gratis, da, la cerere… mai greu. Orice copil in minus inseamna 200 (?) de lei in minus (prima de nastere), eventual 150 de lei in minus (banii de trusou, daca s-or mai da), 200 de lei in minus/luna timp de 2 ani (pana implineste copilul 2 ani), 42 de lei in minus/luna intre 2 si 18 ani.

  62. Deria says:

    @Delia

    Aia cu baietii… e foooarte relativa. Nu e ca la indieni. ๐Ÿ™‚

  63. alupigus says:

    Ba nu stiu cum o sa fie, dar in Timisoara, tiganimea are si “high class”. Aia ce sunt paravanul PSD ului, carora li s-a permis sa cumpere tot centrul, toate vilele din Parcul Rozelor, aia care au in fata casei Bentley, Ferrari, Porsche. Ei se organizeaza in clanuri. Nimeni nu i-a intrebat de unde cacat au avut bani, de unde au kile de aur pe ei, ceasuri, lanturi, ghiuluri. Ah ca zice zvonul ca se ocupa cu droguri, cu prostitutie, cu trafic de persoane.
    Buba este cand prostituatele pe care ei le vand, sau le pun la produs, sunt albe , nu tiganci. Se pare ca au printre ei si cativa care sa ia initiativa, si incep sa ocupe si alte pozitii sociale. Si uite asa vom avea primari tigani, senatori, parlamentari sau de ce nu chiar presedinte tigan, peste vreo 20 de ani. Si vor ajunge tiganii deasupra “albilor”

  64. Manowar says:

    problema tiganilor ar fi

    Buba este cand

    Nu este nici urma de buba si nici urma de problema. Nu stiu de unde-aveti ideile astea.

    Eu am zis foarte clar: e normal sa fie asa – ba e chiar bine, nu ca “normal”. Nero stia el ce stia. Au fost si sunt o gramada de ocazii sa se trezeasca poporul ala din letargie. Da’ nu o face. Asa ca trebuie ori sa se trezeasca (chiar daca asta implica putina apocalipsa), ori sa dispara.

    Ori ca ramane cum l-am vazut si l-am lasat, ori ca dispare…nu-i vreo paguba.

    Tiganii, bozgorii si jidanii si altii nu fac parte dintre problemele Romaniei. Problema cea mai mare a Romaniei? Romanii. Romania este una dintre putinele tari (le numeri pe degete) care-au primit sansa unui nou inceput. Clean slate, fresh start, tabula rasa etc. Ba, nu o sansa, ci DOUA. O data in 1989, a doua oara in 2007. Dupa decenii de chin. Ce-au facut romanii cu sansele alea? Le-au pierdut la barbut. Glumesc, nici atat, le-au lasat pur si simplu sa treaca mai departe urmarind manele si scandaluri de doi lei. Romanii au ajuns sclavi in tara lor – si nu pentru c-ar fi cumparat-o strainii, ca-s sclavi la alti romani – si nu doar ca li se pare normal, da’ ma si injura daca le-o spun sau le-o arat. Pentru ca lor le place acolo. Ca ei stiu unul care are un var care are o matusa care sta intr-o zona fara maidanezi. Iar bunicul unui verisor de-al treilea a ajuns sa castige 3000 de euro net. “DECI, SE POATE”. Asa ca stau si se bucura la caldurica subventionata de ce “au” si spumega cu bale la gura cand le arati ca si niggerii de pe plantatiile de pe bumbac aveau mai mult.

    Asa ca ascultati cu atentie partea aia: tiganii nu-s o problema si nu e necesara o rezolvare. Meciul ala e deja pierdut si e inutil sa va mai agitati pe teme de-astea puerile. Ca de unde au kilograme de la aur? De la prosti. Ca de ce au prostituate albe? Pentru ca albele prefera sa fie curve decat sa-si castige orice. D-aia. Credeti ca glumesc sau sunt eu hater? Numarati-le pe-alea care nu m-ar fute, asa, fara sa schimbam o vorba inainte, daca pun 1000 de lire pe masa. Eu va zic ca 9 din 10 accepta, eventual incearca sa obtina promisiunea discretiei. Uneori nici atat. Garantat.

    Daca maine ar disparea complet tiganii, bozgorii, jidanii si vecinu’ ala care va enerveaza, ati fi exact la fel, in acelasi loc, cu aceeasi mentalitate paguboasa si cu aceleasi dume de Pacala cu sindromul Down.

  65. Dan says:

    Din pacate cam ai dreptate cel putin in ultimul paragraf. Am fi la fel de prosti, inculti, rai, invidiosi, egoisti, tepari, nervosi, grabiti etc.

    Si nu stiu cum poti scapa de asta, te nasti intre oameni din astia, devii unul dintre ei, chiar daca ai mai mult de 2 neuroni si salar minim

  66. V says:

    Devii erou.

  67. Robert says:

    Sunt singurul care s-a prins de jmjmecherie. Romanii vor sa fie declarati minoritari, asa vor avea si ei locuri moca in facultati si bani mai multi de la stat.

  68. rel says:

    Robert, statul nu are ce face cu majoritari anonimi si care nu pot fi incadrati in sistem prea curand pentru a fi mulsi si manipulati prin dezbinare.
    Exact ca o haita de lupi, tiganii isi ating scopul in principal prin intimidare si hartuire, nu prin calitati intelectuale sau munca,,calificata. Cine pula calului e capabil sa conduca un sistem plin de consumatori/analfabeti?
    Astept cu interes sa vad cand HP, IBM, bancile, corporatiile vor angaja tigani crescuti in groapa de gunoi sau experti in spalat parbrize.

    Cat crezi ca or sa mai tina cacaturile astea de fentat sistemul fara sa fii luat in evidenta si obligat sa iti platesti toate contraventiile si penalitatile altfel faci parnaie… Vrem nu vrem tot ni le va baga UE pe gat!

    E adevarat, romanii care au imbatranit si nu mai tin pasul cu vremurile nu au niciun interes sa se schimbe ceva in bine ca lor si-asa nu le mai creste pensia si-n cativa ani le canta popa, dar noi astia mai tineri VREM sa ne fie bine noua si copiilor nostri si vom incerca tot ce tine de noi sa nu cedam. Cineva sa imi dea un drapel, in pula mea…

  69. Manowar says:

    Cine pula calului e capabil sa conduca un sistem plin de consumatori/analfabeti?

    Ahahahaha, cata inocenta. Serios-serios? Iti zic eu care-i raspunsul: ABSOLUT oricine.

    Pai, cine-i mai usor de condus, ma? Eu, care-mi bag picioarele-n el de sistem si cand nu-mi convine plec razand sau ala care nu stie nimic, nu poate nimic, asa ca-i “legat de glie”? Pai, pe mine nu ma convingi sa ar pamantul cu boul in jug. Ce zici, pe-ala care nu stie si nu poate si n-are alta varianta…il convingi? ๐Ÿ™‚ Pai, mie nu poti sa-mi spui “n-avem bani pentru spital/scoala/pensie” in timp ce iti iei cateva sute de masini. Prostului poti. Ala te crede ca ti-a dat Audi 100 de masini sa le faci reclama si de fapt, alea-s Dacii.

    Hai, mersi, m-ai distrat de la prima ora.

  70. rel says:

    Mano, scuza-ma, poate nu m-am exprimat bine.
    De manipulat si dus cu zaharelu, da, e mai usor cu aia, exact cum ai zis tu.
    Dar de a face sistemul sa mearga bine ziceam, cum faci asta cand majoritarea consuma, fura, milogesc, fenteaza? Apare un deficit prea mare, pana la urma produc 2 si consuma 10. Cine poate gestiona asa ceva?

  71. Radu says:

    m3 says: Citind comentariile, m-a strafulgerat iluminarea: romanul, oricat de destept/inteligent ar fi, tot e prost.
    Atat am avut de zis, mersi.

    Cu tine in frunte. Daca nu elaborezi, as spune ca esti cel mai roman de p’aici.

    Manoway says: […]sansa unui nou inceput. Clean slate, fresh start, tabula rasa etc. Ba, nu o sansa, ci DOUA. O data in 1989, a doua oara in 2007.

    Nu stiu ce sa zic de sansa din 1989. Se pare ca revolutia a fost orchestrata tot de comunisti. Fix din timpul revolutiei comunistii nationalisti au fost inlocuiti de cei internationalisti (Iliescu, Radu Abagiu etc. etc.). Daca insa te referi la sansa unui nou inceput in afara Romaniei; sansele sunt nenumarate ๐Ÿ˜€ In fiecare zi poti sa pleci. Si o sa fie din ce in ce mai usor; i.e. in UK, de la sfarsitul anului, nu o sa mai ai nevoie de work permit (nu ca asta ar fi fost o problema).

  72. Moronete says:

    Hai ca nici pomenile nu mai tin mult pe la noi.
    FMI tocmai ne-a dat mumu. Romania e in faliment.
    Cred ca se deschide sezonul de vanatoare de ciori pe-aici daca devin agresive cand li s-o lipi burta de spinare.

  73. rel says:

    “Romania e in faliment”

    Inca un motiv sa mai scadem de la bugetari. Doar nu o sa avem coaie sa scuturam tiganii de impozite. Aia sunt irascibili si ameninta cu VOODOO.

  74. Manowar says:

    Mano, scuza-ma, poate nu m-am exprimat bine.
    De manipulat si dus cu zaharelu, da, e mai usor cu aia, exact cum ai zis tu.
    Dar de a face sistemul sa mearga bine ziceam, cum faci asta cand majoritarea consuma, fura, milogesc, fenteaza? Apare un deficit prea mare, pana la urma produc 2 si consuma 10. Cine poate gestiona asa ceva?

    Ma, tu n-ai viziune. Da’ deloc. Hai sa-ti dau eu un exemplu de gandire sanatoasa.

    Stii care-i problema maxima cu munca/sistemul in Romania? Ca n-are nimeni chef sa faca treburile alea NECESARE. Ba, zic NECESARE, nu “bune”. Gen agricultura. Ca nu ma convinge sistemul pe mine sa ma duc cu boii in jug, cum ziceam. Eu ii trag pula pe gat, imi iau un rucsac semi-gol si zbor in alta tara, muie cu picameru’.

    Dar hehe, prosti si analfabeti? Cand li se spune simplu: nu ie bani, maica. Tre’ sa mergi sa dai la sapa, stii cu ce viteza se executa? Ca uite, a zis baiatu’ ala cu multa scoala, asa tre’ sa fie.

    Pe-aia ii controlezi usor si-i faci sa execute si mai usor. Problema sistemului nu-s aia, problema sistemului sunt/erau cei ca mine. Ca pe-astia nu poti sa-i prostesti in fata cu gunoaie si sa-i trimiti sa stea la sapa zi-lumina ca sa-ti iei tu limuzina. Pe prosti, analfabeti si aia? Le mai bagi 3 tate goale siliconate – de-alea asimetrice, cu cicatrice vizibile – in prime time si gata, e epic, nici nu mai conteaza ca tre’ sa manance sobolani si sa pliveasca vreo 5 ore.

    Aia-i singura chestie pe care-o are Romania, mai bine zis, ar putea s-o aiba: agricultura. Problema e ca nu faci agricultura cu de-astia ca mine. Si sa nu fiu inteles gresit, as face. Pe pamantu’ meu, pe banii mei, cu regulile mele. Da’ nu pot face aia-n Romania, ca pamantu’ ar fi al meu cu numele, banii mi i-ar lua statu’, iar regulile mi-ar pune bete-n roate constant.

    Asa ca tre’ sa faci agricultura cu alde Petre Petre, Ion, astia, iar astia trebuie sa fie idioti, e conditie sine qua non, ca altfel cine pula mea ar munci un an intreg ca sa-i iei tu 60% din productie pe urma in diverse forme?

    Nah, nu-ntelegi tu cum functioneaza si ce trebuie facut. Problema sistemului din Romania nu-s cretinii, ci aia care nu-s complet cretini. De-aia tre’ sa scape. So far, so good, ca sa zic asa.

    Nu stiu ce sa zic de sansa din 1989. Se pare ca revolutia a fost orchestrata tot de comunisti.

    N-are importanta cine-a organizat-o, important e ca atunci a fost o alta sansa. Tot ce trebuiau sa faca oamenii aia era sa intinda mana si s-o ia. Da’ n-au facut-o. Erau deja in strada, nu mai trebuia sa-i scoata nimeni. A venit Ratiu care le-a propus direct masurile care sa le dea un an de chin pentru a ajunge la stadiul ala capitalist. Da’ a venit si nea Nelu care le-a promis ca-i bine, ca socialismu’ e bun, doar dictatorii au intinat idealurile…

    Si ce-au facut romanii? S-au dus acasa, coaie. S-au dus acasa fericiti. Ca va fi bine, da’ fara dictatori. Amin.

  75. Shutunoo says:

    Vazusem pe undeva, mai demult, un portret probabil al pamanteanului de peste 1000 de ani (desi, la cum evolueaza unele lucruri, sau INvolueaza, ma rog, probabil nu va mai dura atat). Facut de nu stiu ce cercetatori de la Institutul Pulii de Genetica ans shit sau de-astea. Cu ochii oblici (gena asiatica), cret, buzat si masliniu (genele africane si indiene). Adevarul e ca daca aduni populatia neagra (Africa + restul pe unde s-au imprastiat-Americile, Anglia, plm) cu India+Pakistan si cu China, Japonia si restul pe unde mai sunt astia cu ochii oblici, probabil ca da peste jumatate din populatie. Asa ca daca nu se intampla urgent vreo chestie gen White Plague a lui Herbert sau ceva Ziklon B al lui Himmler, plm…Nu sunt rasist, e doar chimie preferabila versus genetica inevitabila.

    peseu oftopic: care stiti vreun serviciu de curierat care sa accepte sa aduca din UK in Ro niste colete de 3-4 kg fara sa taxeze ca si cand as aduce-o pe ma-sa mumificata, adica la pretul minim a 10 kg sau 20? ca, futu-le mortii in gura, la banii astia mai bine apelezi direct la Posta Maiestetii Sale, vedea-o-as facuta posta ca a pus restrictii la shipping-ul de alcool peste 24 de grade…

  76. outlaw says:

    Si ce-au facut romanii? S-au dus acasa, coaie. S-au dus acasa fericiti. Ca va fi bine, daโ€™ fara dictatori. Amin.

    Da, toti au visat ca dupa ce a fost impuscat Ceausescu vor avea salarii ca-n vest, in conditiile de munca socialiste de pana atunci, cand majoritatea o freca la rece prin birouri sau fura ce apuca de prin sectii.

    Cand au vazut ca nu e asa, si ca se descurca aia destepti, care au furat si inainte de revolutie, au inceput toti sa practice sportul asta, cu ideea “Lasa, ca-i al statului, da-i dracu’ de comunisti, e democratie acum!”.

  77. vlad says:

    Tiganii sunt majoritari deja (probabil), doar ca NICIODATA nu vor fi recunoscuti drept majoritari pentru ca se declara romani.

  78. knknj says:

    Cei mai multi copii sunt facuti de saraci: Somalia, Afganistan, Nigeria. Nu e o chestie de “cultura”. Arabii si africanii ajunsi in Anglia sau SUA, unde ajutorul de stat e mai mult dat din gura, se puiesc mult mai mult decat cei din Suedia sau Canada, unde, inainte sa ti se aprobe cererea de azil, deja ai apartament, profesor de limba locului, asistent social sa iti scrie CV-ul etc. Cetatenii francezi plecati la Londra se puiesc mult mai bine decat cei ramasi acasa, unde gradinita e pracic gratuita, iar concediul de maternitate si alocatia sunt duble. Povestea cu “trebuie bani pentru ca sa faci copii” e fix invers. Peste tot in lume, imbogatirea a dus la scaderea natalitatii.
    In cazul de fatza, romanii nu mai fac copii, pentru ca o duc mult mai bine decat acum 10 si decat acum 20 de ani. Chiar si saracii lor prefera sa stea pe facebook pe tableta, decat sa stearga la fund un borac care va sterge la fund un deputat sau un programator. Tiganii fac copii ,fix pentru ca nu au mai nimic, pentru ca statul NU le da si pentru ca poporul roman a decis ca nu sunt buni sa ne stearga la cur. Daca nu sunt buni de munca la birou (e si greu coae cu faxul, cu telefonul, cu tastatura etc!), fac 10 copii, care sa ii ajute la lucrul campului sau la furat.
    Si daca nu au disparut popoarele german si italian, cu toate ca peste ei vin de mii de ani emigranti de alte limbi, nu m-as plange ca va disparea poporul roman. Va fi schimbat, da. Va scrie “la misto”, in romales, desi are alternative latine, ca “ironic”, “persiflant” etc etc.
    Cel mai greu e sa convingi romanul ca ii merge mai bine.

  79. rel says:

    Mano, ce sa zic, dintr-un motiv care de multe ori imi scapa si mie inca nu m-am speriat de ce se intampla in RO, altfel plecam din facultate cu master in Franta si plm…

    Oricum pot face asta cu Franta oricand datorita serviciului actual, sau si-n alta tara daca insist.

    Nu ma vait de cum imi este acum aici, de munca multa nu mi-e frica, si cam peste tot unde am lucrat(dupa ce am facut putina experienta) a fost raportul corect salariu/efort.

    Vom vedea ce va mai fi, de plecat mi-e usor, dar sper ca o familie cat de cat unita si majoritatea cu scoala facuta bine nu ajungem sclavi cu ochii beliti in TV.

  80. asswipe says:

    manoware, manca-ti-as, iti mai aduci aminte ce zicea fosta ta profesoara de fizica ?

    e departe de mine gandul sa te jignesc, dar in ultima perioada le insiri ca pe margele.

    plus ca peste tot vezi numai baieti si conspiratii.

  81. animal00 says:

    bai, basescu a pus punctul pe y. Le-a zis muierilor patroane sau ceva de genu asta, ca nu puiesc.
    Deci, nici macar o legatura cu banii. Plm, d-alea cu milioane.

  82. V says:

    Va fi schimbat, da. Va se scrie โ€œla mistoโ€, in romales, desi are alternative latine, ca โ€œironicโ€, โ€œpersiflantโ€ etc etc.

    Persiflant e mai mult decat livresc, ironic s-a adoptat social pe filiera engleza, cu mult prea tarziu.

  83. Cosmin says:

    @Animal00

    Sau, dupa muncit in mina, trebuia sa mearga acasa sa puna mana pe o carte de it?

    Cunosc personal un tip รฎn UK care a fost miner (d-ฤƒla tatuat & shit, nu model valea plรขngerii jiului) ศ™i acum este paramedic ศ™ฤƒf. Fฤƒrฤƒ miศ™to, tipul este foarte bun. 180 grade much? (Not Celsius).

    Tot ce spun este cฤƒ se poate. Dacฤƒ existฤƒ ศ™i posibilitatea de a o face (aka instituศ›ii ale statului care sฤƒ te ajute sฤƒ-ศ›i atingi ศ›elul propus dupฤƒ ce-ai fost zburat dintr-un post super specializat)? Mda…

  84. Manowar says:

    manoware, manca-ti-as, iti mai aduci aminte ce zicea fosta ta profesoara de fizica ?

    Bineinteles. Dupa cum poate vedea un om inteligent, imi amintesc si de ce zicea aia de istorie. Mare dreptate avea.

    plus ca peste tot vezi numai baieti si conspiratii.

    Ca si la aia cu aurul, iarasi citesti comentariile altora si ai impresia ca-s ale mele. Nu de alta, da’ eu n-am zis nimic de baieti si conspiratii.

  85. Manowar says:

    bai, basescu a pus punctul pe y. Le-a zis muierilor patroane sau ceva de genu asta, ca nu puiesc.
    Deci, nici macar o legatura cu banii. Plm, d-alea cu milioane.

    Super. Daca-n loc sa puna puncte punea nitel mana la munca, poate-si permiteau femeile cu un job sa plateasca o bona si faceau linistite 4-5 copii.

  86. Deria says:

    Pe mine nu m-ar putea convinge cu nicio suma sa mai fac inca unul.

  87. V says:

    Bona filipineza chiar.

  88. asswipe says:

    @manowar

    nu citesc nici un comentariu aiurea. coaie, cum n-ai spus nimic de conspiratii ? ok, poate nu-i cuvantul cel mai potrivit acum, da’ nu poti sa vii si sa spui ca POPORUL ROMAN are un scop bine definit ( acela de a fi privit cu mila si aratat cu degetul ) si sa ai pretentia ca vorbesti adevaruri general valabile.

    pai, ma, nu-s 5 oameni pe planeta asta care sa gandeasca asa ceva! ok, unele puncte pe care le atingi, SCOASE DIN CONTEXT, sunt probabil valabile.

    nu ma mai leg de faptul ca o iei grav pe aratura cand zici ca albii reprezinta o minoritate in scoli si gradinite sau de alte chestii ( exact cum spuneai ca platesti coispe mii de milioane la intretinere in romania etc.), ca-s prea rupt in gura la ora asta desi am baut doar suc toata noaptea. pula mea, am imbatranit.

    si in nici un caz n-o sa stau sa-ti insir toate ideile nastrusnice si teoriile conspirationiste pe care le-ai vanturat pe aici cu toata certitudinea de pe fata pamantului.

  89. asswipe says:

    ah, banuiesc ca pot sa contez pe tine sa-ti pastrezi tonul superior. gen noi suntem aici sa ne adapam la izvorul nesecat al intelepciunii tale si sa-ti cerem solutii ( desi acum se pare ca nu mai avem ce face, e prea tarziu ). gen tu esti fecior de zรขnฤƒ cosรขnzeanฤƒ iar noi suntem plebea pulii.

    si nu, n-am nici un complex de inferioritate si nu ma deranjeaza absolut deloc chestia asta. mi-e indiferent daca ma crezi. eu doar spun cum vad lucrurile. si n-am vazut NICIODATA ca tu sa-ti schimbi vreuna din sutele de opinii pe care ti le exprimi aici in urma unei discutii cu altcineva, indiferent cine.

  90. Manowar says:

    nu ma mai leg de faptul ca o iei grav pe aratura cand zici ca albii reprezinta o minoritate in scoli si gradinite sau de alte chestii

    Vorbeam acolo de US si UK, nu de Romania. Nu fac eu stirile si nu-mi pasa de aspectul asta prea mult, da’ pana una-alta, eu merg pe-aici pe strazi si vad cate-o alba cu un copil si 10 ciori/asiatice cu 3-6 copii fiecare. Da’ n-o sa te contrazic, ca pari foarte bine informat.

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1355174/White-children-minority-enrolling-U-S-schools-2019-study-finds.html

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2062317/Number-black-Asian-children-London-schools-overtakes-white-pupils-time.html

    Pentru Romania, cauta-ti singur linkuri cu declaratiile lui Basescu. Bine, tu probabil esti mai bine informat si ca ala, nu m-ar mira.

    ( exact cum spuneai ca platesti coispe mii de milioane la intretinere in romania etc.)

    Mie mi se pare c-am zis ca plateam 5, nu coispe. Mi se pare c-am pus si poza asta: https://opencube.ro/wp-content/uploads/2012/05/lolwtf.jpg

    si nu, n-am nici un complex de inferioritate

    Ah, nu. Asta nu. Poti sta linistit, nu asa se numeste ce ai tu..

    teoriile conspirationiste

    Matematica e impartiala, coite.

    Nu-i pasa de conspiratii sau alte mizerii. Daca aia colorati fac 3-6 copii, iar albii 0-2, e pur si simplu normal sa devina majoritari. Doar tu crezi ca asta-i o conspiratie a grupurilor de interese impotriva ta. Nu e. Nu lucreaza Cioaba si Nigger-san sa extermine rasa alba sau ceva. Pur si simplu unii se inmultumesc iar altii nu. DE CE…well, nu ma priveste si nu ma intereseaza.

    Daca ai o problema cu asta, du-te si cearta-te cu Regina, cu Obama si cu Basescu, ca pe mine ma doare-n pula.

    Ai venit si tu sa latri a prost de pomana. Ba, eu iti arat in pula mea cand vrei tu familiile astora cu 6 copii, cum ziceam – asta presupunand ca tu circuli doar cu ochii-nchisi si nu le-ai vazut. Tu ai 5 frati acasa? Ca eu nu. Nici nu am cunoscut vreo familie de albi cu 6 copii. Ever. Cel mai mult am vazut cu 4 copii si, fie vorba intre noi, nu prea erau albi de felul lor – el tigan, ea semi-romanca.

    Accepta treaba asta si move on. Asa functioneaza si nu-i teorie, conspiratie sau alte tampenii.

  91. asswipe says:

    bineinteles, ai scos din context, ai raspuns la ce ai vrut tu….
    idea principala a ceea ce ti-am spus e, inca o data, trecuta cu vederea.

    daca vorbeai de Uk si US, atunci nu stiu. in romania albii sunt majoritari in scoli si gradinite.

    lasa aia cu 5 milioane, vrei sa ma apuc sa caut cand propovaduiai tu iar o foamete prin romania si pretul la caldura era un argument ? mi-e c-o fi disparut postarea.

    in fine, o inchei aici.

  92. Manowar says:

    bineinteles, ai scos din context, ai raspuns la ce ai vrut tuโ€ฆ.

    Nu esti in masura sa spui asta, de vreme ce tu comentezi fara sa citesti. Eu macar ti-am citit comentariul inainte de-a raspunde.

    Nu aveam la ce “idee principala” sa-ti raspund, pentru ca nu ai una. Ai citit pe diagonala, sarind cate 20 de randuri, n-ai inteles nici macar despre ce tari era vorba, dupa care ai tras concluzii legate de “conspiratii” si “teorii”, cand _EU_ n-am zis nici una, nici alta (da, au zis altii chestii legate de conspiratii, ii priveste).

    Dupa care vii si spui “pai, ai sarit peste ideea mea principala”. Pai, nu ai una.

    daca vorbeai de Uk si US, atunci nu stiu.

    Pai, bineinteles ca nu stii, ca ai attention spanu’ unei galeti de mortar si doar nu esti prost sa citesti postul inainte de-a comenta.

    in romania albii sunt majoritari in scoli si gradinite.

    Si n-a zis nimeni ca n-ar fi, eu am zis ca nu vor mai fi (la viitor, intelegi?) si ca-i prea tarziu sa-si mai faca vreun om probleme pe tema asta, fie el Basescu sau altcineva. Am explicat si de ce: e matematica, nu conspiratie. Cioara face 5 boraci, romanul face 0-1 si pe deasupra mai si pleaca din tara. Astea-s fapte, nu teorii, nu conspiratii. Uita-te la cati frati ai tu si la cati frati are cioroiu’ din cartier. Pampam.

    lasa aia cu 5 milioane, vrei sa ma apuc sa caut cand propovaduiai tu iar o foamete prin romania si pretul la caldura era un argument ?

    Lol. Si pentru ca tie nu ti-e foame, inseamna ca nu e foame-n Romania. Logic, nu? Pentru ca, normal, daca eu castigam 40-70 pe luna, asta-nseamna ca poporu’ e bogat, nu? Nu-nseamna ca faceam parte din aia 5%, nu, doamne-fereste, inseamna ca toata lumea o duce bine.

    Nu am zis “asswipe o sa faca foamea”. Hell, no. Habar n-am cum o duci tu, te priveste. Am zis “in Romania o sa fie foamete” si-am explicat de ce – aducand si chitanta aia pe post de argument. Au crescut cumva salariile si-a ajuns intretinerea mai mica? Oltchim, Mechel, CFR marfa (si calatori, lol) au inceput s-o duca bine, fac angajari la greu pe bani seriosi? Se bat firmele sa vina de n-avem destui graniceri? Nu mai pleaca? Nu? Trage concluziile singur, ca nu vreau sa-ti spun ce-nseamna. Nu de alta, da’ stim cu totii ca eu o ard in “teorii conspirationiste”.

    Ah, pe tine te deranjeaza ce-am zis de poporu’ roman, aratat cu degetul si privit cu mila? Gata, coaie, pai, retrag, ca doar nu vreau sa deranjez. Simte-te liber sa vii incoace si sa le spui astora pe-aici cat castigi, cat costa o casa, cat costa o masina si ce impozite platesti pentru ce conditii (drumuri, animale salbaticite, cum e transportu’ in comun, cat tupeu ai sa faci un borac cand vrei tu etc). Sunt sigur ca te vor privi in pula mea cu invidie si admiratie si te vor arata cu gen tiara, nu cu degetul. Anunta-ne si pe noi cum a mers, ca eu n-am de unde sa stiu. Doar pentru ca vorbesc cu ei zilnic nu-nseamna ca am vreo idee. Doar teorii si conspiratii, normal.

    Tu esti ala care vine si-mi zbiara din cand in cand “n-ai mai scris nimic bun” si poate asa o fi, da’ impresia mea e ca tie iti pica greu la stomac posturile cu prea multe randuri. Daca vrei, iti pot recomanda cativa bloggeri care inteleg problema si folosesc mai putine cuvinte, sa nu streseze romanii. Let me know.

  93. asswipe says:

    Dupa care vii si spui โ€œpai, ai sarit peste ideea mea principalaโ€. Pai, nu ai una.

    iti mai zic o data, pai ce pula mea?

    tu vii si spui ca poporul roman are un scop BINE DEFINIT – acela de a fi privit cu mila. eu iti spun ca-i o aberatie, o alta idee nastrusnica de-a ta. ah, ca o fi demn de mila….poate, da’ sa spui ca asta e scopul poporului (pe deasupra BINE DEFINIT ) e…

    idea principala e ( fii atent putin, poate o prinzi de data asta ) e ca expui niste teorii ca asta, ca aia cu china care invadeaza si pula mea etc.( sunt sigur c-o sa te legi de asta, sa-mi spui ca n-am inteles eu nu stiu ce) cu pretentia ca vorbesti un adevar general valabil, cu o certitudine obositoare.

    poti sa-mi spui daca a fost vreun caz cand ai recunoscut ca ai judecat gresit o chestiune ? aici, pe blog, intr-o dezbatere cu cineva. nu trece peste intrebare.

    cam asta incerc sa zic.

    Pai, bineinteles ca nu stii, ca ai attention spanuโ€™ unei galeti de mortar si doar nu esti prost sa citesti postul inainte de-a comenta.

    era o greseala care se putea face. macar eu pot sa recunosc cand am gresit.

    romanul face 0-1 si pe deasupra mai si pleaca din tara.

    si cioara pleaca din tara.

    Lol. Si pentru ca tie nu ti-e foame, inseamna ca nu e foame-n Romania.

    ce pula mea legatura are asta ? da, e foame in romania, n-am negat niciodata lucrul asta. chiar nu-ti mai amintesti cand ai umflat preturile si am venit si eu si ti-am zis cat platesc cu centrala, si animal00 cu centrala pe lemne etc. atunci aberai cu cifre, atata tot.

    Ah, pe tine te deranjeaza ce-am zis de poporuโ€™ roman, aratat cu degetul si privit cu mila?

    mi se brehane. stai linistit, n-am sentimente pe care sa mi le ranesti.

    Tu esti ala care vine si-mi zbiara din cand in cand โ€œn-ai mai scris nimic bunโ€ si poate asa o fi, daโ€™ impresia mea e ca tie iti pica greu la stomac posturile cu prea multe randuri.

    imi “pica greu la stomac” (muuuult spus, dar fie) ca, de multe ori, nu raspunzi la argumente, esti arogant, obositor si nu recunosti niciodata cand gresesti.

    vad ca ii cam prieste ego-ului tau ca multi din astia care comenteaza sunt “yes-meni” , ca vad ca incepi sa dai solutiile inainte de a fi intrebat, ne explici tu noua ca ne putem relaxa ( gee, thanks. ati auzit, ba? relaxarea! )…

    e tarlaua ta, fara nici un dubiu faci ce vrei. eu doar iti spun ca esti obositor de arogant.

  94. Ionut says:

    la partea cu aroganta si atotcunoscator, are dreptate.

    La partea cu elevii din scoli, nu peste f mult timp, gen maxim 10 ani raportul va fi invers. 1/4 albi in clasa. Si tiganii pleaca, dar pe puradei ii iau dupa cls 7 – 8. Nu ca le pasa de scoala,, dar pana atunci statu are grija de ei. Rechizite, ii promoveaza ca invatamantul e obligatoriu, alocatie 50 lei, ajutor social de la stat. E o grija in minus pt ei. Dupa 13 ani ii iau ca sa produca. Oricum ei pana la 20 au 3 copii si eu la 28 niciunul precum se vede. Maxim 10 ani. Cand astia de 10 de acum vor avea deja 3 copii si noi ptobabil unu de maxim 5 ani. Ei suny bunici cand fam de albi au primul. Gen la 35.

  95. Deria says:

    Mano, exista familii de romani albi cu 6 copii. Cei pe care ii stiu eu sunt penticostali. Vecini. Au “n” rude si spite, toate cu cel putin 1 copil (pentru ca sunt si foarte tineri printre ei, casatoriti).

  96. V says:

    Dar deja sunt majoritari tiganii in scoli. Cred ca putem departaja romani/tigani dupa cati pica bacul. Rata de promovare era 25% pe tara?
    Bucuresti, Salaj, Targu Mures, Timisoara, etc sunt deja majoritari tigani.

    Oricum, nu va faceti griji, ne salveaza tiganii balcanici rasa, se muta aromanii aici sau ceva. Nici ei nu sunt albi dar sunt romani.

  97. Deria says:

    Referitor la intretinere, suma aia din poza are ceva probleme. Chitanta este emisa in mai si intretinerea e platita doar pe februarie?

  98. SagittariuS says:

    Mano, exista familii de romani albi cu 6 copii. Cei pe care ii stiu eu sunt penticostali.

    Romรขni โ€žalbiโ€ care, penticostali fiind, au un sprijin puternic din interiorul cultului respectiv (asta pe lรขngฤƒ ce dฤƒ statul romรขn, adicฤƒ un fel de n-ar mai fi). Cel mai apropiat fost (pentru cฤƒ e undeva la 2 metri sub pฤƒmรขnt) prieten era penticostal (doar oficial, cฤƒ neoficial bฤƒga ierburi -printre care ลŸi tutun- ลŸi alcool la greu รฎn el) ลŸi am vฤƒzut la โ€žfilialaโ€ din Constanลฃa lucruri pe care la enoriaลŸii BOR nu le-am vฤƒzut ลŸi probabil nici n-o sฤƒ le vฤƒd:
    – o familie care avea 13 (!) copii ลŸi, prin anii โ€™95, primea lunar un container de haine/pungi de alimente deshidratate de la o grupare de penticostali din SUA; din cรขte ลŸtiu, au primit chestia asta pรขnฤƒ undeva prin 2010;
    – dupฤƒ fiecare congregaลฃie (adunarea de duminicฤƒ dimineaลฃa) se fฤƒcea o colectฤƒ de bani pentru familiile nevoiaลŸe ลŸi/sau alte cazuri sociale (boalฤƒ, nuntฤƒ et cetera) ลŸi se strรขngeau sume destul de mฤƒricele;
    – tratament preferenลฃial รฎn chestii precum gฤƒsit o casฤƒ/un loc de muncฤƒ, de fricฤƒ sฤƒ nu strige alลฃii โ€œdiscriminare!โ€.

    รŽn timp ce un romรขn โ€œalbโ€ ลŸi cre(ลŸ)tin-ortodox primeลŸte pe post de sprijin ce? O alocaลฃie de 50 de RON (cred, mi-e lene sฤƒ รฎl pun pe Gugฤƒl la muncฤƒ) ลŸi multe mui ulterior naลŸterii copilului. A, da. ลži dreptul de a plฤƒti taxe ลŸi impozite รฎn numele ลŸi pentru copil. Hai sictir sistemului, cฤƒ te face sฤƒ ajungi ca Ionuลฃ, sฤƒ ai 28 de ani ลŸi sฤƒ n-ai copil (deลŸi poate-ลฃi doreลŸti dar ลŸtii cฤƒ nu-ลฃi permiลฃi sฤƒ-l ลŸi creลŸti). ลži ca mulลฃi alลฃii, inclusiv eu. Sฤƒ nu comparฤƒm romรขnii de orientare religioasฤƒ penticostalฤƒ cu cei cre(ลŸ)tin-ortodoxฤƒ, zic.

    Cรขt despre titlul articolului, Manoware, ลฃin sฤƒ te contrazic. Poporul romรขn nu are scopul de a deveni un fel de bau-bau pe care ลฃฤƒrile din lumea civilizatฤƒ sฤƒ-l foloseascฤƒ รฎn รฎnvฤƒลฃฤƒmรขnt pe post de meme cu โ€œAลžA NU!โ€. Asta pur ลŸi simplu a devenit lait-motiv al existenลฃei majoritฤƒลฃii (ลŸi asta aลŸa, la nivelul subconลŸtientului) din cauzฤƒ cฤƒ e mult mai uลŸor sฤƒ te complaci รฎn situaลฃia victimei decรขt sฤƒ iei atitudine ลŸi sฤƒ schimbi o situaลฃie sau alta.

    TotuลŸi ai dreptate la o chestie: societatea umanฤƒ are o deplasare ciclicฤƒ. Mai o epidemie, mai un rฤƒzboi mondial, mai un dictator, mai niลŸte WMD ลŸi uite-aลŸa se mai curฤƒลฃฤƒ specia. Tot stau ลŸi sper la o epidemie de acarieni prin 2.0 al Romรขniei, nu de alta dar am citit un articol de-al tฤƒu legat de trafic ลŸi vizitatori ลŸi mi-a mers la suflet. Musai distribuit ลŸi pe la alลฃii, dacฤƒ-mi dai voie (Internet advertising โ€“ minciuni si cifre umflate, de prin 2010).

  99. Manowar says:

    imi โ€œpica greu la stomacโ€ (muuuult spus, dar fie) ca, de multe ori, nu raspunzi la argumente, esti arogant, obositor si nu recunosti niciodata cand gresesti.

    Ceea ce tu percepi pe post de aroganta (nu ca n-as fi arogant – sunt) e pur si simplu sictirul omului care-a spus o chestie simpla si vede ca 10 oameni au inteles cu totul altceva. Cum e cazul cu tine la urmatoarele chestii:

    era o greseala care se putea face. macar eu pot sa recunosc cand am gresit.

    Adica, exact ce spuneam, n-ai citit ce-am scris. Sau hai, ai citit in diagonala. O alta dovada in sensul asta e asta:

    si cioara pleaca din tara.

    Pentru ca, bai, ce-am scris eu in text? Hai sa te ajut, ca ti-am zis eu cu attention spanu’ ala:

    . Si da, pleaca doi albi si cinci tigani, dar albi raman zero, iar tigani cinci โ€“ care mai fac alti 20 acolo.

    Intelegi, ma, pula? Te plangi ca-ti dau raspunsurile inainte de a-ti pune tu vreo intrebare, adica, cum? Scriu asa, ca pentru idioti? Pai, da – si uite ca nici asa nu-i suficient. Pentru ca holy shit, descoperi tu ca pleaca SI ciorile, dupa ce-am zis fix asta: ca da, pleaca si albi si ciori, dar ciori raman – si puiesc tot asa, gen 6 boraci pe banda rulanta. Asta fara a mai pune la socoteala zburatoarele expulzate inapoi in Romania cu 300 de euro din Franta/Germania.

    ce pula mea legatura are asta ? da, e foame in romania, n-am negat niciodata lucrul asta. chiar nu-ti mai amintesti cand ai umflat preturile si am venit si eu si ti-am zis cat platesc cu centrala, si animal00 cu centrala pe lemne etc. atunci aberai cu cifre, atata tot.

    Aha. Adica, sa-nteleg si eu: eu spun “platesc 5.x milioane la intretinere”. Pun si chitanta – si, bai, fix de-aia am pus-o, ca stiam de la bun inceput c-o sa apara unu’ care da 1.5 milioane si-o sa-mi spuna ca mint, aberez etc. STIU si cat platea fosta soacra pentru gaze si cat platea actualul socru (pentru ala n-am chitantele, ma scuzi) – si aia ma faceau pe mine sa par subventionat prin comparatie.

    La care tu vii si-mi spui “nu-i adevarat, ca eu si animaloo nu platim atat”. Pai, pula mea, felicitari, te-am contrazis eu pe cat platesti TU, ma? La mine-n bloc cam asa plateau toti, cat mine, nu avea administratorul ceva cu mine. Cu ce pula mea ii ajuta pe-aia 31 de platitori ramasi acolo faptu’ ca tu si animaloo platiti mai putin? Cu ce schimba asta facturile lor si veniturile lor, ca nu inteleg?

    Cel mai haios e ca dupa ce-mi spui ca astea-s teorii si conspiratii cu foametea, vii si spui tot tu “da, e foame in Romania”. Si eu ce-am zis, ma, pula, c-o sa fie? SIDA? Nu foame? Dar stai, dupa ce eram cu teorii, conspiratii and shit, vii si spui ca e fix cum am zis eu. Si-atunci la ce pula mea ma mai contrazici la-nceput, ca nu-nteleg?

    Problema ta nu-i ca faci o greseala. Aia e de inteles. Oameni suntem, citim fara chef si pe sarite, alea. Problema e ca dupa ce nu citesti, intelegi gresit si putinul pe care l-ai citit si vii cu gura mare. In lumea reala, daca ai proceda asa, ti-ai lua numai flegme-n muie, tu esti constient de chestia asta? A, da, am gresit si eu, i se putea intampla oricui. La fel ai facut si la postul cu falimentul, unde eu intrebam (Pricepi? INTREBAM, pentru ca NU STIU si nu am chef sa fac pe ala care le stie pe toate mai bine) sec “ce pula mea putem face cu banii, in ce-i putem investi pentru a fi in siguranta?”, altul a venit sa spuna “in aur” (repet: ALTUL), iar tu ai venit sa ma iei pe mine la pula, ca dom’le, ce le dai tu altora sfaturi sa bage banii in aur???

    Ba, trezeste-te-n pula mea, pana nu te trezeste vreunul IRL cu doi pumni in figura.

    Referitor la intretinere, suma aia din poza are ceva probleme. Chitanta este emisa in mai si intretinerea e platita doar pe februarie?

    Asa a fost timp de cel putin 10 ani in zona la mine. Facturile se achitau la vreo 2-3-4 luni dupa. Ori veneau tarziu, ori se misca administratorul ca o pula, no fucking clue, da’ noi nu plateam mult iarna (cand plateam pentru toamna), ci primavara (cand plateam pentru iarna). Pentru ca fuck logic, that’s why.

    Nu vad relevanta intrebarii oricum. Ce pula mea importanta are cand iti vine intretinerea? Aia te intereseaza sau cat ai de dat?

    Cรขt despre titlul articolului, Manoware, ลฃin sฤƒ te contrazic. Poporul romรขn nu are scopul de a deveni un fel de bau-bau pe care ลฃฤƒrile din lumea civilizatฤƒ sฤƒ-l foloseascฤƒ รฎn รฎnvฤƒลฃฤƒmรขnt pe post de meme cu โ€œAลžA NU!โ€. Asta pur ลŸi simplu a devenit lait-motiv al existenลฃei majoritฤƒลฃii (ลŸi asta aลŸa, la nivelul subconลŸtientului) din cauzฤƒ cฤƒ e mult mai uลŸor sฤƒ te complaci รฎn situaลฃia victimei decรขt sฤƒ iei atitudine ลŸi sฤƒ schimbi o situaลฃie sau alta.

    Pai, tu tii sa ma contrazici, dar nu prea o faci. Adica, nu are scopul asta, dar a devenit … Asa ma contrazici tu? ๐Ÿ˜€

    Intreb asa, ca sigur nu-mi ziceai mie faza cu situatia victimei. Nu de alta, da’ eu unu’ mi-am luat atitudinea, hainele si PC-ul si m-am carat, ca n-am mecla de victima, ci de pularau.

    Mano, exista familii de romani albi cu 6 copii.

    Frumos si irelevant. Pentru ca, guess what, e chestie de matematica. Cam cate procente de romani albi (din toate religiile la un loc) au aia 6 copii? Cate procente din tigani? Do the math. Astea nu-s cifrele reale, ci doar un exemplu, da’ tu ai ceva de genu’ 10,000 de familii de romani albi care fac 6 copii si 100,000 de familii de tigani care fac 6 si ai impresia ca asta schimba cu ceva lucrurile. Nu, nu le schimba, la nivel national e fix acelasi cacat si-i doar o chestiune de timp pana cand “romanii” vor fi un pic mai maronii, asa.

  100. SagittariuS says:

    Intreb asa, ca sigur nu-mi ziceai mie faza cu situatia victimei. Nu de alta, daโ€™ eu unuโ€™ mi-am luat atitudinea, hainele si PC-ul si m-am carat.

    Trebuia sฤƒ mai pun un blockquote, cฤƒ mฤƒ refeream la โ€žboboruโ€™ rumรขnโ€. Un membru al sฤƒu afirma cฤƒ are 28 de ani ลŸi nexam copil. AลŸa e cรขnd o arzi pe Opencube de la servici, mai dai bulealฤƒ. ๐Ÿ˜€

    Nici eu n-am copil ลŸi probabil cฤƒ nici n-o sฤƒ am. Nu pentru cฤƒ ar interveni problema cu crescutul (deลŸi ลŸi asta e de pus pe listฤƒ) ci pentru cฤƒ pe zi ce trece รฎncep sฤƒ mฤƒ conving de faptul cฤƒ replica โ€ždacฤƒ nu laลŸi รฎn urma ta un copil ai trฤƒit degeabaโ€ aparลฃine unor oameni cu grave carenลฃe de gรขndire. Pot lฤƒsa รฎn urma mea, la o adicฤƒ, ลŸi altceva รฎn afarฤƒ de un copil care sฤƒ mฤƒ blesteme pentru cฤƒ l-am crescut รฎntr-o lume plinฤƒ de cฤƒcat.

    Mฤƒ uit la mฤƒtuลŸa luโ€™ tata ลŸi vฤƒd o femeie รฎn vรขrstฤƒ, care n-a muncit o zi รฎn viaลฃa ei dar s-a plimbat, graลฃie soลฃului care a fost (Dumnezeu sฤƒ-l ierte!) pezzonovante prin portul Constanลฃa, prin toatฤƒ lumea. N-a fฤƒcut copii, i s-a rupt de a lฤƒsa รฎn urma ei, รฎntr-o lume plinฤƒ de cฤƒcat, un copil care poate ar fi blestemat-o la modul โ€žde ce pula mea nu m-ai strangulat la naลŸtere, fฤƒ?!โ€. Mai are rost sฤƒ zic cฤƒ e mai fericitฤƒ ลŸi o duce mai bine decรขt amฤƒrรขta de bunicฤƒ-mea, care are doi copii vai steaua lor ลŸi o pensie de 400 de RON? Nu cred cฤƒ mai are.

    ลži cred cฤƒ la modul ฤƒsta al mฤƒtuลŸi-mii gรขndesc ลŸi pฤƒsฤƒricile corporatiste, care la 30 de ani vor carierฤƒ la nivel maxim ลŸi s-ar apuca sฤƒ facฤƒ un copil la 35 de ani … dar citesc ele undeva cฤƒ cercetฤƒtorii britanici au ajuns la concluzia cฤƒ dacฤƒ faci un copil la 35 de ani ลŸi ai o carierฤƒ รฎn dezvoltare existฤƒ 80% ลŸanse ca al tฤƒu copil sฤƒ iasฤƒ prin cur ลŸi nu prin pฤƒsฤƒricฤƒ precum ลŸi 90% ลŸanse ca pulฤƒrฤƒul care te-a รฎnsฤƒmรขnลฃat sฤƒ-ลฃi tragฤƒ clanลฃฤƒ ลŸi sฤƒ fugฤƒ de lรขngฤƒ tine. โ€žNu e bine, mai bine trฤƒiesc eu viaลฃa fฤƒrฤƒ copil ลŸi aia e!โ€, gen.

    Nu zic cฤƒ e neapฤƒrat bine sau rฤƒu aลŸa, pentru cฤƒ fiecare ลŸi le ลŸtie pe ale lui. Dar nu-mi place cรขnd lumea se cacฤƒ pe ea cฤƒ โ€že greu sฤƒ faci un copil pentru cฤƒ [insert whatever reason here]โ€ dar nu face absolut nimic ca sฤƒ schimbe situaลฃia. Crezi cฤƒ un copil ลฃi-ar รฎnsenina moaca zilnic (รฎn primii 2 ani sigur o sฤƒ ลฃi-o ลŸi parfumeze cu pipi-caca, daโ€™ nah!), ai fi alt om ลŸi l-ai putea creลŸte alฤƒturi de femeia pe care o ai aproape? Pฤƒi ia-o de mรขnฤƒ ลŸi pleacฤƒ-n pula mea din Romรขnia, cautฤƒ-ลฃi ลฃara unde vei putea creลŸte copilul fฤƒrฤƒ sฤƒ te plรขngi cฤƒ โ€ž[insert whatever reason here]โ€. Nu zic de Ionuลฃ ci aลŸa, sui generis.

    Dacฤƒ tot se plรขnge lumea de discriminare, vezi-Doamne! cฤƒ ลฃiganii au n-ลŸpe copii ลŸi li se rupe de sistem: cine vฤƒ opreลŸte sฤƒ faceลฃi 6-7-8-9-10 copii, ca ลฃiganii, ลŸi sฤƒ o ardeลฃi ลฃigฤƒneลŸte?! Nu de alta, dar รฎncฤƒ n-am ajuns cu naลŸterile la nivelul din PRC, deci รฎncฤƒ mai puteลฃi sฤƒ daลฃi drumul la banda rulantฤƒ. Presiune plฤƒcutฤƒ pe canaluโ€™ pulii, vฤƒ urez.

  101. Manowar says:

    ลži cred cฤƒ la modul ฤƒsta al mฤƒtuลŸi-mii gรขndesc ลŸi pฤƒsฤƒricile corporatiste, care la 30 de ani vor carierฤƒ la nivel maxim ลŸi s-ar apuca sฤƒ facฤƒ un copil la 35 de ani โ€ฆ dar citesc ele undeva cฤƒ cercetฤƒtorii britanici au ajuns la concluzia cฤƒ dacฤƒ faci un copil la 35 de ani ลŸi ai o carierฤƒ รฎn dezvoltare existฤƒ 80% ลŸanse ca al tฤƒu copil sฤƒ iasฤƒ prin cur ลŸi nu prin pฤƒsฤƒricฤƒ precum ลŸi 90% ลŸanse ca pulฤƒrฤƒul care te-a รฎnsฤƒmรขnลฃat sฤƒ-ลฃi tragฤƒ clanลฃฤƒ ลŸi sฤƒ fugฤƒ de lรขngฤƒ tine. โ€žNu e bine, mai bine trฤƒiesc eu viaลฃa fฤƒrฤƒ copil ลŸi aia e!โ€, gen.

    Bai, eu nu stiu daca se aplica pentru toata lumea ce-o sa zic eu (si ce-am zis cu bona, de fapt), ca uite, Deria zicea ca ea n-ar mai face.

    Parerea mea e ca mai multa lume ar face (si eventual mai multi) DACA si-ar permite – iar asta include in primul rand posibilitatea platirii unei bone, macar din cand in cand.

    Frustrarile maxime (si personale, dar si de cuplu) apar (din ce-am vazut eu) cand, din cauza copilului ala, nu mai ai timp nici pentru tine, nici pentru “voi”. Cred ca posibilitatea de-a lasa boracul urlator acasa cu o bona si a pleca ocazional prin oras cu sotul ar ajuta mult. Posibilitatea de a nu renunta la tot (si-n primul rand la tine) ar ajuta mult.

    Asa cum stau lucrurile momentan, din ce-am vazut eu, multi evita chestia asta pentru ca trebuie sa renunte la *aproape* tot. Gata cu iesirile, gata cu mutatu’, gata cu alt job in alta parte, gata cu plecatu’ din tara, gata berea cu baietii si coaforu’ cu fetele, gata aia, gata ailalta, stai si sterge la cur nonstop.

    Cam de-asta mi se pare ironic ce-a zis si tiganul ala chior si chel. Adica, tu si ciracii tai distrugeti economia si ne futeti contul, dupa care zbierati sa facem copii. Pai, facem, adu-o pe ma-ta.

    Trebuia sฤƒ mai pun un blockquote, cฤƒ mฤƒ refeream la โ€žboboruโ€™ rumรขnโ€. Un membru al sฤƒu afirma cฤƒ are 28 de ani ลŸi nexam copil. AลŸa e cรขnd o arzi pe Opencube de la servici, mai dai bulealฤƒ.
    Nici eu n-am copil ลŸi probabil cฤƒ nici n-o sฤƒ am

    Yup. Si exact pe asta ma bazez si eu cand zic de matematica si “e inevitabil, relaxati-va”. Tu nu faci, ala nu face, celalalt nici atat. Nu conteaza de ce, conteaza ca fac altii. Asa ca, da, va fi cum spun eu. Nu c-as fi vreun mare profet, ci pentru ca-i matematica de-aia simpla de tot.

  102. asswipe says:

    @ manowar

    tu esti pe bune ? aberezi cacalau. imi bag pula, nu mai stau s-o iau punct cu punct, ca n-ajung oricum nicaieri.

    da’ si tu ai probleme cu atentia ? te-am intrebat ceva si vad ca n-ai raspuns. te mai intreb o data: poti sa-mi spui daca a fost vreun caz cand ai recunoscut ca ai judecat gresit o chestiune ? aici, pe blog, intr-o dezbatere cu cineva.

    discutii in contradictoriu ai avut, slava domnului! ba, ai gandit vreodata “hmm, stai ma, asta are niste argumente valabile, s-ar putea sa n-am dreptate?” aaa?

    hai ca-ti raspund eu, ca te citesc de mai mult timp fata de majoritatea care comenteaza acum pe aici. NICIOADATA, BA! toti sunt arierati, au probleme cu atentia etc. etc. etc., iar din curul tau rasare soarele.

  103. Manowar says:

    daโ€™ si tu ai probleme cu atentia ? te-am intrebat ceva si vad ca n-ai raspuns. te mai intreb o data: poti sa-mi spui daca a fost vreun caz cand ai recunoscut ca ai judecat gresit o chestiune ? aici, pe blog, intr-o dezbatere cu cineva.

    hai ca-ti raspund eu, ca te citesc de mai mult timp fata de majoritatea care comenteaza acum pe aici. NICIOADATA, BA

    Pai, repet: n-am la ce sa-ti raspund. Vino cu un exemplu concret, ca n-am o problema cu asta. Doar ca , hop cu tata, o sa descoperi ca de fapt exemplul pe care-l ai in cap e doar un alt caz in care ai citit tu din pula si n-ai inteles nimic din ce-am zis, dupa care ai ramas cu impresia ca EU am dat-o-n bara.

    Eh, si stii de ce-ti spun asta? Nu pentru ca-mi rasare soarele din pizda, ci pentru ca, bai, cand nu stiu o chestie – si-s o tona de chestii pe care nu le stiu – nu vin cu afirmatii categorice. Asta asa, ca atitudine generala. Cand nu stiu, la modul general, tac sau intreb – fix ca la exemplul cu aurul de mai devreme. Nu stiu, fain, ii intreb pe altii, ca nu-s economist. Nu zic ca nu-i posibil sa fi facut vreo greseala. Iti spun “arata-mi unde”. Sa vad si eu unde-am zis eu ca-i cioara alba, a venit unu’ sa ma corecteze si-am dat-o-n avioane. Go ahead, ca nu fuge nicaieri blogul. Tare mi-e c-o sa descoperi iar o chestie de-asta gen “eu si animaloo platim mai putin”. Ca si cum ce pula mea-mi pasa mie cat platiti voi, cand eu discutam de cat platesc eu si cat platesc altii.

    hai ca-ti raspund eu, ca te citesc

    Sa ma scuzi daca m-a bufnit un pic rasul la fraza asta. Nu zic, citesti pe-aici de ceva timp, da’ cum citesti si ce-ntelegi tu din ce citesti…e cu totul si cu totul alta problema.

  104. asswipe says:

    cand nu stiu o chestie โ€“ si-s o tona de chestii pe care nu le stiu โ€“ nu vin cu afirmatii categorice.

    sa ma scuzi si tu pe mine aici, ca si pe mine m-a bufnit. inseamna ca tu vorbesti pe aici doar despre chestiile pe care le stii, ca nu te-am vazut sa fii altfel decat plin de certitudine.

    in rest tu crede in continuare ca eu nu inteleg ce scrii tu, no problem.

    intrebi? ce intrebi, ma? ai zis cu gura ta ca esti praf la economie. pai, ba, eu cand stiu ca-s praf la ceva tac dracului din gura si nici nu ma amestec in subiect. eh, tu, in schimb, ai dat ceva lectii de economie pe aici.

  105. asswipe says:

    inca ceva si cu asta inchei. nu esti in stare sa raspunzi la o intrebare simpla. eu te-am intrebat pe tine si tu imi ceri sa vin cu exemple ? pai ce, stiu eu mai bine decat tine ce ai dezbatut tu pe aici ? ce sloboz o arzi cu vrajeli ?

    ti s-au parut vreodata argumentele cuiva de pe aici valabile in vreo dezbatere si te-a facut persoana respectiva sa recunosti ca judecata ta a fost eronata?

    cum cacat n-ai ce sa raspunzi ? e grea intrebarea?

  106. SagittariuS says:

    Parerea mea e ca mai multa lume ar face (si eventual mai multi) DACA si-ar permite โ€“ iar asta include in primul rand posibilitatea platirii unei bone, macar din cand in cand.

    Meh, pe vremea cรขnd creลŸteam noi nu erau bone, erau vecini, rude, bunici, mฤƒtuลŸi et cetera. Mama, Dumnezeu s-o ierte, ne lฤƒsa รฎn casฤƒ pe mine ลŸi pe sor-mea, la pachet cu alลฃi 10 copchii din scarฤƒ, รฎn grija unul vecin care era liber รฎn ziua respectivฤƒ ลŸi aia era, se ducea cu tata la o nuntฤƒ sau la muncฤƒ sau unde vroia/avea nevoie sฤƒ ajungฤƒ. A doua zi ne strรขngeam la vecinu’ de la etajul I ลŸi tot aลŸa. Nu cred cฤƒ bona aia din ziua de azi, baby-sitter gen, e un must-have.

    Must-have sunt altele, de ordin financiar, social, educaลฃional and shit, nu o bonฤƒ. Sฤƒ fim drepลฃi. De aia aleg unii (cฤƒ-s mulลฃi sau puลฃinu nu ลŸtiu, cฤƒ n-am statistici la purtฤƒtor) fie sฤƒ nu mai facฤƒ deloc fie sฤƒ se care. Dar, cum ziceam, mฤƒ fut la icre cei care nu fac din cauzฤƒ cฤƒ X dar nu fac nimic sฤƒ scape de X. Pฤƒi, pula calului, frumos aลŸe?

    S-o ardem ลฃigฤƒneลŸte ca sฤƒ-i ardem pe ลฃigani!

  107. Deria says:

    SagittariuS, nu e chiar cum spui. Cel putin in primii 2 ani de viata ai copilului. Ai muncit legal, cu contributiile sociale platite de angajator? Ai dreptul la minimum 600 de lei/luna pana implineste copilul 2 ani. Indemnizatie de maternitate.

    Maximum, depinde de salariul avut. Da, poti primi indemnizatie de maternitate mai mare decat salariul unui incepator in campul muncii.

  108. Deria says:

    Pai, cati oameni locuiau atunci in apartamentul ala? Ce suprafata avea apartamentul? Avea centrala sau nu?

    Mi se pare furt pe fatza.

    Ma intereseaza si cand e emisa chitanta, pentru ca, din cate stiu, se baga penalizari, la asa intervale. Eu in iunie platesc intretinerea pentru mai, nu pentru martie.

  109. Deria says:

    Mai, ma enervezi. Tu ai spus ca nu ai cunoscut niciodata o familie de romani albi cu 6 copii. Eu ti-am spus ca am cunoscut eu si ca nici macar nu e singura familie numeroasa pe care o stiu. Tu vii si spui ca-i irelevant.

    Grrr.

    Tigancile au avantajul ca nu sunt niciodata singure. Un copil nu e doar al mamei, e al comunitatii, e crescut la comun. N-am auzit in veci de o tiganca cu depresie postnatala. De albe… cacalau.

  110. V says:

    Care ai mancat comentarii sau ce penis?

  111. Vlad says:

    Om.. In Austria nu gasesti picior de negru sau cioara…Nu e si nu va fi niciodata… Chinese Town in rusia..Never Ever,,,, In Vladivostok 30% sint coreeni,Toati vorbesc ruseste si sint rusi.. sa-i fut in freza… ciorile borite de tigani care sint, merg pe strada ca in bucales.. toti rusi… vine militianu.. nu stii rusa ia la muie in git greu si la duba nu exista in Rusia cum bine zici… jeguri… gunoaie…. excremente.. Esti rus sau Nu!!! super Post.

  112. Vlad says:

    nu ma muie catre sa fim cu muuea UE…si plm sa cam pus botu ca noi urin rusii…….UE-n plua mea …… rid rusii cu curu la noi…..vretzi gaz….pulificilor?? Noi sintem rusi si apreciem frantza care gindeste ca noi… natie,,,,,,limba nationala.. si Ori esti cu noi ori suge-mio… PUNCT

  113. Vlad says:

    w stergemi commenturile daca am …elucrubat!

  114. V says:

    Dubios sa ai coreeni in orasul granita cu Corea, conspiratie.

  115. Manowar says:

    inca ceva si cu asta inchei. nu esti in stare sa raspunzi la o intrebare simpla. eu te-am intrebat pe tine si tu imi ceri sa vin cu exemple ? pai ce, stiu eu mai bine decat tine ce ai dezbatut tu pe aici ? ce sloboz o arzi cu vrajeli ?

    Pai, tu sugi puli de tractoristi negri.

    A, ce, ce vrei exemple de chestii pe care le-ai facut si situatii in care ai supt tu pula de tractorist negru?

    N-auzi ba ca sugi puli de tractoristi negri? Ce-o tot arzi cu vrajeli si sloboz? Ce, stiu eu mai bine ca tine cate puli de tractorist negru ai supt tu?

    EXACT asta e atitudinea ta. Ar fi amuzanta daca n-ar fi penibila. Si cica sa-ti raspund. Cine stie ce pula calului ai citit tu pe cine stie unde si ai impresia c-a fost spus de mine. Pula mea, tu nu esti in stare sa citesti un post cap-coada, habar n-ai despre ce vorbesti, cand iti cer sa-mi arati un exemplu o dai din colt in colt si o sugi aiurea.

    Ba moron, daca eu spun “intretinerea e 5.5 mil”, tu spui “intretinerea e 1.5 milioane”, fosta mea soacra zice “incalzirea e 12 milioane”, nu ne inselam si nu greseste vreunul din noi.

    Discutam pur si simplu toti despre experientele noastre. Doar ca-n agresivitatea asta idioata a ta, ai impresia ca acolo e o dezbatere si alea-s “argumente”. Pai, eu am pus chitanta mea. Aia e experienta mea. Tu o relatezi pe-a ta. Nu te bate nimeni, nu te contrazice nimeni. Doar ca tu esti un fel de porcusoru’ isteric pe shrooms pe-aici, ai impresia ca daca o chestie ti se aplica tie, e la fel pentru toata lumea. Ca daca tu platesti 1,5 mil, eu nu pot plati 5,5. Sigur e ceva putred!

    Cand eu zic “o sa fie foame”, intai ii tragi cu teorii, conspiratii, aroganta, pula calului, dupa care spui ca da, e foame-n Romania. Pai, tu nu vezi cat de penibila e chestia asta?

    intrebi? ce intrebi, ma? ai zis cu gura ta ca esti praf la economie. pai, ba, eu cand stiu ca-s praf la ceva tac dracului din gura si nici nu ma amestec in subiect.

    Eu ori intreb, daca eu cred ca exista o posibilitate de a intelege…ori tac.

    Doar ca pentru a pricepe chestiile din postul respectiv nu-ti trebuie urma de cunostinte de economie. Pana si ultimul idiot poate pricepe ca atunci cand n-ai, nu poti sa le dai altora.

    Mai, ma enervezi. Tu ai spus ca nu ai cunoscut niciodata o familie de romani albi cu 6 copii. Eu ti-am spus ca am cunoscut eu si ca nici macar nu e singura familie numeroasa pe care o stiu. Tu vii si spui ca-i irelevant.

    Tu ce vrei, sa fii asswipe2?

    Exact, EU nu am cunoscut vreodata o familie de-asta. Nu la modu’ sa ma invite la cina – nu am cunoscut vreun copil alb cu 5 frati si nici un parinte alb cu 6 copii, pricepi? EU. AIA-I EXPERIENTA MEA. AIA-I CE-AM VAZUT EU. Si da, e irelevant ca tu cunosti una. Sigur, o fi relevant pentru tine, ca poti urla “EXISTA!!!”, dar e irelevant la postul asta, unde discutam de nivel national in diferite tari. Tu ce pula mea crezi, ca d-aia a iesit Basescu sa guite, ca-s multe familii albe cu 6 copii? Eu am cunoscut ceva mii de oameni, habar n-am cati. In diverse tari. Nu am cunoscut niciodata vreun alb care sa se incadreze – nici parinte, nici copil. In schimb, tigani cu coispe frati acasa, pakis care merg cu Zafira, ca doar in ala incape toata familia si africani care cara-n spate unu’, de mana doi, ca-n spate mai vine nevasta de mana cu 3, impingand si-un carucior…cacalau.

    Pai, cati oameni locuiau atunci in apartamentul ala? Ce suprafata avea apartamentul? Avea centrala sau nu?

    Nu stiu ce suprafata, ca nu l-am masurat. 2 oameni, eu si Ondilol. 3 camere. Nu avea centrala. In toata zona era la fel.

    Mi se pare furt pe fatza.

    Ceeee? Furt? In Romania? Du-teee ma, ca nu te creeeed. In Romania nu se numeste “furt”. Se numeste “platesti pierderile de pe conducte” lol. Iar daca nu-ti convine, esti liber sa sugi pula cu turturi pe gingii iarna, ca pentru centrala nu primesti aprobare, soba n-ai voie sa-ti pui etc. Pentru ca d-aia, ca ori e monopol (si privatizam regia garantand un numar de clienti tinuti ostatici legal, ca altfel nu o cumpara nimeni) ori nu mai e monopol.

  116. Deria says:

    Apoi nush ce sa zic. Daca nu avea centrala, da, se explica. Banuiesc ca n-ai avut chef sa te pui in gura cu administratorul, pentru aprobarea pentru centrala. Ca refuzarea aprobarii e abuz clar.

  117. Manowar says:

    Hai, da-ma-n pula mea. Intai furt in Romania, apoi abuz? Pai, nu se poate asa ceva.

  118. Sharik says:

    550 de ron e inca bine pentru 3 camere … Eram in chirie intr-un apartament cu 3 camere pe strada Stefan Cel Mare in Bucuresti. Factura la intretinere pe o luna de iarna a fost cam 700 de ron in conditiile in care mergeai ajungeai acasa si luai o patura pe tine. A doua luna n-am mai platit-o integral ca m-am carat; dar sunt sigur ca am prins o luna cu discount si nu am fost furat!

  119. Deria says:

    Esti cetatean european si ai drepturi. ๐Ÿ˜€

  120. Deria says:

    Anyway, nu vad cum le-ar putea convinge Basescu pe albe sa faca mai multi copii.

    La partea cu frustrarile, sa stii ca sunt destule femei care au pe cine se baza, ca e cresa, ca e gradinita particulara, ca e bona, ca e o bunica. Destule. Si totusi, se limiteaza la 2, poate 3 copii.

    Eu am avut pe cine ma baza pentru timp in doi de cand a avut copilul 1 an. Ar trebui sa fie +1 in favoarea unui al doilea copil. Dar nu e.

  121. asswipe says:

    ba idiot ( ca sa-ti intorc favorul ), tu nu vezi ca vorbesti de lucruri diferite ?

    n-auzi in plm ca nu la factura aia a ta ma refeream, ci la altceva dintr-un alt post ? si cand am zis ca dai lectii de economie nu m-am referit la postul ala. da’ tu dai cu presupusl ca tavalugul…

    tu spune-ti acolo ca-s eu mai agresiv ca tine si da-mi banul ala de rigoare.

  122. V says:

    Mai bine sa nu faca copii. Inainte trebuie rezolvate diverse probleme de pizda proasta, gen mancat fara grasime, mancat pui, iaurtele, bio, invelit copiii sa atinga temperatura 50 grade sa nu cumva sa-i arda curentul sau cum se zice, etc. Aici la Bucuresti e tot cancerul. Nu va reproduceti.

  123. Manowar says:

    ahahahaha, du-te ba la paralympics.

    Zi asa, te refereai la ALTCEVA din ALT POST, dar nu mai stii exact la ce. Ca tu stii ca-i ca tine, da’ nu poti veni cu un exemplu, in ciuda faptului ca-s p-aici o tona de posturi si comentarii si aparent, fac asa TOT TIMPUL. Da’ sa-mi fut una, pur si simplu nu poti.

    Te refereai la ALTCEVA, eh? Tu si pizdele, va suparati da’ nu mai stiti exact de ce si cum. Da’ stiti voi c-aveati dreptate!

    Iti curge scuipatu’ din gura, ma. Da-ti singur ban si lasa-ma-n pula mea, ca-s plictisit de valorosi ca tine care discuta doar pe langa subiect, ca oricum n-au inteles nimic din el.

    Cititoru’ vechi al pulii mele care nu stie c-aici nu-s banati aia care au alta parere. Bine, ce-i drept, pe tine ar trebui sa te bag in spam direct. Nu c-ai alta parere, ci pentru ca SINGURA parere pe care-ai avut-o la postu’ asta la care comentezi de juma’ de zi a fost cauzata de-un comportament de pizda imbecila la menopauza. Ca da, din toti aia care-au comentat si-au citit chestia asta, tu esti singurul tampit care n-a inteles ca era vorba de UK si US. Pentru c-asa functioneaza creierul tau: te-ai gandit tu ca am zis eu ca IN ROMANIA sunt/vor fi majoritari pakis si niggers. Ca doar in Romania vin pakistanezii cu milioanele, nu-n UK. Acolo, in tara aia in care vezi un negru pe 100 kmp, fix acolo ai inteles tu ca vor fi niggerii majoritari. Si cum p-aia ai dat-o-n bara, ce sa faci si tu, ca pizda. Nu, ca tu te refereai la ALTCEVA. Din ALT post. Da’ nu mai stii la ce. Da’ nu conteaza, ca nu tre’ sa stii tu, stiu eu! Si eu sunt ala rau, evident, ca nu recunosc.

    Trollolol, fa-ti o favoare si impusca-te.

  124. groovee says:

    http://www.prb.org/pdf12/2012-population-data-sheet_eng.pdf
    Cine e curios de trenduri. 9 copii nascuti la 1000 de persoane. Din care croncane in cel mai bun caz 3.

  125. Manowar says:

    Cred c-ai pus linku’ gresit. Ori asta, ori abia m-am trezit eu si nu vad unde te uiti tu in document. Nu c-ar conta, just saying.

  126. Manowar says:

    Eram in chirie intr-un apartament cu 3 camere pe strada Stefan Cel Mare in Bucuresti. Factura la intretinere pe o luna de iarna a fost cam 700 de ron in conditiile in care mergeai ajungeai acasa si luai o patura pe tine.

    Mda, o parte din zona aia e fututa grav. Am stat pe-acolo si, din ce-am inteles, sunt rupti la apa/caldura pentru c-ar fi pe aceleasi conducte folosite de aia de la urgente. Adica platesc si pentru ce consuma/pierde spitalul, ca altfel ar fi cam nasol.

    Partea buna e ca n-am vazut niciodata apa calda oprita pe-acolo (la mine in zona, de exemplu, o mai opreau 2-3 saptamani vara, ca era “revizie”). Dar da, e cam horror, m-ar bufni rasul sa vin acasa si sa vad factura de 700 pentru intretinere ๐Ÿ™‚

  127. groovee says:

    Pagina 9 pentru nasteri, iar 3 din 9 e o estimare personala.
    Kuie Samsung!

  128. Manowar says:

    Mda, nu-i nimic acolo pe rase, doar pe tari. Trec ei la UK 6x de nasteri, da’ s-ar putea sa ramai surprins de culoarea a vreo 50 ๐Ÿ™‚

  129. Deria says:

    Din punctul meu de vedere, e si diferenta de mindset. Tiganca se multumeste cu rolul pe care il are in mijlocul alor ei, romanca, nu. De-aia zic ca nu vad ce ar putea face Basescu pentru a acoperi gap-ul asta. O tiganca de 18 ani poate fi bine-mersi maritata si deja cu doi copii. O romanca de-abia da bacul la varsta aia. Se presupune ca investeste in calitate, argument invalid pentru un tigan.

    Sigur, exista si exceptii, da’ cu alea nu se face primavara. Irelevant.

  130. Manowar says:

    De-aia zic ca nu vad ce ar putea face Basescu pentru a acoperi gap-ul asta.

    Pai, nimic. Asta zic si eu. Vorbeste gura fara el.

    O romanca de-abia da bacul la varsta aia. Se presupune ca investeste in calitate, argument invalid pentru un tigan.

    Adevarat. Mai nasol e ca dupa ce-l da si termina si vreo facultate, isi da seama exact despre ce “calitate” e vorba si cat de mult o ajuta. Pe tema AIA ar fi trebuit sa faca tiganul-sef ceva, ca atunci ar fi putut spune “ba, multi, da’ prosti”.

    Doar ca n-a facut nimic (bun) si acum nu mai are sens sa se agite cineva. Pe hartie, sigur, arata bine, dom’le, romanii, invatatura, diplome and shit. Mai nasol e cand dau nas in nas cu realitatea romanii aia si observa ca diploma lor nu le garanteaza nici macar postu’ de vanzator de pantofi pe undeva.

    Sigur, sunt cateva categorii de oameni care au niste diplome cu care fac bani grei de tot – afara sau in Romania. Da’ vorba ta, nu se face primavara. Aia-s cateva sute pe an. Cretinii cu diploma (experti in PR, social media, resurse umane, jurnalism, stiinte politice etc) sunt probabil zeci de mii pe an.

  131. Le Shark says:

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15078359-evaluarea-nationala-2013-subiectele-integrale-examenul-matematica.htm

    Avem deja subiecte pentru “minoritate”. Auzi subiect de 50 de sutimi la punctul I.6 : ce cifra e aia sub cifra 8? Angajatii de o zi pentru inventar la Kaufland au primit test mai dificil.

  132. Ionut says:

    cretinii aia, fie si asa, cel putin nu stau 4 generatii in casa. in mizerie si jeg. sau asa imi place sa cred.

  133. rel says:

    Adaug si eu un exemplu la faza cu intretinerea.
    2 camere 55mp sector 6, 2 persoane.
    Iarna avem doar un calorifer deschis in tot ap. si ala se inchide 1/2 cand suntem la serv. Mai e un calorifer la 1/3 ca sa nu inghete florile pe balcon.
    Intretinerea intre 3 si 4 mil. Nu imi fac scenariul cu toate caloriferele deschise cred ca batea in 6+ original.
    Daca din curiozitate va uitati la tabelul cu cheltuieli sau pe fluturasul pe care e obligat sa vi-l arate, o sa gasiti o gramada de salarii pe acolo: admin, cenzor, presedinte, si si … care nu sunt chiar modeste inmultit cu 5 pe palier si cu 9 nivele.

    Adminu nostru e chiar smecher, si-a lasat serviciul pentru asta, are inca vreo 12 scari in adm si mai nou joaca rol de popa in cartier: se ocupa de funeralii contra pret frum la ap. pe SRL.

    Asa ca, asswipe nene esti un fericit sa iti incalzesti curu cu bani mai putini ca majoritatea. ๐Ÿ™‚

  134. Deria says:

    Nu inteleg de ce platiti voi asemenea sume. Sunt enorme. Nu am atins niciodata nici 200 de lei la intretinere, darmite 300 – 600.

    Iarna imi merg toate caloriferele.

  135. animal00 says:

    @Deria: conteaza foarte multe chestii. Zona in care esti, administratorul, tevile din bloc, tevile din zona….

  136. Dan says:

    Deria, tu poate ai un apartament izolat, cu un singur perete exterior, la etaj intermediar si caloriferele partial infundate, si platesti 60% iarna si 40% vara. A, si in bukale e destul de mare subventia la caldura, platita din buzunarele tuturor, vedea-va-s platind in full.

    Noi astialalati care nu indeplinim toate conditiile de mai sus si platim 100% iarna, 400-600 ron e ceva normal, fara sa crapi de cald.

  137. Ionut says:

    Eu am de la astia Dalkia.ro. Nu doar eu, ci tot cartierul. Acum multi ani au venit, au cumparat centralele de cartier sau cum se numeste, le-au modernizat de zici ca-i Cernavoda cand intri in ele.

    Blocul este izolat, stau la etaj intermediar, am si perete afara, am repartitoare, calorifele mereu pornite si suficient de cald sa stau in tricou iarna in casa. Platim cat consumam, nu vara mai mult sa fie mai ieftin iarna. Iarna intetinerea este 3-4 mil. Apa calda non stop. Revizii niciodata.

    Ce vreau sa zic, cand stai la centrala aia a orasului ai caldura din parti, platesti atat, dar si pierderile din tevi sau alte mizerii. Uite de ce a depinde de stat e nasol si cand ceva se privatizeaza e super.

    A avea cat mai putine legaturi cu statul este cea mai tare chestie. Eu nu inteleg cum de platesc bucurestenii atat in conditiile in care au suventii de nu stiu cat si mai stau si in frig. Dupa imi amintesc ca in cartierele periferice din orasul meu este fix la fel.

    Centrala de apartament este solutia pentru voi. Daca as avea si o eoliana …

  138. Deria says:

    Foarte mult si tu, Ionut.

  139. Manowar says:

    A avea cat mai putine legaturi cu statul este cea mai tare chestie. Eu nu inteleg cum de platesc bucurestenii atat in conditiile in care au suventii de nu stiu cat si mai stau si in frig.

    Subventii au familiile cu un venit de X / membru de familie. Nu ajungi la X-ul ala decat daca sunteti toti someri sau munceste un singur om pe salariu la misto si are nevasta casnica si vreo 4 copii.

    Asa, pula mea, as putea primi si-aici ceva de genu’ “subventii” (similar conceptul, nu identic). Doar ca ar trebui sa avem…nu mai stiu cat exact, ceva de genu’ 25,000 / an de familie (posibil sa aberez, doar am auzit cifra de la un taximetrist, nu m-am informat eu).

  140. Ionut says:

    Deria, o fi, dar stau ca un ศ™eic. Daca gandim la rece ca 4 mil este intretinerea la care mai adaugi 4 curentu, netu, telefonul, cablu, gazul & co, depasesti salariul minim pe economie. Cum se descurca cei care ambii castiga atat si mai mai si 1 – 2 copii, nu stiu? Ca au nevoie de haine, mancare, rechizite … Si revenim ontopic, pai in conditiile astea cum vrei ca alba sa faca 5 copii? Dar cum de fac tiganii?

    Deci tot tiganii au parte de suventiile astea, ca la ei munceste unu in familie la rebu sau aranjeaza conserve in carrefour iar 5 puradei si nevasta stau. Asta nu-i discriminare pozitiva?

  141. maxutz says:

    Dupa mine as desfinta centralele de cartier! La mine in oras nu mai sunt centrale de cartier de vreo 15 ani si nu am auzit sa fi murit careva de frig in apartament. Binenteles au facut astie ceva ANL-uri cu CT pe scara si dupa un an au ramas fara gaz ca unu nu a platit.

    Eu am CT de apartament si azi iarna la gaz am platit vreo 300 ron/luna(3 camere parter, 22 de grade). Domnia si prostia se plateste … eu la 300ron ce sunt?

    Si da, tiganii sunt majoritari fac copii pentru alocatiile alea de 2bani … pai cand sunt zile de alocatii nu mai ai loc sa trimiti un colet la oficiul postal.

  142. Dan says:

    manowar: nu ma refer la subventiile pentru saraci. Toata populatia are incalzirea centrala subventionata, fiecare oras stabileste cu cit. Ex. gigacaloria costa 300 de ron da’ poporu plateste doar 200 de ron, restu plateste primaria. La asta ma refer. Si poporu ce face, caloriferu’ talpa si geamu deschis iarna. Ca deh e ieftina caldura.

    Bonus: subventiile astea se platesc din buzunarul tuturor, eu am centrala pe gaz da’ nu-mi plateste nimeni subventii la gaz, in schimb din impozitele mele se platesc subventiile celorlalti.

    restu: nu stiu pe la voi, la mine in provincie blocul are contor termic per bloc (adica masoara pe bune cita caldura consumi, are sonda tur, retur si debitmetru). Asa ca muie pierderi, nu se plateste nici o pierdere.

  143. mel says:

    Hai sa privim situatia un pic diferit.
    Suntem prea multi, prea multi oameni pe planeta asta care cu greu ne mai tine. Ne-am dat seama prea tarziu (dupa WW2 a fost un bum de copii, probabil toate natiile se temeau ca or sa ramana fara urmasi) si intr-o conjunctura socio-culturala dezavantajoasa (imbunatatirea serviciilor medicale, socialism, politically correct). Ghinion!
    In conditiile acestea s-a incercat controlarea natalitatii. China a facut-o direct si eficient (motiv pentru care lunar in The Economist sunt improscati cu noroi), tarile dezvoltate au facut-o subtil, dar gresit, inducand valori si pompositate (trebuie sa ii ofer copilului: bani, casa, educatie privata, cele mai scumpe jucarii! Daca nu imi permit, nu imi fac copil!).
    China i-a lovit pe toti, tarile dezvoltate i-a lovit pe cei mediu/bogati. Ce o sa iasa, descrie foarte bine articolul.

  144. Deria says:

    Ionutule,

    M-ai facut de m-am uitat pe deconturile mele mai vechi. Pentru lunile de iarna notate, am gasit ca am platit, cel mai mult, 132 de lei la intretinere. N-am gafait de caldura si n-am inghetat de frig (22 de grade constant in casa). Cu centrala proprie.

    Intr-adevar, cum spune si maxutz, am platit mai mult gaz. Dar in niciun caz nu am alocat un buget de 800 de lei facturilor. Never ever.

  145. Akhenaton says:

    @Deria

    vei aloca. gazul se scumpeste cu 100% pana in 2017

    smecheria cu centralele pe gaz s-a fumat demult

  146. Deria says:

    Sau mฤƒ mut la ลฃarฤƒ ลŸi trec pe lemne… (Been there, done that).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *