Una calda, unele reci
De-nceput, supermasina mea a avut parte de-un tratament fioros. Asa ca acum asigurarea o trece la “dauna totala” (write off). Practic, nu o mai repara, ca nu considera ca face banii. In loc de asta, o sa-mi dea “banii” pe ea. Cat? Dracu’ stie. Cat o vrea pula lor. Rabla nu-i distrusa complet sau facuta acordeon sau ceva. Da’ pur si simplu au calculat ei ca reparatia – cu piese noi, manopera etc – costa prea mult (in raport cu valoarea si vechimea masinii), asa ca…e timpul sa pup masina de adio.
Ce sa zic. M-a servit, mi-am facut treaba cu ea, dar toate lucrurile bune…
Anyway, in caz ca va intrebati, arata cam asa:
Nimic dezastruos, but that’s that. Asa ca acum trebuie sa cumpar alta masina. Si, pula mea, zic de cand exista blogul asta, masina mea preferata (de buget) e Vectra, doar ca nu se mai fabrica. Sigur, as putea lua una veche, de-aia facuta in ultima generatie (nu stiu, 2006-2007 sau cand au incetat s-o mai fabrice), dar nu fac asa ceva. Asa ca acum, da-i si gandeste-te la ce masina sa cumperi…
Tragedia e trei, ca sa zic asa.
– prima e ca nu mai pot lua masina care-mi placea. Ca nu iau o masina veche de 10 ani, da-o-n pula mea
– a doua e ca trebuie sa aleg intre a cumpara o masina veche si ieftina (in caz c-o crashuieste doamna). Ca parca n-as lua ceva Mercedes/BMW ca sa-mi povesteasca pe urma Ondilol ca “stalpul ala a avut ceva cu mine, a sarit in mijlocul soselei fara sa semnalizeze”)
– a treia e ca sa-mi bag pula, o sa-mi rupa fasul asigurarea…
Altfel, ar trebui sa ma duc pana-n Malta, pentru ca mare si soare si alte alea. Dar, ce sa vezi:
– nu mai am masina, iar o calatorie pana la aeroportul ala imi ia 3 ore si ceva cu transportul in comun. Noaptea.
– sunt gripat PULA. Parca am swordfights in gat si mai multe nu.
Combinand chestiile astea doua, parca-parca nu-mi prea arde mie de soare si mare. Adica, de soare si mare da, da’ de 3 ore si 20 de minute pana la aeroport, noaptea, la temperaturile din UK…nu. De inca vreo ora prin aeroport….nu. De inca vreo ora pe avion, la temperatura aia din avion…nu. Parca-parca nu cred ca m-ar ajuta sa-mi revin mai rapid.
Altfel, peste toate astea reci si racite, e si una calda.
Inca vreo 8 luni si ceva pana la Mr Manowar, presupun. E OK, merge Brexitu’ inainte si fara mine, lol, heh. Pula mea, n-am rabdat de pomana employeru’ pizdii cu toti colegii imbecili astia 5 ani. Hai sa vad cum ii mai rabd vreo 8 luni…
Intre timp, sunt semi-pieton. Ma uitam sa iau ceva masina ceva mai noua. Dar la alea folosite (gen 2014-2015), chit ca-s preturile OK, baga aia dobanzi nesimtite, gen 5-10% pe an. Pai hai sictir, coaie. Singurul mod in care pot evita marlania aia e sa iau cu banii jos. Ceea ce pot face, da’ parca-parca nu m-as inghesui la spart banii dintr-un foc pana nu vad si pasaportul britanic. Iar la alea noi, pula mea, dobanzile sunt la 0%, da’ platesti cam la fel, ca deh, pretul de masina noua. Si daca iau ceva mai nou, ceva care sa coste bani, nu prea pot s-o las pe doamna s-o conduca.
Ma gandesc sa fac un compromis si sa iau ceva ieftin, hai sa zic pana-n 15k. Dar pula mea…Ma rog. Bantui de ore-n sir pe autotrader si pe site-urile producatorilor. Pana acum, imi cam fac cu ochiul nitel un Lexus din 2016 (dar nu-i place doamnei) si o Mazda noua (multumesc cui mi-a zis de Mazda, am uitat cine, arata haios). Ar fi si-un BMW 5/Mercedes E pe lista, da’ aia inseamna ca trebuie sa-l duc eu pe junior la gradinita si dracu’ mai stie pe unde, ca nu prea i-as da pe mana doamnei una de-aia, la cat costa.
Dracu’ stie…
Felicitari pentru PR, bo$$.
Amin, bo$$.
Ne plangem de incompetenta bugetarilor, dar uite ca din cand in cand e buna. Daca se ocupa de dosar unul mai competent, in loc de cardul ala de PR primeam direct ordinul de deportare 🙂
Eu zic asa: Slava pulii ca ai un Opel. Gasesti la dezmembrari, SH, you name it, o bara si-o aripa, cu totul probabil pana-ntr-o suta de lire si mai dai poate 100 cuiva s-o monteze. Si pate inca 150 de lire vopsitul, desi cred ca daca insisti gasesti fix culoarea ta si plm. Si aia e. Si o faci in juma de zi. Daca nu vrei sa iti iei alta rabla pana te faci englez cu acte.
Si nu stiu cum e legea in UK, dar in unele tari poti sa circuli cu elemente de caroserie de culori diferite, gen daca numai vrei sa le vopsesti si nu gasesti culoarea ta.
Eu am mers cu masina veche in 3 culori 6 luni. Se strica o aripa, gaseam alta cu 50 de lei + inca 50 montajul.
Acum a mea arata asa si ma anunta sotia ca, plm, costa doar 2000 de lei reparatia ( vreo 400 de lire la cursul de azi). Adica e de reparat un cacat de spalator de faruri,
Eu nu pot sa arunc rabla pentru atat, nici nu prea imi vine sa merg cu ea asa, desi pot sa ii pun capacelul ala la loc si sa uit ca am avut spalator, dar plm, parca as repara-o. Si n-am nici CASCO d-aia de care zici tu ca ma costa ceva gen 1500 de euro pe an si nu merita.
Pai, a ta pare OK din poza. A mea….am condus-o azi nitel. E varza rau….
A patit-o mai nasol decat se vede in poza. Nu pot spune ce si cum, ca nu ma pricep, dar se simte (si aude) la condus ca a belit pula.
eu o sun pe nemtoaica la fiecare 2 luni / fiecare mail dat:
– ai mai facut ceva la dosar?? Eeee nu ca am fost in concediu de 4 luni
– ai primit mailu’? Eeeee nu ca nu stiu parola de la comp.
SI uite asa se fac imediat 12 luni de cand m-am inscris la onoarea de a fi neamt.
#Volsvaginizbitinzid
Asta de acum e ok din poza, nu are nimic, decat spalatorul ala de faruri busit. Si inca merge, dar nu cum trebuie. Dar pentru ca nu-i o masina comuna, aia e.
Dar eu iti ziceam ca am facut relativ la fel ( mai rau) masina veche. Pentru ca era un Mondeo, ia uite ce frumoasa am facut-o 3 ore si 350 de lei mai tarziu.
Asa de tare mi-a placut cat de ieftin si repede am rezolvat, ca in drum spre casa am infundat-o si pe partea ailalta. Lol.
Ce zic e ca poti sa scapi cu cateva sute de lire. Nu stiu cat dracului iti dau aia de la asigurari, dar daca iti dau 3-400 si mai pui tu 2-300 o repari. Nu cred ca gasesti alta rabla asa de ieftin.
Cred ca nu am pus bine linkul cu masina reparata .
Boss, aia de la asigurari nu-mi dau nimic daca o pastrez.
Ca sa-mi dea banii pe ea, trimit un baiat care ia masina si-o duce la cimitiru’ de masini sau ceva. Asa ca acum tre’ sa iau alta sau s-o repar eu pe banii mei.
Si pe banii mei nu mai am chef s-o repar. Am bagat deja destui bani in ea si de vreo 2 ani, a tot picat la MOT oricum, de-a trebuit sa mai bag acolo bani. As putea s-o repar. Vorba ta, vreo 400 de lire (da’ de fapt mai multe, trust me, spre dublu, ca-i fututa mai serios inauntru decat in afara). Da’ la ce bun? Mai bag 800 acum, mai bag inca vreo 500 si la MOT in 6 luni…pana cand? Pentru ce?
Nu mai are rost.
Pana iti dau aia cetatenia si pana mai invata doamna sa conduca. Mai bine invata pe o rabla care nu are deloc valoare si o mai fute pe toate partile de 2 trei ori decat pe una de 15-30 000, nu?
Daca iti iei de 30 000 ( presupunand c-ai lua-o in rate, chiar daca nu) in 6 luni aduni mai mult de 800 de lire rate. La MOT, plm vezi tu.
Mi se pare aiurea ideea gen iau masina de 30 000 si o conduc doar eu ca mi-e frica. Ori nu iei de 30 000, ori iti asumi riscul, ideea e ca lumea inca trebuie sa invete sa conduca. Poate in ceva vreme, dupa ce iti iei cetatenia chiar ai nevoie sa conduca doamna. Poate te faci contractor si nu mai merge sa duci tu copilul la scoala, sau dracu’ stie. E aiurea sa stai cu rabla in curte si “sorry honey, iei taxiul, ca e prea scumpa”.
Am un amic care nu-si lasa nevasta sa conduca ca merge foarte prost si loveste tot in cale. A ramas el fara permis recent si a preferat sa mearga asa decat sa-i lase ei masina, ca nu e ca si cand ar fi invatat oricum peste noapte nevasta-sa sa conduca. Dar nici nu e ca si cum va invata vreodata.
Eu n-am treaba. Masina veche am strambat-o eu pe toate partile, sotia i-a tras o dunga de 1 cm in 4 ani. Evident am condus mai mult eu, dar si mai prost, fara sa am vreo rusina in a recunoaste. Desi aveam vreo 10 ani si 50 000 de km in plus ca experienta. Dar si o durere in pula maxima.
. Pe asta noua suntem chit la evenimente si la cum arata zgarieturile, dar paguba ei costa sensibil mai mult. Da’, plm, nu-mi pasa. Serviciul pe care-l face depaseste pagubele.
ia-ti iar un opel si un smart fortwo. smart-ul pare mai rezistent decat alte conserve la acelasi pret.
Daca tot te uiti dupa masini, vezi daca iti place Jaguar XF. E pacat sa o arzi prin UK si sa n-ai un Jaguar. Glumesc, sunt doar un fanboy, nu-s neaparat cele mai fiabile masini dar imi plac cum arata si confortul din ele.
Si daca tot te uiti dupa Mazda ( credeam ca te intereseaza doar europene), poti sa dai un ochi si la Honda . Nu-s asa haioase, asta-i clar, dar nici nu folosesc motoare de la Ford ;).
Nu stiu cum sunt alea.
Cred ca o sa iau o masina de aia de secretara si aia e. Pula mea, cand n-ai noroc, dai de cuie si-n pizda…
Inca nu-mi vine sa cred ca raman fara Vectra. Sloboz, era masina mea. Vorba aia, am mers cu ea cu viteza mai mare decat au astea mai noi pe bord.
http://www.motors.co.uk/used-cars/mercedes-benz/c-class/year/2010/
http://www.motors.co.uk/car-46210379/?i=9&m=sp
Buna seara vectra ta se poate repara o sa vb maine sa vad cat te costa cu piese noi si second daca te intereseaza uita-te sei la linkul cu mercedes seara placuta
Dupa cum arata farul ala inteleg de ce te plangeai ca nu vezi bine noaptea.
Si eu as fi reparat-o, dar, pe de alta parte, e posibil ca impactul sa fi fost mai puternic decat se vede, bara sa fi fost mai infundata si sa fi revenit la loc, dar lonjeronul sa fie stramb dedesubt, caz in care nu mai merita reparata (trebuie dat jos motor, sudat, etc), doar cel mult vopsita frumos si vanduta in Europa de Est la fraieri.
Un Logan nou costa pe acolo mai mult de un salariu? Cred ca poti sa-l iei si fara AC, doar sa-i pui si servo sa nu faca brand mare doamna. Te duci frumos cu cardu-n buzunar, zici ca o vrei p-aia rosie din stanga si nu mai ai nevoie de taxi la intoarcere.
Nu stiu de ce, dar la cat spui ca folosesti masina, ca urasti sa mergi in aglomeratie, mi se pare ca arunci banii pe fereastra daca iei ceva de zeci de mii de euro (BMW, Mercedes, etc) ca sa-l tii in parcare. Bine, n-o sa mai mergi cu 150 de mile pe ora, ci cel mult 100, dar tu stii mai bine daca merita de 10 ori pretul sau nu.
Nici Loganul nu mai există fără servo, ESP, ABS, sau senzori de presiune în roți. Reguli UE. Pe de altă parte omul are copil care costă o căruță de bani, ce-ai cu el? Mai bine repară Vectra. Nici cu lonjeronul strâmb nu-i mai periculoasă decât Loganul.
@Orbu,apropo de ce zici de logan,tocmai mi-am luat alt trocarici azi,un Focus. Dupa vreo 2 zile de cautari ramasesera doua masini ,,in carti” un logan din 2006 si focusul din 2002. Amandoua masini bine intretinute,verificate la un service de incredere,etc.dupa drive test a fost clar ca no fucking way logan. Mai noua,mai putini km decat focus-ul dar se aude si se simte ca un bidon gol masina aia.
@Joint: ma omule, dar cum iei tu in calcul masini din 2002 sau 2006? La ce crezi ca te poti astepta de la o masina de 11-15 ani? (Plm, de fapt, suntem aproape de 2018..)
Ambele iti vor pica in pula in timp record.
Ok, atunci recomandati-i voi, eu sunt mai zgarcit din fire si parca n-as merge pe second la bani de masina noua.
Cat timp Megane-ul mi-a cerut reparatii de 200 de euro in 8 ani de cand am luat-o noua, parca nu-mi vine sa recomand masini in care exista riscul sa ingropi mii de euro in scurt timp.
Ma sincer,la masina asta ma astept ca in urmatorii 3 ani sa ma poarte 15 km/zi in oras,ocazional vreo suta-doua de km in weekend pana pe unde,pe-oriunde. Bara la bara in oras asa ca am zis ca mai mult de 1500 de e nu are rost sa bag in asta. Serios ca nu.Are 4 stele la testele euro ncap,spatiu destul pt 3 persosane si ceva bagaje,motorul un 1.6 benzina de 100 de cai frumosi e bun si in oras si in afara si e unul din cele mai fiabile de la ford.Daca as folosi-o mai mult,ar merita sa iau una mai normala dar asa…
Megane ca asta care m-a lovit pe mine zici?
Pai, vorbesti de funie in casa spanzuratului, ca zgarcenia o inteleg.
Dar vorbesti de o masina noua care are 3 stele NCAP si cu care poti pati asta intr-un tip de accident accident relativ probabil in oras.
Vezi mai sus ce am patit eu intr-un accident asemanator, dar la o viteza superioara celei de oras ca eram la periferie.
Corect, dar si Loganul nou tot subred se simte.
Loganul si orasul sunt cum sunt, ca poate mergi incet si atent, poate nu ai sansa lu’ Teo Peter, poate lumea e mai civilizata in UK. Dar Logan si autostrada e o idee proasta, mai proasta decat sa repari Vectra.
Motorul e ultima chestie care o sa-ti pice la o masina, basca il gasesti la dezmembrari cu 2-300 de euro.
Probleme apar la trenul de rulare, daca pica o caseta (sute de euro), o pompa de servo, un alternator (3-400 de euro), ceva prin cutia de viteze (nu o poti proba pe cea din dezmembrari), un calculator de injectie (alte sute de euro). Bine macar ca nu vrei diesel, acolo reparatiile incep de la cateva sute de euro in sus.
Nu zic nu, poti sa iei o masina buna, dar trebuie sa fii pregatit financiar si pentru astfel de probleme.
@Orbu nu înțeleg de ce ai șters nr de înmatriculare doar la a doua poză cu mașina. În fine.
@Manowar eu am un Ford Focus din 2001. Cea mai rezistentă mașină ever. Plm, acum arată ca un hoit, dar să-mi bag pula, eu cred că mai merge vreo 3 ani. Anyway, ia-ți mașină nouă și ieftină. În final chiar nu se justifică una scumpă, chiar dacă poți s-o iei cu banii jos. Părerea mea.
@XC47. Nu am sters numarul acum. Au fost sterse sau nu in functie de pe unde au fost pozele urcate. Acum nu-mi mai pasa ca nu mai am masina aia de 2 ani si ceva si nici nu stiu ce numere are. Pur si simplu mi-a fost lene sa mai sterg si la poza aia, acum , pentru consistenta.
Nu contest, dar in pula mea, cand iei o masina veche de 15-16 ani, daca nu-ti pica piesele una dupa alta, poti sa stai linistit ca va incepe sa pice caroseria. Asa, subtil, incetul cu incetul.
Nu prea am inteles eu niciodata la romani chestia asta cu masina super-veche. Hai, veche, treaca-mearga, ca nu vrei sa dai bani (treaba ta de ce). Da’ peste 9 ani deja tre’ sa-i vorbesti cu “dumneavoastra”, cum plm sa cumperi asa ceva…
Meh, cand am luat-o pe aia din poze atat avea, 9 ani. La cum am tavalit-o sunt de parere ca s-a comportat respectabil.
Nu am avut probleme de caroserie si a mai fost strambata si inainte. Am schimbat suspensii, chestii care s-au mai stricat, dar a fost ok. Eu am tinut-o 4 ani, cam cum si aveam in plan, dar din ce stiu, masina aia inca merge. Cum o fi resuscitat-o unchiu-meu, nu stiu, dar anul trecut l-am vazut cu ea, iar anul asta a vandut-o.
De ce? Pai, pula mea, in 2011, cand am luat-o am zis ca nu dau mai mult de banii pe o luna de munca de la amele joburi. Am depasit putin bugetul si am ajuns la 4100 de euro, dar, pula mea, nu prea aveam optiuni la banii aia.
Ori aia, ori Logan din 2005-2006 , ori altele 2000-2003.
Mi-as fi dorit un BMW nou, da’ daca nu castigam atatia bani intr-o luna, ce vrei acum. Si puteam sa o tin pe aia inclusiv pana acum. Tot ce trebuia sa fac era sa bag undeva intre 500-1000 de EUR anual in ea. Imi permiteam. Asta ca sa fie in conditii bune, sa ne intelegem. Ca nu-s eu pretentios deloc la chestii gen zgarieruri si estetica, dar la partea de functionalitate-siguranta intretin masinile.
Si nu cred ca ar fi picat caroseria pana acum. Si era mai ieftin decat sa o fi cumparat pe asta. Dar, pula mea, nici nu ii cresteau peste noapte ESP, becuri cu Xenon, sistem media cu bluetooth, cutie automata si 4×4. Asa ca, na, din cand in cand mai schimbi, sa treci in era ta.
Tata are Opelul lui din 95. Ba, la ala chiar a picat caroseria. Imi vine sa ii cumpar eu alta cu japca.Mi-e frica sa merg cu ea. Da’ plm , n-a bagat aproape niciun ban in ea. Si o exploateaza de 10 ani. Da, avea 12 ani cand a luat-o si se tinea binisor in afara ca era antica deja. Aceeasi chestie, se uita el dupa un Logan nou in 2007, da’ avea 3500 de euro toti banii, iar atunci nu puteam sa il ajut cu ceva. Iar rabla lui era din ’89 si pierdea bucati din ea pe drum.
Si cam asta e treaba cu romanii si masinile super-vechi, nu-s niste clasici, iubitori de masini de colectie. Astia sunt banii.
In plus masinile foarte vechi sunt ieftin de intretinut, ca gasesti orice piese la dezmembrari, cum iti spuneam. Doar nu crezi ca daca iti iei Mercedes de 2-3 ani si ii futi o aripa si bara gasesti multe la dezmembrari sa iei de acolo tablele. Tre’ sa mai astepti. Sigur, poate nici nu te intereseaza, mergi pe asigurare. Pe care ti-o permiti.
De ce nu-i iei doamnei ceva 4×4 mai vechi, ca sa nu-ti faci griji de stalpii in care intra? Gen un bmw x3 2010-2012, care e si printre cele mai fiabile, culmea, si relativ decenta ca marime? sau nah un duster, ca tot e popular si ieftin de intretinut. sau honda cr-v, toyota rav-4, nissan qashqai sau cum kkt se scrie, cred ca la bani in uk sunt apropiate de masina de secretara doar ca nu costa asa mult reparatiile.
Pentru ca nu a intrat intr-un stalp, ci in alta masina. Practic, a facut dreapta printr-o alta masina care avea prioritate. Daca era intr-un 4×4, tipul celalalt era in lumea dreptilor, iar ea ajungea la puscarie…
Asa, plm, a facut masina aluia pilaf, iar pe-a mea de write off. E OK, sunt doar bani si fiare.
Daca te pricepi la masini, mai bine zi-mi ce plm de tehnologii previn treburile de genul asta – ceva de franat automat in caz ca detecteaza o posibila coliziune.
@Orbu: da, Megane exact ca cel din poza am in batatura, doar ca al meu n-are navigatie. 3 becuri, 3 teci de amortizoare, placute spate si desfundat scurgeri pluviale am facut la el de cand o am. D-aia o si tin in continuare.
Ca s-a facut tandari bara aia, aia e, asa sunt facute toate acum, sa se descompuna la elementele deformabile si sa absoarba socul, habitaclul ramanand insa intact. Rareori am mai auzit sa moara cineva intr-un accident clasic, cu tavalit masina, etc. Daca intri sub tir, asta e, mori si in BMW.
Daca nu esti atent si lovesti un pieton, parca preferi sa ti se faca tandari botul si sa scape ala decat sa ramai cu masina intacta, dar tu sa faci puscarie.
repar-o ma, ce cacat, ca e ca noua. voi de service n-ati auzit acolo sau schimbati masinile ca pe sosete?
Nu e “ca noua”. Se simte la condus, chit ca eu nu pot sa iti explic. In plus, care-i sensul in a baga bani intr-un cal mort?
Vorba aia, nu face masina cat reparatiile…
Lol – asta denota probleme de auz, eventual. In niciun caz realitatea.
Tot in comentariul ala era un link cu un accident cu un Logan in centrul Bucurestiului. Citez din articol:
Cauta pe Google, “Accident Dacia Logan”, sau “[Nume oras] accident cu morti “, sa vezi cate sunt. Am zis [nume oras], ca-n medie in oras se circula mai lent decat in afara si te astepti la ce spui tu, fara morti. Doar ca nu.
Manowar, daca vrei sa fii om normal (lol), mergi pe Audi/BMW/Mercedes/Lexus. Nu stiu ce Lexus nu-i place doamnei, insa nu cred ca e vorba de Lexus IS. Cred ca ar trebui sa bifezi pe lista ta – faruri xenon/led, airbaguri laterale spate, USB + integrare smartphone (Apple CarPlay/Android Auto)(dar chestia asta cu smartphone cred ca implica masini din 2016 in sus). Daca iei automata cauta sa aibe si autohold (asta e bun sa-l ai chiar si fara automata). Nu m-as arunca mai sus de A4/Seria 3/C Class/IS – dar banii-s ai tai, poate-ti plac alea mai mari :B
Ar mai fi ceva legat de masinile vechi.
Prietena are o Astra G 1.4 twinport, din 2006, luata de noua, 117000 de km actual. Da, imi place ca e simpla si eficienta, consuma cat un Matiz daca nu te dai la ea, etc.
Dar, in iunie am schimbat o bobina ca nu mai cupla Ac-ul (10 milioane, la reprezentanta voiau cu tot cu compresor, ceva jdemilioane), apoi cauza problemei (rezistenta GMV ce vine cu tot cu ventilator, alte 11 milioane), apoi kitul de accesorii, stricat de compresorul ce mergea greu (5,5 milioane).
Acu 1 an a schimbat arcurile spate si amortizoarele (17 milioane), acum urmeaza un suport motor ca trepideaza la plecarea de pe loc, flexibilul de la esapament si refacut filetul busonului baii de ulei (ca nu dau 12 milioane pe alta baie). Cand se vor uza placutele, vor trebui si discuri de frana. Geamul spate dreapta i l-am blocat eu ca pica de pe macara (garnituri intepenite), oricum nu trebuie. Mai trebuie garnitura capac chiulasa, ca borseste ulei, da’ o schimba mandea (50 lei). Mai trebuie un capac airbag volan (rupt la buton claxon), un burduf schimbator si de frana de mana, (150 lei)ca sunt rupte/jumulite si e aiurea sa mergi cu ele asa daca tot bagi atatia bani in masina.
Repet, vorbim de o masina luata de noua, calitate germana, Opel Astra G, indestructibila, plm.
Nu vreau sa ma uit la cat costa o masina echivalenta, dar e clar ca, daca iti iei un second de varsta asta, trebuie sa bagi banii astia (sau mai mult, daca esti ghinionist), ca sa poti sa mergi cu ea linistit.
Cam de asta recomand eu Logan nou, ca nu il vad eu pe Manowar sa se duca cu placere la service sa rezolve toate astea.
Omu’ asta a scris recent despre cum masina l-a tradat noaptea, in plin camp, cu lupu’ muscand din caroserie si voi Batman, Batman, repar-o, ca n-are rost sa bagi bani in una noua, mai fiabila. Poate omu’ n-are chef sa ajunga acasa intre fiare, gen.
Hai, de acu’ inainte sa vad recomandari cu ce sa-si cumpere.
As zice sa cumperi o masina noua. Parerea mea, hac. Pentru ca alea noi au asistenta la franare. Cand miroase radarul o coliziune, franeaza in locul tau. A mea mi-a facut o data faza; mergeam prea aproape de ala din fata pe autostrada si a decis masina sa puna frana in locul meu. Cam asa ceva cred ca ai nevoie pentru partenera.
@Manowar – cam orice are change lane assist ajuta, nu opreste masina, dar iti da un indiciu ca nu e safe sa schimbi banda, in caz ca nenica e in unghiul mort al oglinzii; video cu ce face: https://www.youtube.com/watch?v=MwvNT93SkgI
asta e Touareg, Mercedes E-klasse au chestia asta incepand de prin 2009.
Ai aici un tabel cu diverse marci de masini si ce safety features au: https://www.consumerreports.org/car-safety/cars-with-advanced-safety-systems/
Legat de franare automata, in afara de Tesla model X sau S si Volvo XC 60 sau XC90… poate iar E-Klasse si S de la Mercedes si sunt convins ca sunt si ceva BMW-uri care au optiuni de genul.
Daca gasesti ceva de mai sus la pret bun… eu zic ca merita, daca nu e un efort financiar prea mare pentru tine. Inteleg ca nu vrei sa bagi multi bani intr-o masina, dar ca ai fi dispus sa faci un compromis din punctul asta de vedere cat timp are tehnologii care chiar ajuta. Din punctul meu de vedere, masinile de mai sus si-ar merita banii.
Masina lu’ sefu’ la secretare .
Cu caroserie din aluminiu – care nu rugineste, cu loc de picioare berechet pentru pasagerii din spate, cu dual display in fata, adica soferul poate sa vada navigatia, iar pasagerul poate sa vada un film – in acelasi timp, da.
Cu display frontal digital configurabil, adica poti sa muti navigatia de pe monitorul central pe cel unde-s afisate “ceasurile”, daca iti e mai bine asa.
Poti sa mergi linistit peste 100 Mph.
Si arata mai bine decat orice BMW seria 7 , sau Mercedes S – parerea mea.
Ce bot lung are. 😀
@Orbu: cand o sa-i scada pretul la 10%.
Nu de alta, dar e Diesel. O iei azi si la anul ti-o interzic..
In caz ca nu e clar:
Dar de fapt le vor interzice complet….
10 pe zi, 300 pe luna. Cam aia e rata unei masini noi…
@fullmeta1: i-am aratat lexus is 250 si 300.
“Sunt urate”.
De acord. Exista si pe benzina. Da’ motoarele rezonabile, de 2000cmc, sunt montate doar pe masini cu volan pe stanga, din ce stiu , adica pentru export in restul UE, habar nu am de ce, probabil ca nu fac ei motoarele alea. Iar celelalte-s cu motoare de 5000cmc, pentru maniaci, sau oameni pe care nu-i deranjeaza ca lasa o dara de bani in spate.
Are si C Klasse, masina de secretare de la Merc, incepand cu 2014 – sigur. M-a bagat in sperieti pe autostrada.
La ceva de secretare ma uit si eu acum. Pula mea, nu-i ca si cand m-au facut astia CEO pe undeva…
Nu credeam sa apuc ziua in care sa-mi pese de safety features pe o masina, but here we are.
Și Suzuki vitara are frânare automata. Asta dacă îți plac ascuțitorile 🙂
ceva de genul asta: http://www.motors.co.uk/car-46140406/?i=1&m=scp
Nu ma mai complic. Am gasit ceva masina si cred ca o iau pe aia.
Și ne zici și noua ce model?
Pai, am zis – aia de secretara.
Pun niste poze cand o livreaza sau ma duc eu s-o iau, in functie de cum or vrea maimutele.
Imi iau o halba cu lapte si rasfoiesc printre comentarii, stau si ma gandesc, cum ar fi sa ai bani sa-ti permiti aproape tot luxul convenient, insa sa nu stii sa-l discerni de tzepe. sau fake-uri. sau comisioane.
Asa iti dai seama ca de fapt reclamele-s inutile si tot la “din vorba in vorba” ajungi. Asta in cazul in care stii sa legi 2 propozitii si ai alte orientari in viata.
si ma uit asa pe mobile.de, fara semnal la gps :
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&isSearchRequest=true&ms=1900;31&vc=Car
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&isSearchRequest=true&ms=900;10&vc=Car
( chiar si cu niscaiva probleme, tot…intrece multe masini ). been there
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&isSearchRequest=true&ms=8800;36&vc=Car
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&isSearchRequest=true&ms=5600;20&vc=Car
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=249744328&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelId=24&pageNumber=1&scopeId=C
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=248496311&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17700&makeModelVariant1.modelId=13&maxFirstRegistrationDate=2008-12-31&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&fnai=prev
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&fr=2011&isSearchRequest=true&ms=19300;36&vc=Car
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=246795975&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=12&pageNumber=1&scopeId=C&action=topOfPage&top=1%20:%202
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&isSearchRequest=true&ms=25100;43&vc=Car
daca as avea de unde…
E OK, eu nu ma pricep de astea. Dar sotiei ii place masina de secretara, deci e OK.
Iar la o masina noua, e improbabil sa-mi iau teapa. Daca-mi iau, pai, vor suge pula si vor plati ei, pentru ca garantie. Treaba lor, mie nu-mi trebuie.
Marturisesc ca simt un pic de schadenfreude atunci cad vad ca si Manowar are parte de aceleasi chestii lumesti ca si noi – copil de crescut, Mercedes de intretinut 😀 Aaaa-ha.
In cazul asta, da-mi voie sa te bucur.
Acum juma’ de ora a cerut “bebe” sa danseze. Si i-a pus maica-sa Katy Perry (sau cum plm o cheama si pe zdreanta aia cu voce ascutita), harneala aia cu black horse. Si pula mea, a inceput “bebe” sa danseze. Dupa care i-a ordonat si lu’ “tati” sa “danseze” cu el.
Acum fix juma’ de ora, la varsta mea, ditai malacul, cata dihania, fara vreo idee despre cum se danseaza, behaind din incheieturi si cu mucii pana la genunchi, dansa tati Macarena pe Katy Perry…
Pula mea…eu v-am zis. Nu faceti copii.
Las asta aici, poate te razgandesti:
https://www.youtube.com/watch?v=rJKGJ6Ap07w
@fm: mi se pare mie sau ala e un schimbator de viteze?
sa ghicesc: e si diesel.
Sarim peste faptul ca oricum nu as cumpara marca aia. Daca as trai in Romania, sigur, as cumpara-o. Da’ nu traiesc in Romania. Romania m-a tratat cu curul de cand o stiu. Tampit sa fiu sa bag bani in curul lor.
tl;dr: nu sponsorizez Romania. Stiu, a fost cumparata de Renault. Nu conteaza, muncitorii nu-s francezi, impozitele nu-s platite-n Franta etc.
Pentru pretentiosi vine si cu cutie automata.
Eh, incercam si eu, m-am gandit ca cine stie 😀
Ma, nu.
Nici nu cred ca i-ar placea sotiei cum arata masina…chiar daca nu as avea eu ceva impotriva (dar am). Pe langa asta, plm, fix aia-i trebuia ei, cutie manuala…cu schimbator in stanga. Probabil ar ucide 10 pietoni pe mila.
Nah. E timpul sa-mi imbratisez cariera de secretara si sa conduc o masina de secretara. Era cat pe-aci sa conduc una de secretara-sefa, dar m-a tratat cam arogant nenea la telefon…si eu eram deja cam usor iritabil (gripa, plm) si fara ajutorul lui de ghertoi.
Cand vine, o sa vad cum arata si, daca arata OK, pun niste poze sau ceva.
Mai ramane sa treci si la iphone, acum ca la capitolul masina ai facut progrese, si esti ca noi.
O sa vezi ca si vecinii o sa te salute cu mai mult respect. 😀
Daaaa, sunt sigur ca Jack, vecinu’ meu mecanic auto la negru o sa ma salute cu mai mult respect. Chiar e important pentru mine. Si poate si maica-sa – mama singura – o sa fie mai respectuoasa cu mine. Fuck yeah, in sfarsit, o sa fiu cineva in zona asta din cartier.
se vede si in clip ca in Dacia aia e plastic ieftin, probabil reciclat din peturi. si e vorba de un model expus, toate arata bine la expozitie dar cand vezi modelul de serie iti mai piere elanul
bre Orbule, sa moare ciripel, dupa 70k facuti cu loganul ma amuza cum e “subreda”. Ala din 2004 alu tata inca merge. Al meu, 2007, a avut pana acum doar probleme minore.
Da, se vede diferenta intre el si forester (de exemplu), dar si 20k (pret de nou) sunt niste bani.
asta cu “Nici cu lonjeronul strâmb nu-i mai periculoasă decât Loganul” intra fix la “n-am nici o idee despre masini, da sa moare daciile”.
*Daca mi-as lua acum masina mi-ar cam fugi ochii la mazda.
Animal, nu stiu care sunt standardele tale in materie de siguranta la masini, da’ cu siguranta mult sub ale mele. Sau ma rog, decat ale nevestei, pentru un ban ieftin eu m-as fi chitrosit sa cumpar jegul ala.
Masina pe care am condus-o eu cu ~30k km la bord si mai putin de un an vechime statea mai prost pe sosea decat rabla mea de 14 ani. Iar asta-i indiscutabil. In curbe, pe autostrada la viteza, pe drumuri cu denivelari, oriunde. Rabla mea avea o tinuta de drum mai buna.
Am evaluat-o in detaliu, nu ma mai repet. E un cacat sinistru si sper sa nu mai ajung vreodata sa nu-mi permit ceva mai bun, sa-mi treaca prin cap sa cumpar asa ceva si sa fiu nevoit sa circul cu cosciugul ala pe roti.
In rest, da, i-as lua unul si lu’ tata, ca el merge ceva gen maxim 5000 km/an, 80% pe un drum de tara, cu viteze de pana la 80km/h si nu a condus pe autostrada in viata lui. Si poti sa cari porumbi si cartofi cu el.
Daca ai o mizerie d-aia si-ti place, tot ce pot sa-ti spun e – enjoy si iti urez mult noroc, ca ai nevoie.
Iar aia cu lonjeronul intra la sarcasm, nu la nu stiu nimic despre masini. Ma confunzi.
@Animal00, aveam la munca si loganuri (2×1.4mpi, 1.5DCI, 1.6mpi). Cand am plecat de acolo, toate erau trecute de 150k km si in afara de ceva senzor belit la un 1.4 mpi n-am avut nici o problema de service. Da’ cand treceam de 130km/ora pe autostrada, incepeau sa tremure. O fi de la cauciucuri, roti de echilibrat sau ale mizerii, am trecut pe la toate cele 4 masini, la fel faceau toate, cu cauciucuri noi, cu roti echilibrate, cu cacat cu spume. Am prins un an si o Nubira, mai satabila (si mult mai lenta) era masina aia din orice pozitie fata de loganuri, nu mai zic ca de fiecare data cand treceam de pe masina de serviciu pe cea personala simteam serios diferenta. Poate conteaza si anul de fabricatie (2 buc erau din 2005 si 2 din 2007), poate mi se parea mie ca tremura, poate finul meu s-o dat peste cap cu loganul de prost ce era (desi urca in spatele meu cu aceeasi viteza, pe acelasi drum, doar ca eu eram intr-un polo), de picat nu prea pica nimic pe ele, consuma decent, da nu mi-as cumpara asa ceva decat daca as avea de mers mai mult prin oras.
apai, si al meu avea un tremurat pe undeva pe la 130. Dura pana la 135 dupa care se stabiliza. Dap, nu imi placea tinuta de drum pe la 160, dar exceptand primi doi ani in care mai mergeam cu viteza aia in general merg cu 120-130.
poate finu s-a dat peste cap ca a facut ceva gresit? Nu prea inteleg cum te dai peste cap mergand la deal cu un 1.4.
Acum au 1.2 pe gpl. Sunt sigur ca sta prost in curbe cand nu stii sa tii volanul.
*nu le apar. Nici eu nu o sa imi mai iau logan. Din gama dacia mi-as lua duster, dar pentru piata noastra au niste motorizari de toata jena. Dar, sa nu fabulam pe langa ele
Urcam pe serpentine cu viteza (nu mai stiu exact cat era viteza, da cred ca pe langa 90km/h).
*catre mazda ma uit si io
cum ziceam…uneori mai tine si de chestia dintre scaun si volan. Eu am fortat pe transfagarasan linistit cu loganu
Boss, cu orice masina poti sa mergi suficient de incet incat sa nu te rastorni. Am mers cu o Dacie 1300 mult mai rabla decat Loganul. Pot sa merg si cu Trabantul fara sa ma rastorn, daca asa punem problema.
In functie de cat timp ai la dispozitie, pe ce drumuri mergi , ce nivel de atentie vrei sa depui si ce poti sa induri te poti descurca cu orice rabla. Pana intra unul in tine, sau iti taie fata, si iti rupe filmul.
Dar daca imi ceri putin 10000 de Euro pe o masina cu aer conditionat si imi spui ca daca-s foarte atent si merg incet n-o sa ma rastorn cu ea PE PANTA IN SUS, la o viteza in limita legala pe sectorul de drum, mna – achizitie placuta.
cine a zis “mers incet”? sau din “fortat linistit” ai inteles ca am mers linistit?
Faptul ca eu merg cu 120-130 este o alegere bazata pe un cumul de factori tip: combustibil consumat, timp consumat, crestere risc, oboseala…
In primii ani, cand eram si eu vesel, pe autostrada mergeam cu 140-160. Si pe distante destul de lungi, incat sa pot spune ca am o perceptie mai aproape de realitate decat o ai tu
Da, sunt sigur ca pe Transfagarasan in sus, cu Loganul , taiai curbele cu 100 km/h :).
Pai eu merg acum cu 140-180 pe autostrada. Da’ nu cu Logan, nu. Ca cu ala nu am avut curaj sa trec de 140 nici asa, de test. Ca, ma simt eu super pilot (eventual cand sunt singur), dar cand ma muta vantul de pe o banda pe alta si trebuie sa compensez din directie sa raman pe loc, sau cand ma muta aerul deflectat de un tir pe care il depasesc. Asta pe la 120-130 asa, ce sa mai mergi mai repede. Cui ii pasa ca prinde 180, eji nebun?
Aa, fortezi linistit, presupun ca in linie dreapta, si te bucuri ca ajungi la 100 km/h pana la curba? Super, am facut si eu si merge, doar sa nu treci peste o denivelare sau o groapa, ca atunci nu mai e misto.
Ba, am condus-o 400 km. Noua. Am mai pus mana pe o rabla d-aia veche pe urma, ca zicea cineva ca primul Logan cica ar fi fost mai “sanatos”.
Am o perceptie cat se poate de reala. Nu stiu de ce crezi tu ca esti mai aproape de realitate. Am condus un numar suficient de mare de masini “noi” si vechi, cat sa am o perceptie foarte realista, cred ca mai multe decat unii jurnalisti auto.
Hai sa iti spun altfel: Nu cunosc niciun model care se fabrica in prezent si care sa fie macar aproape de execrabil si sa imi fie frica ca intr-un Logan. Niciunul. Cel mai apropiat mi s-a parut Juke. Spune-mi tu unul despre care stii sigur ( gen l-ai condus tu) si daca nu l-am condus deja pana acum iti promit ca merg si-l inchiriez de undeva, sa vad cum e si sa fiu mai aproape de realitate.
@Orbu, loganul ii destul de inalt si-i posibil ca si din cauza asta sa nu se aseaze frumos la drum, nu am senzatia aia de ,,te lipesti” de drum, naiba stie cum sunt gandite suspensiile, centrul de greutate si alte cacaturi la logan, da’ io l-am lasat in spate pe finu meu pe serpentine, fortand. O cazut in ceva rapa, o vandut epava (de la asigurari nu o primit nimic – vina lui) si-o luat ceva accent si nu mai vrea sa auda de logan. Nu ma consider un sofer fricos, da’ nu am trecut de ~130 cu loganul (oricum poate doar 164 parca) ca-l simteam ca tremura (nu stiam de faza ca dupa ce treci de ~135 nu mai face asa) si nu vedeam rostul, da cred ca sunt si masini mai proaste decat loganul. Tata?
Da-l in ma-sa de logan, mai bine vedem si noi noul suport de cafea 😀
Orbi, Duster ai condus? M-ar interesa o părere
Plm de autocorrect
Duster e o căruță de mașină pe șosea, greoaie și nașpa.
Poate fi interesantă pentru coclauri, dar nu am încercat o.
Ma, trepidarea la o anume viteza, care încetează apoi la viteza mai mare, cică ar fi de la discuri de frana ovalizate.
Nu. Nu am avut ocazia. Cand voiam sa imi iau rabla m-au refuzat la test drive, de inchiriat nu prea am gasit motiv s-o fac, iar acum nu prea e cazul.
@ C
Are tata Duster model 2014 cumparat nou. E intr-adevar greoaie pe sosea si consuma mult in oras dar sa spui ca e caruta e prea mult. E confortabila la drumuri lungi, e spatioasa si daca o pui in a6a si nu treci de 120 km/h cu ea, faci 600-700 km extraurban. Nu e vreo masina sa te dea pe spate, dar de confortabila e confortabila. Poti sa spui ca e caruta pe sosea comparativ cu, eu stiu, un ML, Q7, Range Rover, X5, plm, daca vrei caruta adevarata pe sosea uita-te la Lada Niva; doar ca aia da muie la 99% din masinile cu pretentii de offroad. Se pare ca mesterelu’ vbeste din auzite. In off-road nu are ce sa faca Duster-ul, e mult prea lung si greu pt motorul pe care il are, cel mult un drum forestier de bun simt si daca te prinde ploaia pe undeva pe drum namolos, cuplezi 4×4 si poate iesi, dar mai mult nu cred.
Cam atat.
\m/
meșterul nu vorbește din auzite. Nu e mașină mișto, eu nu aș da banii pe ea.
da bre orbule. 400km e la fel ca 70k. Ah..ca ai senzatia ca e “periculos” nu insemna nimic. si da, cand ai 105cai la 1100kile urci transu cu 60-100 (depinde evident de trafic, zona etc)
@manowar
Ma bag si eu la spartul targului (inteleg ca te-ai cam hotarat)
Ford Mondeo varianta din 2016 poate fi bagata in seama
http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/ford/ford-mondeo-20-duratorq-tdci-powershift-auto-2015-review/
Pentru drumul la aeroport ai luat in considerara posibilitatea sa inchiriezi o masina? De multe ori poti sa iesi mai ieftin decat cu transportul in comun (mai ales daca sunt doi pasageri) si comfortul este clar superior; si apoi poti sa o lasi direct in aeroport (daca mergi pe o companie care are birou in aeroport, gen sixt, europcar, etc,)
@ Mesterul
Asta da ca nici eu personal nu as da banii pe ea, voiam doar sa spun ca nici caruta cum i-ai zis tu nu e.
Scrisai doar pt ca “C” ceruse o parere de la cineva care condusese Duster, ca-mi era clar ca Mano n-o sa-si ia Duster in veci, ca n-are de ce, decat Duster mai bine un Volvo dar alea nu-i plac. 😀
Modelele de Duster 2010-2014 cumparat “troaca”(fara pack optional de jenti,praguri,geamuri,scuturi si bare de plafon cum are modelul luat de tata) arata intr-adevar nasol; din 2015 s-au mai schimbat putin treburile dar tot arata slabut fara optionale, iar din 2016 parca, au bagat si negru ca optiune de culoare.
Prin U.K probabil ca si motorizarile si dotarile sunt superioare celor vandute-n rromanica, desi daca e culoarea diareica din video-ul de prezentare, tot a gramada sau balta de cacat arata 😀
\m/
Orice Mercedes dupa 2013 are Collision Assist.Eu am pe CLA Shooting Brake si daca nu franezi tu la avertizare franeaza ea.Pe langa asta are si Park Assitant deci rezolvi si cu parcarile.Gasesti A Class,B Class, C Class sau CLA cu 15 mii cat vrei sa dai tu.E Class e mai scump.Lane assist e doar pt a te tine drept nu are treaba cu virajul.Baga pe YouTube Mercedes Collision Assist si vezi cum functioneaza.Si Volvo are asa ceva dar cred ca doar V40 poti lua in banii aia.
Ba, nu prea e 15k. E 30k…
Cre’ca sugerează că dacă cumperi un C-klasse din 2013 e 15k.
A. Probabil.
@manowar
Când trebuie să vină noua mașină? Ce dotări are? Pe când un articol despre cum ai ales o ?
Pai, in principiu, ma duc dupa ea cand ajung in UK (trebuia sa fie livrata acasa, dar plm, birocratie si semnaturi), ca momentan bantui in Malta.
Ar trebui sa lucrez, ca e zi lucratoare, dar…
https://ibb.co/gijbJk
Din ciclul “dimineata canta cucu / fraierii se duc la lucru…”
Insert recomandare de apa plata si conserve aduse din Romulania cu link afiliat.
Boss, urat tare in Malta…
Pe de altă parte, uite un “pont”: https://ibb.co/cfZ44Q
“Decât” op’j’demii
Lol, 143k pentru masina, gg.
Are lumea bani, nene…
E out of my league asa ceva. Masini de secretara imi permit. De dom’ director nu. Nu noi. Gen pot lua un de ala din 2015-2016, dar unul nou…mai greu.
Pula mea, hai sa ne cunoastem lungul nasului, ca totusi nu-s fiul lui Vantu sau al lui Nastase…
Cel mai probabil n-o sa cumpar asa ceva nici dupa ce platesc mortgage. Da-o-n pula mea, de banii aia, la nivelul meu, prefer sa-mi iau ceva casa de vacanta 🙂
@manowar
Cică cei de la Toyota oferă standard la orice mașina noua sistemul tss https://www.toyota.com/safety-sense/animation/ahb
Cel puțin prin reclame se lauda ca au Toyota corolla la 14k EUR. Noua. Second-hand, doi ani vechime, ar trebui sa fie mai puțin
@Alex: nu vreau sa par snob, ca nu-s. Si nici nu ma pricep la masini. Dar “tehnologia” aia pare asa, un fel de “optiunea saracilor”…
In plus, cred ca as prefera sa evit Toyota. Gen, aia-i compania care a decis sa-si asocieze imaginea cu Mircea Badea, daca-mi amintesc eu bine (pe langa faptul ca nu-mi place ideea de a trimite eu bani in Asia). Gen eu n-am chef sa sponsorizez Antena1-2-3, multumesc.
Fix din acelasi motiv nu cumpar Toshiba.
Toyota si Toshiba sa cumpere fanii lui MB. Daca isi permit, desigur. Nu mai traiesc in Romania de ceva ani, asa ca nu stiu toate brandurile care-si fac reclama la Antene. Dar refuz sa cumpar produsele celor de care-mi amintesc, asa, vag… (Si orice produs facut in Franta, desigur)
Șefu, de ce nu cumperi nimic produs în Franța?
(Scuze dacă ai mai scris mai demult, dar nu mi aduc aminte.)
Pentru ca nu mi-au placut tupeul si nesimtirea francezilor cand lucram in Franta. Se vad ei cu 100 de clase peste romani, dar sunt la fel de scapatati, saraci si inculti. Ma rog, in imaginatia lor, sunt liberi sa se vada cum vor ei. Dar nu pe banii mei.
Mi se par ridicolii oamenii care se dau vioi cu tara lor, ca-i cu 100 de clase peste a altora…dupa care vin la tine sa-ti ceara o tigara. Asa, cam zilnic. Ca, deh, au o tara bogata, da’ e scump, boss…
Boss! Fii roman adevarat! Ia un Logan ! Pacat ca nu mai avem Aro ca bagai spaima in englezi cand apareai pe autostrada cu 243 !
Apreciez sfatul, dar vine cam tarziu. Deja am luat altceva…