Si cam asa cu masina

Am zis sa bag cateva impresii despre masina, acum c-am condus-o nitel.

La capitolul viteza, merge, nu se incurca, dar doar daca-i pusa pe Sport/Sport+. Daca-i lasata pe eco/comfort, demarajul lasa de dorit. Pe sport, in schimb, cand bagi piciorul in pedala, se duce, nu se-ncurca.

Sta foarte-foarte bine la faruri. Ca idee, pe “normal”, se vede mai bine decat se vedea pe Vectra cu faza lunga. Eu o tin pe automat – isi alege masina ce trebuie (faza scurta, faza lunga, blah, blah)

Sta mai putin bine la spatiu. Intra in ea cam jumatate din chestiile care intrau in Vectra. CSF, NCSF.

Sta foarte-foarte prost cu cauciucurile de vara pe zapada/polei. FOARTE prost. Probabil n-ajuta nici tractiunea pe spate…Frana pe gheata? Succes si ne vedem la spital/morga sau cam asa ceva. Sigur, as fi putut sa-i pun cauciucuri de iarna. Da’ pentru 3 zile de iarna in care aveam de condus gen doua mile, nu m-am deranjat. Pula mea, oricum probabil dura mai mult de-atat sa fiu programat la ei pentru asta.

Am bagat ceva bani (69 de lire pe 3 ani) intr-o aplicatie Mercedes (Mercedes Me Connect) (cateva screenshoturi mai jos). Nu-i vreo mare smecherie, dar are cateva chestii utile, cum ar fi:

– cum stai la capitolul combustibil

– cum stai la capitolul cauciucuri

– cand e urmatoarea revizie (cine plm ar tine minte altfel)

– tot felul de alte informatii dubioase (VIN si restul)

– cea mai utila chestie pentru mine: deschiderea si inchiderea usilor.

Ca sa ne lamurim la capitolul asta, eu ies in drive, pornesc masina, apoi inchid usile din telefon. Masina ramane pornita, cu incalzirea pornita, eu ma duc si-mi beau cafeaua. Pana-mi beau eu cafeaua si fumez o tigara, geamurile sunt dezaburite, scaunele incalzite, iar in masina mai-mai ca-ti vine sa te culci.

Din pacate, nu merge si pornita remote si restul. Le-am scris celor de la Mercedes sa le spun ca plm, vreau si optiunea aia (m-ar fi scutit de iesit s-o pornesc eu manual). Surpriza-surpriza: nu se poate. Raspunsu’ lor m-ar fi bagat in depresie, da’ pula mea, nu-mi cade rangul de la mers doi metri pana-n drive sa pornesc masina. Cam dezamagitor, totusi, daca e sa fiu sincer. Poate la urmatorul model o sa ma uit la ceva mai de doamne-ajuta.

…dar, ma rog, nu-i un dezastru. Vad masina pe geam acoperita de zapada inghetata. Pornesc chestiile, blochez usile din telefon, imi vad de cafea si alte alea…si pana ajung la ea, arata cam asa:

Sa bag si cateva screenshots cu aplicatia:

Altfel, cam asa sta la consum, in caz ca-i pasa cuiva:

Fie vorba intre noi, consuma cam mult (cam 9%), dar trebuie sa recunosc c-am si mers cu AC pornit cam mereu, deci nu-i neaparat socant.

Concluzia? Merge folosita si pe post de masina “de familie” atata timp cat nu trebuie sa cari si un miliard de bagaje, da’ nu prea e facuta pentru asa ceva. Pare mai mult facuta ca ADP.

As mai lua-o acum din nou? Cel mai probabil da, desi as putea fi tentat de alt model – un model pe care sa mearga chestia aia de pornirea incalzirii fara alte harfe.

Ah, da, sa nu uit: daca nu-i dezactivezi ESP, nu prea mai pleci de pe gheata. Ramai acolo si nu te misti nicicum (thanks for the tip).

In alta ordine de idei, a fost greu, dar am reusit:

…sa fac poza, evident, ca am lasat-o pe Ondilol sa se incurce aiurea cu bradu’, se-ntelege (pula mea, tre’ sa fac ceva cu cablurile alea…)

Voi ati facut bradu’ sau inca mai decoreaza nevestele?

PS Lui Patrick nu i s-a parut suficient de coca-style un Mercedes alb. Asa ca si-a luat un BMW seria 5. Sa vedem de unde-si face rost de slapi si-un lant de pus la gat…

Daca ai chef sa-mi dai o cafea, o poti face aici

65 Responses to “Si cam asa cu masina”

  1. Rootus says:

    daca nu-i dezactivezi ESP, nu prea mai pleci de pe gheata. Ramai acolo si nu te misti nicicum

    Asta e valabil la orice mașină cu control al tracțiunii.
    Bine ai venit în secolul ăsta 🙂

  2. Manowar says:

    Nu se pricepe baiatu’ la masini, boss. Nici macar la cele din secolul trecut.
    Am zis sa bag cateva idei pe-aici, asa, cum mi s-a parut mie. Daca vrea careva reviews profi, imi imaginez ca-s vreo 10 site-uri care ofera asa ceva.

  3. ld says:

    Ce monitor e ala? E pe suport?

  4. Manowar says:

    Monitoarele sunt Benq de 27″.
    Televizoru’ e un Samsung de 55″.

  5. Alex says:

    Bai, nu stiu daca te-a mai intrebat cineva in comentarii, dar plm. Tu dupa ce iti iei citizenship, renunti la cetatenia romana?

  6. Manowar says:

    As vrea sa, dar depinde de taxe.

    Planuiam sa-mi cam bag pula-n ea acum niste ani, dar intre timp aud c-au marit maimutoii taxele de renuntare. Se zvonea ceva pe la 2000 de euro sau cam asa ceva. Si parca-parca nu as ingrasa porcii aia si mai mult. Pe langa asta, a facut un amic cerere si cica i-au cerut vreo coispe triliarde de acte si adeverinte pentru asta. Cam nasol.

  7. IulianS says:

    De ce iti tre’ o aplicatie pe mobil ca mai la toate informatiile alea-s in computerul de bord? Exceptie face tocmai feature-ul care te entuziazmeaza: inchiderea usilor. Deh, informatii poate nu asa de detaliate, dar 90% din ce am vazut e pe skoda octavia pe care o conduc eu acum (model 2017).

  8. Manowar says:

    Exceptie face tocmai feature-ul care te entuziazmeaza: inchiderea usilor.

    Pai, ala a fost motivul #1 pentru care am luat-o.

    …si nu strica nici restul. Fara aia, eu in mod cert n-as tine minte cand e urmatoarea revizie. Si te ajuta nitel si la planificat treburi (cum ar fi “tre’ sa opresc la benzinarie, ca nu mai e destula benzina si parca si cauciucul X ar trebui umflat nitel”).

    Chestia e ca atunci cand ii dau la maxim AC-ul si dezghetarea parbrizului, cam bate curentul in mutra daca stai in masina. Asa ca eu n-am chef de asta, ca-i neplacut. E ceva mai placut s-o pornesc, sa ies din ea si s-o las sa se incalzeasca, sa dezghete tot etc, cat timp eu stau la cafea.

    Are si alte chestii semi-utile – de exemplu sa trimiti o adresa de pe telefon in computerul masinii si alte cateva dracii. Dar da, pentru mine conteaza mai mult treaba cu inchiderea si deschiderea usilor din telefon.

  9. IulianS says:

    …si nu strica nici restul. Fara aia, eu in mod cert n-as tine minte cand e urmatoarea revizie

    pai iti apare o cheie/wrench (sau ceva similar) in bord; aplicatia de unde crezi ca ia datele, nu din computerul de bord?

  10. Ionut says:

    De 15 ani in coace la toate masinile arată informațiile astea DAR dacă aplicația ar estima când au loc chestii, ar fi f mișto deși nu prea știu cum ar fi posibil.

    Gen toate plăcuțele de frana au senzori, dar se aprinde martorul in bord și scrie că trebuie schimbate că sunt uzate 70-80% (parcă) … aplicația nu văd cum ar putea să îți arate uzura lor în mod real, tot când senzorul din plăcute o zice … Așa că ori mă uit în telefon, ori mă uit pe display-ul din bord, tot un drac.

    Consum, autonomie, viteza media de deplasare, presiunea din roti … Toate-s in fața ochilor, la ce folos să te uiți în telefon?

    Sunt curios ce info dă la lichidul de frână. Probabil nu cantitatea, ci luna peste 3 ani când trebuie înlocuit? Semi utilă deși ți-l schimba la service la revizie. Iar în aplicație și aia e inutilă pentru că te anunță mașina când trebuie să te duci. Și e în funcție de km, nu de timp, poate aplicația actualizează data și e semi-utila că te pregătește pentru asta, nu te ia service now bitch!

    Partea cu inchis e mișto, dacă avea și pornit era vis.

    Restul mașinilor sunt albe, BMW e alb Miami ?

  11. Ionut says:

    De revizie zic că e in funcție de km pentru cele mai multe lucruri de sub capotă.

    Uitându-mă din nou, it’s a gimmick. aplicația.

    Aproape toate din ea le ai cu “icoană” și text pe display când pui contactul. De ce să le ai și în telefon? Poate îmi scapă ceva, nu zic nu.

    Gen vezi in aplicație că mai ai 5% combustibil. Și? Nu te uiți în aplicație, intri în mașină și vezi că mai ai 5%. Oricum în mare știi mereu dacă ai sau nu, dacă trebuie sa alimentezi sau nu. Ce poate fi atât de urgent să nu ai timp să oprești la benzinărie și să trebuiască să pleci în sălbăticie?

    Stai în casă, bei cafeaua. Nu ai fost să o pornești că atunci ai ști că e pană, scrie pe ecran. Verifici aplicația și vezi că e pană. Suni sa vină un Gog să schimbe roata. Sau nu verifici și te duci să pornești mașina și vezi că e pană, suni un Gog să schimbe roata.

    Exemplele pot continua. Nu mă prind la ce folosește. Nu zic că e rea, nu a costat o avere și doar pentru faza cu ușile și merită, dar în rest e cam meh.

    Ce mare lol la faza cu încălzirea auxiliară. Le cădea mâna dacă o puneau pe stânga? Bănuiesc că la.toate e la fel și e un rahat de calorifer electric care bagă aer cald până se încălzește motorul.

    Cred că si la partea cu pornitul îi trebuie ceva hardware în plus, nu e doar o chestie de soft.

  12. buntzi says:

    Păi din ce am înțeles eu, lui Manowar nu prea îi place să butoneze prin menu-urile mașinii. Cu telefonul nu e așa sfios, așa că îi convine.
    Cu revizia și restul, îți zice mașina când vrea ceva. Intervalul de service este de obicei (în Europa) gen 20000km sau un doi ani, ce vine prima. De exemplu, pentru că eu merg mai mult de 15000km/an (intervalul de schimb de ulei la mașina mea) eu am început să primesc avertizările de la număr de km până la service due (1700 a fost primul mesaj). Acum zice “service in 800km”. Soția nu merge așa mult cu mașina de acasă, așa că ei i-a afișat la momentul respectiv “schimb de ulei în 45 de zile sau numai știu câți km” pentru că la ea se împlinea durata de timp înaintea kilometrilor rulați.
    Mesajul se afișează la fiecare pornire a motorului timp de vreo 3 secunde. Corolar, ai undeva în menu o opțiune “service”, apeși pe aia și îți dă un mesaj de tipul “next oil change in 12300 km or 321 days”.
    Plăcuțele de frână au un indicator de uzură foarte simplist, e un simplu fir de cupru înglobat în material și căruia i se aplică un + din sistemul mașinii. Când plăcuța se uzează până la fir, se face contactul prin discul de frână, circuitul de închide prin – de la șasiu și dă alarma respectivă pe un input în computer. Nu cred că există vreo posibiliate reală de a estima grosimea rămasă din plăcuță, e doar 0 și 1. E totuși posibil să existe și senzori/computere mai deștepte care să estimeze grosimea pe baza rezistivității / capacității relative, similar cu sistemul care îți zice că s-au ars ceva becuri, dar nu am cunoștință dacă e implementat așa ceva pe vreo mașină.
    Lichidul de frână…depinde ce înseamnă acel “Break fluid OK”. Calitatea sau nivelul? Traductorul de nivel e simplu de implementat și de semnalizat. Dacă e calitate, poate citește ceva rezistență sau capacitate specifică și estimează calitatea fluidului pe baza modificărilor în valorile alea (cum am zis și la plăcuțele de frână), citite de un traductor ceva.

  13. Daniel says:

    Cand ai cerut pareri despre ce masina sa iti iei ti-am sugerat Mercedes pentru siguranta si confort eu avand CLA Shooting Brake. Ma bucur ca esti multumit de alegerea facuta.IulianS cazi in greseala frecventa a romanului care vorbeste fara a se documenta putin.Manowar a descris partial aplicatia ea fiind mult mai complexa(da Ionut avertizeaza si placute de frana si antigel…)porneste incalzirea in scaune, iti spune autoservice sau handler din zona in care te afli,poti face programare la service sau la un dealer ai suport online,avertizeaza daca usile sunt deschise(antifurt), o localizeaza daca e furata sau iti arata unde se afla intr-o parcare(utila la parcarile mari) la modelele care suporta are chiar si remote parking deci…Nu am sa inteleg niciodata cum romanii au mereu aplecare spre ultimele tehnologii mai putin cand e vorba de automobil.”Nu automata ca nu simt masina”,”prea multa electronica”,”ce nevoie ai de aplicatie?”Unele sunt pentru siguranta(Distronic,Collision Assist,Atention Assist s.a.m.d),altele pentru confort cum ar fi si aplicatia asta(chiar si doar pentru ca te urci in masina gata incalzita).Nu imi spuneti ca romanii nu au bani ca nu am vazut aici in Germania atatea masini de lux ca in Romania doar ca prefera o masina cheala cu 1000-2000 mai ieftina pt ca toti sunt cei mai mari soferi si nu au nevoie.Si de asta in Romania anul asta au fost 92 de morti la mil de masini in Germania 39 si in Anglia sub 30.Felicitari Manowar ca desi esti un conservator in materie auto ai ales rational si ti-ai luat un automobil care iti ofera confort,siguranta si placere de a-l conduce.

  14. buntzi says:

    Restul mașinilor sunt albe, BMW e alb Miami

    Ete fleoșc. Asta ai scos-o din puțul gândirii.
    Nu numai că fiecare “alb” e denumit altfel, dar e denumit diferit și în funcție de model. La Audi e Alb Ibis, la Ford e Frozen White (da’ numai pentru Focus, pentru Mondeo e Platinum White), la VW Passat e “Pure White” etc.
    Cred că doar ceva chinezoi anunță culoarea ca “alb”. Pula mea, și la Dacia se cheamă “Glacier White”…

  15. Daniel says:

    Intrebare pentru Manowar ca nu sunt edificat de multele pareri de pe net.Crezi ca odata cu aplicatiile astea auto hackerii ar putea deveni hoti de masini?Exista pe YouTube un clip in care 2 tipi cu un dispozitiv redirectioneaza semnalul de la cheia proprietarului din casa si deschid masina desi eu ma intreb ce au facut apoi cu contactul care e prin infrarosu.Banuiesc ca e destul de complicat pentru ca e nevoie de acces la tel proprietarului dar pt o masina foarte scumpa poate merita efortul

  16. Manowar says:

    @Daniel: nu.

    Cel mult vor vinde deviceul folosit de hotii de masini. Dar nu e un domeniu in care sa se chinuie. Risc mare, bani putini.

    Exista optiuni mai bune pentru ei.

    Si de asta in Romania anul asta au fost 92 de morti la mil de masini in Germania 39 si in Anglia sub 30.

    E o combinatie de factori acolo.

    In Romania sunt multe rable jegoase (1990-2000) inregistrate pe Bulgaria, clima e diferita si drumurile sunt ca vai de ele. Ca idee legata de clima, n-am vazut tot anul stiri legate de accidente in UK (or fi fost, da’ n-am vazut eu). Acum, c-a nins si-au fost inghetate drumurile o saptamana, am vazut in fiecare zi stiri cu accidente. Cum in Romania pot avea ierni serioase, mi se pare oarecum normal sa fie mai multe accidente. Da’ nu e numai clima, cum ziceam. Cam toti romanii pe care-i stiu cumpara masini fara optiuni de safety. De fapt, cam fara vreo optiune, asa, la modul general (iar aia care iau cu optiuni iau chestii care sa ia ochii – gen piele nu stiu de care). A mea are chestiile alea de avertizare si franare automata si alte chestii de-astea, da. In ceea ce priveste starea drumurilor, nu cred ca are rost sa spun ceva. Presupun ca am vazut drumurile din Romania toti, asa ca nu vad ce-as putea comenta. Groapa-groapa-semafor defect-intersectie fara semafoare/indicatoare-groapa-semafor defect, vorba aia.

    Eu, sincer sa fiu, nu m-am uitat la Mercedes intai, ci la Lexus si BMW. Sotia s-a uitat la ele, a declarat sec “nu-mi place cum arata masina aia”. Asa c-am mers pe Mercedes, ca i-a placut ei. Iar cand m-am uitat la optiunile de safety, am zis hai, sa fie aia, ca suna bine. Overall, e o masina OK. Singura chestie care nu-mi place e aia din mail “nu se poate pe masinile din UK”, da’ pot trai cu asta.

  17. Ionut says:

    Din ce am citit pe net nu au redirecționat, ci au captat și amplificat semnalul cheii (nu sună complicat, dar poate e) ca masina să creadă că e lângă. S-a deschis, au pornit … Nu am cheie așa și nu știu, dar odată pornită nu mai e verificată cheia pe tot parcursul călătoriei? O arunci pe geam, dar mașina merge?

    La Megane când erau cu cartela, băgai cartela sub consola principală, apăsai butonul să pornească și dacă scoteai cartela chiar și în mers din slotul ei, mașina nu reacționa în niciun fel.

  18. Manowar says:

    @Adrian-Claudiu: mda, suna complicat. Adeverinte si plm-uri.

  19. Orbu says:

    Cam dezamagitor, totusi, daca e sa fiu sincer. Poate la urmatorul model o sa ma uit la ceva mai de doamne-ajuta.

    Adica o sa te uiti la masini cu volan pe stanga ? 😀
    Legat de prima parte, mda, e cam trolaj, aia cu incalzirea auziliara.
    Legat de aia cu aclimatizare cand nu esti in masina, treaba asta e legata de pornirea motorului cand nu esti in masina. e o dispozitie legala impotriva “stationary idling offence” – vezi la consiliul local, ca-n UK e de prin 2010 :). Nu prea se poate controla asta, dar le-au cam impus prin normative producatorilor sa nu mai ofere facilitati care permit pornirea masinii pe petrol de la distanta. Asa ca mai de doamne ajuta, ori hibrid, ori electric, daca vrei asta. Pe de alta parte exista sisteme de alarma 3rd party care includ si facilitatea de pornire de la distanta. N-as recomanda sa-si bage cineva mana in cablaraia de la Mercedes ca sa iti monteze chestii, dar daca nu poti fara cauta “SmartKey Starter for Mercedes-Benz” – nu sunt sigur daca au si pentru ultimul model sau daca se potriveste aia de la modelele pre 2014, da’ poti sa incerci.

    Voi ati facut bradu’ sau inca mai decoreaza nevestele?

    15 metri de brad, se pune? 😀
    Bradul ala de pus in casa il fac copiii – montat, decorat. Daca-i lasam era gata din iulie.

    Fie vorba intre noi, consuma cam mult (cam 9%), dar trebuie sa recunosc c-am si mers cu AC pornit cam mereu

    Cam asa e cu benzina si daca iti place butonul ala de sport n-ai ce-i face.

    Nu am sa inteleg niciodata cum romanii au mereu aplecare spre ultimele tehnologii mai putin cand e vorba de automobil.”Nu automata ca nu simt masina”,”prea multa electronica”,”ce nevoie ai de aplicatie?”

    Nu au nevoie ca sunt scumpe. Simt masina si banii in buzunar. Prea multa electronica care se strica, mai ales cand ai masina la mana X, sau cand dai cu ea in gropi de sar toate releiele si placile de circuite de pe unde-s montate.
    E mai impotrant sa fie o anumita marca, marime, motor, abia pe urma intra aia cu electronicele si optionalele. Si nu de aia sunt mai multi morti pe soselele din Romania decat in tarile celelalte. Poate conteaza mai mult sensurile separate ca sa nu intri pe contrasens cand pierzi controlul si posibilitatea de a depasi cu riscuri minime. In Germania si Franta se vand si Loganuri/ Sandero multe. Am vazut inclusiv d-alea chele fara A/C.

    Exista pe YouTube un clip in care 2 tipi cu un dispozitiv redirectioneaza semnalul de la cheia proprietarului din casa si deschid masina desi eu ma intreb ce au facut apoi cu contactul care e prin infrarosu.

    Sunt cheile alea care iti deschid masina fara sa apesi tu pe nimic, doar esti in zona. Iar alea sunt vulnerabile la tipul asta de relay hacking, Cheia aia emite intr-una ceea ce e o stupizenie, doar de dragul de a intra bossu’ in masina fara sa faca nimic. Probabil ca exista tehnica sa spargi si o aplicatie, dar nu atat de simplist.
    Contactul fie l-au smuls – su receptor e un releu cu fire, fie trebuie sa stii ca receptoarele IR au de obicei un spectru redus de coduri. Cu putina rabdare pe ala il sparg si eu cu o aplicatie de generat coduri IR pe telefonul mobil al sotiei. Daca mai stii si pe cineva la producator care sa iti dea secventa in care se face transmisiunea cam aia e.

  20. Manowar says:

    “stationary idling offence” – vezi la consiliul local, ca-n UK e de prin 2010 🙂

    Valabila pe public roads, boss.
    Drive-ul meu nu e public road.

    Inteleg oarecum rostul chestiei respective, da’ e si un pic idioata. Gen ma duc unde am masina parcata – pe public road si vreau sa plec. Doar ca masina e inghetata, nu vad nimic prin parbriz. Ce fac? Intru in trafic asa, cu 0 vizibilitate, ca vad doar flori de gheata? Ca nu pot sa pornesc motorul si sa stau pe loc pana se incalzeste si se “curata” parbrizul, nu? Sau poate pula mea, tre’ sa suflu-n gheata pana se topeste si apoi sa pornesc motorul? Sau pula mea, nu mai pot pleca de pe loc, am ramas blocat undeva si-s -5 grade afara si ma vad fortat sa dorm in masina (am dormit eu in masina de cateva ori, iarna) Ce fac? Opresc motorul si crap, sa nu fie poluare? Cre’ ca-mi bag pula-n amenda lor de 20 de lire si dorm relaxat gen.

    Eu sunt cat se poate de eco and shit, da’ las-o-n pula mea, ca-i nitel absurda chestia aia. Inteleg de ce e data (ca-s multi handicapati care ar sta intr-o parcare trei ore cu motorul pornit pentru ca plm, sunt ei smecheri), da’ ar merge bagata nitel o pula-n mortii cui a formulat-o. Astea-s chestii de-alea facute asa, sa nu zica lumea ca n-au facut nimic. Gen daca i-ar fute grija de poluare pe bune, ar interzice tot ce nu-i electric. Sau macar dieselurilemasinile mai vechi de 5 ani. Da’ ii doare-n pula si se fac si ei ca lucreaza, deh.

    Mai vad eu ocazional in trafic masini de-astea basite prin trafic. Gen Triumph din anii 70 sau pula mea pe autostrada (am scris la un moment dat despre unul care conducea un Triumph Dolomite 1300 din 1975 pe motorway; pai da-te-n pula mea, coaie) si trebuie sa ma intreb cat de mult le pasa bulangiilor de poluare daca permit troacelor de genu’ ala sa circule.

  21. super_fotbal says:

    Sa incerci lane keep assistant, eu l-am lasat sa mearga din londra pana in derby. A fost cel mai plictisitor drum. As citi putin aia cu franare automata, la mine era activata si am pus eu piciorul pe frana pana sa se activeze aia. Era pe un tucson 2017 primit de la companie sa ma duc acolo.
    Eu mi-am luat o astra SH din 2015, o am de vreun an si mai bine. Eram intre joburi, asa ca de asta am avut bani si nevoie. Chiar se simte diferenta cand dai cu ea de chestii. Eu am luat un stalp din ala, are o vizibilitate de tot cacatul ca habar n-am pe unde e masina, si n-am simtit nimic in cabina. In schimb cand m-am dat jos mi-a dat paguba de 300 de lire.
    Urmatoarea masina as vrea sa fie un audi a5 sau o octavia. La octavia mi se pare cel mai bun raport calitate pret si utilitate, portbagajul ala e cat o camera single din londra.

  22. IulianS says:

    In Germania si Franta se vand si Loganuri/ Sandero multe. Am vazut inclusiv d-alea chele fara A/C.

    Da, e normal sa nu vrei sa platesti pentru chestiile pe care nu le folosesti. Si culmea, loganul vine tocmai sa umple golul asta de pe piata. Daca ma intrebi pe mine reno a rupt cu strategia asta si din ce am auzit/citit masina aia e beton cand vine vorba de vanzari. Cat despre electronica: sa ma fut pe ea si pe piesele VAG care se strica (eg: 6Y2959802) – nu, nu a fost second hand – am gasit una ieftina din tara masinilor ieftine (UK) si m-a rezolvat, doar ca motoru’ merge invers ca deh… UK – reverse door.

    @Daniel

    E posibil ca aplicatia sa aiba mai multe, dar eu vorbesc din ce e scris, nu din visele mele ca nu conduc mertzan. Sunt sarac, zgarcit etc si nu vreau sa dau pe ceva pe care nu-l folosesc. Ah, si mai am o leaca de respect pentru englezi ca au nimerit denumirea corecta pentru masina: car. Pentru ca eu car cu ea de nu ma vad, nu gluma, nu iau masina sa ma bucur de ea, ca n-am de ce.

  23. Manowar says:

    Meh.

    La mine urmatoarea masina sper sa fie electrica. Daca mai avanseaza un pic tehnologia (autonomie) si daca apar ceva mai multe “statii”. Bine, si inainte de Mercedesu’ asta speram sa fie electrica, da’ n-a fost sa fie.

    Cine stie, poate o sa traiesc suficient incat sa apuc ziua in care nu vor mai fi chestii pe bezina/motorina pe drumuri. Mira-m-as.

    Mi-am dat seama ca n-am laudat doua chestii la masina, printre altele:

    – camera (aia folosita cand dai cu spatele). Bai, e GG. Sincer, e chiar GG. Nu credeam c-o s-o folosesc eu vreodata, dar am inceput sa ma obisnuiesc cu ea si mi se pare foarte misto (mai ales iarna cand e inca aburita/inghetata luneta)

    – senzori pe toate partile. Eu oricum nu aveam treaba cu busit/zgariat, dar e util sa-ti dai seama cat de aproape/departe esti de alta masina sau vreun stalp sau ceva.

  24. Tyby says:

    Felicitati si voi omu’, nu-l mai tot futeti in gura ca n-are aia, ca nu face ailalta etc.

    E buna si masina, si aplicatia, lui ii plac ambele. Culoarea nu zbiara, ce bube aveti voi cu masina omului?! E Mercedes, e nou, e dotat – lasati omu’ sa se bucure in liniste. Eu am schimbat 3 masini in ultimii 7 ani, si tot m-am bucurat la fiecare ca un copil (ma rog, la cati bani am dat pe ele, era nasol sa fie altfel! 🙂 )!

    Iar ca un gadget freak incorigibil ce sunt, nu pot decat sa-l inteleg pe om cu toate sistemele lui peste! Care – culmea – chiar sunt utile si-ti fac viata indiscutabil mai usoara. Inca sufar ca m-au amanat aia de la Viper cu implementarea functiei remote start din noiembrie pana in ianuarie care vine (sper eu). Ca model american, ca are doua coaie in plus … cacaturi! Pe mine ma intereseaza rezultatul, nu scuzele!

    Asa ca, Manoware, sa o stapaniti sanatosi si fara evenimente neplacute! Si las-o naibii de Vectra, ca i-a ajuns si ei, era din generatie cu bunica-mea!

    T

  25. buntzi says:

    La octavia mi se pare cel mai bun raport calitate pret si utilitate, portbagajul ala e cat o camera single din londra

    Poate în UK să aibă ceva motoare mai de doamne-ajută, că în .ro nu prea ai ce pune pe ea. Din ce-mi amintesc, 1.4 / 125CP era cel mai mare. Mașina e mare, motoarele cam prea mici ca să care eficient și cât de cât vioi tot maldărul de fiare.

    Sunt cheile alea care iti deschid masina fara sa apesi tu pe nimic, doar esti in zona. Iar alea sunt vulnerabile la tipul asta de relay hacking

    Și din nefericire, Mercedes de-ăla are. Sau nu are pe toate modelele același tip?

  26. Manowar says:

    @Tyby: Bai, da, era veche. Dar pana a picat, mie chiar mi-a placut. Imi dau seama ca aia zic toti saracii, dar … eu imi permiteam cam orice masina normala si nu eram tentat s-o schimb. S-au adunat vreo cateva chestii intr-un interval relativ scurt (incununate de-un accident), ca altfel probabil conduceam si acum tot Vectra.

    @buntzi: la asta nu merge chestia aia. Merge “clonata” cheia de la distanta, in schimb. Dar, sincer sa fiu, mi se cam rupe pula. Din partea mea, o pot fura astia. Iau doua zile taxi-ul pana-mi da asigurarea banii pe ea si iau alta noua. In plus, nu stiu daca se oboseste cineva s-o fure. Adica, merge tracked, sa vezi unde se afla masina. Presupun ca merge s-o scoti/dezactivezi, dar pare cam mare bataie de cap. Si unde si cum s-o vanda? Ca-n UK nu vor putea s-o vanda (poate doar vreunui emigrant care a venit de doua zile si nu cunoaste sistemul) si-n afara UK-ului, well, are volanu’ pe dreapta si nu prea poti s-o scoti din tara, ca o belesti la granita. Pe-aici se fura masinile mai vechi in general. La astea noi e prea mare futerea. Imi imaginez ca le poti fura pentru piese, dar pula mea…atata bataie de cap…

  27. Orbu says:

    Valabila pe public roads, boss.
    Drive-ul meu nu e public road.

    Stiu, da’ tot nu-i mai lasa pe producatori sa-ti permita pornirea de la distanta.
    Si oricum e de cacat, ca si daca stationezi intr-o parcare 3 ore, cum zici tu, sa zicem iarna sau vara, nu neaparat in UK, da-n tari unde ai iarna sub 0 grade si vara peste 30, cam trebuie sa stai cu motorul pornit sa ai clima, ca sa nu mori acolo . Presupun ca doar daca esti cocalar iti place sa consumi benzina asa aiurea, mai ales ca masinile noi au start/stop oricum. Dar astea-s conditiile.
    *Merci de corectura la blockquotes. .

  28. Manowar says:

    Mda.

    Mie mi se pare usor retardata faza aia cu nu-ti permitem sa herpaderp. Doar nu-s eu singurul om care a observat ca e mai simplu sa te urci in masina cand sunt geamurile dezaburite si scaunele si volanul sunt calde etc.

    In fine, cum am zis, pot trai cu asta. Nu sunt prea sigur ca-nteleg rostul chestiei, de vreme ce oricum ma duc la masina, o pornesc, apoi intru in casa. Poate-o fi ceva conspiratie sa ma faca sa fac miscare – gen departamentul secret pentru facut sport.

    Ma gandeam ca problema e ca am eu entry level – gen C Class. Da’ daca nici la E nu e disponibila chestia asta, e trist…ca S nu prea ma vad conducand anytime soon 😀 poate doar sh, dar e 45k ala din 2015 si nu as da 45 pe o masina sh.

  29. Orbu says:

    Cica ar fi la modele de US. Plm, pot sa intreb la sursa pe ce modele au, daca te “incalzeste” lol cu ceva.

    Legat de tracking si furat si scos masina din tara, se cam practica si se duc pana hat in Africa pe vapor.
    Iar astia probabil au fost neindemanatici si au expus masinile. Ca in mod corect o bagi frumos in duba metalica si apoi o sui in container pe vapor sa nu mai emita nimic. Si undeva pe drum ii scoti si senzorul de GPS, respectiv dispozitivul de emisie/ SIM-ul.
    Plm, treaba asta se facea si in Romania anului 2004 . Dar, da, iti iei banii de la asigurare si de mai mult nu-ti pasa.

  30. giginson says:

    Vezi ca poti sa-ti actulizezi hartile gratuit pana la sfarsitul anului sau 60 de zile de la cumpararea masinii. Ai detalii aici: https://shop.mercedes-benz.com/dcp/static/garmin/en/garmin-map-pilot.html . Descarci o aplicatie, bagi cardul de navi in laptop (daca ai navi Garmin pe masina) si de acolo te descurci.

  31. Tyby says:

    Lasa, ca ai intrat si tu in secolul 21 cu C-ul! 🙂
    Cred ca legea aia cu stationary idling offence specifica pe undeva ca “unnecessary idling”. Tre’ sa fie prea stupizi (ma rog, sunt, la cat am batut drumurile pe acolo, dar parca nu asa rau) sa te futa ca iti dezgheti geamurile. Daca stai ca baiatu’ 2 ore dimineata cu motorul pornit, sa usuci si drive-ul, atunci poate ca se califica.

    Pe de alta parte, fiind benzina, nu polueaza nici fonic, nici eco asa mult sa deranjeze vecinii cand ti se scoala tie la 5 jumate dimineata sa-ti dezgheti masina o ora jumate, ca vrei sa te duci pana la colt dupa o inghetata.

  32. Manowar says:

    @Orbu: boss, daca te uiti in articol, vezi fix ce iti ziceam eu. Tracked.

    Cel mai probabil i-au lasat sa iasa cu ele pentru a vedea unde le duc.

    La cata munca e si cata spaga trebuie data (porturi, capitan, inmatriculare) plus taxele normale (transport etc), nu prea renteaza. Daca mai bagi si munca (deconectare)…iar la destinatie, o vinzi sh si fara optiune dr tracking? 🙂

    Ca owner, ti se rupe pula. Asigurare si pa, masina noua. Practic, iti fac astia o favoare daca ti-o fura.

  33. super_fotbal says:

    Mie mi-au dat acum de la inchirieri o octavia cu motor 1.0 si te baga in scaun daca te dai la ea. Nu te iarta in schimb daca nu esti in treapta potrivita.
    Au si mercedes hibride. Are un coleg si ii place, bonus nu plateste nici taxa daca se duce in londra. Portbagajul in schimb il umpli daca faci cumparaturi mai serioase. La mine urmatorul pas o sa fie camere, scaune incalzite si volan incalzit. Am fost taran si am crezut ca nu imi trebuie. Restul chestiilor inca nu m-au convins si cum nici mort nu as face naveta mai mult de jumatate de ora, cred ca ar fi bani irositi.

  34. BogDan says:

    As vrea sa, dar depinde de taxe.

    Planuiam sa-mi cam bag pula-n ea acum niste ani, dar intre timp aud c-au marit maimutoii taxele de renuntare. Se zvonea ceva pe la 2000 de euro sau cam asa ceva. Si parca-parca nu as ingrasa porcii aia si mai mult. Pe langa asta, a facut un amic cerere si cica i-au cerut vreo coispe triliarde de acte si adeverinte pentru asta. Cam nasol.

    Te costă, bă băiatule, că nu oricine are cetățenie de dac. Să renunți la ea e greu, e o cetățenie aparte, pișa-m-aș pe el de buletin de România :)) Ultima dată când am auzit era vorba de 800 euro, dar aș paria că au mai ridicat ăștia suma, să te jecmănească și-n ultima clipă.

  35. Manowar says:

    Pula mea, realitatea e ca nu stiu daca are vreun sens sa dau banii pe asa ceva. Ar putea fi utila treaba (sa renunt la cetatenia romana, adica), dar, pe undeva, e mai simplu si mai ieftin sa o ignor pur si simplu. Asa, la modul ala – nu innoiesti buletin/pasaport cand expira si te pisi pe ele, ca oricum n-ai ce sa cauti acolo dupa o perioada.

  36. BogDan says:

    Mi se pare extrem de corect ce spui. Oricum nu mai este mult și devine inutilă, de ce pula mea să mai dai și bani pentru ea? O să ne scoată ăștia din UE, deci expiră cetățenia asta de la sine :))

  37. Orbu says:

    Pe de alta parte nu stiu daca e cea mai buna idee sa renunti la cetatenie cat timp mai ai proprietati in tara. Nu stii cum se schimba lucrurile . Mai ales ca UK nu va mai fi in UE. Daca vinzi tot si nu te intereseaza,sau daca incepe sa te incurce, plm, da .

  38. Manowar says:

    Nu detin nimic in Romania si e improbabil sa mostenesc vreodata ceva. Din cate stiu, ai mei ii lasa lu’ sora-mea totul anyway.

    Din punctul ala de vedere, I’m safe, n-am ce pierde.

  39. Orbu says:

    Credeam ca ai apartament. In fine, atunci esti safe :).

  40. Manowar says:

    Scapat de el.
    Mie statu’ roman poa’ sa-mi ia cel mult pula-n gura.

  41. alex.x3s says:

    ..uff, si doar te rugasem sa-mi faci o oferta la apartament! inca unul care se duce pe Sub mana. cat?

  42. Manowar says:

    Asta nu s-a dus pe sub mana. Gen a fost pus la vanzare pe coispe site-uri and shit. Nu stiu exact la ce pret s-a dat.

  43. alex.x3s says:

    asa spun eu cand se vinde ceva ce as fi vrut eu sa cumpar, mi s-a intamplat destul de des in ultima perioada. de obicei gaseam ceva mai bun dupa
    mai ai vre-un link?
    n-ai incasat inca banii pe el de nu stii la ce pret s-a dat? cred ca nici eu nu m-as fi deplasat, mi-as fi trimis reprezentanti daca s-ar fi putut…

  44. Manowar says:

    @alex: nu. nu m-am ocupat eu, ca ar fi trebuit sa ma duc acolo si n-aveam chef.

    @salal: lol. In curand o poveste despre cum pleci in vacanta nu numai cu mancare de-acasa, ci si cu praf de-ala, nu?

  45. Manowar says:

    TMW nu ai nici o calificare la peste 40 de ani si tre’ sa faci cumva totusi sa-ti hranesti starpiturile hidoase…

  46. BogDan says:

    De-abia aștept să se fută definitiv bloggingul. Nu de alta, dar vreau neapărat să-i salut pe unii după ce-mi vor pune McChicken-ul în pungă. De-abia aștept, nu alta.

  47. Orbu says:

    @BogDan: Nu cred ca functioneaza asa. Dupa ce moare blogging-ul, daca moare, vor fi alte atarnatorii de care sa se apuce pana la jobul de angajat la Mec.
    Plm, inaite de blogging cred ca treaba cu melemeurile rula, stiti voi, martorii lu’ Herbalife, Avon, Oriflacara si ce mai erau. Acum ca treaba cu comertul s-a mutat online merge asta cu imi pun si eu niste text random ca sa ramana niste spatii pentru reclame si prostesc niste unii sa o arda pe tarla ca sa dea un click si aia e.
    Daca nu mai e blogging o sa fie altceva de pus linkuri afiliate, mai mult sau mai putin conservatoare ( ma refer la conserve aici) . Daca te uiti in twitterul ai sa vezi ca din cele 76 de mii de tweeturi trimis, probabil 90% sunt cu profitshare sub ele. Eu asa am vazut la un scroll sumar de doua pagini.
    Plm, e ca la pescuit. Daca ai rabdare sa scrii atatea tweeturi ( luat link produs, trecut prin profit share, pus in tweet cu text carlig, asteptat “fraieri” care dau click si seteaza cookie-ul sa fie de la site-ul tau, chit ca nu cumpara produsul din link, ci altul de la acelasi magazin fara nicio legatura), pai plm, poa’ sa fie orice pana la Mec.
    Plm , pagini facebok cu da click aici sa castigi iphone sau Maybachu’ lu’ Becali, ca-l da de pomana, orice.

    Tu ai vazut cat e de munca la aia? Ca m-as apuca si eu de profitshare daca nu as mai avea ce sa mananc, INAINTE sa ma angajez la Mec.

  48. Deria says:

    Ce frumos brad, e fix cum imi place mie. Pare natural.

    N-am facut bradul, nici nu l-am cumparat inca. Joi.

  49. Andrea says:

    Bradul e majestic si e rose-goldini :X:X:X:X:X:X:X
    https://image.ibb.co/hcTgPm/20171218_180232.jpg
    Nu inteleg de ce nu esti social acceptat sa ai un brad enorm lunar, nu doar de craciun.

  50. Manowar says:

    Pentru ca daca aia vrei, exista cabane de vanzare la munte, unde poti avea zilnic.

  51. Orbu says:

    Sau, plantezi un brad in curte.
    Ma roade curiozitatea, “rose-goldini” e brand, ceva, sau culoare?

  52. Andrea says:

    Eu ii vreau in casa, taiati, nu-s cu hipstereli.

  53. Orbu says:

    Pai tre’ sa tai mai ceva ca Holzindustrie Schweighofer, cate doi pe luna, ca-n doua saptamani incep sa piarda ace si cam trebuie sa ii scoti afara din casa.

  54. Andrea says:

    Cand voi castiga la loto, asta voi face, voi avea un living in casoaia mea unde va fi in permanenta un brad enorm cu globuri rose-goldini, de ce nu, poate si alte combinatii de nuante. Fiind bogatana, voi da bani sa fie plantati alti 10 pentru fiecare brad taiat si voi putea posta pe facebook de actiunile mele caritabile.
    Ce bine e sa ai bani si ce naspa ii sa fii sarac.
    A, era sa uit, as avea o orchestra care sa-mi cante/imite exact aceleasi sunete pe care le scot becutele alea chinezesti rosu, verde si albastru sau ce culori aveau, aveau vreo 3 piese parca, cacaturile alea vechi de acum 20 de ani, ca sa fie tot tacamul complet.

  55. Jayanteeh says:

    Bradul e majestic si e rose-goldini :X:X:X:X:X:X:X

    Pacat ca in cateva saptamani se va transforma in chircit si galbui-tzepinyi 😛
    Mneah, ma oftic ca io n-am spatiu.

    Ce bine e sa ai bani si ce naspa ii sa fii sarac.

    :((((
    Oricum, e clar ca trebuie cate unu’ in fiecare camera, pe teme si culori diferite, in bucatarie poate fi ceva puiete cu leduri si o mica tableta pe care sa ruleze retete video jhamilla, in buda nu stiu sigur…

  56. Orbu says:

    Sadic. Orchestra sa cante refrenul ala metalic de la “We wish you a Merry Christmas” sau “Jingle Bells”. Nu mai stiu care era a treia, dar cel mai probabil “Silent Night”. Nici acum n-am scapat de ecoul ala din cap.

  57. Manowar says:

    @Orbu: mie nu-mi faci greata complet daca nu canta si Mariah Carey All I Want For Christmas Is You.
    Pentru a-mi da Ebola, neaparat si George “Ilovepula” Michael cu Last Christmas. Se stieeee…

  58. Andrea says:

    Da, silent night era si instalatia mea avea ceva eroare si scartaia din cand in cand la piesa asta ca ghearele pe tabla, zici ca sarea discul. cu tot cu eroarea aia sa mi cante =)) :×
    I am pus si apa la brad, sper sa nu moara prea repede.
    io o data l am lasat parca pana prin februarie de lene =))

  59. Andrea says:

    Georgecacat, aici vorbim de clasicele de la instalatiile chinezesti, nu de mode moderne

  60. Andrea says:

    Nu suport sa fac nicio reteta jamilla ca le are pe toate pe video si imi repugna sa i vad palmele alea grase =))
    e-retete e foarte bun si garantat ies multe mancaruri super, chiar daca esri incepator.
    Ajunge o singura incapere craciuneasca, da’ sa fie cu orchestra. Neaparat sa fie si mexicani. Unul cu mustata, toti de 165 sau sub, sa ma imbat de la 3 pahare de vin si sa fac glume cu pitici si ei sa cante acolo silent night cu saritul discului si io sa fac dume singura si sa ma inec in proproa saliva hahaindu ma ce funny is cu mexicanii mei pitici.
    Ori excentric ori pula.

  61. Radu says:

    E bine sa lasi AC on permanent, mai ales la clima din UK. Vei avea mereu interiorul uscat, nu se aburesc geamurile si, contraintuitiv oarecum, uzura e nesemnificativa dar e rau sa-l lasi mult timp nepornit.

  62. Field Chester says:

    @Andrea & Manowar
    Desi sunt grinch-ul perfect(doar ca nu-s verde si-s tuns zero)nici anu’ asta nu scap de cumparat brad, carat,cioplit si pazit sa nu-l doboare Pisicimea Sa; ca bineinteles ca unu’ ca mine nu putea sa-si gaseasca decat o jumatate care e pasionata de craciun, decoratiuni si brazi impodobiti.
    Bine ca am stiut sa ma impun de la primul craciun si cand mi-a spus prima data “Hai sa impodobim bradul!” i-am raspuns barbateste: “Iubito nu ‘impodobim’ nimic! Eu nu sunt fuego si tu nu esti mama! Merg cu tine si cumparam brad, il car in casa, il cioplesc, il bag in suport(muahahahahahah),il duc chiar la gunoi in iulie cand te hotarasti sa scapi de el si daca esti extreeeeem, extreeeeeem de draguta cu mine, ii pun varful, dar eu gloabe-n copac nu pun. Te descurci la treaba asta. Punct.”
    OK am mai desfacut instalatii innodate(ca sa scap de corvoada cu desfacut noduri de instalatie, acum 2 ani am dat o tarna de bani pe niste zuber instalatii…evident ca-s si acum neatinse in cutiile lor si eu tot descurc la cele vechi, ca alea ii plac mai mult, plm, o sa ma spanzur cu astea noi, ca tot vine craciunul) si am mai pus gloabe pe crengile de sus unde ea nu ajunge ca lumea, ca evident ca vrea brad de 1.75-2m…ca doar si-a ales barbat inalt, dar in general e multumita cand nu gaseste vecini decapitati sub brad si bradul in flacari.
    Ca tot ajunsaram la chestii craciunizate si craciunizante, asta e piesa mea preferata in perioada sarbatorilor. 😀 https://www.youtube.com/watch?v=MrPvj3UFHbQ
    Imi amintesc perfect cum sunau instalatiile alea, erau soundtrack-ul cosmarurilor mele cand eram copil, doar amintisi de ele si ma lua asa un frison semiucigas.
    Acu’ pe bune singurele chestii care nu ma fac sa imi vina pofta sa ucid oameni plesnindu-i cu bradul peste mufarina cand vine vorba de muzici care se asculta de craciun sunt Trans Siberian Orchestra si Loreena Mckennitt.

    \m/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *